Én arról beszélek, hogy speciális eset mész az úton 90el, és utolérsz egy 70el közlekedõt és meg kell oldanod, hogy újra tudj haladni 90el.
Az hogy türelmes meg ráér abban benne van hogy nem bízik magában, mert ha ráérsz akkor elõtte miért mentél gyorsabban, ha nem mentél volna gyorsabban mint õ akkor nem éred utol ;D
Szerintem a skoda warburg lada és trabi sofõrök a legtürelmetlenebbek, mert ha lelassítja õket egy gyalogos vagy biciklis dudálnak mutogatnak mert utánna nehezen tudnak utánna elindulni...
igen, tegnap ment elõttem 10!!!!!!-el 3 fát szállító autós, akármilyen türelmes vagyok persze hogy megelõzöm 8 sec az autó gyorsulása 100ra, 50el simán elõzhetõ ilyen autó, arra 1be kihuzatva 2-3se alatt fennvan.
nincs kockázat.
Megnézném a türelmes srácot aki írta megelõzné e :D
Nekem is skodám van. D Egy Felicia pick up, hûtõkocsival nyomulok. DD
Azért ezzel meg kell gondolnom, hogy mikor elõzzek. Kell hogy legyen 200-300 méteres belátható szakasz. Úú És ha szállítok, márpedig általában szállítok vele hisz azért van, akkor meg már eleve sokkal visszafogottabban kell vezetnem.
ezért ha átülök a Fiat Palio -ba , 100 Le Akkor meg nyomom neki, mint állat, ilyenkor érzem szabadnak magam.
"Szerintem a skoda warburg lada és trabi sofõrök a legtürelmetlenebbek, mert ha lelassítja õket egy gyalogos vagy biciklis dudálnak mutogatnak mert utánna nehezen tudnak utánna elindulni..."
Hát, én pont az ellenkezõjét tapasztalom :( de ez lehet azért is, mert az említett gépkocsik kezdenek "kihalni" az utakról. Pl menyasszonyomra a zebrán egy mercis dudált rá :/ Bár szvsz inkább a sofõrtõl függ, hogy milyen vérmérsékletü, ha idegsokkos, akkor tökmindegy, milyen kocsival megy.
A bicikliseket meg nemigazán kedvelem (kresz nem ismerete, világítás teljes hiánya stb.)
Szerintem a skoda warburg lada és trabi sofõrök a legtürelmetlenebbek, mert ha lelassítja õket egy gyalogos vagy biciklis dudálnak mutogatnak mert utánna nehezen tudnak utánna elindulni...
Ez hülyeség.
Akinek ilyen öreg autója van, az már ismeri és tud is haaldni vele. "nehezen tudnak elindulni" ... pffff ...
Nekem sokkal inkább úgy tûnik, hogy minél újabb (és drágább) egy autó, annál türelmetlenebb, arrogánsabb a sofõrje. Gondolom, úgy áll hozzá, hogy a kocsijában erõs a moci, televan mindenféle biztonsági felszereléssel, egyszóval csak a másik húzhatja a rövidebbet.
Szerintem meg ez a bullshit... Lehet, hogy te ilyen vagy, ugyanis mindenki magából indul ki... de a tapasztalatom azt mutatja, hogy az öreg autónak az öreg sofõrjei télen nagykabátba alig mozgástérrel vezetnek.
Egy öreg múltkor nem adott elsõbbséget és majdnem belémjött, satuznom kellett.
És még õ mutogatott... Szóval hiába idõs valaki a rutin alá rendelõdik a kornak és a leromlott reflexeknek... és így mazsola kategóriába sorolódnak.
Azért csak gondold át egyszer egy józan pillanatodban, hogy vajon ki vezet visszafogottabban?
Egy régi, kis teljesítményû, biztonsági szempontból fejletlen kocsi sofõrje? Egy új, hárombetûs elektronikai kütyükkel és légzsákkal telezsúfolt, erõs mocijú kocsi sofõre?
Így van ha van egy 20000forintos jármûved arra kevesbe vigyázol, említeném azokat az embereket akik a TESZÓ parkolókban nekivágták a 2 hetes cliomnak az ajtójukat flegmaságból vagy irigységbõl...
Mert igaz van jó karbantartott kispolski is, de a többség lelakott és tele szeméttel csupa kosz, szal igénytelen, mert úgy fogja fel hogy azzal Aból Bbe kell menni, guruljon és kész...
A fûtés luxus? A légkondi luxus? Lehet de amelyik autóban van azzal biztonságosabb közlekedni, mert nem azzal vagy elfoglalva hogy hidegvan vagy melegvan vagy párásazablak vagy mittudomén...
Az én Wartburgomnak is csapták már neki az ajtót amíg vásároltam, és nem vagyok benne biztos, hogy egy Trabis vagy hasonló volt. Ez emberi bunkóság, figyelmetlenség, nem mazsolaság. Mellesleg a #590-es vicc akart lenni, kár, hogy nem érted :) Egyébként ha a kocsira nemis, az életemre és a többi utasom életére jobban vigyáznék, mint a kocsimra.
Televan szeméttel? Lehet, de ennek sincs sok köze ahoz, hogy ki hogy vezet.
Én hidegben-melegben ugyanúgy tudok vezetni, gondolom más is. Ha meg esetleg párás/jeges az ablak, akkor nem nyomom neki a gázt padlóig, esetleg elsem indulok, hanem lekapargatom, törlöm.
Mondom, tök felesleges dolgokon vitázunk, mert ezeknek köze nincs hozzá, hogy ki mennyire bunkó. Láttam már normális Mercist is, és bunkót is, és ez igaz a keleti kocsik tulajdonosaira is.
Hmm... most jut eszembe, egyszer a kínai piacnál egy dácsiás megnyomta az ajtómat, miközben én parkoltam. Szerintetek kiket utáljak? 1. az összes dácsiást; 2. nem napbarnított "ember"társainkat, akik "falkákban" járnak :D
Barátnõm benne ûlt, igy tudom, hogy milyen népség volt. Kárpit le, ajtóba belülrõl belerug, horpadás eltünik Na ezt csinálja utánnam egy Mercis
Nem fogja utánnad csinálni elmegy szervízbe és ott szakszerûen megcsinálják, és így nem rohad szét az ajtó... nem folytatom.
Én azt mondom aki igénytelen az autójára az máshoz is igénytelen, nem fog öltönyben kiszálni egy trabiból és nem fog vigyázni másra és saját magára sem, nem azt mondom hogy nincs kivétel egyik oldalon sem...
Nem volt jó vicc, vagy én nem értem a poént.
Van néhány szerelõ haverom, az egyiknek kispolákja és nagyon rendbe van az autó.
Ebbõl az egészbõl azt akartam kihozni hogy aki ad az autójára, minden szempontból... Az nem fog felelõtlenül vezetni.
A napbarnított emberekrõl is annyit, hogy nem mind jár falkába és nem mindnek van ladája, nemrég láttam egy családot Fiat Panda, ISO Fix gyerekülés, és nem hinném hogy nekivágná az ajtóját a te kocsidnak.
" napbarnított emberekrõl is annyit, hogy nem mind jár falkába és nem mindnek van ladája " ahogy busszal megyek suliba, látni egy burzsuj házat, elõtte két új merci, a merci mellett meg tyúkok kaparnak, és a lovaskocsi, meg a putri többi része az udvaron van.. szal akkor mit is jelent az igényesség és az igényes kocsi?
Rokonlátogatóba mentek :D Esetleg lessél be hogy televan e dzsuhával a verda illetve koszos e. Lehet hogy a szomszédé a tyúk farm ;D A két merci a behajtóké... :)
Nemtom az igényesség az nem a mercedes, haver... nem figyeltél.
Az igényesség az nem egyenlõ a gazdagsággal.
De 75 év felett aki suliba jár busszal az igényes.
Én a "falkákban járókról" beszéltem, természetessen nekem is van normális ismerõsöm ebbõl a körbõl. De ez már offtopik.
Tehát aki pl rozzant Trabanttal jár, az nem fog vigyázni sem magára, sem másra a néhány kivételtõl eltekintve? Érdekes elmélet.
Egyébként abban igazad van, hogy aki igényes a kocsijára, az jobban is vigyáz rá, viszont a gyors nyugati kocsik nem egyenlõ az igényességgel. Lásd tyukfarm melletti Mercik. És asszem akikre Garfield meg én gondolunk, azok ez utóbbi csoportból kerülnek elõ.
Na, fekszem. Kellemes karácsonyt mindenkinek! És baleset mentes vezetést :)
Nyugdíjasoknak ingyenes az oktatás!
nem is a mercire mondtam hogy igényesség de mekkora,, csak azelõtt azt írtátok hogy hát milyen szar aki dácsiázik és hasonló szinvonalú kocsikkal jár. hát az a bizonyos merci tulaj sem jobb..
Boldog Szülinapot Vlala, és Mazsolamentes vezetést.
A biciklisekre is rá lehet mondani sokszor, hogy mazsola módon vezetnek.
Például éjjel amikor nincsenek kivilágítva, az életveszélyes, és ha még sikerül is elgázolnod akkor te vagy a hibás.
Vagy amikor tolatok hátrafelé az áruszállítómmal, és a biciklis rám sem hederít, pedig észrevehetné, hogy egyszerûen nem látok ki hátrafelé. Hányszor volt már, hogy tolatok szépen lassan és látom a visszapillantóban, hogy ott slisszol egy éppen egy biciklis.
Ilyenkor lenne kedven kiszállni a kocsiból, és jól kioktatni, hogy: "Hol jár az eszed ? Nem látod, hogy nem tudok hátrafelé kilátni ? "
persze sosem szállok ki.....
De már megpróbáltam ezt a problémát is megoldani, mindig úgy állok meg, hogy nem kelljen tolatni, mert az sokszor életveszélyes.
Nem csak a biciklisek miatt, hanem a többi autós miatt is, azok sem figyelnek erre általában, úgy gondolják, hogy még átférenk mögöttem...
Igen, sajnos ez ilyen. 10 biciklisbõl 9 biztos nem használ lámpát. Legalább annyit megtehetnének, hogy egy egyszerû prizmát felszerelnek. Az még nem is fogyaszt semmit, nem kell elemet cserélni benne, mégis tisztes távolságból észre lehet venni.
Jaja, én is úgy szoktam, csak úgy 3/4 éve van jogsim, de már ígyis majdnem elütöttem egy biciklist, meg két gyalogost, mert basznak akármilyen akár fényvisszaverõ cuccost felvenni. Ha meg éjjel elbasok egy részeget, aki az út közepén mászkál a kivílágítatlan autóúton, akkor a rendorség még engem kúrogat seggbe...
dehogynem :o) bár rajtam van fényvisszaverõ, meg a biciklin is, meg elöl-hátul villogó, és már kinéztem városi közlekedésre egy szép sárga világítós mellényt :)
Igazságügyi orvostan fakultáción mesélta tanár, hogy nálunk az alföldi kis falvakban katasztrófális a helyzet.
Halálos gázolás tárgyaláson volt már olyan, hogy a vádlott elmondta, hogy ment éjjel és csak annyit látott, hogy néha-néha mintha felvillanna valami fehéres folt, aztán egyszercsak elcsapta szegény mamókát. Kiderült, hogy a villogó fehér folt a mamóka "szokásos" szurokfekete ruhája alól a pedáltekerés során elõ-elõvillanó fehér alsóruhája volt...
Na, ma is láttunk egykét mazsola vezetõt, Bécsben.
rossz sávban állt a nõ egy Audival. át akart menni a külsõ sávba, de nem tudott, vagy nem volt elég rámenõs, és emiatt állt a belsõ sáv, és egy csomó ember nem tudott kikanyarodni egy parkolóból, aztán végre megoldódott.
Ehh, mit látok tegnap a gödöllõi HÉV Rákosfalva megállónál lévõ keresztezõdésben.
Jönnek mennek a tûzoltók, mintha mi sem lenne természetesebb, mikor pirosra vált a lámpa. Egyenes sávok dugig, egy piros fiat meg a balrakanyarodóban egyedül, de ugye neki is piros. Jön a tûzoltókartársakat szállító egyterû, villog mint egy karácsonyfa, ordít mint a próbanéger az aluljáróban, és jön rendesen, merthát ugye nem vacsizni mentek (bár lehet, hogy egy-két szalonnát megsütöttek oltás elõtt ) A piros miatt ugye a hármason leállt a forgalom, keresztbe meg a szirénázás miatt nem ment senki. Namost a fiatban lévõ csaj micsinál? Szépen LASSAN megindul a gyalogátkelõre, a KÜLSÕ sávok felé. A tûzoltós autó lelassít, nagy nehezen elmegy a tyúk mellett, majd továbbhajt, mire a csaj még VISSZATOLAT. Lehet, hogy hülye vagyok, de ha én ott a csaj helyében vagyok, és balra akarok fordulni, akkor még mikor a vinnyogás messze van, nagygázzal befordultam volna balra, piros ide vagy oda...
A hölgy valószínûleg azt tanulta, hogy "a megkülönböztetõ jelzést használó gépjármûveket kötelesek vagyunk elengedni, e célból a tábla, illetve lámpa jelzéseit is felül kell bírálni!" és az ilyenkor szokásos "körültekintõen menjünk a keresztezõdésbe" metódust alkalmazta. Az, hogy utána visszatolatott? Kedvesen mosolyogtató, mert MOST ment át a piroson. Igaz, háttal, de MOST követett el szabálysértést.
ÛÁltalában toleráns vagyok a lassú vezetõkkel szemben, de reggel majd' egy percig nyomtam a dudát egy hüle 70-es banyára, aki a keresztezõdésnél balkézszabály alapján kikanyarodott elém egy Suzukival (alig látott ki a kormány fölött), aztán végig 25-30-as tempót szeretett volna diktálni. Lakott területen belül még jól van, nem zavarom, nem sietek. (hasonló az eset a Mondeoshoz, de egyáltalán nem volt csúszós az út) de kiértünk a faluból, egyáltalán nem gyorsított, akkor már kapcsoltam az indexet. Elõzni akartam, erre a boszorka kihúzódott a felezõvonalon kívülre, és kacsázott elõttem egy sort. Ezt eljátszotta háromszor, aztán idegbe jöttem és ráléptem a dudára... majd' egy perc folyamatos kürt kellett hozzá, hogy leessenneki a szitu, és utat engedjen.
Nekem a kedvencem, amikor megy elöttem egy kocsi, megy pl 100-al, aztán amikor jönnek szembe, akkor lelassít 70-80-ra, amikor semmi nemjön szembe, akkormeg visszagyorsít 100-ra :D Amikor nemjön semmi szembe, ezlõzném, csakhát gyorsít, persze mire én is felgyorsítok és elõzném, addigra persze megint jönnek szembe, és újra lelassít, argh... A falra tudnék mászni! Nõket szoktam látni így vezetni :D
Néha ezen kapom magam én is, ha már nagyon fáradt vagyok és kicsit fáj a szemem és esik az esõ és este van és a szembejövõ nem az útra világít, hanem a szélvédõmre, vagy a kocsi fölé.
Tényleg. Az emberek tudják, hogy lehet állítani a fényszórómagasságot? Nem dácsijára gondolok, hanem olyan autókra, amikben biztosan lehet.
A Favón lehet, én mindig lejjebb állítom, ha többen vagyunk, vagy nehezet szállítok. Az az idegesítõ, amikor elvakít, villantom a távot, ezzel tompit kérek tõle, erre "megnyugtatásul" közli a táv felvillantásával, hogy ez a tompija... ezzel ugye ki vagyunk segítve. (Persze ilyenkor le kellene esnie, hogy talán rosszul van beállítva a lámpa, de hát az õ autója tökéletes, azzal hiba nem lehet.
Amikor hátul vagy utánfutóval valami nehezet szállítasz olyankor illik is normálisan beállítani a fényszórót. Az is rohadt idegesítõ tud lenni, amikor olyan magasságra van állítva, amikor még pont nem világít a szemedbe, de egy kisebb bukkanótól vagy kátyútól már igen. Ilyenkor olyan, mintha villogna neked.
Egyszer Ferihegyrõl mentem Szegedre éjjel és Kiskunfélegyházától Szegedig jött mögöttem egy szívbajosabb német Porsche Cayenne. Azért volt "szívbajos" - legalábbis a magyar viszonyokhoz képest -, mert nem nagyon akart kockáztatni és nem akart megelõzni az 5-ös úton, jó volt neki az én 90-100-as tempóm.
Namármost egyfelõl a Porsche fényszórója magasabban van az átlagásnál; másfelõl a szupi kis magyar út miatt valszeg a megemelt pozícióban volt a Cayenne karosszériája. Az eredmény? A Cayenne lágy, hullámzó rugózása miatt olyan volt a KKFélegyháza-Szeged szakasz, mintha stroboszkóp lenne mögöttem...