hegyre felfelé szerpentin, Lengyelországból haza, persze éjjel és full sötétség :) lefagyott út, mi voltunk az elsõk akik megakadtunk :)
jött még egy busz és kb 20 autó mind egymás mögött és vmelyik csak csuszott csuszott... kiléptem az utra ha nem kapaszkodom az autóba azt hiszem a hegy aljáig csusztam volna a szerencse abban volt, hogy találtunk faleveleket, amiket az autó kerekei mögé tettünk és így... hát... olyan 1 óra szenvedés árával de csak tovább jutottunk, aztán végig kettesbe, félve nehogy kikaparjon mert akkor megint konyec, de hál'istennek aztán már nem akadtunk el
irtó parás és szar helyzet volt, fõleg merthogy autók lámpáin kívül semmi mást nem látott az ember szinte
szerintetek hány rendszám kell a kocsira ?
Mert én mintha úgy hallottam volna hogy elég egy rendszám is.
Azt nemjól hallottad szerintem. Nemrég néztem utánna, mert apám elhagyta az elsõ rendszámát.
Ja, és még annyit, hogy hiába mondod, hogy "dehát most hagytam el", a rendõr dönt, hogy hisz-e neked vagy sem (pl nagyon koszos a rendszámtábla helye, akkor valószinûleg több napja nincs meg), és ha nem, akkor büntethet.
Koszold össze, úgy, hogy a trafipaxos képen ne lehessen látni :) Ha meg a rendõr igazoltat, akkor még mindig egyszerûbben megmagyarázod azt, hogy miért lett sáros a rendszámtábla, mint azt, hogy csak úgy elveszett :)
Terepjárók sincsennek elõnyben, teljesen mindegy hogy a ha szántóföldröl gurulnak is ki a rendõr szeme láttára. Forgalomban nem vehet részt olvashatatlan rendszámmal semmilyen jármû, semmilyen körülmények között. Ha pl. szántóföldrõl jön akkor szépen megáll a közút elõtt, letakarítja és mehet tovább. Ki van ez találva szépen, nem véletlen hogy nincs elterjedve ez a "rendszámbekoszolós" trafipaxkivédõ módszer.:)
egyébként, ha már feltalálták azt a kúúúrva (bocs) radardetektort, és engedik is használni, akkor mi a bánatos anyámért nem lehet a fékre lépni, ha pittyeg a masina? Azt már meg sem merem kérdezni, hogy miért nem lehet betartani a KRESZ-t, mert nekem estek...
A lézeres rendszámtáblaleolvasó tudtommal a karakterek kiemelkedése alapján letapogatja a rendszámot, nem vizuáisan olvassa be azt.
Relaks Superb -el ment valszeg. abban biztos nem érzed a sebességet..
Az én Hondámban sem érzed a sebességet múltkor mentem a Legend -el, kipróbáltam milyen gyorsan gyorsul 80- ról 120 -ra ráléptem a gázra, az automata visszakapcsolt.... 5 másodperc alatt 120 -on volt a mutató. DDD
Mondjuk az értelmesebbek ezzel együtt azt is jelzik hogy nem radart vagy lézeres trafipaxot érzékel. Fateré pl. egy átlagos típus nem a csúcs többérzékelõs, de már az is szépen kategorizálva jelzi hogy éppen mibe fut bele. Ráadásul már ennek is két üzemmódja van direkt az ilyenek kiküszöbölésére (városi ill. országúti), városi üzemmódban nem jelez be minden szemétre.
multkor a haver oktaviajat vezettem - 170 loeros turbo. a teknosunk utan nagy valtozas volt, hogy beleleptem es szaladt. vigyaznom kellet hogy nem menjek tobbet 110 nel
fabia is sokat tud, de nem olyan kenyelmes. nekem kicsit kemeny a francia teknos utan (Thalia)
Nekünk van a Honda Legend, 205 lóerõs, 100 alatt menni vele olyan mintha egyhelyben állnék.
amíg nem volt automata váltós kocsink nem is tudtuk menniyra jó dolog ez... nem lehet vele lefulladni, kényelmes, lazán lehet vele menni. de amikor a gázra lépsz iszonyúan gyosrul és gyorsan vált.
Nem keskeny, épp ellenkezõleg, túl szélesre mérték, ezért a jobb lábam rajta támaszkodik. ha egy centivel jobbra húzna az a fal, akkor már semmi gond nem lenne. Így viszont olyan, mintha egy párnázott csövön támaszkodnék térd alatt...
Jah. Például azt is szokni kellett, hogy a kormányt valami elmebeteg barom pontosan a vezetõ elé rakta, nem tõle egy picikét jobbra :D
Egyébként a Viasat eXploreren most ment az 5. sebesség egyik része, amin az autópályás tömegkarambolt mutatták. Hozzávalók: Sok autó, ami áll a dugóban Hatalmas köd Kettõ darab autó, ami azt hiszi, hogy a 40 mérföldes korlátozás csak dísz
Eredmény: A kicsi Metro, és a bálnaMerci belerohan a népbe. A Bálnamercis túléli. A Fiat UNO, amit mindkettõ eltalált, két méretesebb Koffer nagyságúra zsugorodik... Egy másik kis piros autó jobb oldala gyakorlatilag belenyomódik a balba...
Honda the best... Nekem CRX van olyan mint egy kis mérges darázs... 810 Kg + én és 160 LE... Isssszonyatosan dinamikus kis kocsi és katergóriájához képest marha kényelmes...Igaz nincs benne szervó, meg ABS ,meg egyéb ilyen kütyü de nem hiába hívják repülõ koporsónak lol
A Hondás megjegyzéssel egyetértek!:) Az én Hondám csak 120ló, viszont velem együtt sincs 300Kg, úgyhogy az a CRX-nél is mérgesebb pár nagyságrenddel. Koporsónak is csak azért nem hívják mert nem rajta szoktak meghalni.:)
mert volt asszem : 1888 -ig , aztán 1988 - 1993, 1993 -tól.
Egyik haveromnak volt egy elsõ szériás CRX -je Aztán lecserélte egy újabb, 2. szériás-ra, ez szuper jó volt, de egyszer jött vele hazafel Sopronból, és a futómûben eltörött valami, és az árokban kötött ki vele totálkárosan.
Most egy Honda Integra type R -je van.
igazi Honda mániás..
Apropó, éppen most voltunk a Honda szervízben, váltótóolajat cserélni a Legend -ben. 35.000 volt maga az olaj, elõzõ tulaj nem sûrûn cserélhette, mert koromfekete volt az olaj. Valószínûleg ezért hallatszódott kis csattogó hang a motor felõl elinduláskor, amíg a motor be nem melegedett....
A szervízben azt mondták hogy most ez a hang meg fog szûnni..
kösz, de egy-két dolgot még meg kell csinálni azért rajta :
váltóolaj csere - tiszta fekete volt kipufogó kerámia betétje mozgott, ezt megcsinálták szervízben. egy kis beázás volt múlkor amikor mostuk a kocsit, majd sziloplaszt kell valahova. szelephézag beállítás - hidegen csattog kicsit a motor elektromos tükör nem mûködik jobb hátsó elektromos ablak motorjának cseréje.
Ilyen nagykocsikra, mivel hogy 10 éves, a gondos szervízelés miatt is szükséges hogy többet törõdjünk vele.
Ismerõsünknek 6 éves Jaguar -ja van, évente 200-300 ezret rá kell költeni a szervízen kívül, mert lepusztul az állapota.
Nekem is volt gond az elsõ ablakemelõvel elszakadt a bowden csak egybe lehetett cserélni de a japkerben volt bontott.Hány köbcentis?Én is augusztusban vettem a Skodámat van egy kép a galériámban.
Nem mazsola, csak egy idegesítõ picsa: jövök kifelé tankolás után a pénztártól, erre egy 40-es nõ megszólít, hogy nagyon levagyok lassúlva (eléggé lekezelõ hangnemben), mondom mé'? Hát merthogy sokáig voltam bent (a kút épületében), mondom hosszú volt a sor (hárman voltak elöttem, köztük egy teherautó soförje is, kártyával fizetett, meg külön vett még egy szélvédõmodófolyadékot, azt is külön fizette), aztmondja nemhiszi. Elküldtem a faszba :D Annyi esze nemvolt, hogy miután ott volt kettõ üres kút is, átálljon a kocsijával egybõl. Kb 5 percébe tellett, mire észrevette az üres helyet (miközben sorbanálltam, pont az ablak mellett, néztem is, hogy miért nem áll át).
A fasz kivan az összes ilyen hülyével!!! [na kidühöngtem magam, mostmár jobb :D ]
Hát ja...
Meg ha lett volna ott egy kedves kútkezelõ, átírányatotta volna a nõt a szabad kúthoz. még segítettek is volna neki tankolni.
Mellesleg énis utálom ha 3 -an vannak elõttem a pultnál, a másik kasszában senki, és 10 percet kell várni, mert tetû lassan dolgoznak.
A férje(?) volt a soför, õ oda se jött hozzám, megsem szólalt, csak a mennyasszonyom mondta, hogy eléggé szúros és rosszalló tekintettel nézte, amikor kocsim mellett toporgott amikor bentvoltam (miután elmeséltem neki mi történt, mondta, hogy akkor azért nézett rá olyan furcsán a fickó, nemtudta miért :D ). A kút meg önkiszolgáló, nemigazán van ott segéd, hébehóba elõjön egy az épületbõl nézelõdni. Én sem jókedvemben álltam sorban, de miért nekem pofázott a nõ? Mégha lett volna a kezemben valami amit pl vásároltam a kútnál, akkor mondhatná, hogy percekig válogattam, de tök üres kézzel jöttem ki, csak a kulcs volt nálam.
Visszatérve a topic eredeti témályához, igen elég idegesítõ az ha valaki bandukol elõtted jól belátható egyenes úton 60-70-nel.Fõleg egy nem lepukkant kocsival bár van aki agyilag nem tud többel menni.És a másik nem elhanyagolható szempont,hogy elõzésre készteti a mögötte jövõt és az elõzés mindig egy veszélyhelyzet.
Ez így van. De lehet, hogy tényleg "agyilag" nem tud többel menni... vagy szemileg, mert az autó részletei és a tankolás után szemüvegre nem telik szegénykémnek. :) Nem az a fontos, hogy õ lásson, hanem az, hogy õt lássák. A legújabb, amit hallottam, a "valami kopog a motorban, ezért kímélem". Elég gyenge kifogás, nem?
Újra itt a tél, a csúszós utak, nehezen induló autók és a rossz látási viszonyok idõszaka. Figyeljünk egymásra!
vasarnap este egy auto bandukolt elottem. mivel en is csak 80 mennen es meg igy is lassunak tartottam atagot, gondoltam elozok. odaerek hozza akkor latom hogy rendorauto es eppen elozes kozben tertem at a teli csikra...
én se szeretem õket, de attól függetlenül sokkal jobban utálom azokat akik nyomják neki mint állat de azt se tudják, hogy mennyi a fékút stb igaz hogy az ember sokat dühöng a bénázókon, de mégis csak veszélyesebb a friss jogsis, nyomom neki mert akkor vagány vagyok tipus. errõl mondok egy storyt: egyik ismerõsöm, lányka megkapta a jogsiját és vigan meséli nekem hogy jujj de szeret vezetni meg nyomja neki 70-80 városba de sajna még parkolni nem tud. na kérem most ilyen emberek is vannak,, fuck
sztem mindenki vezessen érdeme szerint, ha nem érzi biztonságosnak a 80-anat mondjuk akkor ne reklamáljuk hogy nyomja neki! mert egy profinak könnyû mondani hogy nyomjad már anyukám. nem vagyunk egyformák ha te érzed az autót attól még a másik nem biztos hogy olyan magabiztos, mindenkinek más a vérmérséklete. ha mondjuk elõttem megy lassaban nem fogok ráálni hogy bepánikoljon és jobban nyomja neki és csináljon valami hülyeséget a kapkodásban, ha zavar legfeljebb megelõzi az ember és kész.
A friss jogsis vagányok elég veszélyesek ez igaz,elég sok ilyen baleset van sajnos, fõleg ha egybõl egy többszáz lóerõs kocsit tesznek a segge alá.De ha jól emlékszem van egy olyan szabály ,hogy fel kell venni a forgalom ritmusát tehát ha mindenki 90-nel megy országúton és egy tötyörög 60-nal akkor az az egy elõzésre készteti a többit.Senki sem születik profinak szép lassan lehet megszerezni a rutint de szerintem a lényeg az ,hogy hogyan rögzülnek bele tanuláskor a dolgok.A másik aki belebetonozódik a belsõ sávba és fel se tûnik neki ,hogy mindenki a külsõbõl folyamatosan elõzi.
igazat adok neked....párszor találkoztam friss jogsisokkal...hát dobbant a szívem pár pluszt :), sajnos nem mindegyik tudja, hogy hol a fék..persze a gázt azt nagyon tudják holvan
Ami még nagyon veszélyes aki sávváltáskor nem néz oldalra szerdán megtörtént velem ,hogy a fõnököm X-Trail-jével mentem a Soroksári úton egyszer csak a balra elõttem lévõ piros Ford Escort fogta magát és átlibbent az én sávomba (fékezés, duda, kormányelkapás jobbra) szerencsére nem jött mellettem senki.Meg sem köszönte a bunkó ,hogy nem tört össze.
OFF: Szerintem én soha nem fogok automata sebességváltós autót szeretni... Pont a váltogatás az élvezetes. Na meg a manuális váltóval sokkal gyorsabban lehet gyorsulni mint az automatával csak profinak kell lenned :))
A jó automata váltók észrevétlenül váltanak és baromi gyorsan.Amikor a karácsonyi dugóban 10 kilométert másfél óra alatt teszek meg munka ügyben akkor baromi jó lenne ha automata váltó lenne a kocsiban.
Elõször furcsa volt nekem is az automata váltó, de könnyen meg lehet szokni a jót. Csak rálépsz a gázra, és máris úgy gyorsul mint valami rakéta, egybõl visszavált, a Honda, közben két kezed a kormányon.
Ha padlógázon vagy, akkor az automatika érzékeli hogy itt valami nagy banzáj van, és akkor rögtön sportosra veszi a fugurát.
Ha meg csak olyan finoman gyorsítasz, akkor meg kíméli a motort, 2000- 3000 között marad a fordulatszám.
dugóban meg külön hasznos dolog, ha drive állásban vagy, csak fel kell engedni a féket, és máris elkezd gurulni a kocsi, a gázt nem is kell nyomni, szerintem 20 km/h -ra felgyorsul gáz adása nélkül.
Nekem is elmondták hogy a bal lábam felejtsem el, tegyem a lábtartóra és le ne vegyem onnan.
Aztán amikor meg akartam állni bal lábbal ráléptem a fékre - mert belém volt rögzülve hogy a kuplungra kell lépni, jobbal meg a gázon voltam.
Persze ettõl egybõl megállt a kocsi, mint a cövek tök ijesztõ tud lenni, szóval kell eg kis idõ neki.
De sosem fulladsz le vele, nem is tudom hogy a rutinvizsgát miért nem automata váltós kocsikon lehet megcsinálni. Lányok menniyvel könnyebben megtanulnának vezetni.
"nem is tudom hogy a rutinvizsgát miért nem automata váltós kocsikon lehet megcsinálni. Lányok menniyvel könnyebben megtanulnának vezetni."