De egyébként attól még hogy a Scimitar túl erõs volt ...Ez alapján miért ne lehetne belõle 1 osztályt csinálni csak a tahion ágyú nélkül meg 1-2 gyengítéssel aztán meg ki tudja ,hogy a fedes halyók milyen erõsek itt az NX-91001 gondolok.
A romulán hajók felépítése nekem is jobban be jön.
Scimatar egy wtfpwn tulerositett cucc volt csak és kizárólag azert hogy az E méltó véget érhessen vele szemben. Nem engedhetjuk a fold kozelebe mert oneshotolja az egesz lakossagot stilusban...
D'deridex meg igenis legyen benne mar csak az en kedvemert is ha masert nem tekintve hogy a kedvenc hajoosztalyom az ST univerzumban :D
Egyébként attól még ,hogy a hajó marad kap 1 fegyvert meg 1 újabb genecácios shildet és már mehet is a front vonalba ,azért nem kicsik ezek a rom hajók.Egyébként én azért a rémán hajókat nem írnám le pl 1 Scimitar szályú madarat....
Új képek megint.
Még mindig színes, de már nem igazán cartoon stílus. Kíváncsi leszek a végeredményre, szerintem pár hónap és már rendes gameplay videókat is láthatunk.
Klingon térdén az a kiálló izé nagyon hatásos, fõleg hogy másik lábával térdel :D
MMO-k terén akkor példának ott a Warhammer Online. :)
Amúgy ne feledjük, hogy a fejlesztõ már változott 1x, és még csak kb. másfél éves fejlesztési perióduson vannak túl.
A mostani 4 újabb screenshotot nézve, kezd beállni egyfajta egyensúly, se nem realisztikus, se nem rajzfilmes. Szerintem hangulatosak:)
A klingonos kép még bejön, a többi olyan semmilyen. :S
A videó kicsit megosztóra sikerült. Annak örülök, hogy igyekeznek minél több választási lehetõséget belevinni, annak viszont nem, hogy plusz fajokkal szórakoznak. Inkább legyen maréknyi faj, de sok választási lehetõség (pl. a Klingon házak rendesen kidolgozva). Ami még inkább zavar, az a grafika milyensége - én továbbra is azt mondom, hogy ez már 2009-ben is kevés... :S
Közös eseményeken (tökmindegy, hogy guild event, war vagy siege) szerintem is az kell, hogy a vezetõk irányítsák a többieket, részben ezért is õk a felettesek, de ezeken az eseményeken kívûl, nincs szükség irányításra, csak a közösség szabályainak betartására, arra semmi szükség, hogy céltalanul valaki a másikat vezesse.
Az, hogy van-e "céltalan" alá/fölé rendeltség, az az adott közösségtõl, társaságtól függ, nem a játéktól. A C/STO-ban is lesznek szvsz majd olyan klánok, amelyek szigorú napiparancs szintjén fognak mûködni, és lesznek olyanok, ahol laza rendszerben fog zajlani az élet - ezt nem a játék szabja meg...
Összességében több mindent csinálhatsz és sokkal változatosabb, mert a karaktereden kívûl a legénységed és a hajód is fejleszteni kell.
Ugyanakkor sokkal kevésbé van szociális élet/interakció a játékosok között, hiszen szorosan semmi sem köti össze õket. Azt sem mondanám, hogy sokkal változatosabb, hiszen az NPC-k és a hajó fejlesztés egy mikromendzsment, ilyen volt pl. az Star Wars Galaxiesban is (pet menedzsment, hajómenedzsment, sõt ott még saját házad is volt, illetve a klánoknak saját városuk volt), ill. az EVE onlineban is (hajófejlesztés, POS építés-menedzsment, stb.). Egy karakterorientált megoldás esetében a hajó és legénységmenedzsment ugyanúgy meg lett volna valószínûleg, csak nem egyéni, hanem klán szinten.
CIFU: Az, hogy a közösség hiearchiába van rendezve, alap és szükséges, ezzel együtt az is, hogy a felettes irányítja a közösségben alatta levõket. Ebben egyet értünk. De, hogy ennek mikor és hol van a helye, már nem biztos. Közös eseményeken (tökmindegy, hogy guild event, war vagy siege) szerintem is az kell, hogy a vezetõk irányítsák a többieket, részben ezért is õk a felettesek, de ezeken az eseményeken kívûl, nincs szükség irányításra, csak a közösség szabályainak betartására, arra semmi szükség, hogy céltalanul valaki a másikat vezesse.
A Perpetual STO és a Cryptic STO között pedig tényleg az a különbség, hogy az egyik kizárólag karakter központú, míg a másik gyakorlatilag 2 karakter központú (én a kapitány és én a hajó). A Crypticé szerintem látványosabb, mert miközben(túlozva) ugyan azt a gombot nyomkodod, a hajó látványos környezetben manõverezik, lövöldözik, a legénység átszáll a másik fedélzetére, a hajó teret vált, de ha ehhez épp nincs kedved akkor egy bolygón teheted ugyan ezt, csak hajó helyett a karaktert irányítod. Összességében több mindent csinálhatsz és sokkal változatosabb, mert a karaktereden kívûl a legénységed és a hajód is fejleszteni kell. Ezzel szemben volt a Perpetualos STO, ahol csak a karakter van, a hajó pedig maga a közösség színtere.
Herold: Fölösleges arról beszélni, hogy ki akar közösségben játszani és mennyire akar résztvenni benne és ki az aki a saját útját járja. Ez egy MMO, mindenki klánokba akar rendezõdni és a lehetõ legtöbbet tenni a közösségért úgy, hogy közben õ lesz a legjobb. Ezek az alap motivációk, mint mindenhol.
Tehát nem ugyanaz szerinted, ha egy flottában X wing commander azt mondja neked, hogy így és így szereld fel a hajódat, és utána folyamatosan kövesd a Squad Leader hajóját illetve tedd a dolgod, ha harcra kerül a sor, illetve az, ha a hajó elsõ tisztje utasít mondjuk arra, hogy szereld meg a transportert, majd teszteld le, és ha harcra kerül a sor, akkor az elõzetesen meghatározott poszton jelenj meg, és tedd a dolgod? :)
Én továbbra is csak annyi különbséget látok, hogy az egyik hajóközpontú, a másik meg karakterközpontú... :)
Az, hogy valaki parancsol neked, vagy megkér rá már a társaságtól függ. A kettõ között vékony a választóvonal...
Attól, hogy beállsz egy flottába, még nem leszel a közösség szerves része. A sikerhez összehangolt támadások és szervezettség kell, ehhez pedig hozzátartozik - akár tetszik akár nem -, hogy néha parancsokat kell teljesítened.
Talán sokatokat itt a fórumon a Star Trek iránti régmúltból származó rajongása gátolja meg, hogy észrevegye, SENKI sem (a fejlesztõk - beleérve a programozókat, producereket, írókat és a kiadót) a "valódi" Star Trek világot akarja virtuálisan szimulálni.
Ez az, amit már jópárszor leírtam, a P/STO ezt szerette volna, egy karakter központú ST MMO akart lenni (azt pedig már sose tudjuk meg, hogy mennyire sikerült volna nekik ezt elérni). A C/STO ezzel szemben azt nyújtja, hogy mindenki egy-egy hajót vezet, peteket menedzsel (az NPC-k ugyanis kvázi petek), és flottákban tud együttmûködni, tehát lesz egy hajóközpontú része és egy lesz NPC-kkel operáló 'away team' része.
Nem szólhat arról, hogy melóból hazaérsz, van egy kis szabadidõd, leülsz a gép elé és elkezdesz virtuálisan melózni a Star Trekben 2D terminálokat nyomkodva, hogy a fézer ne 90%-on, hanem 100%-on legyen, aki ezt élvezné az mazohista.
Szintén írtam már errõl - mi a különbség abban, ha valaki hazamegy, és egy raidben a megfelelõ rotációban nyomogatja a gombokat? Az, hogy amit írsz (tehát a terminálokon való mini játékok) mennyire lesznek élvezetesek, a kidolgozástól függenek. De a gyakorlati eredmények között nincs különbség, a te nézetedbõl ugyanis az is mazohista, aki a WoW-ban a kockákra/csíkokra kattingat órákon át - és mégis, legalább milliónyi ember ezt teszi...
De ha nekem értelmesen megmagyarázod, hogy valóban mi a különbség a kettõ között, akkor készségesen elhiszem neked. Én nem látom a különbséget, pedig összesen 3 évet healerkedtem/healerkedem a WoW-ban. Mi a különbség tehát a között, hogy mondjuk Patchwerken ütemesen shift+bal klikket nyomok az egyik tank frame-n, illetve ha (valamilyen minijátékkal) 90 helyett 100%-ra tornázom a fézer energiát?
A szórakozásba az is beletartozik, hogy felmegyünk TS-re/ventrire és egy csapat tagjaként, a közösség részeként, összehangolt és jól szervezett akcióval érünk el sikereket a magányos vérpistikék ellen.
Döntsd el, melyik oldalon akarsz állni.
Annak ellenére, hogy korábbi hozzászólásaid alapján elhiszem, hogy tapasztalt MMO-s vagy, még sem úgy tûnik, hogy látnád azt az egyszerûséget, hogy milyen NEM lehet egy MMO. Talán sokatokat itt a fórumon a Star Trek iránti régmúltból származó rajongása gátolja meg, hogy észrevegye, SENKI sem (a fejlesztõk - beleérve a programozókat, producereket, írókat és a kiadót) a "valódi" Star Trek világot akarja virtuálisan szimulálni.
Nem szólhat arról, hogy melóból hazaérsz, van egy kis szabadidõd, leülsz a gép elé és elkezdesz virtuálisan melózni a Star Trekben 2D terminálokat nyomkodva, hogy a fézer ne 90%-on, hanem 100%-on legyen, aki ezt élvezné az mazohista. Arról KELL szólnia, hogy hazamész és szórakozol, azaz azt csinálod amirõl a Star Trek "látványa" szól, csillaghajót vezetsz, felfedezel és lövöldözõl.
Tudom nehéz ezt elfogadni hosszú EVE-es tapasztalattal, ahol beáll az ember (hajó) bányászni, közben chatel a közösséggel és ez a játék. Én is játszottam ilyen farmolós tipusú MMO-kal és szerettem is, de NEM kell, hogy a Star Trek Online hasonlítson rá és szintén nem kell, hogy egy valódi ST világ legyen lekopírozva, mert az csak annyiban különbözne az igazitól, hogy más a diszlet.
Egy hajón bármennyi játékos lehet és bármelyik részén csataidõn kívûl, viszont irányítani csak 1 játékos irányíthatja és az NPC legénység.
Magyarul 1 ember = 1 hajó.
Félre értesz. (Voltam már komoly klánban és persze rengeteg óvoda guildba is kerültem már, de azok futókapcsolatok voltak:) )
Ha voltál normális, komolyabb klánban, akkor nem értem, hogy jöhet elõ olyan szöveg, hogy valaki parancsokat osztogasson neked, miközben ugyanolyan fizetõ játékos vagy mint õ. Nem kell elfogadni a klánelvû mûködést, de én még nem láttam sehol mûködõképes, hatékony, nagy létszámú klánt, ahol nincs kialakított hierarchia. Ebbe pedig beletartozik az, hogy bizony valaki meg fogja mondani, hogy most mit kell csinálnod. Természetesen dönthetsz úgy, hogy nem kérsz ebbõl, de akkor nem is fogod elérni azt a szintet a játékban, mint amit ezek a nagy létszámú klánok nyújtanak. Ez viszont már egyéni játékstílus kérdése.
Nem ugyanaz megvállasztani a ruhád és skilljeid, majd beállni kiskatonának és robotként parancsokat teljesíteni, hiába vagy egy komplex közösség része, mint megvállasztani a ruhád, skilljeid, hajód, átépíteni majd irányítani és csak ez után beállni a mókuskerékbe, ami a flotta és a bázis építésébõl áll. A mondatom elsõ részében felvázolt koncepció is jó lehet, de az egy SW Battlefront lenne vagy egy Battlefield 2142, nem pedig egy bonyolult avatar építõs MMO.
Az SW Battlefront vagy a Bf2142 egy multi-FPS, és nem MMO, nem tudom, hogy sikerült összehozni a kettõt, közük nincs egymáshoz. Ezért mondtam, hogy egy súlyos prekoncepció hogy be akarod skatulyázni azt, hogy a Cryptic elképzelés egy "bonyolult" avatar MMO lenne, a Perpetual féle meg "Second life", illetve most meg valahogy Bf2142...
Összesítve a véleményem a perpetualos dolgot bármennyire is fényezzük, sokkal sekélyesebb, mint a Cryptic terve.
Ezen véleményeddel a jelek szerint legalábbis itt, egyedül vagy...
Félre értesz. (Voltam már komoly klánban és persze rengeteg óvoda guildba is kerültem már, de azok futókapcsolatok voltak:) ) Nem ugyanaz megvállasztani a ruhád és skilljeid, majd beállni kiskatonának és robotként parancsokat teljesíteni, hiába vagy egy komplex közösség része, mint megvállasztani a ruhád, skilljeid, hajód, átépíteni majd irányítani és csak ez után beállni a mókuskerékbe, ami a flotta és a bázis építésébõl áll. A mondatom elsõ részében felvázolt koncepció is jó lehet, de az egy SW Battlefront lenne vagy egy Battlefield 2142, nem pedig egy bonyolult avatar építõs MMO.
Összesítve a véleményem a perpetualos dolgot bármennyire is fényezzük, sokkal sekélyesebb, mint a Cryptic terve.
Az új STO-ban egy kapitányt alakítasz, akinek saját hajója, és NPC legénysége van. Az NPC-ket te alakíthatod az igényeidnek megfelelõen, velük mehetsz le bolygók felszínére küldetéseket csinálni, felderíteni. A hajódat szintén te építgetheted, a képek tanulsága szerint nagyon széles skálán, szóval irtó idiótán kinézõ hajókra lehet számítani. De egy hajón mindig csak egy játékos lesz.
Voltál már komolyabb guildben/klánban? Ott mindenhol ez megy. Vannak vezetõk, és vannak úgymond beosztottak. Minél nagyobb a klán/guild, annál jobban rá van szorulva a vezetési rétegre az egész klán, különben nem fog jól mûködni. Egy kis, pár fõs csapatnál még elég 1-2 ember, aki rendelkezik egy kis szervezési képességgel, de egy 20-30 fõs esetén már 3-5 ember kell legalább, és jól felépített hierarchia sem árt, hogy mûködjön a dolog. Kell külön ember, aki az egyes klasszok, vagy legalábbis klasszcsoportok mûködését felügyeli, megmondja hogy mikor ki mit csináljon.
Itt sem lesz másképpen, lesznek fleet commanderek, wing commanderek, squad commanderek (ezek most EVE-bõl átvett beosztások), akik megmondják, hogy az adott Squad, a Squadokat összefogó Wingek, illetve a Wingekbõl álló Fleet mit csináljon. A játékosok meg követik az utasításokat. Ez az ütõképes flotta mûködési alapja. Persze igen, sokan úgy gondolkoznak, mint te, és nem akarnak beosztottak lenni, de ezekbõl szoktak kialakulni a kis egy-két fõs klánok, akik viszont soha sem vehetik fel a versenyt a nagy klánokkal hatékonyságban, sikerességben. :)
"Esetleg lehetett volna turbozni az NPC tulajdonsagat is azzal, hogy magasabb szintu NPC legenyseget is tudsz felvenni, ha valamilyen Federacios planetan jarsz."
Senki nem kotelez senkit, hogy vegyen rendes jatekost a legenysegbe, lehet jatszani NPC legenyseggel is. Erre valo, a mas tulajdonsagu NPC legenyseg felvetelenek a lehetosege.
Ez így jó is lett volna ideig, óráig, de nem szerettetek volna kapitányok lenni saját legénységgel, saját hajóval? Engem zavart volna, ha egy másik játékos, aki rangban felettem áll megmondja, hogy mit tegyek, miközben õ is ugyanannyit fizet a játékért mint én.
*helyebe :D
En meg ugy tudnam elkepzel ni mint a sorozatokban szokott altalban lenni, amikor pl a fogepesz nincs a hajon, akkor valamelyik masik "arctalan" (NPC) veszi at a tisztjet.
Tehat siman meglehet csinalni egy olyan variacioval, hogy ameddig nem tolti be a posztot valaki a hajon, akkor NPC van azon a poszton, es amikor felveszel valakit, akkor azokkal a bonuszokkal ill plusz kepesegekkel bovul a hajo attribja.
Amikor a srac lelogol akkor az NPC lep ujra a hejeben, ami addig is a hajon szolgalt azon a poszton.
Esetleg lehetett volna turbozni az NPC tulajdonsagat is azzal, hogy magasabb szintu NPC legenyseget is tudsz felvenni, ha valamilyen Federacios planetan jarsz.
Ilyen egyszeru lett volna a megoldas, meg hude nagy kepzeloerore se lett volna szukseg.
Ezt szurtak el egy az egyben a kiadok a jatek siettetesevel.
Úgy tudnám elképzelni, hogy valami charisma-jellegû skilltõl függne, milyen jó képességû NPC legénységet tud felvenni a kapitány a hajójára. Illetve függhet még a pénzétõl is, nyilván egy képzettebb tiszt többe kerül.
Vagy egyszerûen csak bonuszt adna az emberi kezelõ mondjuk vmi skill alapján annak a rendszernek a mûködésére amit kezel. Meg az AI úgyis bénábban játszana:D
Pontosan. Eppen ezert azt a feltetelezeset, amit elobb irt, hogy de nem mujkodott volna rendesen a hajo ha a crew nincs a fedelzeten, akkor nem mukodne rendesen.
Semmi nem kellett volna hozza csak egy kis kepzeloero.
Mint addig alap ertekekkel repul a hajo egy adott NPC szamitas alapjan, vagy a legenyseg attribbjai alapjan csak valami penaltyrendszerrel es a hidrol iranyithato addig minden, amig a mernok vagy mas nem logol fel.
Mondom nem kell semmi mas hozza csak egy kis kepzeloero.
Szerintem hosszú távon egy st rajongónak sem jönne be a Second Life stílus ST köntösben.
Csalóka prekoncepció, miszerint semmi effektív tennivalója nem lett volna az embernek az STO-ban, és csak egy second life szerûség lett volna. A hajónak (klánoknak) ugyanúgy questeket kellett volna megoldania, mint a mostani STO-ban, a különbség az, hogy ott nem NPC-k, hanem akár játékosok is alkothatják a legénységet, amelyek döntései aktívan befolyásolják a küldetés kimenetelést, például a mérnököknek a csatában a megfelelõ energiaelosztásért kell küzdeni, a navigátornak a hajó irányításáért, a harci álláson pedig a fegyverek kezeléséért. Tehát nem egy ember irányítja a hajót, ahol a részletek automatizáltak (fegyverrendszer, energiarendszer, pajzsrendszer, damage control (erre még ma se tudok normális magyar megfelelõt), stb.).
A fõ különbség tehát az, hogy amíg az új STO-ban hajó, addig a régi STO-ban karakterközpontú a játék...
Ezzel csak az a baj, hogy csak ugy lehetett volna sikeres.
Igy meg lesz egy tomeg MMO amit a neve sem fog megmenteni atto, hogy olyan sorsra ne jusson mint pl a Conan.
Vagy nezd meg a Lotr Onlinet. Alig jatszanak. Lehet kb 100,000-es userbase ami jatszik vele es lehet hogy jocskan nagyobb szamot mondtam a valosnal.
Valószínûleg itt is lesznek healerek csak orvosi fõtiszt néven, de abban egyetértek, hogy aki "kis emberként" szeretne csobbanni a Star Trek virtuális világába, hogy a sorozatokból és a filmekbõl bármelyik karaktert megszemélyesíthesse, az csalódni fog. Szerintem hosszú távon egy st rajongónak sem jönne be a Second Life stílus ST köntösben.
Itt a siker szerintem csak azon fog múlni, hogy lesz e végig elég quest a fejlõdéshez azok számára akik nem szeretnek farmolni, vagy kiegyensúlyozott lesz e a kaszt rendszer és mennyire lesz customizálható a klánépítés. A grafika mindig utolsó szempont egy MMO-ban, még akkor is ha az Star Trek (persze nem az mondom, hogy igényteles is lehet).
"Még is senki sem tud hozzá fogható játékosállományt összeharácsolni, be kellene látni, hogy az egyedi jelenség, és nem majmolni kellene, hanem inkább alternatívát nyújtani..."
Na de ki az, aki napi 3-10 órát ülne gép elõtt azért, hogy egy virtuális hajó gépházának sarkában egy virtuális számítógép energiacsíkjait állítgassa (lsd. elit force)?
Ha kellõen jól van megcsinálva, megfelelõ minigame-ként, akkor szerintem sokan. Egy healer mit csinál a WoW-ban szerinted? A fightok nagy részén elõtte volt egy csomó zöld csík (vagy kocka, ha Grid-et használ) és azokra kattintgat, ha elkezdenek lefele csökkenni. A pala tankhealernek még jobb dolga volt a klasszikus WoW-ban - egyetlen gombot kellett ütemesen nyomogatnia. Ha innen nézzük, rém primitív és nevetséges, ha onnan, akkor mégis hányan és hányan csinálták/csinálják?
A grafika pedig szerintem jobb, mint ha realisztikus lenne, így nagyobb közönséghez fog eljutni a játék.
Élõ példa ennek ellenkezõjére az EVE. Van classic grafikai motor akinek gyenge a gépe, és van premium grafika, akinek elég erõs gépe van. Amúgy ott van az Age of Conan másik ellenpéldának. Iszonyú gépigénye volt, mégis több, mint 1 millió példányt adtak el belõle az elsõ hónapban, és sokan csak amiatt bõvítették a gépüket (az más kérdés, hogy a content tartalma miatt bukott a játéka, mert ami grafika kész volt a játékban, az ütött, mint az ipari áram...).
Az eredeti elgondolás nekem is jobban tetsztt de ha belegondol valaki láthatja hogy eléégé rétegjáték lett volna, a kiadó pedig nem azért csinálja a játékot mert ST fan hanem azért mert keresni akar rajta.
Rétegjáték, de elég méretes rétegnek. Ráadásul olyan rétegnek, amelynek nincs "kiszolgáva" az igénye. Nincs olyan (sci-fi) MMO, amelyben olyat nyújtott volna, mint az eredeti elképzelésû STO.
WoWhoz meg szinte minden MMO hasonlítani akar már hiszen annak van a legtöbb elõfizetõje.
Még is senki sem tud hozzá fogható játékosállományt összeharácsolni, be kellene látni, hogy az egyedi jelenség, és nem majmolni kellene, hanem inkább alternatívát nyújtani...
Na de ki az, aki napi 3-10 órát ülne gép elõtt azért, hogy egy virtuális hajó gépházának sarkában egy virtuális számítógép energiacsíkjait állítgassa (lsd. elit force)? Ezt a kérdést tehették fel maguknak a fejlesztõk, amikor kidobták a Perpetual koncepciót. A grafika pedig szerintem jobb, mint ha realisztikus lenne, így nagyobb közönséghez fog eljutni a játék.
Tudom gyakran írom az ellentétjét a véleményeteknek, de úgy érzem (azon kívûl, hogy tényleg ez a véleményem) egyensúlyozni kell ezt a pesszimizmust.
Az eredeti elgondolás nekem is jobban tetsztt de ha belegondol valaki láthatja hogy eléégé rétegjáték lett volna, a kiadó pedig nem azért csinálja a játékot mert ST fan hanem azért mert keresni akar rajta.
WoWhoz meg szinte minden MMO hasonlítani akar már hiszen annak van a legtöbb elõfizetõje.
Na igen. Az elsõ változatot fejlesztõ cégnek (asszem a prepertual volt) tényleg jó elképzelései voltak és nagyon jó mmo-t lehetett volna kihozni. De ez olyan nagyon lebutítottnak tûnik.
Ne legyen igazad. Minden estre egyre kevésbé fognak meg az újonnan kikerült képek. Messze vagyunk attól az STO-tól, amit (gondolom) anno sokan vártunk...
Kezdem ugy erezni, hogy ebbol valami WoW clonet akarnak csinalni, azota, amiota az eredeti fejlesztocsapatot kirugtak es vele egyutt azokat az otleteket, hogy tobb jatekos kell egy hajo vezetesehez es sorolhatnam.
Alapvetõen a customizálható hajók ötlete szerintem nem rossz ötlet csak ésszerû korlátok közé kell szorítani.
Kezdem úgy érezni, hogy hibás elgondolás a customizálható hajók ötlete...
Föderáció mintás Klingon hajó
Kiváncsi leszek, mennyire lesz bosszantó a külsõnézetes irányítás ilyen zárt térben. De az pozitívum, hogy a hajóhoz képest a bolygó tényleg nagy, nem úgy mint a legacyban.
Pofásak, csak látnák már egy felturbózott klingon hajót :)
Köszi
Újabb screenshottok kerültek ki, habár nem a hivatalos oldaról vannak, de valószínûleg igaziak: link1 link2
A képek az mmozone.com-ról származnak, bár én nem találtam.
Engine-nél az igazság.
Ez ilyen, ha van egy film ami szar ugy ahogy van de van benne 3 percnyi jo anyag akkor abbol fogják összevágni a trailert. Ilyenek manapság a marketing módszerek, és mûködik a dolog.
Szóval készülj fel rá hogy látod a nyálcsorgatós dolgokat látod elején aztán beülhetsz egy Constitution-be ha szerencséd van xD
Szerintem ez a marketing asztala. Be kellett lógatni valami nyálcsorgatót, hogy ilyened is lehet egyszer :)
Pont ez a bajom. Egyáltalán nem konzekvens a fejlõdés, valahol úgy a DS9 után elvesztették a kontrolt. A DS9 esetén még kitaláltak egy apró, de roppant erõs fegyverzetû hajót, a Defiant-ot, ami egy teljesen korrekt megközelítés volt. A nagyobb tûzerõ és védelem oltárán feláldozták a hosszú távú küldetéseket és a kényelemet. A Sovereign-osztály még tartja magát többé-kevésbé a konzekvens fejlõdéshez. Egy roppant bonyolult, nagy, és ezáltal drágán (ie.: erõforrás és idõigényes) elõállítható, így ritka, de nagyon effektív hadihajó. Az Ent-E a "még egy kis plusz fegyvert, hogy még nagyobb, még jobb legyen" gyengeség áldozata lett. A Valdore/Scimitar már az a kategória, ahol a megalománia gyõzedelmeskedett minden ésszerûség felett.
Az NX-91001 egy Sovereign-refit, legalábbis a kinézete, fegyverzete és képességei alapján. Hogy mi a fenéért egybõl egy über-hajóval kezdték a hajók bemutatását, azt nem tudom. Sose szerettem azt, amikor a "legjobb-legnagyobb" fegyverrel mászkálunk. Egy hadsereg/flotta/légierõ sosincs pusztán "über" fegyverekkel felszerelve. Mindig vannak olcsó, egyszerû, tömegesen gyártható és bevethetõ eszközök, amik a gerincét jelentik a haderõnek, és akadhat pár kiemelkedõ, speciális egység, amit ott vetnek be, ahol nagyon szükség van rá.
Ha az NX-91001 csak egy mézesmadzag, aféle "End-game" hajó, akkor még talán, esetleg. De semmiképpen nem olyan, amivel kezdeni kellene egy bemutató/típusismertetést. Szerintem.