Ha lesz időm, valahogy elküldöm neked. Már a második map is elkészült, lehet, hogy mindkettőt küldöm, csak nem tudom, mikor, mert szabin leszek. Te full compiler után küldted Phillipnek a map-odat vagy csak normal után? Én nem akarok HD compilerezni, mert rondák lesznek tőle a fények, HD nélküli full compiler meg egyelőre nincs az opciók között az én Hammer-emben, nekem kell összeraknom majd. Más: olvastam, hogy valami frissítés óta nem működik hagyományos módon a buildcubemap parancs sem, előbb törölni kell fájlokat, meg trükközni, de én eléggé félek ettől. Te próbáltad már ezt esetleg? Mondjuk most már 3 példányom van minden mentésből, de akkor is óvatos vagyok. Utoljára szerkesztette: Tibbbor, 2018.08.08. 13:26:23
Szívesen tesztelem a mapodat, ha van már olyan fázisban. :)
No, hát esetleg tesztben igen, de a másikban sajna nem tud.
Jól látom, hogy Counter Strike mod-ról van szó? Megkérdezem a fiam, talán ő tud neked segíteni és jelzek majd. Végre valaki más is ír ebbe a fórumba rajtam kívül. :)
Nem értem, miért, de csak így sikerült. Hátha valaki megnézi így is őket... :(
Megpróbálok újabb képeket feltenni, itt már lőnek is rám! http://keptarhely.eu/view.php?file=20180318v01ndsor8.jpeg][img=http://keptarhely.eu/thumbs/2018/03/18/v01/20180318v01ndsor8.jpg] Utoljára szerkesztette: Tibbbor, 2018.03.18. 17:16:18
Köszi! Azóta már ezek a képek is változtak, most finomítom a világítást és pakolom fel a részleteket. És még csak ezután kerülnek a pályára az ellenfelek. Ugyanis egy Half-life 2. Ep.2. single player map pack készülget, immár 2 hónapja. Persze sokszor napokig nem nyúlok a pályához, vagy olyan is előfordul, hogy dolgozom rajta fél órát, aztán pihentetem. Elvégre senki nem sürget. :)
Én lecseréltem egy displacement-et, javítottam pár dolgot a fiam észrevételei alapján(közben ő is elkezdett a saját gépén map-ot csinálni!), felraktam pár scripted sequence-et és env_soundscape-et, bevilágítottam a belső tereket(na ez is elég babrás, ha szép fényeket és izzás effektet akar az ember!), úgyhogy lassan, de biztosan közeledek a végéhez. Persze előtte egy kis optimalizálás nem árt, bár véleményem szerint a mai gépeken anélkül is elfutnak a Hl-2 modok. Még a talaj textúrázása lesz érdekes, mivel blend textúrákat szeretnék használni, ezért egy csomó területet displacement-té kell alakítanom (és utána ezek alá rakni egy solid world brusht, hogy ne legyen leak a pályámon), vagya meglévő worldbrush fölé kell tennem egy nagyon vékony réteget és azt átalakítani displacementté(még nem tudom, melyik módszer ez egyszerűbb?), szóval lesz még azért teendőm!
Kár, hogy ennyire kihalt ez a fórum, azóta se találtam elfogadható - és főleg: működő! - választ a Valve fórumban feltett logic_choreographed_scene-es kérdésemre. Pedig minimum két hetente hasonló problémával jelentkezik valaki. Utoljára szerkesztette: Tibbbor, 2017.12.28. 12:13:55
Na, tegnap kipróbáltam egy új 3D skybox technikát és nagyon pöpec lett! Elégedett voltam magammal!
Ezen kívül kezdem érteni a Block Light textúra lényegét és az ablakon besütő nap technikát is. Visszabontottam a pályám egy részét, mert túl sok üres térrel járt az eredeti méretű modellek elhelyezése(megoldottam 3D skybox-al), közel 1000 numportal-t sikerült megtakarítanom. Szerintem viszont eddig sem a túl sok numportal miatt akadt meg a VIS kb. 4....5...6-nál, hanem inkább valami programhiba lehet, ugyanis tegnap az első compilerezés 6 másodperc volt(!), 1151 numportal-lal, a másodiknál már kiírta, hogy "Nem válaszol", de azért lefutott és nem változott a numportalok száma! Szóval simán a Hammer sza..akodik. Leszedtem egy profi designer mod-ját, az első Planetphillip-re küldött anyagát, a Powerstation 17-et. Nagyon sokat lehet belőle tanulni. Az én brush-face-prop mennyiségemnek a többszörösét használja, úgyhogy tuti a BSP hibája miatt vannak ezek a leállások. Nálad mi újság? Utoljára szerkesztette: Tibbbor, 2017.12.19. 12:00:27
Ezt láttad már? Félelmetes meló lehetett. 76 map-os mod!!!
Na, akkor mázlid van. Nálam kordon módban Fast opcióval általában 0...1...2...3...4-nél beakad a VIS, kiírja fent a compiler ablak szélén, hogy "Nem válaszol", de ettől függetlenül lefut, minden működik és hibaüzenet sincs. Talán azért, mert még nem "zárt" a pályám és a kordon elég sok holt teret hagy üresen, ami miatt a visleaf kiszámolása meghaladja a program képességeit. Lassan végre eljutok odáig, hogy jöhet a skybox, alul pedig a dupla zárás, mivel displacement-eket szeretnék használni(a blend textúrák miatt), azok viszont nem zárják le a pályát, emiatt kell alájuk egy másik "záróréteg".
Valamit megint nem értek. Prefabként letettem a pályára egy combine_shieldgate-et(tudod, azt, aminek olyan kékes fénye van és területek lezárására használják). Na, zúg is alapból+zizeg, mikor hozzáérek, viszont fogalmam sincs, hogy ez az utóbbi zúgás miért csak a pajzs bizonyos részeinél elég hangos? Már bepipáltam a "Play everywhere" opciót is, mégis csak egyes helyeken hallom, amikor hozzáérek a pajzshoz, máshol alig, vagy egyáltalán nem hallható a zizegés. Megnöveltem a max. audio distance-ot is(bár "Play everywhere"-nél ennek nincs is jelentősége), de semmi változás. Vélemény?
Ja, találtam két isteni weboldalt, ha érdekel: azt ugye Te is észrevetted, hogy a HL2 zenéket nem tudod meghallgatni Preview módban a Sound browserrel, vagyis nem tudod, milyen zenét is tettél be, pedig jó lenne válogatni. Nos: az egyik oldal felsorolja cím szerint a 42 db zenei fájlt, meg lehet hallgatni, le lehet tölteni(de minek?). A másik oldal pedig leírja, hogy ezek a zenék milyen file néven szerepelnek a Hammer editor sound browser-ében? Nagyon praktikus dolognak tartom, ha zenéket is szeretnél betenni. Most nem otthonról írok, de ha érdekel, elküldöm a linkeket. Tök véletlenül bukkantam rájuk. Utoljára szerkesztette: Tibbbor, 2017.12.14. 14:29:06
A Tiéd egyáltalán nem szar. Csiszolsz még rajta, teszel hozzá néhány map-ot és meglátod, "Play It Now!" lesz belőle!
Az Operation X videóját megnéztem, én se értettem, miért kapott ilyen minősítést? Hatalmas kihasználatlan terek, nincs igazi koncepció, én ilyen állapotban kezdem kidolgozni a dolgokat.
Na az előbb lefutott normalon a compiler pár perc alatt.
Ja, az én szarom is maybe-t kapott. Na de pl. ez az operation x is play it now-t kapott, leszedtem és halálra untam magam, végig se toltam. Baromi nagy üres terek, tök feleslegesen. HP-t se vesztettem kb...
Tudom, illetve volt még a harmadik srác, aki multis pályát készít, de ő nagyon elhallgatott. Én mostanában a Phillip oldalát nézegetem, milyen mapokra adtak nagyon rossz minősítést. Azért biztos Te is láttad, egyesek képesek pár óra alatt összedobott, borzalmasan textúrázott, primitív módon bevilágított pályákat is beküldeni, és Phillip mégis elnéző velük, mert a Maybe minősítést adja rájuk. Találtam néhány "Avoid it" map-ot is, amikre én inkább a "No install!!!" jelzőt aggatnám. Felháborító, mennyire nem tisztelik a pályakészítést azok, akik ilyen szemetet is képesek mod-nak vagy map pack-nak nevezni. Főleg a "Downfall" után, amit a fazon 8 évig csiszolt!
A neked küldött pályát is fast-be futtattam aszt hiszem, de nem biztos. Valamiért a full nálam befagy... Bocs, beteg voltam a napokban, most visszatértem, megpróbálom befejezni a pályám második fejezetét.
És a nekem küldött pályádat hogyan compilerezted? Full-ban vagy csak Fast-ben? Mert azért a Full az igazi(fény-árnyék), az optimalizálás miatt is fontos(occluder, area portalok, areaportal window, skip-hint brush-ok).
Na, úgy látom, ez a game_text is olyan, mint a logic_choreographed_scene. Mindenki ért hozzá, de egyik hozzászóló megoldása se működik. És az a legjobb az egészben, hogy az én általam feltett kérdésről vitatkoznak az én topikomban, miközben nem adnak megoldást.
Tegnap azért nem kicsit ijedtem meg. Kordon módban Normal futtatást próbáltam ki a Compiler-el és folyton lefagyott. Végül kb. 40 perc alatt csak lefutott, de addig még klikkelni se mertem az egérrel. Mi lesz itt a FULL compiler-nél? Három nap?! Ok, elég terjedelmes a pálya, de hol van ez a HL2 vasútállomásához képest? :)
Állítólag lehet új sort csinálni egyetlen szövegben is a "/n"-el de nem merem megpróbálni, mert sok helyen olvastam, hogy fatal error-t okozhat. majd utánanézek. Egyébként a 4 text chanell is egy megoldás lehet, kipróbáltam. csak még a pozícionálás nem egyértelmű, de majd azt is belövöm. Mára azt hiszem, ennyi elég volt, mert vibrál a szemem. :)
Ha sikerül megoldanom, akkor majd meglátod a teszteléskor! :D
Nem tudod, hogy lehet egy hosszabb mondatot tagolni a game_text-ben, hogy egyben ráférjen a képernyőre? Utoljára szerkesztette: Tibbbor, 2017.12.02. 21:41:55
Ok, csak lett volna a felvételhez egy kis poénos ötletem, azt most át kell variálnom. De sebaj! Képzeld, rájöttem végre, hogy csinálják a nagy szabadtéri pályákon a háttérben látható hegyeket! nem mintha én is használnám, csak érdekelt.
Igazad volt és a valve fórumon is ezt válaszolták. Próbaképp átállítottam a Hammert Half life 2-re és ott pöpecül néz ki a suit. Én viszont Ep.2. mappot csinálok, úgyhogy néhány dolgot változtatnom kell.
Ja és eltűnt a prop_st is! :)))) Utoljára szerkesztette: Tibbbor, 2017.12.02. 20:38:27
Igen nálam is ilyen fosul néz ki. Sokat gondolkoztam rajta és szerintem azért van, mert az ep2-ben nem kellett külön felvenned a ruhát, mert alapból viselted. Most néztem, a model browser-ben is ilyen csúnyán néz ki. Kell keresni egy olyan ep2-es custom videót, ahol felveszik a ruhát...
Na, sikerült a jelszót megcsinálni, tényleg elég hülyén oldották meg.
Lenne megint egy kérdésem. Letettem egy item_suit-ot(Freeman védőruháját) a pályámra, de nem értem, miért néz ki ilyen rondán?! Mintha alacsonyabb lenne a felbontása. Még a Half-life logó se látszik. A korábbi pályámon sokkal szebb volt. Nézz már bele légy szíves a videóba 1:42-nél! Régen ilyen volt. Mi a franc lehet a baj?
Ahogy mondod, el kezdtem beírni az entity bongészőbe és nyomhattam egy OK-t. Még 6-ig dolgozom, majd este megnézem, megmaradt-e, de szerintem igen, mert mikor a compiler lefagyás miatt újra kellett indítanom a Hammert, még ott volt... Jó, mi? :))))) Utoljára szerkesztette: Tibbbor, 2017.12.01. 16:20:13
Köszi! Megnézzük. Még egy hülye kérdésem lenne: tegnap este prop_static-ot szerettem volna letenni a pályámra és bizisten nem tudom, hogy csináltam, mi a francra kattinthattam rá, de azóta lett az entity-k között - közvetlenül a prop_static előtt - egy "prop_st" nevű valamim... :))) Na és ezt az istennek se tudom kitörölni. Erre varrj gombot, ez hogy lehet és hogy a csudába tüntessem el?!
Az oldalon kell az új jelszót beállítani. Nem is kell sehova se elkattintani, mindjárt ott meg lehet változtatni csak olyan hülyén van megcsinálva. Nem is emlékszem rá... Majd megnézitek rájöttök. :)
Én is melózom, úgyhogy nem sürgős, közben írtam az informatikus fiamnak is, azt mondta, este otthon majd megnézzük. Én se hiszem, hogy ne lehetne új jelszót csinálni, de tegnap amikor a reset passworld opciót kértem, akkor megint csak egy új generált jelszót ajánlott fel. Nekem olyan kellene, amit memorizálni is lehet, nem ilyen betű-szám-jel katyvasz.
Igen, nemrég regeltem és elég hülyén van megoldva. Nem tudom beléptet-e azzal a generált jelszóval, de meg lehet változtatni. De most nem tudok segíteni mert melóba vagyok. De megpróbálom telefonon megnézni.
Segítség kellene. Tegnap regisztráltam a PlanetPhillip oldalra(tudom, már más a neve), bár 2014-ben már regeltem, de ki emlékszik már a jelszóra. Lényeg, hogy generált nekem az oldal egy jelszót, amit képtelenség megjegyezni. Viszont nem találok olyan opciót, hogy én találjak ki egy saját jelszót. Te is regisztráltál már az oldalon, nem tudod véletlenül, kreálhatok-e magamnak saját jelszót és ha igen, hol találok ilyen lehetőséget?
Na, ezeket néztem már végig tucatszámra. Én mondjuk nem saját, custom hangot használok, hanem játékban szereplőt, megcsinálom a pályán az NPC-t, elhelyezem a leírtak szerint a logic_choreographed_scene-t, le is játsza a kiválasztott .VCD fájlt, vagyis a hangot, teszek le triggert, minden a tutorial szerint, aztán élesben nem történik semmi, az NPC csak áll ott nagy bambán és nem mond egy kukkot se. És képzeld el, minden fórumos kérdező ugyanígy csinálta és ugyanidáig jutott. A konzolüzenet pedig annyi: a scenes mappában nem találja a saját scene fájlomat. AMI VISZONT OTT FIGYEL A HELYÉN! És erre nem ad senki választ, hogy hova is kellene ezt a nyavalyás mappát rakni, mivel nekem szent meggyőződésem, hogy ez a baj, rossz helyen van a saját .vcd fájlom. Már gondoltam arra is, írok Phillipnek, neki mégis csak tucatszám küldenek olyan modokat, amiben dumálnak az NPC-k, hogy tegyen ki az oldalára egy közérdekű közleményt, valamelyik ügyes modder írja már le, hogy kell ezt csinálni? Utoljára szerkesztette: Tibbbor, 2017.11.30. 17:09:19
Ok, de egyelőre még "fedél" sincs a pálya fölött, csak a geometriát építem, igaz, néhol már fel is textúráztam. Érdekes, így "nyitottan" nagyon gyorsan fut le a compiler, viszont tegnap kordon módban többször is belefagyott a konvertálásba, illetve baromi lassan ment. Remélem, ha kompletten zárt lesz a pálya, nem talál valami fata error-t... :)
Nem tudod véletlenül, hogy lehet megcsinálni, hogy egy NPC beszéljen? De ajakszinkronnal! Egyetlen fórumon se találtam erre megoldást, pedig rengetegen akadtak el benne. Ambient_genericcel is meg lehet oldani a dolgot, hogy beteszel egy játékban szereplő szöveget a suond name rovatba, de ilyenkor az NPC-nek nem mozog a szája, az meg olyan ciki. Az elegánsabb megoldás a logic_choreographed_scene, csakhogy ez meg senkinél nem működik úgy, ahogy a neten fellelhető összes tutorialban szerepel. A fórumokban a válaszadók 90 %-a egyszerűen belinkeli a Valve erre vonatkozó oldalát, aztán eltűnik a susnyásba. Ne tudd meg, hány olyan segítséget váró pályatervező kommentjét olvastam, aki visszakérdezett egy ilyen semmitmondó vagy homályos válasz után, de az illető SOHA nem válaszolt újra. A másik baj az, hogy minden tutorial arra vonatkozik, ha valaki saját hangokat akar betenni párbeszédként a pályájára, egyetlen példával nem találkoztam, ahol valaki azt mutatná be, hogyan lehet a már meglévő hangokat használni? Én csak annyit szerettem volna elérni, hogy az egyik NPC-m annyit mondjon: "- Over here!" Már legalább tíz forum hzzászólásba írtam, kérdeztem, talált-e már megoldást, de vagy nem kaptam választ, vagy az illető visszaírt, hogy feladta a próbálkozást. Ugyanakkor az idei mod-okban is látom, hogy használják ezt az entity-t, tehát VAN MŰKÖDŐ MÓDSZER, csak nem akarja egyetlen disagner sem elárulni, mi az? Nem kicsit felhúztam magam most is, mert rengeteg energiát öltem már a témába, eredménytelenül. Nem érdekelne a téma, ha ugyanolyan egyszerűen lehetne használni itt is a scripted_sentence-et, mint a Hl 1-ben(ott nagyon könnyen lehetett ajakszinkronos dumát berakni), itt viszont ezt agyonbonyolították. Ettől függetlenül lehet, hogy végső elkeseredésemben ennek fogok utána nézni. Ha meg ez se sikerülne, marad a feliratozás. Az se rossz, csak kevésbé brilliáns. Na, jó hosszú komment lett. Utoljára szerkesztette: Tibbbor, 2017.11.30. 15:52:18
Használd ezt, építs fedezékeket(alacsonyt és magasat) és ezt pakold mögé. Olvasd el a Hint types részt és állítsd be a fedezékek mögötti info_hint-eket a megfelelő módon! Sok sikert!
Próbáld meg az "Invisible" textúrát és esetleg a func_illusionary-t! Előbbivel ütközik, utóbbival nem. A trigger textúra viszont nem jó, mert ha nem csinálsz belőle entity-t, akkor látható maga a trigger textúra.
Próbálkoztam átültetni a pályámat (egyelőre csak a testroomot) a Black Mesa-ra konfigurált hammerre, de nem jártam sikerrel. Magát a hammert sikerült átkonfigolni BM-re, csináltam gyorsan egy kockát és működött. De a testroom nem, kilépett már az elején, pedig láttam az induló pozíciót. Persze vannak hiányzó textúrák, de gondolom nem azért nem indult el... A Black Mesa-ba jobban ki tudnék bontakozni, de elölről elkezdeni egy mapot az még fél-élet. :/
#701-re: Igen :), a medencést javítani fogom, hogy ki tudjál jönni belőle. A többire is kitalálok valamit... Az ajtókat már fixáltam, hogy ne csukódjanak be 5 mp. múlva.
Csak nem adtam rossz tippeket, mert Phillip ugyanazokat az észrevételeket tette: vizes résznél elakadás, végénél, a csáposnál elakadás... Viszont felkerültél!!!
Gratulálok!!!
Meg is találtam a mododat!!!
Ha még esetleg nem tetted meg, Te is rákereshetnél az enyémre: Hl 1-nél "The Returning" címmel van fent. Mappack!
Köszi szépen, ez a tesztelés lényege, hogy az ember leírja mik voltak a nehézségek. És köszi minden segítséget, gyakorlatilag a nulláról kezdtem. De a map folytatódik! Közben beküldtem a mapot a runthinkshootlive.com-ra kaptam is Phillip-től 3 csillagot, úgy gondolom reális. :)
Na, végigjátszottam. Már amennyiben az a vége, amikor a G-Man elsétál és én egy létrához érek.
Nagyon jó, nagyon szép a pályád, pár észrevétel, szigorúan csakis az én véleményem:
1.medencés rész az elején: mindenképp tennék egy létrát a medencének arra a szélére, ahová beérkezik a játékos, hogy ki tudjon jutni a vízből, ha véletlenül mentene a medencében! 2.Nem dugnám el ennyire a robbanó hordót a bedeszkázott ajtó mögött egy normál hordó mögé. Ok, legyenek rejtvények, de nyilvánvalóbbá tenném a megoldást. 3. Baromi nehézkes a hordót megfelelő pozícióba hozni a vízben. 4. A felhúzós szörny+létra dolog szerintem ki fogja verni a biztosítékot a játékosoknál, mindenképpen kiegészíteném egy game_text-el, hogy sejtessem, mi a feljutás módja. 5. Baromi körülményes jó időben leugrani felhúzás közben, de lehet, hogy ez csak nekem ment ilyen nehezen. 6. A kivezető ajtó előtti nagy láda mozgatása sem egyszerű, de ez már a Te döntéseden múlik, ezt a megoldást hagyod-e benne? 7. Egy picivel több lőszer nem ártana.
Bocs, ha túl szőrszálhasogató voltam, de mostanában éppen profi level designerek oldalait olvasgatom, azért gondoltam, hogy leírom ezeket. Egyébként kiváló munka, nyilván a fényeken és hangokon dolgozol majd még, de csak gratulálni tudok, mert én aztán átérzem, mennyi meló van egy ilyen rövid pályában is!
A második egy fórum oldala, kicsit görgess lefelé és Mr.Happy postjánál megtalálod. Ezt még nem próbáltam ki és a dugdosósat sem fejeztem még be, de a kommentek szerint működnek!
Lehet, hogy nekem is kéne majd a 3 akksis dolog, vagy a kábel dugdosós dolog, hogy továbbfűzzem a 2. fejezetet a 3-ra... :)
Nekem is megvannak a régi levelek. :) Több helyre kell tenni a biztonsági mentéseket, én pl. mentek a google drive-ba, egy ftp szerverre meg pendrivera is. :D