Kátai Balázs: Kátai Péter és Szilveszter Zsolt a tenerifei Universitario De Canaria kórházban van a sziget fõvárosában Santa Cruzban. Péternek eltörött a bal combcsontja és a kulcscsontja is, de utóbbi szerencsére nem mozdult el. Tegnap este meglátogatta Hermann Nóra (tenerifei tiszteletbeli konzul, aki rengeteget segített a madridi Magyar Nagykövetséggel együtt a megtalálásukban - kérlek írd le a nevüket ha lehet mert rendkívül hálásak vagyunk nekik ezért) konzul a kórházban õt és Szilveszter Zsoltot is. A Peti combját ma mûtik meg, a körülményekhez képest teljesen jól van. A törést az okozta, hogy az esésnél ráesett a motor is és ez törte el a csontokat. Az azonban biztos, hogy egy ideig Spanyolországban lesz kórházi kezelésen.
Szilveszter Zsoltot szintén meglátogatta a konzul asszony, õ sajnos rossz állapotban van, az intenzíven feküdt tegnap este lélegeztetõ gépen. Az orvosok stabilizálják az állapotát. A lába sajnos nagyon eltörött és belsõ vérzése is van. Ha mûthetõ állapotba kerül, akkor mûteni fogják. Az orvos szerint õ is fel fog valószínûleg épülni.
Darázsi 15. helyen a cp2õnél... szép eredmény lesz ez csak igy tovább!!
Mai szakasz ( 6. ) végeredménye:
Autósok:
1. De Villiers 2. Sainz 3. Kleinschmidt 4. Schlesser
Motorosok:
1. Coma 2. Despres 3. Esteve Pujol 4. De Gavardo
magyarokat majd késõbb még nemért be mindeki
Despres is bukott!
A motorosoknál a címvédõ francia versenyzõ Cyril Despres is bukott a 2006-os Dakar-rali csütörtöki szakaszán.
A Gauloises KTM-mel versenyzõ Despres a mai 444 kilométeres szelektív szakasz elsõ ellenõrzõ pontja után nem sokkal 273 km-nél bukott. Despres összeszedte magát és befejezte a szakaszt, nyolc perces hátránnyal a hetedik helyen ért célba, ahol az elsõ gyorsröntgen felvételek alapján az orvosok megállapították, hogy a motoros kulcscsonttörést szenvedett, így nem valószínû, hogy folytatni tudja a versenyt.
ez az összetett :) elirtam bocsi, igen bukott:
Despres-nek nincs törése, de a kulccsontja elmozdult a helyérõl és a sérülése elég súlyosnak számít (2. fokozatú ficam - hogy ez mit jelenthet? A 3. fokozatnál nem engednék továbbmenni). Ennek ellenére folytatni akarja a versenyt.
Liszi Lászlóéknak pocsék napja volt tegnap, eltört az elsõ differenciáljuk, így csak hátsókerékhajtással tudtak közlekedni. Megszenvedtek vele, sok idõt vesztettek, de beértek és az autó javítható.
Despres összefáslizott, rögzített bal vállal áll a starthoz mai napon, kiváncsi vagyok meddig birja..
Greff Róber is feladta a verseny azthogy miér még nemtudni:/
ÓRIÁSI BAJ VAN!!! - adta hírül a Kis Sándor dakaros autójának sajtóhíreit kezelõ ügynökség. Az idén eddig legeredményesebb magyar kettõs kocsija rommá tört, a páros 110 méteren keresztül bukfencezett az autójával. A 341 rajtszámmal versenyzõ Paul Belmondo oldalról merõlegesen szállt bele Kisék autójába, akik szabályosan haladtak a mai speciális szakasz 10. kilométerénél.
Még nem nagyon tértem magamhoz, csak az biztos, hogy, a semmibõl, egy nagy porfelhõbõl elõbukkant Paul Belmondo, és az ajtóm felé közeledett. A következõ, amire emlékszem, hogy földet értünk - nyilatkozta a balesetrõl Kis Sándor. - Siralmas állapotban van a versenyautónk, egy ajtaját se lehet becsukni, a négy futómû is elszállt. Amikor kiszálltam az autóból, megköszöntem a jóistennek, hogy mindkettõnket megóvott. Nagyon szomorúak vagyunk, hogy egy évet kell várni, hogy folytatni tudjuk a Dakart, fõleg, mert remekül mentünk" Vissza kell küzdeniük magukat Zouérat-ba és a szervizútvonalon elvergõdni Dakarig, Marokkóba ugyanis nem lehet visszamenni.
KIS - CZEGLÉDI nyilatkozat és exkluzív háttérinformáció
Ilyen nincs... ilyen nincs és mégis van... A Kis Sándor - Czeglédi Péter párost a Zouérat - Atar szakasz speciális részének nagyjából 10. kilométerénél borította fel, a híres filmsztár, Jean Paul Belmondo fia. KISÉK EMIATT KÉNYTELENEK FELADNI AZ IDEI DAKART. Kisék autója a felismerhetetlenségig összetört, 110 méteren keresztül pörgött a homokban, míg tíz tripla leszúrt Rittberger után földet ért. A Dakar helikoptere perceken belül a helyszínen volt.
RTL Motorsport Klub
Kis Sándor és Czeglédi Péter egyelõre úgy tûnik sérülésmentesen úszta meg a karambolt, köszönhetõ ez, a rendkívül jó geometriával és biztonsági felszerelésekkel ellátott autójuknak.
Paul Belmondo, akinek vezetési szokásait ki-ki kedve szerint ítélje meg, balról érkezett a szabályosan irányt tartó egyébként 145 km/h – val "repülõ" Kisék dzsipjébe. Az eredmény: 2 fõ a végtelenségig elkeseredett versenyzõ, akik az összetettben 25., egyébként pedig a legjobb magyar állásból kell, hogy búcsúzzanak az idei Dakartól, 1 darab súlyosan megrongálódott versenyautó, az anyagi kár jelentõs. Kell-e emlegeti a vezetõ magyar hely eszmei értékét?
Kis S.: "Még nem nagyon tértem magamhoz, csak arra emlékszem, hogy egyszer csak a semmibõl, egy nagy porfelhõtõl övezve elõbukkant Paul és az ajtóm felé közeledett. A következõ, amire emlékszem, hogy földet értünk. Siralmas állapotban van a versenyautónk, egy ajtónk sincs, amit be tudnánk csukni. A négy futómûvünk a szélrózsa négy irányába szállt el.
Fel kell adnunk a versenyt!! Most mit mondhatnék? Vissza kell evickélnünk Zouérat-ba, ahol örülök, ha két nap alatt olyan állapotba hozzák mesterembereim a dzsipet, hogy le tudjuk Dakarba, ugyanis most már nincs visszaút, oda kell mennünk a szervizúton, s csak onnan mehetünk haza.
PÉTER IS ÉS ÉN IS NAGYON KÖSZÖNJÜK A SOK BIZTATÁST ÉS ERÕT OTTHONRÓL! Nagyon jól esett, ezért is tudtunk ekkorát teljesíteni. Nagyon szomorúak vagyunk, hogy egy fantasztikus teljesítményt kell félbeszakítanunk és egy évet várni kell arra, hogy folytatni tudjuk a Dakart. Emiatt a karambol miatt ugyanis feladni kényszerülünk a versenyt. Amikor kiszálltam az autóból, megköszöntem a Jóistennek, hogy mindkettõnket megóvott."
Mint megtudtuk, Belmondo navigációs problémáktól vezérelve szállt bele Kisék autójába. Neki nem esett baja, a navigátora, Bernard Irissou, az ujját törte a balesetben.
Televíziós nyilatkozata szerint Kis Sándor mégis megpróbálja rendbehozattatni az autót, ha sikerül, 9 órás idõbüntetés mellett folytathatják.
Totti honnan ismerem Kátai Balázst?
Nekem a rokonom :) meg Kátai Péter is
Kátai Balázs: Kátai Péter és Szilveszter Zsolt a tenerifei Universitario De Canaria kórházban van a sziget fõvárosában Santa Cruzban. Péternek eltörött a bal combcsontja és a kulcscsontja is, de utóbbi szerencsére nem mozdult el. Tegnap este meglátogatta Hermann Nóra (tenerifei tiszteletbeli konzul, aki rengeteget segített a madridi Magyar Nagykövetséggel együtt a megtalálásukban - kérlek írd le a nevüket ha lehet mert rendkívül hálásak vagyunk nekik ezért) konzul a kórházban õt és Szilveszter Zsoltot is. A Peti combját ma mûtik meg, a körülményekhez képest teljesen jól van. A törést az okozta, hogy az esésnél ráesett a motor is és ez törte el a csontokat. Az azonban biztos, hogy egy ideig Spanyolországban lesz kórházi kezelésen.
Szilveszter Zsoltot szintén meglátogatta a konzul asszony, õ sajnos rossz állapotban van, az intenzíven feküdt tegnap este lélegeztetõ gépen. Az orvosok stabilizálják az állapotát. A lába sajnos nagyon eltörött és belsõ vérzése is van. Ha mûthetõ állapotba kerül, akkor mûteni fogják. Az orvos szerint õ is fel fog valószínûleg épülni.
vagy ezt hol olvastad?
ismerem az ismered akart lenni sry
csak csak legalább végigmennek
amilyen sokan voltak a magyarok most úgy elfogytak :(
eredmények még nincsenek, már besötétedett teljesen sokan még nemértek be magyarokról nemtudni, Szalay-ék kicsit elidõztek a dünék közt vélhetõleg elásták magukat rendese, Darázsiék a 10.!! helyen voltak a cp2nél, de nagyon ugytünik a sivatagba ragadnak szal mamár nemfognak beérni a táborba,,,
"Az autóban egyetlen csõ sem görbült el, a teteje a borulástól, mivel többet pördültünk, szintén nem sérült meg" - idézte fel a balesetet Kis Sándor. "Szerencsére kipörögte magát az autó, sehol sem akadt meg, így nem tört össze. Az ajtókat kellett helyrehozni, illetve a futómûveket lecserélni. Mivel a motor ép és mûködik, úgy döntöttünk, folytatjuk a versenyt. Reméljük, a mezõny után engednek minket."
Kisék nyomkövetõje mûködik, a bivouac-ban mutatja õket, ez jó hír! A nyomkövetõ bekapcsolása arra utalhat, hogy esetleg engedik õket versenyezni!
Pár apró hír ( hát ez a 2006os dakar magyar szempontból katasztrófa :I )
A hírek szerint Jaroslav Katrinak bukott és a mentõhelikopteren van
Katrinak elesett és kézsérüléseket szenvedett, Varga pedig végig fájdalomcsillapítókkal volt kénytelen versenyezni és kínlódott a tevefüves részen.
Kisékrõl olyan (egyelõre meg nem erõsített) hírek terjednek, hogy azért nem indulhattak el, mert megrepedt a benzintankjuk, annak javítása pedig a szabályok szerint nem lehetséges.
Kis Sándor: "Nem kockáztatom Péter és a saját életemet. Szerelõink mindent megtettek, amire lehetõségük volt. De varázsolni sajnos még mi sem tudunk. Sérültek a bukócsöveink is a karambolban, nem beszélve arról, amit csak késõbb realizáltunk, hogy a benzintankunk is már 2 centiméterrel elmozdult az eredeti helyérõl. Ez normál terepen nem okoz gondot, hiszen biztonsági gumitankról van szó, melyet masszív acélváz rögzít. Viszont vészhelyzet, ne adj isten egy újabb bukfenc esetén, belegondolni sem merek, mi történhetne. Egy szó, mint száz, nem szeretném, hogy 500 liter benzinben égjünk el. Hazamegyünk."
Jó hír: Kátai Pétert megmûtötték jobban van
Varga 46. -ként ért a célba!
az jó nagyon, gondolom jócskán fel is jön az összetettben ezzel a helyezéssel
az idei szakaszon rengeteg az ütközés, a szervezõk nagyon elbaszták a dolgokat
nehezebb a navigáció, kicsit nagy a fejetlenség mondták is párszr már a versenyzõk... de, sztem nem a szervezõk hibája a baleset hanem a versenyzõk figyelmetlensége...
Szomorú hír sajna:( "12:57-kor megállapították Andy Caldecott halálát, aki a 250. km-nél elesett. Azonnal meghalt. Úgy tudjuk, a baleset 12:31-kor történt, a helikopter 12:55-re ért hozzá és már 12:57-kor jelentették a halálát."
Jordi Arcarons, a Repsol KTM csapat menedzsere, korábbi bajnok: "Nincs túl sok információm a balesetrõl. Nagyon nehéz lesz megemészteni. Tovább kell dolgoznunk, hogy növeljük a versenyzõk biztonságát. Most, ez megint túl késõ. Beszélünk a versenyzõkkel, hogy segítsünk neki túltenni magukat az eseten. Nem ismertem Andyt annyira. Egy Repsol KTM motoros volt, aki csak az utolsó pillanatban kapott esélyt a Dakarra. A sorsunkat nem változtathatjuk meg. A kockázat mindig fennáll."
Etienne Lavigne: "Caldecott a nyakcsigolyát ért súlyos ütés következtében hunyt el. Ez minden, amit tudok. A tavalyi két haláleset következményeképpen, egy csomó szabályt hoztunk a motorosok biztonságának növelése érdekében. Korlátoztuk a maximális sebességet, kisebbre vettük a benzintankot, ami miatt többször kell megállniuk. Bármit teszünk, végzetes bukások alacsonyabb sebességnél is történhetnek. Andy egy nagyon gyors szakaszon haladt, de az engedélyezett maximális sebességnél kevesebbel. Megvárjuk, amíg az összes motoros befejezi a szakaszt, mielõtt elmondjuk nekik, mi történt. El kell döntenünk, hogyan tovább."
Varga 42.-ként ért célbe többiek még kószálnak ( sivatagban beesteledett )
Helyzetjelentés:
Szallerék vontatják Lisziéket :(
Szalay Bunkoczi páros a 40. helyen értek célba
többiek éjszakában kószálódnak még mindig...
Más:
A holnapi napon a motorosok nem versenyeznek, összekötõként teljesítik a szakaszt Kayesig. Tavaly, Meoni halálakor, aki ugyanitt vesztette életét, szintén ezt a megoldást alkalmazták.
Igazából nem nagyon értem az efajta "biztonsági" döntést.Vagy ezt szolidaritásból csinálják?Mert, ha ma nem is mennek gyorsaságit, holnap ugyanúgy meghalht valaki. Most volt pihenõnap szóval egy úgynevezett pihenõszakasz sem indokolt most a motorosoknak, mert nem a fáradságból történt ez a baleset.Sajnos ez benne van ebben a vesenyben és ezt az összes versenyzõ tudja.
"Megjelent a versenyt feladottak listája a 10. szakaszon. Sajnos a felsorolás a Liszi/Tóth kettõssel kezdõdik, és a Kristóf/Hujber kettõssel végzõdik (ez utóbbiról már korábban beszámoltunk). A listán még 17 autó és 8 kamion szerepel, de ez minket aligha vigasztal. Ezek azok a versenyzõk, akik már a mai napon sem indultak el. Akik ma estek ki, azok névsorát várhatóan holnap reggel teszik közzé. Csak reménykedhetünk, hogy a Szaller/Laklóth/Csitári trió nem lesz rajta, mert a valóság az, hogy a pályát lassan zárják és õk még mindig messze a CP1 elõtt, a 132. km-nél vesztegelnek, a hírek szerint szerelik a kamiont. Az elõzõ éjszaka sem aludtak, most ismét kint rekedtek a sivatagban, azzal a különbséggel, hogy lehet, önerõbõl nem tudnak kijutni."
1 éve ezen a napon halt meg Fabrizio Meoni
Peterhansel fának ütközött,megsérült a felfüggesztése.Ha jól olvastam 17 óra után ért a célba,kb. 3 órát vesztett Alphand-dal szemben,aki az élre ugrott.
A Mitsu pilóták szimpik de nem akarok megint ismétlést,ismétlést,ismétlést,ismétlést,ismétlést...
Ma reggel, helyi idõ szerint 10 órakor, a 13. szakasz gyorsaságijának 25. km-énél, Labé és Tambacounda között, 6 km-re Kourahoye falutól, egy kisfiút, aki a családjával érkezett a rallyt nézni, elütött a 420. sz. versenyautó (Saukans - Lettország), amikor átszaladt az úton. Az orvosi stáb azonnal ellátta, de a helikopteren, amely Labé-ba szállította, meghalt. A rendezõk mély részvétüket fejezik ki a kisfiú családja felé.
61. Varga (+28h23'50", kb. 9 óra idõbüntetéssel) 30. Szalay (Opel, +30h19'52")
miért nincs közvetítés a euro sport-on nem tudjátok?
Újabb haláleset történt. A rendezõség közleménye: "A Szenegáli Motorsport Szövetség és a rally szervezõi a következõ tájékoztatást kapták a helyi rendõrségtõl. Ma késõ reggel baleset történt Kaffrine település közelében az RN1-es úton. Ezt az útvonalat a rallyra nevezett assistance jármûvek használhatták Tambacoundából Dakar felé. A 200. km-nél az egyik assistance kamion kioltotta egy 12 éves fiú életét. A baleset körülményeit a helyi rendõrség vizsgálja, a helyi rendõrfõnök, Diop parancsnok vezetésével."