Tipp az elsõ reakcióra: perrel fenyegik meg õket, mivel kódolást feltörni törvénytelen cselekedet. Most kiderül, hogy ez a cég is van olyan pofátlan-e, mint a DRM-et kidolgozók :). (Ld. prof megfenyegetése a publikálás miatt)
mivel az autó lopásához kell a kulcs + ez a rádiós izé, ezért nem érdemes vele vacakolni. gondolom hogyha ezzel lehetne kulcs nélkül nyitni / indítani a kocsit, akkor már ráfeküdtek volna a bûnözõk.
nem kell hozzá a kulcs, még a cikk is írja... rádiós izével amit minden sarki mûszaki boltban kapsz kiiktatod a védelmet és onnantól a hagyományos módon kötöd el a járgányt.
"A feltörés részletes leirása, videóbemutatókkal" Ezt nevezem faszságnak h ilyet beraknak ide, vagy egyáltalán felraknak a netre...
nevezzed
Azért halkan megjegyzem hogy nem a trabantokba tesznek ilyet, szal valószínûleg megéri feltörni egy ilyen kocsit.
Végülis páncélszekrény zárat nem rakhatnak rá..a többit pedig 2 féle módon is ki lehet nyitni : kulccsal és anélkül ...
De ha van egy kis idõd meg nem vagy szem elõtt akkor csak egy csípõfogó meg csavarhúzó kell hozzá. Csak ki kell iktatni az önindító és a benzinadagoló közti kontaktust /el kell vágni a vezetéket/. És ezek után már jöhet is a filmekbõl már oly jól ismert jelenet...két drót összeérint...indít....padlógáz....porfelhõ... /autómûszerész vagyok/
A kormányzár kiiktatásáról se feledkezzetek meg, mert anélkül csak körbe körbe lehet furikázni. Szép nagy körbe :)
Ezért jó a Renaultunkban lévõ bazinagy vas kormányzár. Mire azt kinyitja jó sok idõ eltelik, mert spec. kulcs kell hozzá, vagypedig visz magával flexet és levágja. A vas ellen nem sokra megy elektronikai kütyükkel...
OFF: nekünk volt 1 barkaszunk régen amit a postától vettünk és MINDEN (természetesen kisebb méretû kulcs) kinyitotta! Dehát az meg senkinek sem kellett, és nem lopták el :). Tesómék amikor egyszer el akarták vinni a ház elõl anyámék tudta nélkül forgatni 1 kicsit, akkor elkezdték eltolni a kocsit a ház elõl, h messzebb indítsák be mert ugye nem 1 halk kocsi :) Ám közbe jött 1 taxis aki látta õket azt mondta h ha nem bizonyítja be h az õ kocsija, akkor hívja a rendõröket. tesóm megszeppent mert közbe rájött, h bennfelejtette a kulcsot! Ám kéznél volt a kapukulcs, és a taxis elnézést kért és elhajtott :)
Trailer ellen a legjobb indísgátló rendszer sem véd meg.
A feltörõ csapatok is specializálódnak gépjármûtípusokra, márkákra... Ráadásul nem publikálják a neten a technikájukat! Pl. "megszerzik" a kulcsnak a mechanikus másolatát. Brutálabb esetben kitépik az anyósoldali ajtózárat és mivel 1 kulcs nyit mindent szétszedik és megcsinálják a kulcs pontos mását. Utána kicserélik az indítóelektronikát a saját "heckelt" paneljükre és már vihetõ is a járgány. És ez csak egy verzió... Legjobban talán még mindig az egyedi rendszerek védenek, mivel nincsenek úgy dokumentálva, mint a gyári technológiák.
Egyetértek beteszek egy pitbult és jöhetnek a rádió frekvenciás izével nem is kel índitás gátló majd a pitbul intézkedik.:))
Érdekes olvasni, hogy ti is úgy álltok hozzá, hogy börtönbe az ilyen tudósokkal. Nem, még véletlenül sem a biztonságot kéne megnövelni. Inkább titkoljuk el a megoldásunk, hátha nem jön rá senki... (Szerintem ezzel inkább fals biztonságérzet alakul ki, és nagyobb a pofáraesés ha mégis valaki megtöri.)
Vagy csak annyi történt, hogy a profik amúgy is tudják és most már balfaszék is meg tudják csinálni...
A pitbull meg odaszarik az ülésre, ami egy bõrülésnél már nem vicces ;)))
sztem az ilyen kutatások eredményeit nem a netre kellene feltenni nyilvánosan, hanem mondjuk elküldeni egy ilyeneket tervezõ cégnek...
Csípõfogóval és csavarhúzóval el lehet indítani egy Ladát, de egy korszerû autót nem... Az "önindító és a benzinadagoló közti kontaktust" ? Ööööö... Milyen kontaktus van az önindító és ...mi közt ? Injektort akartál írni, vagy adagolót ? De utóbbi nem benzint adagol. És kontaktus sincs köztük, hacsak a computer pajtást nem tekintjük annak. Ekkora marhaságot már rég nem olvastam :) Ezt nyilván viccnek szántad, ugye ? Ellenkezõ esetben menj vissza még egy kicsit a suliba, vagy nézz meg egy autót közelrõl.
Sorrendben olvasgattam a hozzászólásokat, és a számból vetted ki a szót. Én is erre a kontaktusra akartam kitérni, mert bár raktam be riasztót, és indításgátlót is, még nem találkoztam "kontaktussal" az önindító és a benzinadagoló között. (az indítómotor és az üzemanyag tápszivattyú (AC-pumpa) között sem. Vajon miért nem?
Én is elolvasgattam sorrendben a hozzászólásokat, és nem tudom, miért kell fikázni a másikat, meg elveszni a részletekben. Mert hiába van az injektor meg kulcs között egy számítógép (ami tulajdonképpen vezérli az egészet), ha tényleg egyszerûen ki lehet iktatni, aztán a fogjanak meg, ha tudnak elv érvényesül, akkor...
Eset a saját szememmel láttam. Híres mûemlék közeli parkolóban megáll a gyári új full extrás legdrágább tipusú BMW. A KÜLFÖLDI tulaj sétál stb, visszamegy, autó sehol. Rögtön GPS adat lekérése: GPS kiiktatva...A verdát azóta sem találták meg.. Valszeg ellopták a kulcsokat, és követték külföldre a kocsit. Az elsõ alkalommal meg beszálltak és csá.
nem ellopták csak lemásolták jav
Amint valaki említette: nincs tökéletes védelem. Amelyik kocsit el akarják lopni, azt el is fogják. 8 milla fölött már sokmindent képesek megtenni, hogy elcsórhassák: akár követik napokig, kifigyelik a szokásokat, lenézik a kocsi mellett sötétített üvegû kocsiban ülve a beütött kódot. Ha nem szívbajosak, akkor rabláshoz folyamodnak, az tuti. Persze megszívhatják ha rablásgátló van a kocsiban, valószínûleg otthagynák. A GPS-hez is van kitûnõ zavaró kütyü.
A gyári megoldások kiiktatását tudják gyakorolni, ezért egyéni megoldású, trükkös védelem kell. Erre igazából nem tudnak számítani.
A kormányra rakható védelmi eszközök többségét 1 profi kb. 6 sec alatt szedi le, a körülölelõs fajták akár 5 percet is kibírhatnak.