Hermann Henrik gondolatai a feladás körülményeirõl: "Ha csak mi motorosok lennénk, nem lenne semmi gond. De ahogy az autók is bekeverednek közénk, már életveszélyes közlekedni. Szabályosan letolnak az útról. Nekem ehhez nincs kedvem, családom van, akik hazavárnak. Úgyhogy azt hiszem ennyi volt."
:(
Szval akkor nem mûszaki gondjai voltak, hanem csak úgy gondolta, hogy feladja?!
Tragikus haláleset. A Dél-Afrikai Elmer Symons (107, KTM) bukott a 140. km-nél és bár az orvosi segítség gyorsan érkezett, életét már nem sikerült megmenteni, a 29 éves motoros a helyszínen életét vesztette.
A Dakar versenyigazgatója, Etienne Lavigne: nehéz pontosan megtudni miért okos okoz egy baleset valakinél halált. A baleset egy olyan területen történt, ami 2-es veszélyességi szinttel volt jelezve (a 3-ból). Ezen a szakaszon hullámok voltak a homokban. Versenybaleset egy igen nehéz tereprali-versenyen.
támad a kacsa:)
Érthetõ, mert akár meg is halhatnak, annyira veszélyes, de akkor mért jelentkezett eleve. Nem akarok itt fikázni senkit, de igy feladni elég furcsa....
Szerintem párszor beszaratták az autósok õt, és talán emiatt el is esett, vagy emiatt hátrányba került és úgy gondolta ennyit nemér, mer talán másnap el is üthetik vagy amiatt esik el mer egy autós nem figyel rá kellõen és akár megis sérülhet...
kedves Gabec!meg tudod adni nekem a linket,ahonnan ezeket a képeket leszedted?elõre is köszi
Egy kis érdekesség...
"Az elsõ húsz induló sorrendje megfelel a tegnapi befutónak. Utánuk azonban nagy a kavarás. Kleinschmidt a 32. helyett a 21., Yvan Muller és Rene Metge a 39. helyett a 22., Barbosa a 43. helyett a 23., Holowczyc a 46. helyett a 24., Lavieille a 135. (!!!) helyett a 25. pozícióból indulhat. Gratulálunk az ASO-nak.
Továbbra is fennáll, hogy a rajtsorrendnél egyeseknek elõjogaik vannak. Különösen az autósokra igaz ez. Palik Lászlóéknak 37.-ként, Szalay Balázséknak 40.-ként kellene indulniuk a tegnap elért eredményeik jogán, azonban vannak náluk fontosabbak, akiket ki tudja miért, elõbbre soroltak, így csak a 41. és 43. pozícióból rajtolhatnak. Vannak egyenlõk és vannak egyenlõbbek."
Tavaly azt hiszem,volt olyan,hogy menet közben kinyilott az ajtó! Az se volt gyenge. A rossz nyelvek azt mondják 1000 Le-s tank motor dolgozik benne.:) Ami viszont bizonyos hogy titán és berillium ötvözetbõl készült.
Percekkel ezelõtt érkezett a szörnyû hír, hogy a Dakar-rali ötödik szakaszán, valahol Er Rachidia és Quarzazate között két magyar egység is feladni kényszerült a versenyt.
A Kis-Czeglédi kettõs, a váltóproblémák ellenére, tegnap késõ este még továbbindult a szelektív szakaszon, de néhány kilométer után felrobbant a fékük. A tûzzel való küzdelem után a holtfáradt csapat éjszaka úgy döntött, hogy feladja a versenyt. Mostanra már a Quarzazate-i tábor felé vették az útjukat. A Kristóf-Simon duó kiesése hasonlóan pechesre sikeredett. Az autójuk a tegnapi szelektív szakaszon leállt, de szerencséjükre az arra járó Flex Dakar Team kamionja kihúzta õket egy egyenesebb útszakaszra. A szervizkamionjuk elindult értük, de eltévedt, és beleesett egy gödörbe. A GPS szerint a tegnapi szelektív közepén várakozik az autójuk. Palikék és Szalayék rendben elindultak a mai szakaszon, így értük továbbra is szoríthatunk. (www.vezess.hu)
Chagin kiesett:(...én a kamionosok közül Nekik szurkoltam...brutális az a Kamaz!De a lényeg,hogy a Volkswagen töretlenül tör elõre!És PAlik is hajtja a vasat rendesen:)
Ha vki tudja pontosan miért is esett ki Chagin,kérem irja meg. Köszönöm!
Elõször volt vmi gebasz a kamionnal (talán benzinadagoló) aztán a javítás miatt kiesett idõt megpróbálta behozni és buktak egyett. A navigátort korházba is vitték helikopterrel, de nincs nagyobb baj. Képet ha tud vki várjuk...
2007. 01. 11. @ 18:55 A Palik Racing Team autós versenypárosa teljesítette a 2007-es Dakar-rali leghosszabb napjának szelektív szakaszát. Jelen pillanatban a Palik László, Darázsi Gábor páros a 41., összetettben pedig a 39.
gordon meg a térkép szerint visszafele megy, már egy kisebb ellenõrzõpontnál volt, de most ellentétes irányba távolodni látszik :DD
LERÖVIDÍTIK A MAI SZAKASZT! Erõs homokvihar miatt a szakasz utolsó 138km-ét törlik, és azt közúton teljesítik a résztvevõk, tehát ma "mindössze" 407km a táv.
mostmár megint közeledik :D, nem volt az út vonalon, amikor az ellenõrzõpontnál járt, és sztem nem találták a pontot, ahol lennie kellett volna, ezért visszafordultak inkább. Mostmár az út piros vonalán vannak, ezt jelzi a térkép. Biztos ez történt, este kíváncsi vagyok mondják-e ezt a navigációs problémát Gordonnál
Levagy maradva kicsit:), ezek az eredmények amiket irtál még korábbi állásokról vannak... csak hogy egyet említsek Peterhansel sokáig vezetett, viszont a hajrát De Villiers nyerte...
Sousa elvesztette navigátorát a dûnék közt és fél órája keresi :DD (ott ez biztos nem vicces mondjuk)
Roma-nak balesete volt, de mindketten jólvannak. Vatanen autója kigyúlladt, szintén sértetlenek. Tegnapi motoros gyõztes Jordi Viladoms, bukott s karját törte, a versenyt feladni kényszerült.
Sousáékkel egészen elképesztõ dolog történt. Csúnyán elásták magukat egy helyen, amin valamelyikük (ez nem világos, melyikük) olyannyira felbosszantotta magát, hogy a sofõr otthagyta navigátorát, Andreas Schulzot a sivatagban! Sousa legalább 45 perce navigátor nélkül. Mivel ez tilos, lehet, hogy kizárják a versenybõl. Mindez a 299. km-nél történt.
Meglepõen indulatos cikk jelent meg egy, a Vatikán szócsövének tartott napilapban a Dakar-rali ellen, amelyben többek között a felelõtlenség véres futamaként aposztrofálják a versenyt.
A Dakar-rali évrõl évre nem csak rajongókat, hanem egyre több ellenséget szerez magának. A verseny - amely többek közt az afrikai régió felvirágoztatójaként van több helyen feltüntetve - a halálesetek okán egyre többet kerül a kritikusok kereszttüzébe. Most azonban egy az egész világot megdöbbentõ média vette szájára a Dakart, ugyanis nem kisebb napilap, mint a Vatikán legjelentõsebb napilapja kritizálta a versenyt.
A napilap szerint nem lehet sportversenynek nevezni egy olyan eseményt, amely eddig összesen 54 halálos áldozatot követelt, az elhunytak között 8 gyermekkel és 2 nõvel. A szerzõ késõbb arról ír, hogy évrõl-évre egyre hosszabb lesz a táv, melynek "útvonalát vérrel jelölték ki. Nyugati modellt akarnak ráerõltetni egy olyan kultúrára, amely ezt nem igényli és minden lehetséges eszközzel igyekszik védekezni, de nincs esélye. A verseny, amely állítólag fellendíti az elmaradott afrikai országokat, a valóságban csak szenvedést okoz az ott élõknek, felbolygatja a nyugalmukat. Ahonnan továbbköltözik a mezõny, ott nem marad más, csak kosz és szemét, amit a helyieknek kell eltakarítani. Közben azt mondják az itt élõknek, hogy ez jó nekik és vérig sértõdnek, ha valaki tiltakozni vagy bírálni mer."
Olaszországban megdöbbentek a visszafogottnak tartott újságban megjelent cikken. Különösen azért, mert a Vatikán szócsövének tartott lapban nem szokott sporteseményekkel foglalkozni és nagyon ritkán jelenik meg benne kritikus hangvételû írás.
LOL, baromság... 30 év alatt 50 halott, cigitõl hányan halnak meg? az nem a ,,pokol eszköze"? :DDD
Vagy hegymászók, biztos többen haltak meg
A mélyen tisztelt Vatikáni nagyon okos egyének azzal törõdjenek, hogy ne öljék egymást halomra az emberek, a terroristák, az idióta valássi fanatizmusok miatt. Balesetek bárhol történhetnek, sajnálatos hogy voltak civil áldozatok is, de ez részben az õ és fõleg a szülõk felelõssége hogy az "útra" kiengedte a kölköket akik nem figyeltek, a versenyzõk errõl vajmi keveset tehettek, a pilóták meg számolnak azzal hogy az életükkel játszanak, mivel egy technikai sportban ez bennevan, aki fél az ugysem indul el. Ahhoz képest hogy zavarja az ott élõket, merem állítani hogy jórészük érdeklõdéssel nézni az autó csodákat...
A hivatalos oldalon lévõ videóban benne van az a jelenet, amikor egy mitsu-s, meg egy VW-es szépen lassan átment a síneken, Gordon meg úgy átugratott, ahogy nem szégyellt:D