katrinak 10.. a célban és max. 1 vagy 2 elõzheti meg már, szép volt
Palik 29., Szalai 20. 2/3 távnál Ez eddig a mieink napja :)
közben elérte a CP2-t a Szalay-Bunkoczi páros is! 6h 24p 8mp-es idõvel a 20. (!) helyen állnak! (egy érdekesség: 78.-ként indultak és a 31.-ként értek a CP2-höz)
Magyarul 47-et elõztek, az szép :))
De a GPS szerint végig együtt jöttk...akkor higy is van ez a 20., meg a 29. hely?
-De Villiers autójának motorja a turbó hibája miatt kigyulladt! -Sainz Volkswagenjének mechanikai problémái vanna -De Villiers autóját a Volkswagen 546-os rajsztámú kamionja kötélen húzza a némai tábor felé. -Sainznak elektronikai prolémái vannak, emiatt nem indul az autója.
:( Sainz amugy 322 km-en át vezette a mezõnyt, amig problémái nem akadtak...
Így viszont a Mitsuk esélyesebbek mi? Gyorsabb autót sikerült csinálni, de nem lett megbízhatóbb a VW-nek. A TURBO dízel nem bírta? Mert Le Mans-ban kibírta a V12 TDI...
CP2-nél még 45. volt, de a beérkezésnél nincs a már beért 55 között Dési, remélem csak ásott és mindjárt odaér.
de villers CP1-nél 98. (eddig), 5 óra hátránnyal, még Szalay is beelõzi összetettben, h így haladnak a kamion után, Sainz meg áll még mindig
Palik célban 28., összetettben 24., eddig természetesen
jaj, rossz hír :(((((
Most kaptuk a hírt, hogy Dési János motorjával történt valami (valami eltört), így sajnos kénytelen feladni a versenyt! Jelenleg a CP2 után várja a kamiont, hogy kivigye õt a táborba!
"Az idei versenyen eddig végig vezetõ Volkswagenek apránként becsõdöltek. Tegnap az ex-ralis Carlos Sainz autójában ment el a kormányszervó, ma pedig a szelektíven nem tudták újraindítani a versenygépet. Az élen álló Giniel de Villiers sem ülhetett nyugodtan babérjain fél órás elõnye birtokában, ma a Touaregjének motorja gyulladt ki, és a segítséget várja. Az eddig még szakaszgyõzelmet sem szerzõ Mitsubishik számára végre eljött a dicsõség napja, hiszen a két évvel ezelõtti bajnok Stephane Peterhansel átvette a vezetést csapattársa, a tavalyi gyõztes Luc Alphand elõtt. A VW-ek betlijével a BMW-s Al Attiyah már harmadik az összetettben. A negyedik az a Jean-Louis Schlesser, aki Ford-motoros buggy-jával már idén második szakaszgyõzelmét szerezte meg a mai napon." (a5.hu)
Ez nagyon szomorú
A legrosszabb az, hogy sokan fikázzák a VW-t, hogy lebõgtek, meg ezt várták tõlük, s hogy a Mitsubishik milyen frankók, hogy az volt a taktikájuk, hogy lemaradnak, hogy egy ilyennél beelõzzenek, s hogy a VW milyen rossz, s az utcai Touareg is ennyit érhet.......... Ez technikai sport, s szerintem nagy teljesítmény az, hogy eddig kibírták nagyobb gondok nélkül. Elõbb utóbb minden autónak lesz valami baja, mert nincs az az autó, ami egyáltalán nem hibásodna meg ilyen versenyen.....
Különben meg, aki hasonló véleményen van, annak csak ezt tudom mondani:
,,hogy a VW milyen rossz, s az utcai Touareg is ennyit érhet.......... "
Neked üldözési mániád van, sztem ezt senki sehol nem mondta :DD Ha meg nyernek, biztos büszkén mondod, hogy látjátok milyen jó a VW :DD Touareg csak azért nem kéne, mert ott a Q7 házon belül, vagy az ML :). Egyébként szurkoltam nekik, hogy végre elverjék a Mitsut, sajnos nem jött össze. De dakartól függetlenül nem vennék VW-t, max Phaetont
Az a5.hu-n lévõ hozzászólások között volt mindkettõ megjegyzésem, nem én találtam ki õket. Nincsen üldözési mániám. De mi az, hogy leszerepeltek? Ha a Mitsubishik romlanak el, akkor mért nem mondjátok rá, hogy õk is leszerepeltek?! A Mitsubishik sokkal több éve versenyeznek és most, hol volt a nagy tapasztalat? Eddig meg sem közelítették a VW-t, akik csak pár éve versenyeznek...
A lényegen, akkor sem változtat semmi. A fikázok, akkor is fikázták volna a VW-t, ha nyer, ha nem. Nem követtem pár napja a Dakart, nem tudom, hogy van-e esélye még a VW-nek, de akkor is szerintem nagy dolog az, amit a VW pár év alatt elért a dakaron. És akkor is ezt mondanám, ha nem VW lenne, hanem egy más márka...
hát marhára nem szerpeltek le... a dakar félig a szerencsén múlik. a pihenõnapon minden gyári csapat újjá építi a kocsikat szóval nem arrol van szó, hogy ennyit bírtak. egyszerüen pech...
"A fikázok, akkor is fikázták volna a VW-t, ha nyer, ha nem."
Akkor minek hajtod az semmit? Te mondtad, hogy úgy sem tudod meggyõzni a fikázókat, akkor minek erõlködsz...Egyébként meg nem láttam senkit, aki egybõl elkezdte volna leszólni a VW-t, mert em volt szerencséjük... Én személy szerint a magyaroknak, Robby Gordonnak, illetve a BMW-nek szurkolok... A magyaroknak azért, mert magyar vagyok, RObby-nak azért, mert böszme az a Hummer, és tetszik a vezetési stílusa, a BMW-nek meg azért, mert BMW buzi vagyok...a többi meg nem érdekel...ennyi...
,,Különben meg nem érdemes, mert annyira elvakult emberek vannak, hogy kész tényekkel sem lehetne meggyõzni õket....."
Milyen kész tény? A tény az, hogy kiestek, de a technikai sportnak semmi köze a szériaautóhoz, ergo aki eddig szerette a VW-t, most is fogja szeretni a VW-t, akinek nem tetszettek továbbra se tetszenek. Tényleg nem értem mit túráztatod magad, ráadásul fõleg itt, ahol egy rossz szót sem láttunk a VW-re.
A szerencsérõl. Mitsuk közül tkp. csak Masuokának volt komolyabb hibája (de 5. még így is), Roma meg borult vele. Tehát elsõ 5-bõl 3 Mitsu, és 13. a legrosszabb Mitsu. Ehhez képest két VW kigyulladt, egyik porrá égett, Sainzot is be kellett húzni, 7 óra hátrányban. Tehát ez 3-0 súlyos mûszaki hibk aránya, balszerencse mind? Tehát vagy a gyorsaság van a megbízhatóság kárán, vagy lassabban kellett volna menni, akkor viszont nyakukon lenne a Mitsu. Tehát VW csapatnál valamit, valahol elszúrtak. Ennyi
Általánosságban beszéltem a VW fikázásról. Én meg azért szurkoltam a VW- nek, mert én meg VW buzi vagyok. Azért hajtom, mert elolvasva a cikket kicsit ideges lettem, ennyi...
hadjátok má ezt a témát inkább foglalkoznánk az eredményekkel meg a magyarokkal
Dési Jánosról ír a dakar.com: Egy motorhiba áldozata, a 9. szakasz 422. km-énél töltötte az éjszakát a sivatagban, várva a begyûjtõ kocsit. Fagyos hideg volt, de ami még fontosabb, pszichikailag volt nehéz az éjszaka a magyar motoros számára, aki nem mert elaludni, végig attól félt, a gyûjtõkocsi nem talál rá.
1,Al Attiyah 2,Maszuoka 3,Miller 4,Peterhansel 5,Sainz A Mitsubishik eddig szakaszgyõzelem nélkül az élen.
Coma az esés után annyira kába volt, hogy még a nevére sem emlékezett. Az orvosok szerint azonban holnap reggel haza tudják majd szállítani. Vesztét egy félig eltemetett szikla okozta, ami megdobta a motorját.
Esteve Pujol még nem esett ki a versenybõl, várja a szervizkamiont.
Peterhansel sokáig állt az élan a mai napon, ám a várva várt szakasz gyõzelem ma is elmaradt Mitsubishinak. Sainz a végére rákapcsolt és 26 másodperccel megverte õt
szalay meg rákapcsolt a homok elhagyása óta, összetettben már 33. Palik 24. 4-en kiesnének meglenne a TOP20 és TOP30 :DD
Nagyon ugyfest h a micsunak nem lesz gyõzelme, a VW-k törtelenül az elsõ 3ban, legutobb Gordon jött fel a 2. helyre! Elsõ De Villiers õt követi Gordon, Sousa, Al Attiyah és Miller.
Hármas Volkswagen gyõzelem a mai szakaszon. Sainz, De Villiers, Sousa.
2 Mitsu nyert az összetettben, milyen fura, legjobb VW-s Miller 5., ki gondolta volna
Palik 27., Szalay 33., Kátai 22., Szalay Dakar Team színeiben a szlovák Katrinak 9. lett, ez nagyon nagy siker, Eurosporton biztos bemutatják majd
1. Jacquot (FRA) - Alcaraz (FRA) - Van Genugten (HOL) MAN 2:53:44 2. Loprais (CZE) - Gilar (CZE) TATRA + 0:04:33 3. De Azevedo (BRA) - Justo (BRA) - Martinec (CZE) TATRA + 0:09:32 4. Stacey (HOL) - Gotlib (BEL) - Der Kinderen (HOL) MAN + 0:10:28
Összetett végeredmény:
1. Stacey (HOL) - Gotlib (BEL) - Der Kinderen (HOL) MAN 53:52:15 2. Mardeev (RUS) - Belyaev (RUS) - Nikolaev (RUS) KAMAZ + 3:08:15 3. Loprais (CZE) - Gilar (CZE) TATRA + 4:45:49 4. Van Ginkel (HOL) - Tijsterman (HOL) - De Rooy (HOL) GINAF + 4:51:16 5. De Azevedo (BRA) - Justo (BRA) - Martinec (CZE) TATRA + 5:16:01 6. Jacquot (FRA) - Alcaraz (FRA) - Van Genugten (HOL) MAN + 6:00:43
Hát én nagyon sajnálom a VW-t. Mindent megtettek, sokat nyertek, de a technika közbeszolt... 3as befutó szép igy utoljára, nembaj majd jövõre!! HAbár a Micsuk nem voltak a legjobb autók, és a versenyzõk sem mentek 100%on(sztem), de magabiztosan nyertek és ez szép eredmény. Motorosoknál sajnálom Komát, de hát ez náluk benne van a pakliban.
Jövõre szívesen látnám Sousa-at egy full gyári 2007es VW-ben, és persze a többi versenyzõt is, mind remek pilóták és gyõzelemre esélyesek. Remélem Gordon is ujra ottlesz a szörnyeteggel, és követik a példáját hogy azzal vágnak neki a sivatagnak.
A magyarok is sikeresen beértek, és remek eredményeket produkáltak, minden kategóriában. Palik a mai napot nagyon elóvatoskodta, talán tulságosan is és 3 helyet vesztett az összetettben, kár érte.
1 év pihi, remélem a 2008as Dakar is legalább ilyen izgalmas és látványos lesz, és nyomon követhetjük az Eurosporton akik remek adásokat állítottak össze napról napra, élõ bejelentkezésekkel fûszerezve!
De ne felejtsük el holnap még lesz egy 93 km levezetés, bármi történhet, de reméljük nemfog.
Újabb tragédia a Dakaron: A motorosok között szereplõ francia Eric Aubijoux életét vesztette a 29. Dakar-rali szombati, utolsó elõtti szakaszán, Tambacunda és Dakar között. A viadal szervezõi szerint a 42 esztendõs versenyzõ menet közben szívrohamot kapott, és már nem tudták újraéleszteni. Aubijoux a viadal idei második, a verseny történetének 51. áldozata. A dél-afrikai Elmer Symons múlt kedden motorbalesetben halt meg. Aubijoux ugyanabban a csoportban motorozott, ahol Kátai Péter is.
Aubijoux 15 kilométerrel a Dakarba vezetõ összekötõ szakasz vége elõtt erõtlennek érezte magát, ezért megállt motorjával. Szívrohama volt, és sajnos nem sikerült újraéleszteni. A 42 éves francia motorosnak ez volt a hatodik Dakarja, 2001-ben a 16. helyen ért célba. A mai gyorsaságit a 26. idõvel teljesítette, összetettben a 18. helyen állt. Fabrizio Meoni hasonlóképp vesztette életét a 2005-ös Dakaron.
Véget ért a motorosverseny! Hárman is felül tudták múlni De Azevedo-t. Janis Vinters (23) már a legjobbnak bizonyult egy szakaszon az idei Dakaron és most a Rózsaszín tó körülit is megnyerte. 8 perc 42 másodperces ideje elképesztõ. Ullevalseter (6) és Rodrigues (10) még a dobogón. Kátai Péter már csak motorozgatott, összetett 20. helye nem forgott veszélyben és elõbbre sem léphetett. Második Dakarján sikeresen célba ért és hozzá az eddigi legjobb magyar motoros teljesítménnyel! Jaroslav Katrinak is beért, összetett kilencedik helye szenzációs! Mindannyiuknak gratulálunk! Az összetettben a francia Cyril Despres az elsõ, Casteu, Blais, Ullevalseter és Rodrigues elõtt.
Magyar eredmények a szakaszon: Motor: Kátai Péter 62. Autó: Szalay Balázs - Bunkoczi László 47. Palik László - Darázsi Gábor 94. Kamion: Szaller Zoltán - Pócsik László - Pavel Fasko 17. Darázsi Zsolt - Laklóth Aladár - Szalai Norbert 30. Szobi Balázs - Éder Attila - Jobbágy Ákos 41.
Összetett magyar eredmények: Motor: Kátai Péter 20. Autó: Palik László - Darázsi Gábor 27. Szalay Balázs - Bunkoczi László 35. Kamion: Darázsi Zsolt - Laklóth Aladár - Szalai Norbert 17. Szobi Balázs - Éder Attila - Jobbágy Ákos 19. Szaller Zoltán - Pócsik László - Pavel Fasko 27.
Egyébként grat az összes magyarnak akik célbaértek és akik nem
:))) Ilyen dolgokon csak jókat derülök. Az ország szarban van, adó adó hátán, csak azért hogy ne omoljon össze teljesen, mindenki tüntet mer mindent szétbarmolnak, erre olimpiáról, dakarról és egyéb dolgokról álmodozik pár ember, akiknek ez jó üzlet lenne abban biztos vagyok. Multkor még a F1-tõl akartak pénzt megvonni, ennek tudatában ilyenekrõl én nem álmodoznák.
Zsolti F1es pályafutásáról írt szennyt nem kommentálnám, az irigység és a magyar lenézés ami ebbeõl kiolvasható... persze hogy nem saját költségén fog millókat kifizetni. Az sem igaz hogy felesleges volt, mivel õ volt az aki helyt állt ott, és akár tetszik akár nem pontot szerzett ami nagy szó. Felesleges a focira költeni, mer ott aztán semmi eredmény sincs...
Én úgy gondolom a Dkarnak Dakarnak kell maradnia. Budapestre semmiképp se hozzák a rajtot. Liszabon meg Barcelona azért jó, mert az akkor is útba esne, ha Párizsból indulna ismét...Bár örülnék neki, de sztem ez nem ide való. Viszont az a Budapest-amako, amit a Retek Klbu Kókusz c. mûsorában adtak, az nem lenne rossz...