Nos akkor üdv Totti5, én Voltan vagyok, úgy érzem, be kell mutatkoznunk.
Megvallom õszintén, kissé már meglepõdök itt az SG-n, hogy egy kritikus hozzászólásomra nem totális anyázás a válasz, hanem esetleg kialakul egy párbeszéd. .
Mivel a topik az AW-rõl szól, csak errõl beszélek. Mindig is imádtam a misztikus, horror-thriller történeteket. Már 11-2 éves koromban Poe-t Lovecraft-et Stephen Kinget, Koontz-ot, stb. olvastam. Ott voltam a Survival Horror születésénél, mai napig az egyik kedvenc játékom az Alone in the Dark (nem ám az új, hanem a régi 1992-es), és be kell vallanom, hogy egyelõre nem vagyok elájulva az Alan Wake-tõl. Nagyon furán vagyok vele. Hihetetlenül tetszenek egyes részei, de valahogy nekem nem áll össze. Mindig visszavonz, és valószínûleg bele is fogok szeretni, de egyelõre még tapogatózok. Huhh, szófosás jött rám megint. Megyek is.
Nem csak neked. Úgy néz ki õ lesz az új õrzõ és átveszi CW szerepét. Engem a háttérben egy pillanatra látható FBI ügynök zavart össze, na meg Alan utolsó mondata. Jó sok dolog maradt megválaszolatlanul. 2 DLCt már bejelentettek és szinte biztosra vehetõ a folytatás is. DLCkbe is választ kapunk pár dologra elvileg.
Ami számomra kiderült: Minden ami történt, Alan Wake kéziratának eredménye, sõt mi több, manifesztációja. Alan a kiesett egy hétben a Barbara Jagger képében megjelenõ Sötétség befolyása alatt írta meg Az Indulás (Departure) címû novellát, egészen az utolsó oldalakig. Ám közben a saját akarata is belecsempészett néhány fordulatot, olyan esélyeket, amelyekkel élve megmenekülhet a Sötétség elõl. Így írta a történetbe Thomas Zane-t is, az írót aki a hetvenes években már megküzdött a sötét gonosszal az õ Barbarája képében (??) és élete árán számûzte a tó fenekére. Barbara viszont az új, erõsebb író közeledtére jött elõ a víz mélyérõl. Õ csalta oda mindkettõjüket, vízbefojtotta Alice-t, bûntudatot ébresztett Alan-ben és feldobta elõtte az esélyt, hogy visszahozza feleségét azáltal, hogy megírja a regényt. A tó körüli szent indián erõk miatt ugyanis az írott mûalkotások valóra válnak. Zane mentette ki a házból a félájult Alan-t és az õ szelleme is szórta szét a kézirat lapjait Bright Falls erdõiben, hogy vezessék Alan-t. A kompon odafelé látott redneck Mott és megbízója Dr. Hartmann - aki ajánlására Alice Bright Falls-ba hozta Alan-t - terve elcsúszott, de ha Alan nem kerül a szanatóriumba, talán sosem jutott volna el Tor és Odin, a két dilis öreg rocker farmjára. Ott egy régi lemezrõl, amit fénykorukban a két vénember vett fel, megtudták Barry-vel, hogy ki is az a rejtélyes CW, aki jól ismerte sõt szerette (??) Thomas Zane-t: Cynthia Weaver, a hóbortos idõs hölgy az étterembõl és a rendõrségrõl, aki a helybéliek szerint is folyton kapcsolgatja, cserélgeti az izzókat és kerüli a sötétséget. Cynthia ugyebár segített is végül Sarah sheriffnek, Barry-nek és Alan-nek biztonságba jutni a 'világos szobába'. Alan itt találta meg a Clicker-t is, amit valószínûleg (??) õ írt ide a Departure-ben és még az anyjától kapta kiskorában, mikor félt, azzal hogy elûzi a szörnyeket. Alan visszament a tóhoz, mert csak úgy zárhatta ezt le, ha megírja a történet befejezését az üres lapokra, a házban ami 40 éve is és pár napja is elsüllyedt ...
Na és a vége nem tiszta még egészen: ahogy én értem, Alan bejutva a tó vize alatti sötétségbe, találkozott Zane-el és a kézirat szövegén keresztül megtalálta az ösvényt a sötétségben a házhoz. Elpusztította Barbarát a kapcsolóval és ezzel visszavetette a Sötétséget a tóba, de hogy ez így maradjon le kellett zárja a történetet, úgy hogy ne is térhessen vissza. Átírta a sztori végét, ezzel visszaforgatva az eltelt bõ egy hét eseményeit, egészen addig a pontig amikor Alice a tóba esett. Alan utána ugrott, de sosem jött fel újra ... Alice néhány nappal késõbb a felszínre került, a Sötétség elengedte (??) ... Bright Falls számára mindez meg sem történt.
Alan a sötét világban maradt és megpróbálja magát újra beleírni az életbe?? ... És ki volt a "Mr Piszkozat" (Mr Scratch) nevû hasonmás, aki Zane szerint "találkozik a barátaival, mikor Alan elment"?? ... És Rose csak nekem volt gyanús ??
Fiúk-lányok ez a játék egy Mestermû, valóban! Most lett vége az utolsó, 6. epizódnak (össz kb. 15 óra). Jónéhány kérdés érik bennem, de mindent értettem szinte és azt kell mondjam, hogy nem nagyon emlékszem másik játékra ami ekkora hangulattal bírna, fõleg mûfajában. Én köszönöm a Remedynek!
Nem teljesen így volt. Nightingale különleges ügynök az FBI -tól már akkor is érdeklõdött Alan után emlékeim szerint, amikor Alan még a nemzeti parkban bolyongott és a Szerelmesek sziklájához tartott! Valami odahozta a városba és Alice eltûnése is zavarta az íróval kapcsolatban. Késõbb pedig valóban az volt a ráadás, amikor Rose házánál gyanakodni kezdett rájuk a parktulajdonos! Rá is lõtt szinte figyelmeztetés nélkül a menekülõ Alanre! Valamiért kicsit személyesre vette az ügyet ...
Nyilván annak, aki szimpatizál ezzel stílussal. Grafika, sztori No. 1. A hangulat annyira nem besz.ratós, mint egy Dead Space, viszont bõven keményebb és feszültségkeltõbb, mint egy Resident Evil 5. Pont jó. Aranyközépút. Ezt még egészséges szinten azzal lehetne fokozni, ha lenne benne FPS játékmód is. Az I'm not Alone lehet(ne) még hasonló, viszont gameplay videókat megnézve a harc és a sebzés/ mozgás egy nagy adag híg kaka.
Alan és Barry elmentek Rose lakókocsijához a manuscriptekért, csak ugye Rose csapdába csalta õket a kávéba rejtett altatóval. A lakókocsipark tulajdonosának meg feltûnt hogy túl sokat vannak benn és túl nagy a csend, majd mivel aggódott Rose-ért kihívta a zsarukat.
3. fejezet elején járok. Itt miért is kezdett el üldözni a rendõrség? Ezt nem vágom.
Kibaszott jó az RDR is. Kicsit játszanál vele tovább rájönnél. Fõleg a vége... Az meg hogy nincs story benne az baromság. Sandbox játék és a történetvezetés is hû ahhoz. Mindkét játék nagy élmény volt nekem
Valamelyest egyet értek veled. Az elején, talán még az elsõ 10 órát is mondhatom nagyon feelinges és nagyszerû játék a RDR. Eszem megállt, hogy mennyi mellékküldetés van és mennyi apróság, a fõküldetések is nagyon bejöttek. Viszont átkerültem Mexikóba és nem értem mi van, egyaránt harcolunk a jó és a rossz oldalon is, meg kissé értelmetlen amit ott kell csinálnunk. A mellék mellékküldetések már inkább fárasztóak, mintsem szórakoztatóak. Nagyon nagy volt, mikor lelõttem a kötélrõl a csajt, a banditákat meg kinyírtam, de ez már huszadjára nem olyan menõ. A másik meg a rohadt nagy távok, térkép egyik végébõl a másik végébe kell mennem, legalább 15 perc, és van hogy zene sem szól, néha megcsendül az a 1-2 dallami, ami jó is, de ilyenkor édes kevés. És van hogy ilyenkor senki nem jön, akinek segíteni lehetne, csak vágtatás a pusztaságban. Ettõl függetlenül nagyon bejön a játék és kiváló, de ezeket személy szerint nagy hibának tartom. A GTA4 ebben a tekintetben mindenképpen jobb, sõt szerintem mindenben.
Nem akartam vitát kirobbantanim csak többet vártam az RDRtõl, pedig egész jól indult.
RDRben kevés zene van, az a pár dallam ami nagyon halkan, nagyon vontatottannéha elõjön az édeskevés... GTAkat is azért szerettük mert szólt a rádió, a slágerek, a nagyon jó zenék, amik feldobták az unalmas autókázást, itt nem dobta fel semmi, mert nem volt. Pár jó zene volt 1-1 küldetés közben de az sem volt általános sajnos.
Story volt az a pont ami betett, mert nincs story. Valami elindul az elején ami nagyon tetszett, erre átmászunk Mexikóba és mintha az elõzõ 10 óra kitörlõdött volna, ami amúgy le sem lett zárva, a Mexikói karakterek meg idétlen, jellem nélküli zagyva ügyekkel teli dolgok voltak, ott abba is hagytam.
Ugyan abba a sandbox betegésgbe szenved mint minden sandbox. Az elején tök jó volt hogy vágtattam egyszercsak egy nõ ordít hogy ellopták a lovát, vagy kirabolták stb stb... csak amikor 20.djára ezt kell csinálni mert ezt jelenti a baromi nagy szabadság akkor már illúzióromboló és egyátalán nem érdekes, mert ismétlõdik minden folyamatosan és amúgy ezekben a küldikben 0a a kihívás is.
Szerencsére messzire kerülöm a sanboxokat, de gondoltam egy erõs Story vonallal az RDRnél majd kibírom, de pont abba csalódtam a legjobban. Hát ez van, örülök hogy másoknak tetszik:)
Na már majdnem végigvittem. Nagyon meglódultam és az Ötödik epizódot letudtam a délután, aztán belevágtam a Hatodikba. Huuhh. Ennyi eksünt, parát és ilyen jól összefont történetet régen láttam, játékban szerintem még soha. Negyedik epizód iszonyat élvezetes és az Ötödik is nagyon jó volt. Rengeteg minden kiderült végre! Már tudom, hogy az öreg hölgy, Cynthia volt a CW. (azt jó lenne tudni, valóban volt e közte és Tom Zane között valami, vagy csak szerette volna) Lökött napközis õrzõje õ a városnak évek óta. Fény derült Hartmann doki sunyi és önzõ tervére is és arra, hogy az emberrabló Mott is csak kamuzott, hogy elkapják Wake -et. Hatalmas élmény volt a földeken átvágni, a zakkant (a tó vize miatt ugye tudjuk) vén fasz testvérpár birtokán éjszakázni, élõ Rock koncertet adni, Sarah sheriffel megmenteni Barry -t. A történet alapjait még nem mondanám biztosra, hogy értem és a vége is ködbe vész, de holnap vége lesz!
Hát, érdekes egy véleményed van. Kissé az a gyanúm, mintha az AW lenne az elsõ játék, amivel játszottál életedben, és rögtön utána a RDR...
Grafika - Mindkét játékot remekül összerakták, az AW-ben az erdõ valóban él és mozog, a fény-árnyék hatások zseniálisak, egy viszonylag szûk, lineáris bejárható területtel. Ezzel szemben a RDR egy kibaszott nagy élõ vadnyugati tájat jelentet meg, amelyben szabadon mozoghatsz. Akármerre, majdnem akármeddig. Marha nagy különbség.
Hangok-zenék. - Az AW itt is remekel, való igaz. Ahogy a RDR is. Tökéletesen hozza a western-filmekbõl ismert klisé hangokat, és ha nem figyeltél fel a zseniális Morricone-ihlette zenei világra, akkor nézd meg a játékot még egyszer.
Irányítás - No comment, Az AW-nek speciális irányítása van, ahogy az egész játék speciális. A RDR pedig tökéletesen alkalmazkodik a nyitott világhoz. Kicsit szokni kell, de így az igazi, és jobb nem is lehetne (1-2 apró bugot leszámítva)
Játékmenet, sztori - Ne hasonlítsunk már egy sandbox játékot egy tök lineáris survival-action horrorhoz... A RDR sztorija teljesen rendben van, gondolom, nem sokat játszottál vele. Az AW sztorija nyilván a játék fõ erõssége, aköré épül fel minden, a RDR-ben a játékos van a középpontban, ha akarod, leszarhatod a sztorit, és fosztogathatsz, vadászhatsz, vérdíjat gyûjthetsz, vagy csak egyszerûen felfedezheted a gyönyörû tájat. Az AW-ben szinte semmi szabadságod nincs, csak "mész elõre".
Szóval ne nagyon hasonlítgassuk össze a két játékot, mert teljesen meddõ dolog. Az AW, és a RDR is kegyetlen jó játék, hiba, hogy túl közel jelentek meg egymáshoz. Viszont gyanítom, hogy életedben nem játszottál még survival horror-ral (Bocsánat, Psichological Action Thriller) , vagy gta-típusú cuccal. Valamelyikkel biztosan nem. Vagy soha nem láttál még spagetti-westernt, avagy kimaradt a horror és a Twin Peaks. Valami biztos hibádzik.
báázzz még jó hogy nem olvastam el csak a keresztnévre ráhúztam majdnem leszpójloltam magamnak, de a kérdés költõibb volt. inkább majd megvárom míg kiderül ki õ ... de akkor jól láttam a monogramokat!
Ja eszembe jutott: a harmadik epizód vége felé ráparáztam, mikor Alice suttogni kezdett hozzám a barlangokban és a neszezések ... úúú ... meg elõtte az öreg ház romjainál a pincében, a futkosó hangokra, a recsegõ padló ... Basszus és ott a pincében, a világító festékkel a falra volt írva sokszor, hogy 'TOM' és ott volt egy szív, benne CW & TZ. Az utóbbi nyilván Thomas Zane, a halott író! De kicsoda CW? Remélem kiderül a végére ...
thx akkor azt szerzek. és tudnál ajánlani légyszives egy oldalt, ahol aránylag olcson be lehet szerezni egy sima példányt?
Nagyon nincs mirõl beszélni. A játék hibátlanul fut mindenkinél, és valahogy nem szokás minden 10. percben beírni hogy elakadtam mint a pécés fórumon:)
Másmilyen ... én örülök amúgy, hogy ennyire tetszett, én is imádom ezt a játékot (misztikus filmet!), az RDR -t meg majd csak 2-3 hét múlva veszem meg. Még úgyis hátra van 2 és fél rázós epizód az Alan Wake-bõl!! És már nagyon kíváncsi vagyok miért csinálja ezt a sötétség ...
AW után a látvány elég statikus és ez csak fokozódott és nem javul, persze szép szó se róla. AW után a zenék, hangok nem túl mellbevágóak... zene szinte nincs is benne. AW után az irányítás még mindig borzalmas. AW után a játékmenet vontatott és unalmas, a story detto.
Tudom más kategória, de az AW olyan játékélményt nyújtott minden téren, amit az RDR sehol sem tud...
Hali. Én angliából rendeltem, két nap alatt ideért a csomag a Collector's Edition-nel és a külföldi (LIVE támogatott ország) verziókban ott van az ajándék kupon!
hali az Alan Wake-ben van a dobozba téve reedeme code? vagy nem mert ha nem akkor használtan veszem meg majd...
Nah! Srácok. Végeztem a harmadik epizóddal (Ransom) és jócskán belekezdtem a negyedikbe (The Truth). Kicsit furán játszom, nem éppen epizódvégeken hagyom abba, mert meglepõen hosszú volt a harmadik is - nekem összesen 4 órámba került legalább (játékidõ eddig ~10 óra) - és a bányákhoz érve hagytam abba tegnap. Ma meg (SPOILEREK) ... a klinikából miután eljöttünk Barry-vel, ott ... Huh. Mit mondjak. Mozgalmas volt. A harmadik sem volt unalmas, fõleg az elején pörgött, de a negyedik az egy hullámvasút! Mi van még, látvány abszolút rendben, sõt a klinika épülete ... aki már járt itt tudja mire gondolok ... láthattuk már filmben így megformálva a sötétséget, de ez természetesen semmit nem von le abból ahogy itt kinéz: ijesztõen szép ahogy terjed, erõlködik.
A történetet már kezdem érteni, bonyolult, figyelni kell és olvasni a kézirat lapjait, amikbõl szépen összeállnak a karakterek tervei, motivációik, elõzmény szálak ... Mostanra Alan-nel összeszoktunk (Hard), már egész hatékonyan oszlatjuk a sötétséget. Aki még szintén játszik, annak üzenem: használjátok a megfelelõ idõben a fénygránátokat és a vörös fáklyákat, közben töltsétek újra a fegyvert!
A Red Dead Redemption másképpen nagyon jó, nem is összehasonlíthatóak. Lehet amúgy az az év játéka lesz, de nincsenek is egy súlycsoportban szóval ...
Én meg sajnálkozok hogy vége lett:). RDR sajnos messze messze nem nyújt olyan jó élményt, vizuálisan, játékmenetben és minden téren mint az AW tette...
Gémszaron olvastad? több helyen is habzó szájjal írták meg, csak kifelejtették megemlíteni hogy ez Europára vonatkozik. Amerikai eladások és Japán sincs benne, mert ott késõbb jött ki. A legtöbbet pedig nyilván Amcsiba adták el, azt hogy mennyit majd kiderül.
AW horror játék ami szûkebb réteghez szól mint az RDR. 88 ezer nem nagy szám, sokkal többet el kellett volna adni, de ez nem a játék hibája jelen esetben.
Rosszkor jött ki ilyen egyszerû. USbe egyidõben jelent meg pl red deaddel, de nálunk is csak 1 hét van közötte. Sokan gondolom RDRt vették elõször és nem mindenki volt olyan mint én, aki megvette mindkettõt :D Késõbb fogyni fog ez csak most elég rossz volt az idõzítés. Én nem féltem a 2. részt se.
Olvastam a hírt.Elvileg az csak Eu-s eladás volt UK nem volt benne.Meg azt sem értem miért akarják már az elsõ hónapban megváltani a világot az eladással.1 év múlva biztos 1milla fölött lesz!
Kellemetlen kicsit! Én, hogy õszinte legyek, bár tény, hogy nem szép dolog, de örülök neki, mert itt hülyítették évekig a jónépet, hogy jön PC-re, aztán meg mi lett!
most nézem írják hogy nem fogy a játék. de bazzeg nem a játék nem fogy hanem pénze nincs az embereknek....
Sam Lake volt Max Payne arca. Sam Lake (is) írta az Alan Wake -et. ... na és Alan Wake mit írt? Ez egy kurvajó kör!
Amúgy viszonylag szûkös idõm miatt az Episode Three -nél tartok. Majdnem mint egy TV miniseries úgy jön nekem, két naponta délután-este egy epizód! Eddig úgy számoltam, hogy olyan 6-7 óra (!) tiszta játékidõm van benne (Hard). Nem futok csak ha muszáj, mondjuk néha le is sétálok a kitaposott ösvényrõl, bár nagy a para a ködben, sötétben ... Elsõ két epizód egyaránt nagyon jók voltak. A borzongatás után az epizód végi zenék királyak!
Egyetlen hiba velem van, nem volt egyszerre több fejezetre idõm, félbe pedig nem bírnám hagyni!
Utolsó pályán a hídnál kirvára nem akar össze jönni, a markolóig jutok. Még is mi a fanét csináljak azzal a szarral? Lõjjem le mint a kombájnt? xd De amúgy el se jutok oda, egyszer sikerült, a kibaszott retkes hídja
a 2. DLC nem 27én jön. Azt elírták. Annak a dátuma nincs még bejelentve.
The Signal Releases July 27th. - 800 Microsoft Points
In this first downloadable content pack we find Wake tracing a threat unlike anything he's ever encountered before -- and yet one he's intimately familiar with. In order to make sense of it all, he must follow the Signal
The Writer Releases July 27th. - 800 Microsoft Points
Our second downloadable content pack, "The Writer", finds Wake in strange circumstances; now fully aware of the thing that opposes him, he must survive one increasingly nightmarish situation after another.
Én a Night Springs hatására kezdtem el nézni az 59-es Twilight Zone sorozatot, mivel arról lett mintázva. Eszméletlen, le is daráltam az elsõ évadot, szerény 36 részt. :D A Max Payne-es dolog, meg durva. Kedvet is kaptam a játékhoz.
Áhhá, most olvastam, tehát a Night Springs TV sorozat néhány epizódjának megírásához is hozzájárult Alan a múltban ... Késõbb valószínûleg kiszállt, Barry kérésére sem akarta folytatni.
Igen, az áttörés, elhajlás a balták, sarlók elõl nagyon fontos! Már rögtön a történet elején, a rémálomban megtanít rá és enélkül sokszor lehetetlen átjutni az árnyékokon. A fényben belépve valóban ment, a sötétség és a vihar lenyugszik olyankor és eltûnnek ... De nagyon kellemesen para így is. Amúgy meg játszanak veled a genyók ... Ki van centizve, ha nem vagy elég ügyes, nem ugrasz el jókor (és nem lassítod õket az elemlámpa fényével) akkor gyakran a fényártól karnyújtásnyira állítják beléd az utolsó baltát ...
De biztos, persze van amikor be kell röffenteni, de a fényben van a mentés ez a lényeg nagyon sokszor, fõleg azokon a részeken amikor erõdbe kell menni, menekülni, futkosni.
"mindig van egy villanyoszlop a közelben" Hát?! Ez nem biztos, meg nehéz azt megcsinálni, hogy fel is kapcsolt, mert közben míg nyomogatod az "A"-t, kinyírnak. Nekem is szerencsém volt szerintem.
Minden villanyoszlopnál ment és akik elõtte követtek eltünnek, éppen azért van így hogy lõszer nélkül is lehessen játszani, és mindig van egy villanyoszlop a közelben. Olykor nehéz, de ép ez a lényege az egésznek, van amikor csak egy hajszálon múlik.
Eddig nagyon béna voltam a harcban, de most a 2. epizód közepe környékén volt alkalmam gyakorolni.
Történt ugyanis, hogy elfogyott a lõszerem és volt még vagy 4 támadóm. Rohangáltam össze vissza mint a mérgezett egér, hátha találok valahol lõszert, de sajnos nem találtam. Találtam viszont egy bekapcsolható villanyoszlopot és fényt tudtam csinálni, amibe pont belejött az utolsó támadóm - a többi valahogy eltûnt, míg egy korábbi fényben álldogáltam - és megsemmisült szerencsére. De rohadt idegesítõ volt, hogy nem tudok semmit se tenni ellenük lõszer nélkül, pl, se rúgni, se semmi, ráadásul õk gyorsabban futnak, mint én és csak elhajolni tudok a támadások elõl. Na szóval itt sikerült ezt mozdulatot elsajátítanom, ami késõbb még biztosan jól fog jönni.
Ja és most a spoiler észrevételeim (aki végigjátszotta olvassa, mondja el mit gondol, de lécci úgy, hogy a játék további epizódjait még ne lõjje le) (ja és ha már volt róla szó, nem olvastam el az általatok írt spoiler részeket, mert még csak most kezdtem ugye)
Majd kiugrott a szívem a vigyorgó pofámon át, amikor meghallottam MAX PAYNE hangját, Alan egyik kézirat részletének (Sudden Stop 1-2) felolvasása közben!! Te jó Ég! Nem hittem, hogy egyik kedvenc játék hõsömet viszont hallom még! Ez ismét egy állati szép húzás volt a Remedy részérõl!
De tovább megyek ... Alex Casey = Max Payne ? (ugye tudjuk, hogy Alan bestseller regényeinek fõszereplõje Casey volt)
Létezik, hogy Alan írta Max Payne akció-thriller drámáját, esetleg akkor tájt, amikor két éve télen New Yorkba költöztek és évszázados hóvihar tombolt??
Aztán ott vannak a könyvek amikkel Alan olyan sikeres lett: Return To Sender What I Can't Forget Alex Casey (címre lehetne akár a Max Payne) The Things I Want The Fall Of Casey (ez akár a Fall Of Max Payne)
És még egy, kicsit másik dolog: a Végtelen Határokra hasonlító sorozat, amit a TV -ben nézhetünk néha esténként, a címe ... Night Springs ('A Sötétség Virágzik') ... hmm, a város neve pedig ... Bright Falls ('A Fény Elbukik') ...
Hú. Mindenhol kifogytak a készletekbõl szinte, itthon is alig maradt, de mindenképp kintrõl akartam a DLC ticket miatt. A legtöbb áruház már elõrendelésben kiadta az összes Limited Collector's Edition -t! De aztán mikor feladtam és megrendeltem a simát, megláttam a GAME.CO -nál készleten a gyûjtõit, ráadásul pontosan ugyanannyiba került mint a sima (39.90 £). Persze hamar lemondtam a simát és meg is rendeltem a másikat! Két (!!) nap alatt kiküldték és most itt van. Igényes, rengeteg tartalom amit napokig el lehet böngészni és nem utolsó sorban szép dísz a könyvespolcon is ...
Nah de akkor a játékról ... Lányok-fiúk! Ez marhajó!! Haaggyjuk a fanságot, ez simán k*rva ütõs lett! Elõször is a látvány, amibe bele lehet kötni néhány textúra és száj-szinkron miatt, de mi a frásznak, hiszen minden más borzasztóan látványos. Én sem értettem, amíg nem töltöttem vele pár órát. Ha beállítod a TV-t/monitort/játékot a megfelelõ fényerõ szintre, melyet egyébként javasol is, akkor az egyszeri játékos a textúrák pixeleinek számolása helyett tuti meregetni fogja a szemét a sötét helyszíneken, de még ekkor sem kellemetlen a látótávolság. Az elemlámpa és minden fényforrás hihetetlen jó, nem vagyok biztos benne, de pár perc gondolkodás után sem tudtam felidézni szebben megvalósított fényeket a múlt címeibõl. Az idõjárás dinamikus modellezése, a mozgó környezet, növényzet, a globális fizika egészen a kisebb tárgyakig menõen ... mind, mind technikailag kiváló szerintem! Hangok, effektek - nem vagyok vájtfülû - abszolút rendben vannak és a zenék ... < Pont így mosolyogtam fülig érõ szájjal, amikor felcsendült a zene az elsõ epizód végén, vagy akár az étteremben! A zenekari mûvek epikusak és fokozzák az adrenalint, ha szorul a hurok. A harcokkal kapcsolatban néhányan mondták, hogy nem jó. Én azt mondanám így az elsõ epizód után: brilliáns, pedig nem vagyok mazochista! (két hete van csupán XBOX360 -am, elõtte sosem fogtam a kezemben kontrollert pár percnél hosszabb ideig és mióta megvettem, HL2 -vel és GTA -val "gyakoroltam") A kihívás pont jónak ígérkezik, Hard fokozaton is álltam neki.
Szóval így gyors Alan Wake értékelésnek a részemrõl ennyi: nem vártam, lemondtam róla, elfelejtettem rég, két hónapja hallottam, hogy XBOX only ... két hete vettem egy BOX -ot (más okokból is) és most ezt a tényleg nem mindennapi kiadást, végre ... eddig úgy tûnik simán megérte mind a 40 fontot!
nekem is van nehany CE jatekom (pc-re), de eddig ezt tartom a legigenyesebb kiadasnak; egyaltalan nem bantam meg, hogy a limited edition-t vettem meg, foleg, hogy csak 5 euroval volt dragabb.
Megérkezett!! At last! Alan Wake Limited Collector's Edition egyenesen angliából. Gyönyörû kiadás ez, most már én is mondhatom, példás kötés, szép tokok, jó minõségû, anyagú könyv. Ahogy mondják: "A must have" ...
Elkezdtem, de még csak kevés idõm volt, Alice eltûnt, volt némi suspense, de többnyire csak mászkáltam a kompon, az étteremben és az erdõben és nézelõdtem. Csudaszép ez na!
Most melóban vagyok. Asszem olvasom a könyvet ...
Elkezdtem másodjára is, de hiába a lineárisabb játékmenet és a sok scriptelés, így is marhára élvezem még másodjára is. Sõt egy rakat dologra most jövök így rá utólag, hogy hoppá ez és ez emiatt meg amiatt volt meg van így. Remélem tömnek minket DLCvel majd :D
"Valamint Alan utolsó mondata bassza a csõröm. Nevezetesen az "its not a lake, its an ocean" Hogy mit akar ezzel mondani...azt se vágom." Magára arra az erõre utalt,amivel az írásával formálni tudta a történteket.Az az erõ nem csak egy kis tó nagyságú, hanem akkora mint a tenger. Egyikben manuscriptben leírja ezt,olvasd õket végig Amit red 13 mond #1423-ban, pont az a helyzet. Tom beleírta Alan-t a sztorijába,amolyan utolsó esélyként,mert tudta hogy a sötétséget nem tudja legyõzni
Most megnéztem a végén a cinematicot megint és azt látni, hogy ahogy alan ír úgy mozog Rose szeme és a háttérben az FBI agent meg hát nem tudom :D Olyan mintha õ írna. Nagyon zavaros az egész, remélem DLC részekkel helyre rázzák a dolgokat, mert ahány ember annyi teória kb.
Úgy tünt mint ha tényleg csak Alan élte volna ezt át, mert a város ott állt, mindenki él és virul mint ha mi sem történt volna, de az utalás megvolt hogy mégse... vagy elinzétik DLCkel, vagy folytatása lesz, csak ne jusson a Half Life 2 sorsára, mert ott is WTF lett a vége
Hát nem tudom nekem az jött át, hogy ugye megírta a történet végét, ezzel megmentette Alicet, de õ maga viszont nem meghalt, hanem a sötétség fogságába esett és ott is maradt. A végén mikor meg mutatja a fesztivált, abból nekem az jött le, hogy ezek a dolgok meg is történtek meg nem is. Lehet csak Alan elméjében történt az egész viszont a végén Rose-on és az FBI ügynökön lehetett látni, hogy õket elragadta a sötétség és továbbra se szabadultak tõle. Lehet õket kihagyta a történet végébõl alan és ezért õk továbbra is a sötétség fogságába ragadtak. Valamint Alan utolsó mondata bassza a csõröm. Nevezetesen az "its not a lake, its an ocean" Hogy mit akar ezzel mondani...azt se vágom. Marha sok kiskapu maradt nyitva. Azt se tudni igazán mi lett Barryvel meg a sheriffel. Na mind1 jöhet a második rész, de azért ilyen cliffhangerrel befejezni nem volt szép remedy! :d
Kicsit WTF. Amit sugall hogy Alan halt bele hogy utána ugrott, Alice meg kimászott és él, de hogy miért képzelte ezt, vagy mi is volt ez az egész azt nem zárja le.
Remedy minõség, akárcsak a Max Payne volt és ebbe felhasználták mindazt ami annak az erõssége volt, ez látszik is. Hasonlóan maradandó és emlékezetes alkotás, de még arra is rátesz egy lapáttal.
Nem mondom melyik lesz, de nagyon jó az credit zene is a végén :)
Klasszikus! Gondolom itt sem lesz máskép az eddigiek tapasztalaátból kiindúlva. Játék közbeni dallamok, rádió zenék, epizód végi zenék nagyon passzolnak bele.