igen, azt is megkéne nézni, hogy a gyõztes átlagsebessége azonos útszakaszokon mennyivel nagyobb lehet, mint régen :)
Na akkor: Dakar 2007 2 szakasz Portimao - Malaga:
Manapság az autó egészét elktronika figyeli, számítógép meg minden kütyü, sokkal nagyobb a meghibásodási ráta, meg hát sokkal jobban ki vanna hegyezve a teljesítõképességük határára.
Palik csöppet kiakadt a kamera elõtt ( lehet a fókuszba is volt, de rtl esti dakar "összefoglaló )... de igaza volt.
Én azon gondolkodtam, hogy mennyire durva már, hogy 20 éve szinte jobban bírták az autók mint manapság. Hiába a technikai fejlesztés, az autók könnyen felmondják a szolgálatot. Érdekes sztem, hogy ekkor ennyire bírták. Pazar élmény a régi idõket nézni. Csak az a baj, hogy már a Dakar is a gyárak versenyérõl szól, és nem annyira a kihívásról. Ma már nm nyerhet egy teljesen amatõr, régen még erre is volt esély.
Hát nem semmi gépezet az biztos:)
Nagy kár h az élõ verseny izgalma elmaradt idén:(, de örülök h az europsort ilyen mûsorral szórakoztat minket!
RTL klubon meg volt híradó, abbaazt mondták, azt pletyizik már, hogy nem a fenyegetés miatt mondták le, hanem politikai döntés volt, mert állítólag megromlott a franciák meg mauritánok kapcsolatat a meghalt turisták miatt. Na ha ez télleg így van, akkor a Dakar-nak vége...
Eurosporton most kezdõdött a napi visszaemlékezés
nagyon komolyak a régi videók...
Youtube-on az egyik felhasználó a tavalyi dakar összefoglalóit feltette. Itt a profilja: http://youtube.com/profile_videos?user=Porsche911GT1&p=r Kicsit visszafelé kell lapozni, d eminden szakasz fenn van. (angolul)
ha nem is dakaros de offroad-os játékvan a nevefull drive: uaz 4x4 ez elsõ réze , hummer ez a másodk része ajátéknak de ez off road-rl szol nem dakarol és inkáb trial, na ezt jó el mondtam szoval jó játék ,anak tetcik aki szereti a terepáros gameket vagy még rigs of rods abba vanak dakaros autok meg egy csomo modolt deez már teher autos játék ilyan terep2 féle grafikával el lehetvele szorakozni itt egy wbahonan le lehetszedni: http://repository.rigsofrods.com/ remélem segiteni tudtam jóécakát
Ez csöppet morbid volt. És hidd el, elég csúnya halál azért a Dakaron meghalni...
Élõ közvetítés általába nem szokott lenni, csak esténként az összefoglalóba szoktak kapcsolni a végén a táborba. Tavaly legalábbis így volt. Élõ azért nincs, mert a helikopterek nem mindig tudnak a levegõbe lenni, tudniillik tankolni is kell XD.
PS2-re van, de elég gagyi kis 2003-as. Én már egy odnak is örülnék. Am készült anno egy játék, a Grand Raid Offroad, csak leállították a fejlesztését másik project miatt.
helosztok hát ez rosz hír hogy elmarad vagy egyáltalán nem is lesz de vígasztal hogy 2010-ben imár itthonrol indul a verseny remélem ot lehetek és szurkolhatok a gyémántoknak meg a magyaroknak. de ha még is elindulna a verseny akkor kabel tv-énkivül hollehet még nagyábol éló-be követni a dakart mert kbtv az sajnos nincs de viszont egy progival be tudok hozni töb webes csatornát is konkrétan ezel a progival: http://www.origo.hu/szoftverbazis/multimedia/video/tvradio/internet_tv.html szoval köszönöm elöreisa segitégetés bizok benne hogy mégis elindula verseny.
A lefújt Dakar-rali magyar indulóit várják az egy héttel késõbb rajtoló Budapest-Bamako-ralin. Ugyan ez a verseny is áthalad Mauritánián, a szervezõk nem is gondolnak arra, hogy elmaradjon a kéthetes õrület.
A magyarok indulhatnak
"Megdöbbentett a hír és csak együttérzésünkrõl tudjuk biztosítani a magyar legénységeket"- mondta Szabó Gál András a magyar szervezésû futam szellemi atyja. Szabó Gál elmondta, eddig három külföldi dakaros csapat kereste meg, hogy indulni szeretnének a Bamakón.
A Budapest-Bamako rallyra a nevezés még októberben lezárult, ezért új csapatok már nem tudnak nevezni. A Dakar magyar legénységeinek ugyanakkor a futam szervezõi hajlandók helyet szorítani.
A Bamako is áthalad Mauritánián
Az eset érdekessége az, hogy amíg a Dakart a Mauritániában kialakult politikai helyzet miatt fújták le, az egy héttel késõbb induló másik verseny leghosszabb szakasza is Mauritánián halad át. A mauritán terror cselekmények és fenyegetések elsõsorban francia állampolgárok ellen szólnak.
A magyar külügyminisztérium ugyanakkor nem adott ki hasonló intést. Ellenben Göncz Kinga külügyminiszter levélben köszöntötte a Budapest-Bamako indulóit. "Kezdeményezésük a nemzetközi civil együttmûködés egyik szép példája" - írta levelében Gönzc a Szabó Gál Andrásnak ma átadott levelében.
A "minden ki van fizetve" jó részét újra ki kéne fizetni. Szállás, repülõ stb... Gyak újra kéne szervezni az egészet.
Én meg azt vettettem fel, hogy miért nem csinálnak új útvonalat, Mauritániát kikerülve. Igaz, legalább egy hónap csúszás lenne ugyan (hiz bejárják a pályát, mielõtt lindulna a verseny), de szerintem még mindig jobb késve, mint soha. Ahogy a Palik interjúban is olvasható, már minden ki van fizetve s az most kárbavész. Na meg a felkészülési idõ is...
A terrorositáké ahatalom, õk mondak valamit mi meg rábólintunk... hova jutott a világ emberek???
valszeg azé nem amerikában robbangatnak ( most az országra vagy a kontinensre céloztál ? ) mert nem ott van " elintézni " valójuk hogy ilyen csúnyán fejezzem ki magam.
De nem értem, nem lehetett volna kikerülni a mauritániai szakaszokat?
mért nem amerikában robbantgatnak a faszok, nem értem MIÉRT... már várt am a motorosokat nagyon, kiváncsi voltam h idén mit mutatnak... erre tessék
hát nagyon szomorú vagyok :(
A terrorizmus gyõz...
A Palik Racing Team versenyzõje, Palik László azonban arra számított, hogy saját felelõsségre mindenki nekivághat a versenynek.
"Mérhetetlenül csalódott vagyok - sajnálkozott a TV-s kommentátor. Rengeteget dolgoztunk azért, hogy itt legyünk, hogy elindulhassunk, erre ez történik. Sokkal rosszabbul érzem magam, mint amikor 2004-ben felborultunk és eltörtem a karomat, vagy amikor 2006-ban Európában felrobbant a motorunk. Bevallom, azt hittem, hogy saját felelõsségre nekivághatunk a viadalnak, s biztosra veszem, hogy mindenki rajthoz állt volna. Ugyanis ez az életünk! S, hogy most mi lesz? Hazarepülünk, de a technikát is vissza kell juttatni Magyarországra. Mi ugyanis arra készültünk, hogy Dakarig megyünk. Elõre kifizettük az üzemanyagot, a repülõjegyeket, a szállást, a hajószállítást, úgyhogy egyelõre tanácstalanok vagyunk."
Sztem alapítsunk terroristacsoportot. Nem nagyot, csak a dakar rajongók. Aztán megfenyegetjük a mocskos terroristákat, majd mind a millióan odamennénk és eltaposnánk õket. Söprögetés a ralli elõtt:D
Mondjuk én még csak túlélem, de szegény versenyzõk... Még a gyári csapatok csakcsak, egy nagyvállalatnak kitelik h bukják, de sok pilótának rengeteg munka van benne.
Naigen, életben nem CSztem még, de a Dakart már nagyon vártam, nagyon nagy feeling. R.I.P Dakar 2008
A tavaly Szalay Balázs szerelõcsapatában dolgozó Kovács Miklós vezette kamion-trió idén elõször vágott volna neki a Dakar-ralinak, azonban szerencsétlenségükre a rajtig sem jutottak el.
A gond a Scania papírjaival volt a lisszaboni adminisztratív átvételen, szervezõk nem engedték versenyben elrajtolni Kovácsékat. Ez egyébként nem kirívó eset, neves indulókkal is elõfordult már hasonló. Persze ez nem vigasztalja a Kovács Miklós, Tóth Tamás, és az Irigy Hónaljmirigybõl ismert Sipos Tamás hármasát, az talán már inkább, hogy a visszautasítás ellenére versenyen kívül, a szervizútvonalon mégis nekivágnak a Dakarnak.
"Törtük a fejünket, hogy mit csináljunk, végül azonban úgy döntöttünk, ha már itt vagyunk, nekivágunk a távnak, és ha szervizútvonalon is, de eljutunk Dakarig. Nem amiatt vagyok csalódott, hogy kifizettünk egy csomó pénzt a nevezési díjra, hanem azért, mert nagyon beleéltük már magunkat abba, hogy indulunk a versenyen, és amikor itt a helyszínen megtudtuk, ez nem lehetséges, mindannyian teljesen összetörtünk" - mondta a sikertelen átvétel után Kovács Miklós.
Több szerencsét kívánunk jövõre!
Szegények... Most mit kell kínlódni, az élmezõnyre úgyis veszélytelenek, fontoskodás
van reklám bõven a kocsin. Kíváncsi vagyok milyen szervíz áll mögöttük?
Több volt forma-1-es pilóta is megméretteti magát a minden évben megrendezésre kerülõ sivatagi Dakar ralin. A nevezési listán találhatjuk többek között az 1992 és 1997 között F1-ben versenyzõ japán Ukyo Katayamát, vagy a Jordan és Midland színeiben a 2005-ös és 2006-os idényt eltöltõ portugál Tiago Monteirót. Utóbbi pilóta jelenleg a WTCC sorozatban a Seat pilótája, a Dakarnak azonban egy SMG buggy-val vág neki. "Kicsit mindig is kalandor típusnak számítottam. Az egyik álmom, hogy egyszer körbemotorozom a Földet. A Dakaron is motorral szerettem volna elindulni, de annak ellenére, hogy van némi endurós tapasztalatom, nem vagyok hozzá elég magas szinten" - mondta Monteiro. A két fent említett pilótán kívül rajthoz áll még többek között az egykori F1-es versenyzõ Jacky Ickx lánya, Vanina Ickx, valamint a kétszeres Dakar gyõztes, Jean-Louis Schlesser is, aki az egykori forma-1-es versenyzõ Jo Schlesser unokaöccse.