2007. 01. 11. @ 18:55 A Palik Racing Team autós versenypárosa teljesítette a 2007-es Dakar-rali leghosszabb napjának szelektív szakaszát. Jelen pillanatban a Palik László, Darázsi Gábor páros a 41., összetettben pedig a 39.
Ezt én is csak néztem. Ahhoz képest jó az a Hummer, hogy mekkora. Lehet többen is kedvet kapnak majd XD
Gordon nyert a böszme Hummerral
Elõször volt vmi gebasz a kamionnal (talán benzinadagoló) aztán a javítás miatt kiesett idõt megpróbálta behozni és buktak egyett. A navigátort korházba is vitték helikopterrel, de nincs nagyobb baj. Képet ha tud vki várjuk...
Ha vki tudja pontosan miért is esett ki Chagin,kérem irja meg. Köszönöm!
Chagin kiesett:(...én a kamionosok közül Nekik szurkoltam...brutális az a Kamaz!De a lényeg,hogy a Volkswagen töretlenül tör elõre!És PAlik is hajtja a vasat rendesen:)
Percekkel ezelõtt érkezett a szörnyû hír, hogy a Dakar-rali ötödik szakaszán, valahol Er Rachidia és Quarzazate között két magyar egység is feladni kényszerült a versenyt.
A Kis-Czeglédi kettõs, a váltóproblémák ellenére, tegnap késõ este még továbbindult a szelektív szakaszon, de néhány kilométer után felrobbant a fékük. A tûzzel való küzdelem után a holtfáradt csapat éjszaka úgy döntött, hogy feladja a versenyt. Mostanra már a Quarzazate-i tábor felé vették az útjukat. A Kristóf-Simon duó kiesése hasonlóan pechesre sikeredett. Az autójuk a tegnapi szelektív szakaszon leállt, de szerencséjükre az arra járó Flex Dakar Team kamionja kihúzta õket egy egyenesebb útszakaszra. A szervizkamionjuk elindult értük, de eltévedt, és beleesett egy gödörbe. A GPS szerint a tegnapi szelektív közepén várakozik az autójuk. Palikék és Szalayék rendben elindultak a mai szakaszon, így értük továbbra is szoríthatunk. (www.vezess.hu)
Tavaly azt hiszem,volt olyan,hogy menet közben kinyilott az ajtó! Az se volt gyenge. A rossz nyelvek azt mondják 1000 Le-s tank motor dolgozik benne.:) Ami viszont bizonyos hogy titán és berillium ötvözetbõl készült.
"Az elsõ húsz induló sorrendje megfelel a tegnapi befutónak. Utánuk azonban nagy a kavarás. Kleinschmidt a 32. helyett a 21., Yvan Muller és Rene Metge a 39. helyett a 22., Barbosa a 43. helyett a 23., Holowczyc a 46. helyett a 24., Lavieille a 135. (!!!) helyett a 25. pozícióból indulhat. Gratulálunk az ASO-nak.
Továbbra is fennáll, hogy a rajtsorrendnél egyeseknek elõjogaik vannak. Különösen az autósokra igaz ez. Palik Lászlóéknak 37.-ként, Szalay Balázséknak 40.-ként kellene indulniuk a tegnap elért eredményeik jogán, azonban vannak náluk fontosabbak, akiket ki tudja miért, elõbbre soroltak, így csak a 41. és 43. pozícióból rajtolhatnak. Vannak egyenlõk és vannak egyenlõbbek."
kedves Gabec!meg tudod adni nekem a linket,ahonnan ezeket a képeket leszedted?elõre is köszi
Szerintem párszor beszaratták az autósok õt, és talán emiatt el is esett, vagy emiatt hátrányba került és úgy gondolta ennyit nemér, mer talán másnap el is üthetik vagy amiatt esik el mer egy autós nem figyel rá kellõen és akár megis sérülhet...
Érthetõ, mert akár meg is halhatnak, annyira veszélyes, de akkor mért jelentkezett eleve. Nem akarok itt fikázni senkit, de igy feladni elég furcsa....
Tragikus haláleset. A Dél-Afrikai Elmer Symons (107, KTM) bukott a 140. km-nél és bár az orvosi segítség gyorsan érkezett, életét már nem sikerült megmenteni, a 29 éves motoros a helyszínen életét vesztette.
A Dakar versenyigazgatója, Etienne Lavigne: nehéz pontosan megtudni miért okos okoz egy baleset valakinél halált. A baleset egy olyan területen történt, ami 2-es veszélyességi szinttel volt jelezve (a 3-ból). Ezen a szakaszon hullámok voltak a homokban. Versenybaleset egy igen nehéz tereprali-versenyen.
Hermann Henrik gondolatai a feladás körülményeirõl: "Ha csak mi motorosok lennénk, nem lenne semmi gond. De ahogy az autók is bekeverednek közénk, már életveszélyes közlekedni. Szabályosan letolnak az útról. Nekem ehhez nincs kedvem, családom van, akik hazavárnak. Úgyhogy azt hiszem ennyi volt."
:(
Paris Dakar Rally (Elég régi játék, de ahhoz képest egész jó)
"A legmodernebb GPS technika segítségével a verseny ideje alatt élõben láthatja a versenyzõket a térképen, vagy visszajátszhatja az elõzõ szakaszokat
Csak meg kell látogatni a dakar.in.hu oldalt, ahol a "search for a competitor" alá be kell írni a versenyzõ nevét vagy a rajtszámát (a Flex Dakar Team esetén pl. az 521-et), majd az alatta megjelenõ jármû ikonja mellett a plusz jelre kell kattintani, és már meg is jelenik a team a térképen.
Élõ közvetítés csak a verseny alatt érhetõ el, ha épp nincs verseny, az elõzõ napi szakaszok játszhatóak vissza. A kis helyezési dobogókra kattintva a részeredmények olvashatóak, ha épp rendelkezésre állnak ilyen adatok."
Figyeljétek meg,hogy most a Szalay-ék Antarával indultak és ha neadj isten vmi hiba miatt kiesnek a sok barom arra alapozza az Antaranak a minõségét és nem fogják venni.
ennyi erõvel aki az elsõ szakaszt nyeri, az lesz az elsõ :DDDD Nincs nagy jelentõsége, csak ennyit akartam mondani
Kitudja, lehet pont az múlna... hogy valaki hibázik abból nem következik hogy a másik is... utána már hibázhat mind2õ, de pont az az 1 hiba fog dönteni... szvsz
Eurosporton amugy mindennap 22 és 22:30 között Dakar összefoglaló. (Az ertéel jóvoltából ugyan van 1 órás összefoglaló, de mikor is? Éjfél után fél órával! Namost ugyebár ki az aki, fennmarad a Dakar kedvéért hajnali 1-2-ig, hétköznap is?)
A színvonalas mûsort pedig Várhegyi Ferenc kommentálásával hallhatjuk.
rosszul fogalmaztam. Inkább úgy kellett volna írnom, hogy a "kemény" verseny.
Az igazi verseny akkor kezdõdik, ha átérnek Afrikába.
akkor jól kezdõdött a dakar a magyaroknak remélem jobban fojtatják hajrá De Villiers hát és a magyarok!!!
A dakar.hu hírei szerint Szalay Balázsék túl magas guminyomást választottak a puha talajhoz, ami miatt sokat kellett az autónak erõlködnie, a motor végig túlmelegedett. Egy ugratóról leérkezéskor ráadásul eltört az egyik lengéscsillapító és csak lépésben tudtak a célba begurulni. A motorosok is megszenvedtek, Kátai Péter esett, kelt, Dési Jánosba pedig belerohant egy másik versenyzõ.
Minden magyar motoros és autós megérkezett Portimaoba, a kamionok még az összekötõ szakaszon haladnak!
Kamion:
Darazsi 32. Szaller 39. Szobiék 20.
Szerintem nagy esély van rá, hogy VW-s fog nyerni. Ahhoz képest, hogy nem régóta, talán 3 éve versenyeznek a Dakaron, nagyon jól nyomják, pedig a nagy riválisok már jó régen versenyeznek...
Kiséknek már féltengelytörésük van ezt hol olvastad vagy hallottad
hajrá De Villiers már tavaly is neki drukkoltam
Persze, amig mindenki nem ért célba addig változnak az eredmények, mivel nem egyszerre indulnak. Tehát akik mögöttük jönnek azok eléjük bejöhetnek, ezért hátrébb sorolódnak.