Az Egosoft ma jelentette be, hogy leállították sikeres úrbeli játékuknak az X2 kiegészítõjének fejlesztését. Annyi újdonság került volna már bele, hogy inkább egy új részt készítnek a sorozatnak, így az év harmadik negyedévében várhat az X3: Reunion. A problémák fõleg ott jelentkeztek, hogy egy remek rendszert szerettek volna megalkotni, melyhez a rajongók könnyen csatolhatnak újabb saját készítésû tartalmat. Sajnos erre a jelenlegi X2 engine nem volt tökéletesen alkalmas, viszont a fejlesztés ütemébõl látszott még idén elkészülhetnek az X3 motorjával. Az X3: Reunion egy még inkább élõ világba viszi el a játékokat, melyrõl a továbbfejlesztett AL rendszer is gondoskodik majd. Grafikája teljesen kihasználja a DirectX 9 nyújtotta lehetõségeket, így még fantasztikusabb látvány vár a játékosokra.
Nem találtam még x3as témát,sry ha van
Nekem a 2 megvolt, te elég uncsi volt ez az építsünk bázist ami termel meg hasonlók...delehet hogy nem lett volna sztm olyan rosz, ha nem 18-as fpssel jáccottam volna....:D
Legyen benne foldkozeli repkedis is :)
Meg multi
Hát nekem ez az egyik kedvenc stílusom, Freelancert is nagyon szerettem,x2vel azért nem játszottam sokat,mert valami iszonyatosan sok bug volt benne,alapból nem is ment a játék szinte,kb 4-5patchet le kellett szednem,onnantól már játszható volt,de még maradt benne pár idegesítõ cucc(pl a hajó irányíthatatlanná vált miután kijöttem az ugrókapukon stb.) Szóval remélem ezen mindenképpen javítanak! És legyen nagy a szabadság..
X3: Reunion béta! [2005. augusztus 16. @ 19:17 - Berkenye] Az EGOSOFT örömmel jelenti, hogy készülõ játékuk, az X3: Reunion elérte a béta állapotot. A DevNet tagok közül néhány szerencsés, akik ráadásul vállalják a titoktartást is, kipróbálhatják majd ezt a változatot. Utólag sajnos már nem lehet jelentkezni, de attól még jó hír, hogy a játék hamarosan elkészül :)
X-Beyond The Frontiert nagyon imádtam, de a többi nem igazán jött be. Talán a csaták miatt, ami sokkal nehezebb lett sztem, és én szívesebben kereskedek és építkezek, csaták csak hobbinak.
HAHA! Eggyezik. Én is jobban szeretem a csicskákat odakûldeni puffogtatni...
X2ben állítólag nagy a szabadság,csak én spec. sajnos nem tudtam megbizonyosodni felõle,mert nem bírtam azt a tömérdeksok bugot!
Ja meg azt nem szerettem, amikor 25000milliószor kell ugyanazt megcsinálni/ kattingatni. 1. részben még tûrhetõ volt, de a kiegészítõt már nem bírtam. X2-be meg már csak belenéztem. De az X3-ban talán annyi újdonság lesz, hogy érdemes lesz megnézni.
Nekem sajna azért bukott meg az X2, mert olyan szar volt az irányítása(egér+bill.) és azok a kis tolblerone-k mindig szétkaptak mindent és így nem nagyon volt sikerélményem, a taktikai rész meg teljesen kihalt belõle...pedig az Elit annak idején...hát...az isten volt! Még Enterprise 128K nyomtam évekig..:D
X1-ben volt normális célövetõ, ás lehetett vele aprítani az ellent, de az túlsálgosan lebutították.
Én rengeteget toltam az X2-t, de aztán elkedvenetledtem... ennek oka fõként a gazdasági részben keresendõ: röhej volt, hogy a legolcsóbb gyárral lehetett a legnagyobb profitot termelni, semmi értelme nem volt a fejlettebb gyárakba milliárdokat fektetni...
Mikor jelenik már meg???!!!
Olvasom, amiket itt írtatok... Szeretitek az ûrhajós stílust, de joystick nem kell? Nem csodálom, ha nehezek a csaták, vagy sz*rnak találjátok az irányítást... Én abba untam bele, hogy az ûrcsaták mind ugyanolyan tökegyszerûek voltak. Megközelítem, felveszem a sebességét, elkezdem lõni hátulról, aztán vagy kiugrik a pilóta, vagy nem. Nemigen volt ellenfél senki.
A Freelancer is bebizonyította hogy egérrel is lehet nagyon jó írányíthatóságú ûrhajós játékot készíteni.Amúgy sok sci-fi-ben nincs semmilyen irányítókar az ûrhajókban..akár vadász, akár kereskedõ hajó.
Egérrel ûrhajót, hát a legrémisztõbb elképzelés, egyszerûen nincs feelingje a dolognak. Tény hogy a freelancer jó volt, én is végigtoltam, de a joy-t nagyon hiányoltam....
Menjél már...! Egér sincs! Másik fele, hogy ha ez téged megnyugtat, akkor repülj egérrel vagy billentyûrõl, de szvsz mindkettõ alkalmatlan a dologra. Ennyi erõvel FPS-t is játszhatsz kormánnyal... :P
(GameCloud) A Reunion máris nagy tetszést arat mozifilm minõségû grafikájával. A Gamecloud galaktikus fejvadászai úgy gondolták, legfõbb ideje, hogy elkapják az Egosoft interjú felelõsét - Greg Kingstont - egy kis vallatásra:
Gamecloud: Miért nem adtátok ki a Reuniont, mint X2 kiegészítõt?
Greg: Egyidejûleg a küldetetéslemezzel fejlesztettük az új 3D motort is. Annyira jól haladtunk a grafikával, hogy úgy gondoltuk a kiegészítõbe tervezett újításokat már nem tudjuk kiadni a régi, elavult 3D motorral. Az új 3D motor rászolgált egy totál új játékra, mint azt magatok is láthatjátok.
Mi volt a legfõbb célotok a Reunionnal? Mint mindig: szállítani a legjobb ûrszimulátort. Teljes szabadságot adtunk a játékosoknak egy saját életet élõ univerzumban. NPC-k jönnek-mennek és beszólnak, mûködõ gazdaság hozza lázba a kereskedõ lelkûeket, nem scriptelünk semmit, véletlenszerûen történnek a globális ûresemények. A történésekkel reagál rád az univerzum. Más fajok köszönnek be. Kalózokkal, csempészekkel, idegen lényekkel van tele az ûr. Ha eddig az X sorozatot nem ismerték el világszerte, a Reunion gyökeresen változtat majd ezen.
Mit tudsz elmondani a történetrõl? Folytatjuk a sztorit. Éppencsak hogy kivédted a Khaak erõk bolygó elleni invázióját. Hosszú idõ óta elveszettnek hitt apádat megtalálod, aki a támadás következtében kómába esik. Az idegenek ezután titokzatos módon megint betámadnak. Több faj is fura módon szervezkedni kezd. Bolygók felszínén elterülõ mega városok felhõkarcolói közt üldözöd az ellent és aszteroida mezõkben versenyzel az ellenséggel, mígnem egyszercsak bekövetkezik a hiperszuper befejezés! Ha nem tetszik a fõ történetvonal, bátran elhagyhatod és azt mûvelhetsz a naprendszerekben, amihez éppen kedved van!
Mennyire fejlesztettétek tovább az ûrkereskedelmet? Megszûnnek a semleges gyáraktól jövõ kereskedõ hajók. Minden egyes teherszállító hajó élõ, mozgó, tevékenykedõ NPC kereskedõk tulajdonában van, akik hozzád hasonlóan kapálóznak a nagyobb profit reményében. Többfajta áru lesz, de a legjobbakhoz csak a különféle fajokkal kiépített sikeres kapcsolatok révén juthatsz. Multifunkciós gyárak figyelnek be, ahol egy gyár árulja az összes rakétafajtát. Ugyanígy más árucikkekkel. Ûrállomások most már eltérõ méretben jönnek és a rakterük is változó lesz, de vigyázni kell, mert óriási méretûre nõhetnek.
Milyen ûrhajókat vásárolhatunk? Teljesen áttervezetett típusokhoz - teherhajó, nehézbombázó, vadászgép, felderítõ, stb.. - juthattok hozzá. A legjobb ûrhajófajtákért meg kell harcolni és ki kell õket menteni jól õrzött helyekrõl.
Mivel tápolhatjuk majd kedvenc hajóinkat? Hajtómû és fordulékonyság valamint energiagenerátor tuning minden hajóhoz lesz. Rengeteg fajta lézer és totálisan szuper új rakétafajták figyelnek be. Ízelítõ: Flak cannon, disruptor laser, synaptic missile, cluster missile, multi-targeting missile, dumb-fire rockets és sok-sok más! NPC-k ügyesen kapcsolgatnak most már a hajóikra szerelt fegyvercsoportok között. Nem lesz mindent szétlövõ ágyú a Reunionban. Sokkal inkább kell figyelni a fegyverkombinációk összeállítására.
Küldetésekrõl mit tudsz elmondani? Pörgõs, tarkabarka megbízások lesznek, ezek segítenek felépíteni a létfontosságú képességeket a játék teljes kiaknázásához. Mellékküldetések sokkal nagyobb számban kapnak helyet és élvezetesebbre sikerültek, mint az X2-ben. Minden küldetés eredménye érezhetõen átformálja egy ûrszektor eseményeit és erõviszonyait, valamint kapcsolatodat egy idegen fajjal. Gondolkodnod kell hát, milyen megbízásokat fogadsz el, mert a nagy pénz ígérete mellett a teljesítésnek komoly következményei vannak!
Miben tér el a Reunion még az elõdjeitõl? Ha kedved van kereskedõhálózatot építhetsz ki és a hajód vagy ûrállomásod foteljában hátradõlve figyelheted a vagyonod növekedését. Zsoldos lehet belõled és megbízásokat fogadhatsz el a helyi rendõrségtõl. Kalózkodhatsz vég nélkül. Bármelyik mesterséget váltogathatod, ha kedved van.
Grafikához esetleg hozzáfûznivaló? Könnyen beleszédülhetsz a látványba, annyira komplex lett az egész DirectX 9 motor. Lenyûgözõ.
Demó kiadásában reménykedhetünk? Szokásos automata techdemó a legvalószínûbb. Aranylemez után természetesen jön az igazi játszható demó!
Hol tart a fejlesztés? Épp a negyedik béta verziót nyúzzuk. Lezártuk már az új fícsörök beépítését. Finomhangolás és tesztelés folyik. Kiadó elégedett, mert éjjel-nappal folyik a tesztelés és tökéletesen az elõre betervezett határidõn belül dolgozunk!
Mit üzensz a rajongóknak? Rengeteg kipróbálható lehetõséggel annyira komplex és hangulatos lesz a Reunion, hogy nehezetekre esik majd abbahagyni!
- Greg! Az öltönyödön ott mászik egy pók! - Jéé, tényleg! - kap oda felderült arccal a Egosoft interjús embere és két ujja közé csippantja a meglepett nyolclábút, majd pillanatok alatt begyömöszkéli a szájába és rövid rágicsálás után nyel egy nagyot. Szája sarkából kihúzza a jókora pók egy megmaradt kósza lábát és vigyorogva odanyújtja a Gamecloud fejvadásznak: - Tessék. Hagytam neked is valamit. Minél szõrösebb, annál több benne a a vitamin!
De mivel meg mindig nincs benne egy jo kis multiplay, mar nem is annyira kell. :P Pedig gondoljatok belle milyen jo is lenne valami Persistent Worldos szerver. :P Irany a vegtelen, egyenesen es utana jobbra. :P
szoval azt irjak, hogy nagyon komplex lesz a gem. lesz annyira komplex, hogy lehetoseg lesz foldkozeli repulesekre, vagy maradt a aszokasos es altalam mar nagyon gyulolt karacsonyfadisz effekt: 2 napig utazunk egy bolygo fele majd egyszer csak nagy koppanassal lecsapoduk rola mint egy teniszlabda a falrol ?
Ha jol emlexem eleve az X3-t kivulallo programkent futtattak be. Ha minden igaz most mint kieg fog megjelenni. Kizartnak tartom sajnos, hogy lenne foldkozeli repules. Szal nem egy Elite 2 lesz a maga kis egy floppy lemezevel. (Legalabbis Amigan) Igaz ott az ilyen lehetoseg egy floppyra is rafert. :P
Nagyot tévedsz. Az X3 eredetileg a 2 kiegje lett volna. Annak fejléesztésével párhuzamosan ment az új motor írása. És végül úgy döntöttek, hogy annyi minden újat bele szeretnének rakni, hogy akkor már mindezt az új motoron valósítják meg.
Le lehet szállni a bolygókra, ha jól emléxem magában a storyban is lesz üldözéses rész egy városban. De le is lehet majd szállni rendesen...
Elite 2: Naná, hogy ráfért, nézd már meg milyen grafja volt
hm, hát ha lenne bolygora szállás normálisan kidolgozva, meg minden akkor le a kallappal elöttük..., elite 2 meg a maga grafikájával a mai napig veri gyk az összes témában emgjelent gamet , kb enyit a grafikáról :D
Nemhiszem hogy az ösezs bolygó benne lesz, ha tényleg lesz ilyen, bár isten adja :)
Amúgymeg mondtam :) Manapság a grafika foglalja el a legnagyobb részét az adathordozóknak (meg videó, meg zene). Ha ezeket "kinullázzuk" akkor sokkal több idõnk marad lényegi dolgokra szal....Meg olyan grafika mellet egyszerûbb kidolgozni egy bolygóraszállást....
Raadasul egy 800Kbyteos amiga lemezen a naprendszer es a kornyezo rendszerek adataival az akkori csucsgrafikaval nem volt az olyan rossz. Na es persze meg jatszani is lehetett vele. :P
pontosan :) biztos benne van valamenyire hogy az idõ is megszépiti a dolgot, emg akkor még mi is fogékonyabbak voltunk iylesmire de ebben a kategóriába nem hiszem hogy valaha is lesz olyan game ami csak akár távolrol is emg tudja közeliteni :)
Jó hogy csak most találtam meg a topicot és mindjárt jön a kieg:) Mondjátok pls, hogy newtoni fizika lesz benne plsplsplsplsplspls... Edge of Chaos-t azert imádom a mai napig!!!
Kizart dolog, hogy en barmikor is olyan urhajos jatekkal nyomuljak, ahol nincsen pilotafulke,mert dodgemnek ereznem az urhajomat.
Szerintem jobb is, hiszen az osszes modern urhajos jatek, valamikent hasonlitani akar az Elite-re. Pontosabban megfelelni annak, amit anno az Elite nyujtani tudott. Mai napig nem tudtak uberelni.
De csak azért mert megszépültek az emlékek:) Elite-ben az árak statikusak voltak nem mozogtak a piaccal a különbözõ hajók pedig csak fegyverzetükben különböztek. Igazán gyorsulás meg ilyen faktorok nem szerepeltek.. Ja és nem is voltak igazán modulárisak.. egy hajón vagy volt valami vagy nem. Egyébként szerintem elite-hez legközelebb a Privateer 2 the darkening jutott. Csak sajna túl sok volt a fejlesztése így elsikkadt a lényeg a kereskedés benne:)
Én úgy emlékszem elitben cargo space-bõl mentek a moduláris dolgok, volt benne gyorsulás sõt hiperhajtõmû sebessége/üzemanyaghatékonysága is. Különbözõ hajókon különbözõ számú fegyver pylonok voltak, stb...
Whoa szolva akkor lehet szamitani bolygon repulesre is :)
--Ano volt egy jatek mint game nem volt nagy szam - Inferno neven futott. Egy urhajoval kellett a legyilkolni a gonoszokat.
Ott volt megoldva, hogy nehany bolygo legkorebe be lehetett lepni es eszemeltlen foldkozeli harc volt (a magasban meg nagy "hadileghajok" cirkaltak). Olyan volt minta a descent mert voltak bazisok ahova be lehett repulni, nagy hangarok, neha foldalatti koplexumok, meg a nagy urhajok belsejeben is lehtett repkedni, aztan szetloni a reaktort es utana spuri, es mindenellett termeszetsen volt urbeli utkozet is.
Azota se csinaltak ilyet...
Ne vedd biztosra, én is csak egy interjúban olvastam, az más kérdés, hogy valóban be fog e kerülni (pontosabban bekerült e)
Nagy kár, hogy nem lesz mûszerfal a játékban (épp emiatt megy az anyázás az X2 topicban), számomra egyszerûen érthetetlen az, hogy ezt a fejlesztõk/marketingesek hogy is gondolták.
Ha nem lesz benne urhajofulke, akkor nem is fogok jatszani vele. Vagy mit gondoltak a keszitok, olyan megjelenites kell, mintha egy szkafanderes muki ulne a hajok tetejen ?
Úgy, hogy ezzel jókora idõt spórolnak meg a fejlesztésnél. Csak gondolj bele, az X2-ben 5(+1) faj, és több, mint 30 vezethetõ hajó volt. Ha ennyi hajóhoz akarnak új pilótafülkét csinálni, akkor a grafikusok ezen fognak vagy egy hónapig dolgozni. Õk inkább mást tartanak szem elött.
Amúgy én sem rajongok a pilótafülke nélküli nézetért, dehát ez van, túl fogjuk élni valahogy...
Attól függ, én személy szerint nem kifogásolom a pilótafülke nélküli nézetet. Ha racionálisan nézzük, a nagy "szélvédõs" nézet végülis elég arcade dolog, minek kinézni az ablakon, ha úgy sem szabad szemmel vezeted a jármûvet. Lásd valóság: az amerikai és orosz ûrsiklókon kívûl ott sincsenek nagy frontoldali ablakok...
Jó, spórolnak egy hónapot, de a játékélménybõl legalább 25%-ot levonnak, ha nem többet. Egy ilyen kaliberû játéknál a pilótafülke eléggé fontos szerintem. Egy könzolos lövöldözõs programnál belefér az, hogy nincs pilótafülke, de itt nem.
Abban bízom, hogy talán egy késõbbi patch-be beleteszik a mûszerfalakat. Speciel én enélkül nem vagyok hajlandó megvenni a játékot.
Attol meg nem lesz olyan erzese az urhajosnak, hogy a hajo tetejen uldogel. Ezert nem jatszok az Eve onlineval sem, hiaba mondjak milyen jo jatek, de nem vagyok hajlando magamat alltatni veled ellentetben azzal, hogy igy kell kineznie egy urhajo szimulatornak. Ha arcade urhajos jatekra vagynek, akkor megfelelne barmelyik oldalra scrollozos marhasag. Szep is lenne ha a vadaszgepszimulator jatekokat is igy adnak ki aztan rafognak, hogy azert ilyen mert arcadositottuk.
Hát érdekes engem mindíg zavart a pilótafülke. Amúgysem érte mit sírtok. Nincs mûszer a mûszerfalon ami értelmeset mutatna, szal....engem inkább zavart...
Engem meg az zavar, hogy kint allok az urben egy urhajo tetejen, egy allitolagos urhajoszimulatorban. Vagy ez egy ursetaszimulator program lesz ?
Hát inkább nem vitatkozom veled. 1. Mert nincs értelme :) 2. Mert nem tudjuk, hogy milyen is lesz valójában a megvalósítás...
Majd ha játszunk a gémmel megvitatjuk, hogy mennyire jó vagy nem jó a pilótafülke...Mert az egy dolog hogy az X2ben nem szerettem, mert gátolta a látásomat, attól még lehet hogy az x3ban annyira hiányozni fog hogy nem fog tetszeni, mondjuk az tuti, hogy nem ez lesz ami vissza fog riasztani esetleg a játéktól, sokkal inkább a gépigénye :), de remélem gond nélkül futni fog, különben kitépkedem hajszálanként a hajam :)
Itt sem fogsz jobban látni, mert az ûrhajó törzse alulról mindent kitakar...
Szerintem ez a megoldás a lehetõ legrosszabb, ez egy vicc. Ennek így már semmi köze egy ûrhajószimulátorhoz. Eddig az X-sorozat az is volt.
Másik: ez egy sci-fi. Valóban, kevés "értelmes" dolog van benne. Példa egy másik játékból: nekem fogalmam sincs, hogy mi az a stellar konverter, de az biztos, hogy igyekeztem minél elõbb megszerezni, mert azzal lehetett a legjobban írtani az ellent.
Szal egyszerûen annyi, hogy ha az ember egy sci-fi szimulátorral játszik, akkor hajlamos elszakadni egy kicsit a valóságtól. Most viszont kénytelen lennék egy olyan brutális perspektívából végigtolni a játék nem kis részét, mintha fenn ülnék egy szénásszekér tetején valahol Cegléd felé. Ez így nem oké, jelenleg a XXI. században vagyunk, a game meg a XXV-ben játszódik (vagy vmi hasonló), nem pedig a XIX-ben vagy még korábban. Ennél még az is jobb lenne, ha csak normális külsõ nézet lenne, de gondolom a cockpitekkel együtt azok sincsenek készen.
Star Trekben mindíg is a tetõn volt a híd :) ÉS ott még ablak sem volt csak kijelzõ :) Nesze neked sci-fi.
De ez nagyon lol: sci-fi szimulátorral sci-fit hogy szimulálsz? :D
Örülök, hogy sikerült felfognod a kérdésem értelmét, csak az nem tudatosodott benned, hogy azt neked tettem fel. Te sírtál ugyanis, hogy úgysem mutat semmi értelmeset a kijelzõ. Erre kérdeztem én, hogy ugyan mi értelmeset kéne? Másrészt azért nem árt, hogy a pajzsokról, sebbeségrõl, energiáról, fegyverekrõl tudsz vmit. Meg ugye a célzás sem mellékes...
Egyébként ha zavar a sok kijelzõ tényleg szamarat vezess, ne ûrhajót!
Egosoft.com-ról: 25.Oct.05 Enlight confirms 5 November for X3: Reunion (7 Comments)
Enlight have today confirmed that X3: Reunion will be available for retail in stores from 5 November 2005. Any pre-orders made with them will ship out on 4 November 2005.
Release dates for other published areas will follow when possible.