mit? ezellen lehetetlen... nemtudom hol történt, de ha nem lakoövezetben akkor a szülõk a felelõsek teljes mértékben.... sok ember olyan mint a rally ottis történhetne állandóan haláleset de ottani versenyzõk profik és már megszokták hogy a gyökér nézõk olyan helyekre állnak ahova ha kisodródik csattanás lesz... de a dakaron annyi amatõr van hogy...
A szervezõknek kéne kitalálni a dolgot normálisan, vagy valamit odatenni hogy olyan közel mégse mehessenek az emberek. Ezek a szerencsétlenek meg persze hogy ott nyüzsögnek amikor egész évben semmi nem történik, ilyenkor meg látnak sok autót, motort és még segélyeket is kaphatnak.
A verseny rendezõségének közlése szerint a sajnálatos halálesetek miatt a holnapi napon mért versenyt nem rendeznek, a mai befutó egyben végeredmény is!
Az összetett verseny állása a 14. szakasz után (egyben a 28. Dakar rallye végeredménye):
Motorosok
1. Coma (55h27'17") 2. Despres (+1h13'29") 3. Sala (+2h29'48") 4. Blais (+2h36'18") 5. De Gavardo (+3h22'47", 1h idõbüntetéssel) 6. Ullevalseter (+3h54'52") 7. Duclos (+4h43'56") 8. Casteu (+6h16'21") 9. Rodrigues (Yamaha, +6h54'41", 2h idõbüntetéssel) 10. Vinters (+7h53'14") ... 60. Varga (+28h50'26", kb. 9 óra idõbüntetéssel). A nem jelzettek KTM-mel versenyeznek. Összes rangsorolt: 93 versenyzõ
1. Csagin (Kamaz, 71h22'16") 2. Stacey (MAN, +2h21'09") 3. Kabirov (Kamaz, +3h05'52") 4. De Azevedo (Tatra, +5h30'51") 5. Sugawara (Hino, +9h42'25") ... 17. Darázsi (MAN, +30h08'46", 30 perc idõbüntetéssel) ... 25. Szobi (MAN, +49h00'14", 2h idõbüntetéssel) Összes rangsorolt: 35 egység
Gratula minden magyarnak!!!!!
A 2006-os Dakar Rally legjobb magyar eredményét produkáló Szalay Dakar Team:
Mi a franc volt ez a sárga autó?? Még nem is mutatták... Tök baró! :-)
Az összetett verseny eldõlt, ezen a rövid szakaszon egyébként sem lehetne nagy változásokra számítani. Így azonban, hogy a rendezõk döntése szerint a gyorsaságit a tragikus események miatt összekötõként kell teljesíteni, végképp nem várható . Persze, a technika még mindig megadhatja magát (az összekötõnek is van beérkezési limitideje), de azért aki már eljutott Dakarig, nem a megbízhatatlanok közül kerül ki, legyen az ember vagy jármû.
A magyaroknak a tegnapi, utolsó próbatételen vegyes napjuk volt. Akadt, akinek nagy napja volt, mások szenvedtek.
Varga Ákos azt nyilatkozta három napja a Blikk-nek, hogy nem indul többet a Dakaron, túl sok a baleset, nagyon veszélyes, és úgysincs esélye az elsõ tízbe kerülni. Ehhez képest tegnap nyolcadik (!!!) lett, úgy, hogy végletekig kimerülve, fájó kézzel, fájdalomcsillapítókkal teletömve motorozott. Ha nem lenne a vétlen gyorshajtás miatti súlyos idõbüntetése, összetettben talán az elsõ harmincba is befért volna, úgy, ahogy a tavalyi, elsõ Dakaros szereplése alkalmával is. Így is 60., mindenképpen megsüvegelendõ.
Szalay Balázsnak ellopták a bukósisakját és nem bírt Kabirovval, kénytelen volt a Kamaz mögött menni vagy száz kilométeren. Így is a 26. idõt autózta. Összetettben a 29. helyen végzett a magyar autós páros, ami ugyan nem olyan elõkelõ, mint a 2005-ös 21. hely, de a mezõny is sokat erõsödött, ennyi gyári versenyzõ talán sohasem volt, a félgyáriak is közel kétszer annyian voltak, mint tavaly. A Szalay Dakar Team így is nagyon sikeres, hiszen ismét eljuttatta autóját, versenykamionját és motorosát Dakarba, és szép részeredményeket is fel tudott mutatni. A nyolcadik Dakarra kimondhatjuk, hogy teljesen összeért a csapat, megbízható szereplõivé váltak az eseménynek, és ez a legnagyobb elismerés, amit egy nem gyári csapatról el lehet mondani. Ugyanakkor, csatlakozva a szurkolókhoz, a továbblépés lehetõségeire lennénk kíváncsiak, már csak azért is, mert jövõre még erõsebb mezõny várható.
Elõzetesen mindenki könnyebbnek gondolta az idei Dakart, mint a tavalyit, mégis, a kamionosok gondjai mutatták, a szervezõk képesek mindig rátenni egy lapáttal. Szallerék kiestek, és a Darázsi/Szalai/Rack trió is éppen csak elkínlódta a lassan szétesõ Zöld Szörnyet Dakarig. Igaz, ezt a 17. összetett pozícióban, de ne feledjük, öt gyári DAF nem indulhatott. Ha valakikre, a kamionosokra különösen igaz, hogy a sokat próbált, ám leharcolt jármûveket le kell cserélni, mert jövõre nem lehet majd velül labdába rúgni. Sõt, a verseny teljesítése is kérdésessé válhat, ami, tekintve, hogy elsõdleges feladatuk az autós csapattársak segítése, hatalmas hiba lenne. Mindkét sofõr igen jó képességekkel van megáldva, itt a technika érte el a korlátait. Jövõre legalább tíz gyári kamion várható és Loprais is új Tátrát ígér.
Külön kell megemlékeznünk az újonc Szobi/Éder/Jobbágy trióról és szereplésükrõl. Nem véletlenül ítéltünk nekik Fair Play díjat, hiszen a verseny vége felé új szerepet találtak maguknak, önkéntes mentõangyalként önzetlenül mentettek válogatás nélkül mindenkit (a másik két magyar kamion is jeleskedett ebben a mûfajban). A rendezõk ezt idõjóváírással honorálták és biztosak vagyunk benne, ezzel nem csak a saját névjegyüket tették le a Dakaron, de jó hírét vitték Magyarországnak. Mindezeken felül, újoncként teljesítették a Dakart, amiért minden elismerést megérdemelnek.
Valaki tudna nekem belinkelni egy olyan cikket, ami a Dakar anyagi oldalát firtatja? Olyat, amibõl kiderül, hogy ez csak egy hóbort vagy komoly üzleti ág... Nem igazán értem, hogy mi lehet benne az üzlet. Köszi!
ami minden technikai sportban, nagy autógyárak, szponzorok, reklám stb...
Hát sejtéseim nekem is vannak, de valami komoly anyagi kimutatásos cikk elkélne. Gondolotam hátha az ezt a topikot látogatók fel vannak szerelkezve ilyen háttéranyagokkal.
A motorosok fordított sorrendben, 20 fõs csoportokban rajtolnak a gyorsaságin. A tengerparton, a mély homokban indulnak, kisebb homokdombok között, majd befordulnak a Rózsaszín tóhoz vezetõ földútra, ahol már várja õket a pódium. Az elsõ csoport 11:30-kor, Varga Ákos csoportja 11:50-kor, az elsõ húsz 12:10-kor indul. Összesen 93 versenyzõ teheti meg a mára klasszikussá vált útvonalat a tó körül és fejezheti be a 28. Dakart.
Hányan indultak összesen az idei Dakaron?
össz-vissz 574-en... vagyis ez nem teljesen helytálló ez a szám a Motor+Autó+Kamion -osokra vonatkozik, egyéb kategória mint pl a: kvad nincs benne...
Az autósok normál sorrendben, párosával, kezdetben két, majd egy percenként indítva teljesítik a távot. Elsõnek így Alphand és De Villiers indul 12:40-kor, mögöttük Roma és Peterhansel, majd Schlesser és Miller, Saby és Sousa, Magnaldi és Chicherit, Gache és Sainz majd sorban a többiek. Szalay Balázs és Bunkoczi László párja a spanyol Foj/Pujolar páros, 12:58-kor indulnak. 69 autó volt képes arra, hogy eljusson idáig. A lett Saukans is indul (õk gázolták el két napja a felelõtlen, autójuk elé beugró fiút), azt nem tudjuk, hogy versenyen kívül-e. A kiesettek listáján mindenesetre két napja szerepelnek.
de az 574 a helytálló.abban benne vannak a quad-osok is meg az oldalkocsisok is.
Eljött a nap, ma kerül sor a gépátvételekre ( véglegesen )!
Néhány adat a 2007es DAKAR-ról:
Portugál fõvárosból, Lisszabonból indulnak. Az érintett országok: Portugália, Spanyolország, Marokkó, Mauritánia, Mali és Szenegál. Össztáv 8696 km, ebbõl 5010 km a szelektív szakasz.
187 autó, 250 motor, 88 kamion áll a rajthoz. Összesen 525 versenygép indul el!
hello holnap indul csak a java aztán kiderül mi lesz a vége
Nah remélem jó erdményeket érnek majd el a magyarok:)
Kátai Péter: a pálya sokkal nehezebb volt a tavalyi elsõ szakasznál, sok homokos résszel és tele fával, emiatt veszélyes volt gyorsan menni. Négyszer elesett, de szernecsére nem történt baja. Ugyanígy járt Dési János is, de mindketten jó kedvùek és jól vannak.
Autósok :
Szalay 42. Palik: 43. Kristóf 70. Kis 94.
Megkezdõdött a viadal! Jupííííííííííííí Remélem sokan érnek majd Dakarba,és nem lesz halál!
Persze, amig mindenki nem ért célba addig változnak az eredmények, mivel nem egyszerre indulnak. Tehát akik mögöttük jönnek azok eléjük bejöhetnek, ezért hátrébb sorolódnak.
Szerintem nagy esély van rá, hogy VW-s fog nyerni. Ahhoz képest, hogy nem régóta, talán 3 éve versenyeznek a Dakaron, nagyon jól nyomják, pedig a nagy riválisok már jó régen versenyeznek...
Minden magyar motoros és autós megérkezett Portimaoba, a kamionok még az összekötõ szakaszon haladnak!
A dakar.hu hírei szerint Szalay Balázsék túl magas guminyomást választottak a puha talajhoz, ami miatt sokat kellett az autónak erõlködnie, a motor végig túlmelegedett. Egy ugratóról leérkezéskor ráadásul eltört az egyik lengéscsillapító és csak lépésben tudtak a célba begurulni. A motorosok is megszenvedtek, Kátai Péter esett, kelt, Dési Jánosba pedig belerohant egy másik versenyzõ.
akkor jól kezdõdött a dakar a magyaroknak remélem jobban fojtatják hajrá De Villiers hát és a magyarok!!!
Az igazi verseny akkor kezdõdik, ha átérnek Afrikába.
Odáig el kell jutni... szvsz a verseny már adott szal hajtni kell, aki itt bukik és hátrányba kerül az nem is nyerhet, hiába versenyez a dûnék közt...
Eurosporton amugy mindennap 22 és 22:30 között Dakar összefoglaló. (Az ertéel jóvoltából ugyan van 1 órás összefoglaló, de mikor is? Éjfél után fél órával! Namost ugyebár ki az aki, fennmarad a Dakar kedvéért hajnali 1-2-ig, hétköznap is?)
A színvonalas mûsort pedig Várhegyi Ferenc kommentálásával hallhatjuk.
Kitudja, lehet pont az múlna... hogy valaki hibázik abból nem következik hogy a másik is... utána már hibázhat mind2õ, de pont az az 1 hiba fog dönteni... szvsz
Figyeljétek meg,hogy most a Szalay-ék Antarával indultak és ha neadj isten vmi hiba miatt kiesnek a sok barom arra alapozza az Antaranak a minõségét és nem fogják venni.
"A legmodernebb GPS technika segítségével a verseny ideje alatt élõben láthatja a versenyzõket a térképen, vagy visszajátszhatja az elõzõ szakaszokat
Csak meg kell látogatni a dakar.in.hu oldalt, ahol a "search for a competitor" alá be kell írni a versenyzõ nevét vagy a rajtszámát (a Flex Dakar Team esetén pl. az 521-et), majd az alatta megjelenõ jármû ikonja mellett a plusz jelre kell kattintani, és már meg is jelenik a team a térképen.
Élõ közvetítés csak a verseny alatt érhetõ el, ha épp nincs verseny, az elõzõ napi szakaszok játszhatóak vissza. A kis helyezési dobogókra kattintva a részeredmények olvashatóak, ha épp rendelkezésre állnak ilyen adatok."
gordon minden nap õszetõri a karoszériát hiába hummer de nem birja