Tassi Attila ilyen befizetős versenyző? Mármint hogy a szülök fizetnek (szponzor) hogy versenyezhessen? Nem leszólni akarom a tehetségét csak feltűnt a nagy tassi.hu felirat az autón és kíváncsi lettem.
Eurosport 1 - 20:30 - Le Mans 24 órás verseny, Franciaország, Best Of
Eurosport 1 - 22:30 - FIA Rali Európa-bajnokság, Ciprus, Áttekintés
Zengő Motorsport
Volt egy célunk.
Az elmúlt időszakban éjt nappalá téve azért dolgoztunk, hogy ezt a célt elérjük.
Azt akartuk, hogy Fecó hazai közönség előtt mutatkozhasson be a KIA-val, lakatosok, fényezők, dekorosok, menedezsdment és a szerelők mindent elkövettek, hogy a Nürburgringen és Salzburgban megsérült autók bevethetőek legyenek a TCR International Series hungaroringi hétvégéjére. Azt akartuk, hogy Anett folyamatos fejlődése érdekében, egy erős mezőnyben gyűjthessen értékes verseny kilómétereket, azt akartuk, hogy Dani technikai hátrány nélkül is versenyezhesssen a szurkolói előtt, azt akartuk, hogy Tóth Csabi elérje célját és kipróbálhassa magát egy rangos nemzetközi sorozatban.
Nehéz volt? Igen! Kicsit belehaltunk? Igen! A nehézségek ellenére megcsináltuk? Igen megcsináltuk!
Gyertek ki a Hungaroringre, szurkoljatok a Zengő Motorsport pilótáinak, buzdítsátok a magyar versenyzőket!
Jót rajtolt Tassi,de egyébként az első kanyarban már eldőlt,hogy Norbi befogja védeni,egész futamon alapjáraton ment. Kikaparta neki a győzelmet,hazai pályán ennyi idősen ez igy is hatalmas dolog Attinak! Csapatfőnökként Norbi meghuzhat egy ilyet,nem veszélyeztette a franciát,annyira nem volt látványos a feltartás,az meg nyilvánvaló,hogyha nyomta volna akkor 5 másodperccel jön be első helyen...
Tudom jól hogy a GT4-be megy Mór Csaba, ha nem tévedek a Northern Cup-ba. A hét közepén arról volt szó hogy ő is megy: https://www.touringcartimes.com/2017/06/14/zengo-to-run-the-new-kia-as-part-of-a-five-car-entry-this-weekend/
az elég látványos volt, ahogy monteiro full keresztben épp betette a körforgalomba a kocsit. azt hittem a külső falra felkeni, de épp elfért.
Most nem akarok megint az lenni, akinek semmi nem jó, de ennek a joker körnek ebben a formában a világon semmi értelme. :DD
nincs hát, városi pályán rohadt szerencsésnek kéne lenni, hogy olyan vonalvezetést találjanak, aminek van is értelme, rendes pályán meg ugye kivitelezhetetlen. mondjuk úgy tudnám elképzelni, hogy valami 3x3 sávos útnak az egyik felén lassítókon kéne átmenni, rally stílusban.
Micsigami autóját odaadhatnák Nagy Daninak inkább :D
ismét meglepően jól alakult a hétvége a magyaroknak
joker meg így ebben a formában szerintem értelmetlen, nem lassabb ív kéne, hanem gyorsabb.. :D Utoljára szerkesztette: SZABl, 2017.06.25. 19:20:57
szuper, hogy most megint eléggé tarolt a honda, de ismét úgy jön ki a lépés, hogy a full ballasztot pont argentínára kapják meg, ahol minden pici súlyelőnyre szükségük lenne...
Hááát, elég szimulátor public szerveres megmozdulás volt, az biztos. (mondjuk Tassi első kanyaros manővere is, ahol ugye összeakadtak) Utoljára szerkesztette: kekeN7, 2017.07.09. 22:47:14
Lassan itt lenne az ideje a magyar TCR sorozat beindításának. A Hondás bejelentéssel kapcsolatban kiderült, hogy már 300 homológ versenyautó létezik, abból 10db (4 Kia, 3 Seat, 2 Honda, 1 Alfa Romeo) magyar kézen. Székel idehaza még 2 gyártó (Audi, Opel), akik akár meg is támogathatnának egy-egy istállót, a szomszédban meg van egy VW és Peugeot gyár is. A jelenlegi magyar bajnoki versenynaptár 5 futamos (Hungaror., Pannoniar., Slovakiar., Brno, Hungaror.). De 2 éve volt bajnoki a Red Bull Ringen is. Szívesebben nézném a nyílt magyar bajnokságot külföldi indulókkal, mint pl. egy ETCC-t, ami 11db autót tud kiállítani a rajtrácsra.
Hagy idézzek egy másik forumról ebből a témában. "Szóval 3 M1ra Honda - 2 magyar 4 Zengős Seat (Nagy Norbi miért nem?) - 4 magyar 1 Zengős KIA - 1 magyar 1 Botka Team-es KIA - 1 magyar 1 Unicorse Alfa - 1 magyar Vagyis a két állandó magyar induló mellett lesz 6 beugrós. Ez 9 sofőr. Erre lehetne alapozni egy hazai TCR bajnokságot. Ha jönne még pár induló a környező országokból, akkor meglehetne a 15 indulós mezőny. "
Erre írtam hogy: " 9 főre alapozol egy bajnokságot, de az a baj hogy 1-1 futamra a ringre eljönnek, de egy TCR Hungary Series egész éves szezonjában, nem tudom elképzelni Micheliszt, Ficzat, Tassi, a két Nagy-ot. Úgy érzem ők a jelenlegi lehetőségeik miatt már túl nőtték ezt, hogy motiválja őket egy OB, talán már Mór Csaba is itt tart és hamarosan ha jól fog menni neki továbbra is, lehet Jedloczky is. Akkor maradt Tóth Csaba és György Anett akik idén is mennek az OB-n :), Szabót, Bernulát sejtésem sincs hogy érdekelné-e. Nem tudom hogy itt írtam-e vagy más forumon elmélkedtem róla még év eleje felé, hogy de jó lenne egy TCR Central Europe sorozat. A Pályák: Hungaroring, Pannóniaring (H), RedBull Ring, Salzburgring (A), Slovakiaring (Sk), Brno, Most (Cz), Poznan (PL) Grobnik(=Rijeka) (Hr) Az 9 pálya ami bőven sok, mondjuk Most az kicsit messzebb van, igaz Poznan is, de egy lengyel pálya csak kellene. Lehet a szabályok miatt de a TCR Europe sorozat sem működött azért csináltak egyfordulós év végi kupát belőle. A másik dolog, hogy mikor az évnyitóra a FIA-CEZ azaz a közép európai zónabajnokság a Hungaroringre jött, rájöttem hogy van külön kategória a TCR-nek, tehát végülis amire gondoltam hogy jó lenne az létezik. A bajnokság idei állomásai: Hungaroring, RedBull Ring, Usce Street ciccuit (Srb), Poligon Gaj (Slo) [Egyébként nem messze Grobniktól van...], Poznan, Most, Pannoniaring, Zaluzani (Bosznia-Herczegovina) Grobnik, Slovakiaring, Brno
Ez a 11 futam egy kicsit sok szerintem de végülis megvalósult amire én gondoltam, igaz egymezőnybe mennek a nagy kocsikkal. Na már most a Hungaroringen az OB miatt ment 3 Zengős seat (Jedlóczky, György, Tóth), ment az Unicorse-es kocsival Király, valamint ment egy Audival Pesovic (Endurance futamon indult ezzel a kocsival Vesnic és Wyzomirsky). Uniorsenál monták, hogy mennek az alfával és Királlyal a CEZ legtöbb futamán, gyakorlatilag a második fordulón a RedBull Ringen már csak egyedül autókáztak, mert a Vesnic féle audi sem ment... a következő két fordulóról már nevezési listák sem kerültek fel a FIA-CEZ honlapjára, meg hírek sem voltak, sőt a honlap naptárában sem mutatja, az egyik helyen ezeket a futamokat, de egy cikkben meg úgy írja, hogy volt ott verseny és a köetkező állomás poznan, érdekes..... Ha jól tudom ezeken a futamokon már nem ment az Unicorse-s kocsi sem.
Szóval úgy tünik, hogy helyi bajnokságok (egy része) és nemzetközi tud működni, de ilyen régiós dolgok annyira nem. A TCR Asia ami úgy ahogy tartja magát, de a TCR Europe nem volt sikeres, egy közép európai bajnokság szerűség sem életképes, sőt, a GTSport bejelentette, hogy az elhalasztott rajttal indulni készülő TC Open sorozatot mégsem indítják el, valószínüleg arra sem volt elég érdeklődő, mondjuk nem tudom mire számítottak, hiszen a TCR Spain és a TCR Portugál is egyesült TCR Iberico néven, (hogy fent tudjon maradni?), míg az régi S2000 kocsik az ETCC-t sem lendítették fel, TC1-el meg nem tudom ki indult volna a TC Openbe... (Pedig azt hittem lesznek sokan, mert a TCR Ibericoban talán 4 autó kivéltelével mindeki portugál, és 2016-ban volt még mezőny a TCR Spainbe is. Ez a hétvégéhez kapcsolódva is szomorú szituáció, mert elvileg ez a TC Open szorította ki a TCR International Series-t a arról a GT Openes Hungaroringi hétvégéről, aminek így nemtudom mennyi nézője lesz, a dtm-re úgyis lett volna elég néző.
A Seat Leon Eurocup megszűnése is felszabadított volna néhány pilótát de ennek nem nagyon lett nyoma sehol, úgy eltüntek, 1-2 embert látok csak más sorozatokba.
A TCR Middle-East az Engstler csapat nélkül a második harmadik fordulóban vicc volt azzal az 5-6 autóval. A TCR China, TCR Thailand, Super Taikyu TCR kategóriái se valami fényesek. Az idén indult TCR Baltic 1 fő. A TCR USA-nak ha jól tudom nincs mezőnye a Pirelli World Challenge sorozaton belül, talán egyszer láttam egy audit, míg a TCR Las Americas Series-nek a bejelentése ellenére sem rendeztek eddig futamot.
Az ADAC TCR a német bajnokság az nagyon durva lett az idei évere a 40 pilótával, 39 volt legutóbb, mostmár kész a magyar Kia is remélem mennek majd :) [szerk. nem mentek Oscherslebenbe :(] Az olasz az is tud működni de ott is kb 12-15 autó van még, de a helyi TCS kiskategóriát legalább leválasztották róluk, nem együtt mennek. Az STCC-ben is lett mezőny az idei évre. A Benelux ha engedné a több livestream-et tuti nézettebb lenne, talán mégtöbb induló is lenne, de még ígyis el van a nevesebb meghívott pilóták miatt, az orosz TCR bajnokság is erősödött kicsit, köszönhetően a ladának is. Most a hosszútávú sorozatok tcr kategóriáit hagyjuk még egy kicsit, az eleve egy másabb műfajnak kell lennie, de én örülnék ha a régi szép időkhöz hasonlóan lenne TCR Spa-i 24H :), csak TCR kocsikkal. "
A 4 KIA-t hiszem ha látom, hogy magyar kézen van egyelőre maradjunk kettőnél. Zengőéknél 4 Seat van, de kb nincs két egyforma köztük. A TCR Hungaroringi fordulójára nevezték Mór Csabát is aki végül nem ment, ekkora azt gondoltam lehet mégsincs 4 új Seat Zoliéknál, de a Pannóniaringi OB hétvégén, ment Tóth Csaba az egyik Seattal, míg három másik ugyanezen hétvégén Villa Real-ban futott (szépen össze voltak tákolva egyik orra, másik lökhárítója volt tán fehér :) ), de azért jó lenne tudni a tényleges specifikációkat, az már biztos hogy mindegyiknek a tcr-es hátsó lököse van, nem a kupás.
Alapból úgy tudom két Seat volt Zoliéknál. 2014 Seat Leon Eurocup Tóth Norbert (8/12), Ficza Ferenc (12/12) 2015 Seat Leon Eurocup Szabó Zsolt (8/14) 2015 TCR International Series Ficza Ferenc (2/22), Tóth Norbert (2/22), Szabó Zsolt (4/22), Nagy Dániel (2/22), Davide Roda (2/22) [Ráadásul a 2015-ös TCR szezont akár egy kocsival is végigcsinálhatták volna, ha a Roda Olasz hétvégéjéz nem nézzük hisz egy futam sem volt ahol egyszerre két magyar ment volna....] 2015 ETCC Ficza Ferenc (4/12), Tóth Norbert (2/12) 2016 ETCC Nagy Norbert (12/12)
Ha jól sejtem 2016 végéig csak két kocsi volt Zengőnél és a fenti rajtok alapján nem is kellet nekik kettőnél több gép. 2016 végén a B3 tönkrement és erős a gyanúm hogy onnan vettek meg legalább egy de inkább két seat-ot, bár ezt sehol nem írták le, mondták ki...
Ők 2014-ben kezdtek egyébként két autóval és évközbe vehettek, vagy ideiglenesen béreltek egy harmadikat. 2014 Seat Leon Eurocup Wéber Gábor (12/12), Bús Edina (12/12), Hernandez (2/12) 2015 Seat Leon Eurocup Bús Edina (12/14), Kiss Norbert (2/14), Tassi Attila (6/14), Fekete Dominik (8/14) [Ebben az évben a 4. fordulón Spielbergbe ment 3 B3as seat, ekkor egy hófehér géppel ment Kiss, miközben Bús és Fekete is indult.] 2016 TCR International Series Tassi Attila (22/22), Dusan Borkovic (22/22), Mato Homola (22/22)
A RCM Motorsport garázsában is idé év elején feltűnt egy Seat és mit ad Isten olyan ezüst színű mint a b3-as kocsik, szóval serintem ott van harmadik autó.
Itthon OB futamon is néha feltűnt 1-1 Seat, (hol a Zengős hol a B3as) de most nem nézem az eredményeket át, mert kép,videó is kellene, mert nekem úgy rémlik pl hogy Endurance-ba a Herter-Nagy Norbi páros még egy régi típusu seattal ment, és az eredmény listákon sajnos az MK2 és az MK3-as is ugyanúgy Seat Leon Racer-nek van írva....
Az Audi (és a Mercedes) gyártókról annyit, hogy örüljünk, hogy egyáltalán a dmt-et ide tudják hozni :), a TCR lényege hogy ne a gyári csapat finanszírozza az egyes istállókat, ők csak a kocsit adják. Az Opel-t eleve nem a gyár vagy gyárhoz nagyon közeli csapat fejleszette ki mint a Seatot(+vw+audi ami kb ugyanaz) vagy a Hondát A Peugeot project is olyan fél lábbal van benne ebbe a TCR-be, pedig ott a Peugeot Sport csinálja a kocsit ha nem tévedek.
Magyar bajnoki tavaly volt Brno-ba a Redbull ringen tudomásom szerint nem volt, csak Swift Cup Europe vagy RCM kupa, de megnézve a naptárt tényleg voltak :D Tudom hogy gyakorlatilag van 1-2 kis turás meg Bódis+Lekenyék néha, de egyszerüen nem rémlenek a kishondák vagy a Porschek a Spielbergi pályán, na majd előkeresem a tempó adásokat.....
Nyílt magyar bajnokság? Érdekes lenne, Rallycrossban el tudtunk csábítani 1-2 külföldit, sőt Tereprallyban is működött jöttek a Csehek a Hummerek, BMW-k meg néhány lengyel páros is, de már a tavalyi utolsó futam is gáz volt(privát teszt a Hummereknek) és az idei év sem nagyon rózsás, se Szalaiék, se Kordáék, se senki a régi nagyok közül a Top kategóriában.
De jó kis olvasmány volt! Mióta a Facebook letarolt mindent, nem találkoztam ilyen részletes írással a magyar motorsporttal kapcsolatban. És sajnos nem is nagyon van miről írni. Enyhén megcsappant a gyorsasági OB létszáma. Régen még élő stream is volt a Hungaroringről, már azzal sem találkozok. Viszont jó lenne egy "első osztályú sorozat", ami vissza hozhatná a 2008-as Seat kupa hangulatát. A "gyári" támogatás alatt pedig olyasmire gondoltam, mint Bútor Robi Citroen Saxo-ja vagy Swift-je, Szalay Opel-je, Zengő Zoli dízel Altea-ja vagy Janika Peugeot-ja. Vagyis a helyi képviselet támogatására. De vannak benfentesebb csapatok a TCR sorozatokban is. A Bamboo-nál szinte mindig ott lebzsel Jaime Puig, az oroszoknál a Lada echte gyári csapat, a Leopardos WRT alapítója pedig René Verbist, a VW Motorsport egykori elnöke, és 2009 óta viszik a GT3-as Audi projektet gyári Audi pilótákkal. De mintha már Norbiék boxában is láttam volna Alessandro Marianit.
Hétvégén Parádi Hegyiverseny! Elvileg volt, és talán holnap is lesz stream, sajnos ma nem tudtam nézni és holnap sem fogom :( http://www.gtgstudio.hu/player/hc_2017.html Radio: http://www.gtgstudio.hu/rrp/
nem az a kérdés, hanem hogy el kellett volna e venni? :) nekem se volt olyan határozott véleményem utána, de azért ha belegondoltok, máshol is be kell vennie a kanyart. itt most csak annyi volt a mákja, hogy valamiért a célvonal rögtön ott van az egyenes elején, és nincs fal, amire felkenődhet, és ezt kihasználta...
dzsízösz, kínszenvedés volt ez a két futam várkonyival. eddig nem tűnt fel, hogy milyen béna, mikor mást közvetített.
szabó egyszer valamit nagyon mutogatott a célegyenesben. :D
Szuper statisztika. Ilyet kérek minden futam után. :)
1 kis off: Eszerint a cikk szerint a JAS Motorsport olasz központjában építik össze a GT3-as NSX-eket (amit az amcsi HPD fejleszt) és már 7 példány el is készült. Októberben kezdik leszállítani a partnercsapatoknak és nem csak az USA-ba. Örülnék, ha Norbi is beugrana egy-két shakedown erejéig, vagy képbe kerülne a Nordschleife 24H. 8)
A két szélső oszlopban a zöld és piros számok azt jelölik, hogy az összetetthez képest mennyivel változna a helyzetük, ha csak az 1. vagy 2. futam eredményeit vennénk figyelembe. A bal oldali (nyitó futamos) csalóka, mert csak az első 5-öt veszi figyelembe, amúgy Norbi a 9. lenne és Chilton vezetne 85 ponttal. A qualin osztott pontok alapján pedig Norbi és Catsburg állna holtversenyben az élen 17 ponttal.