Kátai Péter: a pálya sokkal nehezebb volt a tavalyi elsõ szakasznál, sok homokos résszel és tele fával, emiatt veszélyes volt gyorsan menni. Négyszer elesett, de szernecsére nem történt baja. Ugyanígy járt Dési János is, de mindketten jó kedvùek és jól vannak.
Autósok :
Szalay 42. Palik: 43. Kristóf 70. Kis 94.
Nah remélem jó erdményeket érnek majd el a magyarok:)
hello holnap indul csak a java aztán kiderül mi lesz a vége
Eljött a nap, ma kerül sor a gépátvételekre ( véglegesen )!
Néhány adat a 2007es DAKAR-ról:
Portugál fõvárosból, Lisszabonból indulnak. Az érintett országok: Portugália, Spanyolország, Marokkó, Mauritánia, Mali és Szenegál. Össztáv 8696 km, ebbõl 5010 km a szelektív szakasz.
187 autó, 250 motor, 88 kamion áll a rajthoz. Összesen 525 versenygép indul el!
Az autósok normál sorrendben, párosával, kezdetben két, majd egy percenként indítva teljesítik a távot. Elsõnek így Alphand és De Villiers indul 12:40-kor, mögöttük Roma és Peterhansel, majd Schlesser és Miller, Saby és Sousa, Magnaldi és Chicherit, Gache és Sainz majd sorban a többiek. Szalay Balázs és Bunkoczi László párja a spanyol Foj/Pujolar páros, 12:58-kor indulnak. 69 autó volt képes arra, hogy eljusson idáig. A lett Saukans is indul (õk gázolták el két napja a felelõtlen, autójuk elé beugró fiút), azt nem tudjuk, hogy versenyen kívül-e. A kiesettek listáján mindenesetre két napja szerepelnek.
össz-vissz 574-en... vagyis ez nem teljesen helytálló ez a szám a Motor+Autó+Kamion -osokra vonatkozik, egyéb kategória mint pl a: kvad nincs benne...
A motorosok fordított sorrendben, 20 fõs csoportokban rajtolnak a gyorsaságin. A tengerparton, a mély homokban indulnak, kisebb homokdombok között, majd befordulnak a Rózsaszín tóhoz vezetõ földútra, ahol már várja õket a pódium. Az elsõ csoport 11:30-kor, Varga Ákos csoportja 11:50-kor, az elsõ húsz 12:10-kor indul. Összesen 93 versenyzõ teheti meg a mára klasszikussá vált útvonalat a tó körül és fejezheti be a 28. Dakart.
Hát sejtéseim nekem is vannak, de valami komoly anyagi kimutatásos cikk elkélne. Gondolotam hátha az ezt a topikot látogatók fel vannak szerelkezve ilyen háttéranyagokkal.
ami minden technikai sportban, nagy autógyárak, szponzorok, reklám stb...
Valaki tudna nekem belinkelni egy olyan cikket, ami a Dakar anyagi oldalát firtatja? Olyat, amibõl kiderül, hogy ez csak egy hóbort vagy komoly üzleti ág... Nem igazán értem, hogy mi lehet benne az üzlet. Köszi!
Az összetett verseny eldõlt, ezen a rövid szakaszon egyébként sem lehetne nagy változásokra számítani. Így azonban, hogy a rendezõk döntése szerint a gyorsaságit a tragikus események miatt összekötõként kell teljesíteni, végképp nem várható . Persze, a technika még mindig megadhatja magát (az összekötõnek is van beérkezési limitideje), de azért aki már eljutott Dakarig, nem a megbízhatatlanok közül kerül ki, legyen az ember vagy jármû.
A magyaroknak a tegnapi, utolsó próbatételen vegyes napjuk volt. Akadt, akinek nagy napja volt, mások szenvedtek.
Varga Ákos azt nyilatkozta három napja a Blikk-nek, hogy nem indul többet a Dakaron, túl sok a baleset, nagyon veszélyes, és úgysincs esélye az elsõ tízbe kerülni. Ehhez képest tegnap nyolcadik (!!!) lett, úgy, hogy végletekig kimerülve, fájó kézzel, fájdalomcsillapítókkal teletömve motorozott. Ha nem lenne a vétlen gyorshajtás miatti súlyos idõbüntetése, összetettben talán az elsõ harmincba is befért volna, úgy, ahogy a tavalyi, elsõ Dakaros szereplése alkalmával is. Így is 60., mindenképpen megsüvegelendõ.
Szalay Balázsnak ellopták a bukósisakját és nem bírt Kabirovval, kénytelen volt a Kamaz mögött menni vagy száz kilométeren. Így is a 26. idõt autózta. Összetettben a 29. helyen végzett a magyar autós páros, ami ugyan nem olyan elõkelõ, mint a 2005-ös 21. hely, de a mezõny is sokat erõsödött, ennyi gyári versenyzõ talán sohasem volt, a félgyáriak is közel kétszer annyian voltak, mint tavaly. A Szalay Dakar Team így is nagyon sikeres, hiszen ismét eljuttatta autóját, versenykamionját és motorosát Dakarba, és szép részeredményeket is fel tudott mutatni. A nyolcadik Dakarra kimondhatjuk, hogy teljesen összeért a csapat, megbízható szereplõivé váltak az eseménynek, és ez a legnagyobb elismerés, amit egy nem gyári csapatról el lehet mondani. Ugyanakkor, csatlakozva a szurkolókhoz, a továbblépés lehetõségeire lennénk kíváncsiak, már csak azért is, mert jövõre még erõsebb mezõny várható.
Elõzetesen mindenki könnyebbnek gondolta az idei Dakart, mint a tavalyit, mégis, a kamionosok gondjai mutatták, a szervezõk képesek mindig rátenni egy lapáttal. Szallerék kiestek, és a Darázsi/Szalai/Rack trió is éppen csak elkínlódta a lassan szétesõ Zöld Szörnyet Dakarig. Igaz, ezt a 17. összetett pozícióban, de ne feledjük, öt gyári DAF nem indulhatott. Ha valakikre, a kamionosokra különösen igaz, hogy a sokat próbált, ám leharcolt jármûveket le kell cserélni, mert jövõre nem lehet majd velül labdába rúgni. Sõt, a verseny teljesítése is kérdésessé válhat, ami, tekintve, hogy elsõdleges feladatuk az autós csapattársak segítése, hatalmas hiba lenne. Mindkét sofõr igen jó képességekkel van megáldva, itt a technika érte el a korlátait. Jövõre legalább tíz gyári kamion várható és Loprais is új Tátrát ígér.
Külön kell megemlékeznünk az újonc Szobi/Éder/Jobbágy trióról és szereplésükrõl. Nem véletlenül ítéltünk nekik Fair Play díjat, hiszen a verseny vége felé új szerepet találtak maguknak, önkéntes mentõangyalként önzetlenül mentettek válogatás nélkül mindenkit (a másik két magyar kamion is jeleskedett ebben a mûfajban). A rendezõk ezt idõjóváírással honorálták és biztosak vagyunk benne, ezzel nem csak a saját névjegyüket tették le a Dakaron, de jó hírét vitték Magyarországnak. Mindezeken felül, újoncként teljesítették a Dakart, amiért minden elismerést megérdemelnek.
Mi a franc volt ez a sárga autó?? Még nem is mutatták... Tök baró! :-)
A verseny rendezõségének közlése szerint a sajnálatos halálesetek miatt a holnapi napon mért versenyt nem rendeznek, a mai befutó egyben végeredmény is!
Az összetett verseny állása a 14. szakasz után (egyben a 28. Dakar rallye végeredménye):
Motorosok
1. Coma (55h27'17") 2. Despres (+1h13'29") 3. Sala (+2h29'48") 4. Blais (+2h36'18") 5. De Gavardo (+3h22'47", 1h idõbüntetéssel) 6. Ullevalseter (+3h54'52") 7. Duclos (+4h43'56") 8. Casteu (+6h16'21") 9. Rodrigues (Yamaha, +6h54'41", 2h idõbüntetéssel) 10. Vinters (+7h53'14") ... 60. Varga (+28h50'26", kb. 9 óra idõbüntetéssel). A nem jelzettek KTM-mel versenyeznek. Összes rangsorolt: 93 versenyzõ
A szervezõknek kéne kitalálni a dolgot normálisan, vagy valamit odatenni hogy olyan közel mégse mehessenek az emberek. Ezek a szerencsétlenek meg persze hogy ott nyüzsögnek amikor egész évben semmi nem történik, ilyenkor meg látnak sok autót, motort és még segélyeket is kaphatnak.
mit? ezellen lehetetlen... nemtudom hol történt, de ha nem lakoövezetben akkor a szülõk a felelõsek teljes mértékben.... sok ember olyan mint a rally ottis történhetne állandóan haláleset de ottani versenyzõk profik és már megszokták hogy a gyökér nézõk olyan helyekre állnak ahova ha kisodródik csattanás lesz... de a dakaron annyi amatõr van hogy...
Újabb haláleset történt. A rendezõség közleménye: "A Szenegáli Motorsport Szövetség és a rally szervezõi a következõ tájékoztatást kapták a helyi rendõrségtõl. Ma késõ reggel baleset történt Kaffrine település közelében az RN1-es úton. Ezt az útvonalat a rallyra nevezett assistance jármûvek használhatták Tambacoundából Dakar felé. A 200. km-nél az egyik assistance kamion kioltotta egy 12 éves fiú életét. A baleset körülményeit a helyi rendõrség vizsgálja, a helyi rendõrfõnök, Diop parancsnok vezetésével."
miért nincs közvetítés a euro sport-on nem tudjátok?
61. Varga (+28h23'50", kb. 9 óra idõbüntetéssel) 30. Szalay (Opel, +30h19'52")
Ma reggel, helyi idõ szerint 10 órakor, a 13. szakasz gyorsaságijának 25. km-énél, Labé és Tambacounda között, 6 km-re Kourahoye falutól, egy kisfiút, aki a családjával érkezett a rallyt nézni, elütött a 420. sz. versenyautó (Saukans - Lettország), amikor átszaladt az úton. Az orvosi stáb azonnal ellátta, de a helikopteren, amely Labé-ba szállította, meghalt. A rendezõk mély részvétüket fejezik ki a kisfiú családja felé.
Peterhansel fának ütközött,megsérült a felfüggesztése.Ha jól olvastam 17 óra után ért a célba,kb. 3 órát vesztett Alphand-dal szemben,aki az élre ugrott.
1 éve ezen a napon halt meg Fabrizio Meoni
"Megjelent a versenyt feladottak listája a 10. szakaszon. Sajnos a felsorolás a Liszi/Tóth kettõssel kezdõdik, és a Kristóf/Hujber kettõssel végzõdik (ez utóbbiról már korábban beszámoltunk). A listán még 17 autó és 8 kamion szerepel, de ez minket aligha vigasztal. Ezek azok a versenyzõk, akik már a mai napon sem indultak el. Akik ma estek ki, azok névsorát várhatóan holnap reggel teszik közzé. Csak reménykedhetünk, hogy a Szaller/Laklóth/Csitári trió nem lesz rajta, mert a valóság az, hogy a pályát lassan zárják és õk még mindig messze a CP1 elõtt, a 132. km-nél vesztegelnek, a hírek szerint szerelik a kamiont. Az elõzõ éjszaka sem aludtak, most ismét kint rekedtek a sivatagban, azzal a különbséggel, hogy lehet, önerõbõl nem tudnak kijutni."
én is csak az utolsó 5mp-t csíptem el és elég fancsali képet vágott a Héder... na de megyek mert már megy a Euro Sport-on
Igazából nem nagyon értem az efajta "biztonsági" döntést.Vagy ezt szolidaritásból csinálják?Mert, ha ma nem is mennek gyorsaságit, holnap ugyanúgy meghalht valaki. Most volt pihenõnap szóval egy úgynevezett pihenõszakasz sem indokolt most a motorosoknak, mert nem a fáradságból történt ez a baleset.Sajnos ez benne van ebben a vesenyben és ezt az összes versenyzõ tudja.
A holnapi napon a motorosok nem versenyeznek, összekötõként teljesítik a szakaszt Kayesig. Tavaly, Meoni halálakor, aki ugyanitt vesztette életét, szintén ezt a megoldást alkalmazták.
Varga 42.-ként ért célbe többiek még kószálnak ( sivatagban beesteledett )
Szomorú hír sajna:( "12:57-kor megállapították Andy Caldecott halálát, aki a 250. km-nél elesett. Azonnal meghalt. Úgy tudjuk, a baleset 12:31-kor történt, a helikopter 12:55-re ért hozzá és már 12:57-kor jelentették a halálát."
Jordi Arcarons, a Repsol KTM csapat menedzsere, korábbi bajnok: "Nincs túl sok információm a balesetrõl. Nagyon nehéz lesz megemészteni. Tovább kell dolgoznunk, hogy növeljük a versenyzõk biztonságát. Most, ez megint túl késõ. Beszélünk a versenyzõkkel, hogy segítsünk neki túltenni magukat az eseten. Nem ismertem Andyt annyira. Egy Repsol KTM motoros volt, aki csak az utolsó pillanatban kapott esélyt a Dakarra. A sorsunkat nem változtathatjuk meg. A kockázat mindig fennáll."
Etienne Lavigne: "Caldecott a nyakcsigolyát ért súlyos ütés következtében hunyt el. Ez minden, amit tudok. A tavalyi két haláleset következményeképpen, egy csomó szabályt hoztunk a motorosok biztonságának növelése érdekében. Korlátoztuk a maximális sebességet, kisebbre vettük a benzintankot, ami miatt többször kell megállniuk. Bármit teszünk, végzetes bukások alacsonyabb sebességnél is történhetnek. Andy egy nagyon gyors szakaszon haladt, de az engedélyezett maximális sebességnél kevesebbel. Megvárjuk, amíg az összes motoros befejezi a szakaszt, mielõtt elmondjuk nekik, mi történt. El kell döntenünk, hogyan tovább."
Szalay kocsija felmondta a szolgálatot nagyon ugyfest hogy Darazsiék vontatják mer 1 pontra határolodik be mind2õjük mozgása :((
nehezebb a navigáció, kicsit nagy a fejetlenség mondták is párszr már a versenyzõk... de, sztem nem a szervezõk hibája a baleset hanem a versenyzõk figyelmetlensége...
Kis Sándor: "Nem kockáztatom Péter és a saját életemet. Szerelõink mindent megtettek, amire lehetõségük volt. De varázsolni sajnos még mi sem tudunk. Sérültek a bukócsöveink is a karambolban, nem beszélve arról, amit csak késõbb realizáltunk, hogy a benzintankunk is már 2 centiméterrel elmozdult az eredeti helyérõl. Ez normál terepen nem okoz gondot, hiszen biztonsági gumitankról van szó, melyet masszív acélváz rögzít. Viszont vészhelyzet, ne adj isten egy újabb bukfenc esetén, belegondolni sem merek, mi történhetne. Egy szó, mint száz, nem szeretném, hogy 500 liter benzinben égjünk el. Hazamegyünk."