jók ezek az új elektromos és benzines hibridmotorok. csak azt nem értem h miért nem olyan nagyteljesítményû akksijuk van amit elegendõ lenne otthon hálózatról feltölteni? a kw óra még mindig olcsóbb.. mert jelenlegi állapotában átverés, mivel a benzinmotor hajtja a plussz áttételeket amelyek az elektro mocit töltik.. és ha több áttétel van akkor elvész a teljesítmény, vagyis erõsebb motor kell, vagyis megint csak a benzinnel fizeti meg az ember, csak nem a városban pöfög vele, hanem gyorsításkor és az autóutakon autópályákon..
már többször javasoltam, bár tudom h nem elég leírni. de jelentõs elõrelépés lenne, ha sok Mo.-i autószerelõ összefogna, és otthoni átalakításokkal jelentõs változtatásokat érne el. gondolok itt a biodízel használatára, akkor a hibrid motorkra, az üzemanyagcellás dolgok azok tudom bonyolultak meg drágák (ráadásul elõállításuk az környezetszennyezõ), de ha tisztán elégetnék a hidrogént? persze nem úgy h felrobbanjunk..
Jól tetted. Okos ember :)) Még kis sem fizetnéd az újat (hitel), és már használni sem tudnád a kocsit a benzinárak miatt 3-4 éven belül várok valami erõs életképes új üzemanyag koncepciót (ha legalább marad a mostani árszint)
Ultimátum a brit kormánynak a benzinadó csökkentésére
Egy hetet adtak a brit kormánynak szerdán az üzemanyagokat terhelõ adók csökkentésére az öt évvel ezelõtti, országos felfordulást okozó blokád szervezõi, akik az intézkedés elmaradása esetére a 2000. õszi akció megismétlését helyezték kilátásba. Nagy-Britanniában egyre több benzinkútnál már 1 font feletti, eddig nem látott áron adják az üzemanyag literjét.
A Fuel Lobby nevû szervezet közölte: szeptember 14-én reggel6 órától az összes brit olajfinomító kijáratát eltorlaszolják, ha addig a kormány nem tesz árcsökkentõ lépéseket. A közúti fuvarozók érdekképviseletére alakult csoport aktivistái éppen öt éve, a drága üzemanyag elleni tiltakozásul jármûveikkel egy hétre eltorlaszolták a fõ nagy-britanniai finomítók kiszállítási útvonalait, országos üzemanyag- és élelmiszer-hiányt, politikai válságot és pánikfelvásárlást idézve elõ. Az akció becslések szerint 1-1,5 milliárd font kárt okozott a brit gazdaságnak.
A brit pénzügyminisztérium akkor azzal ígérettel szerelte le a tiltakozást, hogy leveszi a napirendrõl az adó tervezett emelését. Most a tárca az újabb blokádfenyegetésre azt közölte: az üzemanyagadók csökkentése nem kínál megoldást a meredek drágulást elõidézõ fõ piaci okra, vagyis a magas olajárra. Ezt csak a kiesett amerikai termelõi és finomítói kapacitások mielõbbi helyreállítása csökkentheti, valamint az, ha a Kõolajexportáló Országok Szervezete (OPEC) "stabilabb és fenntarthatóbb árszintnek megfelelõ termelési mennyiségre áll be" - mondta szerdán a pénzügyminisztérium szóvivõje.
A 2000. õszi blokád idején az üzemanyagárak 80 penny körül jártak Nagy-Britanniában; jelenleg számos kútnál már 1,03-1,05 fontért (csaknem 380 forint) adják a magasabb minõségû benzinfajták és a benzinnél jó ideje drágább dízel literjét. Az üzemanyagárak a hét elején lépték át a korábban szinte elképzelhetetlennek tartott 1 fontos határt; sok benzinkutat át kellett állítani, mert kijelzõik legfeljebb 99,99 pennys egységárat tudtak mutatni.
úgy, hogy sokat ad el belõle. marhasokat az össz mo-on eladott 80-90%-a Mol, csak OMV, meg pár kicsi nem (lehet több, mint 20 Ft, saccoltam, de errõl nem találok pontos adatokat -ha vannak egyáltalán)
és ki sztárjkolna ebben az országban... ha nem lenne itt annyi birka, régen nem itt állnánk ahol most.
anno makroökonómia tanárom/aki nem volt hülyegyerek a témához/ azt vázolta, hogy kb. 300-320 Ft a lélektani határ itthon. Ezen ár felett az ember tényleg elgondolkozik, hogy gyalog-biciklivel-busszal megy, és tényleg csak akkor használ autót, ha nagyon muszály.
De meg is dolgoznak érte. Én nem sajnálom tõlük a pénzt, ha ki tudják a benzin literét 80 Ft-ból hozni, és van 20 Ft nyereségük rajta, akkor azt mondom, hogy megérdemelték Viszont a 150 Ft-tól állam bácsinak feláll a hátamon a szõr
a MOL-nak annyi szerepe van ebben, hogy teljesen nélkülözve minden következetességet nyomja az árat az égbe... Ez a kisebbik gond. Ahogy mondod, állambácsi a legnagyobb gond ebben. Én sem sírnék, ha megkapnánk pl a jó utakat a pénzünkért/mert azt hangoztatják, hogy amiatt nagy az adótartalom/
Ja, Bush meg pontosan tudja, ha letámad egy olajországot, felmegy az olaj ára. Megfenyeget egy másikat, mégtovább megy fel. Robbangat valami egy olajországban, usa látványosan kivonul, mégésmégtovább megy fel az olaj ára. Primitív és hatásos módszer
Számolj: 100 Ft a Mol bevétele, 150 Ft az államé 1 L benzin után (persze ma már ennél is több) A Mol a 100 Ft-jáért odaviszi neked azt a benzint finomírva, kúttal, mindennel, míg a 150 Ft-jáért az állam bácsi sz.rt se tesz. Útdíj? Abból már a hortobágyot is le lehetett volna betonozni, e helyett kerülgetjük a lyukakat. Szóval az állambácsi nem érdemli meg azt a 150 Ft-ot, nem nyújtja érte a megfelelõ szolgáltatást (és ebbõl épülnek a villáik, szõlõskertjeik...) A Mol legalább megdolgozik érte.
Itt mindenki szapulja az Magyar kormányt, meg Bush-t, közbe meg nem õk tehetnek róla. Az egyetlen fõ bûnös a MOL Rt. A kormánynak van egy fix %-os rendszerû adórendszere az üzemanyagra, mint minden más fogyasztási termékre, ez így van jól, mellesleg az a kormány jóakaratát mutatja, ha fix adót akarnak meghatározni egy bizonyos ár felett. Másrészrõl nem hiszem, hogy egy ember -jelen esetben Bush - azt mondja hogy: Figyejjé' má' Joe haverom, mostanó' legyen a benyó ennyi meg ennyi, hogy jól megszedjük magunkat és jól megszopassuk az egész világot." Arról speciel senki nem vesz tudomást, hogy a MOL Rt. ezekben az olajvállságos idõkben olyan bevételeket csinál hogy az agyam eldobom, a környetõ országokban úgy veszi meg az olajtársaságokat, mint Józsika a cukorkát az iskolabüfében. Volt egy olyan hír is a köztudatba kicsit régebben (ebben nem tudom mi igaz és mi nem), hogy a MOL simán elszámlázza a legdrágább szállítási eszközön történõ szállításnak a vezetéken érkezõ olajat, meg ilyesmi. Az viszont köztudott, hogy sokkal kevesebbe kerül a MOLnak az üzemanyag, mint ahogy õ azt árulja, ha adó nélkül nézzük is.
ui.: nem védem a kormányt, teljesen független a politikai hovatartozásom, ezért is kormányt írtam, nem vagyok USA buzi, és nem védem Busht...
Hát Budapestrõl nincs olyan közel Románia. Meg mostmár nem is annyival olcsóbb arra, mint év elején.
errõl beszélek...
milyen okból? emelnek, mert CSÖKKENT a világpiaci ár? Köszönöm, ha suliban vagyok 7végén tankolok Romániában...
mind1 hová viszi, fel vagy le amíg ekkora pofátlan állami haszon van az üzemanyagárban... visszasírom, hogy Kanári szigeteken fele ennyiért tankoltam a Clioba... :(
Igen, az arabok szeretnék lentebb vinni az olaj árát, csakhogy Bush meg fel szeretné vinni az olaj árát (biztos bezsákozott a cége egy jó nagy készletet, és most extra haszonnal tudja értékesíteni, sõt, még milyen jófiú is, hogy felszabadítja a készleteit :) ) Mindenesetre az alternatívák keresésének és fejlesztésének ez a mostani szerintem elég komoly lökést adott (és még mekkorát fog adni :( )
és mivel ilyen szépen kibékültünk válaszolok is a Bush féle felvetésedre
épp a minap olvastam vhol, hogy azért az arabok arra vigyáznak, hogy annyira ne nõjön meg az olaj ára, hogy érdemes legyen az alternativ megoldásokkal iparszerüen foglalkozni
Azért azt nem tartom valószínûnek, hogy hirtelen pl az elõzõ évvel megegyezõ mennyiségben foggynak a kocsik kínában 1 hónap alatt. Ez okozhatna extrém fogyasztásnövekedést.
Tudod mekkora akkumulátor-, illetve ólomhiány alakult ki a világpiacon, amikor a nagysebességû kommunikációs gerincet kezdték építen i Kínában néhány éve?
Én csak azon mosolygok, hogy folyton azt hangoztatják a médiákban, hogy az elsõ árrobbanás többek között kína megnõtt fogyasztási igényeire vezethetõ vissza. Ez átlátszó értelmetlen semmi kifogásnak tûnik nekem (nem történnek az ilyen dolgok ilyen hirtelen, pláne nem egy ekkora országban)
"Mûanyag szatyrokban és zsákokban lopják a kõolajat parasztok a vezetékekbõl Kína középsõ vidékén. Egy-egy "olajtáskában" 10 kilónyi nyersolajat tudnak hazacipelni, és általában mindenki öt szatyorral visz naponta. A szerzeményt azután kisebb finomítóknak adják el, és havonta az olajlopkodással akár 200 ezer forintnyi mellékesre tesznek szert, ami jókora vagyonnak számít, mivel a havi átlagkereset ötvenszerese - számolt be a gyakorlatról a China Daily címû angol nyelvû kínai napilap. A kõolajon kívül földgázlopkodásról is vannak értesülések, de a gázt persze nem szatyrokban, hanem hatalmas fóliazsákokban hordják el. A parasztok nagyrészt azért kaptak rá a megélhetési kõolaj- és földgázlopásra, mert egyre kevesebb a termõföldjük."
na a Híradóban elég érdekes dolgokat mondtak most...
még én csókoljak kezet a MOL-nak mert õk annyira rendesek, hogy 30Ft-al olcsóbban adják a benzint, mint kéne... Tehát õk értünk vannak, csak nehogy túl nagy legyen a deficit...
Lehet, bár én max 200-ra emlékszem Az tuti, hogy 2000-ben lépte át a 200-as határt
Ezt találtam a neten: Ami utoljára 2001 végén volt kellemes, amikor rövid idõre 200 forint alá süllyedt a benzin literenkénti ára. 2002-ben 233 forint volt az átlagár, ami 2003-ra 236 forintra nõtt. 2004-ben, a tavaszi olajárrobbanás után immár 250 forint fölé is bucskázott a benzin ára, év végére azonban – ahogy nyugvópontra jutottak a piacok – ismét 230 forint körül vásárolhattunk üzemanyagot. S aztán idén tavasztól jött az újabb robbanás: a benzin ára márciusban átlépte a 240, áprilisban a 250, júniusban a 260 forintos határt, s július közepén már 270 forinton állt. Megfelelõen a Mol nyár-eleji prognózisának, amelyik 270-275 forintos árat ígért az idegenforgalmi szezon végére. Csakhogy akkor azt gondolták, itt megáll az ár – most viszont Varró Dániel, a Mol vezetõ közgazdásza azt valószínûsíti: amenynyiben a kõolaj ára tovább nõ, vagy a forint gyengül az euróval, esetleg a dollárral szemben, a benzin ára könnyen felfuthat a 300 forintos szintig.
voltak elõzmények Hol van az már? Mikor volt az? Azóta vitatkoztunk? Akkor ???? Röviden: What the F.CK was that #579
másrészrõl sokan vagytok a fórumon, azoknak is szólt Másfelõl te is itt vagy a fórumon, tehát neked is szól az, hogy: Ne személyeskedj ! Ne sértegess senkit ! És ez a sok kisk.csögnek is szólt, nem csak neked
Vissza, de hova? A mostani 280-ra, az év eleji 220-ra, vagy a tavaji 200 (talán?) Már annak is örülhetünk, ha 280-ra, és ha belegondolsz, ezt ugyebár csak az olajtermelõ országok érhetik el a kitermelt mennyiségek növelésével. Sztem ennyire nem hülyék :)
Tegnap hallottam híradóban, hogy semmi pánik, vissza fog állni a helyzet USA-ban. Úgyhogy nemtom itt milyen kifogás fognak kitalálni itthon.
vagy mikorvízcseppeket kéne a fasz molnak tennie a benyába, ahogy azt 1 magyar még II. vh alatt kitalálta, mert akkor megugrana az oktánszám!
na akkor fogjunk össze és finomítsunk biodízelt, krumplisütödéket meg nagy konyhákat mehetünk kifosztani a fáradt olajért. igaz h olyan büdöset pöfög majd ki a kocsi, h az utastérben is érezni, de mégiscsak biomassza! szóval nincs üvegházhatás, max 1 kis tüdõkárosodás..
Tudja valaki, mennyibe kerül ma egy liter benzin itthon? Amerikában kiseb katasztrófa volt, tehát a következõ 10 évben benne lesz az árban New Oleans felújítási költsége is!