Kissé érdekes lett ez a bemutató festés, de azért látható, hogy egy karakteres, jó autóról van szó. A Chevrolet vezetését ismerve pedig biztosan nem cserélték volna le a Lacettit, ha a Cruze nem tudna többet elõdjénél. Nagyon kíváncsivá tett ez az autó a jövõ évet illetõen. :)
Jaja! Jó formája van.. Van benne fantázia.. A Lecetti már kiöregedett. Ha jól megnézed. Kb 5 éve gyártják Daewoo Nubira néven. Sõt ugye az alap ötlet és az autó is Daewoo. 3 éve rója a köröket Wtcc-ben is.. Szóval igen ideje volt leváltani..
És ez szerintem méltó utód.. Jól néz ki.. Csak legyen olyan mint most a Lacettik vagy még jobb!
lehet Lacetti marad a belseje továbbfejlesztve hasonlít a BMW-re
hát igen, külsõre sokkal biztatóbb mint a jelenlegi autó, bár a seat fejlesztései óta tudjuk, hogy a külsõ semmit nem jelent... annak idején például általános meghökkenést okoztak a spanyolok ezzel a mostani formával, aztán mégiscsak nekik lett igazuk...
na mindegy, remélhetõleg a kékek sokkal versenyképesebbek lesznek mint idén, talán a hondának is megjön a kedve így egy gyõzelem után, a bmw-nek meg szintén nem ártana már egy kis vérfrissítés...
André Couto számára nem sikerült túl jól a tavalyi bemutatkozás, most viszont kap egy újabb lehetõséget az N.Technology csapattól, Taniguchi Hondáját ugyanis õ veszi majd át a novemberi évadzárón.
a 2009-es elõzetes versenynaptár
March 8 - BRAZIL Curitiba March 22 - MEXICO Puebla May 2 - MOROCCO Marrakech May 17 - FRANCE Pau May 31 - SPAIN Valencia June 21 - CZECH REPUBLIC Brno July 5 - PORTUGAL Porto July 19 - GREAT BRITAIN Brands Hatch August 30 - GERMANY Oschersleben October 4 - ITALY Monza October 25 - JAPAN Okayama November 22 - MACAU Macau
Hát igen, jó lenne ha a Honda is mutatna némi aktivitást a WTCC irányába. Elõször talán el kellene érni, hogy a Honda elismerje a WTCC való szereplését, és ennek a jelentõségét, mert ahogy láttam a hivatalos honlapjukon egy sor sincs a WTCC-rõl. Imola elõtt a Mugen készített egy új fejlesztésû motort a csapatnak, valamint a folyamatosan biztosított második autó is a csapat fejlõdését mutatja. De ahogy Thompson egy interjúban elmondta, ezt a 7. generációs Accord-ot már nagyon nem tudják hova fejleszteni, a kasztninak és a futómûnek megvannak a maga korlátai elég rendesen. Amikor a Honda belépésérõl volt szó az év elején, akkor még kezdetben a Civic-rõl beszéltek, amelyet szerintem ajánlatos lenne bevezetni a következõ évben. A BTCC-ben mutatott sebessége alapján abszolút esélyes lehetne vele a csapat a komolyabb eredményekre.
A BMW-nél idén szerintem egyszerûen elszámították magukat. A téli tesztek során csak a dízel fejlesztésével foglalkoztak, a benzines verzió teljesen háttérbe szorult. Aztán végül befagyasztották a dízel programjukat, mondván a dízelt úgy is be fogják tiltani idõvel. Csakhogy ez még nem történt meg, a Chevrolet benzines gépe pedig szerintem szépen utol is érte õket. Persze örök reflex, hogy Theissen azonnal kivonulással fenyegetõzik már most, de szerintem ha mélyen belegondol, akkor a hibát a saját portájukon kell keresgélni.
egyetértek! Theissen interjúját én is olvastam nemrég... jellemzõ, hogy amikor egy csapat nem fejleszt, vagy nem sikerül úgy a fejlesztés ahogy szeretnék, akkor egybõl "rosszak a szabályok", egybõl "fogjuk az egészet a szövetségre, ezért meg azért..."
szerintem a bmw-nek egyetlen baja van: leragadt a forma-1-nél, mert ott már kezdenek jönni az eredmények, és ehhez képest a wtcc reklámereje talán elhanyagolható számukra... pedig az érem másik oldala, hogy az aktuális gazdasági válság pont az autógyárakat érinti leginkább, tehát az eladási adatokat megfelelõ reklámérték nélkül nehéz lesz tartani... és szerintem pont ez az a kategória, ami fejlesztési összegeket tekintve csak kis töredéke a f-1-nek, ráadásul nem is a nulláról indulnak, nem látnám értelmét a kivonulásnak, legalábbis így és most nem.
...még néhány gondolat a Hondáról... nem vagyok benne biztos, de szerintem a Honda csak az N.Technology miatt van most a mezõnyben, mert a csapatnak az Alfa kivonulása (de leginkább elavulása) miatt kellett egy független márka, viszont azt már tényleg nem értem, hogy miért nem a Civic-kel kezdték el a munkát, hiszen akkor esetlegesen az angliai btcc civiceseivel könnyíthetnék egymás munkáját adatokkal, tesztekkel, technikai megoldásokkal... bár lehet nem ennyire rózsaszín a nemzetközi helyzet :)
azért ez a "Van még egy Talmácsink?" cím a cikkhez elég gáz... beülhet egy gyári autóba, de ettõl még senki ne számítson arra, hogy pontszerzõ helyen fog végezni a 2 futam valamelyikén, bár azt hiszem egy ilyen eredményt sokan aláírnánk így látatlanban.
a reális elvárás szerintem az lesz tõle, hogy baj nélkül végigérjen mindkét versenyen és lehetõleg minél elõkelõbb helyen végezzen.
aztán, hogy "Van-e még egy Talmácsink?", az szerintem nem rajta fog múlni, és nem is ezen a hétvégén fog eldõlni a dolog.
csak tudjátok engem mindig az bánt, hogy ilyenkor minden nagykutya várja a csodát, aztán ha egy magyar kínkeservvel beverekszi magát valahova kockáztatva a saját (és sokszor a család) egész vagyonát a sikerért, akkor a kész siker láttán már sorba fognak állni a nagylelkü támogatók, akik "hajlandóak" lesznek segíteni... pedig a segítség ilyenkor kell, és látva az eredményeket és a 2 tehetséges pilótát, nyugodtan be lehetne ruházni egy magyar wtcc csapatra, csak hát a mi cégeink nem mernek elõre kockáztatni, majd amikor befut valaki, na akkor sorba állnak, ez a vicc...
Úgy látszik ebben is hasonlóan gondolkodunk! Szerintem sem kell Norbitól most óriási nagy dolgokat várni, az egyetlen akihez a futamkon érdemes lesz hasonlítani a teljesítményét az Coronel, hiszen ugyanazt a technikát fogják kapni. Persze ez sem túl jó mérce, hiszen Coronel jóval tapasztaltabb, viszont a pályát ugyanúgy nem ismeri, mint Norbi.
hát meglátjuk... mindenesetre én azt a taktikát választanám, hogy az elsõ futamon kimaradni a balhés dolgokból és egyenletes köröket futva vigyázni az edzéspozíció megtartására, aztán a második futamon ami a csövön kifér, rizikósra bevállalni, hátha mégis összejön valami top10-es eredmény.
azért változatlanul kötöm az ebet a karóhoz: a privát mezõnyben igenis lehetne magyar csapat...
ráadásul mindenkinek új pálya lesz a mostani, talán még ez is jelenthet Norbinak kis elõnyt.
Vasárnap ETC kupa futam lesz Salzburgring-en, Eurosport közvetíti.
én is mondok egy üdvözítõ hírt: a Subaru kacérkodik egy diesel fejlesztéssel és persze egy 2010-es WTCC indulással! nem lenne rossz egy kis vérfrissítés, arról nem is beszélve, hogy kíváncsian várom mit lép erre mondjuk a Nissan vagy a Toyota...
érdekesen hangzik :) azthiszem csekkolom majd eurosporton
hááááááááát... valszeg jövõre megkapjuk a választ, hogy ez most csak egy jól kitalált promo anyag a következõ futam alkalmából, vagy tényleg komolyan is gondolják és belekezdenek a fejlesztésekbe.
amúgy tényleg jó lenne legalább azokat a gyárakat viszontlátni már, akik a WTCC elõtti években ott voltak a legfontosabb bajnokságokban és jól is szerepeltek, pl Nissan, Peugeot, Renault, Opel, Toyota, Alfa Romeo, Ford, Audi, Mercedes... ha ezek közül csak 2-3 visszatérne, akkor már nagyot lépnénk elõre.
Hát én nagyon örülnék a Subarunak,és ha elsõ évükben a ladával versenyeznének,akkor is szorítanék nekik,mégiscsak kb elsõ pályaautójuk lenne,és eddig rallyban voltak csak ott,de ott nagyon:)
Magam részérõl nagyon örülnék a Subarunak, õket ahogy olvastam a dízel irányzat foglalkoztatja. De lehet mire jönnének, már be is lesz tiltva a dolog. A másik része pedig, hogy nagyon sok felelõtlen ígéret hangzott már el a WTCC-ben, kezdte a sort 2005-ben a kínai Brilliance, de akart már jönni a Skoda, a Lexus egy dízeles autóval még tavaly, a Toyota Auris T-Sport is bevetésre került volna idén, dehát azóta is csak várjuk õket!
jaja, fõleg a kínaiak projektje volt "nagyon biztos", aztán inkább az ûrutazást szavazta meg a párt, pedig az valamivel drágább
szerintem Sokda-t meg Audi-t nem kell is várni, mert ezek mind egy csoportban vannak Seat-al, felesleges lenni nekik még egy ugyanolyan autó más külsõvel. Esetleg akkor lesz Skoda ha megcsinálják azt, mint LeMans-ra az Audi-val meg a Bentley-vel
Ez oké.. De STCC-ben is ott van az audi, meg a Seat egy veresneyn.. Mondjuk az igaz hogy nem gyári csapatok.
ez az, megveszik az autót és építenek belõle túraautót a szabályoknak megfelelõen, így már van Impreza túraautó is az amerikai túraautó bajnokságban, de hát az is csak sufnituning.
Kellemetlen lenne ha egy Seat verne egy Audit;) A BMW is vicces, hogy az ilyen olyan szuper, az embereknek az alma, es a palyan a Seat-ok, "Daewoo-k" siman legyurik;))))
hát ja, mondjuk a bmw emberemlékezet óta ott van a túraautóban, ráadásul mindig az élmezõnyben... egyszerûen nem is tudnám elképzelni nélkülük a sorozatot! igaz alfák nélkül se tudtam, aztán mégis kiszálltak...
elsõsorban én se a skodára és az audira gondoltam, sokkal inkább fáj a peugeot, a nissan és az opel közömbössége, mert õk a 90-es években azért rendesen odatették magukat... és akkor a volvot még nem is említettem, kéne megint egy jó kombi versenygép
na igen, amúgy a "kis" tuningcégek még mindig odateszik magukat a nemzeti bajnokságokban, ezért is volna jó egyszer a wtcc-ben is külön mezõnyökre választani a gyári csapatokat, elõttük pedig mindig megnézhetnénk a privát garázsok csatáit a legkülönbözõbb autókkal (más kérdés, hogy ez soha nem valósulhat meg, mert a legjobb privátokat fû alatt azonnal elkezdenék támogatni a gyárak, de elméletben szép mezõny lehetne...)
Nem tudom ki nézte most délben a Túraautó Európa Kupa 1. versenyét, de ezt nagy kár volt kihagyni!
Amit az elsõ két helyen mûveltek azt élmény volt nézni, 3 alkalommal változott az elsõ helyezett személye. Szinte fogadni mertem volna, hogy WTCC-sek cseszik el a versenyt, erre Engsler és Nogues követtek el terrorakciókat a társak ellen! :D
Sajnos ezek mellett a fiúk mellett a WTCC lehúzhatja magát a WC-n!!
hatalmas verseny volt! és az, hogy az elsõ két helyen a full 12 körön keresztül gyepálni tudták egymást, hát mostanában ilyet nem nagyon lehet látni autóversenyen... ráadásul végig sportszerûek tudtak maradni, ami nem semmi!
a wtcc bajairól sajnos pont a szövetség tehet, mivel egyre inkább beengedik a gyárak extra-fejlesztéseit, ráadásul ezt még megtetézik a végeláthatatlan (és állandóan változó) szabálykönyveikkel, az indokolatlan vagy túlzott büntetésekkel, szal az ilyesmi nem tesz jót egy fiatal sorozatnak...
ez az EK futam valahogy visszahozta az autóversenyzésbe vetett hitem...
Michelisz a 22. helyen végzett a 30-as mezõnyben az elsõ harminc perces teszten 3 másodperc hátránnyal, megelõzve többeg között Engstlert... persze ez még nem jelent semmit, de az biztató, hogy azonnal ráérzett a pályára és az autóra...
a szingapúri villám meg egyelõre nem fog belecsapni a mezõnybe, Choo csak az utolsó, 9 másodpercet kapott így kezdésnek, na de még ez sem jelent semmit.
A BTCC topikba raktam be egy futam videot.. Ide is beillesztem nézzétek meg:D Valami ilyesmi csaták kellenének most is:D
a másik topikban már kommentáltam a videókat, de az azért még úgy eszembe jutott Thompson kapcsán, hogy mennyire érdekes lehet egyik évben bal-, másik évben jobbkormányos autóval megvívni ugyanazokat a csatákat... bár lehet hamar át lehet állni, ezt tényleg nem tudom...
Hát jahh. De igazából nem hiszem hogy nagyon nehéz lenne..
Ez akkor probléma ha közlekedned kell. Ha megnézed a pedálok ugyan abban a sorrendben vannak, a kormány is hasonlóan müködik:D egyedül a váltókar van a másik oldalon..
Szóval nem hiszem hogy nagy gond lenne.. De biztos szokást igénye azért..
Jó ez igaz.. De secvenciális, tehát nem kulisszás váltó.. Szóval csak tolni és huzogatni kell:D Ha H-s Kulisszás lenne az nagy gond az tutti, de igy nem hiszem hogy nagy probléma lenne,.. De hát mondjuk ezt jó lenne hallani egy versenyzõtöl, hogy õ hogy gondolja ezt, én csak találgatok:D
atok a 10 évvel ezelõtti BTCC autók erõsebbek voltak, mint a mostani WTCC-k? mert mintha nagyobb dinamikával közlekednének :)
szerintem ez leginkább pálya-vonalvezetési kérdés... Angliában sok a dimbes-dombos, hosszú és elnyújtott kanyarokkal kivitelezett lendületes pálya, amik ha kellõen szélesek, akkor egy viszonylag egyforma erõs autókkal felálló mezõny ezt ki is tudta használni... +ahogy írtam is, a test test elleni küzdelmeket nem torolták meg olyan szigorúam mint most, így mindenki sokkal bátrabb volt...
legalábbis ez az én véleményem, aztán persze lehet nem csak errõl van szó.
Fene tudja.. Szerintem ezek is 2000cm3 gépek.. Ha megnézed ezeket az autokat csak a mondeoból van 2.5 v6-os utcai gép.. A többi ez a 2000cm3 max.. Jah nem a Lagunából is van.. Na de a lényeg, hogy Hondának tutti nincs..
Szóval lehet hogy lóerõbe többek, de nem hiszem hogy sokkal. Én szerintem is a pályák miatt ilyen.. Meg ahogy Laffite is irja sokkal bátrabban közlekedtek a pályán mint most..
viszont a felnik azok nagyobbnak látszanak, meg mintha jobban le lenne ültetve az autó, szinte eltûnik a kerék felsõ része a sárvédõben.
Igen az 100%
Most a wtcc-autokon 17-es van.. Régebben az stcc-ben Btcc-ben 19-es kerekek voltak.. Nem tudom mi az oka annak hogy most kisebbek, de 2 collal összementek az biztos.. 3 centi kb átmérõbe..
Pont a gumival kisebbek most. és ezért van az iv -en kivûl.. Régen azért volt az iv alatt:D
a stabilitást és a súlyponti elõnyöket tekintve igazatok lehet, de ebben nyilvánvalóan a gyárak keze is benne van, hogy a pályán látott autók jobban hasonlítsanak a szalonokban csillogó, eladásra váró társaikhoz.
aki szereti a volvokat, azoknak itt az stcc idei 11. futama (pörgessetek bele a felvételbe, 1 óra 11-ig, ott kezd a futam) néha feltûnik egy-egy peugeot, alfa, audi és mercedes is a rég nem látott márkák közül: stcc 2008, round 11, Mantorp Park (kb 1óra11-tõl)