egybként sima átmeneti effekt a két videóra (asszem dissolve, vagy valamioyne white név van benne), duration vagyis hosszát annyira veszed, majd az egyik videó végén rövid az átmenet, még a másiknál hosszabb..
de a gyári beépített efekteknek egyéb tulajdonságait sajnos nem nagyon lehet módosítani, hogy menyire kezdejn el halványulni a fehérség.
Sziasztok ! Nincs Premier Pro topik, ezért itt kérek segítséget, hátha mégis AE re van szükségem :) Egy rövid kis klipet szeretnék összevágni, és mikor a kamera külsõbõl belsõ nézetbe vált, szeretnék ilyen kis effectet hozzáadni, hogy ne csak egy vágás legyen. Valami olyasmire gondoltam hogy hirtelen kifehéredik a kép és rövid idõn belül visszaáll, mint amikor kiérünk az alagútból és hirtelen elvakít a fény (fõleg kameráknál). Ha esetleg valaki el tudja mondani Premier Proban hogy csinálhatom azt megköszönném, de ha nem tudja senki AE-s tippet is elfogadok :)
Sziasztok! Miért van az, hogyha egy .avi-t konvertálok mp4-be akkor villódzik a kép?
Ez engem is erdekelne, ugyanis en is küzdök ezzel. Valoban az animation adja a legjobb eredmenyt, de meg azon is latni. Illustratorban tuti nem lathato.
Üdv, segítség kellene, gradiens készítéséhez, vagy pontosabban kimentéséhez, afterbõl.
Gradient ramp filtert használtam, készítettem egy hátteret, viszont eszméletlen rondára exportálja:
Ez H264 codeccel van, a legjobb eredményt Quicktime-Animation codecel értem el, de ott ez a 13 mp, amin csak 1 kis szöveg van meg ez a háttér 720MB lett.
Ha Illustratorban készítem el a gradienst akkor is ilyen végeredményt kapok?
Szia!
premiere-be van : http://help.adobe.com/en_US/premierepro/cs/using/WSCE1EF46C-AB40-45f9-BAD8-D790421BD01A.html
After esetém: http://aeportal.blogspot.hu/2011/01/vectorscope-and-basic-color-correction.html
Sziasztok! Huhh de reg jartam itt. Sorry az ekezetek hianyaert, de Ausztriabol irok. Szoval amiota kint vagyok es kicsit komolyabban foglalkozom a mozgokepekkel, azota a reszletekre is oda kell figyelnem. A kerdesem a következö: van valakinek arrol tudomasa, hogy letezik-e akar a programon belül, akar egy plug-in formajaban valahool az Y-waveform, amivel a feher es fehete tartomanyt lehet ellenörizni?
Sziasztok!
Keresek animacio keszitesevel foglalkozo embert, aki szivesen bevallalna egy kozos projektet velem, egy ''uj vilag'' megalkotasaval. Zenei reszet, effektetzeset, kevereset es mastering feladatokat en vegzem. Ha valakit erdekel, irjon a [email protected] email cimre.
Koszonom!
Szia!
Amivel egyenletessé tehetõ a kulcskockákon keresztül a mozgás azt, úgy lehet megcsinálni, hogy kiválasztod az összes kulcskockát és után jobb klikk és 'Rove Across Time' ezáltal az elsõ és az utolsó kulcskocka marad szerkeszthetõ azaz meg tudod nyújtani vagy össze is huzhatod a köztes kulcskockák automatikussan fognak változni. Ha a két kulcskocka közé újat vagy újakat teszel akkor ezt a folyamatot újra meg kell ismételni, azaz a kijelõl és 'Rove...' hogy kiszámolja az új helyzetet.
Még egy tipp, ha kamerát használsz használj hozzá Null objectet sokkal könnyebb mozgatni a kamerát.
Ha megtalálod a megoldást, az engem is érdekelne...nálam easy ease keyframeknél szokott ez lenni...
Hogy tudok aae-ben olyan egyenletes kamera mozgást csinálni mint cinema 4d-ben? 10-óta próbálgatom és egyszerûen nem megy mindjárt megõrülök !!!!
Na bocs, hogy ilyen sokat írok. Rájöttem, hogy még se az a baj. A probléma okát már vágom, már csak megoldani kéne valahogy.
Szóval az a probléma, hogy a referencia pontnak az a görbe húzogatós vonala nem elõre, hanem hátra fele mutat. Azt hogy tudom megcsinálni, hogy elõre mutasson? Ez akkor látszik, amikor leveszem a kijelölést az adott pontra és átteszem egy másikra. Akkor látszik, hogy merre mutat a vonal. Remélem vágjátok mirõl beszélek...
Ja és amikor az egyiket kijelölöm akkor a másik és kijelölõdik. Tehát ezek egybe tartoznak, és nem külön referencia pontok.
Üdv! Szükségem volna egy kis gyors segítségre. Van egy olyan problémám, hogy egy makró pontnál két ilyen cucc jelenik meg a "Graph editor" táblázatban. Hiába teszem egymásra a két pontot a kamera mozgáson nagyon látszik... Nem mozog szépen egyenletesen hanem gyorsan vált át. Az elõzõ ponttal sikerült már megcsinálnom, úgy, hogy létrehoztam egy új kamerát. De most viszont megint ilyen és nem értem... Hogy tudom az egyiket törölni? Vagy egybe olvasztatni? Oldal irányba nem tudom mozgatni csak fel és le. Illetve nincs két makró pont egymáson se.
Igen közben sok probléma felmerült az én fejemben is. Lehet hogy a fának is 3D-nek kéne lennie, túrtam a netet de jó minõségû fa .obj-ot (ezt olvassa be az Element) nem találtam. A legtöbbrõl messzirõl ordít, hogy "mûanyag". Meg ma csinálok egy próbafelvételt de az is gond lehet, hogy egyáltalán, hogy tudom ezeket hitelesen ráültetni a videóra. (Mármint, hogy az se látszódjon, hogy ezek nem abban a térben vannak - bár effektekkel ez gondolom minimálisra csökkenthetõ)
jah..és még valami..a trapcode-dal animációt fogsz kapni..tehát a trapcode-os comp-ot egy új comp-ba hívd be, és amikor az izzók már végigfutottak az ágakon, akkor freeze frame-eld a trapcode-os compot!
Csináltam neked egy háttér nélküli egyedüli izzót (elküldtem üzenetben..) Ezt hívd be egy új comp-ba (ne legyen nagy méretû!..60x60 elég).. pl. bulb comp. Színezd olyanra amilyenre kell, adj rá egy kis glowt az izzó részre. A fõ comp-ba hívd be a bulb comp-ot..a trapcode particular részecskéjeként pedig ezt comp-ot add meg. Hogy hova milyen sûrûn rakja azt a paraméterek állítgatásával majd be tudod állítani, a lényeg hogy emitterként egy emitter nevû light-ot adj meg. A light pozicióját pedig úgy változtasd a timeline-on hogy az kövesse a fa egyes ágait..ahány ágra akarod futtatnia fényt, annyiszor másold le a light-ot és adj neki "új utat". Hozzáteszem ha ez egy levideózott fára teszed akkor nincs az a motion track ami "ödaszögezné" ezeket az izzókat az ágakhoz, uh szerintem ne legyen túl nagy a kameramozgás, vagy egy másik lehetõség hogy a fát és az izzókat is 3D-ben kell megrajzolni.
No igen valami ilyesmire gondoltam én is csak nem komplett animációban. Azaz a fa az fel lenne véve kamerával. Van trapcode-om de ennyire nem vágom még a használatát. Pár mondatban összefoglalnád, hogy az anim hogy készült? Hogy tudod pl megmondani, hogy a fa melyik részére milyen sûrûn rakjon égõt? Egyáltalán hogy rakom ki az égõket? Egyesével felrakom egy égõ képét? Mert égõ kinézetû cuccot biztos nem tudok trapcode-al növeszteni, és nekem konkrétan látszódnia kéne, hogy égõkrõl van szó :o (Lehet hogy mégis a kínai piacon beszerzendõ karácsonyfaégõ + aggregátok kombó a megoldás?)
Én korábban egy kopasz fát levelekkel borítottam be, Trapcode Particulart használva..szerintem ha levelek helyett égõket használnál egy kis glow-val, egész jó eredményt lehetne elérni..
Az én animációm ilyen volt..
Nem is nagyon szeretnék abba az irányba elmenni, teljesen szolid klipp lenne, de már is van azért egykét kép amit szeretnének belerakni én meg nem is tudom hogy kéne nekiállni. Pl egy kopasz szétterülõ fát fel kéne díszíteni égõkkel. Viszont ez szerintem több száz (vagy több ezer?) égõt jelent. Nem lehetne ezt pl AE-ben megoldani hitelesen?
Na és most jön egy komolyabb és hosszabb project. Hátha tudtok ebben is segíteni hosszútávon is.
Barátaimnak van egy bandájuk (szerintem nagyon jó zenét játszanak), és megbeszéltük, hogy nekem gyakorlás nekik meg jó ha van egy videoklipjük ingyen. Szóval most ennek az elõkészítése folyik, egyelõre csak fejben, de a lehetõségekhez képest jól akarom megcsinálni. Canon DSLR-el szoktam kamerázni, eddig többnyire modelleket, modelles eseményeket ahol AE-t nem nagyon használtam - azt inkább többnyire csak saját szórakozásra - itt a klipnél viszont azt hiszem lenne nyúzva rendesen. Tudom, hogy nagy fába vágtam a fejszémet de valahol el kell kezdeni.
Köszi, ezeket megnézem. Magát a nyilakat nem nagyon akartam animálni, annyit terveztem csak, hogy a motion trackerrel "odaragsztom" ahhoz a tárgyhoz amire mutat, mert a kamera közben mozog természetesen.
..plusz az így szerzett nyilakat puppet tool-al mozgásra is bírhatod! Jó ötlet!
Ha elõre legyártott - mozgó - nyilakra gondoltál akkor Videocopilot vagy a Digital Juice Motion Designers Toolkit.Sok tökölést meg lehet velük spórólni, bár kissé korlátozott a készlet.
Ha nem kell mozognia olyan nagyon (tekergés, miegymás) akkor kapj le a dafont.com-ról olyan fontokat amikben csak nyilak vannak, aztán animáld meg õket (mintha betûvel dolgoznál).
Hali! Egy olyan kérdésem lenne, hogy csinálok egy utazásunkról egy videót és úgy képzelem el, hogy a sok duma helyett olyan kis feliratokat raknék ki mint ami a Bájkeverõ címû filmben van, annyi különbséggel, hogy nyilakkal, de nem találtam ehhez tutorialt. Merrõl kéne ennek neki esni? Síma feliratot oda tudok trackingelni ahova kell gyak csak egy vonal kellene alá meg a végén egy lefele mutató nyíl. Igazából még ilyen nyilat sem találtam nem is tudom hogy kéne rákeresni. Gyak. egy egyenes vonal amin van a felirat (felette azért) a végén meg a vonal megtörik és kb 45 fokban mutat arra a tárgyra amit ki akarok emelni! (Emberek, autók, hegyek, stb). Ötlet?
Szerintem sokat nem jelent (az Adobe Certified). Két esetben találkoztam olyannal, hogy benne volt a feltételek között, nekem nincs ilyenem, de az egyik munkát megkaptam, a másikat meg nem, és nem azért mert volt vagy nem volt. Igazából ez úgy megy, hogy kipróbálnak. Küldenek egy tesztmunkát, aztán vagy tetszik nekik amit csináltál vagy nem. A beküldött referenciamunkákat is lesz.rják, a munkaadás szempontjából legalábbis, legfeljebb figyelemfelkeltésnek jók. Igazából a gyakorlati tudás érdekli õket (meg hogy mennyire bírod hozni az általuk megkívánt "szellemiséget" vagy mit). Hiába csinálod meg a világ legjobb videóját, ha a megrendelõ azt mondja, hogy "nem ilyenre gondoltam". Ezzel aztán sokat nem lehet kezdeni.
Köszönöm szépen srácok a segítséget! Igen valahogy én is így gondoltam, hogy így mûködhet. Sajnos még nemhogy külföldön, itthon sem volt motion graphics munkaköröm, egyelõre csak hobbi.., de komolyabb terveim vannak vele :) Látom egyébként jártasak vagytok a témában, ezért lenne még kérdésem..Van ez a nemzetközileg elismert Adobe Certified vizsgalehetõség..errõl tudtok valamit? Megéri megcsinálni, ér valamit? Úgy hallottam hogy sajnos nem gyakorlati, hanem elméleti vizsga..hol lehet ehhez anyagot szerezni, amibõl rendesen fel lehet készülni? Húú sok kérdés..:))
A freelance azt jelenti, hogy nem alkalmazottkent leszel a cegnel bejelntve, hanem külsös munkatarskent dolgoztok majd együtt. Ez azt jelenti, hogyha Te reszt veszel valamilyen munkaban, akkor megmondod, hogy ezt te mennyiert csinalod meg, irsz egy szamlat nekik, ök meg kifizetnek. Leegyszerüsitve es leforditva: szamlakepes szabaduszo. Amugy cege valaogatja, hogy otthonrol dogozhatsz-e vagy sem, de altalaban szeretik, ha megvan a szemelyes kontaktus.
Cserébe megérdeklõdtem Neked ezt a kérdést :) Azt a választ kaptam, hogy igazából ez az adott cégtõl függ, hogy õk belemennek abba, hogy pl itthonról dolgozz...de az biztos, hogy abszolút nem esélytelen :)
A füsthöz már késõ a válasz?:) Ha Particle-el már elfogadható a kinézet, akkor Pre-comp-old a particle layert, és a Time-Strech-t állíts legalább 200%-ra..akkor elfogadható lesz a gyorsaság!
Sziasztok! Szeretnék kérdezni valamit..biztos ti tapasztaltabbak vagytok ilyen téren..ha külföldi 2d animációs munkalehetõségnél az van feltüntetve hogy "freelance", akkor az azt is jelenti hogy szabadúszóként távmunkában is lehet dolgozni? Vagy ezt csak én szeretném hogy ezt is jelentse..?:)
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy amikor le akarom menteni az audio vizualizert, megváltoznak a színek, eltorzul az írás, és a vizualizer sem ugyanolyan, mint amit én csináltam, ráadásul a hangot sem menti le...
Valaki esetleg tudná a megoldást? Nagyon fontos lenne! Köszönöm!
Sziasztok!
Szeretnék egy kis segítséget kérni füst készítésében. Egy sima, egyszerû karácsonyi falu képet akarnék animálni úgy, hogy a kéménybõl füst szálljon.
Csináltam egy egészen elfogadható eredményt Particle Wolrd effectel, ami bár kinézetre nem lenne rossz, de olyan tempóban megy, hogy ijesztõ, viszont nem találtam a "lassítás" lehetõségét.
Bármilyen igényes megoldás érdekel! :)
Elõre is köszönöm, ha valaki tud segíteni!
Szia
Nekem úgy tûník, hogy nem sikerült regisztrálnod az optical flares-t. Azaz a demo verzió fut, nem adtad meg a computerid-hez tartozó regisztrációs számot.
A következõ képen látható problémám lenne.. Optical Flares használatánál, ez a jelenség észlelhetõ, minél több flare-t használok annál sûrûbb, renderelés után szintén ott van, valaki tudna rá megoldást? elõre is köszönöm
Sziasztok! AE programmal készítenék egy videót, a baráti körömrõl amiben kicserélném a fejeket/arcokat tracking motionnal. Nem tud abban valaki segíteni, hogy lenne pár kép amirõl ki kéne vágni az arcokat, mindenféle keret nélkül. Nem szeretném emiatt feltenni a photoshop-ot. Átdobom emailban a képeket.
Én h264-ben szoktam menteni, nem vettem észre minõség problémát. (Mondjuk igaz, hogy amit ott számíttatok le és nem premiere-bõl van átlinkelve azt általában legalább 20-25Mbit-tel szoktam.
én grafikus quicktime-ot használok (az AVID miatt muszáj), teljesen tökéletes. a mérete sem akkora, mint a tömörítetlen AVI-nak, de szerintem ha azokkal a beállításokkal mentesz, mint Premierben, akkor elvileg ugyanazt a minõséget kellene kapnod, lévén, hogy a kettõnek tök egyformák a beállításai.
Én ajánlom az Adobe Media Encoder-t. Szóval AE-ben megcsinálod a filmet + hangot, tömörítetlenül kimented, majd Encoderre húzva számtalan lehetõséget kapsz, ami optimalizálja számodra kívánság szerint. Én. pl. youtube-ra töltök fel videókat néha, így azt használom. RÉgebben ha feltöltöttem, még konvertált nekem youtube, meg szarabb lett a minõség, most már amint felért, elérhetõ a film, kiváló minõségben.
a sima space-el való lejátszásnál (ami nem renderelt) ott nem játssza le a hangot, de ha a num0-Val indítasz egy RAMpreview-ot, ott már lejátssza hanggal együtt.
gyerekek! az komoly, hogy az AE nem játsza le a hangot? csak úgy tudom követni a dolgot, hogy a Ctrl-lenyomva húzkodom a csúszkát a timeline-on? vagy csak én vagyok ilyen tájékozatlan és nem találom a megfelelõ gombot? renderelésnél megvan a hang, de ha nem játsza le az AE az idõvonalon, akkor minek van az audio meter a bal felsõ sarokban? süketben beállítani a hangerõt?
(nem szoktam az AE-ben hanggal dolgozni, most viszon muszáj egy 10mp-es reklámszpot miatt)
na rájöttem a twixtorra... pfhú :)
Jól néz ki majd biztos lesz ilyen kérdésem is :)
Hangsáv szerkesztés alatt mit értesz? Én ha hangot is csinálni kell akkor mindig átrakom premiere-be ott valahogy nekem logikusabb az egész hangsáv kezelés.
AE-bõl javaslom az Intel Video 5.1-et 100% minõségre állítva. HD minõségû video exportra is tökéletes, és utána ha teszel rá külön egy hangsávot pl audacityvel már könnyen átkonvertálhatod Virtualdubbal divx-be. (a virtualdub nagyon könnyen kezeli az Intel videoba tömörített videot)
egy ideje foglalkozom after effects-el, most láttam ezt a forumot. ha van ötletetek, hogy videók alá lehet a könnyebben hangsávot szerkeszteni mint audacity-vel jól jönne. Én AE kérdésekkel kapcsolatban szívesen segítek ha tudok.
üdv,
Vili
Szia!
Twixtorral még nem foglalkoztam, de itt talán van valami:
Ha átrakom AE kompozícióba akkor is ugyanez a helyzet, itt mondjuk látszik, hogy a lassítás miatt kb ott ér véget a klipp ahol el kéne kezdõdnie... confused..
Sziasztok! Twixtorba tud nekem valaki segíteni? Valahogy nem jövök rá az egésznek a nyitjára, már leraktam a hajam :) Szóval adott egy snitt amibõl kb 3-4mp részt lehúztam a timelinera (Premiere) viszont ha rátolom a twixtort akkor nem azt a részt lassítja be, hanem valahonnan arrébbról a snittbõl. És hiába húzgálom utána ide oda, hogy az legyen rajta amit én akarok, sehogy nem sikerült. Milyen elven mûködik a twixtor? Mit bakkerolok el?
Utánanéztem amúgy, és azt ajánlják, hogy ne használjam kompresszióra az AE-t. Szóval AE-bõl egy nyers avi, majd Adobe Media Encore-al finomítani kell rajta.
Tegnap lecseréltem a CS4-et CS6-ra, és CS6-al nem tudok DivX codec-et használni. Mitõl lehet ez?
Sziasztok, segítenétek légyszi, After Effects CS5.5 amit használok, és az lenne a problémám, hogy többször is elõfordul, hogy miután kirendeleltem egy videót, utána el van csúszva a hang a képtõl. Mit kell átállítanom, vagy mi lehet a gond. A segítséget elõre is köszönöm.
3D-be kellett rakni a layereket, már rájöttem. Bocs a sok kommentért.
Na arra rájöttem már, hogy a kamera az mozog, csak épp a kompozíció rögzítve van a kamera végére, és így olyan, mintha nem mozogna. Hogy tudom lefixálni, hogy amikor a kamera mozog az ne mozduljon el vele együtt?
Sziasztok!
Csináltam egy rétegkompozíciót, és szeretnék rakni bele camera mozgást, viszont egyszerûen sehogy sem mûködik. Végig próbáltam minden 'Camera tool'-t, de egyikkel sem mozdul el. Szerintetek mi lehet a baj?
Sziasztok! Még igen kezdo vagyok a temaban es ezert szeretnek 1 dologra rakerdezni majd egy kis segisteget is szeretnek kerni. Az eldo az lenne hogy most telepitettem a cs6 ot es a tarpcode suite telepitese utan habar mutatja a mappaban a plug in okat a shine es meg par nem jelenik meg a program effectjei kozott. Olvastam jo sok forumot es rajtam kivul elek sok embernek felmerult ugyanz ez a problema de megoldast soha nem talaltam. Esetleg van valami otletetek?
A masik kerdesem az lenne hogy most csak 4 gb ram van a pcmben de ha vennek hozza akkor a rendeerelest gyorsitana illetve a previewet vagy az jobbara csak a procin mulik? Jelenle egy i5 van a gepben.
After Effect Cs6 -t használok, hozzá Element 3D plug in-t. A programon belül az Element-ben a 3d objektumokat tudom kezelni, és látom is, de amikor le OK zom, utána a programban nem jelenik meg az aktív kamera állásban a kiválasztott objektum.
A gép videó kártyáját a program támogatja. Ati Radeon hd 7670m 1Gb Win 7 64 bit.
Miért nem jelenik meg az objektum?
Szia!
Azért a válaszod nélkül is utána néztem a dolgoknak. Mindenképpen 2.0-ásnak kell lenni a particulárnak, mert ez reagál az after lámpáira és jobban 3d-s. Illetve már egy cs3 afterbõl. Fontos viszont, hogy létre kell hozni egy kamerát nem kell semmi extra beállítás, mert a nélkül nem fog menni a top view rendesen.
Ennyi
Szia!
Milyen verziód van after-bõl illetve a trapcode particle-bõl?
Sziasztok! Csak egy gyors kérdésem lenne mert biztos vagyok benne hogy csak valami beállítás kérdése, de sehogy nem találom. Tehát:
Néztem egy trapcode particle tutorialt és a lényeg, hogy van egy rész mikor a csávókám rákattint a top view ra a composition ablak alján, hogy felülrõl lássa ugye az eseményeket. Na most nála minden szépen felülnézetbõl látszik, a solid-ok a fények a kamera, ÉÉÉS a particle layert is felülézetbõl látja. VISZONT mikor én a top view-ra kattintok mindent felülnézetbõl látok csak azt a nyomorult particle layert látom továbbra is az active camera szögébõl és rohadtul idegesít, hogy azt nem felül nézeti szögbõl látom.
Nem találtam adobe forumokon megoldást mert tuti hogy valami piti dolog és nem is foglalkoznak vele külön de engem az õrületbe kerget. Nagyon megköszönök minden segítõ szándékú választ. Ha érthetetlenül fogalmaztam kérdezzetek csak vissza és igyekszem pontosítani.
Köszi Peti
CS3-ban megcsináltam egy videót, stabilize motionnal. lejátszom a programban meg sem moccan, szép, ugrásmentes a kép. majd, fájl- export- avi... avi-ba kimentem a videót. majd amikor megnézem az eredeti rázkódós videót kapom vissza. kihagytam valamit?
Keress utána, hogy a codecet amit használsz hogy a legjobb beállítani, sztem ott lesz a probléma.
Csigaláb, nem szép tõled, hogy pénzt kérsz érte, fõleg hogy ilyen formában és ennyiért. Példát vehetnél a többi magyarosítótól, akik nem a pénzért teszik, amit tesznek, hanem a magyar nyelvért.
Lerendereltem mp4-be, de így akadozik a videó. Megy egy kicsit, akad egyett,továbbugrik és így tovább, viszont a mérete 43 mega, de ugye így nem jó. Egyéb javaslat?
hát ez félmegoldás, de rájöttem hogy alt, shift és klikkel el lehet tüntetni a felesleges dolgokat.