Üdv, tudna valaki segíteni pontosan milyen formátumba mentsem ki Aebõl a filmet, hogy a lehetõ legjobb minõséget kapjam?
Pr bõl általában h264 vagy mpegII be mentem és tökéletes lesz a kép, és a méret is normális, itt(Ae) viszont szánalom amit kiment.
Én ajánlom az Adobe Media Encoder-t. Szóval AE-ben megcsinálod a filmet + hangot, tömörítetlenül kimented, majd Encoderre húzva számtalan lehetõséget kapsz, ami optimalizálja számodra kívánság szerint. Én. pl. youtube-ra töltök fel videókat néha, így azt használom. RÉgebben ha feltöltöttem, még konvertált nekem youtube, meg szarabb lett a minõség, most már amint felért, elérhetõ a film, kiváló minõségben.
én grafikus quicktime-ot használok (az AVID miatt muszáj), teljesen tökéletes. a mérete sem akkora, mint a tömörítetlen AVI-nak, de szerintem ha azokkal a beállításokkal mentesz, mint Premierben, akkor elvileg ugyanazt a minõséget kellene kapnod, lévén, hogy a kettõnek tök egyformák a beállításai.
Én h264-ben szoktam menteni, nem vettem észre minõség problémát. (Mondjuk igaz, hogy amit ott számíttatok le és nem premiere-bõl van átlinkelve azt általában legalább 20-25Mbit-tel szoktam.
Sziasztok! AE programmal készítenék egy videót, a baráti körömrõl amiben kicserélném a fejeket/arcokat tracking motionnal. Nem tud abban valaki segíteni, hogy lenne pár kép amirõl ki kéne vágni az arcokat, mindenféle keret nélkül. Nem szeretném emiatt feltenni a photoshop-ot. Átdobom emailban a képeket.
Hello
http://imageshack.us/f/824/asdfpod.jpg/
A következõ képen látható problémám lenne.. Optical Flares használatánál, ez a jelenség észlelhetõ, minél több flare-t használok annál sûrûbb, renderelés után szintén ott van, valaki tudna rá megoldást? elõre is köszönöm
Szia
Nekem úgy tûník, hogy nem sikerült regisztrálnod az optical flares-t. Azaz a demo verzió fut, nem adtad meg a computerid-hez tartozó regisztrációs számot.
Szeretnék egy kis segítséget kérni füst készítésében. Egy sima, egyszerû karácsonyi falu képet akarnék animálni úgy, hogy a kéménybõl füst szálljon.
Csináltam egy egészen elfogadható eredményt Particle Wolrd effectel, ami bár kinézetre nem lenne rossz, de olyan tempóban megy, hogy ijesztõ, viszont nem találtam a "lassítás" lehetõségét.
Bármilyen igényes megoldás érdekel! :)
Elõre is köszönöm, ha valaki tud segíteni!
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy amikor le akarom menteni az audio vizualizert, megváltoznak a színek, eltorzul az írás, és a vizualizer sem ugyanolyan, mint amit én csináltam, ráadásul a hangot sem menti le...
Valaki esetleg tudná a megoldást? Nagyon fontos lenne! Köszönöm!
Sziasztok! Szeretnék kérdezni valamit..biztos ti tapasztaltabbak vagytok ilyen téren..ha külföldi 2d animációs munkalehetõségnél az van feltüntetve hogy "freelance", akkor az azt is jelenti hogy szabadúszóként távmunkában is lehet dolgozni? Vagy ezt csak én szeretném hogy ezt is jelentse..?:)
A füsthöz már késõ a válasz?:) Ha Particle-el már elfogadható a kinézet, akkor Pre-comp-old a particle layert, és a Time-Strech-t állíts legalább 200%-ra..akkor elfogadható lesz a gyorsaság!
Egy jó információhoz sose késõ...az eredmény pedig tökéletes lett, nagyon szépen köszönöm a segítségedet!
Cserébe megérdeklõdtem Neked ezt a kérdést :) Azt a választ kaptam, hogy igazából ez az adott cégtõl függ, hogy õk belemennek abba, hogy pl itthonról dolgozz...de az biztos, hogy abszolút nem esélytelen :)
A freelance azt jelenti, hogy nem alkalmazottkent leszel a cegnel bejelntve, hanem külsös munkatarskent dolgoztok majd együtt. Ez azt jelenti, hogyha Te reszt veszel valamilyen munkaban, akkor megmondod, hogy ezt te mennyiert csinalod meg, irsz egy szamlat nekik, ök meg kifizetnek. Leegyszerüsitve es leforditva: szamlakepes szabaduszo. Amugy cege valaogatja, hogy otthonrol dogozhatsz-e vagy sem, de altalaban szeretik, ha megvan a szemelyes kontaktus.
Köszönöm szépen srácok a segítséget! Igen valahogy én is így gondoltam, hogy így mûködhet. Sajnos még nemhogy külföldön, itthon sem volt motion graphics munkaköröm, egyelõre csak hobbi.., de komolyabb terveim vannak vele :) Látom egyébként jártasak vagytok a témában, ezért lenne még kérdésem..Van ez a nemzetközileg elismert Adobe Certified vizsgalehetõség..errõl tudtok valamit? Megéri megcsinálni, ér valamit? Úgy hallottam hogy sajnos nem gyakorlati, hanem elméleti vizsga..hol lehet ehhez anyagot szerezni, amibõl rendesen fel lehet készülni? Húú sok kérdés..:))
Szerintem sokat nem jelent (az Adobe Certified). Két esetben találkoztam olyannal, hogy benne volt a feltételek között, nekem nincs ilyenem, de az egyik munkát megkaptam, a másikat meg nem, és nem azért mert volt vagy nem volt. Igazából ez úgy megy, hogy kipróbálnak. Küldenek egy tesztmunkát, aztán vagy tetszik nekik amit csináltál vagy nem. A beküldött referenciamunkákat is lesz.rják, a munkaadás szempontjából legalábbis, legfeljebb figyelemfelkeltésnek jók. Igazából a gyakorlati tudás érdekli õket (meg hogy mennyire bírod hozni az általuk megkívánt "szellemiséget" vagy mit). Hiába csinálod meg a világ legjobb videóját, ha a megrendelõ azt mondja, hogy "nem ilyenre gondoltam". Ezzel aztán sokat nem lehet kezdeni.
Hali! Egy olyan kérdésem lenne, hogy csinálok egy utazásunkról egy videót és úgy képzelem el, hogy a sok duma helyett olyan kis feliratokat raknék ki mint ami a Bájkeverõ címû filmben van, annyi különbséggel, hogy nyilakkal, de nem találtam ehhez tutorialt. Merrõl kéne ennek neki esni? Síma feliratot oda tudok trackingelni ahova kell gyak csak egy vonal kellene alá meg a végén egy lefele mutató nyíl. Igazából még ilyen nyilat sem találtam nem is tudom hogy kéne rákeresni. Gyak. egy egyenes vonal amin van a felirat (felette azért) a végén meg a vonal megtörik és kb 45 fokban mutat arra a tárgyra amit ki akarok emelni! (Emberek, autók, hegyek, stb). Ötlet?
Ha elõre legyártott - mozgó - nyilakra gondoltál akkor Videocopilot vagy a Digital Juice Motion Designers Toolkit.Sok tökölést meg lehet velük spórólni, bár kissé korlátozott a készlet.
Ha nem kell mozognia olyan nagyon (tekergés, miegymás) akkor kapj le a dafont.com-ról olyan fontokat amikben csak nyilak vannak, aztán animáld meg õket (mintha betûvel dolgoznál).
..plusz az így szerzett nyilakat puppet tool-al mozgásra is bírhatod! Jó ötlet!
Köszi, ezeket megnézem. Magát a nyilakat nem nagyon akartam animálni, annyit terveztem csak, hogy a motion trackerrel "odaragsztom" ahhoz a tárgyhoz amire mutat, mert a kamera közben mozog természetesen.
Na és most jön egy komolyabb és hosszabb project. Hátha tudtok ebben is segíteni hosszútávon is.
Barátaimnak van egy bandájuk (szerintem nagyon jó zenét játszanak), és megbeszéltük, hogy nekem gyakorlás nekik meg jó ha van egy videoklipjük ingyen. Szóval most ennek az elõkészítése folyik, egyelõre csak fejben, de a lehetõségekhez képest jól akarom megcsinálni. Canon DSLR-el szoktam kamerázni, eddig többnyire modelleket, modelles eseményeket ahol AE-t nem nagyon használtam - azt inkább többnyire csak saját szórakozásra - itt a klipnél viszont azt hiszem lenne nyúzva rendesen. Tudom, hogy nagy fába vágtam a fejszémet de valahol el kell kezdeni.
egy jó klipp nem feltétlenül attól jó, hogy agyonvarázsolod effektekkel. ha csak nem valami nagyon spéci koncepciód van
Nem is nagyon szeretnék abba az irányba elmenni, teljesen szolid klipp lenne, de már is van azért egykét kép amit szeretnének belerakni én meg nem is tudom hogy kéne nekiállni. Pl egy kopasz szétterülõ fát fel kéne díszíteni égõkkel. Viszont ez szerintem több száz (vagy több ezer?) égõt jelent. Nem lehetne ezt pl AE-ben megoldani hitelesen?
Én korábban egy kopasz fát levelekkel borítottam be, Trapcode Particulart használva..szerintem ha levelek helyett égõket használnál egy kis glow-val, egész jó eredményt lehetne elérni..
Az én animációm ilyen volt..
No igen valami ilyesmire gondoltam én is csak nem komplett animációban. Azaz a fa az fel lenne véve kamerával. Van trapcode-om de ennyire nem vágom még a használatát. Pár mondatban összefoglalnád, hogy az anim hogy készült? Hogy tudod pl megmondani, hogy a fa melyik részére milyen sûrûn rakjon égõt? Egyáltalán hogy rakom ki az égõket? Egyesével felrakom egy égõ képét? Mert égõ kinézetû cuccot biztos nem tudok trapcode-al növeszteni, és nekem konkrétan látszódnia kéne, hogy égõkrõl van szó :o (Lehet hogy mégis a kínai piacon beszerzendõ karácsonyfaégõ + aggregátok kombó a megoldás?)
Csináltam neked egy háttér nélküli egyedüli izzót (elküldtem üzenetben..) Ezt hívd be egy új comp-ba (ne legyen nagy méretû!..60x60 elég).. pl. bulb comp. Színezd olyanra amilyenre kell, adj rá egy kis glowt az izzó részre. A fõ comp-ba hívd be a bulb comp-ot..a trapcode particular részecskéjeként pedig ezt comp-ot add meg. Hogy hova milyen sûrûn rakja azt a paraméterek állítgatásával majd be tudod állítani, a lényeg hogy emitterként egy emitter nevû light-ot adj meg. A light pozicióját pedig úgy változtasd a timeline-on hogy az kövesse a fa egyes ágait..ahány ágra akarod futtatnia fényt, annyiszor másold le a light-ot és adj neki "új utat". Hozzáteszem ha ez egy levideózott fára teszed akkor nincs az a motion track ami "ödaszögezné" ezeket az izzókat az ágakhoz, uh szerintem ne legyen túl nagy a kameramozgás, vagy egy másik lehetõség hogy a fát és az izzókat is 3D-ben kell megrajzolni.
jah..és még valami..a trapcode-dal animációt fogsz kapni..tehát a trapcode-os comp-ot egy új comp-ba hívd be, és amikor az izzók már végigfutottak az ágakon, akkor freeze frame-eld a trapcode-os compot!
Igen közben sok probléma felmerült az én fejemben is. Lehet hogy a fának is 3D-nek kéne lennie, túrtam a netet de jó minõségû fa .obj-ot (ezt olvassa be az Element) nem találtam. A legtöbbrõl messzirõl ordít, hogy "mûanyag". Meg ma csinálok egy próbafelvételt de az is gond lehet, hogy egyáltalán, hogy tudom ezeket hitelesen ráültetni a videóra. (Mármint, hogy az se látszódjon, hogy ezek nem abban a térben vannak - bár effektekkel ez gondolom minimálisra csökkenthetõ)
Üdv! Szükségem volna egy kis gyors segítségre. Van egy olyan problémám, hogy egy makró pontnál két ilyen cucc jelenik meg a "Graph editor" táblázatban. Hiába teszem egymásra a két pontot a kamera mozgáson nagyon látszik... Nem mozog szépen egyenletesen hanem gyorsan vált át. Az elõzõ ponttal sikerült már megcsinálnom, úgy, hogy létrehoztam egy új kamerát. De most viszont megint ilyen és nem értem... Hogy tudom az egyiket törölni? Vagy egybe olvasztatni? Oldal irányba nem tudom mozgatni csak fel és le. Illetve nincs két makró pont egymáson se.
Ja és amikor az egyiket kijelölöm akkor a másik és kijelölõdik. Tehát ezek egybe tartoznak, és nem külön referencia pontok.
Na bocs, hogy ilyen sokat írok. Rájöttem, hogy még se az a baj. A probléma okát már vágom, már csak megoldani kéne valahogy.
Szóval az a probléma, hogy a referencia pontnak az a görbe húzogatós vonala nem elõre, hanem hátra fele mutat. Azt hogy tudom megcsinálni, hogy elõre mutasson? Ez akkor látszik, amikor leveszem a kijelölést az adott pontra és átteszem egy másikra. Akkor látszik, hogy merre mutat a vonal. Remélem vágjátok mirõl beszélek...
Hogy tudok aae-ben olyan egyenletes kamera mozgást csinálni mint cinema 4d-ben? 10-óta próbálgatom és egyszerûen nem megy mindjárt megõrülök !!!!
Ha megtalálod a megoldást, az engem is érdekelne...nálam easy ease keyframeknél szokott ez lenni...
Szia!
Amivel egyenletessé tehetõ a kulcskockákon keresztül a mozgás azt, úgy lehet megcsinálni, hogy kiválasztod az összes kulcskockát és után jobb klikk és 'Rove Across Time' ezáltal az elsõ és az utolsó kulcskocka marad szerkeszthetõ azaz meg tudod nyújtani vagy össze is huzhatod a köztes kulcskockák automatikussan fognak változni. Ha a két kulcskocka közé újat vagy újakat teszel akkor ezt a folyamatot újra meg kell ismételni, azaz a kijelõl és 'Rove...' hogy kiszámolja az új helyzetet.
Még egy tipp, ha kamerát használsz használj hozzá Null objectet sokkal könnyebb mozgatni a kamerát.
Keresek animacio keszitesevel foglalkozo embert, aki szivesen bevallalna egy kozos projektet velem, egy ''uj vilag'' megalkotasaval. Zenei reszet, effektetzeset, kevereset es mastering feladatokat en vegzem. Ha valakit erdekel, irjon a [email protected] email cimre.
Koszonom!
Sziasztok! Huhh de reg jartam itt. Sorry az ekezetek hianyaert, de Ausztriabol irok. Szoval amiota kint vagyok es kicsit komolyabban foglalkozom a mozgokepekkel, azota a reszletekre is oda kell figyelnem. A kerdesem a következö: van valakinek arrol tudomasa, hogy letezik-e akar a programon belül, akar egy plug-in formajaban valahool az Y-waveform, amivel a feher es fehete tartomanyt lehet ellenörizni?
Szia!
premiere-be van : http://help.adobe.com/en_US/premierepro/cs/using/WSCE1EF46C-AB40-45f9-BAD8-D790421BD01A.html
After esetém: http://aeportal.blogspot.hu/2011/01/vectorscope-and-basic-color-correction.html
Üdv, segítség kellene, gradiens készítéséhez, vagy pontosabban kimentéséhez, afterbõl.
Gradient ramp filtert használtam, készítettem egy hátteret, viszont eszméletlen rondára exportálja:
Ez H264 codeccel van, a legjobb eredményt Quicktime-Animation codecel értem el, de ott ez a 13 mp, amin csak 1 kis szöveg van meg ez a háttér 720MB lett.
Ha Illustratorban készítem el a gradienst akkor is ilyen végeredményt kapok?
Ez engem is erdekelne, ugyanis en is küzdök ezzel. Valoban az animation adja a legjobb eredmenyt, de meg azon is latni. Illustratorban tuti nem lathato.
Sziasztok! Miért van az, hogyha egy .avi-t konvertálok mp4-be akkor villódzik a kép?
Sziasztok ! Nincs Premier Pro topik, ezért itt kérek segítséget, hátha mégis AE re van szükségem :) Egy rövid kis klipet szeretnék összevágni, és mikor a kamera külsõbõl belsõ nézetbe vált, szeretnék ilyen kis effectet hozzáadni, hogy ne csak egy vágás legyen. Valami olyasmire gondoltam hogy hirtelen kifehéredik a kép és rövid idõn belül visszaáll, mint amikor kiérünk az alagútból és hirtelen elvakít a fény (fõleg kameráknál). Ha esetleg valaki el tudja mondani Premier Proban hogy csinálhatom azt megköszönném, de ha nem tudja senki AE-s tippet is elfogadok :)
egybként sima átmeneti effekt a két videóra (asszem dissolve, vagy valamioyne white név van benne), duration vagyis hosszát annyira veszed, majd az egyik videó végén rövid az átmenet, még a másiknál hosszabb..
de a gyári beépített efekteknek egyéb tulajdonságait sajnos nem nagyon lehet módosítani, hogy menyire kezdejn el halványulni a fehérség.
csinálsz egy fehér solid objectet, berakod a két film vágási pontja fölé, aztán a fehér kép elejét be- a végét kifédeled és kész. Ha csak villanásnyit akarsz arra elég 3 frame befade, egy frame amikor csak a fehér van és 3 frame kifade. vagy tologatod amíg nem olyan lesz amilyent szeretnél.
Sziasztok! Esetleg tud e abban segíteni valaki, hogy a Anchor Point-ot úgy a solid/layer közepére helyezni hogy az pontosan a solid/layer közepén legyen, de mind ezt úgy hogy az adott solid/layert ne mozgassam el! Tudom hogy van a Pan Behind tool de azzal sajnos nem lehet pontosan a közepére tenni!
Szia!
Itt van egy script erre a célra ingyen megszerezhetõ csak a unit price-t írd át 0-ra: http://aescripts.com/repositionanchorpoint/
Sziasztok! Abban tudna nekem valaki segíteni, hogy azt milyen mûvelettel csináljam, hogyha adott egy videó amit beimportáltam és ott egy pontra ha odatekerek, akkor a videónak azt a képkockáját akarom a továbbiakban háttérnek használni képként, akkor azt hogyan oldhatnám meg? Tehát értitek, hogyha tovább tekerem a vidit, akkor ne a videó folytatódjon, hanem azon az egyetlen képkockán maradjon meg?
jobb klikk - Time - Freeze Frame és megadod hogy milyen hosszan "fagyassza" meg a képet
AE CS6 kezdtem el tanulni. Lenne egy problémám. A Compositionnál van alul Current Time. Tegyük fel itt most egy videó van betöltve. A TimeLine-on a Current Time Indicatorral pedig mozoghatunk. A kérdésem pedig az volna: Amikor a Current Time Indicatort az egérrel megfogva csúsztatom folyamatosan (mindegy milyen hosszú ideig), akkor elvileg a videónak és magának a Current Time-nak is kéne mozognia egyszerre, de egyik sem mozog. Ennek mi lehet az oka? Beállításokban nézelõdtem, de nem találtam erre megoldást. Jó lenne ha nem billentyûrõl kellene ezt vezérelni(hanem magával az egérrel is mûkõdne mint pl Premiere Proban), ugyanis ha pedig Page up és Page Down-t használok a TimeLine-on tökéletesen mûködik, azaz mozog a videó az animáció közben és a Current Time sem áll egyhelyben.
Sziasztok!
Az a kérdésem, hogy hogyan tudok AE-ben egy videóból kivágni egy darabot? Azt szeretném elérni, mint Photoshop-ban a Crop Tools-al, hogy le tudjam szelni a képrõl a felesleges részeket.
Találtam egy tutorialt amiben a "Region of interest" gombról magyaráznak, de ha azzal vágok, akkor az összes onnantól beimportált videóbót megvágja...
Valaki segítsen
KÖSSZ!
Berakod a video reszletet egy uj kompozicioba, amit aztan akkora szelessegüre illetve magassagura szabsz meg, amekkorara akarod.
"After Effects error: RAM Preview needs 2 or more frames to playback." Ez mi a turoert jelenik meg, ha RAM preview-t nyomok...es csak ennel a projektnel. A render area nem csak 1 frame...
esetleg nem felejtetted el kijelölni a részt amit previewelni akarsz ?
Épp ez volt a kérdésem, hogy hogyan lehetne a legolcsóbban hozzájutni a legális verzióhoz. Gondolok itt a kulcsos oldalakra mint a játékoknál pl a g2play. Azok is legálisak és olcsók.
:) igen, csak én szerettem volna a legális utat "járni" de ilyen árak mellett nem valószínû. Nem tudom van-e hasonló tudású de olcsó vagy ingyenes kategóriába tartozó program?
Ha nem titok, mi a terved vele? Csak azért, mert ha esetleg üzlet, akkor szerintem elég gyorsan megtérülne, pláne ha Indiában veszed. Majdnem 100e-rel olcsóbb :)
Igen, üzleti célból kellene. Annyi mindent tud ez a software, hogy nagy hasznát venném és sajnos én is erre jutottam, hogy nincs alternatíva. Köszi a tippet!
Sziasztok, telefonnal felvett mp4 ami 29 kepkocka/ mp beimportálva after effectsbe csak 15 framenek látja; Mi lehet az ok? Cs4 ben van ez, viszont 6.5 ben jól látja, az viszont nem képes ram preview ban lejátszani, beszarik tøle a program.
WOW, ez zsír :) Egyszer láttam valakit AVID-del dolgozni, és rohadtul irigyeltem ezeket a transition-öket (mást viszont nem :) Próbálkoztam egy idõben, de a Premiere sokkal jobban kézreáll, nem tudnék váltani)
30 dolcsi? Nekem ennyit megér a dolog, írj PÜ-t ha még aktuális.
mindegyiknek meg van a bája (meg a maga baja is). én mindkettõt használom. az AVID gecigyors olyan favágó munkákra amikor szériában gyártod a filmeket, és csak telefonszámot vagy egyéb feliratot csereberélsz. összerakosgatni a filmet sokkal jobb és kényelmesebb Premiere-en, de pl. vágásra (mondjuk 30 preces filmbõl 15 vagy 10 percest csinálni) megint csak gyorsabb az AVID. pikk meg pakk.
az AVID effektparkja meg alapból sokkal jobb, mint a premieré, valahol a AP és az AE között van félúton, megdobva egy full 3D-és (és iszonyú hülye kezelõfelületû, de azért használható) szövegszerkesztõvel, ha meg felraksz egy Boris CC plug-in pakkot akkor már végképp kurva jó, ugyanakkor nem tud pl. olyan apróságokat, mint hogy egy adott effektel csak a kijelölt layeren dolgozzon, hanem összebassza az összes alatta levõt is - igaz nekem régi verzióm van, lehet hogy azóta ezt már kijavították.
furcsa módon a Boris ugyanolyan verziószámú effektjei között tök mások vannak ha AVID-hez vagy ha AE-hez pakolod fel...pedig a kettõ együtt az igazság.
Bocsi, hogy ide is bemásolom, de hétfõre végeznem kell vele, úgyhogy elég sürgõs:
Felvettem ma egy videót GoProval 720p-ben 30 FPS-en. Miután benyomtam Premiere-be, kicsit állítgattam a színeket, elforgattam, "rezgéstelenítettem", és jól is néz ki, de amint renderelem, levágja a videó alját, megváltoztatja a színeket és homályos lesz. miután meg kiexportáltam a videót, még meg is akad 1 másodperc után. Valakinek valami ötlet? Így néz ki:
Van egy kis bajom a 3D layerekkel: nem "takarják" egymást rendesen, hiába van az opacity 100%-on, olyan, mint ha az AE csak azt venné figyelembe, hogy a composition-ben milyen sorrendben vannak egymás felett-alatt a cuccok (ami 2D layereknél normális lenne, de 3D-ben inkább a közelebbi layernek kéne takarnia a távolabbit, nem?)
Konkrétan itt a középsõ tábla behajtott jobb oldali részének kéne kitakarnia egy részt a középsõ sárga csíkból, de valahogy olyan az egész, mint ha ott átlátszó lenne az egyébként tökfekete layer. Valakinek ötlet? :)