Annyi mindent lehet állítani a kinézetnél (még a szem ménységét és a szemöldök magasságát is)) csak pont egy olyan alap dolgot,mint a szemszín nem. Ezért gondoltam, hogy hátha van ilyen mod.
mount jelent konkrétan hátaslovat is, de lehet ige, ami azt a cselekvést fejezi ki, ahogy felszállsz a nyeregbe (és emellett még jelent hegyet is)
#12052: sims :D várom már a következő kérdést, hogy hogyan alakíthatná át a kastély belsejét kicsit otthonosabbra, meg a várfalakat bevehetetlenebbre :D btw én nem tudok ilyen modot sajnos
A képekkel kapcsdolatban még az utolsó egyeztetés folyik, de elvileg ma felrakom őket.
Más: Nézegettem a Modokat, ce nem találok olyat, amilyet keresek. Hátha ti tudtok segíteni.
Olyan Mod kellene a páromnak a Warbandhoz, amelyiknöveli a karakter -kinézeténél a lehetőségeket. Pl. lehetővé teszí szemszín állítását esetleg több hajformátenged, stb... Van ilyen? Utoljára szerkesztette: Magic Boy, 2016.04.19. 10:29:38
A mount nem a ló, hanem inkább a lovasa, vagy még inkább a ló és a lovasa együtt...
Valami olyasmit jelenthet inkább, mint a "Nyergelj, fordulj!". Vagy "Lóra és kardra (fel)!"
Sziasztok! 1 gyors kérdésem lenne. Nekem a M&b Warband eredetiben van meg és most az 1.168-as frissítés, miatt egy ideje feldobja a steam minden indításkor egy termékkulcs ablakot, amit a játék kérni fog és írjam be (de eddig még nem kérte egyszer sem) és azóta lassabb, néha magától kilép még nativ módban is. Van vkinek ötlete, h mit kezdhetnék ezzel a problémával? Köszi előre is a segítséget! :)
az úgy király, hogy vakon kiválasztotta az összes olyan előtörténeti elemet, ami lootingot ad :)
A párom így kezdte: Nő, Tolvaj, Utcagyerek, Trubadúr, Pénzéhség és hatalomvágy, Anina, Swadriai Királyság. És megfogadta SaGa Jr kezdési tanácsát. Simán le lehet győzni 12 fosztogatót az elején egy számszeríjjal és így lehet cuccokat és pénzt szerezni. Az edző helyen 3-asig edzett. Ő csupa női segítőket akar összeszedni Jeremussal és Firentissel kiegészítve (Borchan gondolkodik még).
Multi mellett mániám még az elméleti játék is :D Kitaláltam, hogy olyan kari kéne single-ben, aki csak zsoldosokkal nyomul (értsd: bármi, ami nem faction troop, tehát mercenaryk, swordsisterek és manhunterek). Szóval... azzal tisztában vagyok, hogy hülye ötlet, mert másfélszer annyi pénzt kérnek, mint a frakciós katonák, meg mert a frakciók top tier katonái erősebbek. Nem ez a lényeg, hanem hogy ha valaki pisztolyt tartana a fejetekhez, hogy márpedig így kell játszani, akkor hogyan kezdenétek neki? Konkrétan milyen karaktert építenétek? Van pár elgondolásom, de egyelőre nem osztom meg veletek, nehogy befolyásoljon titeket. Ja és sima native warbandben gondolkozzatok.
Mostanában egyébként rákaptam kicsit multira. Mount and siege nevű ostromszerverre járok, délutánonként, esténként simán vannak rajta 150-en is. A szerveren a neogk nevű mod működik, ami rengeteg pluszt ad az ostromhoz, emellett viszont nem kötelező feltenni, egy szűz native-al is lehet csatlakozni (ekkor az extrákat persze nem lehet használni). Csak hogy néhány dolgot említsek ezekből az extrákból, ostromfegyverek, rombolható elemek a várban (tornyok, falrészek), extra fegyverek és páncélok minden népnél, csatakiáltás, stb. Szinte mindig támadó vagyok, és szinte mindig infantry, aki lát Arankát, krucsikosmancslit, PsychoTheRapistot vagy Destructible_Targetet, az valószínűleg én vagyok. Statban középtájt, vagy alul keressétek a nevem, bőven csak egy átlagos player vagyok, általában 2-3x annyi deathel, mint killel :) Szinte mindig vannak prok, akik fix top1-ek, de általában a playerek legalább fele hozzám hasonló képességű. Szóval aki kedvet kapott, nézze meg, rengeteg különleges map van, és ezzel a moddal végre úgy néz ki egy ostrom, ahogy single-ben is ki kéne néznie.
ezt még én se tudtam, de jó tudni, akkor hamarosan tolok pár képet a mentéséből.
Ha nem, akkor azt mondta,hogy az ő mentéséből rakjak fel időnként képeket.
A párom elkezdte és eddig tetszik neki. Gyepálja a gyalogos fosztogatókat egyedül (ahogy az unokahúga mondta "lovacskázik és lövöldözik") és már 4-es szintű.
najó, nekem hegyvidékről azok a pályák jutnak eszembe, amiken egy szakadék falába spawnolok, lóval se fel se le, és ki kell adnom a parancsot, hogy akkor dismount :) egy dimbes-dombos pálya még jó lehet
Ha ő támad fentről akkor igen. Bár ez gyalogosok estén is igaz.
Nekem 84 fős csupa lovas csapatom van és ütöttem már 300 feletti csapatot is minimális veszteséggel. Nem a sereg mérete a lényeg, hanem, hogy mennyire fejlett.
Igaz a fenti példám hegyi pályán történt,ahol alovasok plusszokatkapnak,de szerintem síkságon isnyertem volna. Amúgy ő jött nekem.
Más. A páromma kezdi reméle a tanácsaitok segítségével megszereti őis ezt a játékot.
A tanácsaitokat Nagyon Szépen Köszönöm!!!!! Utoljára szerkesztette: Magic Boy, 2016.04.11. 10:42:54
Sok-sok renown-al :) 25 pontonként jár +1 hely. De egyébként a 250 fős seregeket nem a 250 fős seregeddel fogod legyűrni, hanem egy 100 fős csupa elit katonából állóval. 100-150 már egy jó partyméret, elérhető, nem is kell hozzá minden pontod karizmára meg leadershipre tenni, csak nyerni a tornákat, 2x túlerőkkel szemben nyerni folyamatosan, meg ilyenek :) van pl 1500 ismertséged, 12 cha meg hozzá 5 leadership, az 30+60+12+25 = 127, ha az csupa top tier katona, egy 300+ fős védelmű várost beveszel.
m ár elutottam addig, hogy van kb. 50-60 fős csapatom, tapasztalt katonákkal, fele lovas, másik egyenlően ijász és gyalogos.
anyagi gondjaim nincsenek, küldiket csinálgatom szépen. kérdés, hogy a fenébe és mikor lesz akkora haderőm, hogy 200-250 fős seregekkel is elbirjak ? egyenlőre nem látom hogyan tovább, ha a leadership-et fejlesztem, akkor se jövök ki még a 100 katonából sem egy csapatban
Elég a looting skill is (ez az ami a csaták utáni bevételre, amiből a tényleges nagy pénz jön, kihatással van), kereskedés nem létszükséglet. Nem segít annyit, mint amennyit a looting, de azért lehet fejleszteni, csak erre vannak a companion-ok, hogy ők is tanulják a party skill-eket és ne mindent a karakterednek kelljen tudnia. A kereskedelem tipikusan ez a skill, ami jól megfér egy companion kelléktárában csak arra kell odafigyelni, hogy ha az életereje 33% alatt van a kérdéses illetőnek, akkor a party skill-jeit nem tudja használni.
A fosztogatásról jut eszembe... A szó szerinti fosztogatást a játékban inkább majd hanyagold ha esetleg eddig szimpatizáltál a dologgal. Túl sok ellenséget szerzel vele, amelyek közül az elsődleges maguk a lakosok a kérdéses helyen. A településeket békén kell hagyni vagy még inkább segíteni azokat, nem fosztogatni. Lehet kapni feladatot a falvakban is a helyi kis főnöktől ha beszélsz vele. Nem nagy dolgok, nem is hoznak sok pénzt, de így növelheted velük a viszonyodat, ami ha tiéd lesz a hely több adóbevételt hoz, illetve a nagyobb értékű barátság eleve több toborozható embert jelent majd idővel. Ja meg a jobb viszony miatt kicsit jobb áron adják a náluk vehető cuccokat (amik amúgy is olcsóbban vehetőek itt mint városokban), azaz jobb haszonnal tudod majd elpasszolni azt olyan helyen ahol a kérdéses árú hiánycikk. A fosztogatással viszont pont ennek elletettjét fogod elérni és mivel a játék célja, hogy minden a karaktered uralma alá kerüljön (ha csak nem áll be vazallusnak valamelyik király mellé a karaktered és lemond ezzel az egyeduralkodói lehetőségekről, korlátozva a saját birtokait és kiszolgáltatva azokat az uralkodója kényére és kedvére) és akkor nem lesz jó egy olyan hely ahonnan nem szerzel bevételt és még a parasztok is utálnak.
Pénzes feladat kérhető a lordoktól is, meg a városokban a céhmestertől. Ez utóbbit, ahogy a falusi főnököt is meg kell keresni bent a településen és beszélni vele. Alapból nem elérhető a település menüjéből (néhány modban ezt megoldották).
Eleinte meg egyáltalán nem kell senki a karaktered mellé. Igazából a legjobb ha feltrenírozod (még ha unalmas is a folytonos tréning) azt magad mész neki egyedül 10-20 fős béna banditáknak és messziről lelövöldözöd őket, nem pajzsos kardos csépelést erőltetsz. Elmész messzire és lövöldözöl. Azt ha közel érnek megint elmész és távolról lövöldözöl. Ha nem mozog a karaktered alatt a ló, akkor még csak a horse archery skill fejlesztése sem életbevágóan fontos a játék legelején, nem fogsz büntetést kapni a lóról való lövészkedéskor. Ha meg szorul a hurok, akkor tipli a csatatér egy távoli sarkába és menekülés opció aktiválása. Szégyen a futás ugyan, de megmenthet ha nagyon vacakul állsz. Amennyiben a harci nehézség meg le van véve nagyon, akkor meg még csak tartani sem kell a 10-20 fős bandita "hordáktól", nem fognak veszélyt jelenteni a karakteredre ha csak kicsit is elfogadható szintű felszerelése van, kellő védettséggel, meg gyors és ellenálló lóval.
Aztán ha már kicsit tapasztaltabb az embered és van már pénze, akkor lehet szépen felvenni a szimpatikus companion-okat. Aztán felszerelni őket, mászkálni velük, hogy ők is fejlődjenek azt ha már megvan mindenki akit szerettél volna felvenni, mindenki volt már támogatást szerző feladaton (amivel a right to rule értékedet növelik) és vissza is tért onnan, na akkor lehet elkezdeni gondolkodni azon, melyik várat szeretnéd elsőként elfoglalni, hogy megalapítsd majd saját királyságát a karakterednek. Na ekkor van értelme először annak, hogy toborozz leendő katonákat és elkezd a kiképzésüket. De amíg kellő pénzmag, megfelelően fejlett saját karakter és companion csapat nincs még meg (jól felszerelve), addig csak nyűglődés lesz és elég kevéssé hatékony játék. Plusz a csapatok viszik a pénzt folyamatosan, hiába van az egekben a leadership skill. A companion-okkal ellentétben azonban a sima katonák bizony meghalnak, azaz elveszíted a beléjük invesztált összegeket könnyen, azaz amíg nincs kellő pénzmag, hogy tartósan fenntarts egy hadsereget, addig inkább ne is vesződj vele feleslegesen.
Továbbá érdemes már a játék elejétől kezdve a neked szimpatikus lordoknak feladatokat csinálni, mert a javuló viszony később jól jöhet ha netán valamelyikük lányát venné el a karaktered vagy női karakter esetében ha valamelyikhez hozzámenne. Plusz kellően jó viszony esetén, még át is lehet őket dumálni a saját birodalmadba és ha igazán ügyes vagy, akkor a saját birtokaikat is hozni fogják pluszban, azaz nem csak te adhatsz majd nekik földet amit majd megvédenek és ahonnan gyarapodhatnak.
nearo: Nem mostanában volt, hogy sima Native-ot indítottam, így ha ez a helyzet az csak jó. Akkor a prisoner management egy másik fontos pénzszerző forrássá lépett elő. Ideje volt már. :) Utoljára szerkesztette: SaGa Jr, 2016.04.08. 10:55:52
Warbandben sem egyenárban mennek a foglyok. Ramun az egyetlen, aki megmaradt ilyennek Tihrben, de az összes többi több pénzt ad a magasabb szintű foglyokért.
Tehát azt mondod, hogy eleinte elég 8-9 ilyen NPC mellé és addig ne csináljon küldetéseket se (20 vagy a fölkötti fosztogató, zsivány, stb... gondolom már simán leverné ezt a kis csapatot), amíg el nem éri a 15-20-asszintet. Jól értem?
A pénzszerzéshez elég a fosztogatás skill nem kell a kereskedés?
A Csata edzés helyeket (Training Field), hogy lehet megtalálni?
Magic Boy: Azt hiszem úgy kellett volna kezdenem, hogy elsőként érdemes alaposan elolvasni a Mount and Blade Wiki oldalt. Onnan minden alap dolog megtudható és kezdőknek több mint javasolt ezzel indítani ha szeretnék élvezni a játékot, mert sok olyan dolog kiderül ott, amire a rutinosabb játékosok már ki sem térnek, mert annyira evidens az adott dolog ismerete és használata, hogy fel sem merül ezen ismeretek hiánya.
Amíg nincs felszerelése a karakterednek, már érdemi, addig nem kell kötözködni senkivel. Míg kis létszámú a csapatod, van lova mindenkinek és van pont a lovagláson (minél több, annál gyorsabb az egyéni lovas, de a térképen való mozgást is befolyásolja), addig bármely csapatot le tudod hagyni könnyedén. Ha sokan vannak ne köss beléjük míg gyenge a karaktered. Fejbe lövés ellen meg sisak kell, a pajzs önmagában kevés, főleg ha kicsit is oldalról érkezik a lövés. A pajzsok mérete ráadásul változó és így hiába van felemelve, nem feltétlenül fogja védeni a karaktered fejét. Ha meg kicsit is oldalról vagy felülről, ívelve érkezik a nyíl, akkor felejtheted is el a pajzsot, mert nem fogja megvédeni az emberedet.
A training Field-ek ott vannak a térképen, városok mellett kívül lehet megtalálni (nem minden város mellett van). Ha benne van a látókörödben (ez ugye növelhető a megfelelő skill-el), akkor észleled majd. Training Field
Olyan mod, ami nem nehezít a harcon, de minden mást feltuningol, olyan nem nagyon van (biztos, hogy akad ilyen, de nem az ilyenek a kedvelt és népszerű modok). Már csak azért sem, mert az ellenfelek alapból annyira nem jelentenek kihívást, hogy az már fájdalmas, ezért ez szokott az első dolog lenni amit minden modder megpiszkál, hogy legalább minimális kihívás legyen a játéknak ne csak a közvetlen kezdetén, de kicsit később is. Ha a harcot nehéznek találod, változtass a csúszkákon amik ezt befolyásolják.
Az első kapott feladatot akármeddig elhúzhatod, nem kell azonnal megcsinálni, tehát nem kell emiatt azonnal felvenni minden jöttment figurát csak, hogy gyorsan letudd. Ez nem időlimites, így akármikor ráérsz megcsinálni. Ráadásul felvett companion-ok is beleszámítanak a létszámba. Ezek a nevesített egyének, kocsmában vehetőek fel, nem keverendőek a mindenféle több fős kis zsoldos csapatokkal. A M&B Wiki oldalán megtalálod kik is ők, milyen a viszonyuk egymással, mik a képességeik. Ezek az egyének ugyanúgy felszerelhetőek egyesével mint a karaktered, lehet őket feladatra küldeni (támogatást szerezni, infót gyűjteni), szintet lépnek és te fejlesztheted őket.
A looting skill az egyetlen, ami érdemileg befolyásolja a cash-t. Plusz ez határozza meg, hogy a levert ellenfelektől milyen értékű és minőségű cuccokat szerzel (ami meghatározza mennyi pénzt tudsz érte kapni mikor eladod). A trading csak a kereskedelemben játszik szerepet, hogy olcsóbban veheted az árút, így nagyobb lehet a hasznod rajta. Sok modban a Prisoner Management skill szó szerint aranyat ér, mert az ellenfelekből hatalmas összegeket lehet szerezni mikor eladja őket az ember egy rabszolga kereskedőnek. De Native esetében minden ellenfél egyen áras és nagyon alacsony az értékük, így felesleges ebbe pontot ölni.
Nem zsoldosok, társak. A kocsmákban találkozhatsz magányos karakterekkel, akik némi zsebpénzért felcsapnak melléd társnak. Ők nevesített harcosok, mindegyiknek meg van a maga alapképzettsége, származása, elvárásai. Őket neked kell felszerelni fegyverrel, páncéllal, lóval, a zsákmányból, vagy vásárlással. A képességeiket is te határozod meg, amikor szintet lépnek. Ezek egy része beszámít a te karaktered képességei mellé a sereg irányíásánál. Mindegyiknek vannak bizonyos elvárásaik a társakkal szemben, azaz figyelni kell, hogy ne legyenek a csapatodban egymással rosszban lévő társak. Belőlük később lordokat tudsz csinálni, sereget adni melléjük, városokat, falvakat adományozni nekik, amikor már a saját királyságod fenntartása a cél.
Saga lol... :D most nem értek egyet veled, csak ki akarja próbálni a játékot, nem pro akar lenni :) Nem dobnám be egyből a mélyvízbe, kb így a legunalmasabb a játékot elkezdeni, bár kétségtelenül később ez térítődik meg a legjobban.
Elmondom én hogy kezdtem anno:) (igaz én még alapjátékkal, nem warbanddel, de talán sok különbség nincs) Ugye játék telepítés után alapbeállítással lehető legkönnyebbre van állítva. Negyedes sebzés játékosra, feles companionokra, gyenge AI, stb. Én is így kezdtem. Kezdje el így ő is, minden nehézségi beállítást tegyél legkönnyebbre, és amikor kezd hozzászokni úgy egyáltalán az irányításhoz, csapkodáshoz, stb, túl van a kipróbáláson, és tetszik neki, akkor sem érdemes azonnal nehezebbre állítani. Realisztikus mentést is hagyjuk szerintem, jó az a visszatöltögetés, eléggé el tudja venni a kedvet, ha megbotlik a karakter egy fűszálban, és kuka a nagynehezen összeszedett felszerelés és sereg, neadjisten eltűnik valami fontosabb companion. Az alapokat mondd el neki, hogy tud toborozni, mi van a zsákmánnyal, fogolyszerzés és eladás, városban felszerelés vásárlása, companionok, stb, aztán játsszon ahogy jónak látja. Legkönnyebb fokozaton nehéz elrontani, így éri legkisebb eséllyel negatív élmény. Aztán ha tetszik neki, hagyd, hogy így elszöszöljön vele pár hétig, és ha úgy látod, hogy komolyabban is belekockulna, akkor meg lehet mutatni nehezebb fokozaton mit tud a játék.
Amivel egyetértek az eddig elhangzottakból: az én első karakterem is lovasíjász volt, kezdésnek tényleg tök jó szerintem is. A training field is jó hely, azon a 3x3 vagy mennyi emberkén valóban jó ötlet átverekedni magát (nagyjából minden játékomat ezzel kezdtem, kezdem most is), alapvetően viszont a gyalogos harc totál kezdőként jóval nehezebb, mint a lovas, itt lehet lecsapkodják majd párszor. (Training field helyett megnézheti a tutorialt is, ami warbandben nekem kevésbé tetszik, mint az első játékban, de még mindig hasznos.)
Hmm... most így hirtelen ennyi.
Szia!
Én már játszom egy ideje. A páromnak kértem tanácsot, aki engem látva ki akarná próbálni a játékot.
A leírt példám olyan harcnál volt, amikor háromszoros túlerőben volt az én csapatom.
Ha kereskedsz, akkor is betámadnak (pl. útdíj), de a játék a harcról szól másképp soha lesz az emberből semmi, ha nem harcol.
Tudom, hogy nincs halál, de tök idegesítő az elején, amikor lovagolsz még csak az ellenséges csapat felé és valami jött ment fosztogató fejbe lő felemelt pajzs mellett.
Ez a Training Field dolog nekem is új Ezeket, hogy lehet megtalálni?
Van valami mod amit érdemes feltenni, mert nem nehezíti a harcot, de fokozza a játékélményt és a játékban a lehetőségeket?
Nem szabad csapatokat felvenni és képezni a játék elején. A neked szimpatikus (és egymással sem veszekedő) companionokat kell szépen maximális számban beszervezni, felszerelni és amikor már van egy 8-9 fős csapat (a karaktert is beleértve akit irányítasz), na akkor lehet majd rámenni a kisebb-nagyobb ellenséges csoportok megrugdalásába. Amíg viszont a karaktered el nem éri a legalább 15-20-as szintet, addig hanyagolni kell bármely katona felvételét és képzését. Majd ezután, kellően magas training meleltt nagyon hamar kiképezhetőek a legjobbak is.
Ezt, hogy érted? Nem érdemes toborozni az elején 8-9-nél több embert (5-öt ugye muszáj az első küldetés miatt), hanem zsoldosokat kell felvenni?
Ha meg pénz kell, akkor looting skill-t kell feltolni és kereskedni.
Elég hozzá egy skill? Utoljára szerkesztette: Magic Boy, 2016.04.07. 20:23:45
Elhalálozni a játékos karaktere nem tud ebben a játékban. Halhatatlan, ahogy a felvehető companion-ok is azok. Leütik és fogoly lesz de ez minden. Ez része a játéknak.
Ha ezt el akarja kerülni, akkor célirányosan válassza a felkínált lehetőségek közül a neki szimpatikusakat. Érdemes a gyorsaságra, lovaglásra tenni pontokat, meg a távolsági harcra, mert ezzel a kezdeti kóbor banditák igen jól kordában tarthatóak és elkerülhetőek, később meg csak még jobb lesz ezen dolgok használata. Ha nem használtok modokat, akkor amúgy sem kell aggódni, harmat gyengék a Native-ban az ellenfelek és így kis gyakorlással kiismerhetőek és tömegével darabolhatóak.
Kezdetnek irány a legközelebbi Training Field (lényegében egy ilyen mellett vagy közelében kezd a játékos). Ott addig csinálni újra és újra a tréninget, míg szép sorban az összes ellenfelet le nem veri a játékos. Minden kategóriában mind a hármat. Ezzel 2-3 szintet lépni is lehet, azaz máris nem annyira csíra lesz indulásnál.
Nem szabad csapatokat felvenni és képezni a játék elején. A neked szimpatikus (és egymással sem veszekedő) companionokat kell szépen maximális számban beszervezni, felszerelni és amikor már van egy 8-9 fős csapat (a karaktert is beleértve akit irányítasz), na akkor lehet majd rámenni a kisebb-nagyobb ellenséges csoportok megrugdalásába. Amíg viszont a karaktered el nem éri a legalább 15-20-as szintet, addig hanyagolni kell bármely katona felvételét és képzését. Majd ezután, kellően magas training meleltt nagyon hamar kiképezhetőek a legjobbak is.
Ha meg pénz kell, akkor looting skill-t kell feltolni és kereskedni. Olcsón venni cuccokat és eladni drágán. Plusz benevezni a sima ütök vágok típusú városi tornákra (nem a nagyokra, csak a sima, folyamatosan hullámokban érkező ellenfelek leveréséből állóra ami mindig elérhető) és a lehető legtovább talpon maradni. Ez ugyanis pénzt hoz a konyhára amellett, hogy javítja a harci képességeket is.
Induláshoz ennyi elég, a többi majd kialakul játék közben.
Tudnátok tanácsokat adni kezdőknek, hogy az elején ne unjon rá a párom?
Én pl. az első pár csatámban a legtöbben meghaltam és pénzügyileg is nehezen indultam.
Ti hogy kezdtétek? Mire érdemes figyelni? Mit lehet tenni, hogy ne halljon meg sokszor az elején? Milyen tippeket adnátok egy kezdőnek?
Köszönöm a segítséget!
Házasodni is tud, bár női karakterrel soha nem játszottam még addig. Lordokat cserkészheti be, akiket elvileg fel lehet használni mindenféle célokra, gyakorlatilag nemtom. És elvileg nem kell lefutnia az ilyen udvarlós meg fatertól elkérős köröket. Marriage "Female characters can also marry – but they should keep in mind that Calradian society is very traditional, and as adventurers, they have chosen a very unconventional path for a woman. A female character may have to look for a while to find a lord who is open-minded enough to marry her.
On the bright side, a female character does not have to go through the elaborate rituals of courtship, and she also may gain more from a marriage than her male counterpart. For a woman adventurer, marriage can be a quick path to power and an unscrupulous character may be able to use her husband as a tool of her political ambitions."
Meg még annyit találtam így hirtelen... ez alapján egy hangyafasznyival nehezebb érvényesülnie, de igazából semmi komoly szerintem. Character creation "The only choices with any noticeable impact on your chances of success are your gender and your nobility, both of which relate to how willingly nobles accept your presence in the game. Gender can affect how much renown you need for fiefs and kingdoms, whereas nobility only affects their early opinion of you."
A karaktere kapni fog pár hímsoviniszta beugatást a föuraktól, és nem kezdheti a játékot saját nemesi zászló alatt (de megszerezheti, természetesen!), viszont semmi komoly hátrány és korlát nem éri. Mindent meg tud valósítani, amit egy férfi, vágjon bele bátran!
A párom engem látva kedvet kapott kipróbálni Mount & Blade: Warband-ot. Érdemes-e női karakterrel kezdenie vagy nincs előnye a női karakternek csak hátránya?
A gyógyulási ütemétől függ, általában 4-5 nap, néha 1 hét. Amint eléri a 25%-ot az állapota miután visszakerült a várába, akkor fog kivonulni a szokásos alap katona készletével (ha nincs saját birtoka akkor meg a fővárosba vagy a főnöke várába kerül és onnan indul), ami úgy 50 katona szokott lenni. Egyes urak nagyon komoly elit csapatokkal rendelkeznek, de a többség a normál katonákból kap egy válogatást.
Minden királyságnak 20 nemese/lordja van (uralkodóval együtt), tehát ennyi seregük lehet (az őrjáratokat meg a különféle rendek kis csapatait most ne vegyük ide). Ha elég sokszor levered őket akkor elunják egy idő után. De amúgy is ritka, hogy egy hónapnál huzamosabb ideig viseljenek úgy hadat, hogy nem nyernek vele semmit. Egyes esetekben a sikeresebb uralkodók elcsábítanak lordokat másoktól, így előfordulhat, hogy a 20-as sereg létszám nagyobb vagy kisebb lesz. Te is tudsz magadhoz édesgetni olyan lordokat akikkel cimborálsz és olyat tudsz ajánlani neki, amiért megéri hozzád pártolnia (a birodalmad igazgatásához meg úgyis szükséged lesz saját urakra, mert minél több birtokot tartasz meg magadnak, annál szarabb lesz az adóbevételed, így a kisebb várakat és hozzájuk tartozó falvakat nyugodtan kioszthatod az alattvalóknak hogy gondozzák ők és védelmezzék, városokat meg azoknak akiket igazán fontosnak tartasz, mert olyan 6-9 település után már felüti fejét az adózási veszteség és egy város például 2 településnek felel meg ebben az esetben). Lorddá egyébként kinevezheted bármelyik companion-odat is, csak figyelni kell, mert egyes comapnion-ok a származásuk vagy vérmérsékletük miatt belső feszültséget okozhatnak. Meg ha már lordjaid vannak akkor tenned kell róla, hogy minddel jóban legyél, mert különben simán elhagynak és viszik a kapott területeiket is. Amikor meg valakinek adsz területet azt a többi lord is véleményezni fogja (csökken, nem módosul vagy javul a viszonyuk veled attól függően milyen érzelmekkel viseltetnek az adományozott felé).
A különféle lordok meg mindig el fognak szökni, ha legyengülten mennek harcba (25-30% vagy kevesebb HP-val vagy nem is kerülnek elő a konkrét bunyóban). Szóval ilyeneknek felesleges nekimenni. A többieket meg el kell fogni és dutyiba dugni (onnan nehezebben szöknek meg és ha akarod akkor úgyis elengedheted majd onnan őket). Akivel haverságba akarsz kerülni, azt egyből engedd is el mikor az elfogás megtörténik, tehát a prisoner listádba bele se kerüljön). A többieket dugd dutyiba. Idővel úgyis lesz pénz felajánlva értük. Ha a királyt sikerül elfognod úgy, hogy már csak 1 városa és 1-2 vára maradt a birodalmának, akkor kizsarolhatod belőle az elengedése fejében a spéci fegyverét is. De máskülönben simán pénzt is kérhetsz tőle ha nem akarsz vele jóban lenni és csak úgy lovagiasságból elengedni.
Szerintetek, ha szétverem az egyik földesúr seregét, de sikerül elszöknie, mennyi időbe telik neki, mire új csapatokat toboroz? Csak mert folytonos harcot vívok Sarleonnal, de sohasem fogynak el. Kettesével verem le a csapataikat, de mindig újabb és újabb jön. Tudom sokan vannak a bárók, épp ezért kérdem, hogy mennyi idő, mire újraszerveződnek...
A noldor trade goods-nak van valami spéci szerepe, vagy simán adjam el?
Már elolvastam wikin sok okosság van ott. Már meg is nyertem a lovagi tornát a noldor városban de csak egy lovat kaptam. Én valami spéci armorra vágytam volna vagy kardra de majd jöv hónapban... :)
Pár hozzászólással lentebb megtalálod (ugyanúgy a kereskedőtől, de előbb legyél jóban a noldorokkal, majd utána feldobja hogy lenne itt egy feladat....).
yossarianHUN: Jó is a balta, főleg amelyikkel van thrust támadási mód is (tudsz vele bökni). A bökés csak akkor kell ha nem akarod rommá rugdalni az ellenfelet a hátraszorításuk érdekében (pajzsosokat szét lehet ezzel a taktikával szivatni, mert bemész az arcukba, a hosszú fegyverük miatt ütni nem igazán tudnak vagy csak marha gyengén, te meg rugdalod amitől tántorog és hátrébb megy csak hogy bevidd a végzetes találatot, míg ha rugdosásban fordul fel akkor ájult lesz és fogollyá válik mint ha blunt fegyver terítette volna ki). Főleg a hosszú nyelű, egykezes Fierdsvain féle. Baltából ők a legjobbak. A hajító baltáik meg még közelharcban is megállják a helyüket (rövidek ugyan, de például ostromnál úgyis az a jó amikor bent vagy a dolgok sűrűjében). Mondjuk a teljesen puritán kinézetű war axe (azt hiszem ez a neve, inkább néz ki egy karcsú fém nyélre rakott fokosnak mint harci fejszének) sem semmi. Piszok olcsó és ehhez képest nagyon jó eszköz. Mondjuk a hossza miatt (nagyon rövid) nem lóhátra való fegyver, de gyalog bizony aranyat ér.
Annál már csak a (kétkezes) blunt fegyverek a jobbak. Doom mace messze a leggyorsabb és legerősebb egykezes buzogány (a winged mace megközelíti teljesítményben ha nem változott meg túlságosan a fegyverek sebzése), de ha kétkezes fegyver is szóba jöhet akkor a polehammer mindent visz (nem véletlenül szaladgálnak ezzel a Knights of the Ebony Gauntlet gyalogos lovagjai és verik be különösebb nehézség nélkül a noldor-ok koponyáit, meg szereznek tömegével foglyokat a sereged számára). Van a taleworlds-ön egy elég hosszú levezetés, ami bemutatja a fegyverek sebzése és a tényleges sebzés viszonyát az egyes vértek és a sebesség meg más dolgok figyelembe vételével. Messze mindent lekőröz azonos erő és képzettség mellett a blunt fegyverek mindegyike, még ha az inventory-ban látható sebzése a nyomában sincs a többi fegyverének. Második a sorban a piercing és csak utána jön a cutting sebzés típust használó fegyverek sokasága (ez ellen jobban érvényesül a nehéz páncélzat, a piercing ellen meg a könnyű, blunt-nak meg mindegy mit üt, minden a normál értékén van nézve).
Az egyik legkedveltebb egy és kétkezes fegyverként is bevethető eszköz meg a morning star a Pendor modban (főleg NPC lovagok kezében igazi vészhozó, de a játékos is ki tudja használni az előnyeit). Elképesztően jó fegyver, amire minden helyzetben számíthatsz. Nagyon jól átcsaphatod vele a páncélzat adta védelmeket (piercing közelharci fegyver ellen a vértek védelme feleződik, ez meg bár buzogány de mivel tüskés így piercing sebzése van). Mivel egy és kétkezes fegyverként is használható ezért ha kell akkor pajzsot is tudsz mellette használni. Mondjuk a másfél kezes eszközökről azért azt nem árt tudni, hogy a sebzésük és átütő erejük romlik ha egykezesként vannak használva.
Hajító dárda kapcsán ha elfogadsz egy tanácsot, azt javaslom inkább szerezz a karakterednek assassin dagger-t (vagy mi a neve mostanság, ez a throwing knife fejlettebb változata, ezt dobálják a fejlettebb D'shar katonák). Sokkal pontosabb és gyorsabb, messzebbre száll, plusz a dobási sebessége miatt azonos képzettség mellet lenyomja sebzésben a broad head javelin-t is. Ennek is jóval kisebb az inventory-ban szereplő sebzése mint amit valójában okozni tud. A kisebb tömege miatt meg kevésbé is fogja lassítani a karakteredet. Ha már hajító fegyver mellett döntöttél, akkor ez a legjobb választás (vagy az irgalmatlanul ritka old empire hasta meg az a másik g betűs dobó cucc, csak azok mindössze 1-2 darabosak). Alternatívának meg még bejöhet a jobbik dart is (két típus van belőle, a drágább a jobb, de ez a statjaiból majd jól látszik). Ez teljesítményben egy nagyon picit alatta marad a hajító dárdáknak, de alig van követelménye, többet tudsz belőle vinni és így dobni, meg pontosabb is mint a hosszú nyelű társa. Ritkán kapni, mert filléres cucc és emiatt gyakran lemarad a boltok kínálatából a temérdek egyéb olcsó cucc miatt.
A dárdázás alatt a rohamból ökleléses hosszú fegyveres taktikát érted? Az itt is ugyanolyan OP mint az alap játékban. Beállítod, hogy a program kezelje vagy te manuálisan a kopja előre szegezését aztán már csak jól kell célozz és ügetésből fektetsz meg kb mindenkit (rohamból viszont garantáltan elkapsz bármilyen ellenfelet). Csak ha lelassulsz akkor már nem sokat ér. Native esetében azért volt még relatíve használható ekkor is, mert embertelenül gyengék voltak az NPC-k. Erre a harcmodorra van például kihegyezve a Sarleon-ban rendezett lovagi torna is (meg rendszeresen kapsz ilyen fegyverzetet Ravenstern tornáján is).
Native-ban egy fejszés karaktert akartam csinálni, két csomag egykezes dobó, amit közelharcban is használ, egy barominagy kétkezes, ami átváltható szálfegyverbe is, meg vmi jóféle pajzs. És talpas természetesen, nem lovas, mer ló minek :D Csak aztán a rhodok karimmal se jutottam el a játék "végéig", így nem álltam neki ennek.
Jelenleg van egy jó kis másfélkezes kardom, lóhátról remekül lehet vele kaszabolni, ostromnál meg hatalmas előnye, hogy pajzzsal is, meg kétkezes odabaszóként is lehet használni. Ezen kívül hordok magammal egy adag hajítódárdát, csak hogy valami távolsági fegyverem is legyen, meg egy hosszú lándzsát. Nem dárdát, mert úgy tapasztaltam, hogy a lóhátról dárdázás már nem annyira OP, mint annak idején az alapjáték első verziójában volt (ott simán le lehetett hozni egy csatát dárdázással). Meg a lándzsa gyalogosan is jól tud jönni, a dárda meg egy ormótlan szerszám. Utoljára szerkesztette: yossarianHUN, 2016.02.18. 17:53:22
Ilyen karakternek erősen ajánlott az a kétkezes hosszúnyelű harci fejsze, amit akár döfésre is lehet használni, a neve már nem ugrik be. Lóháton rohamozva "szúró" (bár így inkább "blunt" sebzése van) rohamfegyver, várostromnál vagy védelemnél pajzsot semmibe vevő, akár a második sorból is sebző cucc. Ha egy ostromnál jó helye állsz a létrán (2-3. fok), simán le tudod kaszabolni vele sérülés nélkül a várvédelmet egymagad, csak ne legyen még maradék íjászuk.
Igen, tudom, hogy a lovasíjászkodás fun, annak idején natívban az én fő karakterem is lovasíjász volt, de részben pont ezért döntöttem most úgy, hogy a változatosság jegyében valami hagyományosabb "széjjelütömazarcodatbaltával" karaktert rakok össze:)
Hol tudom felvenni azt a küldetést, amivel bejutok a noldorokhoz?
Csak egy ilyen eset van és csak akkor kapod meg ideiglenesen, ha jó időben vagy megfelelő helyen. Azaz mikor a pályára kerül Wolfbode, akit le kellene vadásznod vele (a hely meg a Ravenstern birodalom uralta területek környéke). Ha ez megtörtént (akár a te sereged nyomja le, akár másé), akkor az íj elvételre kerül tőled. A modban javították azt a hibát, ami által meg lehetett tartani ha másnak adtad, így már ez a kiskapu nincs benne. Amennyiben azonban egyedül, saját sereggel vadásztad le és nem elengeded hanem valóban megölöd, akkor megtarthatod az íjat (nem ér annyit az egész, a quals gem sokkal hasznosabb és akkor később megint visszatérhet mocsoksága, hogy újra lenyomd és megszerezd amit megszerezhetsz tőle).
Nem árt tudni, hogy ez a "legrosszabb" rune bow a 3 tuningolt közül. A ruby egyetlen előnye, hogy nagyot sebez. Cserébe nagyon pontatlan és piszok lassú (mind a kezelése, mind a lövedék sebessége, azaz ritkábban fog találni és a ksiebb sebességű lövedék miatt kevésbé emelkedik a sebzése). Az emerald változat lényegesen jobb, mert bár kisebb a kiírt sebzése, de gyorsabb, pontosabb és a lövedék is messzebb meg gyorsabban szál (ez utóbbi jobbá is teszi kicsit tényleges sebzésben mint a ruby változatot). A Sapphire variáns meg mocskosul gyors, alacsony alap sebzésű (így is túltesz minden más kommersz, tömegesen használt íjon, ide értve a noldort is), nagyon messzire és nagyon pontosan lő, félelmetes lövedék sebességgel. Tényleges sebzésben a ruby-hoz mérten a különbség 1-2 pont lesz csupán.
Ez amúgy az összes rune fegyverre igaz amint a strange rune fegyverekből tudsz felfejleszteni. A Ruby extrém sebzést (ez igazából csak közelharci fegyverekre igaz), de csökkentett sebességet biztosít. Az emerald az átlagos, mindenben jó de semmiben nem a legjobb, a sapphire változat meg a villámgyors, de kisebb sebzésű a három közül (az alapul szolgáló rune fegyvernél azért magasabb a sebzése és már az sem gyenge).
A játékban egyébként a legjobb fegyver az íj. A íjász, pláne lovas íjász, karakterrel a lehető legkönnyebb a játék. A fejlesztése ugyan igen hosszútávú kitűzés, de nagyon megéri. A legtöbb kill-t ő tudja prezentálni és a leghatékonyabban is ez a típusú karakter tudja támogatni seregét a harcban, mobil csaliként szolgálva jobb helyzetbe hozva a saját erőit.
Ezt egy feladatra kapod, le kell vele vadásznod egy nevesített ellenfelet, ahogy az akkor elhangzott "égi szózat" is elmondta. A részletekre már nem emlékszem. Ha az illető meghal, az íj is eltűnik, kivéve, ha átadtad valamelyik neves társadnak, aki használni tudja. Ahhoz, hogy megkapd, elég a megfelelő időpontban a megfelelő helyen lenned.
Egyébként mitől függ, hogy isteni beavatkozás által kapsz-e valami fegyvert, és ha igen, milyet? Tök véletlenszerű? Csak mert békésen kolbászoltam, amikor valami istenség közölte, hogy megajándékoz, és kaptam is egy rúnás íjat. Na most egyféle fegyver van, amit sosem használtam, és az az íj :)
Ez teljesen rajtad áll. A saját lovagrend alapítása, majd felszerelése és további helyeken újabb rendek létrehozása hosszútávon jó dolog. Ezek adott időszakonként indítanak őrjáratokat és adnak neked a telepítés helyére a helyőrségbe ingyen katonákat, plusz te magad is tudsz direktben onnantól képezni belőlük.
Az elixír nagyon hasznos, ha gyorsan akarsz nagyon erős karaktert csinálni. Hosszútávon csak egy kis előnyt jelent, mert fejlődni a végtelenségig tud a karaktered (nem ritkán összehoztam magamnak a játékaim során a 50-60+-os karaktereket is), így a dolog teljesen rád van bízva. Ha jól emlékszem 2 pontokat ad egyes tulajdonságokhoz meg 20 pontokat a profiency értékekhez.
A noldor kereskedő boltjának megnyitása nélkül sem maradsz le semmiről, így ha nagyon kíváncsi vagy akkor előtte ments egyet, nézd meg magad mit kínál és mennyiért azt ezután el tudod majd dönteni te is megéri neked vagy sem.
Az egyik vándorló könyvkereskedőtől megtudható egy spéci lokáció helye, ahol a gem-ért előbb alap, majd ha van még gem, akkor tuningolt runed fegyverek szerezhetőek. Ezek mocskos erősek.
Toborzáshoz is jól jöhet a gem, ha netán noldor katonákat szeretnél a seregedbe, szóval akár arra is használhatod (akár a kereskedőnél, akár a noldor rejtett városban).
Gem-ből meg idővel majd lesz dögivel. Minden olyan kóbor nagy sereg, ami nem frakciós, általában egy neves vezér alatt egyesül (például Brouhaha lovagjai, a 3 nővér serege, Wolfbode serege ezekre mind mind egy példa) és vele rombolják végig a terepet. Ha lenyomod és elfogod (a csata kezdete előtt az illető HP-ja nem lehet 33% alatt, különben nem sikerül elfogni), akkor az elengedéséért cserébe kérhetsz tőle gem-et is. Ha van a páston ilyen sereg azt az általános ismertetőben ahol a célokat felsorolja a program, látni fogod. Ezek a legkönnyebb beszerzési források és ilyen seregből még gyors játék esetén is lesz vagy 10-12, ráadásul ha nem végzed ki az illetőket, akkor többször is visszatérhetnek és újra elkapva őket megint lehet tőlük gem-et szerezni. Csak arra figyelj, hogy ne vegyen részt az összecsapásotokban másik hadvezér vagy sereg, csak a tied (semmi szövetséges vagy támogató nem lehet, mert akkor is elszökik a leendő préda).
Egyéb forrásnak ott a noldor város saját lovagi tornája, ahonnan lehet akár többet is szerezni ha nyered azt (ez a legnehezebben nyerhető torna), 2 treasure lair (ha így jobban tetszik tolvaj rejtekhely) szintén tartalmaz majd ilyen követ, de hogy melyik kettő azt sosem tudhatod és ezek nem újratermelődőek (a rejtekhelyek igen, a tartalom azonban változó), továbbá akadhatnak még eldugottan, sőt akár a legerősebb seregeket leverve, kellően magas looting összértékkel (alap + bónusz, ami a karakter saját skill-jéből számolódik) akár található is. Általában kis odafigyeléssel a 12-14 átlagosan meg szokott lenni a játékosoknak.
ha elixírt csinálok az konkrétan mit ad? Mennyivel növelhetem a karakter tulajdonságait?
én pont elixírbe nyomnám:) nem sokat pendoroztam még, de igencsak sokoldalú karit lehet összehozni kellő számú gemmel... szintlépéses pontjaim mind int-be raknám, az összes többi attrit elixírrel húznám min 30-ig de várj meg vki mást, hátha mond okosabbat, tényleg nem játszottam sokat a moddal, lehet hülyeséget beszélek Utoljára szerkesztette: nearo, 2016.02.17. 20:11:57
Meg van az első Gualis gemem! Egy tolvaj rejtekhelyen találtam. Kérdésem, hogy mire célszerűbb inkább felhasználni? Laria- Noldor kereskedő, Lovagrend alapítás, esetleg elixír, bár ezt tartom a legvalószínűtlenebbnek?
Kocsmák kapcsán még a Pendor modnál érdemes tudni, hogy majdnem mindegyik legalább kétszintes és több helyiséges. Olykor az utazók nem a fő teremben a pult környékén vannak csak, hanem a hátsó/felső/oldalsó szobákban ácsorognak. Megeshet az is, hogy egy adott kricsmiben 10-nél is többen lennének, viszont a program a maximális létszámot limitálja így nem lesz mindegyikük megjelenítve.
Ez az "egy NPC mondja meg" tipikusan az a szitu, amikor a kocsmában dumálsz egy jót a vendégekkel. Bármelyik városban hallhatsz bármelyik város rejtett ládájáról (azaz a Rane-i ládáról valósíznűleg nem pont Rane-ben lesz szó), vagy egy Treasury-ről, csak elegyedj szóba minden kocsmában mindenkivel és a felszedett infónak rögtön eredj a nyomába, mert lehet, hogy egy-két hét múlva már okafogyottá válik a dolog.
Nem kell megnyitnod nála a boltot, tartogathatod másra is a gem-et. Az ő boltja amúgy a játék legjobb cuccait tartalmazza (kivéve az egyedi dolgokat meg amiket csak egyedi módon lehet megszerezni de boltban nem kaphatóak), de nem frissül a készlete csak elfogy. Nagyon de nagyon drága cuccokat kínál eladásra. A másik opció, hogy vehetsz fel nála gem-ért cserébe noldor katonákat.
Namost ezen két opció elérhető lesz a noldor városban is, ahová nem kell gem a boltoláshoz (ott frissülő készletű rendes bolt lesz, de kezdetben a vehető cuccok nagyon szerények lesznek a Laria kocsmájában lévő manuséhoz képest). A noldor városban ráadásul szélesebb palettáról és több noldor-t tudsz majd felfogadni ugyanazon gem-ért cserébe.
Az elrejtett ládákról pletykákból fogsz tudni, de a helyét már neked kell megtalálnod. Sokszor kell beszélni mindenkivel, fizetni a pletykákért (utazóknak és kocsmárosoknak) és így lesz egyszer elböffentve. Bejelölést vagy hasonlót nem fogsz kapni a térképre, csak szóba kerül, hogy állítólag mint ha lenne valami eldugott cucc Rane-ben (más városok neve is előfordul, mert nem csak Rane-ben vannak ám a városban eldugva ládák hanem másutt is és ha beszédtéma lesz egy város, akkor annak ládájába kerül valami cucc ami tényleg nagyon széles palettáról lehet bármi, de QG csak Rane-ben és csak egyszer fog előkerülni). Szóval kitartónak kell lenni. Hetente egyszer frissülnek a pletykák, nagyjából ennyi idő míg egy kicsike csapattal minden várost végigjár a karaktered a játékban. Szintén pletykákból lehet még értesülni pár egyéb, speciális helyszínről is, így például treasure cave-ről (ez egy komolyabb formája a bandits lair-nek, tehát a térképen majd lesz egy új helyszín jelölve ami csak akkor látszik ha a környékén vagy, így figyelni kell melyik város kapcsán említik meg, mert ez segít lokalizálni, a védők számosabbak, a loot pedig sokkal nagyobb értékű és még qualis gem is előfordulhat némelyikben; egy adott időben legfeljebb kettő lesz aktív és havonta van nekik respawn, tehát amit kirámoltál és épp nincs egy sem a térképen bejelölve, akkor havonta egyszer lehet rá esély, hogy felfedésre kerüljön egy újabb, más helyen, más tartalommal, más védőkkel).
steweee: Az alap native nagyon alacsony szintű ellenfeleket tartalmaz, amiket a játékos nagyon gyorsan és könnyen beér, majd utána már tucatszám mészárolhat nehézség nélkül. Sokan pont emiatt hagyják félbe a native kampányokat (ide sorolandó a Napoleon, meg a vikinges kiegészítő is), mert annyira nem tartalmaz kihívást és annyira gyorsan kinövi a világot a karakter, hogy a játék elveszíti az érdekességét és hangulatát. A With Fire and Sword lényegesen komolyabb tartalommal rendelkezik, sokkal bővebb, de ott is a szintezés és a világ erőviszonyai azok amik miatt hamar kifullad a játék.
Számtalan mod próbálta ez kiküszöbölni számtalan módon, illetve feltölteni tartalommal a jelentős hézagokat a programban, ami lényegében csak alapot ad a saját kreativitás kiélésére és megtanítja a szükséges alap ismereteket. Volt amelyiknek sikerült, másoknak nem. Szerintem a Pendor egyike a jobban sikerülteknek.
A Pendor a komplexebb, komolyabban kidolgozott modok közé tartozó egyik példa ezen próbálkozásokra. Más térkép, sok frakció, komolyabb méretű csaták, tapasztaltabb ellenfelek, fejlettebb gazdaság több opcióval és építési variációval, kicsit jobb diplomácia, többféle kaland és feladat típus várja a játékost, de ez a mod nehéz (manapság már nem annyira mint régen, de még mindig alaposan feladja a leckét). Nem fogja mindenki tetszését elnyerni és idő kell míg beszippantja az embert a megannyi érdekességével (ha meg nekiáll az ember a hozzá tartozó háttéranyagot is olvasgatni akkor nagyon könnyű elveszni benne).
Számtalan eldugott kis érdekesség, kidolgozott lore tartozik a modhoz. Ez egy fantasy mod, abból is a low fantasy vonalat képviselő, tehát mágia nincs (aki high fantasy modot keres annak ott vannak a LotR modok meg a Warsword Conquest, ezekben még mágia is van rendesen és lehet varázsolni is akár), mágikus fegyverek és vértek vannak (ez annyit tesz, hogy van sztorijuk egyes tárgyaknak és valamivel jobbak mint a normál megfelelőik). A démonok lényegében nagyon erős és szívós lovagok (harcmodor, felszerelés mind ezt sugallják), csak kaptak egy másfajta skin-t (tulajdonképpen a páncéljuk miatt néznek ki ördöginek, szárnyakkal meg szarvakkal és hiszi őket mindenki démonnak, de látni még senki nem látta mi is rejlik a páncél alatt, mert seregeiket sosem győzték le, hanem egy idő után eltűntek a színről, a halottaikat meg mindig magukkal vitték, így csak emberi szolgáik maradtak a páston kiterítve). Természetesen ezek az ellenfelek eszméletlen ritkák, sokáig nem is fog beléjük futni az ember, legfeljebb a szolgáikba vagy "uraikba", akik meg sima emberek.
Az ellenfelek általában jóval tovább erősebbek lesznek a játékosnál, méghozzá nagyon (már a képzettek, a parasztok nem egy harcias népség, szóval nem fogják lenyomni a játékost csak ha az nekik megy bunyózni amikor jelentős túlerőben vannak, a sima útonálló/bandita szintén csak tömegben veszélyes vagy ha véletlenül tud egy fejest lőni az íjával/számszeríjával). Sokszor nem is kell nekik túlerő, egyszerűen olyan taktikát követnek és alkalmaznak, ami sikerre viszi őket (sok a lovas íjász a játékban, sokan dobálnak dárdákat amik hajigálásában a gép jobban szerepel a játékosnál, simán bevállalnak öngyilkos rohamokat csak hogy a társuk elkaphassa az ellenfelüket és hasonlók).
ez az alapjátékban van amiről beszéltek ? azt hittem csak valósághú dolgok vannak benne, semmi démon meg varázscucc. igaz, csak pár szitet tudtam még lépni benne, 1x volt 50es seregem, de azt se tudtam fizetni. maga a csata tetszik, elég realisztikus, vigyázni kell az embernek magára, de ugyanakkor lehet egész jól hősködni is. 3as szintú fikcóval levágok 4-5 gyenge ellenfelet is.
am a viking conquest reforged editionnal nyomom, mert az a legutolsó amit kiadtak, ha jól tudom, és sok minden változtatva van az alap M and B-hez képest
Utánaolvastam wikin, ott azt írják egy npc mondja majd meg hol van a láda Raneben elrejtve. Én már mindenkivel beszéltem de semmi. Senki nem beszélt nekem róla. Így nem is találom...
Az a már említett Qualis gem, egy kék üveggömb kinézetű tárgy. Lehet belőle spéci varázsitalt is készíttetni. Mostanában nem tudom, de korábban az egyik város (Rane ha igaz) ládájában szokott lenni egy. Abban, ami az utcán van. Más értékes cucc is szokott itt lenni, ezeket érdemes rendszeresen ellenőrizni, mert bizonyos feltételek mellett ismét lesz bennük valami. Meg magas rangú Noldor foglyokkal lehet üzletelni, hogy az elengedésükért adjanak egyet. Régebben a kiképző pályákon (a városokon kívül) lehetett üzletelni a trénerekkel, 5 sóért, meg talán 2 fűszerért adtak egyet. Egyszer. Ez talán már nincs az újabb verziókban. A Talewords fórumokon többet is megtudhatsz.
Később, mikor már bejutottál a városukba, lovagi tornán is lehet nyerni néha.
Lariaban a noldori kereskedő addig nem bizniszel velem , amíg nincs nálam valami Dragon Tear, ha jól értem. Hogy, s miként tudom ezt megszerezni?
Sokat gyengültek tudás és szint alapján is mióta utoljára játszottam a moddal (félreértések elkerülése végett, még mindig kiemelkedően jók, csupán régebben ehhez képest hajmeresztőek voltak). De ez igaz minden frakcióra, mert elég komoly szint és tudásbeli variáláson estek át a katonák és vezéreik. Például a hero adventurer-ek sem 70-es szintűek már, ahogy a berzák és gladiátorok meg assassin-ok sem. A jatuk mérsékeltebbek lettek szintben és tudásban is (amikor még én játszottam a sima jatu raider volt 30-as szintű, a lancer 45-ös, az elitjük 60-as a warlordjaik meg 75-ösök 70+-os erővel aminek értéke ugye 63-nál megáll a játékos karakterénél).
No persze én sem alacsony szintű karakterrel meg sima csapatokkal keménykedtem velük. Magam fejlesztette, társak által továbbképzett, csúcsra felszerelt CKO és sergeant had támogatásával (amíg nem létezett a CKO addig meg silvermist ranger-ek és larian ranger-ek alkották a derékhadat, szintén feltuningolva), egy rakás companion-nal (ha jól emlékszem kilenccel) ugrottam neki általában 150-200 fős csoporttal a kiszemelt seregnek. Kellett a sikerhez még egy jó gyors és szívós paci (noldor spirit horse) amivel könnyedén előttük tudtam maradni miközben lövöldöztem rájuk és csaltam magam után a hordát. A többiek nem rohamozhattak azonnal, megvárták a parancsomat míg magamra húztam a támadókat. A felszerelés félelmetesen sokat számított ahogy számít most is ahogy a statokat nézegettem a wikin. A piszok gyors paci miatt nem értek utol és a lövéseik is gyengébbek voltak, azaz kezelhető maradt a támadásuk (a lerongyolódás elkerülhetetlen volt persze így is, de többnyire megúszta kiütés nélkül a karakterem a csörtéket).
Ciki akkor volt ha a ló lett kilőve a karakterem alól, mert a nehéz pacijaikon egy pillanat alatt beérték és legázolták az embert... Nem is mindig jött össze a nagy vitézkedés. :) Bizony megesett még 50+-os karakterrel is, hogy lazán kiadtam a tipli parancsot mikor lecsapták a karakterem gyorsan és elhúztuk a csíkot, hogy felgyógyulva újra próbálkozzak később. Ettől függetlenül nagyon élveztem az igazi nagy harcokat amiket a jatuk és a hatalmas seregek kínáltak. Ugyanígy az igazi giga ostromokat mikor 200 védőm nézett szembe 10-15-szörös túlerővel.
Démonok ellen már azért óvatosabban hepciáskodtam én is, ott a kétszeres túlerőt sem engedtem meg nekik, mert az a 30 démon ami a démon seregeket vezette akkoriban, az felért tízszer annyi egyéb katonával is, szóval nagyon észnél kellett lenni mikor ellenük vonult az ember.
A másik trükkös brigád a snake cult volt, mert a viper warrior (a sima zöld páncélos lovas, nem a venom knight az elitebb verzió vagy a papnők) az valami kegyetlen erős a szintjéhez képest. Piszok jó fegyverrel (de hogy mitől az arról lövésem nincs, a karakterem kezében közel sem volt olyan jó az a kard), pontos dobásokkal (dárdák), nagyon jó pacival és átlag feletti páncéllal a papíron középszerű lovasok gyakran 1 ütéssel kapták le a karakteremet a nyeregből, holott sem a fegyverük, sem a képességeik alapján nem ezt várta volna az ember. Plusz autocalc csatákban is elképesztően jól szerepeltek. Nem úgy mint a noldorok, akiket legkönnyebb autocalc-ban megverni (csak kell egy halom elit gyalogos, de legalábbis berzák és szétkapják a noldor hadat egy csomó foglyot ejtve). Utoljára szerkesztette: SaGa Jr, 2016.02.15. 11:00:29
Nem tudom engem csúnyán lenyilazott egy kisebb csapatuk is :) Mondjuk még csak lv28 vagy 30 a karim. Meg persze nem tudom melyik verzióval játszottál utoljára mert voltak patchek amik azt hiszem változtatnak pár dolgon. Edit: De nagyon top vagy a témában, tényleg jó olvasni. :)
És le is hagyja őket még egy sima gyalogos paraszt vagy tehéncsorda is, annyira lassúak a jócskán felduzzadt létszám miatt. :)
Én speciel szerettem a hasonlóan nagy hordákat saját elit branccsal egyedül bezúzni, manuálisan feltolt csata létszámmal (200-as limitet lazán kezelte az öreg e8400-as procim), ami jóval meghaladja a játékon belül beállítható értéket. Amikorra ekkorára bővül a létszám, addigra az eredeti alapot jelentő sereg egységei elhanyagolható mennyiségben lesznek csak jelen a többiekhez képest, köszönhetően főleg a kiszabadított foglyoknak (nagyon gyakran parasztok).
No persze a siker érdekében meg kellett emelni az erősítés limitekkel (tehát a szokásos 3-4 helyett résztvevő oldalanként 8-10 reinforcement wave-vel), mint alapból azt a játék engedi. Így ugyan benne volt, hogy teszemazt 10-en álltunk fel 120 ellenféllel szemben (van az a túlerő aminél a magas skill-ek sem segítenek már), de amint 2 emberem leesett már jött is az újabb erősítésem és így szép lassan elkoptattuk a sztyeppe urait. :)
A játék saját korlátozott létszámaival és kis mennyiségű erősítési hullámaival sajnos nagyon sok fordulós meccs lenne ezt levezetni aminek hátránya ugye, hogy mindig csak az utolsó teljes fordulóból generálódik a loot, addigra meg már csak a hulladék marad, akiktől még magas loot érték mellett sem lehet jó cuccokat szerválni. Plusz ha volt esetleg elfogható nevesített vezér akit lecsapott első körben a játékos, akkor azt nem fogja tudni elfogni, mert a későbbi csörtékben már nem vesz részt. Ez egy noldor vezér vagy király megfogásakor, netán neves rabló hordák vezéreinek elfogásánál nagyon nem mindegy, mert így az ember qualis gem-et bukik vagy épp spéci fegyvert amit kizsarolhatna belőlük.
Mondjuk a legnagyobb eddigi sereg amikkel találkoztam az nem jatuk-ból állt (bár a 3000-es létszámot ők meglepően hamar összehozták), hanem a three sisters, meg a snake cult tudott igazán meredek létszámokat produkálni. Ja meg a helyi Dózsa féle parasztfelkelés. 5000+-os sereg, benne 30 hero adventurer-el, néhány rogue squire-rel és a többi majdnem mind paraszt, azt ez a brancs úgy rágta át agát az egyesített hadakon és fogta el a vezéreket, hogy csak na; azt végül jöttek a csajok és elkalapálták őket, irgalmatlan nagy haderőre téve szert, amitől lényegében mozdulni nem bírtak már).
Oda kell terelni a teheneket. Odamész hozzájuk mint ha egy másik sereget akarnál letámadni vagy a vezérükkel beszélni és akkor aktiválódik ez a lehetőség, aztán mehet a terelés. Maradj mögöttük és terelgessed őket a megfelelő irányba. Ha ellenfél vagy másik brancs közelíti meg őket, akkor azzal ellentétes irányba indulnak el, tehát amikor te tereled őket akkor másokra is terelőként reagálnak, szóval lehet szórakozni a dologgal jó hosszan, pláne ha messzire kell eljuttatni a csordát. Bármikor újra rájuk mész akkor megállíthatod őket. A lényeg, hogy mindig maradj mögöttük azon irányban ami ellentétes azzal amerre terelni akarod őket.
Vagy lehet letölteni mindenféle editor-okat amikben átállítható a boci követő üzemmódra, ekkor megy előttük a csapatod ők meg követik (csak ne maradjanak le nagyon és ne menjen a közelükbe más mert akkor megállnak / a másik bandát kezdik követni). Például ha jól emlékszem akkor ezt a Morgh's editorral is meg tudod csinálni, amivel egységekbe meg más dolgokba tudsz belepiszkálni. Utoljára szerkesztette: SaGa Jr, 2016.02.15. 08:08:14
A noldorok ilyenek (ne aggódj, egyes Jatu formációk legalább ilyen meredekek lesznek). A noldor-ok által használt íj meg ráadásul az átlagosnál kicsit gyorsabban repíti ki a lövedéket, azaz messzebbre tudnak így ellőni, laposabb ívben. Lőtávolságuk olyan 20%-al a long war bow teljesítménye felett van és maga az íj kezelése is gyors mert egy gyors fegyver, szóval rövid idő alatt sokat tudnak lőni. Egyébként semelyik íjásznak/számszeríjásznak/dobálónak nem kunszt nagyot sebezni a feléjük nyargaló ellenfélen. Minél gyorsabban mozog szembe valaki egy lövésszel annál durvább sebzést fog bekapni. Azaz ne feléjük nyargalj egyenesen, hanem kicsit sréhen , az oldaluk felé közelíts. Célt követni nehezebben tudnak így az egy tegeznyi lövedéküket hamar elszórják és akkor már nem annyira durvák. Ez egy alapvető taktika velük és minden lovas sereg ellen. Kicsit mész feléjük majd kanyarodsz és csalinkázva mész a vonalaik felé. Ezzel magadra húzod a lovasokat és mennek utána, az íjászok (ha te voltál a közelebbi célpont) rád fordulnak és téged akarnak leszedni. Kis ideig kergetőzöl így majd kiadod a támadás parancsot a csata elején paranccsal helyhez kötött egységeknek és akkor több esélyed lesz ellenük.
Egy lassú, nehéz harci lovon teljes sebességgel feléjük nyargalva kb triplázzák a sebzést a távharcászok. Gyorsabb lovon teljes sebességen még meredekebb szorzó is összejöhet (négy vagy akár ötszörös is, ezért tud például a kopja is durva lenni és egy csapással likvidálni célpontot pedig alap sebzése nagyon alacsony). Azért például démonokat vagy revenant-ot ők sem kapnak ki egy lövéssel (na ja, 90-es armor a lovuknak meg a célpontnak is, ehhez 138-as erő és 10-es iron skin skill azaz alsó hangon is olyan 200+ HP, a pacinak meg 500+). Kell ahhoz vagy 2-3 találat is. :)
Noldorok alapból ellenségesek (mindenkivel azok, mert mindenki őket akarja). Csak nagyon jelentős túlerővel szabad nekik menni. Kezdetben a viszony -10-es velük. Ezt szépen fel kell tornászni. Erre módszer például hogy távolról követed a csapatukat vagy belecsalod őket egy keményebb ellenféllel való harcba. Amikor megütköznek valakivel, akit te sem kedvelsz, akkor gyorsan be kell ugrani melléjük a csatába (lehetőleg kevés emberre, mert ez neked több renown-t hoz és több viszony javulást érhetsz el ha kevesebben vagytok mint az ellenség akivel megütköztök). Könnyedén lenyomtok mindenkit és az ellenfél létszámától függően 2-4 pontot tudsz javítani a viszonyon. A harc után tipli a környékről mert még mindig negatív lesz a viszonyotok szóval ellenséges célpontként azonosítanak.
A másik módszer, hogy buzogányos, blunt fegyveres egységekkel teletömöd a hadaidat és a veszteségre fittyet hányva lerohanod egy kis csapatukat. A blunt fegyver azért kritikus, mert aki ettől fekszik el az fogoly lehet. A harc után a foglyokat begyűjtöd, majd a troop képernyőn egyesével beszélsz velük és elengeded őket (ahogy például neves foglyokkal tennéd). Minden beszélgetés opcióból elengedett noldor 1 pontnyi viszony javulást (vagy 2?) és kétszer annyi Honor pontot hoz neked. Az sem mellékes, hogy zúzó cuccokkal leabált ellenfelektől többnyire jobb loot esik.
Amint 0-ás vagy pozitív a viszony, lehet menni Laria-ba a kocsmába és ott kicsit diskurálni a boltossal. Ha megoldod az ő feladatát akkor megmondja merre leled a városukat.
A végső győzelemhez olyan 40-60 körülire vagy még magasabbra kell velük felvinned a viszonyt.
Tűzgyorsaságban meg sehol nem lesznek ahhoz képest mint amikor a karaktered kezébe kap egy sapphire rune bow-t. Ha úgy tűnt a noldorok gyorsan lőnek, akkor azt az íjat kész nyílszórónak fogod érezni. No persze ehhez a cucchoz nem kevés dolgot meg kell tenni, boltban nem kapja meg az ember. Illetve a két hős noldor vezér egyéni fegyvere (egy piszok jó kard és egy nagyon tápos íj) szintén igazi csoda a játékban. Megszerzésük persze nem is könnyű (még a királyok fegyvereit is előbb beszerzi az ember mint az övékét, pedig azok sem a könnyen megszerezhető eszközök). Utoljára szerkesztette: SaGa Jr, 2016.02.14. 15:58:13
Igazából nem érdemes velük összeakaszkodni, mert a teljes nyeréshez nagyon jóban kell lenni velük. Először ellenségesek, de ha beállsz egy-egy csatájukba melléjük, akkor javul a viszonyod velük. Amíg pozitívba nem fordul, inkább kerüld őket messziről. Egy bizonyos pontszám felett még a rejtett városukba is eljuthatsz.