Ezt már rég óta meg akartam tudni. Akkor a jobbkormányos kocsikban az 1. fokozat magad felé húzva elõre, vagy pedig magadtól elfelé tolva és elõre? Mert szerintem az elsõ volna a logikusabb.
Tudok egy jobb szót FIGYELMETLENSÉG és ezzel mindent elmondtam a mazsola definíciójáról... és ez adóthat mobilozásból, utassal való beszélgetésbõl sok barom a kocsijában eszik... továbbmegyek ez IGÉNYTELENSÉG is.
Õszintén éngem nem zavar más igénytelensége és figyelmetlensége, hacsak engem azzal nem károsít valamilyen módon(egészségileg vagy monetárisan)
Ja körforgalom! Ezt már régen le akartam írni, hogy most ugye ez jópûr éve lett divat kishazánkabn és Szegeden meg a környélén nem is nagyon lehet elkerülni õket Algyõnél van álítólag országban egyedülálló spirál körforgalom ami olyan szar, hogy csak na. Ha az ember nem figyeli a másikat is akkor könnyen beléjönnek mert eléggé lazán kezelik a körforgalomban a sávokat és a sávváltást.
Van Szegeden kettõs körforgalom villamossal megtûzdelve na az érdekes még amikor elsõbséget kell adni a körforgalmon keresztülmenõ villamosnak és sokszor nem sikerül figyelmetlenségbõl.
Nagyon sok idióta nem indexel kifele jövet pedig a beérezõknek fontos lehet, hogy éekanyarodik a bennhaladó vagy meg kell állni mert tovább köröz. A körforgalomban balra indexelés az idiótaság mintapéldája! Alapból elvenném a jogosítványt attól aki ilyen hülyeséget csinál mert ettõl még durvább dolgokra is képes lehet. Gondolom õ azt hiszi, hogy ha balra köröz a körforgalomban akkor balra kell indexelnie végig.
Behaladáskor indexelés! Ez nem olyan idegeísítõ viszont én csak akkor indexelek beérkezéskor jobbra, ha a következõnél ami közeli leágazás le is fordulok.
írtak is errõl, hogy míg dugóban balkormányos verdával semmi gond, jobbkormányosnál a jobb kezed pihizik, a bal meg azt sem tudja, hogy indexeljen, vagy váltson :D
Amiket te felsoroltál, azok elvétve okai annak, ahogy a sávváltást kezelik. Többségében tuadtosságról, ergo szimpla parasztságról van szó.
Szegeden a nagykörút egyik szakaszán csatornafedõt vagy mit izgatnak, a lényeg az, hogy a 2x2 sávos út egyik külsõ sávja egy helyen le van zárva. A többség már jó idõben átsorol, mert tudja, hogy lezárás következik és abban a sávban nem tud továbbhaladni. Viszont mindig van egy-két idióta, aki ilyenkor jól belelép a gázba, elrohan az egy sávban feltorlódó kétsávnyi kocsi mellett, hogy jóval elõrébb, a lezárásnál majd bepofátlankodik. Oszt csodálkozik, hogy senki sem engedi be.
körforgalom: ment elõttem egy nõ Matizzal, bement a körbe, és amíg ki nem akart menni, VÉGIG indexelt befelé. Elsõre LOL, de gondoljatok bele: olyan sokan felejtik el a körforgalonmban jelezni, hogy merre is óhajtanak menni tulképp, így legalább egyértelmû...
Igen nagyobb az áteresztõképessége is csak az emberek nagy részének még most is teljesen felfoghatatlan hogyan kell benne közlekedni.
Arra van szabály, hogy körforgalomban meddig lehet haladni? Szal lehet az, hogy valaki ott körözget benne ameddig akar, vagy el kell hagyni azt minél elõbb? Mert volt olyan, hogy barátnõm mondta, hogy emnjünk már el autózni pár kört, erre elvittem az elsõ körforgalomhoz és elkezdtem körözni. A 3. kör felénél mondta, hogy köszi elég volt :) Közben meg az jutott eszembe, hogy mekkora flash lenne már egy olyan szabály, hogy a körforgalomban egyre gyorsabban kellene haladni, és egy szökési sebességet elérve lehetne csak azt elhagyni (érintõ irányban) :)
tessék a szabály:
körforgalomban addig, de csakis addig lehet körben haladni, amig tart a benzin.
Szökési sebesség :-D a Club sörözõ (sry ha ez reklám) elõtt már térdig járnánk a roncsokban. Mellette ott van a jó nagy szabad terület (a õsszel ki is próbáltam Skodával, tök jó rajta rallyzni! :-) ) de ahogy a tarjániakat ismerem, mindenki a Sör felé szállna el.
Mike: :-D egy kicsivel tovább is, amíg tart a lendület :-)
a hétvégén én is mazsola voltam kanyarodom, kinézek jobbra, (közben dumálok a feleségemhez) nem jön semmi, de mire kiértem ott fékezett a s.ggembe egy tûzpiros(! nem ködszürke) peugeot... isten bizony, ilyenem még nem volt, valszeg a középkonzol mögött bújt meg, azért nem láttam. pedig hetente 1000 km-t levezetek munkámból adódóan, és 7 éve nincs semmi. szerencsére most sem volt, de nem rajtam múlott.
Nesztek, defenzív vezetõ!
Hadd adjak neked vezetési leckét, Garfield.
Ha olyan jó vezetõ vagy, mint én, akkor defenzíven vezetsz.
Mindkét irányba szétnézel egy keresztezõdésben.
Utána óvatosan hajtasz be.
DÚÚÚÚÚÚÚÚÚ! RIIIIIIIIIIK!!!
-Basszus, Garfield. -Micsoda vicces alak vagyok.
egy kis körforgalom Párizsból - a felfestések nem azért nem látszanak, mert nincs eléggé bezoomolva, hanem nincsenek. szabadfogású kb 6 sávos körforgalom, kizárólag rutinosoknak és öngyilkosjelölt mazsoláknak :)
én augusztus végén jártam ott :) nem semmi élmény. itt van "földszintrõl" nézve - azok a koszok felül emberek :)
nem véletlenül figyelmeztetnek a könyvekben, hogy autóval csak nagyon odafigyelve vagy rutinnal :) - az obeliszk körül csak 4 sáv széles a dolog, ott a plusz móka, hogy ovális, és zebrák is mennek át rajta :) és mindemellett körforgalom szintén.
Jah, a tetejét mi is sasoltuk, hogy mik azok a kis vackok, amik mocorognak :D
országúton igaz, egyszer rohadt nagy köd volt, máskor meg csúszott az út de nyugodtan lehet elõzgetni
reggeli elmeny:
mivel a fovarosnak nevezett nagy faluban dolgozok reggel be kell valahogy vanszorognom, persze masnak is es az okos amberek mar az elotte levo falukba betettek szemafort, hogy megis legyen valami izgi reggel. tehat ahogy alunk a szemafornal szepen sorban szoktak lenni olyan idegesek akik szepen atmennek a szembe jovo savba is ott ijesztgetik a szembe jovo gyanutlan vezetoket a "huzodj le te barom, nem latod hogy en nem tudok" magatartassal...
Ha már itt tartunk, én a versengõs és a megtorló típusú vezetõket nem csípem. Olykor összefutok egy két motorbõgetõ helyi nídforszpídessel, aki mindenáron le akar elõzni. Hadd menjen... néha szándékosan két másodperces reakcióidõvel indulok a piros lámpától, hadd legyen ennyi sikerélménye az ifjú titánnak, ha már annyira le van égve, hogy apuci veszi alá az autót...
Ma mi tötént velem. D
Megyek a 84- es fõúton, megy elõttem egy Suzuki vagon r+ , és megy 65 -tel, pedig elõtte 700 m -re nem volt senki. DD
Látási viszonyok, útviszonyok jók voltak, hazafelé simán lehetett jönni 100 -al.
Lehetett kezdõ, vagy idõsebb vezetõ, ezer oka lehet az "értelmetlen" lassúzásnak...
Ma akkora melegség töltötte el a szívemet: a Rossmann elõtt (végig parkolni tilos, mégis az "elit" kedvenc tartózkodási helye) két rendõr szorgosan jegyezte fel a rendszámokat... azt hittem, kiszállok és kezet rázok velük.
Jah, szombaton majdnem nekimentem egy elõttem megálló, balra kanyarodó Peugeot-nak, mert kerültem ki a megállóban álló buszt (öböl persze hogy nincs), és anyám elkezdett rikácsolni, hogy VIGYÁZZ! OTT EGY AUTÓ!!! Naná, hogy autó, mi lenne, TEVE?! Persze én elkezdtem kapkodni a fejemet, és mire visszanéztem a lassuló pözsóra, az már meg is állt...
mulkor megfaradtan hazafel baktatok a keresztezodesnel (sima mellek ut ra) latom jon egy okti, index semmi, gondoltam meg egyenesen hat en is elindultam. a marhaja meg kanyarodott...
ja es csaj volt
Az a rosszabb, mikor kirakja az indexet balra, és elkanyarodik jobbra :D
tényleg, ez picit off lesz: a) vezetõ nem haszználhat kézben tartva mobilt. b) tanulóautókban az oktató számít vezetõnek. Akkor az oktató telefonálhat, vagy sem?
amikor en csinaltam akkor meg nem volt mobil...
volt viszont egy barom oktatom, aki ha meglatott egy ciganyt az ut szelen akkor megrantotta a kormanyt nekm meg ugyeskednem kellet, hogy azert tanulovezeto koromban megse ussek ciganyt (bar akkor meg buntetlenul megtehettem volna)
szokasa volt akkor mondani meg, amikor bent vagyunk a keresztezodesbe, hogy merre megyunk... egyszerre fek, kuplung, kettes es meg index is, meg persze meg figyeljek is az utra... szerencsere a vizsgan egy normalis volt aki megmonta az utvonalat igy tudtam mira szamitani. de ez tizen egynehany eve volt... persze en is sokat mazsolaztam, es nem szokvanyos szitukba meg most is, teljesen deprersiot kapok ha a barom oktatora gondolok
én multitaskos gondolkodásom annyiban tér el a te általad feltételezetttõl, hogy több dologra figyelek, akár anyu beszélhet is hozzám, de a figyelmemet az útra öszpontosítom. Nem játék ha mész 180al és nem figyelsz oda hanem telefonálsz, rádiózol stb...
Kérek mindenkit, hogy a fagyott, ónos esõs napokon ne siettessék az elõttük haladó "mazsolákat", mert lehet, hogy nincs téli gumijuk, vagy elõször vezetnek télen... az 50 az életükbe kerülhet! Reggel lakott területen kívül 40-nel mentem egy Ford után, persze lemaradva egy kicsit, hogy ne érezze, hogy útban van... erre jön valami barom egy Zsigával, és elhúz mindkettõnk mellett 80-nal, villogatva, dudálva :-(
Nem, én csak egyrõl hallottam, aki rossz sávban autózik, és szembe megy a többi autóssal... aztán látom, hogy rossz a hír, nem EGY autós van... MIND az! :-)
ezt a téligumi dolgot kellene valahogy megoldani, hogy tényleg mindenki hajlandó legyen összevadászni legalább a 2 hajtott kerékre valót, ha már nem is 4et... ausztriában és csehországban/szlovákiában 95% felett van a téligumira váltók száma, itt meg racing slick-el mennek a hóra :P
amíg egyszer be nem rakják egymás után egy téligumis és egy nyárigumis kocsiba, és a másodikkal nem tud megállni a zebra elõtt, addig nem fogja elhinni. és utána is "majd hamarabb fékezek"
ez is igaz, emlékszek régen mikor reggelente busszal jártam suliba hiába kezdett el fékezni az utca elején rögtön a busz hegyrõl lefelé elég gyakran csúsztunk ki a piroslámpánál mert nem tudott megállni, mégse raktak soha téli gumit rá.....
anno osztálykirándulainkon volt szerencsém pont egy ilyen enbert megismerni az egyik sofõr személyében, illetbve az elélentétét is tehát a szakállas azt mondta, ennyi embert szállítani nagy felelõsség, hozzá se lehetett szólni egész út alatt, a másikkal emg úgy utaztunk, hogy a jónép körégyûlt, hazafelé menete gyorsultunk az M7-esen (már amit egy ikarus gyorsulni bír)
tehát én azt gondolom, leghet így is vezetni meg úgy is, alkati kérdés, ezzel együtt szerintem normális dolog rádiózni beszélgetni, 180-nál egyébként sem történik túl sok minden, a nagy csöndben az ember csak elbambul meg elalszik
nem biztos, hogy a hajtott kerékre kellene tenni, tudomásom szerint erlõnyõsebb hátra, mert max tolod, de amikor a segge megindul, az fölöttébb kellemetlen
Jó, hogy hátsóra téve nem tör ki a segge, de hogy megyek fel a hegyre?
no igen, de leirtam, hogy miért és bnem én találtam ki, hanem több helyen is irták (gondolom magukat szakértõnek gondolo okoskák - szal mindenki döntse el maga, igazuk van-e vagy sem)
erre is van megoldás, 4 téli gumi illetve ha kell hólánc
szvsz, lehet bármilyen szuper autód, az úttal a kerék van kapcsolatban, szal szerintem nem érsdemes rajta spórolni, olcsóbb mint egy javítás vagy a kórház számla