Nem csináltak külön motort,a Gordon féle 7es blokk van neki is bent egy butitottabb vezérléssel,nem olyan agressziv a vezérmütengely mert ugye az antara fix 4x4 a Hummer meg csak hátso, Namost ha hivatalosan is mellé állna a GM és gyári csapatként menn akkor rájuk is a gyári szabályok vonatkoznak! Csak 5sebességes válto és kissebb szükitö!
Én arra vagyok kíváncsi, hogy Szalayékat miért nem támogatja a Gm erõsebben, ha már motort csináltak külön nekik, igazán kivonulhatnának gyári csapatként és szvsz esélyesek is lehetnének, hiszen ez az Opel ma megverte a Hummeres Gordont...
A bannerba jó lenne egy olyan táblázatot készíteni ami mindig mutatja a top 10-es autós összesítést plusz a Magyar csapatokat, hogy épp hol állnak! És ez minden Stage után frissülhetne! Akár mellé elférne a motoros és a kamionos összesítés is, ha van rá igény! :) Ez kivitelezhetõ lenne?
Valami ilyesmire gondolok:
1 AL ATTIYAH (QAT) THORNER (SWE) BMW 00:00:00 2 SAINZ (ESP) PERIN (FRA) VOLKSWAGEN 00:02:17 3 DE VILLIERS (ZAF) VON ZITZEWITZ (DEU) VOLKSWAGEN 00:02:40 4 MILLER (USA) PITCHFORD (ZAF) VOLKSWAGEN 00:04:21 5 ALPHAND (FRA) PICARD (FRA) MITSUBISHI 00:04:44 6 PETERHANSEL (FRA) COTTRET (FRA) MITSUBISHI 00:04:54 7 TERRANOVA (ARG) GUEHENNEC (FRA) BMW 00:05:09 8 ROMA (ESP) CRUZ SENRA (ESP) MITSUBISHI 00:05:11 9 HOLOWCZYC (POL) FORTIN (BEL) NISSAN 00:07:44 10 VAN MERKSTEIJN (NLD) CHEVAILLIER (BEL) BMW 00:10:39 15 SZALAY (HUN) BUNKOCZI (HUN) OPEL 00:13:21 24 PALIK (HUN) DARAZSI (HUN) NISSAN 00:23:52
(Ennyi infó szerintem bõven elég lenne, hogy le legyen túlbonyolítva a táblázat!:)
Szalayék szépen tartották magukat! +13:21 Palikéknak már 23:52-öt sikerült összeszedniük... Reméljük tudják tartani ezt a tempót végig és a kocsijuk is bírni fogja a kiképzést! :)
Az milyen durva, hogy a BMW nyerte az elsõ szakaszt. Attiyah két perccel elõzte meg Sainzot
Laci nem fog a top 5 ben végezni...sajnos Az a nissan kevés oda...sajnos A 15 környékén én már nagyon örülnék neki:D Balu nagyon fog erölködni hogy elötte legyen,csak nehogy rajtavesszen:D
nem lesz valami netes tv-n amin lehet nézni a versenyt? :D
Az a jó:) hajrá magyarok!
Lesz gondja sok autónak az elején a köves-bozótos utakon...
Zöld út
December 31-én délben, épségben és csomagokkal együtt csatlakozott a Szalay Dakar Teamhez az utolsó hatfõs különítmény is. Az Óév vége a többiek számára is szerencsésen alakult, megkerültek az elveszett csomagok és a vámból is megkapták a kiküldött alkatrészeket. Persze ez a nap sem pihenéssel telt, szerelõink estig bütykölték még a csapat jármûveit, de a három hetes hajóút után rájuk is fért egy kis tatarozás. A szilveszteri mulatság inkább egy csendes baráti vacsorában merült ki némi pezsgõbontással megspékelve. "Nagy megdöbbenést keltett csapatunk, amikor a helyi idõ szerinti éjfélkor elkezdtünk visszaszámolni tíztõl, majd egy óriási üdvrivalgással köszöntöttük az Újévet, majd az argentín étteremben felállva, hangszálainkat nem kímélve elénekeltük a Himnuszt. - mesélte Szalay Balázs - Az argentín ünneplõk tátott szájjal nézték a 17 fõs magyar csapatunkat, mert nem értették, mi történik. Az éneklés után ingyen kaptuk a borokat, cserébe a jó hangulatért, amit teremtettünk az étteremben." Azonban érthetõen a verseny élvez prioritást még a szilveszterrel szemben is, ezért nem nyúlt hosszúra a partizás, mivel reggel 9:30-kor már jelenésük volt az adminisztratív átvételen a buenos airesi La Rural elnevezésû sportkomplexumban. Szalayék már rutinosak a Dakar átvételeken, hiszen tegnap tizedik alkalommal vettek részt rajta, már ismerõsökként köszöntik õket a szervezõk. A papírokkal minden rendben volt, így versenyzõink felsorakozhatnak a szombat reggeli rajthoz és nekivághatnak az elsõ dél-amerikai Dakar Rallynak, ami egyben a harmincadik futama is a versenynek, hiszen a tavalyi elmaradt. A technikai átvételek is tovább folytak tegnap a La Ruralban, ugyanis a gyári csapatok gépeit, valamint az amerikai kontinens versenyzõinek jármûveit itt vizsgálják meg a technikai felügyelõk. Ahogy az elmúlt években Portugália, idén januárban Argentína ég Dakar-lázban. Fõleg a Delta Rock kikötõ és a fõváros között megtett közel 100 km-es távon tapasztalhatták a helyiek és a szurkolók szeretetét és bátorítását a csapatok, amikor feltûnõ jármûveikkel látványosan átvonultak az átvételek helyszínére, illetve a park fermé területére. A legtöbb résztvevõ már a szükségesnél korábban megérkezett Argentínába, hogy túristaként is kiélvezhesse a jellegzetes dél-amerikai miliõt. Amit feltétlenül meg kell kóstolniuk az országba látogató túristáknak, az a "bife de chorizo", egy óriási szelet marhahús, amit Buenos Aires minden éttermében felszolgálnak. Carlos Sainznak küldetése van a Dakaron, mégpedig nem más, minthogy nyerni jött a déli országba. Így érhetõ, hogy érkezése után azonnal az autóját tesztelte, majd csak azután az argentín nemzeti konyhát.
http://www.dakar.hu
fúú Szalaiéknak jó szemkifolyatós lett idén a weboldaluk :S
Sem palik sem pedig Balu nem lesz benne az elsö 10 ben. Ez sajnos lehetetlen,Bár Balázsnak technika szempontjábol megvan az esélye rá de nagyon sok minden mulik más dolgokon is... Hajtáslánc és motor szempontjábol lehetséges az elsö 10 közelébe kerülni. Palik Nissanja nem rossz de akkor is egy 12 éves technika...
A Dakar Rallyn résztvevõ jármûvek nagyon hosszú utat tettek meg Franciaországtól Argentínáig. A Grande Benelux nevû komphajó szállította azokat három héten át, mialatt a versenyre Európából benevezett csapatok izgulhattak, vajon rendben megérkezik-e a szállítmány. Az izgalmak enyhültek december 18-án, mikor a hajó kikötött a dél-amerikai kikötõben. A hajó rakománya összesen 820 jármûbõl állt, melyeket a mai és a holnapi nap folyamán vehetnek át a csapatok. Jó hír, hogy a Szalay Dakar Team tagjai már reggel minden gond nélkül hozzájutottak a versenyautókhoz és a kamionokhoz, melyek szerencsére technikai problémáktól mentesen hagyhatták el a Buenos Airestõl mintegy 100 km-re található kikötõt és 12:30-kor begördültek a Dakar Rally hivatalos várakozóhelyére, a parc fermébe. A rossz hír azonban az, hogy a szerelõink csomagjai még mindig nem érkeztek meg a célállomásra, de ettõl a csapat hangulata még változatlanul optimista, fõleg, hogy minden nap újabb tagokkal bõvül a társaság. Ma délben az utolsó - hat fõs - turnus is elhagyta az országot és helyi idõ szerint várhatóan holnap délelõtt 11 órakor landolnak a buenos airesi repülõtéren. Az idõeltolódás a két ország között három óra a mi javunkra, tehát magyar idõ szerint 14 órakor szállnak le és akkor válik teljessé a Szalay Dakar Team argentín különítménye.
http://www.dakar.hu
nah +fav hajrá kamazmasters! :D
Szalay is csatlakozott
Ismét repülõre ült a Szalay Dakar Team egy tagja, ma a csapatfõnök Szalay Balázs indult útnak Buenos Aires felé, a jó meleg argentín nyárba. A társaság fele már odaért, és amikor Balázs is megérkezik, már elmondhatjuk, hogy a csapattagok és a megérkezett csomagok aránya már 2:1, hiszen a szombaton elutazott szerelõink csomagjai valamilyen rejtélyes oknál fogva sajnos nem érkeztek meg Dél-Amerikába. Azért ez nem töri le õket, bízunk benne, hogy meglesznek a csomagok. A csapat pilótája nem a csomagjai miatt aggódik, inkább a szokásos "vajon mit hagytunk otthon" frázison aggódik. De õt ismerve, a gondolatai már biztosan a Dakar körül forognak és lelkileg már rég a társaival van Buenos Airesben. "Nagyon várom már, hogy odaérjek, nem voltam még Dél-Amerikában. Túristaként is vágytam már oda, illetve évek óta terveztem, hogy indulok ott versenyen, és ezt a Dakar Rally most lehetõvé tette, hogy eljussak ide is. Örülök neki, hogy átköltöztették ide a Dakart, ennek köszönhetõen egy kiegyensúlyozott versenyre számítunk, hisz a gyári csapatok helyismerete is kisebb, mint a Szaharában." - nyilatkozta Szalay Balázs. A srácok elmaradt csomagjain kívül várnak még más szállítmányt is, mégpedig azokat az alkatrészeket, amelyek a jármûvek behajózása után érkeztek meg Budapestre. Az alkatrészek ugyan már ott vannak Argentínában, de még a vámprocedúrán át kell esniük, hogy a csapat megkaphassa õket és magukkal vihessék a pampákra.
http://www.dakar.hu
Hm... kevés a magyar idén. 3 autó, 3 kamion és 1 motor, ha jól vettem ki a listából.
A Mitsubishi gyár történetében elõször, nem Pajero-kal áll rajthoz.
Dél-Amerikában a hivatalosan Racing Lancer MRX09-ekkel indulnak, rögtön négy darabbal. Bár a Lancernek látszó tárgy nem más, mint egy egyedileg épített kõkemény off-road gép, azért alapjaiban a Pajero Evo az õse.
Ebben az évben az idõk szavát hallva, a japán gárda kizárólag diesel erõforrással szerelte az összes autót. A 3 literes turbós V6-os erõforrás 280 lóerõt, és 650 nm nyomatékot ad le. De a 4x4 technika a Pajero-tól származik.
A Repsol Mitsubishi Ralliart 2005 óta változatlan összetételben áll rajthoz. 300-as rajtszámmal Stephane Peterhansel – Jean-Paul Cottret. 302 Luc Alphand – Giles Picard 304 Joan ’NANI’ Roma – Lucas S. Cruz 307 Hiroshi Masuoka – Pascal Maimon
Amíg a Dakar Rallyt hagyományosan Afrikában rendezték meg, a Szalay Dakar Team szerelõi mindig kamionokkal, közúton tették meg a verseny rajtjáig a távolságot, míg a csapat versenyzõi repülõvel követték õket az adminisztratív és a technikai átvételekre. Idén ez a rend is megváltozott, a csapattagok turnusokban szivárognak be Dél-Amerikába. Két versenyzõnk, Bunkoczi László és Darázsi Zsolt már az ünnepek alatt megérkezett Buenos Airesbe, hogy felmérjék a terepet a Dakar Rally rajtja elõtt, hiszen a csapat tagjai közül senki nem versenyzett még ezen a földrészen. Ma délután indul Ferihegyrõl a csapat egy újabb versenyzõje, Kis Róbert, valamint három szerelõje, Somogyi Dániel, Õri Péter és Vörös Ferenc, akik helyi idõ szerint holnap reggel érnek Argentínába, hogy a verseny- és szervizjármûveket át tudják venni a buenos airesi kikötõben. A Grand Benelux nevû komp szerencsésen kikötött a Delta Dockban december 18-án délután 4 órakor, 820 jármûvel a fedélzetén. A Dakar Rally résztvevõi december 30-án, reggel 8 órától vehetik át a motorokat, autókat és kamionokat, majd legkésõbb az adminisztratív átvételi idejük elõtt fél órával be kell gurulniuk velük a parc fermébe. Addigra természetesen befut majd a csapat másik fele is, december 29-én Szalay Balázs száll repülõre, majd 30-án az utolsó turnus is elhagyja a ferihegyi kifutópályát.
Egy biztos: szilveszterre újra együtt lesz a csapat és az Új esztendõt már közösen köszöntik Buenos Airesben!
Ezzel sajnos nem fognák vissza a gyári csapatokat,nekik nem nagyon hiányzik a gps... Megvannak az utvonalaik nem tudnak eltévedni:D Az egyetlen dolog amivel meg lehetne fogni öket az az inditott autok/motorok száma és a szervizháttér korlátozása.Na itt jön képbe az anyagi háttér:D Ezért lesz jo az Afrika Race, ugyanarrol fog szolni mint a Dakar régen.
Az is eléggé pofánvágás volt a magáncsapatoknak,hogy beengedték a gyáriakat az FIA Baja sorozatba... Kicsit rossz érzés az amikor elmész egy versenyre és reális esélyed van az elsö 10 helyezett között lenni,de alapbol legjobb esetben is csak 10.lehetsz mert a gyáriak elviszik az elejét...
Szerintem reggelente. Vagy az elõzõ napit mutatják esténként, passz. Eurosport engem pl. jobban érdekel.
Fürtös: Ez igaz, lehet itt is kéne akkora reform, mint F1-be, hogy kicsit visszavessük úgy 10 évvel a technikát, azaz nuku GPS és egyéb nagy segítségek. :)
Mikor lesznek szerintetek az RTLKLUB-os összefoglalók, ami Afrika idején éjfél táj volt?
Kisseb csapatok tuti nem fognak villantani... A gyári csapatokkal nem lehet felvenni a versenyt,senkinek sincs annyi pénze. A gyári csapatok szénné tréningezték magukat nekik mindegy hogy hol mennek,azonkivül ismerik ugyanugy a terepet mint afrikában. Az már nagyon régen volt,hohy mindenki itiner alapján megy:D A kisseb csapatoknak viszont jol jön ez az egész Dél Amerikás sztori,mert a gyáriak oda mennek a kissebeknek meg ott az Afrika Race,ahol van értelme elindulniuk.
Azért jó ez mert ismeretlenebb lesz a terep és talán a kisebb csapatoknak sikerül valamit villantani...
Lassan lehet készülödni,Balázsék vasárnap utnak inditották a gépeket a gépátvétel is elkezdödik lassan. Hajrá Magyarok:D
Argentína - Chile 2009: 100% Dakar
A több mint száz napos terepbejárás után most csapataink egy igazi Dakarra invitálja résztvevõit, hogy megmérettessenek a közel 5650 km-es gyorsaságikon. Dûnék, puha homok, határtalan utak, helyek…egyszóval minden, ami csak kell ahhoz, hogy a versenyzõk egyetlen percre sem feledkezzenek meg arról, hogy a Buenos Aires-i cél elérése január 17-én nem lesz egy könnyû menet. Patagónia síkságai, az Atacama sivatag, és az Andok hegyei közötti utak, a délvidéki nyár hevében, tökéletes környezetet teremtenek a pilóták eltökéltségének bizonyítására a 2009-es Dakaron.
És sokan felvették a kesztyût. A január 3-i reggelen 43 ország 530 csapata képviselteti majd magát és indul útnak Buenos Airesbõl: 230 motoros, 30 kvad, 188 autó és 82 kamion. A dél-amerikai Dakar adatai egyedülállóak. És ezen felül elmondható, hogy, a világ rali csapatainak elitje fogja összemérni erejét ezen az új és ismeretlen vidéken.
A Mitsubishi címe most szabad préda a legnagyobb riválisok, mint a Volkswagen, BMW és a Team Gordon számára. A T2-ben megtaláljuk a Toyotát és a Nissant, akik a hõn áhított gyõzelem reményében indulnak. A kétkerekûek között a KTM erõteljesen igyekszik megõrizni dominanciáját. Természetesen a legjobb kamion-csapatok is képviseltetik magukat, a Kamaz, a Tatra, a Hino, a Mercedes és a Ginaf is ott lesz, és megpróbálják megszerezni a címvédõ Man-tól az elsõ helyet.
Argentína és Chile tökéletes hely a mindig is a kalandokat kedvelõ Dakar versenyzõknek. A mostani kivételes verseny grandiózus helyszínein új horizontok felfedezésére lesz lehetõségük.
A Dakar 2009 résztvevõinek lelkesedése óriási visszhangra talál az argentínek, és a chileiek körében, akik nagyon várják az eseményt. A verseny egész Dél-Amerikban népszerû, kifejezetten kedvelik az autóversenyeket és a kalandokat. A Dakar ötvözi mindezt, a felfedezés és az ismeretlen megismerésének vágyával csábítja a versenyzõket és a rajongókat. Átkelve az óceánon a rali készen áll egy hamisítatlan élmény megélésére. 100% Dakar. Nekünk szervezõknek a kihívás sajátosságát kell megteremetnünk, mivel ígéretet tettünk. Elköteleztük magunkat, ezért folyamatosan felülvizsgáljuk döntéseinket, hogy megmérettessünk és megismerhessünk. Egyetlen gondolattal a fejünkben: emberi kaland, extrém kaland.
szerintem biztos az utobbi években õk a favoritok mikor felborultak akkor is vezettek, de ha nem õk akkor a másik orosz csapat nyer, hihetetlen strapabiróak azok a kamazok :)
jajdejó Chaginék most is indulnak, megfogja enni a kamaz a mezönyt
Szívesen Lippet!
Köszi az infót Babor! A nevezettek listája! Az útvonal. ------------------------------------------------------------- Remélem ez egy igazi Dakar lesz, mert már rég volt jó=)
Ma hivatalosan is közzé tették az útvonalat és a nevezõket!
Mához 2 hónap, s rajt! =)
Készülnek a Dakarra:
Már csak 4 hónap és újra DAKAR:D
Dakar 2009 - megtelt!
Kész, vége, ennyi volt! Mármint a nevezések... Betelt az összes hely... A Dakar varázsa még most is töretlen, a verseny következõ dél-amerikai kiadásának nevezési listája is hamar betelt.
Ugyanaz a kaland, de más terepen. A Dakar ettõl még Dakar marad. Az extrém megpróbáltatás 2009-es kiadásának nevezési listája már megtelt, fél évvel a verseny elõtt. Az A.S.O.-hoz most is több mint 500 nevezés érkezett, de csak a leggyorsabbak kaptak helyet, hiszen a férõhelyek száma véges. ,,A Dakar rally mindig is egyenlõ volt a kalandvággyal is, és ez már így van 30 éve. Megérett egy új kontinensre. Argentínában a patagóniai táblás vidék, míg Chilében az Atacama-sivatag, és persze az Andok átszelése várja majd a mezõnyt. Nagyon jól fel kell készülniük a versenyzõknek fizikálisan, hiszen egyik napról a másikra kell majd alkalmazkodniuk a különbözõ terepviszonyokhoz, és persze a magassághoz. Rengeteg az új dolog, de egy valami nem változott, a Dakar megmarad a világ legkeményebb rally versenyének" - monta Etienne Lavigne fõszervezõ. Egyszer Dakar, mindig Dakar. A 2008-ban elmaradt verseny résztvevõinek nevezését elõnyben részesítették a szervezõk, így 2009-ben õk adják majd a teljes mezõny 65%-át. Hat héttel a nevezési kezdet után már több mint 500 nevezés érkezett a rendezõkhöz, akik persze nagyon örültek ennek. Lavigne elmondta, hogy az összes gyári csapat és top páros ott lesz a versenyen, de emellett megemlítette, hogy a mezõny 16%-át az abszolút újoncok teszik majd ki.
Buenos Airesben
A három legnagyobb csapat a Mitsubishi, a Volkswagen és a BMW elõtte valószínûleg már csak egyszer fogja összemérni az erejét, még pedig a Dakar Series második futamán szeptemberben Portugáliában. A PAX Rally szeptember 9-én indul Lagosból, és öt nap után érkezik majd Portimaioba. A motorosoknál már a KTM is jelezte részvételi szándékát. A 2009-es Dakar rallyt január 3-a és 18-a között rendezik meg, és 14 szelektív szakasz viszi majd a mezõnyt az argentínai Buenos Airesbõl a chilei Valparaisoba. A verseny 6000 kilométere során a versenyzõk áthaladnak a következõ tartományokon: La Pampa, Rio Negro, Chubut, Neuquén, és Mendoza, és következhet Chile. Itt január 10-én Valparaisoban lesz a pihenõ nap, majd a mezõny megmaradt része folytatja útját, irány Argentína a chilei Coquimbo és Atacama régión keresztül. A boldog gyõztes és a nem kevésbé boldog célba érkezõk pedig január 18-án örülhetnek majd Buenos Airesben, hogy sikerült megbirkózniuk a kihívással, melynek neve Dakar. A legtöbb versenyzõ számára azonban már november végén elkezdõdik a Dakar. Aki nem tudja vagy nem akarja repülõvel átküldeni autóját és felszerelését az óceánon, az nem hagyhatja ki november 26-ai és 27-ei technikai átvételt a franciaországi Le Havreban. Innen aztán együtt hajókázik majd át Dél-Amerikába a mezõny nagy részének felszerelése a versenygépektõl a legapróbb alkatrészekig. Nem kevés álmatlan, de minden esetre nyugtalan éjszakát okozva ezzel a csapatoknak. December 31-e és január 1-je pedig már az argentínai technikai átvételt jelenti Buenos Airesben, aztán már csak kettõt kell aludni, és kezdõdhet is a verseny.