Sajnos per pillanat azt sem tudom milyen verzióm van. Orosz volt a game de innen leszedtem egy packot, ami tartalmazta a bman valamelyik verzióját és a magyarítást is. A magyarításom ehhez a verzióhoz való (a readme szerint): 7.0530 és van egy patch1.txt file-om is, ami szintén ezen verziójú. ezek szerint a pack tartalmazta a patchet is. A Bman viszont nem tudom melyik változat (innen a forumból szedtem le mert belinkelte valaki anno, de nem emlékszem melyik volt), ugyanis jópár dolog angolul volt a játékban. Most ez az elakadás vagy valami bug, vagy nem tudom. A kliencvenes években sokat nyomtam az x-comot és ott is voltak leállások, de olyankor elkaptam pár idegen parancsnokot vagy vezetõt és kész, de itt már vagy 15öt elkaptam és minden létezõ hajót lelöttem nagyon sokszor és már annyi idegen bázist zúztam szét, hogy megszámolni se tudnám.
Kezdj egy tiszta installal (eredeti verzió) Azt a game menubõl official patchal frissítsd. 2x. Mivel 2 patchet adtak ki hivatalosan.
Majd a 3.22 gray fiend módot tedd föl, ami tartlamazza a bmant+amit õ csinált, egybeintegrálva, ez a létezõ legbõvebb funkciójú patch. letölthetõ innnen:
az installállási lépések sorrendjét be kell tartani, amit õ ott angolul leír..
(ehhez a kombóhoz eddig nincs magyar) Sajnos egy nagyon régi bmanhoz van amit már nem lehet használni, mert elavult. Így egyelõre a magyarítástól el kell tekinteni ha friss modot használunk...
ez már javította a régi bman féle research bugot ahol elakadtál.
és sajnos nem árt new gamet kezdeni, sajnos...(ez tudmom it jelent idõben :(
Köszi a részletes leírást. Én is bugra gyanakodtam, mert már minden ki van kutatva a kentaurhoz csak a generátor hiányzik ráadásul az nem is az utolsó, mert a 10-12 ûrhajó alkatrészbõl az az ötödik, az utána következõk meg már megvannak. Az újrakezdés necces, mert két hónapja nyomom ugyanis minden küldire elmentem, mármint minden lelõtt hajóhoz. Már amihez tudtam persze, mivel ki akartam facsarni az élvezetek tárházát úgymond. :D Annyira megfogott hogy nem akartam kihagyni egy mission sem. :D Kipróbálom amit írtál, ha nem mennek am entéseim, akkor szerintem az lesz, hogy keresek valami cheat-et és megoldom. Mondjuk tuti még újra fogom játszani, ha a modok ilyen ütemben fejlõdnek hozzá. :D
Visszaolvastam egy halom postot. Érdekes látni a régi rajongók at és az új érdeklõdõket együtt.
AZ eredeti X-Com-ot még a MicroProse fejlesztette. Ez a cég a 90-es évek egyik legjobb fejlesztõ/kiadója volt, itt dolgozott pl. Sid Meyer is, amíg meg nem alapította a Firaxist. A MicroProse legnagyobb sikere a Pirates! és a Civilization volt, de gyakorlatilag minden játékuk híres volt a hihetetlen mértékû addiktivitástól.
Az X-Com volt talán az utolsó nagy sikerük. Sid és néhány társa kiválása után bekebelezte õket a Hasbro, de a cégóriás nem tudott élni a lehetõséggel, így minden idõk egyik legnagyobb nevét (a MicroProse egy súlycsoportban volt/van márkanevét tekintve a Blizzarddal és a BioWare-rel) pazarolták el.
A Firaxis viszont megkezdte a MicroProse sikerek kiaknázását, láthattunk már Pirates!-t, Civilization IV-et, Railroad Tycoon-t is. Ha majd megjön a Sid Meyer's UFO, akkor lehet pezsgõt bontani, de addig is ez a játék messze a legjobb az összes eddigi UFO-utánérzés közül, a fejlesztõk kétségtelenül rajongtak az eredeti játékért és igyekeztek mindent ugyanúgy, csak korszerûbben csinálni. Korrekt átirat.
Egyetértek, ez eddig a legjobb új generációs X-com, persze szigorúan modokkal, mert az még jobbá teszi. Amikor elõször kipróbáltam nem fûztem sok reményt hozzá, eddig csalódtam az ilyen utánzatokban, még megközelíteni se tudták a régi UFO-t, de mikor elindítottam egy mission-t, hogy lássam milyen is a game, hát egybõl elkapott a "csak még egy kört" effektus. Nagyon régen éreztem ezt, hogy egy játék ennyire "elkapott". Még a grafika is tetszett, mert felidézte a régi X-com grafikát. :D Aztán az ismerõs idegenek felbukkanása. :D Ráadásul a modok napról napra fejlõdnek, így garantáltam elõveszem a játékot évenete. Talán két dolog nem tetszett, illetve hiányoltam: Kevés idegen terroros küldit kaptam, a végigjátszás során hármat és azok tök ugyanazok a pályák voltak (pedig a pályagenerátor jól mûködik) és nem voltak rajtuk civilek (remélem a modderek ezen is dolgoznak).
Igaz, hogy csak két-három alkalommal kaptam terroros küldetést, de egyszer sem voltak rajtuk civilek. :( Viszont lehet, hogy a mod kavart be, mert az alapjátékkal nem játszottam, egybõl feltettem valamelyik verzióját a modnak.
esetleg nézd meg a beállításokat..lehet ki-belehet kapcsolni a civileket a küldik alatt..
Sajnos már töröltem, mivel végigjátszottam, de év végén úgyis újra elõszedem. De emlékeim szerint nem a beállításoknál volt a gond, mert azt rögtön a telepítés után átnéztem, hogy mi merre hány méter.
Köszi a választ, lehet h eza gond, mert a Patch 2 újabb dátummal rendelkezik... :)
Azt még megtudnád mondani, hogy tervezed a Bman_UFO_Mod_4.04 fordítását? Úgy láttam ez a legfrissebb verzió, és elég régóta elérhetõ.
Üdvözöl: Papa01
Idõ hiányában már nem frissítem ezt a fordítást. Szombaton megyek Angliába (dolgozni), és ha lesz idõm, akkor az Age of Wonders: Shadow Magic megmaradt pár sorát fejezem be végre.
Sziasztok!
Én is megvettem ezt a játékot...és az lenne a kérdésem, hogy milyen modo(kat)t ajánlotok felrakni hozzá? (ha lehet, nem szeretném most végigolvani mindaz 1500 hozzászólást)
Válaszokat elõre is köszi!
fú..annó a bman módot javasoltuk, azóta nem tom, hogy van -e még vagy mileyn néven fut tovább a dolog..
Sziasztok. Nem tudom olvassa még valaki ezt a fórumot, elég régi az utolsó hozzászólás. Nemrég akadtam rá a játékra, és lenne pár kérdésem. A GYIK leírja a módolást, és a kibontás megy is, de utánna hogy kell betenni az új modokat? Másik kérdés. Írnak egy saveeditor.xscr nevû fileról. Nem tudna valki egy linket hozzá, ahonnan letölthetem?
Hali!
Hát szó ami szó a GYIK is elég régi, lehet megváltozott a modolások módszere
amúgy ha olyan, mint régen, akkor az 5. pont utána mod-fileokkal fellülirod a file-okat, amiket visszamásoltál
a saveeditor-ról hallottam, de nem tudom, honnan lehetne leszedni
Tehát ha jól értem, a régi *.xscr kiterjesztésû filet felülírom az újjal. Ok, eddig ok, de ha van egy olyan ami nem volt a régiben, azt hogy kell becsatolni? Van valami file, amibe be kell írni a nevét, vagy mi? Most a 2-es patchre feltettem a Bman_Ufo_Mo_V4.07-et, ennek van egy easy változata, aminél csak a system.xbg-t kell átírni, és mûködik is. A hard változatánál kellene a modolás.
A modokat az ufo-scene.com honlapon lehet megtalálni ott is a fórumból és nem a downloads menü alól(Coasty's Bman féle 4.07-es verziójú mod), ha még érdekel valakit, asszem most ez a legfrissebb.
A plazma fegyvereket hogy tudom kifejleszteni? Ott van a listában a pisztoly, gránát stb., de azt írja hogy elõbb a plasma technology-t kell, azt meg nem lehet. Vagy el kell kapni ahhoz élve egy alien-t? De az se megy... rájuk dobok 2 olyan nerve gas grenade-et, elterül, de mégse hozzák be élve :S És így semmit nem tudok már kifejleszteni
Hogy idézzek a Gyik-ból: "- Miért nem tudom kikutatni a plazma-technológiát ?
Hogy kitudd kutatni, elötte elkell fognod pár élõ Parancsnokot (Commandert). Ehhez elkell kábítanod õket harc közben."
Az élõ idegenek elfogása nem elég, idegen tárolót is kell építeni (ha jól emlékszem).
Sziasztok. Végigolvastam az utsó 5 "oldalt" (a 20ból), és nem találtam választ a kérdésemre. A fejlesztett felderítõ rendszer(radar) most akkor mûködik, vagy nem a normál játékban? Ill. valamelyik mod ezt javítja-e? Vagy inkább ne építsek, mert csak a pénzt és a helyet viszi.
És köszi gandrus a magyarítást! Te a munkádért kapsz pénzt valahol? a bman 4.09-est tettem fel, amit (azt hiszem) shiwo gyúrt össze a magyarítással. Köszi neked is!
Mi a véleményetek az UFO: Alien Invasion-ról? http://www.gamershell.com/download_25252.shtml Azt minek csinálták? Kicsit régebben elkezdtem, de nem ütött meg nálam olyan szintet, hogy érdemes legyen játszani. Majd lehet, hogy egyszer.
Az elõbb elírtam. 4.03-as bmodot raktam fel, amit összerakott shiwo gandrus magyarosításával.
Miután megtaláltam a modokat, ill. ezt a fórumot, ahol sok okos dolgot találtam, újrakezdem. Kérdésem, hogy az x-com bekapcsolásának csak annyi a jelentõsége, hogy ebben a játékban is találkozunk a régi alakokkal, vagy a játékmenetben is fontos szerepet kap ez a funkció? Nyilván teljes e nélkül is a játék, de a látványon kívül ad e valami technológiai, vagy másfajta plussz töltetet? Ha nincs semmi technológiai, ... jelentõsége,akkor ezt a funkciót kikapcsolva hagyom, és ha elérek addig a pontig, ahol nem lehet semmit felfedezni (a 2 éves holtidõre gondolok),és ott bekapcsolom, dobhat e a játékélményen? Mert ugye azt a sok plussz infot így nem a játék elején kell kikutatni(ami nem visz elõbbre, csak élményt nyújt), hanem ad valami élvezetet a közepén is. Amennyiben viszont az élményen kívül szerves rész lett a játéknak, akkor érdemes bekapcsolva indítani a játékot. Kicsit josszúra sikeredett a hozzászólás, de remélem érthetõ.
A fejlesztett felderítõ rendszer elvileg nem mûködik, legalábbis az elsõ hivatalos patchben még nem javították ezt, a másodikat meg nem próbáltam.
A fordítást nagyon szívesen, lassan én is nekiállok végigvinni a játékot vele. :)
A hobbifordításaimért nem kapok pénzt, nem azért csinálom õket, de részt vettem már több hivatalos fordításban is, azokért kaptam. Ez a fordításom is csak azért nem lehetett hivatalos, mert mire kiderült, hogy le akarják fordíttatni, addigra én már lefordítottam, és közzétettem a fordítást.
Itt írtátok, hogy az x comnak nincs 3. része. Én is úgy tudtam. De találtam egy X-Com 3 - Apocalypse nevû játékot ugyanattól a kiadótól. Még nem kezdtem el játszani, de a képek alapján vészesen hasonlít az 1 és a 2-hez. Nem lehet, hogy akkor ez mégis a 3. rész?
gandrus: most akkor a tieden kívül is lefordították a játékot magyarra? Becsülöm a munkád, mert ezért senki nem fizet meg, de mégis sokan nagyon hálásan neked.
Nem teljesen értem pontosan mire gondolsz az xcom-al kapcsolatban, de én úgy nyomtam, hogy be volt kapcsolva és ki lehetett kutatni xcom dolgokat (taktikákat meg ilyesmik) amiket megkaptak az xcom ügynökök. Ez úgy nézett ki gyakorlatban, hogy ha az elsõ Xcomos dolgot (Xcom installment talán?) kikutatod, akkor onnantól kezdve minden küldetésre megy veled pár xcom katona akiket nem tudsz irányítani (saját hajóval mennek) és külön körmozgásuk van. Õk is az idegenekre vadásznak. Eleinte nagyon bénák több kárt okoztak az embereimnek mint az idegenek (pl: ha láttak egy idegent akkor nem zavarta õket hogy ott áll az idegen mellett két emberem, odadobtak egy-két gránátot). De persze lehet fejleszteni a taktikai skilljüket, páncélzatukat, fegyvereiket, ezek idõvel megjelennek a kutatásoknál és ha kikutatod akkor magától mûködésbe lépnek.
Hogy érdemes-e bekapcsolni ezt a funkciót? (mellesleg én azt se tudtam hogy ez ki kapcsolható, nekem ott volt mikor feltettem valamelyik modot). Azt mondom mindenképp érdemes bekapcsolva hagyni, elõször is nosztalgikus élmény a régi Xcom katonákat látni (ugyanaz a kinézet, azt hiszem egyszerûen kivették a régi Xcom játékból, mert még a katonák felbontása is alacsonyabb mint a sajtád katonáidé. Eleinte sok velük a nyûg, meg bénák, de mikor már maxra vannak fejlesztve akkor igencsak hasznosak. Attól is függ milyen nehézségen nyomod, nekem volt a végefelé jópár olyan küldetés, amit nem tudtam volna megcsinálni az axcom ügynökök segítsége nélkül. (persze lehet hogy ha nem kutatod ki õket akkor a játék könnyebbé válik, hogy ne futhass bele ilyen dögnehéz missionokba, amiket egyedül esélytelen megcsinálni.)
Nem tudom ki mondta, hogy nincs harmadik része, hogyne lenne. Amit találátl az az, X-com apocalypse. Lehet hogy aki azt mondta hogy nincs harmadik része az a cím miatt keveredett meg, mert az elsõ két részt Ufo néven is szokták emlegetni, míg a harmadikat nem. Egyébként a harmadik is jó, az elsõ kettõhöz viszonyítva gyengébb, de még mindig messze jobb mint a legtöbb hasonmás játék. (Extraterrestrialsnál szerintem nem jobb).
most kezdtem el 1 hete a játékot de tényleg nagyon hozza a régi ufo-s hangulatot :) patch2-vel ill gandrus full magyarításával játszom (ezóton is szeretném neki itt megköszönni a munkáját ;) ), fél év telt a gameben és most jött el számomra a pillanat h új bázist alapítsak :D sok töprengés után úgy döntöttem h (min) 3 bázisom lesz majd, az már eléggé lefedi majd a területet de nem is kerül annyira sokba fenntartani.3 elég lesz szerintetek? itt jegyezném meg h visszaolvastam az elmúlt 15 oldalnyi fórumot , és természetesen a faq-ot is tegnap. nagyon-nagyon sok mindenben segített, azonban arra még nem jöttem rá h pl az új bázisra h küldök fegyókat amíg ott nincs (fejlsztett) mûhelyem :S vagy ha már van ott csapatszállító akkor oda is jönnek katonák maguktól és lehet küldeni fegyókat is a fõbázisból? (modokat nem használok és nem is akarok egyelõre) jah amúgy csak most kutatom a plazmát mivel eddig nem fogtam el parancsnokot mivel amikor próbálkoztam akkor mindig csak simát fogtam el mivel nem tudtam h melyik a parancsnok :D pedig egyszer mintha fel is tûnt volna h zöld az egyik vipon de nem kapcsoltam ... gondoltam majd lesz olyan elmeolvasó mint régen és akkor lehet tudni melyiket kell :) pedig tegnapig már 2 alien bázist, 2 terrort ill jónéhány cirkálót is megcsináltam:D de nem baj, mert elvagyok én a lézerfegyókkal:DD legalább az utóbbi hónapban nem kellett semmit se kutatnom és jött be sok pénz így amibõl tudtam az új bázist alapítani :) ami engem zavar h régi ufo-ban nem kellett lõszer a lézer fegyókhoz, így nem kellett folyamatosan gyártani õket itt meg... na megyek is játszani "picit" :)
Encore: igen, nagyon hasznosat írtál számomra. Köszi. Nem tudtam, hogy az xcom lehetõség az annyit jelent, hogy kapok egy pár xcom katonát. Azt hittem, hogy valami más újdonságot ad. (Bár a lézer és plazma után itt is sok projekt, és nagyon jók is vlesznek, de én arra gondoltam, hogy valami hasonló mellékprojekteket ad.) Ez a megoldás úgy érzem, tetszeni fog.
A lézerekhez a töltény engem is zavar, de ez van. Talán a plazmákhoz is kell majd lõszer.
hozzászokhattatok volna a lõszer-dologhoz, az x-com 2-3ban sem volt elvileg már olyan fegyver, amihez ne kellett volna töltény..
de az 1-ben olyan jó volt h nem kellett lõszer a lézerhez... lehetett ezerrel lõni mindenre:D itt se olyan vészes :) ufo cuccokat akkor mind el lehet adni? mert ami ufo páncélból már van 300 felettim többibõl is szépen:D amúgy mire kikutattam a plazma pisztolyt és puskát, mind2bõl 120-140 db volt:DDDD felrakom újra a kérdéseket akkor: 1: lásd feljebb picit :) 2: elég kb 3 bázis? (attól kérdem aki végigjátszotta már, vagy a vége felé jár) 3: új bázisba nem tudok küldeni katonákat, fegyvereket? (vagy esetleg úgy h a csapatszállítóba berakom a katonákat felfegyverezve? bár annyi lõszert meg mindent nem tudok rájuk aggatni:D )
Én is abból szedtem össze sok pénzt, hogy eladtam a sok-sok plazma fegyvert. A válaszok a kérdéseidre:
1.) Úgy rémlik bármit eladhatsz, de van amibõl jobb ha megtartasz egy keveset.
2.) Én úgy nyomtam végig, hogy egy bázisom volt, illetve a végefelé építettem mégegyet, de csak azért mert egy bázison csak két vadászgéped lehet plusz a csapatszállító és a végfelé szerintem kevés a két vadász, legalább négy kell, ezért építettem csak emiatt egy bázist. Szóval minimum két bázis kell a végigjátszáshoz szerintem.
Igen, az X-com: Apocalypse az erdeti sorozat harmadik része szintén a Microprose-tól. Egyébként 2003 elején lefordítottam azt is ( X-com: Apocalypse magyarítás ).
Shiwo! A harmadik részben volt több fegyver is, amihez nem kellett lõszer.
A fejlesztett radar mûködik, vagy nem a normál játékban? Ill. valamelyik mod ezt javítja-e?
Mi a véleményetek az UFO: Alien Invasion-ról? http://www.gamershell.com/download_25252.shtml
A modokat érdemes szemmel tartani mert anno napról napra fejlõdött. Nem tudom hogy az újabbak javítják-e az általad említett hibákat.
Amúgy nem is tudtam hogy elkészült az Alien Invasion pedig annak idején én nyitottam topicot neki. :D Na majd a hétvége elmúltával megnézem milyen lett.
köszönöm a választ neked is, ill shiwonak is egyelõre nem vagyok megszorulva anyagilag, sokkal inkább mérnökileg (20 fõ)... le is bontom ma az 1 szem lézer védelmem aztán mehet oda is a mûhely fejlesztett mûhelyt mikor tudok/minek a kikutatásával? mert azt nem látom a tech tree-ben van már 3 bázisom aztán nem gyõzöm a repülõket/repülõkhöz a felszerlést gyártani... most amúgy fõbázisban 4 hangár van : egyben gyártom a többi bázisba a repülõket... ezért ninncs ott hely, ill ezért kérdem h fejlesztett mûhelyet mikor tudok a kolóniákon építeni?
nah közben eljutottam odáig :) a centaurus projektet kellett kikutatni... tech treeben azért nem találtam mert nem a szokásos színnel jelölték mint a többi épületet :S pedig a nagy részét átnéztem miket lehet majd építeni a projekten belül de a fejl. mûhelyen átsiklottam... lényeg h most már mindjárt kikutatom :)
amúgy sztem elég gáz h miután elkezdtem kikutatni a plazmát, azóta nagyon felgyorsult a fejlõdés: ion, akew, eeew fegyók is vannak már de nem rég még volt olyan katonám aki lézerrel rohangált... most rágyúrtam mindenkinél az erõre, így most van 9 db 2 csillagos katonám és 1 db 3 csillagos... mindegyik legalább 60as erõvel így most már nem gáz csak nincs idõm/mérnököm lõszert gyártani a különbözõ fegyókhoz... ezért fele hadseregem plazmával megy ami már nem sokat ér, másik fele pedig eeew-vel vagy ionnal attól függ mikor melyikbõl szerzek lõszert... mert ugye a mérnökök gyártják a repülõket ill hozzájuk a fegyókat... ezért lesz jó h végre tudok majd a kolóniákon is gyártani lényeg h pl akew fegyvert még ki se bírtam próbálni így :( na mind1 megyek tovább játszani :D
shiwo: én az xcom 2-vel nem sokat játszottam, de az 1-ben sohan nem fogyott ki a lõszer.
nem :) magyarul ha már van hozzá full magyarítás (thx még 1* gandrus-nak érte)
na toltam megint egy adagot... kikutattam a fejl. mûhelyt, fölhúztam egybõl mind3 bázisomon egyet... de rájöttem h nem kellett volna mert egybe számolja, nem úgy ahogy én gondoltam h majd a kolóniákon is külön-külön tudok termelni :S bár végülis mind1 mert így egy helyen tudok csak, de ott legalább nagyon gyorsan gyártani, az átszállítási idõ meg kevés hál Istennek. sõt így még jobb is mert a fõbázisomban lesz plusz hely mert így akkor oda nem rakok mûhelyeket... helyette hangárt... mivel elkezdtek jönni a csatacirkálók és 2 repülõ rohadtul nem elég egy olyanra ... :( volt amikor 3 jelent meg egyszerre pedig csak easy-n tolom :S még jó hogy sûrûn mentek:DDD innentõl kezd izgalmas lenni sztem a játék :)
a fegyverek nevei magyarul is így vannak ha arra :) na de most megyek feküdni. majd holnap ha felkelek folytatom a játékot, de elõbb felnézek ide mint mindig mostanában :)
pl: centaurus projektet tech tree a 2es patch-hez illik a magyarosítás? mert nem arra készült? használsz modokat?
2 ?? lesz amire néha 5 se elég, ha nem a legújabb repülõ a legújabb fejlesztésekkel..
a centaurus projekt is így van magyarul is :) a tech tree az oké, azt tényleg én használom :D amúgy nem nagyon szoktam magyarul tolni a játékokat mert valahogy zavar:D legalábbis furcsa nagyon... hozzászoktam már nagyon ezalatt a kb 15 év alatt h angolul van minden :) - a 2es patch-csel simán megy a magyarosítás - nem használok semmilyen modot
shiwo: gondolom a csatahajóra (battleship) gondolsz... hát igen... szép nagy állatok lehetnek... nekem egyelõre bõven elegek a csatacirkálók is :)
hmm kicsit leült a topic:D én se játszottam tegnap... vhogy most nincs kedvem... lehet elvette a sok csatacirkáló a kedvem:D ma is elvoltam magammal inkább ... full buli hangulatom van... csak hát kedd van és nem pesten vagyok:D na mind1 majd holnap sztem folytatom tényleg :) hadd hulljon a férgese :D
A második hivatalos patch-hez igazítottam a fordításom. Megtalálható itt: GameHunter, továbbá: itt.
miket javítottál benne? mert én az eddigi verzióval se vettem észre hibákat pedig a patch2-vel játszom:)
Ha a második patch-re telepítetted a magyarítást, akkor te az elsõ patch filejaival írtad felül a másodikét. Hibát gondolom nem okoz, csak az elsõ patch van fent neked gyakorlatilag.
Ugyanis a fordításom nem csak a szövegek filejait tartalmazza, hanem egyéb fileokat is a system.xbg-bõl például. A szövegeken nem kellett változtatnom, csak a második patch filejai kerültek a telepítõbe, meg egy ajtónyitó mod sorait illesztettem bele még.