A néhány napos visszaszámlálás után megtörtént az új Elder Srolls játéék bejelentése, a teljes cím: Elder Scrolls IV.: Oblivion. A játék PC-re és következõ generációs konzolokra egyaránt készül 2002 óta. Sajnos ezeken kívül semmi újat nem tartalmaz a bejelentés, mert a Game Informer magazin következõ számában részletesen ismertetve az új játék, persze a képek is itt jelennek meg elõször. Azért az elsõ ingém kép részletét megnézhetjük az alábbi borítóképen (igen, ez ingém kép):
Ennyi erõvel nevezhettés volna concept artnak is. De ha ez a helyzet akkor meg fölös kiemelni hogy in-game art ha nem a játék grafikájával van csinálva.
in-game art alatt a játék engine-ével készült képet értenek. még nem screenshot (nyilván nincs még interfész meg ilyesmi, hogy igazi shot legyen), de messze nem "csak rajz".
különben minek hangsúlyozták volna, hogy "and yes ...". mellesleg a hivatalos fórumon is így értelmezik (mindenki sír is, hogy bõvítenie kell :D)
Hát ez úgy van, hogy egy játék bejelentésekor általában még csak atrworkök vannak készen, de az ingame és a concept között az a nagy különbség, hogy az elõbbi ténylegesen a játékban szereplõ dolgot ábrázol, míg az utóbbi, mint a neve is mutatja, csupán koncepció, lehet félkész rajz is, csupán fantázia, aminek messze nem biztos a jövõje a játék szempontjából, de legalábbis ötször áttervezik, mire bekerül.
Jelen esetben, gondolom azért fontos tudni, hogy ez ingame, hogy legyen egy stabil kapaszkodó, ha az ember a játékról beszél, ergo már biztos, hogy visszahozták a lovat és a hangulat is _talán_ az elsõ két epizódhoz tér vissza (mivel a Morrowind nagyon elment elf irányba).
nem csak rajz, nyilván a modell már valós, de kétlem, hogy ezt egy mai PC akár csak megközelítõleg realtime renderelné, épp eleget dolgoztam 3ds max-szal, ahhoz, hogy lássam a különséget
persze ha a Bethesda valahogy szerzett egy 2007-es PC-t, akkor lehetséges :D
kicsit komolyabban: gondolom - mint a modellek a férfimagazinok elején - ez is kicsit ki lett kozmetikázva. mozgásban a monitoron nem így nézne ki. amúgy valszeg a háttér csak "kamu" és a lovas fickó az egyetlen, ami "ingém". legalábbis szvsz, aztán lehet h tévedek. :)
hát ez valószínû, nagyjából én is így gondolom
mivel nem realtime render, így az már mindegy, mivel renderelték
Hat szerintem marketing szempontbol nem lenne rossz megvarni a kovetkezo E3at, ECTS-t, stb, hogy nagyobb legyen a durranas.
de ha mindenki így gondolkodik, akkor pont nem éri meg, mert egyszerre jön ki kurvasok játék, és az rizikósabb, mint holtszezonban kiadni egy nagy produkciót
grebber: rengeteg topicot te nyitsz, erre nem tudod milyen játék az Elder Scrolls? :-))
Amúgy érdekes, hogy még semmit nem tudni a játékról, máris teleírjátok... :-) Aztán majd gyõzze keresni az ember, hogy hol vannak a konkrét elakadásokra a válaszok, vagy egyéb segítségek. :-))
"It is a shot using real in-game assets. The guy on the cover is actually the "player character" who we use most often when we're playing the game right now. Obviously he has been posed by hand for purposes of the cover, but there is no graphics magic or sleight-of-hand going on. It is not a high-poly render or something that we're only using for cutscenes or anything like that. That is how his armor will look when you play the game. The same for the horse, his face, and the castle in the background - all in-game assets that are rendered in real time by our engine."
ezt egy bethesda developer mondta az rpgcodex fórumán (forrás).
ja realtime, csak 0,01fps, ezt elfelejtette említeni :D
"Ez egy olyan kép ami valós játékon belüli elemekbõl épül fel. A pasas a borítón valójában a "játékos karakter", akivel mostanában a legtöbbször játszunk. Természetesen a borító miatt lett úgy beállítva, de nincs benne semmi grafikai ügyeskedés vagy egyéb bûvészmutatvány. Ez nem is egy high-poly render amit csak átvezetõképekhez használunk vagy valami. Így fog kinézni a vértje, amikor játszol a játékkal. Ugyanez igaz a lóra, az arcára és a kastélyra a háttérben - mind játékon belül tárgyak, amelyeket valós idõben renderel az engine-ünk."
Nemtom miért ilyen hihetetlen hogy ez real time. Az EQ2 is majdnem így néz ki pedig az idén jelenik meg:P PS3-on meg meg ez a graf gagyesz lesz egy FFXIII-hoz képest:)
Ráadásul mire kijön addigra már itt lesz az új videokártya generáció amirõl azt csicsergik hogy geforce szintû ugrás lesz.
Amúgy asszem én is be(vissza)szállok a konzol hajóba és veszek egy PS3-at. Most szerencsére emberi áron fog nyitni a gép.
Mérgelõdni lehet, sokra nem megy vele senki. Ez van. Mai szemmel nem meglepõ hogy paks kell a játéknak, dehát ezzel tisztában van mindenki. Lesz lehetõség kisebb konfigokon is játszani - mint ahogy mindig is van - de a mai világban a vizuális élvezetért fizetni kell sajnos. Hogy ez mennyire szemétség, és mennyire nem, mennyire üzlet és mennyire nem, kinem mennyi pénze van erre és mennyi nem, ne itt menjünk bele. Elõbb jöjjön ki egy béta, vagy demo, vagy bármi kézzel fogható, és mindenki kiderül. Addig pedig lehet gyújteni a pénzt a CD/DVD megjelenésre, mert biztos nem lesz "olcsó" (kérném a megszállott warez emberkéket az anyázások mellõzésére, köszönöm)
Engem ami igazán érdekel, az a lovaglás. Fentrõl lenézni a mögötted loholó Cyrodiil-i városõrökre - márpedig a császárváros sugárútjain biztos vagyok benne hogy végig fogom kergettetni magam velük... (ha lesz rá még idõ)
kinem=kinek, mindenki=minden, gyújteni=gyûjteni
(jajanyám, fáradt vagyok eheh)
jee kiraly imaim meghallgattattak, morrowindbol hianyoltam a lovat :))
Én nekme csak az nem tetszett a morrowindben hogy minden olyan statikus volt, csak az élõlények mozogtak...
Max átmegyünk ausztriába érte;) 2 féle PS3 lesz. A home server 6-700 eurós áron amiben van vinyó meg full net támogatás. A másik verzió 200 euró és annyit tud mint a PS2.
A játékokat meg lehet majd venni a neten és le is lehet õket szépen tölteni. Persze csak a 600 eurós PS3-al;)
"Új generációról" beszélnek, és....
...eddig nagyon biztam benne, hogy a scriptrendszer es a vilag kapcsan ertik ezt, de latva az állitolagos ingame kepet, felek hogy inkabb grafikara ertik. Ennek ellenere ez csak egy ember gondolatmenete - az enyem - melynek semmi valosagalapja nincs mas, mint egy kep ;] Az pedig nem sok. Igy en is bizok benne hogy vege a statikus vilagnak, es minden cselekedetnek kovetkezmenye(i) lesz(nek), es nem csak parbeszedekben...
2 het mulva kiderul a monstre cikkbol, hogy mire szamithatunk.
Mielött letámadnátok szólok hogy ezt nem én találtam ki hanem hivatalos SONY infó. playstation.com-on volt kihírezve valamikor az év elején. Akit a saját szemével akarja látni az keresse meg;)