Bojkottálnak, ha nem lesz olcsóbb a benzin Forrás: Index
Két hete van a kormánynak, hogy megegyezzen a fuvarozókkal az üzemanyag árának csökkentésérõl. Ha május 17-ig nem tesznek érdemi lépéseket, a fuvarozók külföldön tankolnak, és megnehezítik a benzinkutak megközelítését. A bojkott valószínûleg nagy bevételkiesést okozna az államnak. A kormány tárgyal, és ígér.
Tárgyalásokat kezdeményezett a gazdasági tárca a fuvarozók érdekvédelmi szerveivel, hogy elkerülje a bojkottot és demonstrációt. A fuvarozók két érdekvédelmi szerve arra szólította fel tagjait, hogy külföldön tankoljanak, amíg a magyarországi üzemanyagár veszteséget okoz nekik. A Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete és a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége demonstrációkat is tervez.
Kisebb adót! A két szervezet azt javasolja, hogy csökkentsék az üzemanyag adóját. A Gazdasági Minisztérium hétfõn tárgyalásokat kezdett a fuvarozókkal. A tárca politikai államtitkára a tárgyalásokon nem ígért semmit, annyit mondott, hogy a kormány érdekelt a fuvarozók versenyképességének helyreállításában. Szanyi Tibor azt is mondta, hogy beszámol a pénzügyminiszternek a tárgyalásokról. A leendõ pénzügyminiszter korábban azt nyilatkozta, hogy enyhíteni kell a benzin adóterhein.
A Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete javasolni fogja az Országgyûlésnek, hogy tárgyaljanak az üzemanyag jövedéki adójának tíz forintos csökkentésérõl. Az MTI beszámolója szerint a Pénzügyminisztérium és a fuvarozók április 15-én lezárult szakértõi tárgyalásain egyetértés volt abban, hogy a fuvarozók által javasolt 10 forintos jövedéki adó csökkentés által keletkezõ költségvetési bevételkiesést kiegyenlítheti a nagyobb gázolaj forgalomból származó többletbevétel.
Itthon magas Mint korábban hírt adtunk róla, a jövedéki adó a benzin esetében 103,5 forint, a gázolajnál 95 forint. A benzinnél 3,06 forintot kap a Kõolaj és Kõolajtermékeket Készletezõ Szövetség, a gázolaj esetében ez a díj 3,01 forint. A fix árakon kívül 25 százalékos áfa terheli az üzemanyagot. Magyarországon egyébként magas a benzin adótartalma. Az Európai Unió energetikai bizottságának adatai szerint Dánia és Svédország mellett itt a legmagasabb a benzin áfakulcsa.
A benzin ára az utóbbi néhány hétben jelentõsen emelkedett, igaz pont egy hete kicsiny csökkenésrõl döntött a Mol. Az olajipari társaság a nemzetközi helyzetre, a magas olajárakra és a készletek csökkenésére hivatkozva többször is emelte a benzin árát. Két héttel ezelõtt a Mol még húsz forintos drágulást tartott valószínûnek, ezt fokozatosan vezették volna be a magyar piacra. Legutóbb azonban a benzin árát két, a gázolaj árát három forinttal csökkentették, szintén a nemzetközi helyzetre hivatkozva.
A megegyezésnek a kormány és a fuvarozók között május 17-ig kell létrejönnie. A fuvarozók ugyanis korábban azt ígérték, ha eddig az idõpontig érdemi intézkedés nem történik, akkor valamennyi magyarországi forgalmazó és termelõ hely bojkottját és megközelíthetõségének korlátozását tervezik a fuvarozók.
Sztem mi egy nagy átverés közepén ülünk. Mit jelent pontosan a világpiaci ár? Mi határozza meg? A felvevõpiac? Pl USA? Az eladó, pl arab országok? A mol honnan vásárol kõolajat??? Az araboktól? Vagy esetleg nagyrészt az oroszoktól? Akik olcsóbban adják?? És azok a vezetékek mi célt szolgálnak, amik tõlem kb. 10 Km-re mennek, és valami fura feketés anyag áramlik bennük 80 bar nyomáson? Netán az oroszoktol jön másodpercenként több ezer liter olaj?? Mert az állomásokon nyomom lehet követni a vezetéket, eléggé észak-keletre tart...
Nem is rossz, a kamionosok meghatározó részét teszik ki a magyar üzemanyagfogyasztóknak, a külföldieknek is le lehet CB-zni, hogy átvernek a benzinnel.
A "ki a hunyó" kérdésre inkább azt mondanám, hogy nem az állam, hanem egy-két bársonyszékes köztörvényes, akk Gyurcsány orra alá dörgölték a 2004.12.31.ével eltörölt határozatot.
Mottó: "Góg és Magóg fia vagyok én... vagy nem Magóg? De Magóg!"
100 Ft a benzin és gázolaj literenkénti árának adótartalma. Minden liter benzinünk után - minden megtett 15-20 km után - ennyi vánsdorol bizonyos személyek zsebébe. Egy tankolással 4-5000 Ft-tal járulunk hozzá a Mallorcai nyaralóhoz, ez elenyészõ a kamionosok tankolásonkénti 30.000 Ft-os tiszteletdíjához képest. Mit kapunk érte? Ezeket az utakat? Jó minõségû autópályákat? (ja nem, az külön fizetõs) Több parkolóhelyet? (az is fizetõs...) Egyre több a halál az utakon, a politikusaink általunk felruházott jog alapján részegen száguldoznak? A rendõreink igazságosan csak a Mi autóinkat (Suzuki) merik leállítani, mert nem tudni, ki fizet kinek? IGazságos igazságszolgáltatást a közutakon? Ha ezeket nem, akkor mégis, mit? Smartpontot? Hagyjanak már...
Üzemanyagár - a fuvarozók elfogadhatónak tartják a kormány javaslatát
A kormány és a fuvarozói érdekképviseletek csütörtöki, üzemanyagárakkal kapcsolatos egyeztetésén a kabinet képviselõi jelezték, hogy a következõ egy hétben esély kínálkozik a jövedéki adó csökkentésére, valamint a gázolaj nagykereskedelmi árképzésében történõ változtatásra - mondta az MTI-nek Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete (NiT-Hungary) ügyvezetõ fõtitkára a tárgyalást követõen. Hozzátette: az érdekképviseletek elfogadhatónak tartják a kormány üzemanyagárral kapcsolatos javaslatát a vállalkozók versenyképességének helyreállítására.
Az ügyvezetõ fõtitkár elmondta, hogy a konzultáció csütörtöki fordulóján részt vett Szanyi Tibor és Dióssy Gábor, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, valamint Katona Tamás a Pénzügyminisztérium politikai államtitkára, továbbá a négy meghatározó fuvarozói érdekképviselet, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE), a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete, a Közúti Közlekedési Vállalkozók Szövetsége (KKVSZ), a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (Fuvosz).
Dittel Gábor elmondta: a megbeszélésen a kormány képviselõi arról gyõzték meg õket, hogy a következõ egy hétben esély kínálkozik a jövedéki adó csökkentésére, valamint a gázolaj nagykereskedelmi árképzésében történõ változtatásra. Az ügyvezetõ fõtitkár szerint ezek a lépések hozzájárulhatnak a magyar vállalkozások versenyképességének helyreállításához. Dittel Gábor elmondta, hogy a üzemanyagárról folytatott konzultáció következõ tárgyalási fordulóját jövõ héten tartják.
szerintetek mennyivel megy lejjebb az ára az üzemanyagnak?
essen 20 forinttal! vagy betömték a szájukat pénzzel és azért fogadják el?
A magas olajár nem érdeke az OPEC-nek
A Kõolajexportáló Országok Szervezetének (OPEC) fõtitkára szerint a magas olajárak fenntartása nem áll érdekében az olajtermelõknek. Egy szaúdi lapnak adott nyilatkozatában Adnan Sihab-Eldin kifejtette: az OPEC-nek a mérsékelt árak fenntartásához fûzõdik érdeke, amelyek elegendõ és méltányos jövedelmet biztosítanak az olajországok számára ahhoz, hogy be tudjanak fektetni a termelésbe.
Ugyanakkor - tette hozzá - ezeknek az áraknak nem szabadna kárt okozniuk a világgazdasági növekedésben sem. Mint mondta, az OPEC hangsúlyozza, hogy hosszú távon nem akar állandó emelkedést az olajárakban olyan mértékig, amely már sérti a világgazdasági fejlõdést.
Sihab-Eldin szerint a nemzetközi olajpiacoknak nem kellene aggódniuk a kínálat hiányán, mivel az OPEC tagországai mindig készek a kínálat növelésére és a termelésbe történõ befektetésre. Mint kifejtette: az OPEC felgyorsította kitermelési kapacitása fejlesztését, hogy mintegy 10 százalékos pótlólagos kitermelési kapacitást tudjon visszanyerni az olajhiánnyal kapcsolatos félelmek eloszlatására a közeljövõben.
A fõtitkár szerint jelenleg egyensúly van a kereslet és kínálat között a piacon, így a hullámzó árak várhatóan stabilizálódnak. Ugyanakkor arra figyelmeztetett, hogy gondok támadhatnak a világgazdaságban, ha az olajárak tartósan 50 dollár fölött lesznek hordónként, ezt a gondolatot azonban nem fejtette ki.
A New York-i árupiacon a júniusi szállítású amerikai könnyûolaj 49,50 dolláros hordónkénti áron zárt pénteken, 2,27 dollárral esett az ára. Heti olcsóbbodása meghaladta a 11 százalékot. Londonban a júniusi Brent 1,48 dolláros csökkenéssel 51,0 dolláron állt a New York-i piac zárásakor.
Csökken a gázolaj ára, a benzin ára változatlan
Budapest, 2005. május 2., hétfõ (MTI) - Csökken a gázolaj fogyasztói ára 2 forinttal literenként szerdán, a benzin ára nem változik - közölte a Mol Rt. hétfõn.
A cég a nemzetközi piacok jegyzésáraival indokolja a döntést. A gázolaj jegyzésárai csökkentek a nemzetközi piacokon, mert a nagy felhasználói térségekben nõttek a készletek.
A gázolaj fogyasztói ára így literenként 247 forintra csökken.
No comment... A MOL elmehet a jóbüdös ku*****............
A fuvarozók kamionjai gázolajjal mennek, nekik talán befoghatják a szájukast ezzel. Mi, benzinfalók, meg le vagyunk sz..va, úgysem tehetünk az ár ellen semmit. Ez van. a nemzetközi piacok jegyzésáraival... most miért nem a jól csengõ világpiaci árakat emlegetik? Az már lerágott csont? Szlovákiában átszámítva kb. 225-230 Ft a 95-ös!
Tudja valaki, hogy Ausztriában, Németországban, Belgiumban, Franciaországban és Svájcban mennyi a benzin ára?
ennyivel letudták az egészet? ez pofátlanság! ne legyen politikusi fizetés(úgyis csak lopnak), inkább abból a pénzbõl támugassuk a benzinárcsökkentést, fejlesszük az infrastruktúrát, meg mittomén. de mi a f*sznak pazaroljuk naplopókra?????
ha módomba állna tennék az ügyért. de a baj az h mindig lenne egy réteg, aki forradalmárnak, vagy kommunistának, vagy tudom is én milyen elvakult hülyének nevezi az embert, szóval az igazság talán az, h nem a politikusoktól nem tudunk haldni hanem a bárányoktól.
Nagy a bizonytalanság az olajpiacon: délután drágulás után olcsóbbodás, majd ismét drágulás
Csütörtökön a nap nagy részében drágult a kõolaj a szabadpiacon, hordónként 40-50 centtel, mert a szerdai közlés nyomán, hogy az amerikai stratégiai tartalékok ismét és méghozzá a vártnál sokkal jobban növekedtek a múlt héten, aggodalmak keletkeztek a tároló kapacitások szûkössége iránt. Hatnak újabb keletû aggodalmak is az iraki olajtermelés csökkenése és az orosz olajtermelés növekedésének lassulása miatt. Délután, röviddel öt óra elõtt azonban kiigazítás kezdõdött, az árak 15-20 centtel elmaradtak a szerdai zárótól, majd a növekvõ bizonytalanság jeleként, ismét fölfelé tartottak.
A nyugati féltekén irányadó amerikai West Texas Intermediate könnyûolajfajta a legközelebbi, júniusi határidõre közép-európai idõ szerint csütörtök délután öt órakor hordónként (159 liter) 50,20 dollár volt a New York-i árutõzsdén (NYMEX), 7 centtel drágább a szerdai New York-i zárónál. Szerdán hordónként 63 centtel 50,13 dollárra drágult, kedden hordónként 1,42 dollárral 49,50 dollárra olcsóbbodott, hétfõn 1,20 dollárral drágult, múlt pénteken 2,05 dollárral olcsóbbodott, elõtte csütörtökön 16 centtel drágult New Yorkban.
A West Texas Intermediate legközelebbi határidejének tavalyi utolsó ára, 43,45 dollár, 33,61 százalékkal volt magasabb a 2003-at záró 32,52 dollárnál. A legközelebbi határidõk 2004-es átlagára, 42,48 dollár, a legmagasabb volt a jegyzés történetében, és 33,89 százalékkal magasabb a 2003-as, 30,98 dolláros átlagnál. A West Texas Intermediate a legközelebbi határidõre az eddigi csúcsát április 4-én napközben érte el, hordónként 58,28 dolláron. Március 17-e óta dõltek a rekordok egymás után. Addig a legközelebbi határidõ csúcsa hordónként 55,67 dollár volt, ezt tavaly október 25-én érte el, szintén napközben.
Az északi-tengeri Brent könnyûolaj referenciafajta csütörtök délután öt órakor hordónként 51,27 dollár volt a londoni Nemzetközi Olajtõzsdén (IPE) a legközelebbi, júniusi határidõre, 30 centtel drágább a szerdai zárónál. Szerdán hordónként 45 centtel 50,97 dollárra drágult, kedden 57 centtel olcsóbbodott, hétfõn az IPE zárva volt, országos munkaszüneti nap miatt, a Brent múlt pénteken hordónként 1,39 dollárral olcsóbbodott, elõtte csütörtökön 19 centtel drágult.
Ugyanakkor a Brent júliusra hordónként 51,71 dollár volt az IPE-n, 13 centtel drágább a szerdai zárónál. Szerdán hordónként 49 centtel 51,58 dollárra drágult, kedden 52 centtel olcsóbbodott.
A Brent legközelebbi határidejének 2004-es záróára, 40,46 dollár, 34,11 százalékkal volt magasabb a 2003-as, 30,17 dolláros zárónál. A Brent 2003 végén 14 százalékkal volt drágább, mint 2002 végén. A legközelebbi határidõk tavalyi, azaz 2004-es átlagára hordónként 38,19 dollár volt - minden idõk rekordja -, 34,09 százalékkal több a 2003-as, 28,48 dolláros átlagárnál. 2002-ben 25,03 dollár volt az átlag. A Brent legközelebbi határideje az eddigi csúcsát április 4-én napközben érte el, hordónként 57,65 dolláron az akkor legközelebbi, májusi határidõre. Rekordjai március eleje óta egymás után dõltek meg, miután a tavaly október 27-i, 51,95 dolláros rekordja a legközelebbi határidõre március elejéig megdöntetlen maradt. Az 1998. júniusban kezdett jegyzés történetében a legalacsonyabb ár hordónként 9,55 dollár volt, 1999. decemberben.
Tudod mit fejleszthetnénk mi abból a kevéske politikusi fizetésbõl? Eltaláltad! Semmire sem elég! Nem azt mondom hogy kommunista a dumád (az milyen?), hanem hogy túlontúl leegyszerûsíted. Ha jól tudom az egész Parlamentben Gyurcsány az egyetlen, aki nem veszi fel a fizetését és havonta más-más arra rászoruló szervezetnek adja. Lehetne követni a példáját, ha nem is a teljes fizetés leadásával, de mondjuk a 20-30%-ával.
Alapvetõen az érdekeket kéne jobban kíválasztani, h ne legyen egyre inkább az a lobbizás ami az usaban van. hogy megyek kampányolok aztán ha szép nagy cégek támogatnak, akkor hozok olyan törvényeket(ha hatalomra kerülök), h az ilyen nagy vállalatoknak jó legyen, de a kis halakat megölöm vele. vagy engedélyezem a gyárak jó nagy károsanyagkibocsájtását, és akkor nem kell drága szûrõ berendezéseket(v mittom én mit) venni. szóval ez ne mejen má. A politikusnak olyan ember lenne jó(ennek kritériumnak kellene lennie), aki nem érdekelt ennyire az üzleti életben(pl. no nagyvállalat, stb.) Olyan emberekre lenne szükség akik érdekeltek abban, h javuljon a helyzet. Most már elindultam a fikció felé, úgyhogy fel vetem: Mi lenne ha olyan politikusaink lennének akik a rájuk bízott feladatokat át tudják érezni? Pl. a szociális helyzetek javításáért felelõs gárda csupa olyan emberekbõl lenne összeválogatva, akik maguk is nehéz családi körülményekkel rendelkeznek. Vagy a pénzügyminiszter, vagy a más gazdasági folyamatokért felelõs miniszterek, maguk is kisvállalkozók, vagy olyan vállalatok lennének, akiknek rosszul megy a soruk. Lehet h hülye 5let, de érdekes elgondolkodni rajta..
és ha megkérhetlek, több gyökér szintü privit ne küldj, nem vagyok rá kiváncsi
Nálunk nincsenek bárányok az úton, csak tehenek. Azoktól sem lehet haladni, ráadásul a marjhák nem néznek hátra, mielõtt pottyantanak... nem egyszer láttam már élõ adásban tehénlepény-készítést. (ui.: tudom, hogy nem így értetted! :-) )
Nem fogadták el a fuvarozók a MOL ajánlatát! Trallala, még olcsóbb lesz... a gázolajm nert a benzinre b@sznak a fuvarozók, mind dízellel megy...
Képzeljétek! Ujrabetonozzák az egész utcán nálunk ha minden igaz. Most elöször tünik úgy hogy csinálnak valamit(bár hajnali 6 óta :D). Kiváncsi vagyok hogy a város többi részén lesznek-e hasonló felujítások
éppen ideje, hogy valami közérdekûre is költsenek a pénzbõl.
haverom múlt héten kapott elég dúrva defektet, jobb oldali gumiknak annyi, az egyik alu felniét is kidobhatta. de egybõl lefotózta a kátyut, hívott zsarut meg minden, aztán állhat órákat sorba és várhat hónapokat, h talán esetleg a kárt megfizessék..
ilyen vitába már belementem egyszer, elég nagy hülye voltam... de szívesen fizetném a benzint, sõt, mindig 99-est tankolnék a Zsigába, ha látnám, hogy megy a törekvés.
Ez az egészbe a jó, hogy miután leaszfaltozzák a Nemtomilyen körutat, utána jönnek rá hogy megkéne nézni a h. milyen állapotba wan a csatornacs, wagy a vivezeték, wag nemtom, fogják azt feltörik az egészet,
csak példaként mondtam... tönkre is tenné a motort.. ez még 85-össel is ment fénykorában :-)
van amelyik autónak kell a 99es. Egykét átalakított autónak még nagyobb oktánszám is kell. Egy régebbi T&S-ben volt egy garret turbós ford focus, amire vagy 102 vagy 105ös benyó kellett...
Gyerekek betankoltam a hárombetûs cégnél oszt a 2 éves kocsim szart elindulni.Fejem majd szét pattant. Persze mire odaért a márkaszervízrs, elindult. Azóta ménik. Ja, azóta a kagylósnál tankolok:) 99-est:)
A lényeg: nem csak kurvadrága, hanem szar is. Meg sem merem számolni, egy tankolásnál hányszorosan basznak át.
azért vigyázz, ne hamarkodd el. Ha egy kétéves autó nem indul a MOLbenzintõl, (egyáltalán MOL vagy OMV?) akkor még nem biztos, hogy a benzin szar. Fõleg, hogy mire szervizes odaért, beindult... nézesd meg az AC-det, mielõtt a többi kúttal si összevesznél. Hadd dicsekedjek kicsit, a Ladámnak tökmindegy, mit adok, a fejemet rátenném, hogy pöccre indul. Ki tudja, talán még ásványvízzel is menne :-)
Fura az biztos,fõleg hogy sem elõtte sem utána soha nem fordult elõ ilyen. Apósom is detto így járt, neki is két éves duduja van. Azóta nála sem volt ilyen. Az viszont igaz, hogy az új autók érzékenyek az anyagra. Volt egy Volga motoros UAZunk,az még üres palackkal is ment:)
upolom a témát. Most akadt a kezembe egy Autó Piac, amelyben leírják szépen, hogy a benzin árából 95 Ft a benzin ára, 103 Ft a jövedéki adó, 50 Ftaz általános forgalmi adó, és van még vagy 10 Ft-nyi raktározási díj. Jól számolom, hgy a benzin árán 161 % adó van?
igen kb. 160 ft az adó. de én már azt gondolom, h meg is érdemlik a magyar autósok, mert ahogy itt pesten vezetnek egyesek. nem viccelek, ma 3x hallottam anyázást az úton. egy mcdrive kihajtójánál pöcsölt egy ford mondeo, mögötte álló türelmetlen fekete golfos köcsög, csak úgy üvöltött a düktõl. akkor amikor a kolossy felé autóztam, az elõttem levõ autós nem engedett be egy erõszakos kis fiatost, és a kis fiatos felháborodva dudált és anyázott. aztán szentendrén ültem egy kávézóban és a gyalogos lassan sétált át egy zebrán, a rohanó autós meg lehúzott ablak mellett halkan anyázott. szóval talán bennünk is van hiba, mert én is sokat szoktam káromkodni, és az erõszakos vezetõket én is ledudálom az útról és anyázok. de ilyenkot amikor az ember külsõ szemlélõdõ egy kicsit elgondolkodik, és belátja, h ez nem helyes. egyszerüen nem szabad így viselkedni,mert az csak mégnagyobb erõszakot szül.
A forint is lejjebb ment, ez ismét emelést jelent. Hurrá.
Mihail: ezen már nem lepõdöm meg, itt északon kétféle autós van: aki (azt gondolja magáról, hogy) tökéletesen vezet, és akit az elsõ leordít. Erre az SG-n külön topic van.
MOL-nál nem szabad tankolni... JET vagy SHELL a nyerõ!
És a benzin ára csak emelkedni fog Becslések szerint 2020-ra kimerülnek az amerikai, kínai, és 85%-osan az orosz olajkutak. Ekkor már tényleg csak irak és környékén lesz olaj Na akkor mennyibe fog kerülni ?
alternatíva 30 éve van, és eddig mit láttál belõle ? elõbb kiszipolyozzák a vérünket is, aztán amikor már nincs mivel hiretelen feltalálják az 50 éves spanyol viaszt
akkor fogjukn össze és valósítsuk mi meg az új üzemanyagcellák bevezetését
Az is csak félmegoldás. Nem tudom mit tartogatnak a tarsolyukban az olaj kifogyása utánra, de ha jól tévedek az üzemanyagcella játékszer hozzá képesz
a hidrogéncellás technológia szted xar? a hidrogénes kazánok(skandináviában már használják õket) égésének tökéletessége több mint 80% (ez szép magyaros volt), míg a gáz kazánoké 60% körül mozog
Igen, elég egyértelmûen tüntettek el "csodamasinákat" gyártókat az olajlobbi képviselõi
ja értem mire gondolsz. persze van egy csomó találmány. de hát nem örülne az olaj lobby ha pl. a föld és az élõ szervezetek kibocsájott mágneses mezõjének energiáját alakítanánk át.. hamat elfogyna pénzük :) de mindegyik ilyen cuccnak van elõnye és hátránya, tökéletes materiális értelemben nem létezik..
engem csak az zavar, hogy Mo-on olyan furcsan emelkedtek az arak,a fizeteshez kepest.
nemreg beszélgettem egy nyugdíjas fazonnal, 70-80 között a MÁV-nál folgozott, valami kisvezetõként. azt mondta, hogy akkor 2 Ft volt a benzin literje, és úgy 8000 Ft-ot keresett. ez 4000 liter benzin!
most a benzin 258 Ft, * 4000 = 1.032.000 Ft-ot qva kevesen keresnek még középvezetõként is, nemhogy kisemberként.
úgyhogy itt van a kutya elásva. közben meg a MOL rekord nyereséget ért el elsõ negyedévben.
Gratulálok!
bezony, most errefelé 8 Ft-al olcsóbb a JET-nél.
most már érdemes ott tankolni, korábban 1 Ft-ért alig....
Nõm tdom fölétek hogy nyomják a vakert, pösten mi így lökjük a rizsát Mond már, hogy sose hallottad még ezt a kifejezést? Ez most neked szegénységi bizonyítvány, vagy én vagyok túl mûvelt :)) Azért mellre ne szívd, árt az egészségnek :)