de a napi bevétel számít nekik, akkor mondok jobbat: ha bizonyos kutakhoz nem mennénk tankolni (pl. mol) akkor annak lenne hatása? de a legjobb lenne, ha nem késleltetnék már a hidrogén töltõállomásokat, és a hidrogéncellás motorokat, megintcsak kúrva olaj lobby!
Igaz magas a benzin ára, elismerem, de lehet hogy a fizetésün kevés? Mert aki hozza ezeket a döntéseket az nem 60.000Ft keres 1 hónapban, hanem 10x vagy 100x-át!! Nekik nem drága! És ha MI is annyit keresnénk (de nem találunk) akkor Nekünk sem lenne drága!
Bizony, én is már írtam, hogy a Taxis eset után úgy meghúzták magukat, mint a kiangyal, aztán felnyílt a csipájuk. Vagy megint lesz valami ellenük, vagy szopunk
Na, ki hallotta ma a híreket: Állam bácsi akár 5%-ot is engedne a benzin adótartalmából A MOL még nem tudja, ez okoz-e benzinárcsökkenést (magyarán nem)
lassan már mindeggy millen autód van benzin vagy dizel mert az üzemanyag lassan egy árba lessz!
Hát, mert megveszik. És itt jön a fogyasztói társadalom nagy buktatója (ez az a rész, ami a benzinre nem igaz) Gyártassz 300 darabot, amibõl tudod, hogy max 100 fog elkelni, a többi szavatossági idõ/sérülés/selejt miatt visszajön. Persze, hogy 3szoros áron adod azt a százat, és akkor még nem értél el extra hasznot
jah a fejfájáscsillapítók se rosszak :) nyithatnánk annak is egy topicot, h a gyóügyszer lobby mekkorákat nyer! van, h egy vagonnyi fejfájás csillapító elõállítási költsége fillérek és jó drágán eladják
Hagyad, valakinek így jobb a májának. A komcsik olyanok, mint a mumusok, mindenért õk a felelõsek. Valaki pedig nagyon szeret mumust kiáltani, mert jól esik neki. Ez van, nyugodjék békében, majd néha megsimogatjuk a buciját :)
Mesterségesen verik fel az olaj árát, aztán csúcstermeléssel csúcshasznot fölöznek Azannyukat
Válságstábot hív össze a német autóipar
A német autóiparnak változtatnia kell politikáján a magas nyersolajár miatt. Az Opelt tulajdonló General Motors fõnöke, Carl-Peter Forster a Bild címû német lapnak felvetette, hogy sürgõs "benzin-csúcsértekezletet" kellene tartania a németországi autós szakmának, mert az üzemanyagok jelenlegi magas szintje az ágazat konjunktúráját veszélyezteti. németországi Ford elsõ számú embere, Bernd Mattes szerint pedig túl nagyok már az autósok terhei, minden módját meg kellene vizsgálni a költségcsökkentésnek.
Történelmi csúcson zárt pénteken a kõolaj ára Londonban és New Yorkban. A New York-i árupiacon (NYMEX) a nyugati féltekén irányadó amerikai könnyûolajfajta júliusi jegyzésének hordónkénti ára 58,45 dollárig ment fel, a Brent augusztusi jegyzése pedig 57,89 dollárra erõsödött a londoni Nemzetközi Olajtõzsdén (IPE), ahol eddigi csúcsát április 4-én állította be 57,65 dollárral.
A fõ olajpiacok pénteken elsõsorban attól drágultak, hogy az Egyesült Államok, Németország és Nagy-Britannia bezáratta külképviseleteit az OPEC tag Nigériában arra a hírszerzési információra, miszerint támadás készül a helyi amerikai nagykövetség ellen. A befektetõk félnek, hogy fennakadások lesznek Nigéria olajexportjában, ami komoly hatással lehet a globális kínálatra. Nigéria a világ nyolcadik legnagyobb olajexportálója, napi olajtermelése meghaladja a 2 millió hordót.
A benzin-ár emelésenk megvannak a pozitív következményei is: egészséges életmód elõtérbe helyezése, így akarják rávenni az embereket a bicikli-használás élményeire, kevesebb kocsi az utakon, kisebb dugót eredményez, de ez akkor is felháborító szerintem, hogy ilyen nyíltan adóztatják meg az embereket. És az a durva, hogy ezután is fognak tankolni az emberek, mivel mindenkinek el kell jutnia vhogy, ahová akar. ÉS valóban ez nem csak egy kormány hibája, ez mindegyiké. Valahogy pótolni akarják az államkassza hiányait. Amúgy nemcsak az OPEC, meg Bush miatt ilyen az árfolyam, hanem az történt, hogy a mandulaszemû kínaik felismerték a kocsikázás rejtelemit, és egyre többen használnak autót, hatalmas fogyasztókká növik ki magukat, érdemes ezt szerintem megfigyelni.
Mondjuk akik a hordóban vannak azok egy kissé más helyzetben vannak... Õk biztos mindíg "nedvesek" lesznek:)
Kissé sarkítva írtam biztos (nem a hatás kedvéért). De én azt látom olyan az államkassza mint egy lyukas hordó az eresz alatt. Ha esik az esõ folyik bele a víz rendesen, de a kis lyukakon ki is jut, így a vízszint nem lesz magas sose... A legnagyobb baj hogy nem célzottan, irányítva veszítjük a vizet, hanem szinte káosz alapon.
hû, de nagyon elszaladt a paci... egy kisember szemével (most loptam) csak annyit látok, hogy a benzin drága, mert magasak az út fenntatrási költségei. Az utak meg olyanok, mintha kevés pénz jutna rájuk, ezek szerint a benzin még mindig olcsó.
Hogy mennyit dotáltak (vagy inkább a nyereségbõl/adóból engedtek) nem tudom. De sok jót nem eredményezett ha azt tankoltad, mert volt benne egy adalék ami kinyírta a motort. Azért õk sem voltak hülyék szerintem:)
De az a 700Ft, ha jól mûködne a dolog, akkor a redisztribúció során célzottan oda kerülne, ahova mi, a választópolgárok szeretnénk. Ha a benzinbõl befolyó jövedelmeket az úthálózatra fordítanák, már régen a legjobb hálózattal rendelkeznénk. Csakhát vannak olyan területek, ahol nincs bevétel, vagy legalábbis nem szignifikáns, de azért kellenek.
Lécci, ne keverd bele a háztartási tüzelõolajat, ami állami dotációt élvezett. Gépjármûben használata törvénybe-ütközõ volt.
Tehát a konstrukció az volt, hogy az államkasszából ki lett fizetve az árkülönbség a hto és a gázolaj ára között, majd a gazdag zöldséges ezt tankolta a mercijébe.
A másik kérdés hogy hova megy a rengeteg pénz? Belegondoltatok hogy mennyi is az a rengeteg? Veszek x mennyiség benzint (abból a fizetésbõl aminek 50%-át már elvette az állam), 262/l, abbol 150 adó közvetlen az államnak, a mol nyeresége legyen 30ft, azután meg fizet õ is legalább 4 adónemet, kb 10 ft. A benya behozatalára is kivetnek gondolom ilyen-olyan vámot (mégha csövön jön is), a finomítók, a szállítók is fizetnek adót, (meghát a szállításhoz is kell üzemagyag :). Persze az autóm után is fizetek adót közvetlenül az államnak, és biztosítást, persze megvan abban is a részük, zöldkártya, mûszaki, áfa, béfa, szerelõnek kifizetett öszzeg egyrésze mind-mind Õket vastagítja!! És ez csak az üzemanyaggal kapcsolatos hierarchia. Végén 1000 Ft-omból kb 700 az övék.
Ezekután meg sem említem hogy milyen sz*rok errefelé az utak...
hülye ötlet: legalább bevezethetnék a benzinbérletet, ammellyel egy hónapifg annyit tankolsz, amennyi beléd fér...
És persze már a gázolaj is annyiba kerül mint a benya! Lesz legalább drágább is?? Hát teljesen hülyének néznek minket? (természetesen) Sokkal olcsóbb a finomítása mint a benziné, ez 100 éve így van!! A diesel motorok bonyolultabbak és drágábbak voltak mint a benzinesek mindig is, annak érte meg aki sokat használta (fuvarozás, munkagépek) mert megtérült az üzemanyagon. (Nagyanyámnál pl. olajkályhával fûtöttünk!!!! Kb. 12-18l 1 napra!!! filléres volt!!! A benzin árát már akkor megkérték!) A lényeg hogy mostanában olyan nagyon sokat fejlesztettek a dieselmotorokon (jobb hatásfok, kis szennyezés, kis fogyasztás, egyszerûbbek lettek és sokkal olcsóbbak stb.) hogy sokkal szélesebb körben terjednek. A benzin és gázolaj árak kb. 10 éve közelítenek de 5 éve nagyon, ami azt jelenti jól tudták hogy megváltozik a b.-d. kocsik aránya, éshát a nyereség nem csökkenhet!!!! Ebben megvan az összhang a kormány-mol-kitermelõk-finomítók közt! Mindenki kussban van! Ezt lehet esetleg "összeesküvésnek" nevezni? Vagy inkább szívatásnak?
Ha megépítenék M4+4-es, akkor én kérnék elnézést, hogy "ránk" ennyit költött az ország
Nem valószínû, de hát a logika nem mindig köszön a valóságnak.
Szerintem akkor nem 4sávosítanák a 4-est. Nem tartom valószínûnek, hogy kiépítenek mellett egy 2 sávos új 4-est (örülünk, ha ezt a szart megcsinálják egyszer)
Elárulom, hogy az összes egy számjegyû úttal párhuzamos autópálya terve készen van, csak pénz kell, aztán lehet elõvenni a terveket, azokat aktualizálni, és meg is indulhat az építés.
A 0-ás nem a környezõ önkormányzatok miatt áll ?? Volt errõl egy riport is pár hónapja M4, na így se láttam még, hogy nevezték volna :)) Nem M4 lesz, csak 4-es autóút (90 helyett 110 :)) M4 nincs, nem volt, és nem lesz, mert arrafelé "nincs akkora forgalom, amely indololná autópálya építését" (hivatalos szervek)
Miért is nem épül a 0-ás? Ja, mert a környezõ önkormányzatok elkezdték zsarolni az állam bácsit, hogy csak akkor lehet, ha kapnak saját hidat, meg stadiont vagy mit. Éz megy már xy éve. Ez, a többség érdekében van ? Meg kellene végre érteni amit Spock mondott: A többség érdeke a keveseké felett
Nem tudom, hogy áll a 4-es és hogy van-e nem átadott, de készülõ szakasza. Ha arra járnék nap mint nap, jobban zavarna bizonyosan. Engem a nullás körüli töketlenkedés, meg a 4-es metró stoppolása akaszt ki inkább.
3-4 éve építik a 4-es fõút 4sávosítását Végig ki van téve 50km-en a 60-as tábla mert dolgoznak/laza útpadka Persze marhaság, de hát azért ez van Ja, saccolj mennyit adtak át eddig a 4-es fõút új 4 sávos szakaszából? Teljes komplett 3,6 KM-ert (évi 1 KM, egy kapával gyorsabb lehetek). Érted? Ebbõl kb 1 KM olyan, mint az M7-es volt (betonlapos) Szóval látszatitézkedések, ennyire tellik a mai politikusoknak (mindnek, pártfüggetlenül)
Olyan szép, hogy megint emelik a benzin árát Olyan jó, hogy drágul a diesel, tehát drágul a - tömegközlekedés - szállítmányozás - külföldrõl behozott termékek (bizony az mp3 player is) - kicsit a vasút is (persze késõbb gyûrûzik csak be a hatása)
Szóval tudok én örülni. Odamegyek a bolt ablakába és röhögök, hogy ez is drágult Vidám ipse vagyok én
lenyomtál? miért, ez errõl szól? légy vele boldog, tudod kit érdekel sõt, jártál egyetemre? nem gondoltam volna, ez eddig nem jött le, rablókapitalizmus? csak nem vörös diplomád van?
A pártok és a parlament sose értünk volt, mindíg ellenünk. Mi válasszuk meg ki nyomjon el minket 4 éven át, ígyhát próbáljuk a kevésbé rosszat választani :( Én legalábbis nem mondanám, hogy az én érdekeimben, az én gazdagodásomért, az én véleményem szerint hozza a képvidelõm a döntéseit, és nyomogatja a gombját.
Nekünk kötelezõ tantárgy volt egyetemen. Asszem most lenyomtunk :)
Egyébként RABLÓKAPITALIZMUS, emlékszel? A kapitalizmus minden ellenõrzõ és kontroll mechanizmusa nélkül.
Urban Legend: Mol-tól veszi a többi magyar olajtársaság is a benzint, bele saját keverék és irány a kút (kivéve OMV tudtommal). Szóval monopol helyzetben van.
Sajnálom már, hogy amikor az érdekképviseletet felhoztam, nem említettem, hogy nem lobbikra, meg civil szervezetekre, urambocsá polgári körökre utaltam. Én a megválasztott parlament, önkormányzati képviselõkre gondoltam, akik nem az õket odadelegálókra gondolnak, hanem pártkatonaként viselkednek.
Haver, egy kicsit csiszold még a közgazd. tudásodat!
Ez egy hatalmas összeesküvés, de csak néhányan, akik bizonyos lapokat olvasnak és megértik az üzenetet, veszik észre. A buta többségnek fingja sincsen.
az államnak meg nem az a dolga, hogy konkuráljon a piac szereplõivel, ugyanis a többi szereplõhöz képest (fõleg itt Mo-n) mérhetetlen mennyiségû eszközzel rendelkezik
kapitalizmusban a cégeknek az a dolga, hogy profitot termeljenek ugyanis ezt várják tõlük a részvényesek szal télapózást ne várj tõlük
neked meg az a dolgod, hogy a fogyasztásoddal befolyásold az árakat illetve monopilisztikus piacon a versenytársak dolga, hogy profitjukat egymás rovására növeljék
ha kevés az olaj, és a kereslet nem változik, az árak felmennek, ez már csak ilyen
nem igaz, hogy ezt ilyen szájbarágosan le kellett irnom
Ja, a kapitalizmus ilyen (mi akartuk) Csakhogy mi vagyunk a hülyék, hogy hagyjuk. Ha nem teszel ellene, magától nem fog megváltozni. Ráadásul itt nem kapitalizmus van, hanem RABLÓKAPITALIZMUS. Jól jegyezd meg :) Mindent szabad, amért még nem veszik fejed :(
Uszítás, mindíg ezt hallanai a gondolkodni képtelen személyektõl. Szerintem ráutalás, vagy a szájbarágás lenne inkább a jó szó Komolyan, mikor hallottad, hogy a te érdekképviseleted kiállt érted? Példával igazold
jön helyettük egy új, amely folytatja a semmittevést. Sokszor idézett Tankcsapda-szövegem: "A hatalom mibndenhol büdöset sz..ik éés nem töröl s...get, de a gyenge csak addig az, amíg le nem gyõzi az erõsebbet"