-Egész egyszerû 2D skybox-ot hogy lehet csinálni? -Ezek mire jók: env_cubemap env_soundscape hint, clip, trigger dev-textúrák, hogyan lehet hepehupás (dimbes-dombos, bickes-buckás) talajt csinálni?
Hmmm ... nem hiszem. Asszem a hl2world.com-on láttam ...
most hogy rákerestem, egy bspconv nevû progi quake3 pályát konvertálgat vmibe... lehet azt láttad
Ááááááá, tenksz! Már majdnem újrainstalltam az SDK-t... Amúgy valahol fórumban volt szó valami bspconv.exe-rõl, sztem az lehet itt a varázslat. Vagy az esetleg HL1-ben volt?
bsp-t nem lehet megnyitni, amit lefordítasz azt nem tudják megbabrálni, ezért is jó, akinél a forrás, az tudja változtatni func_akármiket meg nem az alap listában nem találsz , hanem a 'tie to entity' menüpont után, egy solidbol csinál olyan entityt cs-ben jármûveket nem fogsz tudni használni a prefab egy objektum ami több elembõl lett összerakva, olyan esetben hasznos, pl ha több robbanó hordót teszel a pályára, akkor a prefabból kiválasztod a robbanóhordót és az beteszi a hordót is és a robbanás entity-jét is egyuttal . stb. vertex scaling- ha a vertex manipultaion tool ra gondolsz, azzal egy test vertexeit huzgálhatod igy kihozva belõle vmi formát ha cs-t akarsz editorban, tedd be a beállításoknál a game data filesba a csstrike.fgd -t vmit talán segítettem
A "kész pályát megnyitni" dolgot úgy értettem, hogy .bsp formátumban lévõ pályát megnyitni Hammerben, kvázi bsp-vtf konvert.
Hja, ami sima tutorialból megy, azzal ne fáradj :))) Nekem azokkal van bajom, amiket tutorban leírnak, megcsinálom, de nem úgy mûködik, vagy egyáltalán nem mûködik, vagy nem is találom Hammerben azt az eszközt. Pl. buy_zone-hoz írták, hogy van egy func_buyzone nevû entity, de azt nem találom. Aztán vízhez leírják, hogy mi merre hány méter, entity meg anyámkínja, én meg ráraktam véletlenül valami felhõs égboltnak látszó textúrát az egyik falra (mint utólag kiderült, vízfelszín), aztán a fal a játékban vízbõl volt. Bele lehetett menni, lebegni benne, és belefulladni...
Amúgy mutass már valami mapot, amit csináltál plz!
Nekem a konfig gyanús egyébként. Újrakonfigoltam az egészet, mert gyanús volt, hogy a HalfLife-os objektumok vannak csak benne ( raktam be cs pályára AntLion-t, mega Alyx-et), utána ugyanazok voltak benne, viszont a fények legalább úgy mûködtek késõbb, ahogy kell.
Lehet hogy újrarakom az SDK-t, csak félek azért, nehogy elcsesszek valamit ezzel a trágya Steam-mel, aztán dobhatom ki a CD-kulcsomat...
Szal nem tudsz berakni vásárlási körzetet? Ilyennel még nem taliztam Amugy mindjárt keresek egy linket, remek tutorialok vannak rajta indent szorolszora elmond
Törést és robbanást azt miután texturázod rajta hagyod a kijelolést és azthiszem van egy olyan hogy efektek nah ott van, de igazábol ez mind olyan dolog amit kikell tapasztalni
Figy tárgyak vannak ugy nevezett primitív tárgyak: lámpa, szám.gép Pl. Egy dobozt ugy lehet csinálni hogy csinálsz egy boxot megadod a méretet és textúrázod
Egyenként megválaszolom, Elso pár kérdés: Nem használok mayát
Na akkó' figyelj! -----------------------------------------------------------
-Hogyan lehet Maya-ban készített objektumokat átkonvertálni a Hammer által ismert formátumba? -Hányas Maya verziót lehet ehhez használni? -Meg lehet építeni magát a pálya geometriáját Maya-ban, vagy csak különféle díszítõelemeket lehet vele készíteni a Hammer-ben szerkesztett pályához? -Csak háromszögekbõl lehet építkezni, vagy megengedett a nagyob oldalszámú poligonok használata is? -Milyen poligonszám-korlátokkal kell kalkulálni? Sokat számít-e az össz-poligonszám, vagy csak a játékos által egyszerre látott poligonok számítanak?
-Milyen pályaelemeket kell lemodellezni, és milyen objektumok vannak készen az editorban? Pl vannak-e kész ajtók, létrák? Hogyan készül egy üvegablak? CSak egy üveg-materialt kell adni egy téglatestnek, vagy van-e rá más metódus?
-Be lehet-e rakni a Half-Life pályaelemeit CS:S-be? Pl a robbanó hordókat, amit valóban robbannak is, vagy a Buggy-t, hogy valóban lehessen is vezetni, vagy pl a G-man-t egy VIP-es pályához, stb? -Lehet-e egyáltalán jármûvet csinálni CS:Source-ban? (CS1-ben volt ha jól emlékszem.) Meg lehet-e csinálni pl a CT-k APC-jét használhatóra különösebb programozási tudás nélkül?
-Lehet-e nagy nyílt terepeket csinálni? -Lehet-e jelentõsebb növényzetet csinálni? (A SoF2-ben, STALKER-ben igen jelentõs aljnövényzetek vannak, a HL2-ben, CS:S-ben alig látni itt-ott valami kórót...)
-Hammerhez tippek-trükkök, amik jelentõsen megkönnyíthetik egy kezdõ életét?
-Hogyan lehet már kész pályát megnyitni (átalakítgatni) ? -Milyen formátumok vannak, melyik mit takar? (bsp, ain, nav, vtf, etc, stb)
-Buy zone? Hostage rescue zone?
-Modellezési és kameramozgatási hotkey-ek?
-Hol vannak a CS:S-s modellek/pályaelemek? (Hordók, ládák, stb.)
-Mi az a prefab?
-Hol a displacement editing tool?
-Mire jó a vertex scaling? -Hogyan tudok felesleges face-eket kitörölni? -Hogyan lehet a textúrák széleit összemosni? -Hogyan lehet egy kész pályát megnyitni Hammer-ben? -A Decals-nak van-e valami trükkje? (Ha rossz szögbõl nézem, nem látszik.) -Az entity-k között nem találom a func_buyzone-t, és egyáltalán a CS:S-ben használatos dolgokat. Mit rontottam el? (A konfignál az elérési utakat átírja, és a saját juzernevemig terjedõ szakaszt ezzel felcseréli: $SourceSDKuser )
ide, amig leirod oket leszedem a Source SDK-t a steamrol tudod mondtam hogy nekem meg vmi winfos hiba van remélem uj xpvel jó lesz :)
Na mi is örülünk neked... Akkor jöhetnek a kérdések?
:) Vagyok, jeeeeeeeee
Okés! Te ilyen vérprofi vagy? A Mayás részéhez is hozzá tudsz szólni?
Sziasztok! Szerdán mindent megválaszolok Godfather, de sajnos egy barom állat fölhackelte a gépem és kaptam ajándékba egy rendszervírust, szal szerdáig gyüjtsd össze kérdéseidet és mindenre választ kapsz ígérem (remélhetoleg addigra újra rakom a windózt)
Emberek! Most látom, hogy Maya-SDK konverter is létezik! Errõl tud valaki valamit?
Hú vaze ... megoldom akkor a Source SDK-alapmûveltséget tutorokból...
A-4850 Timelkam. Szal ennek megfelelõen hegyiparaszt osztrákul tud a srác, nameg egy kicsit németül is :) De ha kell valami kérdezhetek tõle.
Jah! Halálosztó, az editorhoz csináltok Alpha-val FAQ-t? Nekem is lenne pár kérdésem, de akkor megvárnám.
Erre én is beszálnék... Ha valaki lenne aki TS-en 1-2órás gyorstalplón lefektetné nekem a map építés alapjait, megköszönném. BF-ben már gyártottam pár mapot, modot, a HL2 motorja alá mégszívesebben gyártanék.
Próbált már valaki XSI-bõl konvertálni cuccokat SDK-ba? Vagy valami más komoly 3d-s progiból?
Nekem sincs eredeti Hl2-m, de abszolút minden megy gond nélkül, sdk,hl2,hl2mp,css,hl1s
Most akartam "Source SDK & Hammer" topikot nyitni ... még jó hogy nem tettem, kaptam volna a fejemre.
Naszóval érdekelne engem is a téma, mármint pályaszerkesztés CS:S-hez, de abszolút kezdõ vagyok benne. Mire beletanulok, kiadják szerintem a HL3-at is :) De ha lenne egy pár ember, akit hasonlóképpen foglalkoztat a téma, akik esetleg összeállnának egy kis csapatba, hogy CS mapokat heggesszenek, akkor szívesen beszállnék én is. Kóstolgatom az SDK-t, de ha meg tudom oldani, hogy mayából áttoljam a cuccot SDK-ba, akkor hamarabb fog menni a dolog. Sõt akkor még plusz objektumokat is csinálnék.
Nem tom mitõl van olyan hogy mikor megnyitom a textúrákat kiír egy Windows Alkalmazási hibát és az egész Windows-t tönkre veri: az asztalrol eltûnek az ikonok, a tálca eltûnik. De tegnap elõtt még semmi probléma nem volt, ez tegnap óta van így, már egpróbáltam újra telepíteni de úgyis ezt irta ki, de az az érdekes hogy csak akkor ha textúrázni akarok
Szerintem az alcím mindent elárul, itt szeretném ha szó lenne a pálya és a mod készítsrõl. Akinek valami kérdése van a témával kapcsolatban az itt megkrdezheti. Én sajnos csak a Valve Hammer Editorban tudok segíteni (a pálya készítésben) De szeretnék foglalkozni a MOD készítéssel is ha bárki tudna segíteni hogy kezdjek bele az ide írhat. Cserébe énis megtudom vele osztani az én tudásomat.