Szerintem az egyéntõl mûködik. Anyámnak volt Daewoo Tico-ja 5 évig és ha lehetett 90 helyett ment 110-zel, mert nem állt semmibõl annyira nyomni a gázt, így a BMW-k sem elõzték meg. A Trabant/Lada/Wartburg kivételével minden modern autóval lehet hajtani rendesen. A legkisebb Swift végsebessége is 145-150, ez bõven elég mindenhová.
Jaja, ez nekem is mindig bejön, ha az ember csak áll az út szélén, akkor nem áll meg senki, de ezzel a módszerben 2sávos úton még pirosban is át lehet menni.
Dízel autóknál hidegen nem is lehet szinte pörgetni a motort, mert visszaesik a teljesítménye. Ezért szoktak télen a töltõállomásokon vmilyen adalékot rakni a cuccba, hogy ne fagyjon meg a gázolaj vagy mi;|
Rosszul értelmezted. Szal 30-al gurulok szép alapgázon 2-esben, amikor is elunom a döcögõs dolgot és mindenféle váltogatás, kuplung satöbbi nélkül szimplán lenyomom padlóra a gázpedált amire úgy reagál az autó, hogy szépen csikorogni kezdenek a hátsó kerekek :) Nekem nemtom pontosan hol szabályoz le, mert nem elktronikus vezérlésû a motor, szal normál értelemben vett leszabályzás nincs is. Olyan 80-85 körül szoktam váltani 3-ba, amikor már érzem, hogy fogy nagyon az erõ, és ha állatkodni van kedvem :) Ekkor 5500-5700-et forog a motor, ez nem nagy fordulatszám, de amúgy sem szeretem az üveghangot :)
Dízel autót azért nem szabad hidegen pörgetni, mert szétmegy a hengerfej. A benzinesénél sokkal nagyobb a nyomás a hengerfejben, így nem igazán tolerálja a technika a hajszolást amíg nem üzemmeleg. Nekünk volt régebben egy szívódízel Sierra, na azt hajtottuk rendesen bemelegítés nélkül is, és elég hamar megrepedt a hengerfej. Utána már odafigyeltünk rá :)
2.8 literes, nyomórudas oldalszelepelésû, benzines V6, 38-as duplatorkú solex karbival. Olyan 200-220 Nm körül van a nyomatéka, de nemtom pontosan mennyi, mert 25 éve csinálták és alig találni adatot hozzá. Nem fiatal de kimegy a világból is és kehet vele azért haladni is :)
biztos h. a benzinesben nagyobb a nyomás ? nem pont fordítva, hogy a dízelben a nagy nyomás állítja elõ a szükséges hõmérsékeletet/energiát a robbanáshoz ?
Azt írtam, hogy a dízelben nagyobb a nyomás. Olvasd el: "A benzinesénél sokkal nagyobb a nyomás a hengerfejben, így nem igazán tolerálja a technika a hajszolást amíg nem üzemmeleg."
Valóban Ford :) Nem Scorpio, mert abban 2.9-es motor van, hanem Capri.
Az 5000-es motorban azért már nem lehet panasz a nyomatékra, viszont nem is forogja szét magát :) Nekem is van egy ismerõsöm, neki 5.7-es V8 Camaro-ja van. 200 km/h-nál 2500-öt forog benne a motor.
én mazsola vagyok de 80 90 el szoktam vánszorogni !
A suzukit csak áttételes neveztem "mazsola" autónak.
Van sok ember, aki évente csak egykétszer használja az autóját, és arra megfelel neki az olcsóbb tipus, nincsenek túlzottigényei egy autóval szemben. És így, mivel a Suzuki "olcsó" autó, azért ezek között az átlagnál több a mazsola autóvezetõ.
-A másik meg hogy nem azt mondom hogy mindig 80 -nal megyek át a vasúti átjárón, lassítani is szoktam, de 55-60 -nal lassabban még nem mentem soha.
- Mondjuk túl gyorsan sem szeretek vezetni, csak ott nyomon a gázt, ahol szabad a pálya, fölösleges kockázatot nem ér meg az, hogy 20 perccel korábban odaérj valahova.
ne vedd ám komolyan mert úgyis csak azokra haragszik mindenki aki ok nélkül hátráltatja a lendületes vezetést, és nem figyelik hogy autójuk elõtt/mögött mi történik.
multkor öcsémmel Bugyiba vetett a sors, ki volt irva, hogy 30 kph sebességkorrlát, mondom öcsémnek, ott rohadjanak meg, mennyünk nekik 30-cal, amit fõztek, egyék is meg, hát :) ilyen sebesség mellett aludni is lehetne, kormnyt sem kell fogni, stb
Arról van szó, hogy maszola lehet egy 500000kmt vezetett öreg ember is akinek a reflexei nagyon lankadtak... és azért megy 70el 100 helyett...
De az is igaz hogy unokatesómék Mazda teherautójával mikor mentem Pestre a 7esen nem mentem jobban 70nél mer halálfélelmem volt... Nem uraltam a kocsit nagyobb sebességnél...
Azt mondom ott ahol az ember ismeri az utat ott menjen észszerû határokon belül... Ahol nem ott figyelje a táblákat és ha ért a jelekbõl akkor menni fog a vezetés...
Köszi :) A motor úgy volt, hogy a blokk, szívósor, karburátor volt, kellett hozzá lendkerék és kuplung mert az nem volt jó a régibõl, az összes többi cucc (gyújtás, generátor, szûrõ, gyertyák stb.) mind kompatibilis volt. Többek között ezért is (na meg persze régi vágyam és szerelmem volt) döntöttem ez az autó mellett, mert elég olcsóak az alkatrészek hozzá, bár néha nehéz pár cuccot beszerezni. A motorháztetõn már ki lett javítva a hiba, ez a kép még nyár végén készült, azóta megoldódott a dolog.
Lili a kiscica neve, feleségem nincs, hanem barátnõm. A cica az övé volt. Azért csak volt, mert sajna ellopták :( Mondjuk azóta már szereztem neki másik cicát, az vörös és Gizmó a neve :)
Nekem kispolszkiban volt halálfélelmem 70 felett. Iszonyat instabil kisautó az, mondjuk kezdésnek jó :) Az ismert úttal ami még gond lehet, az az hogy nagyon rutinból megy az ember és nem figyeli a táblákat. Pár hete egyirányúsították az utcánkat, de még most is elõfordul, hogy a nem megengedett irányból simán bejönnek a 2 stop tábla ellenére is - nem figyelik. Én már megszoktam, és egyszer parkolóból kiállva már nem is néztem abba az irányba ahonnan nem szabadna jönnie autónak, és majdnem eldurrantotta egy barom a kocsim seggét :(
egyteertek azzal, hogy ott lehet gyorsan menni, ahol az ember ismeri az utat. szlovakiaban ugy vannak a remdszamtablak, hogy megyek szerint - tehat tudom ha megeloz valaki, akkor az hazai (vagy pozsonyi, de az hajt mint az orult)...
Hátja, a firebirdben csoda ha 2500at pörög a motor :D Az alapjárat 300 körül van, és ott is bekap 16L körül :DDD De persze megy mint a barom. 100mph-nál még le lehet füstölni a hátsó kereket. Vagy pl hátramenetben 150m-es csikot is huztam vele :DD "90mph na akkor váltsunk kettesbe.."
Annak az autónak nem szabad a fogyasztását nézni. Az egyszerûen feeling autó. A rezgése, a motorhangja, minden. Nem azt mondom, hogy húdekényelmes, vagy modern, de megy... Hátul két 18cm-es vég van rajta, és a felirat, hogy mögötte tartózkodni tilos :) Egy padlógáznál hanyatt is basz a füstje.
Rám is elég erõteljes nyomást gyakorolt a családom és barátnõ is, hogy mi a faxnak veszek 25 éves "roncsot". Hiába magyaráztam nekik, hogy a fíling, meg klasszikus meg stb. nem értették, aztán amikor elõször hazavittem a verdát, minde elcsendesedtek :)))
Az alapjárat nekem is 450 körül volt, de sajna el kellett állítani, mert akkora volt az elõgyújtás, hogy nagyon akadva indult, néha alíg bírta megforgatni az önindító. Most kisebb elõgyújtással pöccre indul, viszont eltünt az a jellemzõ alacsony fordulatú rotyogás (rotty-porotty-protty-po-po-rotty-protty-... gondolom ismerõs :) ), és tök normál hangja van :(
Az a 18 centis vég hihetetlen brutál lehet. A Camraos haver meg azon szokott jókat derülni, amikor tuning oldalakon ott osztják, hogy 55-ös meg 60-as sport kipuffogó rendszer az mekkora már, neki meg gyárilag 10 centis átmérõjû végig az összes csõ az autó alatt :)
inkább ne mondd, tavasszal készülök polákot venni :-)
Alkotmány ót? Egyeseknek nem esett le, hogy egyirányúsították. jön a csóka Omegával, villogva dudál, hogy mit kereserk az õ sávjában, és integet, hogy most azonnal tolassak vissza (poén: elfértünk volna egymás mellett, ha egy picivel eltért volna az út közepétõl) Megsúgtam neki, hogy ez egy egyirányú út, és õ jön a rossz sávban, nem vette a lapot. Okos enged alapon kapcsoltam egy hátramenetet :-)
Én teljes erõvel lebeszélnélek a kispókról. 4 évig volt nekem, de nem bántam meg, hogy eladtam (havernak 30e Ft-ért, de még próbált belõle alkudni) :) Lehet, hogy csak sikerült egy szar példányba belenyúlnom, de sztem a világ legmegbízhatatlanabb autója, hiába törõdsz vele és tartod karban. Aham Alkotmány útról van szó. Velem is volt ilyen, hogy szembe jön a birka. Én is birka voltam és ráérõs és megálltam vele szemben. Nem csináltam semmit, csak pislogtam ott rá okosan :) 2:50 perc után unta meg és tolatott vissza (azért tudom pontosan, mert pont akkor kezdõdött egy ilyen hosszú szám, és mire vége lett akkor indult el a csóka vissza). Na erre írtam, hogy van amikor offenzív az ember és van amikor defenzív :)
aham, van a kispóknak egy BIS nevû, hétszázas, vízhûtéses verziója. Olyat szeretnék. (Mo-ra nem importálták, mire kijött a gyárból, eltemettük a Merkurt) 10-02 szaladgál belõle, azt mondják, az sokkal jobban össze lett rakva, az új motornak köszönhetõen megbízhatóbb is. Ja, és csomagtartója is van hátul, mivel fektették a motort, jut hely a málhazsákoknak is :-) hû, ez itt off...
Még tavaly a SBTC elõtt frissen épült körforgalomban jött velünk szembe egy Trabis, a buszsofõr elég nagy szemekkel nézett rá... Hiába, szokni kell az új dolgokat.
:D
Ha Olaszországban jártok nagyon figyeljetek a körforgalom táblákra, ugyanis náluk a körforgalomba BEMENÕNEK van elsõbbsége! És úgy mesélték, hogy ez is csak néhol. Van ahol a bent lévõnek van elsõbbsége. Figyelni kell körforgalom tábla alatt az elsõbbségadás táblát is. Azon a környéken, ahol mi jártunk, ott pechünkre a bemenõnek volt elsõbbsége. Dudáltak is ám ránk, hogy mi a fenét csinálunk. Csak azt nem értem, hogy mi értelme van ennek, hisz egy idõ után a körforgalom megtelik és egy szép dugó keletkezik. Vagy ha pl. egy bent lévõ kicsit nagyobbat fékez máris kész egy tömeges koccanás.
Ez az amit én sem értek. A körforgalmat arra találták ki, hogy a nagy, több irányból jövõ forgalmat egyenletesen vezesse el. Lámpás keresztezõdéssel ez nem megoldható. Most képzeld el csúcsforgalomban egy ilyen körforgalmat. Ez egyenesen balesetveszélyes.
Jah tényleg, még a lámpáik is másak. Asszem pirosról azonnal zöldre vált és alig van idõd sebességbe tenni a járgányt. Valamelyik országban meg zöld után villogó zöld van, aztán sárga, végül piros. Úgyhogy elképzelhetõ, hogy ez is országonként változik :)
ausztriába is ez van és nagyon okos megoldás a rendszámon feltüntetni, sõt mondok jobbat a legjobb lenne a város szerinti megkülönböztetés mellett ha az autó renszáma egyben a tulajdonos telefonszáma is lenne... :D
ma is találkoztam egy mazsolával, majdnem megettem ;D
A láma ember majdnem nekem jött mellette voltam a sávban és rámhúzta a suzukiját... ez kivéd hetetlen. SATU és duda épphogy nem jött nekem...
Halkan jegyzem meg nõ volt, ez nem prekoncepció részemrõl. Csak ha nekem jött volna még meg se verhetem... ;) mer nõt nem ütünk...
Velen ilyen azon a napon volt mikor hoztuk haza az új 4 millás kocsit a szalonból. Szélsõ sávban haladtunk mert tudtam, hogy megszûnik a belsõ egy csaj belül ment és mellette voltam amikor kapcsolt körülnézés nélkül húzta a kormány lefele. Én ekkor dudáltam és õ észrevett felriadt és satuzott mert a sávja meg megszûnt.
Egy másik esetben a cigány nagymercis csóka mellettem volt kicsit elõrébb és elkezdte ráhúzni az autót a sávomra, hogy majd megijedek és beengedem. Én maradtam a sávomban egy kicsit se húzódtam és ezt észrevéva azonnal visszakapta a kormányt. (ez többször is elõfordul)
Jah hüje cigányok, kereklámpás merci az kell, meg bálna merci, meg mindenféle merci, dolgozni azt nem akarnak..mindegy
de hogy jogsijuk honnan van azt nem tudom, talán a bosnyák piacról. DD azért is van az hogy a legtöbb cigánynak az utója picit össze van törve ? meg van húzva az oldala mindegyiknek ? merthogy Kreszet még nem olvastak sohasem...
Angilában (balra tarts!) mind ki-, mind pedig behajtáskor kell indexelni. Számomra a behajtáskori indexelés tûnt szerfelett illogikusnak, és tûnik annak mind a mai napig. No jó, ha szõke vagy, simán bemész a tilos irányba is, volt már kis hazánkban miatta baleset. Ehhez tudom mindenki figyelmébe ajánlani a Magic Roundabout c. képet egy létezõ (kinti kolléga szerint több helyen is meglevõ) körforgalomról, ahol egy nagyobb, központi körforgalomba 5 (azaz öt) út vezet, és mindegyik behajtásnak külön körforgalma van. Na, az padló...
A másik érdekesség Hollandiában esett meg. Méretes körforgalom, kétsávos - - ez még csak hagyján, de lámpával! Minden egyes ki-, tovább, illetve behajtásnál ott sasolt a lámpa: ha belül akarsz tovább menni, és pirosat kapsz, akkor a kihajtók és az eléd behajtók kapnak zöldet; ha te kapsz a belsõ továbbhaladásra szabad utat, akkor attól még kifelé mehetsz, de a behajtók kapnak pirosat.
Egy kissé necces elképzelés, mert a körforgalom pont arról szól, hogy ne legyen közlekedési lámpa a környéken, max. közvilágítás.
Ha az index nélküli/indexes (értsd: már a sávodban van, amikor kirakja a villogót) bepofátlankodás mazsolaságnak számít, akkor az ország cirka 3/4-e mazsola.
Én inkább szimpla tahóságnak vagy bunkóságnak nevezném ezt, nem mazsolaságnak.
8 éve van meg már, rendszeresen vezetek, minden nap...
mesélte egy haverom, hogy kinnt volt Angliában egyszer, és elmentek az unokatesója Jaguar -jával, meg a bandával diszkóba. Persze mindenki berúgott, mint albánszamár, és hát a barátomnak kellett vezetnie hazafelé.
Aztán egyszer csak megkérdezi unokatesót útközben, felébrsztette szendergésébõl : - Te figyelj, jó felé megyünk ? - Vááá ! mit csinálsz ???? Miért a jobb oldalon mész ? megõrültél ? Azonnal menj a bal sávba !!!
barátném kint tanult angliában egy évig, és legtöbbet biciklivel közlekedett (meg vezetett is néha, azt ritkán) kb 2 hónap aktív gyakorlás után (éjszaka tesco-parkoló melletti üres körforgalomban) mert bemenni egy "éles" körbe biciklivel...
Valahogy így... Csupán egy hetet voltam kint, furcsa érzés volt beülni a bal 1-esre, és a kormány mégis az anyósülés elõtt volt... A parkolóból kihajtás, körforgalom, kanyarodás mind-mind olyan dolog, amit egy hét alatt nem lehet csak úgy hipp-hopp megtanulni. Konvertálni kell mindazt, amit eddig tapasztaltál, és csak utána, hosszas gyakorlás után kimenni élesben.
hát volt itt egy törzsvendégünk, egy magyar bácsi aki Angliában lakik és nyáron eljön M.o -ra.
És megmutatta a jobbkormányos Toyota Avensis -ét. hát mitmondjak, eléggé rémisztõ látvány volt. semmi sem volt a megszokott helyén, biztos szívbajt kapnék, ha azzal kellene megtanulni közlekednem.
váltó baloldalon, és ha jól emlékszem tükörképe az ittenieknek. D index -ek, meg világításkapcsolók ugyanúgy, de elég szokatlan volt nekem.
Azt télyleg nem értem hogy miért gazdaságos egy autógyárnak minden egyes modellbõl megépíteni a jobbkormányos változatot... -nyilván azért mert azért nem elhanyagolandó piac...
- és keresztezõdésben balkézszabály. D - autópályán bal oldalon menni, az talán nem nehéz. - körforgalomnál bal felé kanyarodni. ÉS jobbról figyelni a kocsikat.
Este a meló után T-elágazásba mentünk ki. Én gondolokodás nélkül a jobb oldalon indultam volna el eleve, és onnan nagy ívben balra. Erre a kolléga (jó, apám lehetne), aki már n éve dolgozik kinn, balra tart, majd kis ívben balra kanyarodva tova.
Ez így leírva nem nagy dolog, de odakint, az õ szabályaik szerint... Nem egy leányálom. Kissé nyersebben fogalmazva: k**** nehéz. Amit itt megtanultál, azt odakint felejtsd el.
Repcsivel és két kolléganõmmel mentem, aztán a Heatrow-n várt a kolléga. Az elsõ pár kilométeren molyolt az agyam rendesen :) Nem elég ezt leírni és elolvasni, mindezt át kell élni ahhoz, hogy felfogja az a szürke izé ott a koponyában, hogy ez bizony a Far Side, vagy néha a Homályzóna...........