igen, egy másik jó pár embernek meg nincs annyi pénze, hogy az októberben vásárolt tütün lecserélje a gumikat (de nem sírni akarok) ha ez elkopik, nincs mese, külön nyári és külön téli kerekei lesznek!
Egyébként most jöttem egy városnézõ autókázásról, egész jól el lehet gurulgatni. Illetve csúszkálni.
a haverom nem aprózza el! 120 al megy a városban a fõúton....
Isten nyugosztalja. Az ilyen baromnak meg kellene mondani, hogy más is van az úton. És ha ne adj' Isten elétéved egy gyalogos, akkor mi van? Isten útjai kifürkészhetetlenek? VSZ az ilyet addig kell lelõni, amíg másokban nem tesz kárt... õ úgyis meghal elõbb-utóbb... Szép kis haverjaid vannak.
Reggel sima 40-et jövök a város felé, (iszonyatosak az utak, talán még ez a 40 is vakrepülés volt) erre egy Mondeo villog kettõt hátulról, aztán kivágja az indexet, és kb. 60-nal elkezd elõzni... aztán észervette a szembejövõt, satu, csúszás, majdnem nekemjött, szerencsére az árkot választotta. Megálltam, visszamentem, hátha segíteni kell, erre elkezd velem ordítani, hogy mi a faxomnak tartom fel, õ siet, most majdnem ütközött miattam, és nézzem meg a kocsiját. (deja vu...) Behúztam neki egyet, és otthagytam. Kellemes Karácsonyt mindenkinek (még az ilyen marháknak is)!
Általában nagyon ritkán verexem, többnyire nem én kezdem. A tahóság viszont kihozza belõlem az állatot, nem elég, hogy a barom majdnem összetörte a kocsimat, és a segítségére sietek, még neki áll feljebb? Azért kapjon már a fejéhez... na most odakapott.
Azt gondolsz rólam, amit akarsz. (csak lécci ne mondd ki :-) )
ebebn a topikban nem a mazsolákról van éppen szó? még jóhogy dühöngött a Mondeos, amikor egy skodás feltartotta, sõt mondhatni bekülte az árokba én sem örülnék egy skodás tudja hol a helye milyen sokával nyomulsz 1xx?
1. Én dühöngtem. 2. Az út NINCS letúrva, tiszta hó az egész, 40-nél már érezhetõen mászott alattam a Skoda. 4. Feltartottam? Életveszély ilyen úton többel menni! 5. Én küldtem árokba? Õ kezdett bele gondatlanul, körültekintés nélkül egy elõzésbe, jobbérzésû autós ezt nyáron sem vállalta volna be. a szembejövõ ki volt világítva... 6. Tudom, hol a helyem. Az úton. Õ meg úgy tudta, hogy elõttem a helye. 7. Favorittal. Az is 1xx, pontosan 136L. 8. Észrevetted, hogy nem volt harmadik pont? :-)
Hály! Lehet hogy én taho vagyok? Én Vlala-nak adnék igazat...
Lehet, hogy igazatok van, de mexoktam, hogy ilyenkor mindenki 40-nel megy. A hangsúly nem a 40-en volt, hanem az elõzésen... különben képzeld el, hogy mikor a reggeli esõ megfagyott maradványain mindenki 40-nel csúszkál, és jön valaki 60-nal, akkor mindenki leáll, és elengedi? Mindenki egyért? Inkább egy mindenkiért...
Egyáltalán nem vagyok híve a brutális módszereknek, de van, amikor elborul az agyam.
Bûntudatot nem érezhetek a saját hülyesége után... Olvass vissza, 4 évaszakos gumijaim vannak. Ha van jelentkezõ, aki vesz nekem téli gumit, akkor szóljatok.
tegnap este az egyik kereskedelmi csatornán (nevezzük TV2-nek) bejelentkezett egy autómentõ/idõjós/rendõr/vagyvalamihasonló emberke és ezt mondta: "egész nap kértük a budapesti lakosokat, hogy ne üljenek autóba, ennek dacára ezen a napon volt talán a legnagyobb a forgalom" majd ezután kapcsolták a vidéket is - egy mentõszolgálatos: "kértük az embereket, hogy ne használják jármûveiket, örömmel vettük tudomásul, hogy sokan megfogadták tanácsunkat"
nem szeretném ezt tovább boncolgatni, de annyit hozzátennék, hogy Budapesten van elfogadható tömegközlekedés, ezzel szemben vidéken nincs - én a BAH-csomóponton lakom, látom mi megy végben ott nap, mint nap - hamar levontam a következtetést (taxisokkal is beszélgettem errõl a témáról): változó idõjárási körülmények között a budapesti autóvezetõk a legamatõrebbek, és veszélyesebbek - no comment...
(akinek nem inge ne vegye magára, inkább gondolkodjon el azon, hogy miért emelkedtek meg a fõvárosi biztosítási díjak...)
A Vlala által leírtak alapján pár dolog:
1. A KRESZ-oktatás során mindenk tanult a relatív gyorshajtásról: amikor a táblának, az út típusának megfelelõ sebességgel haladsz, de az egyéb okokból (pl. köd, eges úttest, stb.) az adott viszonyok közt mégis gyorshajtásnak számít. Szerintem a jeges úton bekövetkezõ balesetek nagyobbik része pont emiatt következik be: megy a fickó az úton és figyelmen kívül hagyja, hogy a kocsi egész másképp viselkedik a jeges úton: pl. kanyart adott sebességgel amit száraz úton be tud venni, azt nem biztos, hogy jeges úton is vagy hogy a padlófék vagy egy átlagosnál erõsebb rálépés a fékpedálra kicsit másképp mûködik.
2. A mondeosról: elõbb indul neki az elõzésnek, majd utána néz szét? Ráadásul csúszós úton? Az ilyen közveszélyes állatokat tiltsák ki az utakról (hogy önveszélyes, az nem érdekel, mindenki úgy nyírja ki magát, ahogy akarja). 2/A Milyen alapon villog? Menjen és elõzze meg, de milyen alapon kényszerít másokat a saját tempójára??? Ha õ menni akar, menjen el, ne villogjon. Az ilyen szituk vezetnek a tuti balesethez: vagy a hátul pattogóval lesz valami (lásd jelen szitu), vagy a biztonságos haladásából kibillentett vezetõvel történik valami.
A KRESZ egy nagy szar, aki tud vezetni az mind tudja... Arra próbáltam utalni, ha látom hogy valaki jön mögöttem ész nélkül, akkor csak azért, mert én szabályosan közlekedem, még el kell engednem és nem szabad hogy a jó magyar büszkeség azt sugallja, hogy menj te paraszt ha tudsz majdcsak az árokba kötsz ki.
Nem szeretem az ilyen mentalitást... lehet hogy szül a felesége vagy egyszerüen rosszul van akár egy életveszélyes sérültet visz...
Te meg visszamész és bemosol neki hogy miért megy gyorsabban a biztonságos autójával mint a te, (szerintem legveszélyesebb) 4 évszakos szaroddal. Ha neked az életed nem ér meg 4 pár gumit akkor spórolj ezen. A 4 évszakos gumi a mazsolák ismertetõjele, mert se télen se nyáron nem tapad kellõen. Itt nem arról van szó hogy ki mennyit keres. Egy téligumi szett 20000forint.
Nem megbántani szerettelek volna, csupán rávilágítani néhány tévhitre.
Láma te se vezetsz túl régóta ha még él benned a kressz órák ismeretanyaga... A villogásnak nem csak az az egy jelentése van, hogy "menj elõttem annyival amennyivel én", hanem például jelzi hogy el szeretne menni. Ilyenkor a figyelmes elöl haladó egy jobbra indexeléssel jelzi hogy mehet mert nem jön semmi szembõl.
Nem tudom de ezt nem tanítják a kresz suliban SAJNOS... Ezt csak sok vezetéssel lehet megtanulni figyelve az autós társak reakcióit bizonyos esetekben.
Ez oilyan mint ha valaki jelez neked 2 villanást reflektorral, akkor valószínû hogy rendõr van, esetleg a lámpád nem megfelelõ, ez sötétben nem egyértelmû, de nappal csinál az ujjával 2 kis kört mellé akkor tuti rendõr és nem mutatod be neki hogy van középsõ ujjad...
Ez a te véleményed, de kérlek indokold... kíváncsi vagyok miben nincs igazam.
Ahogy Seneca mondta anno: Ne ítélkezz arról, amit nem ismersz.
'95 óta van jogsim és vezetek is.
Hogy azóta nem felejtettem el bizonyos szabályokat? Ez inkább legyen égõ annak aki viszont elfelejtette ezeket. Ezt illene tudni a KRESZ-oktatást követõ 1 hónapon túl is. (Csak aztán miért csodálkzunk, amikor emberek elszállnak kanyarokban, jeges úton meg egyéb ilyen helyeken. Jaa, hogy õk már elfelejtették...)
Ha én el szeretnék menni egy úton, akkor nem villogom szanaszét az elõttem levõt, hanem megelõzöm és kész. Villogni tudomásom szerint fõleg többsávos úton szoktak, amikor belsõ sávban haladva kellene lehúzódni és elengedni. 2x1 sávos úton a villogás a "takaroggyá' anyádba" jelzéssel egyenértékû.
A KRESZ egy nagy szar, aki tud vezetni az mind tudja...
Ehhez talán nem fûznék hozzá semmit...
Arra próbáltam utalni, ha látom hogy valaki jön mögöttem ész nélkül, akkor csak azért, mert én szabályosan közlekedem, még el kell engednem és nem szabad hogy a jó magyar büszkeség azt sugallja, hogy menj te paraszt ha tudsz majdcsak az árokba kötsz ki.
??? Vlala hol nem engedte el? Ha jól vettem ki, egy szimpla 2x1 sávos úton haladt, a mondeosnak nem megfelelõ sebességgel. Kérdés, hogy a mondeos miért nem elõzte meg és miért villogott? Nekem a villogásból úgy tûnik, hogy a sebességgel volt gondja, mert nem tudta megelõzni Vlalát. akkor viszont hiába villog, ha olyan a forgalmi helyzet, Vlala akkor sem tudta volna elengedni.
Nem szeretem az ilyen mentalitást... lehet hogy szül a felesége vagy egyszerüen rosszul van akár egy életveszélyes sérültet visz...
Aki rosszul van, az ne vezessen, hanem húzódjon le. Sérültekhez meg ott a mentõ. Aki a saját kocsiját választja, az magára vessen.
Te meg visszamész és bemosol neki hogy miért megy gyorsabban a biztonságos autójával mint a te, (szerintem legveszélyesebb) 4 évszakos szaroddal.
Ugyan olvasd mér el újra, miért ment vissza Vlala és miért lett bemosás a vége. Megsúgom, nem azért mosott be, mert a másik gyorsabban ment. (mintha nagyvonalúan figyelmen hagynál egy-két dolgot...)
Igazából az a gondom vele, hogy az embernek hamis biztonságérzetet ad: azt gondolhatja, hogy na, ezzel õ megtette, ami a téli közlekedéshez szükséges, pedig nem. a téli gumi lehet, hogy jobban tapad hidegben, de a jégen, havon az is ugyanúgy meg fog csúszni, ha a sofõr azt hiszi, ugyanúgy vezethet télen téli gumival, mint nyárival nyáron.
Nem az a lényeg mióta vezetsz hanem hogy mennyit...
Bocs a láma kifejezésért valóban nem ismerlek, csak azért mondtam mivel én nem azért megyek gyorsan vagy lassan mert a kresz elõírja. 100%os lett a kresz vizsgám és megtanultam mindent pontosan és emlékszem is rá. Nekem csak 8 éve van jogsim és fokozatosan tanulok vezetni egy 60 lovas klióval kezdtem.
A villogás jelentheti azt is, hogy "figyelj, mert el akarok menni és vegyél már észre". Már kotábban leírtam, hogy volt pár eset amikor (szerencsére csak) majdnem nekemjöttek miközben elõztem.
Kilométert nem tudnék írni. Cirka 55% város, 45% azon kívül.
Gyorsan én is megyek, de csak olyankor, amikor egyértelmû, hogy ha hülyeséget csinálok/nem figyelek/stb., akkor rajtam kívül nem sérül meg/hal meg más, nem teszek kárt más tulajdonában.
Aki meg neked megy elõzés közben, az különösen nem fogja venni a villogást. Ha el tudsz menni, miért villogsz ahelyett, hogy mennél, ha nem tudsz elmenni, akkor szintén minek vilogsz. Ilyen egyszerû.
Érdemes kipróbálni egy egyenrangú útkeresztezõdésnél azt, hogy a többi ember mennyire is emlékszik a KRESZ-re.
Elõre jelzem: katasztrófális eredményre lehet számítani.
Jégen igaz, hóban jobban tapad... bár van rá pár megoldás, hogy ne csússzon úgy...
Ma hallottam híradóban, hogy megvert egy embert egy másik pusztán abból az okból hogy nem engedte be egy parkolóhelyre.
Bemosni azért valakinek, mert valami nem tetszik... szerintem Vlalala-t nem bántotta fizikailag senki abban a helyzetben, miért kellett ütnie. Alapból lenézem az ilyen embert aki a másikat bántja fizikailag, szánalmas... és aki azt pártolja azt is. Hacsak nem bántott(ütött, rúgott stb.) téged valaki ne üsd már meg.
Arról hogy a mentõ ottvan arról az a véleményem hogy egy marhaság. Szituáció engem 10 éves koromba megharapott egy kutya a kezemen és kb 80 km-re volt a korház, mégjóhogy nem a mentõre vártak a rokonaim hanem bevittek azonnal.
Vagy pl tesódnak levágja a kezét a fûrész mit csinálsz, vársz a mentõkre? ha igen sajnállak.
Szerintem Vlala szituja a tipikus ovis bunyó: az úgy kezdõdött, hogy õ visszaütött.
Valaki csinál egy rendkívül balesetveszélyes szitut, majd amikor a vétlen résztvevõ visszamegy, még neki áll feljebb. Az ilyen hisztivel nem lehet mit csinálni. Nem feltétlen jó ötlet a bemosás, de az ilyenekkel mit lehet kezdeni. 10 emberbõl 9 valszeg durvaanyázott volna (a mondeos viselkedése alapján jogosan), ami abban a helyzetben valszeg ugyanide vezetett volna.
Két eset lehetséges: - a bemosás után lehiggad és végiggondolja az egészet, rájön miért volt õ balfasz - nem higgad le és feljelenti Vlalát
Így van a srác (Vlalaa) azon volt kiakadva hogy miért úgy elõzött a mondeós, lehet volt idegi gondja a srácnak amikor elõtte vánszorgott(igaz nem voltam ott a helyszínen, és lehet hogy nem nagyon lehetett menni 40nél jobban) de ha egy 4évszakos gumival 40 az lehet téligumival 60. Szóval lehet a Fordosnál elpattant valami, és ez eleve nem jó magatartás.
Következtetés mindíg úgy kell közlekedni hogy másokat ne akadályoztassunk a közlekedésben.
Pl mész egy nagyon keskeny járdán 1 személy fér el rajta és korcsolyával mész (nyár van) nincs pénzed normális cipõre. Mész 3km/órával jön mögötted egy gyerek sportcipõvel és nem fér el melletted. Ha lelépsz a járdáról elüthet egy autó. Mit csinálsz? Szerintem ha lelép a járdáról és elüti egy autó akkor nem fogsz visszamenni és megverni :DD
A fõutak ég egész jók voltak, de mellékuta azok jégpályák. c
Egy helyen le kellett mennem a padkára, és nem tudtam 100 méteren keresztül visszajönni az útra, mert a 2 cm-es padka megvezette az autómat. Úúú
Meg volt egy kis faluban egy híd, elõtte minimális emelkedõ. Megállok - erre a kocsi kezd jobbra csúszni a pdka felé, próbálok út közepe felé menni - mégjobban a pakára csúsztam. nagynehezen visszatolattam, és próbáltam az út másik felén menni,
mert egy szemeteskocsi már ott volt félig az árokba csúszva, majden énis belecsúsztam.
visszafelé, meg megint nem tudtam felmenni a hídra, kezdett volna az árokba menni a kocsim, Aztán addig pörgettem a kereket, amíg az annyira felemlegítette a gumit, meg a jeget, hogy lett egy kis tapadás, és nagy nehezen fel tudtam menni a hídra. c
Volt erre is esõ csak nem volt annyira hideg hogy megfagyjon - Szerencsére! (Zala)
Na, találtam egy légifelvételt, ahol jártam. D A jobb oldali úton jöttem én, a híd elõtt, és után akadtam el, ha nem lett volna ennyi év rutinom, biztosan az árokban kötök ki.
"Így van a srác (Vlalaa) azon volt kiakadva hogy miért úgy elõzött a mondeós, lehet volt idegi gondja a srácnak amikor elõtte vánszorgott(igaz nem voltam ott a helyszínen, és lehet hogy nem nagyon lehetett menni 40nél jobban) de ha egy 4évszakos gumival 40 az lehet téligumival 60. Szóval lehet a Fordosnál elpattant valami, és ez eleve nem jó magatartás."
Hát, 60-al árokba csúszott. Lehet akkor mégsem? :D
"Következtetés mindíg úgy kell közlekedni hogy másokat ne akadályoztassunk a közlekedésben."
Mit kellett volna csinálnia Vlalának? Gyorsítson õ is 60-ra? Esetleg álljon meg a jeges úton, miközben a seggén van egy másik autó?
Igaz, pofánvágni talán nem kellett volna (én egy bekaphatoddal elintéztem volna :) ), de azért szerintem Vlala nem hibázott.
"ezt a téligumi dolgot kellene valahogy megoldani, hogy tényleg mindenki hajlandó legyen összevadászni legalább a 2 hajtott kerékre valót, ha már nem is 4et... "
Ezt gyorsan felejtsd el. Én is azt hittem, hogy elöl jobb a két téligumi, hátul meg maradhat a nyári. Egész addig, amíg kb 10-15-el egy kanyarban csontra keresztbeálltam a kocsimmal a tükörsima jeges úton, mert ugye kanyarodni akartam, fékeztem egy kicsit (nem padlófék nyilván) aztán az elsõ kerekek tapadtak is, de a hátsók nem :D Még szerencse, hogy a kutya sem járt arra kocsival késõ éjjel, csak egy bácsi nézett rám furcsán, amikor a zebránál beálltam vele szembe a kocsimmal. Szal lehet, hogy jobban gyorsul, ha elõl van a téli, de fékezésnél gázos.
:D Gonosz :P Egyébként én sem szoktam repeszteni pl amikor valami törékenyt viszek, esetleg a szüleimtõl kapott bablevest, nehogy kiboruljon, eltörjön :D
Nagyon helyes, a mama bablevese mindennél fontosabb. DD
Amúgy nekem is 4 téli gumim van, és sokat számít. De ha tükörjégen mész, akkor már nem számít, ott nem érvényesül a téligumi, csak a vezetési rutin számít.
Én már jártam úgy, hogy hajnal 5-kor télen vezettem, szép, sima út, semmi gond, de egy kanyar után hirtelen tükörsima jég fogadta a sofõröket :D Már hárman is egymásba voltak csúszva elöttem vagy 200 méterrel, gondoltam lassítok, én naív :) pumpálgattam azt a szerencsétlen féket (ugye 2 ütemü Wartburgon nincs ABS :P ), de kb semmit sem ért, szépen haladtam a kocsikupac felé, a mázlim az volt, hogy a jobb elsõ kerekem ráhajtott egy kicsit a füves-salakos részre, amivel annyire letudtam lassítani, hogy éppen kikerültem az elakadásjelzõ háromszögüket és a többi kocsit is. Egy barom meg elöttem sétált, majd kocogott, a végén meg már sprintelt :D Annyi esze nem volt, hogy jobbra leszaladjon az útról :)
bakker, mi a fenerol vitatkoztok? ez a topig arrol szol, hogy utaljuk az olyan mazsolakat, akik 40-nel maszva feltartanak, es miattuk az arokba kotunk ki. Tehat Vlala volt a hunyo, ha masert nem, mert neki Skodaja van, ami alapbol bun! :))))
oreganyam maszik bottal, te sietnel, ezert lelepsz a jardarol, elnyom auto, oreganya odamegy hozzad, hogy mivan, erre te, elutott maga miatt egy auto, ven kurva, erre oreganya fejbevag a botjaval, es utana leirja az oreganyakat fikazo topigba, hogy ezek a mai fiatalok!
szerintem penteken az utak tele voltak "mazsolakkal" akik inkabb biztonsagos sebesseggel probaltak hazaertni meg annak dacara is, hogy ki lesznek "mazsolazva" ebben a topicban...
alapbol nem szeretem az olyan vezetoket, akik mindenaron eloznek es azt hiszik hogy a szembejovo savba is nekik van elonyuk...
Tudok adni contactot, ha kell. Goodyear 175/60 R13 haver most vett... Én tavaly vettem Yokohama 185/55 R15 öt a verdámra én nem spórolok az életemmel(23000 volt darabja). Én azért írtam a 5000Ft/db áras téligummát mer az is jobb, mint a semmi(a nyári illetve a 4 évszakos szar)...
Én is utálom õket, én akkor elõzök ha biztos a túlélés. De egy 120 lovas 1000kg-os autó és egy 40 lovas 800kg-os kocsi (akár skoda) között van különbség, szerinted melyikkel elõznék szívesebben???
Már írtam itt amikor unokatesómék Mazda teherautójukkal mentünk Pestre.. én vezettem egyszer sem elõztem VAJON mér???? :DDD gec féltem 70nél jobban menni. Volt a platón 2tonna árú.
Én is remélem, mert a másik mazsola féle a T betûs autókban bújkál... ;D
Tudom most azzal fogtok jönni hogy te is voltál T betûs... igen voltam, de: nem 40el mentem a városban hanem 60al és nem lasstottam senkit a bénázásommal(ha jól emléxem :))) Az oktatóm azt mondogatta - remélem vizsgán lassabban mész...
Az elsõ vezetési gyakorlatnál aztmondja az oktatók, ugorjak be az tehergépkocsiba és irány a város :P Pedig rutinpálya lett volna. Semmi rutinom nem volt, kormány elötte utoljára 4-5 éves koromban volt a kezemben a kis pedálos autómmal :D Mentem vagy 20-al és egy kicsit kacsáztam is jobbra-balra :D
Jó de ez nem pesten volt kisváros... amikor vezetek pesten néhány órát és hazajövök elég furcsa érzés mintha álna a forgalom, itt kevesen mennek 80al a városban...
:D Ja. Nálunk a 80-an azért nem ritka, persze kétsávos úton szeretnek a mazsolák beállni a belsõ sávba 50-el. Szal jobbról elõzés már megszokott :D