Offenzív vezetõ az, aki nem ül a seggén a sorban, hanem próbál mindig elõzni, nem feltétlen tartja be a sebességkorlátozásokat, néha befordul ott is ahol nem szabadna, egyszóval felhasznál minden eszközt arra, hogy minél hamarabb elérje célját. Persze van több fokozata, nem feltétlen kell szabálytalankodni. Egyértelmû, hogy amit felsoroltam azokhoz mindenképp rutin kell, de vannak -tipikusan fiatalok-, akik azt hiszik, hogy fél év gyakorlattal nekik már mindent lehet. Tipikusan ezek okozzák a balesetet, azaz a tapasztalatlan offenzív vezetõk.
Én nem így tudom. Tudomásom szerint az offenzív vezetõ az a rutinos vezetõ, de mégis valamivel több. Mert egy rutinos vezetõ, ok, jól vezet, de egy offenzív vezetõ jobb. De végülis mind1 hogy milyen szót használunk.
hehe, éppen ma olvastam egy idevágó viccet: -jeges-fagyos idõ, két benzinkutas beszélget: ma jó napunk van, a mazsolák nem mernek elõbújni a vérprofik pedig már az árokban vanak
Nah vannak akik gyorsan, de biztonságosan szeretnek vezetni, és vannak akik minden szabályt betartanak, vagy nincs elég rutinjuk, és ettõl néha bedugul a forgalom
Mondjuk énis csak akkor megyek gyorsan, ha tiszta a pálya, elõzni is csak akkor elõzök, ha kétszer meg tudnám elõzni - akkora a távolság.
De ha szabad a pálya, akkor had menjen a forgalom.
a rendõrök betehetik a lézer-kamerát magánkocsiba?
van erre valamilyen szabály?
tegnap a helyi zsaruk egy privát Wagon-R -be tolták bele az új FÁMA Laser 3-at. Szerencsére kiszúrta a nejem, mert elõttünk mentek páran.
lehet ezt?
És tényleg sokan nem ismerik a motorféket sem minden kanayrnál megijednek és a fékre lépnek. Pedig hasznos dolog a motorfék, nem kell melegíteni folyton a féket.
Próbáltatok ti már fék nélkül, motorfékkel vezetni ? Próbáljátok ki, fékre nem léphetsz, csak motorfék van, persze ne városban próbáld ki. D
Angliában a Rolls-Royce hivatásos sofõröknek a végsõ vizsgán végig kell menni egy tesztpályán, és akinél felvillan a féklámpa, az megbukott. D
nem. ma ott állt a rendõrség elõtt a Wagon-R, és ha jól láttam korábban az egyik zsaru kocsija ILF rendszámú, nem új kocsi. Viszont 1 hónapja kaptak egy FÁMA 3 lézert, ami sötétben is lát (ezek szerint ködben is) egy hófehér Vw Polo-val, és abban szokott lenni. De kivették és tegnap a Wagonban volt...
Ez szvsz most csak rákeverés. Miért nem lehetne rendõrautó? A helyi rendõrõrsök rengeteg különféle kocsival mehetnek (amilyet éppen egy támogató ajándékoz nekik), láttam már civil Daewoo-tól Suzukin át Fordig mindent. Ráadásul lehetett akár polgárõr autó is, szóval az, hogy milyen kocsiba volt a lézer, kegyetlenül nem számít semmit...
De kivették és tegnap a Wagonban volt...
Ilyesmit szoktak csinálni, ha a helyi autósok már nagyon "megszokják" a trafipaxos kocsit... :))
4 fajta autós van akit utálok: 1 aki maga az 1személyes dugó pont 50nel városban,de ha megközelíted pont annyira ad még gázt hogy a szembejövõ miatt BIZTONSÁGOSAN ne tudd leelõzni (többsávos úton szigoruan belsõsávban persze)
2 Aki lakottterületen belül hátsóködlámpázik
3 akinél ismeretlen fogalom az irányjelzõ
4 meg az olyan vezetõ aki pl rezsõböl lesz hogy még nincs jogsilya de mindenkinél jobban ért a vezetéshez, és ha meglesz neki majd kibszott offenzív lesz és megöl/nyomorít/anygi csõdbe dönt valakit ...
100?
100! Ték
engem az érdekel, hogy ha VALÓBAN magánautó, akkor MEHET-E? és hogy van-e errõl valami Tv. vagy jogszabály?
Az is érdekes, hogy ködben lézereznek, addig úgy tudtam hogy a traffipax nem mûködik ködben. jó lesz vigyázni.....
- Ja meg szoktam azt csinálni hogy amikor ismertlen úton járok, és nem merek elõzni hátha rndõrök vannak, hogy rátapadok egy gyorsabb kamionra, mert így nem tudnak bemérni.
Miért ne mehetne? A rendszernek kell rendben lennie, és a használatának, erõsen kétlem, hogy arra lenne bármiféle szabály, hogy milyen kocsiban lehet trafipaxot használni...
3 x futottem velük össze. (mondjuk szóltam is a helyi rádiónak- Helikon- :-)))) azonnal ) Az új lézerrõl dicsekedtek 1 hónapja, 3 db van az országban, az egyiket mi kaptuk (sajnos) Éjjel is lát, és ezek szerint ködben is, GPS-el is felszerelték, és a kamerája jobban lát, mobil-telefon + biztonsági övet is látja. És ez sajnos nem duma. Egy JHJ rendszámú fehér Polóban kaptuk, itt Keszthelyen...
Na ja és a híres légzsák is sz@rt se ér öv nélkül mert nincs ami megfogjon és jól belefejelsz a szétrobbant kormányba ami mág súlyosabb sérüléseket okoz. Ilyenrõl voltak asszem elrettentõ propagandafotók is.
valahol láttam (olvastam) évekkel ezelõtt, hogy a megtévesztést nem alkalmazhatják, úgy õk, mint az APEH-osok... egyszerûen csak érdekel. ha tudsz valami jogszabályt, várom. ha nem, akkor nincs sok értelme agyalnod :-)))
Én szeretem a motorféket, sokszor nem is fékezek, csak akkor amikor már meg kell állni és már fulladna a motor. Persze be is lehet szopni, ha az ember hozzászokik az autójához és másikba ül bele, amin nem úgy fog a motor mint a megszokott (nekem faterom autójába ülve volt ilyen, mert az "enyhén" kisebb nem fogja annyira az autót).
Egyébként én defenzív vezetõ vagyok: ha valaki rájön a seggemre és tol, akkor inkább gázelvétel + index jobbra, hogy hadd menjen és ne vezéjeztessen engem. A zebráknál a gyalogosoknak van elsõbbsége, és sávváltáskor is engedem az embereket. Persze ez nem jelenti azt, hogy akadályozom közben a forgalmat, ha olyan a szitu akkor inkább megyek, ha jobban feltartom a mögöttem jövõt, mint azt akinek épp elsõbbséget adnék.
A híres légzsáknak van vmi kis értelme, egyik rokonom életét mentette meg. Megfogja a testedet, még viszonylag alacsony sebességnél. Ezentúl egyetértek, biztonsági öv Kötelezõ!
jahh és akkor ott vannak még ilyen legendák hogy: teherautóval autópályán külsõsávban csak 100al maximum(mikrobusz is az ha annak van vizsgáztatva) párhuzamos útvonalon külsõsávban haladunk belsõben nemtartjuk fel a forgalmat mert az VESZÉLYEZTeTÉS, zippzárelv, kötelezõ haladási irány, jah és hogy mit gondolnak rólunk az olaszok: a magyarok a lámpáknál se elindulni se megállni nem tudnak (ha valaki budapesti akkor érti hogy mire gondoltak ezzel)
Ja:DDD Az is lol. Van esélye egyébként hogy pont olyan szögben esik a fotózás pillanatában a CD, de az esélye elég kicsi:P
tegnap az iskola parkolójában álltak, egy másik kocsi mögött, szvsz. annak a szélvédõjén át kameráztak.
plusz még ráadásul köd volt.
én szeretek gyorsabban menni az átlagnál, de amióta itt ez a buzi kamera, 60-nél többet nem megyek. a rendõr haverom szerint úgy 60-65-re van állítva a lézer, és igaz lehet, mert látva õket, úgy 55-60 között mentem el melletük (velük szemben) és nem állítottak meg...
Offenzív tényleg szerintem is ezt jelenti. Elég belegondolni az ellentétes jelentésébe a defenzívbe ami egy védekezõ, óvatos viselkedés.
Nekem egy sietõs apuka okozott gondot aki elé én 50-el kikanyarodtam bõven elötte és haladtam DIREKT 50-el mert láttam, hogy õ 70-el megy állat módon. Õ úgy fölbaszta magát mert nem bírt megelõzni (szembejövõk, járasziget), hogy amikor adódott neki lehetõség belekezdett és jött egy járdasziget ami már nem volt számításban rámhúzta a kormányt és jól eltalált. Volt aztán pofa rendesen (felelõtlen suhanc, anyuci kocsival, nem itt kell versenyezni). Mert õ a rendõrnek azt mondta nem engedtem elõzni ami tök hülyeség volt mert haverral szándékosan szabákyosan mentünk. Õ meg mondta, hogy gyereké mennie kell (tipikus szarvasos pulcsis apuka volt). A kocsi meg asszonyé volt és azzal vagdalkozott, hogy majd jól megjárom mert van ismerõse. Én persze beszartam mert mivan ha igen meg ittunk egy sört haverral és mondom szondánál tuti hibás leszek még ha amúgy nem is lennék az. Belementem volna a fele kár fizetésébe is, de õ csak arcoskodott, hogy bûnhõdnöm kell. Na kihívtuk a rendõrt másfél óra alatt kiért és elkezdett helyszínelni. Rendõr szépen elmondta, hogy az elõzést megkezdõ volt a híbás mert úgy kell befelyezni, hogy köv. távolság megmaradjon. Faszi elismerte meghunyászkodott, de én még izadtam a szonda miatt. A végén jött az is, de szerencsém volt mert 3 óra elteltével már nem mutatta ki.
Ebbõl 2 tanulságot szûrtem le: 1. semmi alkohol ha vezetek soha többet 2. ha valaki "lendületesen" vezet engedjem el lehúzódva különben én szívok.
Olyan lassan cammognak a magyar autósok a piros lámpánál, hogy amikor zöldre vált csak 3-4 autó fér át rajta, aztán megint piros lesz. Holott kétszer annyi autónak kéne átmenni egy zöld alatt.
inni, azt nem szabad ha vezetsz, pedig hányan bejönnek hozzánk üzletbe, isznak egy felest, vagy sört, és mennek is tovább.
Pl. egyik osztrák manusz, egyébként jó barát. mindig megiszik egy Kaisert, vagy 2 dl vörösbort, és úgy vezet tovább. DD De egy csomóan isznak vezetés közben ez tény.....sajnos.
Viszont kamionost még nem láttam inni vezetás közben, inkább kávéznak, fagyit nyalnak, ásványvizet isznak....
Én még akkor is indexelek ha mellékúton pusztában vezetek. Egyszerûen reflex, hogy a kormányzással az indexelés is együtt jár.
A biztonsági öv is ilyen. Nem érzem magam kényelmesen ha nincs bekapcsolva szinte idegesít. Érdekes, hogy mást meg az idegesíti ha bekapcsolva van.
Én a következõ autósokat nem kedvelem:
-Tata, Mama öreg vagy kicsi kocsiban ünnepek alkalmával kijutva az utakra. -Anyuka nyerekkel rohan iskolába mint egy állat egyterûvel. -Nagy autós fontosember aki siet valahova telefonnal a fején. -Suttyó srác pl. 206-ossal vagy Golfal gyorsul.
Nálunk itt a 86 -oson , a fõúton napi 3000-4000 kamion megy el. Nem vicc. ÉS amikor le kell kanyrodni az útról az kész mûvészet. Ha nem jön szembe semmi, akkor kanyarodás elõtt már át is megyek a szembejövõ sávba, nehogy hátulról belém jöjjön.
Ha meg jönnek szembõl, akkor 150 m-rel elõtte kiteszem az indexet, és folyamatosan lassítok, hogy észrevett -e mit csinálok.
Amúgy a kamionosok tényleg dudálnak minden mazsolára. Ha lassan mennek indokolatlanul elõtte, nyomják is a udát.
A turbo diesel Yaris volt élmény vezetni. Mikor a turbó beindul és hirtelen erõre kap a kicsi kocsi. :D
Anno a régi ötösön hetente közlekedtem és a kamionosok voltak a legrendesebbek. Mindig beengednek ha szorul a helyzet és indexelnek ha tiszta a levegõ lehet elõzni.
Hát igen ez is szomorú. Érted engem nem zavar, rugjon be a részeg disznó, de hogy aztán kimegy az útra, és másokat is veszélyeztet... Be kéne ezeket zárni.
Ezzel énis egyetértek, a következõ kiegészítésekkel. D Én a következõ autósokat nem kedvelem:
- Tata, Mama öreg vagy kicsi kocsiban ünnepek alkalmával kijutva az utakra. - kormány mögött talán évek óta nem is volt - Anyuka gyerekkel rohan iskolába mint egy állat egyterûvel. - Nagy autós fontosember aki siet valahova telefonnal a fején. - Suttyó srác pl. 206-ossal vagy Golfal ,Tuning lada, Trabant gyorsul. - Suzukis mazsolák, akik 60-nal vánszorognak egyenes úton. - Egyszerre 6 autót elõzõ BMW -s, de nemtudja megelõzni, és befurakszik valakik közé. - És a "szõke" nõket, akik nincsenek tisztában az autójukkal, kresszel, bizonytalanok, rutintalanok, kétkézzel fogják a kormányt.
Biztonsági övet énis szeretem, biztonságérzetet ad...
egyeértünk a 4. autómat koptatom, 35-évesen. mondhatom hogy offenziven vezetek, lsd. nem szeretem, ha nem látom mi van elõttem, szvsz. ha lehet elõzõk. HA lehet, felesleges kockázatot sosem vállaltam. úgy 150-200 ezer km között járok, sztem lehet normálisan vezetni, indexelni, a zebránál megállni stb.ennek ellenére is. GONDOLKODNI kell, hogy mikor és hogy. ha nincs mögöttem senki, akkor nem állok meg a zebránál, mert utánam úgy is átmehetnek. Ha lámpa van, akkor a közbeesõ keresztezõdésnél úgy állok meg, hogy a piros alatt a balra kanyarodók is be tudjanak hajtani stb.. Úghogy KELL egy kis IQ a vezetéshez (IS)... :-))
Hu mazsola vezetõ .. tök jó hogy én sose megyek 60-al .. csak 40-el :D Persze vszleg közrejátszik az is , hogy a 6ik órán vagyok túl autóvezetési tanfolyamból :D
valahogy úgy értem , most még _szinte_ kívülállóként, hogy felesleges "rohanni" .. mert ígyis sokkal hamarabb érünk oda mint pl. busszal .. és 90es tempó elég , fõleg amilyenek a magyar utak [tömegnyomor :C]
-Figyelni kell a lámpánál is a gyalogos lámpát pl. ha porosra vált akkor nagy valószínûséggel zöldet kapsz hamarosan. -Figyelni kell milyen autósok állnak elötted a sorban. Ha 3 autó mögé kell állni ahol van egy tanuló vagy lassú kocsi akkor inkább jobb döntés a 9 autós sor ami gyorsabban haladhat. Én egyszerre 3 autót figyelek elöttem az ablakokon keresztül mert az a biztos. Ezért én se szeretem ha valami teherautó mögé érkezek azt inkább leelõzöm.
Hétvégén kifogtam egy autóst aki országúton jól ment 80-al (köd volt) a faluban meg 40-el. Ekkor kicsit ideges lettem mert egyrészt ott nem volt akkora köd másrészt az 50-is elég jó lenne. Amikor elkezdtem megelõzni észbekapott és gyorsított és 70-el tudtam megelõzni. Most ilynekor mit tehet az ember. Vissza már nem akartam húzódni.
Idõvel belerázódsz. Az elsõ idõkben néztem a fordulatot, hogy mikor kell váltani vagy a sebességet. Most már hallani se kell a motort mert érzem a lendületébõl.
persze , ki az , aki tényleg nem tud vezetni és elmegy hogy megtanuljon , az öröl hogy megy az autó, és arra amerre õ akarja :) Aki pedig tud vezetni [apuci mellett gyakorol már évek óta], az pedig csak a papírért megy el ... ált. azokkal van a baj.