Sziasztok, már 1 hete szenvdedek az after effects el, de sehogy sem sikerül megoldani a problémám. Szeretnék egy kisfilmet csinálni és az ellképzelés h egy embert üldöznek a fények. A youtbos tutorialoknál el tudok menni egy ideig, mindig megakadok bennük és mivel sok résztnem értek belõle ezért szeretnék megkérni vkit h segitsen nekünk és dobjon fel egy videómegosztóra egy magyar tutorialt, remélem valaki pár perc alatt megcsinálja amivel mi küszködünk : D...nagy segitség lenne...ilyen az elképzelés http://www.youtube.com/watch?v=1keMZ0R6g-s
Nem állnék neki lefordítani az egész tutorialt, ha leírod hogy konkrétan melyik résznél akadsz el, akkor talán valaki tud segíteni.
az a baj, hogy én nikon-párti vagyok és azok meg nem annyira jók még a videórögzítésben. pontosabban jók lennének, de az a fránya 25 fps miért nem tud 60 lenni a gépeikben.
A százezres kamerák felejtõsek... Még a kétszer ennyibe kerülõ kameráknál sem alap, ráadásul képminõségben magasan veri õket egy DSLR (fõleg, ha nem csak kitobival használod)
Én a D5100-zal szemezgetek, 35/F1.8 obival szerintem feledteti a 60FPS hiányát.
az after effectsben van olyan beállitás mint a premiere proban, hogy a bemásolt videót automatikusan illessze a comp méretéhez? leginkább azzal van a gondom mostanság, hogy 720p-s videót másolok ugyanolyan felbontású compba és eltorzitva rakja be, ugyanezt csinálja a képekkel is, nem tartja meg az arányokat.
Ha megfogod a filmet és rádobod a Project window alján- vannak kis ikonok ezek közül van egy kukker egy foldes és mellette- egy kis filmkockára akkor automatikusan beállít mindent arra amilyen az a video.
Sziasztok! Tudna valaki nekem segíteni az ügyben, hogy: csináltam én egy tárgyat 3d studioban és szeretném ráilleszteni egy After Effects profjektre, úgy hogy megy a film és ne látszódjon a tárgy körüli fekete háttér.
Nem tudom, a Max tud-e alpha channellel exportálni, hogy a háttér átlátszó legyen... Ha nem, válassz egy olyan színt, amit könnyen kikulcsolsz AE-ben (zöld vagy kék, a bluebox-technikához hasonlóan)
A zene a magyarázat alá. Bevallom, nagy odafigyelést igényel, pedig halál egyszerû a dolog. Egy kígyóról és egy másik "lényrõl" szól, akiknek a történetét végig követhetitek az "evolóció" során. Az pedig, hogy mi a következménye ennek, próbáljatok rájönni magatok.
beteszek egy zenei fájlt a compba és nem hallani... mitõl lehet ez?
Batmant maszkolással csináltad képkockánként? Nekem tetszik, bár a mozgását folyékonyabbra is megcsinálhattad volna egy picivel, ha már hd a dolog. Jó lehet, hogy direkt ez volt vele a célod, csak mondom.
Igen maszkolgatással csináltam. Minél egyszerûbben akartam megoldani. Csak egy sziluettként akartam megjeleniteni magát batmant, a filmcímbõl kiindulva. Igen a tetõnfutós jelenetnél tényleg hiányzik pár képkocka ahhoz h folytonos legyen a mozdulatsor. (megkérdezném még h a videó szerintetek mennyire lett sötét? mert elég sok gondom volt ezzel a tabló-nyomtatásánál is. Itthon elég régi monitorom van és ami itt teljesen fekete az a nyomdában szürke volt, a CD-tok és a CD-címke nyomtatásánál is ezzel voltak a gondok. Mert megnéztem laptopon és ott olyan ahogy én elképzeltem a színeket, úgy hogy ha csak nálam van itt a feketeséggel a gond akkor nem fogok már világosítani a videón. Összességében azért vagyok erre kíváncsi, h a végén a batman-jel az látszik-e? :D)
Szerintem jó lett , igazából a végén a batman jel mögé valami shine-t tehetnél(jobban kiemelné).Látszódik így is, de akinek rosszabb a szeme, az lehet, hogy nem látja jól. A felhõkarcolók széleit is valamivel kilehetne emelni, például feketével, hogy amikor odalõ a batman, akkor a kötél vége pont a ház fekete szélébe menjen bele és akkor olyan lesz, mintha tényleg beleakadt volna.Ennek hiányában kicsit olyan, mintha lebegne a kötél,de nélkülözhetõ. Amúgy nagyon tetszik a kötél elhajlása, gondolom maszkolásnál elég idegesítõ volt :)A háttér kékes színére adhatnál még egy kicsit, hogy jobban elkülönüljön a járdától meg a felhõkarcolótól.Nagyon picit pedig mozoghatna pl a végén, amikor a szereplõket mutatod be. A szereplõkre adhatnál egy kis + fényt még. Ennyi amit én észrevettem.
Sziasztok!
Tanácsotokat szeretném kérni. Hamarosan tesztre fogjuk a Canon Eos 550D gépünket egy klipforgatás alkalmával. A klip fõ képei egy fehér háttér elõtt lennének felvenni. Viszont a gond az, hogy a megvilágítás és mindenféle jóság ellenére elég szürkés a kép. Ráadásul a kulcsfontosságú pontok vászonra rajzolása után valahogy azokat is el kéne tüntetni.
Ez így elég zavaros, inkább mutatnék egy videót :)
Mint ebben a videóban
0:23-tól egészen 00:40 ig szépen fokozatosan javítanak a háttér színén és az egész látványán. Milyen eszközzel tudnék én is ilyeneket mûvelni ? (Cs4)
Elõre is köszönöm! Csabi
és a fogalmazási hülyeségeimért bocsi :D
Ugye ezt nem gondolod komolyan, hogy itt pár sorban le lehet mindezt írni?
Most kezdtem el tanulni az AE-t tehát nekem még elég homályos.
Éppen ezért nem szabad ilyenekkel kezdened. Ha homályos, akkor miért egy ilyenbe akarsz belevágni? Én 5 éve használom, és még mindig vannak homályos részek. Az alapoktól kezdd el! És csakis azért merem állítani ezt, mert én is átmentem már ezen.
Azzal ekzd, amivel jól esik neki szerintem. Én pl a lézerkard készítéssel kezdetem a ps-t és az after effectset is, ami szerintem nehezebb téma, mint ez a kis maszkolás, szín és fényerõ állítgatás + rá egy kis lens flare.
Hát ebbe ne menjünk bele, hogy a 2 közül melyik az összetettebb és nehezebb. Mert ha csináltál már ilyet vagy ehhez hasonlót, akkor tudnád. De egyébként abban igazad van, hogy azzal kezd, amivel akar és ami szimpatikusabb...én csak jó tanácsként írtam.
Igazából elég nagy progi ahhoz, hogy el lehessen dönteni, hogy mivel kezdjen az ember, bár ha mondanom kéne valamit, akkor a maszkolást mondanám és a layerek létrehozását aztán az automatizálást alkalmazni akár maszkon, akár rétegeken. Te mivel kezdtél Hzsolesz?
"hogy ne lehessen"
Ez itt mit jelent :"az automatizálást alkalmazni akár maszkon, akár rétegeken" én ezt nem értem.
De a lézerkardon jót derültem. :D
Én elõször végignyaltam egy magyar könyvet, amiben megismertem a különféle layereket, azt hogy hogyan kell az alapvetõ transzformációkat véghezvinni, a text layereket hogyan kell használni, és miután megvoltak a nagyon alapok, utána kezdtem el oktató videókat nézni, és azok alapján egy kicsit mélyebben beleásni magam. Én még mindig ahhoz tartom magam, hogy butaság rögtön a közepébe vágni, mert nem fogod tudni, hogy mit miért csinálsz.
Azért a color correction ilyen egyszerûen leírni egy kicsit a tudás hiányát mutatja, nézz körül a netten mennyi könyv jelent meg a color correction-rõl az csak szerencse, hogy ennyire egyszerû az after-be, de azért utána kéne olvasni egy kicsit.
Szia csabaadi!
Ez a videoklip rengete plugin-t használ a optical flares-tõl kezdve ami ugyancsak nem az egyszerû plugin-ok közül került ki akár a kicsi sziporkák ami a particular nevû effektel keszül annak a beállítási lehetõsége is végtelen, szóval alapok nagyon erõsen. És kemény fél év után már egész jó eredmény lehet elérni, de akkor a programmal kelsz és fekszel.
Jó tanulást és jó szorakozást!
Egyetértek kormen. A lézerkardhoz még zárójelesen hozzátenném, hogy nulla tudással minden tizenéves azzal szokott indítani, ha valami hollywoodi ihlet megszállja.
Ne becsüld alá ez erõ hatalmát Hzsolesz barátom! Számomra épp elég ihlet volt ahhoz, hogy elkezdjek komolyabban beleásni az after effectsbe és a photoshopba. A tizenévesek általában a frankót választják és ha az bejön, akkor jöhetnek az alapok. Mondhatnám úgy is, hogy érdekesebb egybõl ott kezdeni, ahol jól esik , mivel az-az ami érdekel!
kormen, õszintén ! Azt azért látja az ember effect állítgatása közben, hogy mi az ami változik és hogy miért. Ezek után értelmetlen a color correctionrõl regényeket olvasni, ha csak nem az a célom, hogy mindent tudjak róla. Az ember, ha tehetséges, akkor érzi, hogy mi a frankó, ha nem, akkor nem, úgy járt. Azt kijelentened, hogy tudás hiányában szenvedek, mert felsoroltam neki pár effectet , hogy mivel érdemes próbálkoznia, egyszerûen nem értem!
Létrehozol egy új Solidot, aminek a magassága és a szélessége is ugyanakkora. Aztán kiválasztod az Ellipse tool-t, és ezután duplán rákattintasz a kiválasztott Ellipse tool ikonkára.
azért kérdeztem mert nekem a shift-re oválist csinált. most h megcsináltam ezzel a másik lehetõséggel amit Hzsolesz irt, igy teljesen kör alaku lett. csak furcsállom h nálam nem csinálja a shiftes megoldást.
A 16:9-nek elvileg nem kellene hogy köze legyen ehhez, a kör nekem 16:9-es felvételen is kör... (ha csak nem anamorfikus, vagyis nem 1:1 pixel aspect ratio-jú a dolog)
Így volt beállítva a comp aminél nem mûködötött a kör: 1280x720 pixel HDV 1080/DVC PROHD 720(1,33)
...aztán a múltkor átállítottam Square Pixelre és most már a kör az kör.
Ja hogy...hát ha nem square pixelben dolgozol, és nincs bekapcsolva, hogy tartsa meg a képarányt, akkor biza ez van. Szerintem egyébként egy animációból álló mozgóképet nagyon el tud csúfítani, ha nem 1:1 pixelaránnyal dolgozik az ember.
Sziasztok. Az lenne a kérdésem, hogy mi lehetne a gond. Mikor elindítom az after effectset és importálok egy AVI videót nem mutatja meg. Úgyértem, hogy a videó helyén csak egy fekete téglalapot jelenít meg.
Szerintem kodek probléma. Gondolom, nem DV AVI, amit importálni szeretnél.
Általában vagy install segítégével vagy ha az nincs akkor az After Effect programnak a könyvtár rendszerébe van egy Program Files/Adobe/After Effect .../Support Files/Plug-ins és ebbe kell bemásolni a megfelelõ filet általában AEX a kiterjesztés.
A ... helyére a neked meglévõ AE értendõ azaz 7.0,CS3,CS4,CS5
És a legegyszerûbb nem is jutott az eszembe, ha olyat szeretnél mint a pergament ami felül és alul is kunkorodik akkor az CC Page Turn-t is jól lehet használni.
a videó végén, a batman jel mikor elõjön. az milyen effectel van megoldva?
Szia Törõ!
Kell hozzá egy réteg amin van egy fractal noise egy animálás kell értem ezalatt kulcskocka csinálás a Brightness tulajdonságra mondjuk -200-ról 200-ra azaz a tök feketébõl a tök fehérbe. Lehet még játszani az effect állítgatásval bár szerintem az alap az jó. Meg, hogy gomolyogjon az evolution-nal is el lehet játszani, de itt ilyesmi nincs legalábbis a példába. Aztán ezen réteg alá odarakod a jelet és be kell állítani a Luma Matte-t és kész is.
Tovább nézegetve a filmecskét még észre vettem valamit.A logo layer-en egy Roughen Edges effectet kell használni melynek Border tulajdonságát kell változtatni azalatt az idõ alatt amíg elõjön, valamilyen számról (izlés szerint) 0-ra. így már jók az éleknél is.