Azert nem mindegy, hogy milyen autonal magas vagy alacsony:) Mar 10-20 eve az utcai autoknal 0.3 alatt "lehet" az ertek. Sot mar az 50-es evekben is volt 0.3 alatt...:) Azert egy bizonyos sebesseg felett leszorito ero is kell, az meg nem megy maskepp;) Nezz utana egy F1-es autonak, tuti hogy 1.0 korul van;))))
Meg egy kis adalek;) Szamokat nem tudok, most nincs kedvem utana nezni;) Egy F1-es auto >300km/h-nal, gazelvetelnel (fekezes nelkul!) jobban lassul mint egy utcai auto 100km/h-rol padlofekkel;DDDD
300-nál ha kicsi ez az érték elrepül az autó:) utcán nem számít,ott legyen minnél kisebb,de versenyen ez nem lehet kicsi a nagy sebességû kanyarok miatt,és maúgy ez a légellenállási tényezõ négyzetes öszefüggésben van a sebességel
Éppen ezért az a mérvadó, ha más WTCC autókhoz viszonyítunk, és az alapján formálunk véleményt. Tényleges számokat persze nem nagyon lehet elcsípni. Ami tény, hogy az az érték annyi, és ez jobb, mint a Lacetti cw-je. Aki tudja a többi WTCC autónak az értékét, az bátran írja be. :)
fékezésbe azok nagyon durvák az egy utcaihoz képest, most meg nem mondom de mikor közvetítések vannak akkor is raknak ki ilyen gragfikát h mekkora g terhelés van, akkor 5-6g simán van. Utcai autónál az 1 az már csúcsnak számít, asszem a valamilyik Porschénél mértek 1-nél egy kicsivel többet. Amúgy 7-9m/s2 körül szokott lenni.
Az mar mas kerdes, en csak arra az allitasodra irtam, hogy: "a CW érték minél kisebb annál jobb";) Persze hogy jobb, csak minden relativ;) Nem mindegy, hogy az "ertekbol" a sebesseg fugvenyeben leszorito ero lesz vagy csak "legellenallas":)))
Május 6-án és 7-én (azaz holnap és holnapután) két napos hivatalos teszt lesz Oscherslebenben. 11 autó vesz részt a teszten, biztosan ott lesz a Russian Bears (Lada), N.Technology (Honda), a 3 BMW-s gyári csapat, a SEAT és a Chevrolet is természetesen.
EuroSport nem ad még összefoglalót se ahogy elnézem :(
Hát a Lada kapott 5 másodpercet az elsõtõl. De szerintem ez nem rossz eredmény így elsõre. Fõleg ha még figyelembe vesszük h Jaap van Lagen kb 2sec-el jobb mint Shapovalov, és 6-od annyi kört mentek mint a többiek.
Remélem ma megy Van Lagen is...
Sõt,van a mezõny végében egy másik BMW-s aki eléggé gyengus módon szerepel,vele versenyezhetnek szerintem.
Egyetértek, ezek már valóban nagyon versenyképes körök a Ladától!
Hogy mennyire jó ez az idõ, azt jelzi az a tény, hogy a tavalyi körrekordot itt is sikerült megdönteni, nagyjából 1 másodperccel jobb Y.Muller ideje az eddigi körrekordnál. Tehát ezt nyugodtan tekinthetjük egy Top idõnek a pályán, nem csak egy laza kis kör volt. Ehhez képest most nagyjából 1,2 mp-el lassabb a Lada Van Lagen-el a volán mögött, ami több, mint biztató.
Valenciában nagyon oda kell tenniük magukat, hiszen a tavalyi kvalin 19 autó volt 1 másodpercen belül, ami azt jelenti, hogy minden mozzanatnak óriási jelentõsége van a végsõ idõeredmény szempontjából. De az élmenõkhöz képest kevés súllyal fognak menni, szóval el lehet csípni egy jó eredményt Spanyolországban.
Röviden a legfontosabb történésekrõl:
- A LADA természetesen elégedett a tesztek eredményeivel, és hangsúlyozták azt is, mennyire az elején járnak még a fejlesztéseknek. Elmondásuk szerint 3 éves WTCC projectet dolgoztak ki. Az elsõ év (az idei) még csak egy teszt év számukra, a második évben szeretnének néhány jó eredményt felmutatni, és ha ez sikerül, akkor lehet szó egy esetleges új modell bevetésérõl is a WTCC-ben.
- Thompson is elégedetten nyilatkozott, elmondása szerint egy kvali idõvel akár a pódium sem elképzelhetetlen. Valencia elõtt egy DTC futammal gyakorolt, ahol a harmadik helyrõl indult, végül a negyedik helyen ét célba. Mellesleg azon a pályán a Dán csapat történetének legjobb eredményét érte el ezzel.
- És végül a testület fordulatszám szabályozást vezetett be a dízel motorok ügyében. A két elsõ futamon folyamatosan figyelték a Léon TDI adatait, és arra jutottak, hogy a motornál mostantól 4100 rpm a megengedett max. érték.
A Porsche Szuperkupa mai Török futamát Jaap Van Lagen nyerte meg, ezzel ott megszerezte elsõ gyõzelmét. Ebbõl is látszik, hogy nagyon jó versenyzõ, aki sokat dobhat majd a Lada ezévi teljesítményén. Gratula neki!
"akkor lehet szó egy esetleges új modell bevetésérõl is a WTCC-ben" Ez nagy valószínûséggel a Lada Priora lesz. Bár jövõre ha elkezdik gyártani a Lada C-t akkor az sem lenne rossz versenyautó alap. :)
Kiváncsian várom, lesz-e vmi ebbõ a dologból, de mindenképpen ígéretesnek néznek ki ezek a modellek, jó lenne látni õket. Fontos azt is megemlíteni, hogy az Oroszok két éven belül négy új pálya megépítésére szánták el magukat. A DTM már jelezte is, hogy szeretne egy Orosz GP-t a versenynaptárába. A Ladával a mezõnyben a WTCC sem engedheti meg magának, hogy a jövõben ne ültessen be egy oroszországi versenyt a kalendáriumba. Természetesen Tilke bácsi keze is benne van az épülõ pályákbe, itt az egyik pályarajza: katt rá
A bannert nézve jutott eszembe, hogy a 9. helyszín megváltozott, tehát idén nem lesz Svéd Nagydíj Anderstorpban. A pálya meg is volt jelölve az év elején, hogy ha nem fejezik be a munkálatokat, akkor nem rendezhetnek versenyt. Aggódni nem kell, helyette ugyanabban az idõpontban az Imolában lesz verseny, szóval nem maradunk futam nélkül Szeptember vége felé. A Svéd helyszín a Volvo miatt nagyon jó lett volna, hiszen tavaly is indultak, és idén láthattuk volna az új C30-as modellt is a WTCC-ben.
Remélem nagyon jó sekereket fog elérni a lada és szeretni fogják sokan õket ez nagy fellendülést hozna nekik biztos
Ha már így alakult, akkor tényleg Imolával járt legjobban a WTCC, ill. mi nézõk. Nem tudom mekkora változtatásokat eszközöltek rajta, még nem láttam az új pályavonal rajzát. Remélem az Olasz Túraautó Bajnokságból azért 1-2 privát csapat kipróbálja majd magát, pláne ha Alfás teamrõl van szó. Azért az Olasz közönség is szívesebben megy ki a versenyre, ha Alfa is van a mezõnyben. :)
Az elsõ szabadedzésen a Ladák azért nem vettek részt mert a sportbíróság vizsgálta az autókat és megálllapították h a motor leömlõinek mérete nem felel meg az FIA elõírásának. A csapat ez a hibát nem tudja kijavítani erre a versenyre, de a többi csapat beleegyezése miatt elindulhatott a kvalifikáción és a versenyen is ott lesznek, de pontot nem kaphatnak. :( A csapat a következõ futamra kijavítja a motorokat...
Nagyon zsír futam volt, végre volt akció, lökdösõdés, és minden ami kell. A másodiktól is hasonlókat várok, bár félek a motorverseny miatt sz*rt se látunk belõle! :(
De mi lett a végeredmény?Nincs juró kettesem,ráadásul most volt a fél lakásban áramszünet,másik felében volt áram,fasz se érti m volt ez...
Thompson remélem felszereletet egy faltörõ kost a kocsi elejére és szépen visszadja az összes parasztnak a pofonokat, fõleg Priólnak, ugy hogy a sódbera ragadjon...
Pont erre gondoltam!:) Mocskosul kiszedték a versenybõl, kezdve Prióllal, aztán Zanardi szeretetcsomagja sem volt semmi rögtön utána, de Monteiro-nak sem az Accord hátulját kellene lassulásra használnia. Ha nyolcadiknak bejön most poleból mehetne, erre 12. hely. :(
Ezt nem értem,juró 13:05-re írja teletexten race2-t,hivatalos oldal meg 15:45-re...
Ott megy a LIVE TIMING mellett a futam vidije, legalábbis az elõzõ versenyen ment, mivel én magyar kommentárral nem vagyok hajlandó nézni! :) Furcsálnám, ha levették volna ezt az opciót.