Merjünk nagyok lenni... majd jót nevetünk a temetéseden :-) nem vicc, egy ismerõsöm temetésére el sem mentem, miután kiröhögte a tanácsomat, hogy kösse be magát... Isten nyugosztalja
Naná, de a te pénzedbõl fogják kezelni. Amúgy semmi gond, ha nem kapcsolja be magát, és balesetet szenved, a végén oda kell neki adni a kezelés költségét tartalmazó számlát. Mikor megkapja a 3-5 milliós végösszeget, utána már nem is kell bekapcsolnia a továbbiakban az övet, mert el kell adni a kocsit, hogy ki tudja fizetni :)
A Buci is azért halt meg majdnem nemrég mert az öve nem volt bekötve:DDDD Legjobb példa a kivédhetetlen balaesetekre ahol nincs az, hogy de én vigyázok: durrdefekt autópályán 130nál. Durr, és szállsz, na így ne kösse be magát aki mondta:)
Ez olyan dolog mint biciGlizésnél... (sry hogy elkanyarodok a témától)
A sok sok HMCS( helyi menõ csávó) akik kimennek a hõsökre ugrálni a bicajjal, meg trükközni nem vesznek fel semmi védõruhát és azthiszik hogy ettol lesznek "menõk". (aztán ugyjárnak mint 1 ismerõsöm, ugratott egyet egy erdei kisebb rámpán, földetérésnél a térdét nekiverte a váz felsõ vízszintes részének, és mûthették is.) Nézz meg 1 profit: gerinc, térd, könyök, fej védõ nélkül a bicaj közelébe se mennekÉs ezt a story-t most portold át autó/biztonságiövre. õket se nézik le azért mert védõfelszerelést használnak....
Ja, meg mi van akkor, ha mesz az autopalyan szepen, es egyszercsak a szembeoldalrol 100-zal repul feled (pont a szelvedod/fejed iranyaba) egy kirepult test, mikozben te 130-cal mesz elore? :))
Nezd meg az igazan menoket (Loeb, Solberg, Grönholm, Sainz......) mind-mind hatpontos ovvel kotik be magukat! :) Pedig ok valoban NAGYON tudnak vezetni!
Amugy tenyleg nem csak rajtad all vagy bukik a karambol, hanem tovabbi x millio emberen. Epp eleg ha egyiknek rossz napja van. Te kipurcansz, o ul nehany evet a huvoson, (amitol nem erzi majd jobban magat, es a te csaladod sem!) neked meg az lesz utolso gondolatod mikozben leall a szived es kifolyik az agyadbol a maradando ver, hogy "miert is nem kotottem be magam? Lehet, hogy akkor most egy borda- es orrtoressel a szeretteimet olelgetnem, Szent Peter szuros-csimbokos szakalla helyett?".
Csak egyszerûen idegesít, hogy az ilyen emberek jönnek és osztják az észt, hogy "mi a f*sznak a biztonsági öv", "minek betartani a sebességkorlátozást, aki érzi az autót, az menjen, amennyivel csak akar", meg hasonlók, aztán az ember kinyitja az újságot, ahol meg ott az aktuális halálos közlekedési baleset: elõzés közben frontális ütközés, a vétlen sofõr a helyszínen meghalt.
Teszek rá, nem érdekel, hogy az ilyen emberek agyán vajon átvillan-e a kormány vagy akár a porlasztó is ilyen helyzetekben, attól viszont kinyílik a bicska a zsebemben, amikor a felelõtlenségének más issza meg a levét.
igen de én úgy érzem ciki használni lehet hogy rosszúl látom a dolgokat de vannak a biztonságos vezetõk akik bekötik meg a tökös gyerekek akik kilógatott karral tartják a cigit és nincsenek bekötve meg nem jeleznek irányváltás elött
gyáva? láttál te már embert aki kirepült a szélvédõn? nem ment gyorsan állt a piroslámpánál és hátulról 1 barom belerongyolt, hidd el nem szép látvány.
Ez elképzelhetõ, ha gagyi fejtámlád van, vagy ne adj' Isten nem kötötted be magad. De képzeld el, mi van ilyenkor, egy légzsák nélküli autóban. Egyébként légzsákos autóban öv nélkül utazni... inkább dugj százas szeget a konnektorba, nagyobb az esélyed. 1. A fejed nekicsapódik a kormánynak, mielõtt a lufi felfújódna; 2. a lufi kirobban, a fejedet kilövi, hozzácsapja a fejtámlának.
én egyszer pirosnál megálltam elörehajoltam erre a mögöttem lévõ kocsiba jött valaki az meg belém én nyakam meg ugy megrándult hogy fájt mint állat (majdnem lefejeltem a kormányt)
Ezek alapján ha a Nissan Micrában még a segged alatt is légzsák van, akkor kerül a teljes kupac 500ezerbe, max, egyébként szereléssel szvsz 120-150 kéne, hogy legyen.
Ez az ár reálisabbnak tûnik, de a karosszéria javítás árába nem kéne belemenni, mert a 4-es Golfunk karamboljánál ki sem nyílt a légzsák, de a karosszéria javítás 1,5 millió volt.
Hát te reménytelen eset vagy, nem csak a hozzáállásod a rossz, hanem hülyeséget is írtál, mert városban is vannak balesetek. Szerintem menjél vissza homokozni.
Rosszul mondtam, jobb elsõ és hátsó elem nem volt. A bal oldalon voltak sérültek, de ezekhez újrafújták az ajtót is, hogy ne legyen árnyalateltérés.
A légkondi dolgai nagyon drágák tudnak lenni, és egy japánnál a karosszériaelemek sem olcsók. Ha Casco van, akkor mondjuk mindegy. Nekem a Corsám fényezése (bal oldal teljes, motorház, tetõ, tetõspoiler, hátsó ajtó, jobb elsõ és hátsó elem - metálfény természetesen - összesen 104.000 Ft volt - egy köcsög fasz az összes említett elemet végigkarcolta fémig, fényeztethettem újra.
nekem jöttek és meghorpasztották az elsõ lökhárítót amikor még G-astrám volt,mivel eltört az a mûanyag szar,ezért cserélni kellett,az volt 300k fényezéssel(másik srác kötelezõje fizette),szal 700k egy légzsákért simán belefér
köszi a segítséget, úgy néz ki, hogy a szervizes ürge vagy pénzt akart tõlünk (hogy olcsóbb legyen a javitás) vagy nagyon hülye, a 2 légzsák (utas+vezetõ) 440ezer. úgyhogy mák. És csak az egyik övet kell cserélni (bár nem értek hozzá) mert csak én ültem a kocsiban, az öv be volt kötve. ami törött: lámpa, gépháztetõ, hûtõ, légkondi hûtõ, elsõ lökhárító, és állítólag az egyik oldalsó panel.
egy laguna 2-esre az összes cseréje olyan 1.5 milla körül van (vezetõ, utasoldali, oldal, fej, függöny)
Egyébként baromi egyszerû: felhívod a NISSAN-t, és megkérdezed, hogy mennyi!
Apropó, az indító egy eléggé szimpla kis szerkezet, ami csak gyorsulást még, és (lényegében) egy rugót megfeszít egy súly, nagy gyorsulás (lassulás) esetén zár egy áramkört, ami nyitja a légzsákokat. Komolyabb autókon kicsit márként megy, de ott is a lassulást érzékelik egy elektronikával, ami nyitja (robbantja) a légzsákot.
50.000-75.000 Huf / légzsák a normál ár. Légzsákkal együtt kell cserélni a biztonsági öveket is (!!!), övfeszítõvel (50.000 HUF / darab). Valószínûleg csere a kormány borítása, az utaloldali légzsák esetén a mûszerfal légzsákborítása. Két légzsák esetén ezért 200-400 ezer lehetne az ár, feltételezve, hogy a japánhoz helybõl drágább minden. Ehhez kön a karosszéria javítása, kis kár esetén 100-ból megállhat fényezéssel, nagyobb kár esetén határ a csillagos ég. A régebbi Micra esetén fennáll, hogy nem éri meg megjavíttatni, ezért gazdasági totálkárra veszik. 700.000 már azért is túlzás lenne, mert Daewoo-éknál 150.000 a dupla légzsák ára. Micraék meg nem a légzsákhegyekrõl híresek.
Az kábé annyi, de ha emiatt letotálkároznak egy autót, akkor a biztosítót is totálkárosra kéne törni... Félreértések vannak: nem a légzsák ára ennyi, nhanem a cseréje, ki-beszereléssel együtt.
Lehet, hogy van olyan autótípus, amibe annyiba kerül, ezt nem tudom...csak azt, hogy az egyik haveromnak 1.8M lett a kár a 2M értékû autóban, ebbõl 1.4M volt a két légzsák, a hozzájuk tartozó cuccokkal...azonnal GTK-ra vették...
Hehe, te szerinted az autóalkatrészeknek annyi az ára, hogyha minden darabot megvennél, ami egy teljes autóban van, ugyanannyira jönne ki??? Hát a nagy szart! Az autógyárak nyereségét nagyon nagy részt az autóalkatrész-eladások teszik ki! Sokszorosába lenne egy olyan autó, amit autóalkatrészenként megvásárolva próbálnál összerakni!
Egyébként meg nem lenne gazdasági totálkáros egy olyan autó, ahol a munkadíj párszáz ezer...
Mikrába nem tudom mennyi a légzsák, de az 500e nem tûnik túlzottnak, más japán típusokba olyan 700e körül van darabonként, persze újonnan... Ha már venni akarsz, akkor "kéz alól", bontóból érdemes. Mellesleg ki kell cserélni az indítót is, nem csak a kormányon a légzsákot... Mennyit ér egy ilyen Mikra? Inkább fizesse a biztosító, és TK, mint zsebbõl 700e Ft...
Amúgy mennyivel mentél? Ahhoz, hogy "természetes úton" kinyíljon a légzsák, legalább 40-50-nel kell menni...