LARA CROFT VISSZATÉR A 2006-OS ÉV JÁTÉKÁBAN! Forrás: Official UK PS2 Magazine
Larának versenybe kell szállnia egy veszélyes ereklye felkutatásáért, körbeutaznia a világot az egzotikus helyszínek kincseiért, miközben múltjának szellemével is meg kell küzdenie.
Az Official Playstation 2 Magazine nyomtatott médiája felett õrködõ bástyának sikerült kiszúrni a Crystal Dynamics mûhelyeiben formálódó hetedik eljövetel, a Tomb Raider Legend: Lara Croft c. játék játszható verzióját, amely a középszerûnél jóval nagyobb hatást ért el. Az alábbiakban olvashatjátok el az OPM2 íróinak részletes beszámolóját.
Amikor elõször találkoztunk Larával, a bátor kalandornõ éppen egy néhány száz láb mélységû szakadék felett függeszkedett. Képzeljétek magatok elé Tom Cruise belépését a Mission Impossible 2 -ben, és képben vagytok. Miközben Lara végigkúszik a perem szélén, egy idáig még ismeretlen hang recseg fel a fejhallgatójában: "Tudod, néha azt hiszem, megfeledkezel a mászó felszerelésed rendeltetésérõl." Ebbõl rögtön megérezzük, mi a Tomb Raider univerzális jelentése. Ez valamilyen szexi extrém sport - a veszélyes környezetben való túlélés izgalma, ami még kockázatosabbá válik Lara arc poeticája révén, mely visszautasít minden olyan alapvetõ felszerelést, mint a biztosítókötél. Csak egy apró csúszás választ el bennünket egy néhány másodperces szabadeséstõl, mielõtt a ködös mélyben hívogató sziklás talaj összezúzza a merész, ám törékeny testet.
Leküzdjük az ingatag kapaszkodókat, majd elrugaszkodunk a hegy oldalától, kinyújtott kézzel megpróbálunk elkapni egy távoli kilövellést. Mindezt pokoli sietséggel. A nehézkes irányítás és nagyrészt sírmentes jelenetek emlékei, melyeket a 2003-as év csalódásaként bemutatkozott Angel of Darkness -ben tapasztaltunk, elhalványulnak. Kicserélték õket azokkal a dolgokkal, amelyek a játékot igazán naggyá tették: a kapaszkodás, az elzártság, valamint a karakter és a környezete közötti harc roppant érzése. Hogy a hosszú sztorit rövidre zárjuk, megmásszuk az átkozott hegyet, és egy átkozott sírban találjuk magunkat. Vagy megpróbálunk meghalni ...
A sorozat alapjaként szolgáló kalandozáshoz való visszatérés célja lebeg a stuff feltámasztásán serénykedõ Crystal Dynamics legénységének szeme elõtt. Nincs több gyilkossággal való megvádolás, sem párizsi operaház, még csak 51-es Körzet sem, hogy csak néhányat említsünk a korábbi epizódok sztorijának csavarjai közül. Morgan Gray producer a Tomb Raider jelen változatát a Batman Begins filmhez hasonlítva így beszél: "Megpróbáltuk újraálmodni Larát; fogni azt, ami különleges volt a régi idõkben, és ezúttal egy olyan Tomb Raider -t csinálni, amely mentes a korábbi részek összes sallangjától." A srácok lényegében erõsen megnyomták a Reset gombot, visszatérve azokhoz a dolgokhoz, melyek sikerre vitték az elsõ részt: hatalmas kiterjedésû, vad tájak bejárása, csapdákkal teli folyosók forgó pengéinek leküzdése, és 'hogy a pokolba jutok fel oda?'-típusú rejtvénymegoldás.
A játék elsõ néhány percében teljesen egyedül vagyunk környezetünkben, miközben megpróbálunk néhány, fokozottan idegtépõ ugrást kivitelezni a lélegzetelállítóan gyönyörû táj felett. Az egészet még lenyûgözõbbé teszi az, hogy tényleg valódi világnak érezzük, amit látunk. Amikor Lara úszik, a vízbõl csuromvizesen száll ki, a ruhái lassan száradnak, és ha keresztülmászik egy járaton, piszkosan jön ki belõle. Amikor elõhúztuk a hölgy ismertetõ jegyeként elhíresült Desert Eagle-t, és szétlõttünk néhány, az utunkban álló szikladarabot, a kõhulladék pontosan úgy pattogott lefelé a hegyoldalon, ahogy azt egy valós környezettõl az ember elvárná. A sziklás szcenárió élvezetétõl csupán egyetlen dolog terelte el a figyelmünket, mégpedig Lara fejhallgatója. Ez tartja az összeköttetést közte és a háttércsapat között, akik a távoli Angliában álló Croft Kastélyban serénykednek. A fülünkben idõrõl-idõre felrecsegõ információ hasznos, ám a headset könnyen megtöri a hely varázsát. Sajnálatos módon nincsen "taposd össze!" gomb. PERZSIA HERCEGNÕJE
Amint az egyik, nehezen kivehetõ kapaszkodóról a másikba fogózva haladunk felfelé, kezdjük érezni a finomított irányítási rendszert, a futások és lendülések rövid szekvenciája során. A korábbi játékok darabos, állandóan megállásra és forgásra késztetõ szisztémája már csak emlék. A múltban a probléma gyökerét az a rácsszisztéma jelentette, ahol Lara állásból csupán egy négyzetnyit tudott ugrani, vagy nekifutásból kettõt.
Ez a finomított irányítási rendszer jóval nagyobb teret ad a szabad stílusú és engedékeny szisztémának. A rosszul kiszámított ugrások továbbra is fájdalmas konfrontációk forrásai lehetnek a szeretõ anyafölddel, tehát a kihívás nem változott. Egyszerûen nagyobb élvezetet jelent a lehetséges halálugrás és a következõ lépés között manõverezni. Ha pedig elrontod az ugrást, lehetõséged van egy "mentõ kapaszkodásra". Vagyis megjelenik egy gomb a képernyõn, és ha elég gyorsan nyomod meg, Lara az utolsó pillanatban megmenekül a megváltó haláltól. (Korábban az a hír járta, hogy az új trendhez alkalmazkodva Lara nem fog tudni leesni a peremrõl. Petúnia)
Vannak interaktív kisfilmek és ütemes gombnyomkodó mini-játékok, mely rosszul leplezett lopás a Resident Evil 4 -bõl, vagy a God of War -ból. Például, amikor keresztülmentünk egy szûk, összeomlással fenyegetõ átjárón, egy sor jel jelent meg. Miközben a padló elkezd omladozni a lábunk alatt, rángatjuk az analóg kart, és agyba-fõbe nyomkodjuk a képernyõn felvillanó gombokat. Erre a kamera Lara körül ugrál, aki az egyik zuhanó szikláról a másikra szaltózik, olykor meg is kapaszkodik, csupán fél kézen lógva a biztos pusztulást jelentõ mélység felett.
A sírok további kihívásokat jelentenek. Az egyik percben Lara rúdról ugrik ki egy párkányra, hogy elérjen egy távoli bejáratot, a következõben pedig két mozgó lánc között szökell, megpróbálva egyensúlyba hozni a gyors mászást a pontosan kivitelezett lendülésekkel.
KÉTÖKLÛ MESE
Lara harci képességeit is fejlesztették. Továbbra is képes arra, hogy egy kétségkívül attraktívabb Yoda bõrébe bújva szaltózzon az ellenfele körül tûzpárbaj közben, ám ezúttal néhány új trükk is áll a rendelkezésére; egy oldalrúgás, mellyel az opponens felszáll a levegõbe, valamint egy hátraszaltós rúgás. Ha jól csináljuk, Lara egy bullet time pillanatra tesz szert, mely során még több kárt tehet az ellenségben. Oké, ez sem meghökkentõ újítás, ám fantasztikus látvány, no és jó látni, hogy az öreglány tartja a versenyt az új játékok híróival. Változatosságban sem szenvedünk hiányt, számos út és mód kívánkozik a fájdalom elõidézésére. Az egyik tûzharcban lehetõségünk nyílt kipróbálni az új, jobb váll felett célzó rendszert, hogy eltaláljuk a sziklát egy katona feje felett, amely így maga alá temeti õt. Vidáman gyilkolászhatunk úgy is, hogy rosszakaróinkat a mágneses lánc segítségével csapdákba rántjuk.
A Tomb Raider Legend -et totálisan újraformálták 2006-ra. Minden benne van, amire számítunk - rejtvények, csapdák, a halállal dacoló ugrások -, de ezeket minden szinten átalakították és felújították. Ám további meglepetések is rejlenek a hátizsákban, mint például géppuskaállások, rejtett kincsek, melyekkel új felszerelést nyithatunk meg, a késõbbi pályák városi tetõkön játszódnak, és még motorral is tudunk ugratni épületrõl-épületre. A Crystal Dynamics a forgatókönyvet (melynek írásában Lara kreátora, Toby Gard is részt vett) továbbra is hét lakat alatt tartja, ám annyit tudunk, hogy a történések részét fogja képezni Lara múltjának egy tragédiája, mely Afrikában, egy Seguo nevû helyen játszódott le.
Croft kisasszony szoros versenyben fog állni egy James Rutland Jr nevû, másik arisztokratával, mindketten ugyanazon ereklye nyomában. Hogy mi az, vagy miért fontos az a két valami, amirõl a Crystal Dynamicsnak még le kell rántani a leplet, ugyan nem tudjuk, de az eddig látottak alapján nyilvánvaló, hogy Lara jó kezekben van. Ez az egyik legszebb játék, amit valaha láttunk, a játékmenet pedig még a vizualitást is párbajra hívja a tökéletesség trófeájáért. Ugyan a Tomb Raider feltámasztása csak a PS2 alkonyán sikerült, ám mi valamennyien egyetértünk abban, megérte a várakozást.
ebbe a részbe szerintetek lesz már egeres irányítás???
Azt mondják, ez az eredeti, tehát a TombRaider 1 méltó utódja lesz, és elfelejtik végre az AoD szörnyedelmeit (mondjuk, nekem azzal sem volt semmi gondom.) Reméljük, sikerülni fog...
Heh tényleg április 18 nah akkor még várhatok jó sokáig.. :(( megjelenés
Hát a Gamespoton már "Release Date: Apr 18, 2006 " Illetve a GameFaqs szerint is: Tomb Raider: Legend Eidos Interactive TBA EU Tomb Raider: Legend Eidos Interactive 04/18/06 US
naigen, azt nagyon elszurták, de ez már bizti hogy jó lesz, nekem tetszenek a videók amit láttam amúgy.:))
Igen tudom, és nagyon elhamarkodták, hogy kiadják, az AOD-ot, de a Legend már tuti jó lesz mindenképp, láttam a videókat jópárat, most meg jó gyors mozgása van Larának, de az jó:)))
hát az Angel of darkness szerintem is nagyon rosszul sikerült és egy nagy csalódás volt! remélem a Legend más tészta lesz és sokkal jobb lesz, mint a 6.
Hát izlések és pofonok. Számomra a leg illúzióromboló azaz öregasszonyos mozgása volt, na meg az, hogy villogva eltüntek a hullák.
Mondjuk inkább csúsztassák, mint kiadjanak egy olyan félig kész programot, mint a TR6. Ráadásul az nem is sikerült jól. Még én is kénytelen voltam ezt elismerni mint nagy fan, de hát ha egyszer ez az igazság.
Akkor még úgy volt, de meghosszabbították az idõpontot, állítólag februárban fogják kiadni, persze, ha nem fogják megint hosszabbítani mondjuk húsvétra:DD
De márcsak simitások vannak, és készen van a játék
engem nagyon bánt, hogy nem adják ki idén a TR Legendet! pedig volt egy videó, amiben egy csávóval volt interjú és azt mondta, hogy 2005 telén adják ki.. akkor nem tudom miért mondta...
Nem jó hozzá. Illetve valószínûleg csak régebbi verziójú demóhoz. De ahhoz meg nem kell loader, csak felteszel egy hivatalos patchet hozzá és kész. Ez az új demókkal azonban -állítólag- nem mûködik. Keress olyan helyet ahová régebben rakták fel a demóját.
az hogy van hogy az angel of darknes demo majdnem olyan nagy méretü mint a full játék?
Hát mivel újabb biztos fejlesztettek. Valószínüleg azt, hogy ne lehessen ingyen játszani ha patcheled :))) másban sztem kizárt, esetleg még bele integrálták a patcheket.
De ebben az újban van valami változás? Mert mintha a grafika jobb lenne, de nem tuti... fejlesztettek rajta valamit? Vagy ha a régi meglenne, az is elég lenne?
ja, trial-t akartam írni, de érdekes módon nincs a játékhoz crack... A www.tombraider.hu -n is írják, hogy patch-el nem kell aktiválni, de úgy tûnik ezzel az új verzióval nem megy, a régi meg már nincs sehol.
Trailer??? Trial maximum. De igen errõl beszéltem. Illetve ez tényleg új, lehetséges, hogy egy régebbi verzióval mûködik csak. De az is ugyanilyen 1.2 giga körül van, és kéri hogy aktiváld bankkártyával vagy ha nem akkor 60 percig játszhatsz vele. Na ekkor kell felrakni rá a javítást. Nekem anno mûködött, énis több fórumon láttam ezt a módszert és azután próbáltam ki. Keress akkor egy siteot ahova még régebben rakták fel :) egyébként valszeg egyszerûbb lenne ha egyszerûen letöltenél egy cracket.
Egyébként nekem se tetszik ez az új generáció de már az 5 is borzalmas volt szerintem. Csak a pályaszerkesztõért vettem meg :) azóta már ingyenes lett de akkor még nem volt :) Mondjuk örültem is neki, mert már a 3 óta ki akartam próbálni a pályaszerkesztést és az akkori nem hivatalos editorok írtó gyengék voltak. Néhány jó levelt "gyártottam" is kár, hogy már nincsenek meg. De aki akarja még élvezni a régi tr-eket új mapokkal akkor a tombraider.hu-n van egy rakás pálya. Remélem a 7 überel mindent.
Ugyanez lesz a Tomb7 is (remélem nem). Mind annak idején a Tomb6 -ból. Mekkorát nagy kudarc volt, nem volt átütõ sikere.
[egyetért]
felõlem átalakíthatják a régebbieket is (támogatom az ötletet, de nem rajtunk múlik: - D) viszont ez a hetes nyilvánvaló, hogy jó húzás, ingame-ek és trailer-ek alapján mindenképp. azt meg nem engedhetik meg maguknak a készítõk, hogy ekkora dobpergés után csalódjunk miért érzem azt, hogy nem is fogunk?
Ahelyet, hogy a régebbi verziókat alakitanák át, hogy gond nélkül müködjön xp alatt is és szép legyen a grafika. Vannak kisérletek, de jobb lenne ha játék fejlesztõi készitenék el. http://www.resonantedge.com/trx/index.php
Ezt a demó-patch dolgot nyilván a készitõ,kiadó is felfedezte már a TR6-al kapcsolatban.Hogy nem tesznek ellene semmit,az asszem jól mutatja a játék minõségét...
azt nem tudom még, hogy lehetnek egyesek ennyire értetlenek
teljes játékot amellett, hogy demoból is lehet csinálni, már csak azért sem éri meg letölteni, mert ritkaszar, TR sorozat szégyene.
ez a 7es viszont állat lesz, méltó nagy híréhez : - D
Na grat.. most mondtam el :) na még 1x: Letöltöd a demot és keresel hozzá patchet pl hcgamer.hu vagy mittomén hol. Az ki fogja ütni a "demo védelmet" és teljes játékod lesz.