"Bár a Civilization licensz vásárlójának kilétét még mindig homály fedi, a 2005 januári PC Gamer magazin hasábjain tucatnyi új információ és az elsõ képek is feltûntek a közelgõ negyedik epizódról. A cikk tanúsága szerint a project a legendás játékot kiagyaló Sid Meier patrónálásával folyik. A mû ezúttal egy teljesen három dimenziós, saját fejlesztésû motort használ, az izometrikus nézet alapfunkció, a kamera viszont szabadon mozgatható. Az egységek immáron tapasztalati pontot gyûjtenek, upgradelésen mennek át, valamint bizonyos egységekkel szemben speciális képességeket szednek fel. A tankok végre nem feküdnek meg egy izmosabb lándzsás egység támadásától, az átszabott tech-tree pedig szabadabb fejlõdést engedélyez. A multiplayer opció ezúttal gyári tartozék, erõteljes co-op opcióval megtámogatva. Az adatok a folytatás esetében flexibilis XML-file vannak ágyazva, a Python szkriptelési nyelv használatata miatt a modkészítõk ezúttal a kód MINDEN részébe belenyúlhatnak - a combosabb programozói tudással felvértezett userek akár a mesterséges intelligenciát is kedvükre módosíthatják. Megjelenés 2005-ben, várhatóan január végén pedig az elsõ látnivalók is feltûnnek egy kövér mozgóképes anyag társaságában!"
Nos, kinek mi a véleménye a látványvilágról: Bár még gyk semmit sem láttunk, én azt mondom, hogy a váltás sikeres volt: sikerült megõrizni a hangulatot, a táj változatosságát és a funkcionalitást (a méretarányok eltúlzása szerencsére bennemaradt)
De jó lenne ha végre real-time is lehetne játszani, nekem nem annyira jön be ez a körökre osztott stratégia. Mondjuk ennek ellenére imádtam a Civ3-at, egész éjszakákat végignyomtam vele :-)
Ha lesz/lenne, mindenképp világgá kürtölné mindenki, ez fix ;) (mellesleg: nemrégiben Pirates-eztem egy egézségeset - mondhatni az egész múlt hétvége - s Meier úr átemelte a civ alapjait a szárazföldi harcokba. NAGYON élvezetes volt, a 3D-s motorral szembesülve az ember mindjárt jobban megbarátkozik az új Civ epizóddal!)
Úgy konkrétan odabaszós :) Talán ez az elsõ olyan remake, amit 100%-osan sikerült átültetni, értsd: a mai köntös mögött minden megvan - beleértve a játéklehetõségeket, a hangulatot és úgy zusammen ami csak volt.
Stratégia, számos aljátékkal fûszerezve: dance dance revolution-on alapuló táncolás, hajócsata, kardvívás és minden, ami csak a karib tengeri környezetbe bele lehet ágyazni.
Bizonyára sokan emlékeztek, hiszen anno elárultuk, hogy hivatalosan is megerõsítették a Civilization IV készítését. Sajnos akkor még semmi konkrét infóval nem szolgálhattunk, mára azonban talán egy kicsivel több jut. Annyit lehet ezidáig biztosan tudni, hogy a kiadó a híres neves Firaxis Games, és hogy 2005 végére ígérik a játékot. Tudom nem sok, de több, mint a semmi :)
A screenshotokon a szélmalom az AD 1503-at idézi, a nagy alakok meg az Imperialism sorozatot. Nagyon sokat várok attól, hogy Sid Meier rajta tartja a szemét a gamén, a Fireaxis viszont aggaszt, ha jól emlékszem a Civ III-at is õk csinálták. És nekem az nagyon nem tetszett. Nagyon-nagyon nem. Mondjuk a Civilization címû, vagy a címben a szót szerepeltetõ játékok közül a Civ II után nekem mind csalódást okozott. (Ezért várok garanciát Meier mestertõl, akinek a Civ II után a többi "Cives" gaméhoz már semmi köze sem volt.)
Aki RTS-est szeretne az meg szerintem játszon mással. Én jobban szeretem a TBS-t (turn based strategy) az RTS-nél. Ez nem jelenti azt, hogy ne imádtam volna a Dune II-õt, vagy a Warcraft sorozatot. De az soha nem jutott eszembe, hogy TBS Warcraftot szorgalmazzak. Az egy másik játék. Ahogy a Civ is. Ja, és remélem, hogy megmarad a Civ I és II hosszú építgetõ jellege a Civ IV-ben. Ja és szerintem a technology tree-t sem kéne nagyon változtatgatni.
Kis felvilagositas: a Firaxis Meier apo SAJAT cege, elso termekuk a Gettysburg volt, aztan Antietam, Alpha Centauri, Civ 3 (ami istenkiraly volt, Microprose kooperacio), legutobb pedig a Pirates, így azt hiszem nyugodtan kijelenthetjuk mar most, hogy a CivIV-ben sem kell majd csalodnunk: egyszeruen nincs miben.
Civ 3 szerintem nem rossz játék,mint ahogy mondják sokan,nekem az a bajom vele,h nagyon elhúzódnak a partyk benne.. A 4esben remélem alapból lesz multi,nem kell várni a kiegészítõre miatta,mint ahogy a Play the Worldre!
nekem abszolute kedvencem a Civ3 és a Conquest
Nagyon várom már, hogy kijöjjön, igaz nemsokat nemtudok róla:D
hát ezaz várni kell:(((((
Nagyon sokat várok attól, hogy Sid Meier rajta tartja a szemét a gamén, a Fireaxis viszont aggaszt, ha jól emlékszem a Civ III-at is õk csinálták.
Nos. A CivIII készítésén is rajta tartotta a szemét Sid Meier "atya", ugyanis az õ vezényletével készítete el a játékot a Firaxis. Van is vele interjú, amelyben arról beszél, miként gondolta újra a játékmenetet a játékosok temérdek visszajelzése és a sok éves tapasztalat nyomán. Szintén Sid Meier irányításával készítette szintén a Firaxis a Pirates! c. játékot, ami hasonlóan kiváló játék (bár ez megint csak ízlés dolga). Mivel a CivIV is a jól bevált csapattal készül, van remény egy nagyon jó játékra.
az alapok változatlanok, IE 4000-ben indulunk, és 2050-ben végzõdik a játék a Civ 4 alatt a Gamebryo dübörög, a fejlesztõk célja az volt, hogy egy élõ világot varázsoljanak. A folyók, állatok, egyszóval minden animálva lesz. 18 nép közül választhatunk, a már jól megszokott "nagyok" jelen lesznek, illetve olyan újak, mint a malájok a kultúra, mint játékelem visszatér. Ezúttal a luxust cseréli fel, vagyis minél többet költünk a kultúrára, annál boldogabb a nép, annál befolyásosabbak vagyunk. a határokkal is szöszöltek egy keveset a fejlesztõk. Lehetõség lesz nyitott határok létrehozására diplomáciai úton (szabad áthaladás), viszont sokkal jobban kell tisztelni, mint eddig. Ha nem tesszük, jön a hadüzenet. nem lesznek elõre megszabott korok, mint az elõzõ részben. rengeteg kormányzási forma közül választhatunk. Kreálhatunk rendõrállamot, de ugyanúgy pacifista, ámbár rabszolgatartásra épülõ társadalmat. amint megalapítjuk településünket, lesz egy szent városunk. A népünk által követett vallás innen terjed lassanként mindenhová, azonban a tempót felgyorsíthatjuk misszionáriusok "bevetésével". lesz minden népnek saját "nagy vezetõje". Ez lehet egy kiemelkedõ tudós, mûvész, vagy akár próféta. Megfelelõen használva õket, nagyban elõsegíthetõek például különbözõ csodák felépítése. érezhetõek lesznek a különbözõ egységek képességei. A pikások sokkal hatékonyabban harcolnak például lovasság ellen. Nem lesz szeparált támadási-védekezési képesség, ezt egy tulajdonság, az "erõ" fogja reprezentálni. a fejlesztõk nem hiszik, hogy dobna a játékélményen a sokkal több egység. Újdonságok persze lesznek, pl. a gránátosok, vagy a harci elefántok. nem lesz Alpha Centaurihoz hasonló egységépítés. Viszont különbözõ kutatásokkal megdobhatjuk egységeink bizonyos statisztikáit, pl. úgy száguldanak át a dzsungelen, mint Szösszenet éjnek évadján az epertortát rejtõ hûtõszekrény felé. sokkal lazább lesz a kutatási fa, vagyis nem kell minden létezõ dolgot kikutatnunk nem lesznek terrorizmussal bármiféle módon összekapcsolható kémtevékenységek, mint például egy város ivóvízkészletének megmérgezése a gyõzelmi rendszer nagyjából változatlan lesz. Azonban lesz "Alliance victory", ahol egy szövetségessel vívhatjuk ki a szükséges feltételeket, illetõleg csak a kultúránkra építkezve is nyerhetünk. a játékmenet opcionális felgyorsítása érdekében lehet választani különbözõ játékszintek közül: gyors, normál. Fanatikusoknak lesz "epikus" lehetõség is. 45 videóbejátszás lesz a játékban, nagy részük csodákhoz kötõdik. Ugyancsak tucatnyi szinkronszínész dolgozik majd például a követek életre keltésén. multiplayer módban lesz spártai körökre osztott verzió, és szimultán változat. Szociálisak pedig akár co-opot is tolhatnak egy ismerõssel. maximálisan moddolható lesz a játék, a rajongók akár saját AI-t is kreálhatnak 38 ember, és jónéhány freelancer dolgozik a játékon, immáron két éve. A fejlesztõk szándékai szerint nyáron léphetnek tesztelési fázisba a Civ 4-gyel.
Teljesen Pirates!(az új) hangulata van a grafikának...
Nos, ez alapján hozhatja a Sid bácsitól eddig megszokott színvonalat..
Bazz ezek betegek a firaxisnál IGN: Lehet majd megmérgezni egy város ivóvizét kém segítségével? Firaxis: Nem lesz benne semmi terorizmushoz köthetõ cselekedet. Hát ez kész bazzeg. Bezzeg olajért majd lehet háborúzni
Számomra a sok preview után még mindig nem világos: marad a négyzethálós rendszer, vagy az egységek folytonosan mozognak? Ha marad, akkor az átlós lépés továbbra is ugyanannyiba kerül majd, mint az oldalirányú?
Van itt pár in game video a játékból. Nagyon jól néznek ki
Mikor jön ezt tudja valaki?
nov. közepe
asszem ez azon jatekok egyike, melyet megveszek boltban, amint kint lesz. nagyon utos a civ sorozat osszes resze. mit gondoltok mennyi lesz? 10-12 rugo?
Jó lenne ha nem vinnék túlzásba az árazását, én amúgy is az Extra kiadást venném meg, a spirálfüzetes kézikönyv miatt, meg hogy készült videó és az interjúk... De várom már! Nov 4. amúgy, csak azért jöhetne egy demó is.
sosem lehet tudni hogy milyen "haver" dolgozik a gyárba ahol a soxszorosítás történik.... Az Age Of Empire 3 gyártásánál volt "haver".... Hátha elég nagy a "baráti kör" a CIV4-nél is...
sosem lehet tudni de azért erre épiteni elég naiv dolog :) szvsz jobb arr aszámitani hogy majd megjön hivatalos után és kellemsen csalódni mint reménykedni az ellenkezõjében és kellemetlenül csalódni :P de hát ez nézõpont kérdése :)
amolyan "névtelen alkoholisták"-dolog civre (függõk összegyûlnek, és majd bátran közösen szembeszállnak függõségükkel). elõször azt hittem, komoly, de csak poén. még az sem kizárt, hogy promóciós dolog, tekintve a civ4 megjelenést.
én is úgy tudom...de olvastam olyat is hogy nov 4-re csúszik.... bízom benne hogy minnél elöbb itt lessz... az AOE3 kicsit csalódás a beszûkûlt játék miatt (kicsi történelmi periódus, kicsi térképek, nagyon hasonló játékmenetek) bár lanon jó lehet...
addig BF2 meg COD2..aztán CIV4 :-)
My bad :) megnéztem amazonon, ott okt 24.re ígérik
:-) közeleg, közeleg.....
én valamikor januárban beírtam a PDA-mba...az meg szinkronol az Outlook-al...az meg küldött egy SMS-ta mobilra.... :-) onnan tudom én is....
Miért van az, hogy a játék októberben, mi több, a jövõ héten, de legkésõbb két hét múlva megjelenik, idehaza a leendõ forgalmazó honlapján híre-hamva sincs a játéknak...? Valószínûleg azért, mert az a hazai forgalmazó, aki... Reménykedjünk, hogy jó lesz nekünk hamarost.