Kezdve azzal hogy 11kor kezdték el, a mûsort, majd 2 nap után átálltak 12re... most kapcsolom be a TVt és pont a végét kaptam el. 23:15kor kezdõdött. Ezt tegnap miért nem mondták? -.- vicc.
Mégse... most kezdõdik. Akkor ügyes voltam, hogy nem 12kor kapcsoltam oda, nem maradok le:)
MOST kezdõdik épp! eddig a köcsög darts miatt volt megint csúszás, után még lósport, és most dakar. legalább meg tudtam nézni az rtl-es összefoglalót is.
btw, megvan az idei elsõ "igazi" áldozata a versenynek, egy 25 éves francia motoros. mondjuk õt sem a szakaszon érte a baleset, hanem az összekötõn elcsapta egy rendõrautó :(((
Nagyon jó az idei verseny eddig. Rettentõ szoros a mezõny. Motornál, autónál 1 gyenge nap és a dobogóról vissza lehet esni a 7. helyig. Kár hogy Sanyi kiesett... motorosoknál pedig generáció váltás van szvsz. Itt vannak az új nevek!
Na feladtam, kedves eurosport... b+.
új rekord, ma 1 óra 42 perc késés. mondjuk az rtl-en már félig-meddig megnéztem.
Ott meg hamarabb kezdték :( pedig idén elég pontosak voltak.
B+ az rtl klub is az összefoglalóját,mert kamionból csak a magyart mondja,a többi meg le van szarva,hol ott a közvetítések elején még beszéltek róluk!
Engem az zavar hogy annyi mindenrõl lehet beszélni, de ez a 20 perces összefoglaló semmire nem elég. Lezavarnak mindenkit gyorsab, közben ugyan azokat a jeleneteket mutogatják 1 hete... most komolyan, érdekel engem hogy Attiah kiesett? egy dolog hogy neki szurkoltam, de már mikor volt az. Nem kell minden nap percekig ugyana azt lenyomni róla. Lenne mit mutatni, rengeteg dolgot lehetne kivesézni hogy a nézõ jobban átérezze a dolgokat, de nem. 1-2 interjú van 2 hét alatt a táborból, vagy az ott történt dolgokról.
Az összefoglalók nem sokkal adnak többet mint ha megnézném neten a végeredményt és ez nagyon rossz:(
Azért azt is vedd figyelembe, hogy az aznapi szakasz történéseit oké, hogy felveszik, de utána szerkeszteni meg miegymás sztem kurva nehéz összerakni azt a 20 percet. Gondolom a kamerák amik vesznek a szakaszon nem fogják végig nézni az egész felvételt, hogy a legjobb jeleneteket berakják az összefoglalóba, mert az holnapra se lenne kész.
A hivatalos összefoglalók se sokkal több idõ, meg több ember dolgozik ott a helysízen, mint az RTL-es kollégák.
szerinted ez így rendjén van? Nagy határ szar a közvetítés. Össze vissza van az idõpont is, mindig lemaradok. Ahogy elkezdõdik már vége is. Minimum 1 órásnak kellene lennie. Kibaszott retkesklub!
Mutassanak több anyagot több ideig. A mezõny 70%-ról semmi infó nincs. Belsõkamerás meg mindeféle felvétel kéne, mert korrekt kielemzés.
F1 szintû közvetítés kéne. Néha élõt is benyomhatnának az idióta reklámok helyett.
autósok: 1. Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret (francia, Mini) 38:32:39 ó 2. Giniel de Villiers, Dirk von Zitzewitz (dél-afrikai, német, Toyota) 42:22 p hátrány 3. Leonyid Novickij, Konsztantyin Zsilcov (orosz, Mini) 1:28:22 ó h. ...21. Szalay, Bunkoczi 11:58:38 ó h.
motorosok: 1. Cyril Despres (francia, KTM) 43:24:22 ó 2. Faria 10:43 p h. 3. Francisco López (chilei, KTM) 18:48 p h.
A qadosok,kamionosok? Ahogy látom ez valami divat itt Magyarországon a hírközlõ online média,tv-k,újságok egy jó részénél,hogy ezt a két kategóriát egyszerûen nem létezõnek tekintik. Ha már beszélnek egy versenyrõl,ahol több kategória van,akkor illenék megemlíteni az összeset. Szerintem ugyanis azok a versenyzõk is megérdemlik az elismerést akik nem motoron,vagy autón tették meg a távot.Persze tudom a kamion kategória neccces mert azt szinte mindig a Kamaz nyeri,és nem szép dolog arról beszélni,hogy az "orosz szar" megbízhatóbb és jobban bírja a nehéz körülményeket mint a jóval drágább nyugati társai.A quadnál ilyen "gond" nincs,mégsem beszélnek róla.
1. Eduard Nyikoljaev, Szergej Szavoszytin, Vlagyimir Ribakov (orosz, Kamaz) 39:41:43, 2. Margyejev, Beljajev, Mirnij (orosz, Kamaz) 37:10 p h., 3. Karginov, Devjatkin, Mokejev (orosz, Kamaz) 37:57 p h., ...30. Darázsi, Vörös, Szalai 20:54:43 ó h.
Quad :
Marcos Patronelli hatalmas elõnnyel érte el második Dakar gyõzelmét. Az argentin ideje végül 49 óra 42 perc 42 másodperc volt. A második helyen Ignacio Nicolas Casale végzett, a chilei quados 1 óra 50 perc 35 másodperccel maradt el Patronellitõl. A harmadik hely Rafal Soniké lett, a lengyel hátránya 3 óra 16 perc 49 másodperc volt. Bonetto lett a negyedik, Palma az ötödik, majd Husseini, Smith, Flores Seminario, Clavigliasso, és Gagliardi zárta a top 10-et.
Akkor ezek után a végeredmény. Quadosok: Újra örülhettek az argentinok,ismét Patronelli gyõzelem született. Quad végeredmény: 1.Marcos Patronelli(argentin,Yamaha) 49:42:42 2.Ignacio Nicholas Casele (chilei,Yamaha) 51:33:17 (+ 01:50:35 hátrány) 3.Rafal Sonik(lengyel,Yamaha) 52:59:31 (+03:16:49 hátrány)
Kamionosok: A tavaly Csagin "Cár" nélkül induló,fiatalokra építõ Kamaz, akkor versenyzõi hiba miatt nem gyõzhetett. Idén a "Cár" mint csapatfõnök tért vissza és az eredmények alapján elég jól kikupálta a tavaly még bénázó fiatalokat. A csapat hozta a régi formáját,komoly mûszaki hiba (szemben a fõ rivális Ivecoval és a Tatraval) nem fordult elõ 2 hét alatt. A komoly problémák a defektekben merültek ki. Az utolsó szakaszon emiatt csúszott le a második helyrõl Karginov mindössze 47 másodperccel a jobb elsõ defekt után Karginov felnin vitte célba a nagy kék kamiont. Kamionok,végeredmény: 1.Eduard Nyikolajev,Szergej Szavosztyin,Vlagyimir Ribakov(orosz,Kamaz): 39:41:43 2.Ajrat Margyejev,Ajdar Beljajev,Anton Mirnij (orosz,Kamaz): 40:18:53 (+37:10 hátrány) 3.Andrej Karginov,Igor Gyevjatkin,Andrej Mokejev (orosz,Kamaz): 40:19:40 (+37:57 hátrány) ..... 30.Darázsi Zsolt,Vörös Ferenc,Szalai Norbert (magyar,MAN): 60:36:26 (+20:54:43 hátrány)
Megelõztél:) Elég lassan jött be valamiért a hivatalos Dakar oldal. A közvetítések pedig csapnivalóak voltak. Legalábbis a retekklub-féle.
Egy kis összefoglaló. Headline: Dakar 2013: Despres, Peterhansel, Patronelli és Nyikolajev ünnepelhet Santiagóban A francia Cyril Despres ötödik, honfitársa, Stéphane Peterhansel a tizenegyedik, az argentin Marcos Patronelli a második, az orosz Eduard Nyikolajev pedig az elsõ gyõzelmét szerezte meg a Dakaron, amikor átgördültek a célvonalon Chile fõvárosában, Santiagóban.
Despres ma csak a 17. idõvel ért célba, de még ez is simán elég volt ahhoz, hogy besöpörje újabb Dakar-gyõzelmét. Így már õ is öt sikerrel büszkélkedhet, akárcsak Cyril Neveu, és már csupán egyetlen gyõzelemre van Peterhansel hatos rekordjától. S hogy a gyõzelem még édesebb legyen, portugál vízhordója, Ruben Faria végül mégiscsak megszerezte a már elveszettnek hitt második helyet.
Chalecót a saját versenygépe hagyta cserben: az utolsó szakasz elõtt motorblokkot kellett cserélnie, s ezért automatikusan megkapta õ is a 15 perces büntetést. Ami egyet jelentett azzal, hogy elúszott a nagy nehezen megszerzett ezüst, sõt, a chileinek izgulnia kellett, hogy meg tudja-e tartani legalább az utolsó dobogós pozíciót a szlovák Ivan Jakessel szemben. Meg tudta. Igaz, az utolsó 126 kilométeren õrült tempót repesztett, meg is szerezte idei ötödik szakaszgyõzelmét. Mögötte Ruben Faria, és a jövõ egyik nagy reménysége, Joan Barreda futott be.
Az összetettben Ruben Faria 10 perc 43 másodperccel maradt le Despres mögött, s második helye Portugália valaha volt legjobb eredménye a Dakar történetében. Chaleco mögött, a negyedik helyen pedig egy igazi meglepetésember ért célba, a szlovák Ivan Jakes, aki több mint húsz percet vert az ötödik spanyol Juan Pedreróra. A 39 esztendõs szlovák, akinek korábban is voltak figyelemre méltó szakaszeredményei, miután eddigi öt Dakarjából négyszer kiesett, idénre a következetes, egyenletes versenyzést és a célba érést tûzte ki célul, s ezt maradéktalanul végre is hajtotta.
Saghmeister Gábor a 88. idõvel zárta az utolsó nekifutást, az összetettben a 61. helyen végzett.
A quadosok versenyében Marcos Ptronelli a harmadik helyen zárta az utolsó szakaszt, melyet végül az idei viadal egyik nagy felfedezettje, a dél-afrikai Sarel Van Biljon nyert meg, de az összetettben már nem lehetett megrengetni a pozícióját: óriási fölénnyel szerezte meg második gyõzelmét. Az argentin egyébként a második szakasz óta folyamatosan az élen állt és négy szakaszt nyert meg idén. Ebben a kategóriában a chilei Ignacio Casale lett a második, a lengyel Rafal Sonik a harmadik, honfitársa, az Európa- és Világbajnok Lukasz Laskawiec viszont problémákkal tarkított verseny után csak a 13. helyen végzett, igaz, két szakaszgyõzelmet is szerzett.
Az autósoknál az utolsó szakaszon ismét Nani Roma diadalmaskodott két argentin, Orlando Terranova és Lucio Alvarez elõtt. A katalánnak azonban ez is kevés volt ahhoz, hogy fel tudjaon kapaszkodni a dobogóra, a harmadik hely csapattársáé, Leonyid Novickijé maradt. Az X-Raid csapat boldog lehet, hiszen az elsõ öt helybõl négyet az õ párosaik szereztek meg ( az ötödik helyen Terranova végzett).
Stéphane Peterhansel a mai napnak már igen óvatosan vágott neki, de nem is kellett rohannia: 25. Dakarján így is megszerezte ötödik autós gyõzelmét, összességében pedig már az egészen hihetetlen tizenegy sikernél tart! Ráadásul a francia ezzel az eredménnyel megdöntötte Ari Vatanen már meglehetõsen szakállas rekordját, s öt gyõzelmével immár õ minden idõk legsikeresebbje az autós kategóriában is. A rend kedvéért tegyük hozzá, hogy legközelebbi üldözõjére, Giniel de Villiers-re 42 per 22 másodpercet vert, míg a harmadik helyezett Novickijre már csaknem másfél órát... Igaz, ehhez azért kellett az is, hogy legveszedelmesebb riválisa a táv felénél mûszaki hiba miatt kiszálljon a meccsbõl.
A magyarok közül a mai napot Szalayék a kiváló 17., Pócsikék a 79., Sebestyénék pedig a 80. pozícióban zárták, az összesítésben pedig a Szalay Balázs - Bunkoczi László kettõs a 24., a Sebestyén Sándor - Bognár József páros a 72., a Pócsik László - Farkas Nándor - Szaller Zoltán trió pedig a 74. helyen végzett.
Ami a monstrumokat illeti, náluk az utolsó szakaszon a Veka-MAN-os Peter Versluis megszerezte elsõ szakaszgyõzelmét, a nap mégis inkább a Kamazokról szólt, az orosz gárda ugyanis a jelek szerint visszatalált régi önmagához, és gyakorlatilag letarolta a dobogót, Nyikolajev, Margyejev, Karginov sorrendben. A csapatvezetõvé avanzsált pilótalegenda, Vlagyimir Csagin alighanem nagyon büszke most fiatal tanítványaira. Margyejev és Karginov között egyébként a több mint 8000 kilométer után mindössze 47 másodperc döntött, miután Karginov ma egy jobb elsõ defekt után felnin hozta be a kék monstrumot a célba.
A Cárevicsnek becézett és Csagin-utódnak tekintett Eduard Nyikolajev elsõ Dakar-gyõzelmét szerezte, legalábbis pilótaként, hiszen 2010-ben részese volt Csagin gyõzelmének.
A verseny elõtt még nagy favoritnak tartott címvédõ Gerard de Rooy bosszankodhat: amilyen szépen indult számára a verseny, olyan pocsék véget ért. A pihenõnapig szinte folyamatosan vezetett, úgy tûnt, képtelenség lesz megelõzni, aztán a kilencedik szakaszon jött a feketeleves mûszaki problémák képében, s hiába nyert még utána szakaszt, hiába volt az utolsó négy szakaszon a legjobb háromban, végül a dobogóról is lemaradt.
A kategória egyetlen magyar indulója, a Darázsi Zsolt - Vörös Ferenc - Szalai Norbert trió ma 33. idõvel ért célba, az összesítésben pedig a 30. helyre hozta be az MAN-t.
2013/01/19 23:58 CET | Szerzõ: MR/Kónya Rita
Dakar - The Ultimate Rally Race ★ Official figures at the end of the verifications ★
431 competitors: 174 bikes, 40 quads, 147 cars 70 trucks will be at the departure of the 2014 edition.
Nézegetve az összefoglalókat, azon elmélkedtem milyen jó is lenne egy egész éves Dakar Series mondjuk ilyen pontgyûjtõs rendszerben. Én így álmodnám meg az egész szezont (nem sorrendben): - Dakar Dél-Amerikában (homok, hõség) - Africa Eco Race (homok, hõség) - Central Europa Rally (dimbek-dombok, átlagos hõmérséklet) - Silk Way Rally (vagy más verseny, ahol hó, sár, mínuszok vannak)
Mondjuk elég költséges lenne azoknak, akik minden versenyen indulni szeretnének, de szerintem nem lenne rossz kis bajnokság! :)
Két újságíró és egy motoros is meghalt a Dél-Amerikában zajló Dakar-rali csütörtöki napján.
A szervezõk pénteken közölték, hogy a belga Eric Palante a Chilecito és Tucumán közötti ötödik argentínai szakaszon vesztette életét.
Helyi idõ szerint péntek reggel fél kilenckor, a csütörtöki gyorsasági szakasz 143. kilométerénél talált rá a keresésére indult egyik kísérõ kamion.
"A 122-es rajtszámú versenyzõ már nem volt életben" - írták a szervezõk közleményükben, amelyben kitértek rá, hogy a körülmények és a halál okát egyelõre nem ismerik, de hivatalos vizsgálat indult.
"Vészjelzés nem érkezett a szervezõkhöz. Ericnél volt elegendõ víz a délután folyamán" - áll még a tájékoztatásban.
A nap során korábban arról érkezett hír, hogy két argentin újságíró vesztette életét ugyanezen a szakaszon. Halálukat az okozta, hogy Nissanjukkal szakadékba zuhantak a Chilecito és Tucumán közötti etapon, Cuesta del Clavijo település közelében. A tragikus véget ért Daniel Eduardo D'Ambrosio és Agustín Ignacio Mina mellett a jármû utasa volt egy harmadik argentin és egy perui fotóriporter is, õket kórházba szállították.
TOYOTA ZOLTAN SZALLER(HUN) NANDOR FARKAS (HUN) ALADAR LAKLÓTH (HUN)
TOYOTA SANDOR SEBESTYEN (HUN) JÓZSEF BOGNAR(HUN) JARGALSAIKHAN DAMDINBALJIR(MNG)
Motor:
JANOS DESI (HUN) KTM
Ott van még a motorosok között Gyenes Mani(ROU)és Saigmaister Gabi(SRB) is, őket is érdemes figyelni! Utoljára szerkesztette: Fürtös, 2015.01.03. 23:28:08
Meghalt Michal Hernik lengyel motoros a Dél-Amerikában zajló Dakar-rali keddi, harmadik szakasza során - jelentették be a verseny szervezői.
A KTM versenyzőjét a szakasz 206. kilométerénél, Chilecito közelében érte a halál. A baleset pontos körülményei egyelőre nem világosak. Hernik holttestét 300 méterre a pályától találták meg, nem viselt sisakot, és motorján nem látszottak ütközés nyomai.
Adam Malysz álma szétfoszlott tegnap, miután autójából por és hamu maradt. A négyszeres világbajnok síugró vágya, hogy a legjobb tíz közé kormányozza csapatát, még várat magára. Szomorúan szemlélte lángoló autóját, közben pedig megjegyezte: „Minden remekül ment, jó helyzetben voltunk. Egyszer csak robbanásra lettem figyelmes a hátam mögött. Megálltam, de a tüzet már nem lehetett megállítani.”
There has been an accident at km 6.6 of the prologue's special, with car no. 360 veering off the road and hitting four spectators. The organisers immediately deployed all resources available to the site of the accident: four medical helicopters, three medical vehicles belonging to the organisers and eight local ambulances. Injured individuals are likely to be swiftly taken to hospitals in the area following an initial medical evaluation by the organisers' medical teams on the site. The race directors immediately decided to neutralise the race. The remainder of the trip to the Rosario bivouac will be considered a link section.
tudtok esetleg valami oldalt, ahol minden nap fel lesz töltve az összefoglaló? a video.racing.hu-ra már általában csak minden év elején nézek vissza, de most úgy tűnik, hogy félig-meddig halott, nem sok reményt fűzök hozzá.
bele akartam írni... nem akarnék két héten át muszájból seedelni minden egyes adást. szóval ez csak a végső mentőöv. insane-en nem vagyok fent, nem ismerem. bithun free minden, de nem rémlik, hogy ott fent lett volna tavaly is.
Due to poor weather conditions, the 1ST STAGE IS CANCELLED... We're going in conjunction to villa Carlos Paz with Sébastien Loeb and the rest of the competitors.
Volt sírás ma is. Faszparasztokat kizárnám főleg a kamionost ( meg az autós is... ) aki nekiment!!!!!! a parkoló autónak... aztán az se hogy élsz még?!
STAGE 4 - CARS -> RESULTS 1. S. Peterhansel 2. C. Sainz + 11" 3. S. Loeb + 27"
STAGE 5 - CARS Another hat trick for Peugeot Total!
1. S. Loeb 2. C. Sainz + 20'' 3. S. Peterhansel + 3'
De hiába, tegnap ugyanis megint ugyanaz a zűr ütötte fel a fejét, mindössze 20 kilométerrel a rajtot követően. Tetézte Coronel drámáját, hogy szerdán maratonszakaszt rendeztek, ami nem csak azt jelenti, hogy igen hosszú… Ilyenkor a nap végén a versenyzők nem szerelhetnek a táborban, az autókat parc fermébe teszik.
Tehát ha Coronel el is vergődött volna valahogy a 429 km-es szelektív (összekötőkkel együtt 629 km) céljáig, hozzá sem nyúlhatott volna az autóhoz, és ma újabb több mint 600 km várt volna rá. Az út tehát ezen a ponton véget ért számára a 2016-os Dakaron.