Egyébként sztem a kocsiban a legfontosabb egyrészt hogy jól vezessen az illetõ, másrészt a türelem. Nagyon nagyon fontosnak tartom, a türelmet.
Nos igen, én egyelõre az utóbibba tartozom, decsak az vonakozik rám hogy régóta gyakorolom apucival:) Valóban, ezek az emberek szoktak lenni a gyorshajtósok meg stbstb. Sajnos a mai fiatalság viszont egyre inkább effelé hajlik:(
Anno mikor 97-ben vizsgáztam én elötte nem vezettem soha. Az oktató aszondja gyerünt a rutin pályára (megelõlegezett bizalom) mondom ok csak mesélje, hogy mit hogyan. A vége az lett, hogy 3 méter után majdnem belementem a másik tanulóba. :D
Az elmélet nehezen, de ment a gyakorlat hibátlan volt. Az oktató addig tanított ameddig kellet plusz óra árán is. Még a vizsga elött reggel is voltak hibáim a vizsga meg hibátlanul sikerült.
Az osztálytársak akik már a faluban vezetgettek sorba buktak meg kivétel nélkül. Gondolom a rossz vagy hiányos tudás vagy tapasztalat miatt.
Egyébként még tényleg azt bírom, látom kocsiban megy el mellettünk 170-el egy hülye, mondom apunak, hagyjad, kanyart meglátja, úgyis tövig nyomja a féket.. Na igazam is lett, miközben mi szépen motorfékkel lassultunk, és már be is értük, többek közt mer kanyarban jóval gyorsabbak voltunk... Szóval annyira nem szimpatikus ez a fajta vezetés. Sztem.
igen .. haver nemrég állt keresztbe a városba az egyik úton .. persze nem lett semmi baj ,de tudta hogy hülyeséget csinál [nedves úton etc..]
és azt vettem észre, hogy a Trabant és Wartburg tulajok, és régebbi kocsitulajok elõszeretettel csinálnak ilyet, és ráadásul kevesebb rizikóval ugye, mert szarért-hugyért adnak ilyen kocsikat...
Egy Renault Meganom van, szóvel nem egy nagy szó, de 98 lóerõs, és tud ugrani (csak ilyenkor szopizik is) Nem értem meg, hogy miért irritáló a régebbi autósoknak, hogy ha esetleg megelõzzük, fõleg ha úgy viselkedik, hogy meg kell elõzni...
amúgy ha nemtudnád hány éves , akkor lehet hogy semmi kifogásod nem lenne ... ha meg hülye valaki , akkor ahhoz nem kell X évesnek lenni. A hülyeség nem korhatáros :P
Van egy görbe erre, hogy mennyire bátrak, bevállalósak a jogosítványt kapók. Az kezdetben megindult felfele meredeken majd egy csúcsot elérve csökken és a kezdeti szint alá megy le jóval. Ezt magamon is észrevettem.
Én mindig is utáltam a tanulóvezetõket és érdekes volt belekerülnöm ilyen helyzetbe anno. Én azonban városban nem totyogtam 30-al mint a mostaniak. Rendesen 50-55-el mentem az oktató tanácsának megfelelõen.
A haverom most oktató és sajnos töbször leugatták mert mit tanít a tanulónak. PL amikor egyszer azért mert nem a villamos sínre lehúzódva kanyarodott. Mellé állt egy faszi és beszólt neki persze õ nem pofázhatott vissza mert rossz példát nem mutathat csak higadtan közölte a kresz ide vonatkozó szabályát.
Egy másik ugyanilyen esetben egy csak dudált a tanulóta, hogy miért nem a villamos sínen fordul. Erre az oktató kiszállt odament a csajhoz és valamit közölt vele meg mutogatott az meg fölidegesedett és nagy gázzal elhúzott.
Néha én is megkérdezném a mazsolákat és a ködlámpa klubbosokat, hogy Miért? Érdekelne a motiváció a logika.
Én is utálom õket. Bénák. Õk nem nap, mint nap járnak arra, csak egyszer-egyszer, és így nincsenek tekintettel azokra, akik sietnek. A 90-es sebességhatár maximum ugyan, de nem sokkal illik alulmúlni sem. Ráadásul rosszabb esetben az ideges emberek, akik a lassúskodó mögött mennek, elõznek és nekimennek a szembejövõknek. Az meg nem állapot, hogy néhány balfasz miatt, aki 60-nal tötyörög az emberek elkéssenek a munkából vagy akárhonnan.
Azért van más is :) Múltkor egy köcsög Kiás nõ idegesített fel. Ezért akarok majd 2 év múlva MG-t. Ledudálom a faszba, és elmegyek mellette 210-zel. (annyi a max.) Mondjuk ez csak autópályán menne, ott meg minek dudálni :)
Sajnos vannak olyanok, de ha én Budapest agglomerációjában lakom és minden nap 1 óráig jövök be, akkor nehogymár a kevésbé forgalmas részeken is bénáznom kelljen, mert a Mari nézi a tájat a Suzukiból.
Mikor autóval jártam melóba szinte rendszeresen felidegeltem magam egy pár autóson. A busz ezért jobb mert ott felülök és a buszos idegeskedjen helyettem. :)
Hú, jó gyorsan pörög a topic :) Valaki írta, hogy minek száguldani, hisz úgy is gyorsabban ér oda, mint busszal. Az a baj, hogy ha megszokod ezt a gyorsasgáot, akkor ez lesz a normál, ehhez igazodsz, majd úgy is indulsz el. Ha közbe jön valami, akkor már lassú ez a tempó, és nyomod, akkor a gyorsabb tempót szokod meg és így tovább :) Velem is így volt, mikor megvettem az elsõ viszonylag erõsebb autómat: rájöttem, hogy lehet vele haladni rendesen és nyomtam neki. Ennek az lett az eredménye, hogy az addig 1,5 órás út (minden sebesség korlátozást betartva 1:45 a részidõ) Budapestre lecsökkent 45-50 percre (mondjuk erre nem vagyok büszke, mert ez jó 120-as átlagsebességet jelent, szal nyomtam neki rendesen). Aztán egyszer csak úgy jött a dolog, hogy magamba néztem egy kicsit, és rájöttem, hogy ez így nagyon nem lesz jó hosszútávon (190-200-nál azért könyebb belehalni egy olyan hibába, amit 130-nál simán kivéd az ember). Szal azóta visszavettem és normális tempóban közlekedem (talán már túl normálisban is :))
Én 2,5 órányi távolságra lakok Pestõl és 1 óra 10 perc a rekord, mentem vizsgázni és késésben voltam :D (esõ tél téligumi) amúgy a 130at ritkán lépem túl...
Sajnos vannak sofõrök akiknek ez a limit kb 70nél van. És ez nem az egyéntõl függ közvetlenül, hanem a közlekedõ eszközén.( Szándékosan nem autót írtam...)
Nekem a listám a következõ: -Õrülten hajtó, sávváltogató kamionosok (egyszer apámmal karamboloztunk is egy ilyen miatt) -Tata+Mama aki országúton 70-el hajt a suzukijával, utána félkilóméteres kocsisor. -Fél méterre rámmászó BMW-s vagánygyerek (olyankor lelassítok)
Amúgy én mindig annyival megyek, amennyivel még biztonságosnak érzem.
"Fél méterre rámmászó BMW-s vagánygyerek (olyankor lelassítok)" LOL!:D Én sokszor megyek a bömivel és nem azzér, megyek rá a másikra fél méterre, hogy vagánykodjak, csak fékezni sincs kedvem azt így felveszem a tempóját az elöttem haladóra!:) Mondjuk kapott már egy párszor el az ideg roham... akkor 130-140-nel repesztek!!
Mondjuk kedvencem mikor sok mazsola csak rám pillant pl.: Nagy Lajos király útja és Fogarasi út keresztezõdése elött azt megyek 140-et! Erre meg a kisutcából kijönn elém, mivel csak azt látta, hogy ott vagyok a lámpa után nem messze aztán vissza nézzni luxus!:) Azt mikor bejött a sávamba és megnézzi hol tartok akkor nyom egy satu féket és meg elcsúszok õ és a járda szegély között..... Most ha nincs sztem abs-es akkor bassza a seggét oldalra és úgy telibe kúrom! :( Tanulság: ne menjél gyorsan!:) Amúgy meg ha már vagánykodás: ködlámpát ne használjatok, mert egyben két szabály sértést követtek el ha asszem 35km-nél gyorsabban mész!
Mindenki offenziv vezetesrol beszel itt a forumban. Nem, PONT, hogy defenziven(!) (elorelaton, mindenfele helyzetekre felkeszelve, ovatosan) kellene vezetni az offenziv (tamado, agressziv) helyett? Most vagy en nem vagyok tisztaban a ket fogalommal, vagy ti hirdetitek magatokrol, hogy amokfutokent kozlekedtek...
60-70 szerintem varosban normalis annyival megy mindenki
na ugye, csak kerdes hogy hol. ahol a tabla szerint lehet menni 100-zal, vagy ahol te erzed ugy? es miert csak 90-100? miert nem mindjart 150? 100 csak vanszorgas
:))) mondjuk lehet, hogy az elotted levok setakocsikaznak, es mindent alaposan meg akarnak figyelni, az osszes kis fuszalat, meg a fuben a nyuszit, a falon a pokot...
szvsz te siman hulye vagy, 80-90-nel megy at a avasuti keresztozedesen, amikor soxor hasznosabb ott megallni? a 130-ra meg ne verd a nyalad, mert ezzel bizony mazsola vagy te is, gondolom a 130-nal a belsoben feszitesz, ahogy illik majd ha palyan 200 ala alig mesz akkor mazsolazz, bakker
mostanabn volt szerencsem egy adott videki varosban gyalogoskent megfordulni, egesz megdobbentett, hogy megallnak nekem, es atengednek. es ha megallt a sor, senki nem elozott be a zebran. Bp-n ilyen nincs, az emeber csak akkor megy at, amikor luk van, vagy mindneki megallt
egyebkent engem autoban ulve az szokott sozrakoztatni, hogy a gyalogosok folyton atfutkosnak, meg ha baromi messze vagy is toluk
szvsz offenziv vezetes az, amikor balfek modjara elozok, akkor is van menekulo iutvonalam, mert inkabb az arok, vagy a szantas, mintsem a frontalis utkozes. ha meg a kornyek tiszta fa, akkor inkabb cammogok es varok, semmint, hogy osszetorjem magam
Ha gyalogoskent at szeretnel menni (a zebran), a legjobb ha odaallsz a szelere, aztan egy laza intessel es egesz finom lablenditessel "leinted" a forgalmat. Legtobbszor le szokott esni (még) a (pesti) vezetoknek (is), hogy a zebra nem disznek van ott. Persze nyilvan ha latom, hogy az auto mogott nem jon senki akkor megvarom, de ha folyamatos a forgalom, akkor ez nekem mukodni szokott. Esetleg fel labbal le is lepek es ugy lenditem a kezem, hogy "igen, oda a tuloldalra szeretnek atmenni, es igen ezen a zenran itten ni".
Én ködlámpát csakis ködben. A többi helyzetben látok amúgy is. Tegnap este mikor bicajjal mentem anyámékhoz egy csóka lakott területen sötétben (no köd) használta, hát majd kiégett a szemem.
Nem hiába nevezik ködlámpának és nem esõ meg éjszakainak. Körben azért kell mert nélküle tényleg sokkal késõbb veszed észre a másikat. Jó persze lát a másik, de el is kezd anyázni, miatta mert szétvakul. Én ilyenkor szoktam felállítani a fényszórómagasságot a delikvensnek.
Szegeden a zebra csal dísz a leghasznosabb amit sokan alkalmaznak, hogy direkt nem veszik észre az autót oda se néznek. Így az autós jobban vigyáz mert látja, hogy nem figyel a gyalogos. Persze azért a gyalog kicsit figyel fél szemmel, de csak a saját biztonsága érdekében.
Volt olyan, hogy megálltam elengedni valakit az meg nem figyelt rám mert mással beszélgetett. Na ilyenkor elönti az agyam a sz@r mert ha át akar menni az úton akkor a forgalmat figyelje.
A legjobb ha gyalogosként van egy esernyõd pl. Amit szépen kiteszel magad elé. Ha nem teszed ki és elhúz elötted az autó akkor kezeddel ráütsz a kocsira és az autós kicsit legalább feleszmél mert azt kiheti mást ütöttél oda. Sajnos a gyalogosok is nagy sumákok mert ha látják, hogy elengeded akkor átmennek vánszorgóba.
(lehet hogy már említettem) a múltkor a munkahelyemen majd' lekiabálták a fejemet, hogy miért megyek ötvennel a városban, miért lassítok zebra elõtt, és egyáltalán miért "akadályozom" a "forgalmat" (a forgalom kicsit nagyképû beszólás volt arra a két autóra, amely mögöttem jött, és csak az egyikük volt ólomtalpú)
A témaindítónak az alcímhez gratulálok, megjegyzem (de csak halkan) hogy volt már, hogy szokásos reggeli autókázásom során a kisebb köd és a fénylõ utak miat nem mentem többel hatvannál. Mögülem villogás, dudálás, (szándékosan nem húzódtam félre) majd az elsõ alkalommal padlógázas elõzés. Mire utolértem, segítenem kellett elsõsegélyt nyújtani, a kocsit lazán kiírták TK-ra.
Attól, hogy Nektek nagyobb teljesítményû autótok van, és kormánnyal a kezetekben születtetek, nem biztos, hogy számotokra örök élet van írva a Sors könyvében. Nem az a jó vezetõ, aki meg tud elõzni másokat (padlógázzal, üveghangon), hanem hogy senkire nézve nem veszélyes az, ahogy vezet, és alkalmazkodni tud a forgalomhoz. És néha a forgalom az az autó, ott elõttetek, hetvennel...
Ezzel tökéletesen egyet értek Mint írtam, én is voltam egy idõszakban eléggé ólomlábú és mindig sietõs, de aztán megváltoztam. Szerencsére nem egy baleset következtében, hanem csak simán elgondolkoztam, de sajnos sokan elõbb szenvednek balesetet, mint hogy átgondolják a biztonságos vezetés fogalmát. Sztem egy erõs autó erejében nem feltétlenül az a lényeg, hogy 200-al menjen mindenhova, hanem az a jó benne, hogy pl. az érdi vagy gödöllõi emelkedõkön úgy lehet velük átmenni, hogy nem kell lejebb nyomni a gázpedált :) Illetve az aktív biztonságot növeli, mert könyebben lehet menekülni egy veszélyes szituból egy erõs autóval (visszaváltás - ha van rá idõ - és padlógáz) - nekem volt már olyan szitu, hogy gyenge verdával csúnya balesetet szenvedtem volna.
10. Kocsitcsakvasárnapelõvevõs keresztezõdésben tanácstalankodós, bénázós de mindenkinek integetõs ordibalós
11. Zenétkokszonhallgatós ezért a mentõmögötte húszkilométert tízzelmenõs betegsajnosmeghalós
Szerintem...
1. még elmegy, szegény csak így tud; nem veszélyes 2-3-4 sajna tipikus (4-eskét már láttam billiárdozni, két falról sikerült eltennie az autót egy lyukba) 5-öskével már találkoztam, közelebbrõl is; 6. szintén sajnos tipikus, ettõl érzi magát embernek... 7. szerencsére ritka 8. 1x éves ifjú ralititán, a baj az, hogy az út nem versenypálya... 9. nem annyira veszélyes, csak ha sietsz 10. Egy kicsit kellemetlenebb, de nemég mindig nem közveszély 11. a zenehallgatási stílus olyan, mint páviánok éneke, ezzel csalogatja magához a nõstényt. Mással sajnos nem tudja. A mentõsre példát még nem hallottam, pedig van mentõs ismerõsöm.
Én egyszer mentem mentõ után kihasználva azt, hogy lehúzódnak. Ez még a régi felelõtlen idõszakomban volt. Ahogy az is, hogy átmentem ittasan egy füves fás szökõkutas tér sétány részén ahol napközben sok ember van.
multkor jottunk es kb 10 km othonrol kikanyarodik egy WV passat es csak docog 70-nel, csak docog, szembe jonnek, mi docogunk mogotte hogy mi van? hat diesel volt a draga...
Sehol nem látom az ok-okozati összefüggést a dízelmotoros autó és a tökölés között.
Hideg motort nem szabad pörgetni, de ha 90-nél 5-ösben nyomja, az senkinek nem árt, 2000-es percenkénti fordszám környékén nem vészes.
Aki meg nem akar 90-nel menni, az nem is fog. A tökölõsök már ilyenek, lehet alattuk akár Viper is.
Érdekes, hogy az általam megfigyelt legtöbb tötyörgõs 80-85%-ának valamilyen Opel (na jó, a márka iránti tiszteletbõl: opel) verdája van, zöldnél 2-3 s reakcióidõ, amikor más már simán megugrotta az 50-et, õk még mindig 30-cal nyünnyögnek.
nem vagyok az a kimondottan gyorsan hajtos tipus, es neha meg a szabalyokat is szeretm betartani, de azert szeretek ideeben hazaterni, plane ha 300 km megyunk...
higy a diesel mehet gyorsabban is mint hetven, mazt neki kellet volna mondani
Én voltam aki speciel offenzív vezetésrõl beszélt, de én az elején leírtam hogy mit gondolok ezalatt a fogalom alatt. Ma meg fogom nézni szótárban hogy mit jelent.
Sztem egyébként ti rendesen összekeveritek hogy offenzív meg deffenzív(nincs kizárva hogy én keverem össze): Nagyon soxor hallom az offenzív kifejezést(ámbár ennek ellenére tudom hogy a szó elõtagja nem feltétlenül "támadót" jelent), ami azt a vezetõt jelenti amit már vagy 100szor leírtam. Szvsz a defenzív az behúzza fülét farkát, aztán csak akkor elõz, ha 2 km tiszta egyenes.. A szavak eredeti jelentésébõl ez következik logikusan.
Nem kevered, csak félreértelmezed. A vezetési stílusnál sem az offenzív sem a defenzív jelzõnek nincs negatív csengése. Azaz a defenzív vezetõ nem az aki balfaszkodik és nem mer közlekedni. Sztem a különbség az az off és def vezetõk között, hogy az elõbbi agresszívabb bizonyos helyzetekben, kétes elsõbbségi kérdésben kiharcolja magának az elsõbbséget, nem törõdik vele, hogy magatartása esetleg zavarja a másikat a közlekedésben. A defenzív pont az ellenkezõje, azaz kétes szituációkban inkább elsõbbséget ad, elengedi a másikat, mert az a biztos megoldás.
Tipikus példa: szûk utcában a szembejövõ sáv nagy részét elfoglalja egy ott álló autó. A kresz szerint a szembõl jövõnek meg kell várnia amíg a szabad sávban nem jönnek szembe (elsõbbséget kell adnia), de mondjuk nem tudja ezt, vagy csak egyszerûen bunkó és nem törõdve a szembeforgalommal továbbhalad úgy, hogy a másik sávba is jócskán átér a kocsija. Az offenzív vezetõ ebben a szituban nem törõdik vele és nem engedi el a szembe jövõ bunkót, lesz ami lesz alapon szembe megy vele annak tudatában, hogy úgy is neki van elsõbbsége. A defenzív vezetõ lemond az elsõbbségérõl és elengedi a pofátlanul szembe jövõt tartva attól, hogy nem biztos, hogy megdná a neki járó elsõbbséget a szembõl érkezõ és baleset lehetne. Szal az egyik a biztonságra törekszik, a másik meg a számára zavartalan haladásra. Sztem nincs kimondottan csak off vagy csak def vezetõ, mindenkinél keveredik a kettõ stílus a forgalmi szituknak megfelelõen. Mondjuk rám azért jellemzõbb a defenzív vezetési stílus (ahogy szvsz a sofõrök túlnyomó többségére is).
Én azokra gondoltam, akiken látszik, hogy már teljesen készen vannak, hogy nem tudnak megelõzni és teljesen rámtapadnak. Teljesen mind1, hogy 50-el megyek, vagy 80-nal. Márpedig én városban nem fogok 80-nál gyorsabban menni. Nem csak azért, mert nem biztosnágos egy rozzant Skoda Favorittal, hanem mert anyámék kinyírnának, ha jönne egy 30ezres csekk.
Én az elsõbbségadási helyzetekben defenzív vagyok, ha ez azt jelenti, hogy inkább biztosra megyek, és megadom ahol kell.
Ellenben ha valaki szarakodik, azt nem birom. Pl ha a városban a hülye osztrák 30-al várostnéz, vagy a nõci 3km-en keresztül indexel jobbra, mert nem talál elég nagy (3 autónyi) parkolóhelyet magának... na akkor jön a 2-es, 7000, szívóhang.
Én azért bírom az ilyeneket vagy 5 percig. Aztán nálam is megcsikordulnak a kerekek :)