Requiemben ha ártatlant öltél egy villám azonnal agyoncsapott, de ott csak jót lehetett játszani. Nehezen tudok elképzelni egy olyan rendszert ahol a jó és a rossz oldal is szabadon kijátszható de mégsem "éri meg" gyereket ölni.
"nem tudom miért lenne különb dolog megölni egy gyermeket mint egy idõs védtelen nénikét.." ezen jót röhögtem, nem kicsit fogalmaztad félre :D
Requiemet nem ismerem sajnod, de az otlet tetszik. "Csinald, de meghalsz" ;] (egyetlen requiemet ismerek, a 90es evekben valamikor a Robinson Requiem nevut, de az mai napig top5os jatek nalam.)
Az mindegy. Hagyjuk a modokat, mert az mar nem a kiado felelosege...
Nekem az elmúlt 2 év egyetlen játéka sem hibázott PC-n (persze nem is szerzek meg minden sz*rt én se. Ha elolvasod a cikket, akkor láthatod, hogy a Morrowindben is zseniális mod-olás megint csak a PC-sek kiváltsága lesz
Sok minden túl szépen hangzik... nekem még a harc a legkevesebb, a 24 órás életet élõ, dolgozó, beszélgetõ (!!), önállóan gondolkodó és cselekvõ, külsõleg is öregedõ (!!!) 1000+ NPC sokkal izgalmasabb... Ha mindez igaz, még neked is el kell majd ismerned, hogy legyûri a Gothic-okat (amiket persze imádok, az elsõ részt végig is nyomtam rég).
Hm-hm. A MW még okés volt, hogy kijött boxra, mert nem ment a játék rovására (mint a KOTOR-nál), de PS3? Ezzel már fenntartásaim vannak.
Csata is szvsz túl lenne így konzolosítva. Legyen olyan mint ahogy a zárnyitást akarják megoldani. Kicsit múlik a játékos ügyességén, de azért fõleg a skilleken dõlne el a dolog. Jelenlegi állás szerint nem is lesznek fegyveres skillek. Gázos...
annak csak örülnék, ha legyûrné, a fejlõdés az elsõ
aztán remélem, jön egy Gothic III, és átveszi a vezetést, hogy újra legyen mit legyõzni, így halad a világ elõre
nem értem, miért aggódsz, ha lesz PS3 (és box2), évekig sokkal ütõsebb lesz mint akármelyik PC, inkább a PC-s verzió fogja lehúzni, ha már lehúzza valami
a harccal kapcsolatban meg nem értem az összefüggést a platform és a problémád között, szerintem nincs is
Nem azzal van gondom, hogy PS3-ra is fejlesztik, hanem a konzolosok játékszemléletére. PC-sek (!!!átlagban!!!) a komplexebb játékokat szeretik, míg a konzolosok (!!!átlagban!!!) az ugribugri akciójátékokat. Szóval nem teljesítmény szempontjából aggódom, hanem játékmenetileg.
Harc meg más postban volt megemlítve és szvsz elég egyértelmûen felvázoltam a problémát. Jelenlegi állás szerint csak azon múlik egy harc, hogy mennyire vagy ügyes, de RPG-s skilleknek a leírás szerint semmi szerepük nincs.
a kettõ folyamatosan közelít egymáshoz, mégpedig azért, mert egyre többen állnak át konzolra (fejlesztõk és játékosok egyaránt), és a fejlesztés is könnyebb rájuk, az eladásokról nem is beszélve, a konzolos rétegnek meg szüksége van a PC-s játékok elõnyös tulajdonságaira
ugribugri... mintha lemaradtál volna a 10 évvel ezelõtti állapotnál, manapság már kicsit összetettebb játékok (is) futnak konzolon, de nincs kedvem megint napokig offolni
a harcnak már végképp semmi köze a platformhoz, ez a fejlesztõk döntése, és ezért a konzolt hibáztatni olyan, mint mondjuk az EU-ra kenni egy közúti balesetet....
Tudom és azért én is bizakodok, csak jelenleg elég gázosan hangzik. Eddig sose csalódtam a Bethesdában, remélem most se kell.
Viszont most olvastam ezt:
"Every NPC features unique spoken dialogue."
Azért 1000 NPC-nek egyedi dialógusokat gyártani ami mind alámondásos...elég durva. Még ha nem is alkalmaznak 10-nél több szinkronszinészt, akkor is rengetegbe pénzbe kerül és rengeteg helyet fog foglalni a korongon. Meg sajnálatos, hogy így elveszik a modok fílingje, hogy míg a gyári karakterek beszélnek, addig a modoltak csak tátognak. :-(
(nem minden modder rendelkezik hangstudióval és profi szinkronszinészekkel, hogy élvezhetõ szinkront csináljon, márpedig a mikrofonos recsegés nem éppen szivetmelengetõ egy ilyen játékban)
de ami a modokat illeti, legalább megszabadulsz a gagyiktól, így legalább lesz egy válaszfal a profi és az amatõr modok között, mert most a morrowindhez azt sem tudod, mit töltesz le, csak kipróbálás után derül ki
Ezért kell csak olyan oldalakról leszedni dolgokat amiken van értékelési rendszer (MWSummit pl). Ott el lehet dönteni a többiek értékelésébõl és komentjebõl, hogy emnnyire jó, plusz ott a leírás. Leszeded és ha mégse tetszik, akkor kiveszed a pipát a plug-in ablakban és kész.
a user modokkal az a helyzet, hogy ami engem illet, eddig kizárólag autós és FPS játékoknál vettem hasznukat
többször próbáltam már RPG modokat is, de olyat még nem láttam, ami elérte volna az eredeti fejlesztõk színvonalát
ez ok, de ott tartunk, ahol múltkor
ha JÓ az eredeti játék, nincs szükség modokra, az ember végignyomja, beteszi a polcra, és élete végéig kellemes emlék marad
nem szeretem unalomig játszani a játékokat, szerintem az a siker titka, ha mindig marad egy kis vágyakozás az átélt élmények után (Gothic 1-2, Thief 1-2, stb)
Hát én is végigolvastam, de sehol nem láttam olyat, hogy ne lennének harci skillek. Hol láttál ilyet? A zárnyitás/csapdaállítás/alkímia skilleknél annyit ír, hogy lesz minijáték, ami egyre könnyebb lesz ahogy nõnek ezek a skillek. Logikus feltételezés, hogy a harcokban is annál hatékonyabban tudsz majd támadni, minél jobb a skilled az adott fegyvertípussal/harci stílusban.
"(nem minden modder rendelkezik hangstudióval és profi szinkronszinészekkel, hogy élvezhetõ szinkront csináljon, márpedig a mikrofonos recsegés nem éppen szivetmelengetõ egy ilyen játékban)"
Naaa azért ez már a "még a szar is keserû neki" hozzáállás... eldöntötted, hogy sz*r lesz a játék, elõre? Szerintem az égvilágon semmi értelme nincs elõre gondolkodni. Nagyon messze még a megjelenés, addig ezer és más dolog történhet.
Egy szóval nem mondtam, hogy szar lesz, ezt melyik hozzászólásomban olvastad? Szvsz korszakalkotó és forradalmi játék lesz minden tekintetben, csak kiemelem a hibákat amiket a cikkben kiolvastam. Ha ezt tilos akkor mond meg, de tudtom szerint még szólásszabadság van.
Szerintem ebbõl még mindig nem derül ki, hogy ne lennének harci skillek.
Inkább csak azt írja, hogy a RANDOM nem lesz tényezõ (dice-rolls). Ettõl csak még inkább elõjön a harci skillek szerepe. A csata eredményessége a harci tudásodon (mind a karakteredé, mind a billentyû/egérkezelési tudásodé) múlik.
Értelmezés kérdése. A többféle ütésvariáció pedig a Morrowindben is kikapcsolható volt, szerintem itt is opcionális lesz. (vagy moddal azzá tehetõ majd :))
Na, szép most meg nekemtámadsz :)) ennek semmi értelme. Szerintem egyetlen gázos rész van a szövegben, mely szerint "statisztikailag a játékosok a rövidebb játékokat szeretik"... na ez tényleg f***ság, és sajnos ijesztõ is :((
nézd, bár ezzel én sem feltétlenül értek egyet, de nyilván nem a seggükbõl szopták
gondolom, felmérték, hogy a Morrowindet hányan vitték végig, és hányan hagyták abba 10%-nál, ebbõl arra következtettek, hogy jobb lesz egy rövidebb, de sokkal tömörebb sztori - ezzel viszont egyetértek (ha tényleg ez a helyzet), és megint csak a már említett játékokat említeném, ahol ez tökéletesen bevált és sokkal többen játszották végig, ami - ha másért nem - azért fontos, mert így a fejlesztõk nem dolgoznak potyára
akinek meg nem elég hosszú, az modolhatja, szerintem tökéletes megoldás
"A harcos kimenetele nem virtuális kockadobásokkal lesz kiszámítva"
Ez így van, de nem zárja ki a harci skillek létezését, sõt lehetetlennek tartom, hogy ezek nélkül mûködjön. Az ütés ereje, sebzés, az egyes támadások sikere, az adott fegyverek hatékony kezelése mind skillfüggõ lesz (annak KELL lennie).
Vegyünk egy példát:
egy pap karakter megmarkol egy másfélkezes kardot, de akármilyen ügyesen csapkodsz vele, messze nem fogsz vele annyit sebezni és találni, mint egy lovag, védekezni meg valószínûleg még annyit se, míg a lovag a tõrrel nem lesz eredményes, mivel a skilljei a kard használatát segítik
érthetõ valamennyire? a random szerintem a Morrowindre utal, ahol aztán tényleg SEMMI beleszólásod nem volt a harcba, csak ráfeküdtél a gombra és vártad, mi történik
A harccal kapcsolatban Freak egész pontosan leírta, amire én is tippelek - és ez nem ront szerintem sem a Morrowind - valljuk be - elég gagyi harcrendszerén, sõt.
A hosszúságról szólva: igenis legyen hosszú az alapsztori is (legalább egy KotOR szintû), és soksoksoksok mellékküldetés is legyen - tehát aki sokáig akar játszani, az nyomja végig a fõsztorit csak, aki meg "élni" akar a világban, mint a Morrowindben lehetett, az tegye azt. Azt elismerem, hogy a Morrowind fõsztorija önmagában nem olyan túlságosan magával ragadó, mint pl. A Gothicé - viszont sokakat kárpótol a szinte végtelen lehetõségek halmaza. Azt örömmel látom, hogy lesz itt is egy csomó frakció - bár kevesebb, mint a Morrowindben. De talán szövevényesebb küldetéssorozatokkal! Míg élek, remélek :)
"tehát aki sokáig akar játszani, az nyomja végig a fõsztorit csak, aki meg "élni" akar a világban, mint a Morrowindben lehetett, az tegye azt"
Ez szép, de kifelejtesz egy harmadik, nagyon fontos (sõt valószínûleg döntõ többségben lévõ) réteget, akik VÉGIG AKARJÁK JÁTSZANI, de nem fél év alatt, hanem tömören, fordulatosan, élménydúsan, és nem izgulnak fel a fél napos utazásoktól vagy a rengeteg mellékküldetéstõl. A túl hosszú fõsztori elveheti az élményt és a kedvet a játékhoz, ha nem elég tömény, márpedig ott még nem tartunk, hogy hosszú harcok és utazás nélkül többszáz órás fordulatos, izgalmas történetet kapjunk. A Gothic netto játékideje 50 óra hivatalosan, ami persze sokkal több a valóságban, és szerintem ez már határeset, mindemellett az a sztori tényleg fel van építve és nem modulokból áll össze. Aki sokáig akarja játszani, az játszhatja 500 órán át is, és még így sem hígul fel annyira a forgatókönyv, hogy érdektelenné váljon, míg a Morro sztorija alapból hígítva van.
Az megértem, hogy többek között te is nagyon hosszú sztorira vágysz, de te is megértheted a fejlesztõket, ha nem akarnak a játékosok 5-10%-ának kedvéért sokkal többet dolgozni, mondván, õk majd úgy is modolnak maguknak neverending story-t, ha akarnak. A többségnek meg pont elég lesz egy tömör, fordulatos történet, és nem fullad unalmas bolyongásba a játék, mint az elõdnél...
MW-t is vegig lehet jatszani villamgyorsan, ehhez semmi egyeb nem kell, mint kb 10 ordinatorkill+creeper, aztan training. Ebbol meglesz a szukseges kariszint. Aztan megint szerzel kis penzt - ujab "runok" (diablo utan szabadon) - es abbol enchantolsz egy jo kardot es par egyeb armort. (varazsloknal csinalsz par utosebb spellkombot es felvasarlod a restore magicka keszletet mindenhol) Aztan csak rohanni kell, gyilkolni es jelenteni a feladatadonak. "Par ora" az egesz.
Es tudjatok mi a jo ebben a jatekmenetben?!
..az hogy azok az emberek, akik ezt a rohanast nevezik szerepjatszasnak, azok halistennek keves ideig vannak jelen a mw-s kozossegekben. A jatek egyik legnagyobb elmenye az a szabadsag - ne menjunk bele hogy megoli e a jatekmenetet vagy nem, ezt a csatat mar megvivtuk ;] - es hogy azt csinalsz es akkor amikor akarod. Ismerek olyan jatekost, aki fel eve nem csinal mast, csak kalandozik, "el a vilagban", es meg sosem bulizott Dagoth Ur-ral. Miert? Mert a jatek kepes erre, es mert a jatekos megteheti.
Legyen rovidebb a jatek -fokuldetes -, nembaj, de lehessen benne megint elni, csinalhassam azt amit akarok, mehessek oda ahova akarok, jatszhassak indijanost, vagy akar "nagy feher hitteritot" ;]
De mindegy, van masfelunk addig, amig ki nem derul mit is kapunk a penzunkert ;]
Nagyon nem szeretek neked ellentmondani de most megint megteszem.: „ha JÓ az eredeti játék, nincs szükség modokra, az ember végignyomja, beteszi a polcra, és élete végéig kellemes emlék marad”. Szerintem sokkal jobb ez így ,ahogy van. Végignyomja az ember és nem teszi a polcra hanem idõnként megnézi a megjelent MODokat és néha nagyokat csodálkozik wáó már megint milyen frankó újítások vannak. Néha már egy új játékkal felérõ változtatásokkal is találkozni. Az persze elkerülhetetlen ,hogy egy csomó használhatatlan vacak is van köztük ,de ezeket egyszerûen le lehet törölni. Számomra ettõl még megmaradt ugyanolyan kellemes emlékként az amikor elõször megláttam Peligad hatalmas gombáit mint mondjuk a SectCamp-ban elszívott elsõ joint.
ez szvsz abból ered freaknél hogy ha valamire van lehetõség nem jó neki rögtön..., aki nem akar ugyse fog moddolni de attól még jó hogy van rá lehetõség aki akar... aki nem akar hosszan jáccani azt is megteheti, hogy végigrohan az egész gamen , de aki meg akar vele sokáig jáccani annak is emgvan a llehetõsége rá..., eza szabadság nem tom mért fáj egyeseknek hogy nem mindenki olyan stilusban akar jáccani ahogy õk...
"Ismerek olyan jatekost, aki fel eve nem csinal mast, csak kalandozik, "el a vilagban", es meg sosem bulizott Dagoth Ur-ral. Miert? Mert a jatek kepes erre, es mert a jatekos megteheti."
Ez én vagyok :)))
Na jó, a harmadik karakteremmel, kb. 300 játékóra után, pusztán kiváncsiságból végignyomtam a fõszálat (10-12 óra alatt...), de sokkal kevésbé élveztem, mint a guildes küldiket (intrika, sunyiságok, guildháborúk, eszmék, történetek, mitológia, politikai, vallás!!!)
A Morrowind király - én inkább attól félek, hogy jobbat képtelenség csinálni :((
Ja és kimondtad a lényeget: azért a legjobb a Morrowind, mert ott _megteheted_, hogy úgy játszod a játékot, ahogy akarod - azt csinálsz, amit akarsz. Ilyen mértékben ez sehol máshol nem teheted meg, ami nem MMORPG.
DB
Ezt akartam elmagyarázni neki, de rájöttem hogy reménytelen próbálkozás. Pont olyan megszálottam ragaszkodik az elképzeléseihez mint mindenki más a sajátjához. Sokszor leírtam már az elsõ "Balmorába gyaloglós" élményemet, úgyhogy most nem teszem meg. Elég legyen annyi, hogy játékos pályafutásom alatt (még Enterprise-al kezdtem) ez volt a legmaradandóbb és legmegragadóbb élményem mind közül. Ezt a modok csak még jobbá teszik.
nézd, ha ti lennétek többségben, akkor nem így állna a helyzet, de nyilvánvalóan sokkal kevesebb a fanatikus "hosszújátékos", mint azok, akik egy jól megszerkesztett, izgalmas sztorira vágynak
a Morrowindben lévõ modulrendszer alig nevezhetõ történetnek, bár kétségkívül egy nagyon ígéretes kísérleti játékrendszer, csak hát újszülött szegény, se foga, se haja....
"nézd, ha ti lennétek többségben, akkor nem így állna a helyzet, de nyilvánvalóan sokkal kevesebb a fanatikus "hosszújátékos", mint azok, akik egy jól megszerkesztett, izgalmas sztorira vágynak"
A naponta megjelenõ újabb és újabb modok ennek a kijelentésnek eléggé ellene szólnak.
hát, úgy látom itt mindenki ellened van (mármitn ebben a kérdésben), tehát aki szeret játszani az nem osztja elveidet...
sajnos a mai világ a pénzrõl szól az emberek többségének, és a szellemi analfabéta: "megveszem játszok elteszem új nap" emberek többen vannak, de attól még lehet játékot is írni, termék helyett...
Akinek ez baj az vegye csak a szemetet, abból is van elég :-)
nem mondasz ellent, mert erre az Oblivionnel is lehetõséged lesz, pont ez a lényeg, hogy a rövidebb sztori a modolhatósággal együtt MINDENKINEK megfelel, míg a hosszú sztori+modok csak azoknak okoznak örömet, akik teljesen rákattannak a játékra, és az ilyenek egyszerûen nincsenek olyan sokan, hogy kizárólag nekik fejlesszék a következõ részt
õk is megkapják, amire vágynak, és az egyszeri kalandra vágyó többség is, nem értem, miért baj ez bárkinek?
"nézd, ha ti lennétek többségben, akkor nem így állna a helyzet, de nyilvánvalóan sokkal kevesebb a fanatikus "hosszújátékos", mint azok, akik egy jól megszerkesztett, izgalmas sztorira vágynak"
Korábban ezt próbáltam meg elmagyarázni: a kettõ NEM ellentéte egymásnak, sõt... (hosszú, jól felépített, mély történet).
A Morrowind modrendszere sokkal többre képes, mint hinnéd. Teljes "minijátékokat" is csináltak, csinálnak vele, a teljes konverziókról nem is beszélve.
nem tök mind1 ki van többségben? mind a kettõre van lehetõség igy mnd a két tábor meg fogja venni alkalomadtán..., a kaidónak ez a legjobb, aki meg ilyen ha 10percnél tovább tart a story és gondolkozni is kell nem csak a billt csapkodni stilus teccik az emg ugyis konzolt vezs és soha sem probálná ki ezt a gamet...
Ez kezd egy kicsit (csakazértse, csakazértse) típusú értelmetlen vitává fajulni. Persze, aki ezt szereti... :)
DB
"A naponta megjelenõ újabb és újabb modok ennek a kijelentésnek eléggé ellene szólnak"
Ebbõl semmilyen következtetést nem vonhatsz le. Hány ember csinál modokat rendszeresen még mindig világszerte? 5000? 10000?
És hány ember adta fel a játékot a felénél mert egyszerûen beleunt a viaszbábukba és a céltalan bolyongásba? Minimum a tízszerese...
A modokba azokat is vedd bele, amiket olyan csinálnak, akik épp csak belekezdtek a játékba, és nagy a lelkesedés, de soha nem jutnak el a második modig...
honnét tudod te hányan hagyták abba? lehet hogy csak te meg a 10 haverod esetleg akikbõl ezt a következtetést vontad le..., ezt marhára nem te fogod tudni megjósolni hogy kik vannak többen...
Igen azokat is belevettem, de ha azt vesszük, hogy a modokat rengetegen letöltik, akkor máris látszik, hogy abszolút nincsenek kevesen a MW rajongók, sõt rengetegen vannak. Csak azok adták fel a Mw-et akiknek beleuntak a nagy szabadságba. Sajnálom õket.
meg amúgy is intelligencia alapján kéne sztem súlyozott átlagot adni erre ... :-)
Mondom, hogy Freak pont olyan, aki foggal-körömmel ragaszkodik az elveihez, de tûzzel-vassal se fogjuk meggyõzni. Hagyjuk mert nem vezet sehova.
Én pont a kreativitást hiányoltam a Morrowind "történetébõl", de ezt már lejátszottuk múlt héten, abban azért megegyezhetünk, hogy messze nem a legérdekfeszítõbb kaland, amiben valaha részünk volt...
Kicsit a korai (C64) RPG-kre emlékeztet, pl. Champions Of Krynn, ahol szintén volt valami fõszál, de nagyjából az is csak arról szólt, hogy menj el A-ból B-be, öld meg a mumust, és gyere vissza a pénzért, majd "goto 10"
Nagyon remélem, hogy az Oblivion a mennyiség helyett már a minõségrõl fog szólni, tanulva az eddigiekbõl.
ez már nekem is feltünt :PPP csak engem ez a hozzáálás idegesit hogy "ha nekem valami nem teccik akkor msának se legyen jó..." és ráadásul itt mgé alatalan is mert ugye akinek a hosszúság nem teccik véggignyomja röviden ha valakinek az egész nem teccik azzal meg ucse lehet beszélni...
Mellesleg: szerinted a Kotor nem volt túl hosszú, a 60+ óra játékmenettel? A Morrowind fõszála még a Tribunallal együtt sincs ennyi. Ezek szerint mégis lehet sikeres egy hosszú alaptörténetû RPG.
Vagy még jobb: szerintetek melyik minden idõk legjöbb FPS-e? Szerintem a Half-Life. Miért? Többek között mert az elsõ FPS volt aminek izgalmas, érdekes sztorija volt.
Szerintetek melyik volt minden idõk leghosszabb FPS-e?
kb. olyan, mintha bezárnának egy kurva nagy üres hangárba egy csomó krumplival, és közölnék, hogy na azt csinálsz, amit akarsz, van elég krumplid....
mint már korábban kitárgyaltuk, VANNAK olyan játékok, ahol ez sokkal jobban meg van csinálva, még a POTC is, ahol ugyan nem nézhetsz meg minden banáncserjét közelrõl, de VAN értelme saját sztoriba kezdeni, mert nem ugyanazzal találkozol mindenhol
Ez igaz. Én valahogy a Gothicban is nagyobb szabadságot éreztem mint a Morrowindben, pedig közel sem volt akkora terep, de ott tényleg volt értelme a szabadságomnak.