na, elkattintottam, mielõtt befejeztem volna... Na szóval: egy olyan országban alternatív energiaforrást elterjeszteni, amelyben ebbõl a kormányínak nem lenne haszna, teljesen "széllelszembenhuggyozás".
lehet, hogy félreérthetõ voltam :) semmi bajom az energiafûvel. az utolsó elõtti bekezdéssel van bajom: ha van egy szélerõmûved, és véletlenül több áramot mer termelni, mint az elõirányzat, akkor megbüntetnek. ez döbbenetes!!!
én teleraknám magyarországot szélkerekekkel... nem érdekelnének a környezetvédõk: szerintem egyszerûen nem engedhetjük meg magunknak, hogy NE legyen alternatívánk, amikor az összes létezõ energiahordozóval kapcsolatban másoktól függünk
Le van írva mibõl épül a ház, anyagokra lebontva(szabványok, minõségi szintek, jobb helyeken beszálítók is). Most vettem új lakást, úgyhogy érintve vagyok, jól szét kell nézni és akkor nem ér akkora meglepetés. Sajátnak használtat nem vettem volna.
Én csak azt tudom, hogy ha valahol leírják, hogy 10kVA, PF:0.8, 30perc áthidalási idõ és EU szabványoknak megfelelõ termék, akkor az lehet APC, AEG, MGE, esetleg Powerware, ha minõségit akarok. Ha nem akarok minõségit, akkor lehet olasz, vagy távolkeleti, esetleg török gyártmány is 30-40%-kal olcsóbban. A beruházó pedig pont leszarja a késõbbi költségeket, hiszen a szabványoknak megfelel a termék, az üzembentartó pedig nem õ.
Azért, mert ha most vetted, ezt akarod hallani. Magamból kiindulva:)
Ó, nem akarok én hallani semmit, de azért köszi! :) Jó helyen egy gyönyörû lakást rendeztem be, úgyhogy minden reggel, minden este örülök neki magamtól is :))
A szélkerekekkel csak egy baj van, mégpedig az hogy Mo.-on egyrészt nincs megfelelõ sebességû szél, és a másik, hogy a szélerõmûnek kell egy tartalékot is építeni ha esetleg nem menne a kerék (ez elõfordulhat ha nincs szél, vagy ha extrém nagy szél van) Szóval én óva intenélek h telerakd Mo.-ot szélerõmûvel. A másik témával kapcsolatban: ha valaki épít egy erõmûvet akkor az államnak illetve a villamos elosztónak kötelessége azt megvenni bármilyen szar "minõségû" is.
A hatályos törvény szerint 2010-ig köteles átvenni a regionális szolgáltató. Ezért tartják kockázatos befektetének a szélerõmûveket mert nem lehet tudni, hogy 2010 után hogyan változik a törvény. Kulcson néhány évvel ezelõtt Phare támogatással megépítették az ország második szélkerekét, és kitûnõen bevált. Egyébként ez a szélkerék már 5 km/h szélsebességnél hatékonyan dolgozik, azaz áramot termel, nagy szélerõsség esetén pedig elektromágneses fékekkel fékezik, extrém nagy szél esetén pedig elfordítják a lapátokat, hogy ne tudjon belekapaszkodni a szél. A falu éjszakai közvilágítása ingyen van, sõt még a Dunántúli Regionális Áramszolgáltató át is vesz belõle (éjszaka). Magyarországon nincsenek rossz feltételek a szélerõmûvek mûködéséhez, persze megfelelõ elõfelmérések és hatástanulmányok szükségesek a telepítéshez.
Az EU. elõírásai szerint 2010 ig az energia szükségletünk 10 vagy 14(?) százalékát biomasszából kell nyernünk, de már most is meg van határozva, hogy hány százalékban használunk ilyen energia forrást. Jelen pillanatban éppenhogy tudjuk teljesíteni az elõírást mégpedig úgy, hogy erdõket vágnak ki és égetnek el(!!!). Persze folyik az újratelepítés is de ahhoz idõ kel, hogy a fák megnõjenek. Kérdezem én: mi a baj a szélerõmûvekkel? Miért a tiltakozás a szélparkok ellen? Tisztább és környezetbarátabb megoldás nincs. Még a tiltakozók sem akarnak lemondani az elektromos áram kényelmérõl, nem akarnak kézzel mosni, gyertyával világítani...
A zajártalom sem lehet kifogás, az említett kulcsi szélkerék mellett 50 méteres körzetben nagy szélben alig hallani a surrogást mert a szél zaja elnyomja! Egyébkén ezért is fékezik, hogy ne legyen helikopter szerû rotorzaj.
Számítottam erre is. Amikor MÁV behozta az elsó modern villamos mozdonyokat fácánok százait ütötték el a gépek. Kevés idõ elteltével azonban megszokták, és már úgy ki tudják számítani az érkezõ vonat sebességét, hogy néhány centire sétálnak el az ütközõtõl. (Moldova Gy, Akit a mozdony füstje megcsapott) A madarak a szélkereket is megszoknák.
Ahogy változott a társulat egyre kevesebbet szóltam hozzá a témákhoz. Aztán maradt az olvasgatás...
Én néha pár hónapig csak néha be-benézek, de így õsszel van mit csinálni a kis pattanásosok miatt.
Most olvasom, hogy Kulcson kártérítést kellett fizetni a zaj(?) miatt, noha az a megengedett határérték alatt maradt. A kulcsi szélerõmû nyolcszáz méteres körzetében élõ kilenc család számára ingatlanaik 2001-ben érvényes forgalmi értékének tíz százalékát kitevõ kártérítésre kötelezte a kft.-t. Meg kellene nézni azokat az ingatlanokat, az egyiken pl. romos autóbarkács mûhely van. Egy kis plusz pénz jól jöhetett a tulajnak. Igaz a szélkerék lakott területen van, de ez nem jelenti azt, hogy a többit is ilyen helyre kell telepíteni.
Hiába, a net demokratikus szervezet, nem lehet senkit pl. életkora miatt diszkriminálni...
basszus, annyi topik-címbeli marhasággal találkozom, de mind politikai jellegû azt meg itt nem lehet
Jó, hogy felhoztad! SG-testvéreim, jön a karácsonyi szezon, ilyenkor lehet igazán sok vakkantásba ütközni!
Pl. Az egyik nagyáruházban novemberben még 89.990 Ft volt egy digikamera, most ki van rá írva, hogy most akciós, szenzációs 94.990 Ft-ért megveheted az eddigi 109.900 Ft-os ár helyett! (nem vagyok hülye, ugyanaz a típus.)
tegnapelot egy haverom, hogy egy kamera valahol a felebe kerult mint mashol. bemegy a boltba, ha nem kifelejtettek ez elejerol az egyest :)
A TG boltban szokott elõfordulni, hogy amit megveszel, az nem annyiba kerül, mint ami alá van írva... más polcra került véletlenül, az árazó kolléga elütötte, és állandóan arra hivatkoznak, hogy van vonalkódos árazógép, meg kellett volna nézni. De akkor miért írnak ki bármit is?
megvalositottam. puffogtak, de mivel nagy meretu betuvel ki volt irva az akcios ar es kicsivel az amelyikkel el akartak sozni, oda hivtam a fonokot es nem tagitottam. vegulis az o hibajuk/ gondjuk, hogy ne irjak ki arra ami nem akcios, hogy akcio.
de neha csak figyelmeztetem az eladokat, hogy ugyanarra az arura ket ar van.
Parasztvakítás: Épül az M6. De úgy, mint a gomba. Egyik nap elkészül a töltés, a következõ nap már az alapbeton megy, majd kerül rá az aszfaltszõnyeg. Édesapám 30 éve útépítõ mérnök, de azt mondja, ilyet még õ sem látott. El fog készülni idõre, az tuti. De hogy két év múlva hogy fog kinézni, azt majd meg lehet nézni...
Ps.: Nem politika, egyszerû ténymegállapítás.
a másik véglet: veszprém és márkó közötti háromkilóméteres négysávosítás majd' 3 év alatt készül el! ha kicsit odalépek, fél perc :) de nem nagyon lehet, mert mindig be van mérve: tudjátok, építünk egy szakaszt, ahol végre lehetne elõzni, erre állandóan vacakolnak az egyorrúak.
de van ám fejlõdés: épül a tehermentesítõ út balatonakarattya és veszprém között. tizenegynéhány km, és két év alatt kész is lesz. wow!
magyaroszagi utak rulez szlovakiaban lakom, nyaron voltam unokatesomnal varpalotan. gondoltam gyoron at, pannonhalma, cseszneknel lekanyarodni a hegyekbe es falukon keresztul szepen ott vagyok. utak keszkenyek, kanyargosak, jelzesek szarul (parszor atmentem a keresztezodesen, ahol le kellet kanyarodni, vagy rosz iranyba mentem...) visszafele a felesegem mondta, hogy ne menjunk ma ilyen utakon, hat elmentunk veszremnek. veszpremig szep autout, de utana ugyanolyan kanyargos, dombos, keskeny ut + nagy forgalom, tehat tiszta rafizetese (ramentek az idegjeim, mert ha vissza is a falucskakon at megyek, akkor legalabb magam szabom meg a tempot es nem a dombon kapaszkodo avia)
Eltévedtél szlovák barátom. Szlovákok jobb ha halgatnak,katatszrófa az útjaik,sehol nincs jelzés csupa giriny göröngy, mindenhol khjlih nyelven tájékoztató már ha van,mert álltalában nincs. D.Szerdahelyre mentem és bátran állitom a Magyar utal 1000x külömbek mint nálatok. Itt se jók,de a mi szlovákiában van az kritikán aluli. Sehol semmi,ceruzával kiirt ( restorant) nem án RESTAURANT,á nem. Sehol semmi figyelmeztetés ,hogy hülye külföldi erre van ez vagy az. Totális káosz. Az utaitokról megmár irtam.
Én szlovákiába járok sielni olyanok ott a szállóknál is az utak mintha le se lennének aszfaltozva!!!!Ha hó esik akkor 2 napig le se takarítanak 1 mm-t se!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!44 MAJDNEM MINDEN UT SZAR SZLOVÁKIÁBAN!!
Soproni spár, elektro-mittoménmi. Emberek arcába kipakolva samsung digit TV-k a böszme nagytól az apróig, hatalmas betûkkel pedig h 84.900,- (az összesen!) Naivan rákérdezek h ez mér ilyen olcsó, erre közlik h nem ennyi, ez az ár csak a 14-es, videokazetta méretûre érvényes.. A közepes (21es) az 140, a nagy 230 ropi.. Ez még mind semmi. Mondom h talán egy 21es 140ér nem sok. Kérdi az eladó h mire akarom használni.. Bazz, monitornak meg TV-nek, ezér van. Erre õ: ja, ezt arra nem lehet. Ez csak 640x480-at tud!!! Monitornak csak a k*rva nagy meg a csökött a jó... Valaki vonjon le tanúlságot meg nekem nem sikerült..
Tény, hogy más országokban az utak elég szélesek ahhoz, hogy tudj elõzni, ha akarsz. Az is tény, hogy sok környezõ szláv országban simán eltévedsz, ha a jelzésekre hagyatkozol, de ezt kezdjük átvenni mi is.
Én azt szeretem, amikor (bocs, ha szertebacom a topicot) így írják rá a tévékre: Már 29.990 Ft-tól! Persze ez a 37 cm-es, mono kivitelre volnatkozik, se teletext (pedig kiírják, hogy van, persze "elfelejtik kiírni, hogy csak a nagyobbakban), se semmi.
bocsi, hogy csak most reagalok szlovakia utak szelesebbek. talan azert, mert tobb a hegy es gondoltak ra jo elore, hogy elozni is fo kelleni. legalabb a fo utvonalak lennenek szelesebbek, de az se nagyon... masik dolog az eltevedes. mivel tudok magyarul, tehat nekem elonyben kellene lennem veletek szemben, ha magyaroszagon vagyok, de igy is eltevedek. nalunk annyival nehezebb nektek, hogy nem ertitek a nyelvet.
az ut minosege kb egyforma, MO legfeljebb kiteszik hogy uthibak es lekorlatozzak 50re a szebesseget. igaz, hogy tobb a gyorsforgalmi ut magyaroszagon, de ami nem gyorsforgalmi az nagyon lassuforgalmi
nem az a lényeg, hogy milyen szélesek az utak... voltam pár éve írországban, és ott szinte minden út k.rva keskeny, ráadásul majd' mindenhol ölnyi vastag fal is húzódik mindkét oldalán, úgyhogy nemhogy elõzni, de kerülni sem nagyon lehet. egyszer busszal mentünk egy kastályba, és amikor szembejött egy személykocsi, fél km-en keresztül tolatott vissza elõttünk. a kastály kapuján úgy fért be a busz, hogy a tükreit be kellett hajtani. meg is tapsoltuk a sofõrt, amikor átlavírozott... szal az utak keskenysége nem mérvadó :D
Most mindenki elkezdhet mindenféle egzotikus helyeket, utakat említeni, de nem errõl volt szó.
Szlovákiában azért nem ugyanez a helyzet. Pl. a határtól Losoncig 10 éve nem láttam útépítést. Egyszer megcsinálják - tíz év múlva még járóképes, nem hejdejó, de használható. Kis hazánkban tavaly decemberben, jóóó sok védõitallal megcsinálták - márciusban már repedezett...
ott a :D
de ehhez mit szólsz: németországban direkte beszûkítik az utakat a lakott területek elõtt, ahova én járok sokat, ott egyszer az egyik, majd a másik sávokat, szal egy max. 30-cal bevehetõ s-kanyart csinálnak, hogy ne lehessen ezerrel berontani a faluba. ha valaki jön szembe, ki kell várni, vagy téged várnak ki. monnyuk ez már abszolút nem ehhez a témához szól :)))
csak mindig oda lyukadok ki, hogy külföldön mennyi jó ötlet van, mi meg mindig fel akarjuk találni a spanyolviaszt, és a végén mindig ráb.szunk. ez a magyar valóság.
Szélesebbek? Alig fér el egyymás mellett két autóha egy teherautó jött lekellett húzodnom,hogy elférjünk. Azért MO csak a fõld útn van ilyen vagy kissebb településeken. Hát bizony,aki Szlovákiába utazik,ajánlatos feltérképeznie magát mert semmi kiinduló pont,márha nem ismeri az országot. Pozsonyba mentem ,azt két órát azon vakaróztam,hogy hogy a fenébe is mennyek oda. Tanultam belõle,megjegyeztem ,meg ott a térkép. Mert ami az út jelzõ az elküld hirtelen göröngyösre de nem oda ahova menni akarsz. Tipikus eset,egy célt 50m belül két irányba jelõlés ,és naná hogy az egyik nem oda visz hanem "bal acskóra" úgyhogy csak ne szapuljuk a MO úthálozatokat,van mindenhol hiba ,itt javulgat, viszont máshol................. Csoró autom nyekerget ,recsegett ropogott az uton,pedig még csak 1 éves. Itthon,siri csend.(nemmindenhol)
A kommunizmus 7 csodája: A kommunizmusban mindenkinek volt munkája. Bár mindenkinek volt munkája, mégsem csinált senki semmit. Ha ez nem vakitás,akkor semmi:))
Bár senki sem csinált semmit, a tervhez képest mégis mindig 100%-on felül teljesített. Bár a 100%-on felül teljesítettek, mégsem lehetett semmit kapni. Bár semmit sem lehetett kapni, mégis mindenkinek volt mindene. Bár mindenkinek volt mindene, mégis mindenki lopott. Bár mindenki lopott, mégsem hiányzott soha semmi.