Valószínûnek tartom, hogy nem sokan ismerik még ezt a kategóriát, annál is inkább, mert 2004-ig ETCC néven volt ismert, vagy Túraautó Európabajnokságként rendeztek futamokat, amit az Eurosport közvetített 10 hétvégén keresztül több más versenykategória között. Ez a bajnokság idéntõl világbajnoksággá bõvült és a korábbi három gyári csapat helyett már hét gyári team versenyez majd az elsõségért, így tehát a SEAT, az Alfa Romeo és a BMW mellett a Honda, a Ford, a Chevrolet és a kínai (!!!) Brilliance méri majd össze a tudását.
A 2005-ös WTCC versenynaptár:
Április 10: Monza (ITALY) Május 1: Magny-Cours (FRANCE) Május 15: Silverstone (UK) Május 29: Brno (CZE REPUBLIC) Június 26: Puebla (MEXICO) Július 30: Spa-Francorchamps (BELGIUM) Augusztus 28: Oschersleben (GERMANY) Szeptember 18: Istanbul (TURKEY) Október 2: Valencia (SPAIN) November 20: Macau (CHINA)
Mindegyik verseny 2 külön 50-50 km-es futamból áll, melyeken a gyári csapatokkkal együtt kiscsapatok is indulhatnak (mint eddig is), na persze sokkal kisebb költségvetéssel és némileg kevesebb lehetõséggel is.
A 2005-ös idényben nagyjából majd velük találkozhatunk:
Sokak szerint az év meglepetéscsapata a Chevrolet lesz, már annál is inkább, mert szerzõdtettek egy korábbi DTM bajnokot, forma-1es versenyzõt, az olasz Nicola Larinit, aki mindent tud a szakágról, illetve a francia Alain Menut, aki meg az egyik legkeményebb bajnokságban, Angliában volt a legnagyobb ász.
Az esélyegyenlõség szempontjából továbbra is élni fog a hendikep rendszer, vagyis:
az elsõ helyezett a következõ futamon kénytelen cipelni +40 kg-ot. -a második +30-at -a harmadik +20-at -a negyedik +10-et -az ötödik semennyit -a hatodik már 5 kg-mal könnyebb lehet az elõírtnál -a hetedik már -10 kg -a nyolcadik már -15 kg -a kilencediktõl lefele pedig mindenki -20 kg-mal indulhat.
jó ez a topic. :) be is raktam a kedvencek közé. sztem is nagyon jó lesz a Chevrolet, remélem a Seat is folytatja a feljövetelét. már tavaly is jók voltak (pl. Spa), csak versenyen nem tudtak összedolgozni sajnos.
örülök, már kezdtem aggódni, hogy csak magamban társaloghatok... :) tavaly én is a seatnak szurkoltam, pontosabban mindig nekik szurkolok - már amióta indulnak egyáltalán. tavaly sem voltak már rosszak, egy versenyt sikerült is megnyerniük, de az autó sajnos kicsit még lomhán mozgott, leginkább a rajtoknál és a kigyorsításoknál. na de majd idén! +nagyon kíváncsi leszek a kínai technikára, nekem egyelõre semmit nem mond ez a Brilliance név, még a végén megviccelnék a nagy világmárkákat...
abszolút igazad van, bár ilyen téren akkor már pl a seat és az alfa sem teljesen önálló cég, de szerintem ez csak részletkérdés... ha beégnek, lehet hogy leragasztják a mostani nevet és kiírják vissza a daewoot :)
a tavalyi év nagyon jó volt! viszont a végén így járni Müller-éknek! fõleg persze Dirk-nek, pffff nem mintha Priaulx nem érdemelte volna meg a címet, de asztem már lefutott dolog lesz Dirk Muller-nek, erre ezt a pechet. :) és még a betlije után is ha 1 ponttal többet tud menteni azzal a rom autóval, akkor most õ a bajnok. :)) az külön tetszett egyébbként, hogy a Spa- futamot követõen (ahol 1-2 hely lett az õvék mindkét futamon) kis pihenés, és már ültek is be a BMW M3 GTR-be és irány a Spa-i 24h-s. és az összetett 6. hely. Ez igen.
hja, bizony! de a legnagyobb beégés szerintem alfáéknál volt tavaly, hisz nem egyszer saját magukat végezték ki a pályán... aztán persze már mindenki segítette volna tarquini-t pontokat szerezni, csak addigra kicsit elúszott az összetett... de a végjáték iszonyat érdekes volt, csak kár hogy mindössze tíz versenyhétvége van, 15-18 simán beleférne!
...és ez volt tavaly a legnagyobb tömegbukfenc európai versenypályán, az is biztos... így a fotó alapján nem nagyon jön át, mert csak zanardi gépe látszik, de néhány gép erõsen odalett...
...amúgy több száz jó minõségû fotó a tavalyi szezonról itt: (remélem többeknek kedvet csinálnak majd 2005-re és egyre többen nézzük majd ezt a sorozatot!) 2004-es fotók
hja, és aki nem nagyon érti, hogy mit hadoválunk itt az összetettbeli izgalmakról, azoknak itt a tavalyi végeredmény, ami önmagáért beszél, szerintem ezidáig ilyen nem nagyon volt autósportban, mindenesetre nem sumáheri a küzdelem, ez valós csata volt és gigászi...
láttam is :)..mármint tv-n. ez azt hiszem Imola-ban volt, eredmények alapján nehéz tippelni, mert sajnos Zanardi, meg Tavano se sok pontot szerzett. ahoz képest pl. hogy asszem Donnington-ra hozták a Honda Accord-ot, csak szerzett vele Imola-ban 3 pontot Balzan..
te 5:46-kor keltél, vagy csak utána feküdtél le...? tulajdonképpen mindegy, mindkettõ tiszteletreméltó teljesítmény :)
amit én nem értek, az a peugeot visszavonulása. tavaly behozták kísérletképpen ezt a 307 gti-t, amivel magnussen és sardelli is küzdött, de idénre már nem neveztek, bár mondjuk a tavalyi eredményeik sem voltak eget rengetõek, lehet hogy ezért vonultak ki...
zanardinak pedig én is szurkoltam, de sajnos ez a pontrendszer nem kedvezett a kiscsapatoknak, hisz csak az elsõ nyolc szerzett pontot és eleve 9 gyári autó volt... idén meg sajnos még nehezebb lesz elõre kerülniük, de bízom benne, hogy változik majd a pontrendszer, de ha mégsem, akkor meg még mindig ott vannak a + és - súlyok.
na persze ha a hét gyári teamet nézzük, azok már kiteszik több mint a mezõny felét, így lesz vagy 30-35 autó, legalábbis remélem, és akkor még az eddiginél is látványosabb lesz a széria! elõbb vagy utóbb verve lesz a f-1! :)
már verve van. :) nálam. :D a Peugeot, Ford, Honda Civic Type-R um. sikertelenségét én a kasztni milyenségével magyaráztam egy idõben magamnak, meg a rövid(rövidebb) tengelytávval, aztán a Motors tv-n láttam pár British Touring Cars futamot, és be kell lássam hogy nem. valszeg erõsebb a mezõny, és hát az Alfa, Bmw-k eléggé viszik a pontokat...kivéve ha egymást lökik :) Matt Neil:
az f-1 már nálam is verve van, elég régóta, csak hát mit kezdjen az ember az olyan fanatikusokkal, akiknek mindegy, hogy mit néznek, csak piros autója legyen és mindig õ gyõzzön... mindegy, nem is bosszantom magam.
pár éve az eurosport adta a btcc futamokat is, aztán meg már csak összefoglalók voltak, utána meg már az se :( pedig az egy hallatlan kemény bajnokság, folyamatos lökdösõdésekkel, elõzésekkel, és simán alázták a sokkal erõsebb autókat felvonultató, de kicsit uncsi dtm-et is.
Amúgy idén sokkal nagyobb küzdelem lesz a pontokért, mert mégiscsak 7 gyári csapat lesz. Én csak abban bízom, hogy mindenkinek jut is marad is, aztán év végén nem megy el a kedve egyik gyárnak sem, sõt talán még visszajön mondjuk a peugeot is, de örülnék még pár autógyárnak, na meg sztárpilótáknak, hogy mondjuk az átlagemberek figyelmét is fel lehessen kelteni.
Most például Le Mans-ba már visszatér Alain Prost egy Audival... Pár régi nagymenõt el tudnák képzelni WTCC-ben, de például már Rossi is pedzegette, hogy neki ez jobban feküdne egy Alfával, mintsem a F-1 egy Ferrarival... No Comment :)
hja, most hogy mondod, jogos a felvetés, a "Nemzetközi Túraautó VB" jobb lett volna névnek, bár laikusoknak a "túra" szóról is tök más jut az eszükbe...
de én azért bízom benne, hogy akiket a sorozat majd érdekel, azok elõbb vagy utóbb idetalálnak, szerencsére idénykezdésig van egy kis idõnk összeverbuválni még néhány fanatikust.
íme a kínai csapat gépe 2005-re én azért kíváncsi lennék a csapat állami támogatásának mértékére, de ahogy a gép festésén a hatalmas csillagokat elnézem, hát nem lesznek anyagi gondjaik...
alapvetõen nem rossz kiállású autó csak az orrkiképzésrõl vannak gázos érzéseim. Meg hát több hátsókerekes kellene... sõt milyen jó lenne újra összkerekes konstrukciókat látni...szépen bonyolítaná a mezõnyt. :)
Mit jelenthet kínaiul a Zhonghua...? Biztos valami hülye komcsi nevet adtak neki, úgy szokott az lenni.
némi info: A 2005-ben elõször kiírt World Touring Car Championship legelsõ tesztelései Monzában lesznek március 22-23-án, ahol remélhetõleg már sokat megtudhatunk az induló csapatok erõviszonyairól. A 20 futamos bajnokság elsõ 2 versenyét szintén itt rendezik Április 10-én.
Tesztelnek a srácok...indulhatna már! :) hiv. oldal...
Na igen... Mondjuk leghamarabb a nascarosok indulnak neki, az már csak alig egy hónap, de a WTCC még sajnos majdnem három :(
Ami engem jobban bosszant, hogy elég nehéz információkhoz hosszájutni, de majd én is erõsen keresgélek, aztán ha lesz valami eredmény kirakom ide a linkeket és lehet bookmarkolni.
sok dolgot még nem lehetett kideríteni a 2005-ös szezonról, a legtöbb helyen még nem döntötték el kik lesznek a versenyzõk, de amit eddig lehet tudni, azt máris írom...
AutoDelta Squadra Corse (ITA) - Alfa Romeo 156 GTA
már biztos a 4 versenyzõ: Gabriele Tarquini (ITA) Augusto Farfus jr. (BRA) James Thompson (GBR) Salvatore Tavano (ITA)
(Fabrizio Giovanardi jövõre már állítólag a FIA GT bajnokságban indul majd)
thx az infót. AutoDelta Squadra Corse: ? még a régi kasztnival mennek?
BMW Team Italy-Spain (Ravaglia Motorsport) (ITA) BMW 320i már biztos: Alessandro Zanardi (ITA) Antonio García (ESP)
BMW Team Great Britain (RBM Team) (BEL) BMW 320i már biztos: Andy Priaulx (GBR)
ejhh, de jók is ezek a képek..
Chevrolet Racing (Ray Mallock Ltd) (GBR) - Chevrolet Nubira 3 versenyzõ biztos: Alain Menu (CH) Nicola Larini (ITA) Robert Huff (GBR) (fotó #4-es post)
Crawford Racing (Eje Elgh Motorsport) (SWE) BMW 320i ami biztos: Carl Rosenblad (SWE) Jan Nilsson (SWE)
(Richard Göransson a svéd bajnokságban, Jens Edman pedig a németben fog indulni)
Proteam Motorsport (ITA) - BMW 320i aki biztos: Stefano D'Aste (ITA) a második versenyzõt még keresik
ezek eddig a biztos dolgok, illetve
- China Racing (CHN) - Brilliance M1 (csak az biztos, hogy 2 autó és a BTCC-bõl akarnak versenyzõket hozni)
- Oregon Team (ITA) - Alfa Romeo 156 GTA (hivatalosan még nem neveztek, de várhatóan Michele Bartyan (AUT) és Luca Rangoni (ITA)
- SEAT Sport Italia (ITA) - SEAT Toledo Cupra (ha lesz elég pénz, akkor Gianni Morbidelli (ITA)
- BMW Team Belgium-Luxembourg (RBM Team) (BEL) - BMW 320i (ha lesz elég pénz, akkor Kurt Mollekens (BEL)
- GR Asia (HK) - Honda Civic Type-R / Honda Accord Euro R (hivatalosan még nem neveztek, de várhatóan Simon Harrison (GBR) és Toni R. Ruokonen (FIN)
- JAS Motorsport (ITA) - Honda Accord Euro R (2 vagy 3 autó, a jelöltek: Alessandro Balzan (ITA), Martin Jensen (DEN), Hans Petersen (DEN), Aivis Othla (EST), Diego Romanini (ITA), Tomas Engström (SWE)
- Hotfiel Sport (GER) - Ford Focus ST170 (2 autót indítanak, a jelöltek eddig Thomas Klenke (GER), Patrick Bernhardt (GER) és Michael Funke (GER)
- RS-Line Rotpunkt Sport (GER) - Ford Focus ST170 (még nem biztos, hogy indulnak, ha igen, akkor 2 autó, a jelöltek: Sebastian Grunert (GER), Roland Asch (GER) és Thomas Klenke (GER)
- Mühlner Motorsport (GER/BEL) - Volvo S40 (még nem biztos, hogy indulnak a bajnokságban, 2 autó lenne, anyagiaktól függ)
- Carly Motors (NED) - BMW 320i (anyagi gondokkal küzdenek, ha lesz szponzor, akkor valszeg Tom Coronel (NED), Duncan Huisman (NED) és Paulien Zwart (NED)
bocs, a számomra legfontosabb kimaradt: SEAT Sport (ESP) - SEAT Toledo Cupra biztos 3 versenyzõ: Jordi Gené (ESP) Rickard Rydell (SWE) Peter Terting (GER)
Andy Priaulx január 27-én tesztelheti a BMW Williams Formula 1-es kocsiját. teljes cikk
akik szóba jönnek a proteam-nél: -Adriano De Micheli, -Sebastian Grunert, -Giuseppe Cirò,
Alain Menu, és Nicola Larini elsõ benyomásai a Chevrolet-rõl: fiawtcc oldal
háááát, erre mit mondjak...? mindketten lehúztak már pár évet a szakág élcsapataiban, így van mihez hasonlítaniuk, de különösebb dícséretek helyett egyelõre csak annyi, hogy "érdekes délután volt" meg hogy "ez az autó egy jó alap lesz a további munkához", ezek elég óvatos megfogalmazások szerintem. na persze új a csapat, új az autó, csodák pedig nincsenek, max 2-3 dobogós helyezést jósolok nekik az évben, de szerintem versenyt még nem fognak nyerni.
Amikor meghallottam, hogy jutalomból tesztelheti a gépet, azt gondoltam csak megy vele néhány kört, hogy mégis milyen érzés, meg rápróbál egy f-1 kocsira, stb, de azt nem gondoltam volna, hogy egy teljes versenytávot fut vele, ez így nagyon faja
közben olvasom -gondolom te is láttad- zanardiék is tesztelnek és már csak 4-5 tizeddel maradnak el mulleréktõl, ami elég biztató a tavalyi évhez képest! mondjuk elég hideg volt teszt közben, így ez az eredmény azért még csalóka is lehet, de én nagyon bírnám, ha végre ott lennének valahol a mezõny elején
- A korábbi sajtóközleményekkel ellentétben az Alfa gyári csapata Tavano helyett az utolsó pillanatokban mégis Giovanardit nevezte a 2005-ös idényre Tarquini, Farfus és Thompson mellé.
- A Proteam BMW-nél Stefano D´Aste mellé Giuseppe Ciro lett nevezve.
- A legtöbb csapat még az teszteknél tart és ezek eredményességének tükrében neveznek csak versenyzõ(ke)t az áprilisban induló világbajnokságra.
jó lenne ha jól mennének már az elsõ idényben is, az sokat érne az egész vb-nek, na meg szimpatikus a csapat is és a versenyzõk is
Most olvasom, hogy a tavaly még seatos Frank Diefenbacher megkereste a Ford csapatot, mert szeretne 2005-ben is a mezõnyben szerepelni, ezúttal egy Ford Focus volánja mögött. Ezeddig még nem kapott választ.
Tomas Engstrom meg egy Honda Accorddal a JAS Motorsport színeiben az elsõ két versenyen elindul a vb-n, elmondása szerint ezt követõen pedig majd a saját országának bajnokságára koncentrál elsõsorban.
Diefenbacher-t kár lenne kihagyni! Monza-ban nagyon tetszett, az elsõ sikánra volt egy 3autós kifékezéses szituja :) meg 5. lett a második futamon.
Azért sajnálom, hogy az Audi nincs már... tavaly még mentem Etcc futamokon online bajnokságban, és ott 4wd-s Audi-val voltam, ami lassú volt ugyan az egyenesekben, de a kanyarokban, és féktávon (motorfék négy kerékre) nagyon ott volt, tipikus küzdõ autó volt.
hát igen, volt egy idõszak a német bajnokságban, amikor az audik mindent vittek... nekem amúgy leginkább a volvo után fáj a szívem, olyan biztató idényeik voltak a btcc-ben, aztán most szinte sehol semmi :(
Egyébként hamarosan minden kiderül, ugyanis február 28-a az a határidõ, ameddig a nevezések leadhatók mind egyéniben, mind csapatban.
friss info, hogy idény közben néhány futamon (valszeg az európai versenyeken) Jason Plato is elindul a SEAT csapat tagjaként
pfff, nem igazán tudok olaszul, de ha jók a következtetéseim, akkor az egyik olasz honlapon írnak valamit arról, hogy az oregon team (eredetileg még alfával: tavano, rangoni, bartyan) mégsem nevez az idén a vb-re, inkább a dtm-ben indulnak ezzel a v6-os megane-nal: (hát, nagy kár értük...)
BTCC versenynaptár, az angol bajnokság híveinek - ha vannak itt ilyen elvetemült arcok egyáltalán :)
Apr 9-10 DONINGTON PARK Apr 30-May 1 THRUXTON Jun 4-5 BRANDS HATCH Jun 18-19 OULTON PARK Jul 16-17 CROFT Jul 23-24 MONDELLO PARK Aug 6-7 SNETTERTON Aug 27-28 KNOCKHILL Sept 17-18 SILVERSTONE Oct 1-2 BRANDS HATCH
tavalyi BTCC végeredmény, ízelítõnek: (hasonlóan szoros végeredmény mint nemzetköziben)
1.JAMES THOMPSON VX RACING 274 2.YVAN MULLER VX RACING 273 3.JASON PLATO SEAT SPORT UK 224 4.ANTHONY REID WEST SURREY RACING 213 5.MATT NEAL TEAM DYNAMICS 181 6.COLIN TURKINGTONWEST SURREY RACING 173 7.ROBERT HUFF SEAT SPORT UK 148 = DAN EAVES TEAM DYNAMICS 148 9.TOM CHILTON ARENA MOTORSPORT 116 10.LUKE HINES VX RACING 115
tavaly a két Vauxhall között dõlt el a bajnoki cím, így csapatban is õk nyertek
Nemnagyon tolong a nép eme szakágban. Talán ha beindulnaka versenyek,és sokan tudják nézni. Én is figyelni fogom.
én spec szeressem a Btcc sorozatot is, a Brands Hatch-i pályát meg pláne, kis képzavarral, jókat edzettem/versenyeztem rajta az Ausztrál túrakocsi bajnokság autóival: Brands Hatch 20mb wmv
tulajdonképpen én is ebben bízom, mert hát az eurosport már szinte minden kábelhálózaton ott van, aztán ha elkezdõdnek a versenyek, akkor majd remélhetõleg ez a topic is beindul...
mondjuk én is jobban szeretem a btcc-t mint mondjuk a dtm-et, bár ez nem mindig volt így... a dtm addig volt jó, amíg az alfák tudtak harcolni a mercikkel, csak aztán az aktuális szabályok valahogy mindig a német autóknak kedveztek, ami nem tetszett az olaszoknak, kivonultak és onnantól kezdve a dtm már nem az igazi, már nincsenek olyan kiélezett, nagy összecsapások mint akkoriban, ugyanakkor a btcc sokkal kiegyenlítettebb és bár kevesebb benne a nagy múltú név, de színvonalban sokkal erõsebbek a versenyek. ezért volt jó eddig az EB is, ami idéntõl mégjobb lesz, és nem csak azért mert már világbajnokságnak hívják, hanem mert sokkal több gyári csapat lesz ott a mezõnyben.
majd ha lesznek versenyek, addigra azért remélem, hogy lesznek itt bmw-sek, alfások, seatosok stb, és majd kialakul ez az egész...
aztán ha mégsem, akkor meg mégsem, de azért én az infókat folyamatosan nyomatom ha van valami, mert hát soha nem tudni mikor kit vet erre a sors, még az is lehet hogy áprilisig már hárman vagy akár négyen (!!!) is leszünk ;)