Bound játék term, iszonyatosan kemény mind Oleden mind VR-ban (mondjuk az is oled...). Megnéztem ips monitoron is, úgy meg szarvót. Na erre varrj gombot.
Mi van: időközben te is felcsaptál telemarketingesnek? :D Ha a C6 tetszik, akkor legalább azt reklámozd már :P Csak aztán úgy ne járj, mint az az egykori SG-s kolléga, aki végül sakk-mattot adott önmagának egy figyelmetlen kijelenésével ugyanis..
a Bound játék inkább való egy ips moncsira, mintsem egy oled tévére, a Bound film pedig mivel erősen 18-as karikás, marhára nem való egy "jánynak". Inkább egy erősebb idegzetű felnőttnek, de az is lehetséges, hogy én vagyok csak maradi és lassan kimegyek már a divatból :D
Én maradok a C6-nál de Irány a bolt! Utoljára szerkesztette: ItaloMucsacso70, 2017.07.09. 14:39:02
Persze vágom. De hát egy tévénél meg ugye alap a DVB-C tuner is, illetve az általa fogható tévécsatornák műsorai, amit meg helyből elutasítasz.
Csak erre reagáltam: ".. 55ös oled helyett a 24es ips moncsin folytatnánk a Bound-ot.." Igaz, nem jelezted a filmről, vagy a játékról van szó.. Utoljára szerkesztette: Zephyr Retiring, 2017.07.08. 20:45:18
Monitorom nekem is ips, sőt a tabletem meg telefonom is. Mind fasza, közös bennük hogy világosban használjuk őket, így a kontraszt tökmindegy. De pl este az ágyban kiveri a szemem az Ipad feketéje szal nem 100% ideális.
Te, győztél IPS for life, remélem egyszer én is megvilágosulok. És teszteltem, tényleg gyermeteg tévén játszani, jányomat megkérdeztem még lenne ha holnaptól az 55ös oled helyett a 24es ips moncsin folytatnánk a Bound-ot, úgy nézett rám mint egy hülyére.
Látod, ez is egyfajta életkép amit festesz magadról. Neked egy tv-n a játék a fontosabb, nem a tv adások. Bár aki kicsit igényesebb, az marad a monitornál játék célra, hagy ne ecseteljem miért is. De ahogy írtad is, ez preferencia függő, bár magát a szót inkább a marketing területén használják. Ettől még értem mire céloztál :)
A korábbi kérdésem a tv-zési szokásokról pedig némi cinizmussal párosult. A helyes kérdés részemről inkább az lett volna, ki mire szeretné használni az új tévét? :) Amúgy számomra egyértelmű, hogy csak öregíted magad (bár feleslegesen) mert a szavaiddal úgyis mindig elárulod magad.. Ha nem huszonéves vagy, akkor meg legalábbis pontosan úgy gondolkozol, mint az a korosztály.
De megértem én, hogy nem lehetünk mind egyformák. Én elfogadom, hogy neked más dolgok fontosak egy tévén, de neked is ideje lenne elfogadni, hogy másoknak meg más dolgok fontosak. Ha ez nem sikerül, akkor idővel mivel csak magadat bosszantod (pl. azzal, hogy másoknak nem fontos az oled) senkinek sem teszel jót..
U.i: ha pedig mégis tévednék, és idősebb vagy 15-20 évvel mint gondoltam, akkor lassan ideje lenne felnőni nem gondolod? :D
Fald LCD >>> Edge lit LCD, én errôl beszélek. Nyilván 200-300k és alatti árkategóriában nincs alternatívája az LCD-nek, sajnos a piac így alakult. Monitoron meg dolgozni kell, nem játszani, én a kanapégaming híve voltam mindig is, de ez is preferencia függô.
Tévéadás: egyszer azt kérdezed hogy a szórakoztató appokkal/forrásokkal szénnészaturált piacon ugyan ki néz még tévét. Aztán azt írod hogy kb mindenki. Mostakkr hogy vanez?
A képminőség hogy jön ide? Vagy az, hogy egyesek beérik a crt-vel? Akár tetszik akár nem, még manapság is legtöbbünk tv adás nézése miatt akar tv-t venni. Ha játszani akarnak, arra ott a monitor, ha meg házimozizni, arra meg ott a projektor. Mármint azoknak akiknek telik rá. Az általad hulladéknak titulált edge led szerintem jó alternatíva lehet azoknak, akik lecserélnék a régi crt-t valami szebb képminőségű tv adás nézésére is alkalmas tetyóra. Persze felőlem maradhatnak is a crt-nél ha akarnak, nekem ugyan nem oszt, nem szoroz :) Én csak annyit tapasztalok mindebből, hogy már kábelen keresztül nézek tv-t, amelyik csatit lehet azt HD-ben is akár, de mivel plazmám van, nálam még a nem HD-ben tolt "kanálisok" képe is első osztályú :P Ha meg 1080p-s tartalom kerül lejátszásra rajta keresztül, a tűéles kép szinte már megvágja a retinámat :D
Egy-két évtizedet dobj rá nyugodtan, Orion megvan, kétcsatorna megvan, telepen nekünk volt elôször videónk, azon keresztül volt elôször távirányítónk. 286-os géprôl álmodoztam kiskoromban, nálunk csak videoton TVC volt, kazettás töltôvel ahogy kell. Jóatyám mindig mondogatta hogy veszünk egyszer bele még 16kb RAM-ot, de végül sose lett belôle semmi.
Edge-led pedig már akkor szar volt mikor kitalálták, képminôséget beáldozni a design (vékonyság) oltárán, ez ilyen millennial dolog nekem, nem nagyon tudok vele azonosulni. Aki 2017-ben beéri a CRT-vel meg analóg adással annak gondolom teljesen irreleváns a képminôség, ami nem baj, de nem tudom hogy jön ide.
@Peti: semmi baj ezzel, nyilván mindenki ismeri a határait, itt inkább arról van szó hogy tévéadásra felesleges high end tévét venni (és vica versa, ha már fasza tévéd van azt nem mónikasóval érdemes hajtani).
Lehet, hogy tudnak az Oledről, csak sajnálnak kiadni 5-600 ezret egy tv-ért. Van az a határ, ami fölött már átverésnek érzi az ember az árcímkét. Nézd meg pl. a számítástechnikát. Azért mert a "gamer" szót odabiggyesztik, máris 3-4 szeres az ára a terméknek. De ez csak a személyes véleményem, nem akarok vitát generálni.
Csak tipp, mert nem tudom a korodat, de úgy sejtem a húszas éveidben járhatsz valahol. Ha igazam van, azt csak amiatt sajnálom, hogy még aligha éltél meg sokmindent, míg az én generációm meg már túl van olyanokon mint a fekete fehér tévék és monochrome kijelzős 286-os procis net nélküli asztali monstrumok :D Mi már akkor imára kulcsoltuk a kezünket, amikor valahonnét kéz alól sikerült beszerezni egy SZÍNES tévét, ami még távirányítós sem volt gyárilag :) Aztán jöhetett egy olyan Videoton, ami már végre távvezérléssel működött, de csak az alapfogalmak voltak meg, ki-be kapcsolás, csatorna léptetése, hangerő, fényerőszabályzó, kontraszt és szín tónus :P Az én generációm, ki sem ejtene olyasmit a száján hogy "kukás edge-led".. Mai napig vannak olyan ismerőseim, akik beérik egy natúr 72 cm-es crt-vel, amin egy kompakt házimozi van, meg valamelyik műholdas tv csatorna analóg set top boxa oszt cső :)
Ti (vagyis a huszonévesek) ezekből kimaradtatok és emiatt más szemmel láttok mindent. A titeket követő generációnak meg alap lesz a 4K dts HD hangzással. Hogy marad e az oled, vagy az ips fejlesztésére szánnak majd időt és energiát, majd az is kiderül egyszer..
Az a vicc, hogy még az én korosztályomból is megdöbbentôen sokan (néznek tévét), persze mindig jönnek a kifogások hogy csak háttérzajnak meghogy csak diszkoverit.
Egy közös azért van bennük: mind kukás edge-leddel tolja, lehetôleg dinamikus módban, ordenáré képpel. Szal igen, nekik az Oled létezésérôl sincs tudomásuk.
Egyszer volt hol nem volt, volt egyszer egy mobiltelefon.. Mindenki csodálta, kinek lett imádta, lehetett vele ismerősökkel és hivatalos szervekkel is beszélgetni. Aztán megindult a fejlődés. Jött az sms, majd követte az mms. Aztán lett wap is, végül kapott egy komolyabb hardvert és egy szoftvert is. Ma ott tartunk, hogy a mobiljainkat már csak elvétve használjuk fizetős, percdíjas telefonálgatásra. Egynémely mai műszer komolyabb hardverrel rendelkezik, mint az üzleti laptopom :D Most ugyanezt a mesét gondold végig marok telefon helyett, televízió készülékkel.. És arra felelj nekem, ki használ manapság egy tévét tévéadások megtekintésére? :D
Oled kontrasztja könyörög azért hogy 2.4-es gammán hajtsd, mélyebb árnyékokat kapsz, teltebb színeket, jobban lemászik a képernyôrôl a kép. 2.2 nappalra való amikor fényárban úszik a szoba, olyankor nem minôségre mész hanem hogy látszódjon rendesen a kép.
Ôszintén megmondom fel sem merült bennem hogy valaki Oleden konkrétan tévéadást nézzen...
Tényleg szőrszálhasogató :P Persze kérdés, hogy kinek mi a jó. Egy átlagosan napi 2-3 órán át tévéző muki amúgy sem fog ilyesmivel foglalkozni. Csak meglesi a sporthíreket, esetleg még ha akad olyasmi műsor, keres valami nézhető filmet oszt ennyi.. Az, hogy egy tévé milyen laggal bír, hány hertzen pörög, vagy hogy milyen felbontásban nézhető, legfeljebb csak párunkat érdekelhet :) Ezt a pazarlásos véleményedet kifejthetnéd részletesebben is majd. Átfutmám, mert érdekel mi is ütött szöget a fejedben. Ez mondjuk elég furán hangzik tőlem így :D
Aki nem követte a "drámát" a Samsung új, kamu QLED sorozatának legalsó tagja a Q7 fényerő "gondokkal" küszködött néhány tesztben (min 1000 nitet tudnia kellene, de olyan 700-nál megállt a mérő sokaknál). Már vagy 2 hónapja megy a fejvakarás meg a flém, Samu defense force minent bevetett: szarul mértek, véletlen hibás panelt vettek (2x), majd az új firmware megoldja stb.
A fenti video végre lezárja a témát, kiderült hogy hulladék az összeszerelési minőség (hello leváló KS7000 hátlapok), szállítás közben a LED fényét eloszlató diffúzor lapok elmozdulnak, ezért csökken a fényerő. A hiba gyógyítása egyszerre mókás és rémisztő. Tanulság: ha Q7-et veszel ne vidd ki a Samu gyárának raktárából :)
Mindez egy 700 ezres tévén (55 coll). Röhely.
Kellemes pihenést :) Másnap, az ember sokmindent másként láthat.. Amúgy jómagam is sokat és sokmindenről filozofálgattam már. Nem érdemes nagyon mélyre menni semmiben, mert egy idő után már azon fogsz merengeni, hogy igazából semmi sem fontos azon dolgok közül, amiket addig annak hittél :P
Akko legyen, 24hz az aranymetszet, evolúciós elôny, legjobb a szemnek és a léleknek, ezen ugyan nem fogunk összeveszni. Hogy miért nem 23 vagy 25 azon a filozófusok a mai napig vitatkoznak. (24p egy digitális jelszabvány, hogy mi köze a harmincas évek mozizásához eltöprengek elalvás elôtt, hátha megvilágosodom)
Ez most 3 állítás tőled és egy idézet tőlem. ismét érdekes vizekre eveztünk, mert a 3 állításodból egyikkel sem tudok egyet érteni, sorry. Önszorgalmi olvasnivaló: Mi az a 24p, és mire jó? (jövő hónapban lesz épp tíz éves a cikk róla)
24p-nek nincs nagyon analógja, talán a qwerty billentyûzet kiosztás amit direkt úgy alkottak meg hogy a lehetô leglassabban lehessen rajta gépelni, de mindenki megszokta, ezt használjuk.
"Valaha ugyanezeket az elveket követve megfigyelték, hogy az emberi szem által közvetített képeket az agy legkellemesebben akkor tudja követni, ha 24 képkockát érzékel másodpercenként."
Sajnos ilyen nem volt, kizárólag költséghatékonysági okokból lett 24, ha mehettek volna lejjebb, megtették volna. Ha fogsz egy csecsemôt és 10 éves koráig csak 60 fps mozgóképet mutatsz neki sikítva rohanna ki a szobából egy filmanyag láttán.
IPS téma: azér' a 65%-os fénysûrûségkontraszt már gyanús volt :) (ha a 4:2:0 chroma subsampling koncepciója nincs meg érdemes utána olvasni, én ledöbbentem hogy mennyi színinfomrációt ki lehet hagyni a képbôl úgy, hogy észre se veszed a különbséget)
Ez a téma egy kicsit olyan, mint a hangok világában.. Képzeld el, hogy a 24 képkocka/másodperc, az az audió CD. A legtöbben ebben a minőségben szeretnek zenét hallgatni és ennyi a lényeg. Ott is vannak akik a HD felbontású hangokra esküsznek, míg mások meg beérik egy 320-as bitrátájú MP3 fájlal. Ott sem érdemes ebben jobban elmerülni, hiszen az audió CD pont az emberi hallástartomámy skáláján mozog. Valaha ugyanezeket az elveket követve megfigyelték, hogy az emberi szem által közvetített képeket az agy legkellemesebben akkor tudja követni, ha 24 képkockát érzékel másodpercenként. Lehet különbségeket tenni, érzékelni és értékelni is, csak felesleges. A képfrissítési frekvencia pedig egy másik kérdéskör már...
A vicc az hogy objektíven a HFR jobb. Mindenben: folyamatosabb, tisztább, élesebb. Viszont a nép az elmúlt 100+ évben hozzászokott a 24 frém érzéséhez a moziban, iszonyatosan fura érzés nagyobb frémmel filmet nézni.
Van akinek csak "gagyinak" tűnik (mint egy szappanopera), van aki fiztikailag hányingert kap. Semmi racionális magyarázat nincs rá, egyszerűen társadalmilag hozzászoktunk a 24 hz-hez.
Tévé ipar egyébként jó dolgokok pörög: nagyobb színtér, nagyobb fényerő, alacsonyabb input lag, variábilis frissítés (kb mint a G-sync), HFR.
A felsoroltak csak példák voltak , de biztos lenne még mit fejleszteni ha nem ilyen konvertálásra kellene forditani a fejlesztést.Amióta megvolt ez a nagy digitális átálás, már megoldották volna a nagyobb sávszéllel okozott gondokat is. Nem tudom ilyen opciokat bekapcsolni és kipróbálni, mert még csak egy ezeréves 32"os samsung HD ready TV-m van .Egyenlöre csak nézegetem az ujakat, de mindig lebeszélem magam a váltásról, mert szinte nem is nézem, max az F1et nézem rajta .
Az emlitett hobbyt filmet nem láttam 48ban, de nem tudom hogy mit változtat azon ha a felvétel és a lejátszás is azonos sebességen megy, azt el tudom képzelni ahogy a leirásban is volt, hogy az eredetihez képest gyorsitanak a lejátszásnál az rosszul néz ki, de ha minden egységes abban mi a rossz?
Mostanában jön a HFR (high frame rate) adások tesztje a fejlettebb országokban, de ez inkább sport-közvetítéseknél lesz használva. Az egyik gond az hogy a 24/25/30 hz-hez képest 2x akkora sávszélesség / tárhely kell, műsorszórásban ez nagy kihívás.
A másik hogy a nép nem nagyon szereti, Hobbit 2 48 fps verzióját mindenki fikázta, Ang Lee új filmje 120(!!) fps-el forgott, aki látta azt mondja gyönyörű de nézhetetlen. Told maxra a Motion processinget a tévéden és próbálj meg egy filmet így végignézni: van akit nem zavar az iszonyatos szappanopera-effekt, de a legtöbbek falnak mennek tőle, HFR pont ugyanezt csinálja. Egy teljes generációnak kell only-60fps kontenten felnőnie hogy ez változzon.
Nagyobb kontraszt alatt nem tudom mit vársz, Oledek tudják a végtelent, igazi Qled is ilyen lesz várhatóan, ennek fölé nagyon nem lehet menni. Felbontás oldalon már a 4k is túl sok 60" alatt.
igen ezt régebben olvastam, de akkor sem értem, hogy miért kell ennyire megbonyolítani a dolgokat és lépnek túl a múlt századi technológián és állnának át egységesen 60hz-re mind a film felvételénél mind a lejátszásnál. Így egy csomó felesleges hibaforrást és dolgot kizárhatnának, mindenki egységesen ugyan azt látná a moziban és otthon is. Sokkal egyszerűbb készülékek lennének esetleg a fennmaradó erőforrásokat a tényleg fontos újításokra lehetne fordítani, a jobb kontrasztra vagy a nagyobb felbontásra.
Amivel én szemezgetek, ott a DTS alap, 4K-n is pixelhű megjelenítést ad (4K 30p-ig), tru-4K engine, real cinema 24p alap, UCI 900 Hz, fénysűrűségkontraszt 65%, és csak 108 wattot zabál 55"-lal.. Nektek persze nem javaslom, mert ez "csak" egy szimpla UHD IPS panel.. Utoljára szerkesztette: Zephyr Retiring, 2017.07.04. 21:29:03
Annyira nem nyilván, én Oledem pl nem tudja (reverse pulldownt), át kell állítanom kézzel a jelet 24 hz-re ha helyes kandenciát akarok filmeknél. Ráadásul PCvel használom, 24p-ben nem hajlandó teljes 4:4:4 chromát küldeni csak 4:2:0-t, gyakran emiatt hagyom is a francba, MadVR elég jó munkát végez a saját 24->60hz skálázásával.
Nyilván. Mármint ha minden egyéb feltétel is adott (forrásanyag, lejátszó..) Viszont az még a plazmán is látszik, hogy kib@szottul pöpec így nézni 24p-ben rögzített mozifilmet
Nagyon fain összefoglaló, azóta annyi történt hogy egyre több tv tudja már a 2:3 reverse pulldown-t, konkrétan felismeri hogy a 60hz-es jelben 24 fps anyag van "elrejtve", és szépen "visszaegyengeti". Nyilván csak 120hz panellal lehetséges.
Szóval mint a cikkben is említették, nem árt ha a tv kezeli a 24 Hz-et.. 2 kép van, görgess lejjebb is.. Az LG-ken van egy "info" gomb, amivel ez a menü előhívható:
24 kepkocka még a 30-as évekből maradt ránk, elsősorban azért ennyi, mert ez volt a legkevesebb amit még relatíve folyamatosnak lát a nép, a filmtekercs ugyanis nagyon drága volt.
Azóta a nép megszokta, mikor a Hobbit 2 kijott 48-al, mindenki utalta, volt aki rosszul is lett tőle.
30 kocka se folyamatos, csak azert ennyi mert ez az amcsi/japán régi analóg adás frissítésének fele, ami meg azért 60hz mert az elektromos hálózatokhoz ez passzolt (crt-nél ez fontos). Időközben persze a HDTV szabványok is 60hz-re lettek belőve.
Ezek pont nem így vannak, de már egyszer leírtam. Az LCD-k sorfelbontása 300, képjavítókkal 600. Míg plazmáé 1080. Az 1080p tartalmat meg pont játékok esetén pixel pontosan látni fogod, tehát igenis számít az 1080 sor. Lásd előző hozzászólást. Az LCD válaszidő pedig max a monitoroknál 10-20ms. TV-kben más a helyzet. Ott a legtöbbnél kispórolják a megfelelően gyors elektronikát, az input lagot beáldozva.
Én viszont a 24 képkockát nem tudom hova tenni, mert ha jol tudom akkor kb 30 kép/s az ami folyamatossá tesz egy képet , most akkor a 24et miért erőltetik, és miért nem próbálják , hogy több képfrissítéses technikát fejlesztenek ki? a technológia tudná már. és az még hagyján ha a film 24 kép/s , de a kijelző meg 60hz-en frissít.ha a kijelzők 120hzen mennének akkor még talán érteném a dolgot. ÉS akkor jön a képtörés meg hasonló mizériák. Játék alatt ahol valós időben számítódik a jelenet ott tudnak azért játszadozni a különbözö technologiákkal mint a v-sync és társai, de ha a fenti képfrissitésre állna át minden akkor eleve nem is kellene kifejleszteni ilyeneket miatta. DE még annál is behoztak egy köztes teljesen uj frekvenciát a 144hzet a freesync-nél , mikor az sehova nem passzol. Ugyan ezt eljátszották a HD ready és a HD felbontásoknál a felbontás meghatározásakor. Ott is a HDready képpontszáma nem egyezett meg a hasonló kategóriába sorolt filmek felbontásával akkor meg hogy játssza le az ember pixel helyesen? A CRT-k 4:3as világában , jöttek az alul felül fekete sávos filmek a 16:9es aránnyal, erre megjelentek a LCD-k 16:10es aránnyal, hogy megmaradjon a fekete csik. ÉS még rengetek ilyen felesleges dolgot lehetne felsorolni ami nem hogy egyszerűsítené és jobbá tenné a film nézését inkább csak bonyolítja és felesleges gondokat okoz.
Nem értek egyet, PC játéknál pont mindegy, 60 hz anyagot faszán jelenítenek meg a Sample&Hold kijelzők is, oda nem kell impulzus. 24/25/30 hz-nél (és alatta) releváns csak ez az egész történet.
" ami mind az 1080 sort tudja frissíteni egyszerre, szemben az lcd-k legjobb esetben is 300-ával"
Ez tipikus félreértés (nem a te hibád), semmivel sem frissít több sort egyszerre egy Plazma mint egy LCD, csak a szemed máshogy dolgozza fel (részletek előző hsz-emben). Hozzáteszem a normál filmanyagon alapból szokott lenni blur, szal ha kimerevíted a képet, úgy sem lesz meg a 1080 sor, max a tesztábrán.
LCD válaszidő 10-20ms, ez 60 fps mellett (16ms-enként frissítés) már valóban okoz egy kis lágyítást/blurt a képen, kb annyira zavaró mint a foszforlag szvsz, szal ez inkább döntetlen.
A mozgásmegjelenítés onnantól válik fontosabbá, sőt, kritikussá, hogy PC-ről akarod hajtani, pl játékhoz. Ugyanis ahhoz, hogy HDMI-vel PC-re kötve értékelhető input lagod legyen, ki kell kapcsolni minden képjavító eljárást. És itt vérzik el minden LCD azonnal. Lehet ugyanis, hogy a fekete bevillogtatással, meg egyéb maszatolásokkal az LCD is közel jó mozgásmegjelenítést tud, amint ezeket kikapcsolod, egy sapka szart nem ér. És ez amúgy sajnos OLED-re is igaz. Ezzel szemben plazmán nyugodtan lehet mindent offra tenni, akkor is jó a mozgás rajta, hála az impulzus módnak, ami mind az 1080 sort tudja frissíteni egyszerre, szemben az lcd-k legjobb esetben is 300-ával, plusz azoknak pixelenként is nagyobb a válaszideje, és utánhúzása (aura).
Nem írsz hülyeséget, csak ez két külön dolog, mindkettő igaz, de nincs közöttük összefüggés.
Képpont szintű vezérlés: igen, pixelenként megy Plazmánál és Olednél, emiatt hatalmas a kontraszt (ie. szuper fekete). Mozgóképfelbontásban ez viszont semmit se számít, Oled mozgás alapból full ugyanaz mint az LCD-nél.
Impulzusos megjelenítés: ez befolyásolja a mozgó tárgyak érzékelt (!) élességét, CRT és Plazma is ezt használja szemben az LCD/OLED ún. Sample & Hold módszerével.
- Az impulzusos vezérlés minden frissítési ciklusban (legyen mondjuk 100hz az egyszerűség kedvéért) megjeleníti a kért színt minden pixelen, majd elsötétül, majd megint megjelenít, megint elsötétül, mindezt 100x egy másodperc alatt, gyakorlatilag villogtatja a képernyőt. (Emiatt zavarja az arra érzékenyeket a vibrálás)
- A Sample&Hold megjeleníti a kért színt, majd azt kint tartja addig amíg új szín megjelenítésére nem kap parancsot, nem vibrál egyáltalán (LCD-nél a háttérvilágításra használt LED lámpa villoghat, de az más tészta)
Az egész érdekes és röhelyes egyszerre, a háttere az, hogy a "mozgókép" igazából nem az, csupán állóképek sorozata, de az agyad (és a szemed) becsapódik, mozgásnak érzi. Mozgó tárgyat az ember szeme önkénytelenül is követi (sőt, elé nézünk egy kicsit), viszont itt a tárgy nem mozog, csak 1/24-ed másodpercenként ugrál. Mivel a szemed mozog viszont a kép egyhelyben áll (legalábbis 41 ms-ig) a RETINÁDON elmosódik az alak egy picit.
Az impulzusos megjelenítés azért jó, mert a fekete frame (ugye 100x másodpercenként) kvázi reseteli a szemedben a képet és ha olyan gyorsan történik (a vibrálás) hogy nem veszed észre akkor sokkal élesebb az érzékelt alak. Ezt próbálja emulálni a BFI (Black frame insertion), konkrétan fekete állóképeket erőltet be két frame közé.
Szerk: LCD esetén van valós elmosódás is a panel relative lassú válaszideje miatt, ez igazi blur ami a képernyőn és nem a szemedben keletkezik, de a mai paneleknél nem ez a meghatározó (OLED válaszideje két tizedessel gyorsabb, mégsem jobb a mozgófelbontás a fenti okok miatt) Utoljára szerkesztette: partizan182, 2017.07.04. 11:19:36
"továbbra is élek a gyanúperrel hogy a kontraszt babonázott meg (tud ilyet)."
Én nem fogok ellenkezni veled ezzel kapcsolatban, simán lehet hogy igazad van. LCD-n nem tetszik amit látok, Plazmán igen. Kiállított OLEDen meg csak tetűlassú demóanyagokat láttam eddig, semmi véleményem nincs. Az nyilván káprázatos volt.
" (tűz, robbanás, füst) mind tökéletesen kezeli az LCD is" ezzel a résszel vitatkoznék csak, de betudom annak amit írtál ezeknél is: "a kontraszt babonázott meg (tud ilyet)."
Kicsit hogy a technológiai oldaláról is beszéljünk és számomra is világosodjanak ki sötét foltok: Én régen valami olyasmit olvastam az első plazmavétel előtt(majd javíts ki ha orbitális hülyeséget írok), hogy plazmánál minden egyes képpont külön van vezérelve, emiatt (is) van a klassz mozgásmegjelenítés illetve a Szuper fekete, hiszen adott képpontoknál "ki is kapcsolhat", ezért nem lesz soha az LCD -n olyan fekete mint plazmán mert ott az egész panelre van világítás nem képpontonként. Nagy hülyeséget írtam? Erről a BFI ről már hallottam, hogy ezt várják a mainstream OLED ek esetében mostmár kb akkor van fogalmam róla mi is ez a BFI. Igaz számomra érdektelen olyan szempontból, hogy én amíg az 50GT60 be nem döglik tuti nem cserélek tévét, az egyszer biztos.
Na várjál, ez az elmosódás kizárólag svenkeknél ill. gyorsan mozgó horizontális tárgyaknál megfigyelhető, a többi példád (tűz, robbanás, füst) mind tökéletesen kezeli az LCD is, továbbra is élek a gyanúperrel hogy a kontraszt babonázott meg (tud ilyet).
LCD-n egyébként van BFI (pár oleden is), ez kb a plazma villogását emulálja, így ott is megmarad a mozgókép-felbontás. Cserébe villog meg sötét, mondjuk plazmánál világosabb. Kicsit megdöbbentett mikor tegnap olvastam a VT60 tesztben hogy a sima checkerboard patternen (50% ABL) kb 65-70 nitet tud, mondjuk az a 60 collos volt.
"(LCDn/Oleden a gyors mozgás olyan mintha kisebb felbontású lenne, nem pixeles, de a részeletek elmosódnak). "
Tőlem mindegy hogy fogalmazunk, sőt akár azt is mondhatom hogy a te megfogalmazásod a pontos, a lényeg az utolsó 2 szó amit írtál. "a részletek elmosódnak"
Ez a lényeg, én technikailag nem értek annyira hozzá mint te de ezt tapasztalom LCDknél és ez nem tetszik.
Tömeg vs mozgás: az a vicc hogy hasra a nép 70%-a sokkal simább mozgással nézi a műsort mint te (mi), Normal/Kiemelt módban van az összes tévé szinte, ott meg ezerrel megy a frém interpoláció (a maga szappanopera effektjével). Meg a dinamikus kontraszt. Meg a 80-ra csavart saturation. Meg az élkiemelés. Meg a 8 ezres színhőmérséklet.
Szóval igen, az átlag igényesség messze van attól hogy a mozgóképfelbontás egyáltalán szóba kerüljön...
(igyekszem kevés lenni, de nagyon érdekel a téma, előre is elnézést)
Az a vicc hogy a lenti pontok nagy részének (lemenő nap, robbanás, tűz) semmi köze a mozgáshoz, ezek a plazmád hatalmas kontrasztja miatt ütnek ekkorát, ezért is mondják az okosok hogy ez a legfontosabb a képminőség szempontjából.
Mozgásban a plazmának egy előnye van: impulzusos megjelenítés miatt a szemed két frissítési ciklus között "resetel" emiatt a gyorsan mozgó tárgyak részleteit jobban ki tudod venni (LCDn/Oleden a gyors mozgás olyan mintha kisebb felbontású lenne, nem pixeles, de a részeletek elmosódnak).
24 frém monitoron: na ez egy harmadik történet, kandencia-egyentlenségnek hívják (másképp 3:2 pulldown). A lényeg hogy egy 60hz-es jelbe nehéz 24 képkockát egyenletesen belerakni (ugye nem osztható maradék nélkül), ezért minden páros frémet 2, minden páratlant 3 frissítési ciklusig jelenít meg (3:2 pulldown). (Még egy maradék mindig van így is, kb percenként dupláz egy frémet hogy kompenzáljon)
Emiatt érzed a rángatást, mintha a proci szenvedne, ez minden 60hz-es képernyőnél így van. Emiatt volt a plazmák nagy része 72-96 hz (3x/4x 24 hz), illetve a komolyabb LCDk (+ összes OLED) 120 hz-es, ezeken meg lehet jeleníteni egyenletesen a 24 kockát.
PC-n MadVR-ban van opció a frame smoothingra, ez nem rak be interpolációt de a kandencia egyenetlenséget elég hatékonyan gyógyítja.
24frém: Nekem monitoron van bajom vele...az én szememnek egyszerűen "szaggat" Nem tudom jobban megfogalmazni. Mindig amikor 24fps filmet nézek a monitoromon olyan érzés mintha 99% on terhelt procival néznék filmet(kb így tudom megfogalmazni). Érdekes, a plazmákon tökéletesen "smooth" (az érzés) nem tudom miért. Az IPS Lcd monitoromon fos(soha nem nézem emiatt rajta). Tehát nekemis van bajom vele, de csak a monitoron.
Dehogy legyintek rá. Leírom a tapasztalatomat. Elhiszem, hogy az OLED feketébb egy percig se tagadtam, de abban erősen kételkedem, hogy én sötét szobában látnék különbséget. Tehát hogy a koromfekete és koromfekete közötti átmenetet az én 40 éves szememmel meg tudnám különböztetni.
"mozgásmegjelenítés számomra elég misztikus dolog: mit értesz pontosan alatta?" Sorolok pár példát,számomra mit jelent. -Objektumokat a mozgás egész fázisa alatt egyben látom , nem látok a szélein kockásodást, artifactot, pixelesedést(LCDnél katasztrófa szerintem pl egy gyorsan elrepülő helikopterre gondolj, éppen zuhanó repülőgépre, becsapódó robotra(transformers akármire ami gyorsan mozgó nagy objektum). -Színátmenetek, pl szürke! Na itt a Plazma szerintem köröket ver az LCD re egész egyszerűen más kategória, de gondolhatok péltául olyan fényváltozásokra mint a lemenő nap..na az ilyesmi a plazmákon hihetetlenül mesés, az lcdken(amiket én láttam...:(). -Árnyékok, füst, robbanások, tűz(!) stb...nem tudom pontosan leírni a plazmánál rengetegszer érzem azt mintha ott lennék a filmben, figyelném a filmben lévő szoba, repülőtér bármi sarkából a "helyben" történő eseményeket. Soha nem éreztem ezt LCD nél...és nem csak a mozgás miatt, a természetes színek hiánya miatt is vagy nem tudom. A Tűz egyébként egy nagyon jó példa lehet, rakj egymás mellé egy ugyanakkora méretű lcdt és egy plazmát(persze nyilván nem tudod megoldani, nem lesz otthon mindkettő) és rakd be rá azt a "csatornát" amin kandallótűz van 24 órában. Nem vicc, van ilyen csatorna asszem az UPCNél, és ülj le elé egy viszonylag sötét szobában mondjuk 1-1.5 méterre. Hidd el ott látni fogod mi a különbség a két mozgásmegjelenítés között... Számomra valami ilyesmi a mozgásmegjelenítés...bár elég nehéz megfogalmazni.
nem töksötétben láttam a panát, elismerem, de ne legyints rá kérlek: az oledeket se töksötétben látom és mégis...... ;) és még ha vt50 volt is - az se gagyi kategória ;) (sajnos a vt60/zt60 már soha, sehol nem került elém :( )
mozgásmegjelenítés számomra elég misztikus dolog: mit értesz pontosan alatta?
Én a 24frém buzgárja vagyok, ami ennél több, az számomra film esetén hányingerkeltő, visszatetsző - képtelen vagyok elviselni. Nézem 4+ méterről az 50"-et és onnan egy dolog szembetűnő csak: kontraszt (színek, persze, de nem vagyok fotós, csak azt veszem észre, ha NAGYON kilóg a lóláb - márpedig még az lcdmen se lóg ki ANNYIRA (ill. ha mégis: megszoktam....). Felbontás, pixelek és társai - pláne mozgás közben - innen aligha érzékelhetőek, az átlagnak legalábbis biztosan nem.
Mert az emberek inkább vesznek olyan készüléket, amiben jelen vannak az "okos" funkciók, mint olyat, aminek megfelelő a képe. Mondjuk, ennek is meg van az értelme: legalább egy okos legyen a családban... Sajnos, ez nem irónia.
" Mozgásmegjelenítést a piac berakta a [don't care] dobozba, elég szopó annak akinek ez fontos :("
Én azt nem értem, hogy ez hogy lehet tömegeknek lényegtelen/nem fontos. Ha senki nem venné az LCDket, mert "igényesebb" lenne a "tömeg", technológiailag nem itt tartanánk, mert a gyártók rá lennének jobban "kényeszerítve" a fejlesztésekre, hiszen nem lenne bevétel.
Hogy lehet ez nem fontos egy (manapság elterjedőben lévő 65" os tv árakat figyelembevéve) 300-600ezer Ft os TVnél ? Hogy jutott el ide az "emberiség"? Hihetetlen...
Huhh, kezdem azt hinni, hogy etetés van folyamatban, de lassuk :)
Kontraszt fontosságát nem én találtam ki, hanem az ISF, de ők biztos nem értenek hozzá. Fehéregyensúly D65-re ez alap, de ezt a mai tévék 95%-a tudja, Rec709 színteret meg kb 100%, szal igazán eltérések a kontrasztban vannak.
LCD-n egyetlen pixel sem világít, legdurvább plazmák feketéje 0.004 nit körül van ANSI-n ami baromi sötét de nem mérhetetlen.
@Sheltem: Oled fekete tényleg arcon töröl, nemhogy a káva, azt sem tudod hogy a tévé hol kezdődik full sötétben. Mozgásmegjelenítést a piac berakta a [don't care] dobozba, elég szopó annak akinek ez fontos :( Majd jön a HFR, sportnál hozzászokunk pár év alatt, nem lesz olyan fura érzés filmezésnél sem. A root cause a 24fps (üdv 30-as évek technológiai limitációja) nem a sample&hold, nagyon gyors mozgás a impulzusos kijelzôket is "megfekteti" (persze nem, hisz a blur a retinádon keletkezik, de érted), meg a foszforlag se öröm. Utoljára szerkesztette: partizan182, 2017.07.04. 07:29:11
"és elfogadom, hogy jobb a gt60, csak az emlékeim (VT50 vagy 60-at láthattam?) alapján a fekete ott se ANNYIRA fekete"
Hát hallod, én nem tudok elképzelni ennél feketébb feketét(sötétített szobában!).
Amikor nem tudom hol van a kép alja és hol kezdődik a káva, számomra az az abszolút fekete és itt konkrétan ez van, még sz*r SD tv adnásnál is.
3 dolgot tudok elképzelni -én kifoghattam egy "jobb" példányt (???) -Lehet hogy ahogy írod a VT50 et láthattad? -Nem besötétített szobában nézted? (ezis lehet simán, nappali fénynél közel sem annyira fekete az a fekete).
Amúgy egy icipicit énis beszállnék a "vitába" , hogy melyik paraméter a legfontosabb. Ugyanis tény, hogy nem érdemes egyenként kiemelni ahogy zephyr írja de ha már KI KELL emelni egyet akkor én ezt választom: Mozgásmegjelenítés.
Kontraszt, Fekete, Képminőség(álló) , színek, fényerő ezekből én bármelyikből beáldoznék gondolkodás nélkül a mozgásmegjelenítésért cserébe.
Ugyanis 100% meggyőződésem -és bár ez a pár tényező összefügg- hogy a mozgásmegjelenítés a filmélmény lelke, a számok(kontraszt és társai) meg engem nem nagyon érdekelnek csak az élmény filmnézés közben. Utoljára szerkesztette: Sheltem, 2017.07.04. 05:44:03
Okosodni mindig jó, kösz, hogy gondolsz rá :D Bár egy kissé leegyszerűsítve írsz, ezzel más se megy sokra, nemhogy én. Nem a képminőség a mindegy, hanem a kontraszt (és az is csak triviális esetekben, mint példát is írtam)..és persze most az egyszer kivételesen picit tévesen mérlegeltél, hiszen nem a kontraszt a legfontosabb eleme a képminőségnek.. Nem is érdemes egyenként kiemelni, hogy mi a fontos, hiszen EGYÜTT minden összetevő fontos. Kontraszt az élesség és a fekete fehér egyensúly miatt, a színtelítettség a szemünknek megfelelő valóságérzet miatt, a fényerő pedi az egyéni fényérzékenységünk miatt. Más fényerő a nekem megfelelő, és megint más bárki másnak.
A gagyi jelzőmön sem kell fennakadni, vagy megsértődni. Az lcd minden pixelben világít (fekete megjelenítése alatt is) míg a plazma fekete meg azért "n.a." mert be sem kapcsolnak azok a pontjelzők ahol feketét mutat, ergó: mérhetetlen :) Hivatalost idézőjelbe nem véletlenül tettem a tesztelők kapcsán. Legtöbbjük azt sem tudja, mi a pattern. Magyarázd már el nekik helyettem légyszi, én ugyanis annyira nem unatkozom :D
A gagyi akciósan is gagyi, ha a képminőség mindegy akkor érdemes a legolcsóbbra menni, képet az is ad. 3 milla nyilván on-off kontraszt dinamikus módban, semmit se ér, az ANSI a lényeg (onoff-ba már az LCD-k is hozzák a végtelent a dimming miatt). Mérni egyszerű, ráteszed a baszt a tévére, kirakod a patternt, megnyomod a gombot azt kész. A hivatalos (??) tesztelők is így csinálják.
IPS LCD: 900-1200 VA LCD: 3000-6000 Plasma: 8000-20000 (ABL miatt a kontraszt valós - különösen letterbox - anyagnál a 30k-t is elérheti) OLED: bele a végtelenbe
Ez nem ilyen péniszdolog, csak simán a kontraszt a legfontosabb eleme a kép észlelt minőségének. Panám/plazám sose volt, ezt nem tudom honnan jött. Utoljára szerkesztette: partizan182, 2017.07.03. 22:56:58
nem versenyzünk, csak ez szám az oka, ami miatt manapság az IPS nem játszik (tévében. monitor/teló elmegy.)
nekem gt30 van és az oled mellett olyan, mint a gt30am egy ips mellett :D (és elfogadom, hogy jobb a gt60, csak az emlékeim (VT50 vagy 60-at láthattam?) alapján a fekete ott se ANNYIRA fekete)
Persze, hogy van olyan helyzet. Ha egy közel fél millás ips tetyót megkapok 100 misiért, akkor én tojok a kontrasztra A 3 millás adat gyári infó a hivatalos honlapról, ha kétségeid vannak, pereld be őket. Amúgy elég profi szaki lehetsz, ha te meg tudtad mérni a Panád kontrasztját. Majd tájékoztasd már a "hivatalos" tévé tesztelőket, hogyan csináltad "..VT60 nem tud ilyet.." Utoljára szerkesztette: Zephyr Retiring, 2017.07.03. 20:26:41
Azt, hogy ips-el sem ér az lcd a plazma nyomába a képminőségre értettem. Remélem felesleges nektek elmagyarázni, hogy mitől szebbek a színek, és mitől folytonosabb a képmozgás egy plazmán..
Van bármilyen olyan helyzet amikor nem akarsz nagy kontrasztot? (Azért megnézném a 3 millás ansi kontrasztot egy LG plazmán, VT60 nem tud ilyet). Kizárólag arról beszélünk hogy nem csoda hogy nem tetted le a hajad a 4k ips paneltől, mondjuk úgy nem videofil közönségnek készült (ó, eufemizmus).
@Borg: full elszoktam a VA betekintési szögeitôl, múltkor aszittem haver 55-ös KU6500-ára hogy limited helyett full RGBt állított véletlenül, erre kiderült h csak odébb kell csusszanni. Szal tradeoff ígyis úgyis sajnos. Utoljára szerkesztette: partizan182, 2017.07.03. 19:14:35
Hogy érted, hogy "még ips-sel sem" ? LCD fronton mindig is a VA paneleknek volt jobb kontrasztaránya. Azok alapvetően jobb választások, ha TV-nek kell, főleg estére, sötétbe, filmnézéshez (és nincs plazma vagy oled). IPS-es LCD TV-t max akkor hoznék számításba, ha monitorként is kell működnie, vagy számít a széles betekintési szög.
És? Versenyzünk vagy mi? Mert akkor beszállok: LG 3d plazma - 3.000.000:1-hez :)
Nyilván egy gagyi lcd még ips-sel sem fog a plazma nyomába érni, de ha nagy kontrasztot akarok, akkor bekapcsolom a plazmát :D
Amúgy egy szóval sem mondtam, hogy ips kijelzős tetyót akarok venni.. Csak leblamálták, én meg kiemeltem az előnyeit. A plazmának is van hátránya. De leszarom :D
1988: az lg megalkotja az első IPS-t, 1100:1 kontrasztal 2017: az IPS panel továbbra is 1100-1200:1-et tud, amit mindenféle bűvészkreténséggel pofozgatnak és bolti körülmények között, demoanyaggal "egész jó"
Én úgy gondolom ez a 2. legjobb készülék ebben a méretben(az OLED mozgásmegjelenítését amíg meg nem oldják plazma szintűre, de ha van is már ilyen tuti fél millió plusz az ára. Ez pedig használtan a felébe került. Ja azért írom, hogy 2. legjobb mert létezik olyan is, hogy 50VT60 ami a csúcskategória Csak szerintem nem ér meg +100 ezret(használtan is annyival több lenne) egy kicsivel jobb fekete(nem tudok elképzelni ennél mélyebb feketét az én szememmel tehát nem lenne előrelépés) plusz azt hiszem pont emiatt a VT60 már ventillátoros lenne a plusz hőtermelés miatt(a GT60 passzív tehát teljesen hangtalan) és a VT60 úgy olvastam több helyen is, hogy hajlamosabb a beégésre jobban kell vigyázni rá(ebben majd lehet van aki megcáfol). Tehát ez a GT60 egy jó döntés volt szerintem mostmár csak az a lényeg, hogy sokáig bírja majd :)
Mielőtt valaki félreérti amit írtam, a G20 semmi másban nem jobb mint a GT60, egyszerűen más szint a GT60.... Ez pedig olyan dolog aminek egyáltalán nincs jelentősége(ki az aki nem szemből néz tvt...senki). Utoljára szerkesztette: Sheltem, 2017.07.02. 12:28:51
Igen, nincs nagyobb élmény mint fullra sötétített szobában elmerülni a feketékben. Nem tudom a stílus begyere-e, de s Pacific Rim / Crimson Peak olyan eszméletlen kontraszttal/feketékkel dolgozik, kicsi híjja volt h el ne csöppenjek, csak ajánlani tudom.
60" alatt a 4k szartse ér, ezt én is aláírom. Kvázi megvetted a legjobb SDR készüléket, egy darabig elleszel amíg a HDR kiforrja magát :)
Hát ez nagyon furcsa amúgy...mármint a nappali teljesítmény. Ugyanis ha szemből nézem(távolság nem számít) akkor fasza a fényerő, de ha 30-40 fokos szögből vagy állva ránézek lefelé akkor sötétebb kicsit a kép. Gondolom ennek köze lehet az Infinite Black Pro szűrőhöz amit a Panasonic használt az utolsó szériában a mélyebb fekete színhez. Tehát furcsa, de a G20 betekintési szöge jobb(ott bármilyen szögből nézem ugyanolyan a kép itt ha nem szemből akkor kicsit sötétebb). Szemből egyébként teljesen jó nappal is félig kihúzott függönnyel(teljesen kihúzott függönynél meg nem tvzek sosem ). Amúgy nálam közepesen világos a nappali így, teljesen világos nappaliban lehet kevés lenne a fényerő ezt aláírom. Ezt én pontosan tudtam amikor emellett döntöttem, nekem esti mozira/tvre kell a plazma. Az esti mozi viszont olyan, hogy nem tudom leírni az élményt...én még ilyen képet soha(!) nem láttam(pedig féltem, hogy 1.5 méterről már kevés lesz 50 colra az 1080P hát nem...). Gondolom 55nél de főleg60-65 nél már "tompább" lenne a kép a pixelméret miatt oda már "kéne" az UltraHD, de ez meg azért nem biztos, hogy igaz, mert 60-65 ös tvt viszont már nem 1.5 méterről néz az ember... Utoljára szerkesztette: Sheltem, 2017.07.02. 12:21:58
Ja, jópofa, ugye ez a perpixel local dimming az LCD szent grálja, két gond van csak vele:
Azóta se látta senki élőben (decemberben bejeneltették, azóta kuss, CES-en se volt kint) Professzionális célra készül (ie több tízezer dollár lesz)
Szóval alaphangon 5-10 év mire ebből consumer termék lesz, addigra már bejött a valódi emisszív Qled és az Oled kiforrta magát (+kituggya még mi jön), mindkettő csak megmosolyogja az 1milla:1 kontrasztot.
Szvsz IPS mobil készülékbe/ monitorba való, napfényben, irodában nem zavaró a világító fekete.
Amúgy már 2016-ban is létezett millió az egyhez kontasztarányú IPS montitor, tehát elvileg tévékbe is tehetnék. Na nem ők, de majd valaki más egyszer Utoljára szerkesztette: Zephyr Retiring, 2017.07.02. 12:05:41
Uhh, érzékeny pontra tapinthattam, eskü nem volt cél. Csak arra utaltam hogy nem csoda hogy egy IPS tévétől nem tetted le a hajad, 1200:1 körüli max kontraszttal nem sokat lehet kezdeni. Oledet sikerült csekkolni?
Plazma mindig is villogott, ezért tud olyan fasza mozgófelbontást, van aki érzékeny erre, én pont igen. LG Oledem van, nem kell bemutatni ;)
@Sheltem: ráolvastam a GT60-ra, kicseszett jo lehet. Azert a nappali teljesitmenyrol irhatsz egy sort ha kiprobaltad, nalam ~200 nit alatt kicsit tul sotet a kep (pedig ezen istenfasza antiglare van).
Amúgy meg mint említettem lentebb, döntés részemről 4K-s fronton továbbra sincs még, viszont kellemes meglepetésként ért ez:
Ha azt vesszük kiindulási alapnak, hogy ez egy 81 cm-es hd ready smart led, ennyiért hülye lettem volna ott hagyni
A konyhába tökéletes lesz. Utoljára szerkesztette: Zephyr Retiring, 2017.07.02. 11:29:05
Mondd, hogy a főnököd is olvassa ezt az oldalt és ezért tolsz ilyen reklámszövegeket..
Ugye nem nagy baj, ha nem követem mindenben a véleményedet? A régi rossz tapasztalataid óta azért eltelt ném idő, de nem bánom, úgyis egy technikai fórumon vagyunk, nosztalgiázzunk egy kicsit..
Az IPS első mérföldköve az S-IPS 1988-ban jött, ahol MÁRIS orvosolták a betekintési szög problémát. AS-IPS 2002: javul a fényáteresztés és a kontraszt. H-IPS 2006: csökkentik az "áthallást" és javul a háttérvilágítás. 2009-ben pedig az LG meglépi az e-IPS-t, ami az addigi 6 bites alpixelenkénti színkezelést az AFRC technóval virtuálisan 8 bitre növelte. Ennek hála olcsóbb lett az előállítása és ezzel így mi vevők is jobban jártunk. 2011 óta pedig máig is él az AH-IPS, amit jelenleg is számtalan kijelző használ a fullHD-n át a 4K-ig..
Az, hogy te bottal sem piszkálnád meg, már a te bajod. Szintén az LG lépte meg 2010-ben az első OLED tetyót is, ami ugyan akkor még csak HD-t tolt, viszont már teljes betekintési szöggel és már akkor 0,1! ms válaszidővel, ami nem semmi volt.
Ugyanebben az évben (2010) az akkori LCD (és ledes lcd) európai kínálatából EGY SEM, míg a plazma kínálatából pedig 4 típus is megkapta a THX minősítést. Nyilván a korai villogás (amit te is említettél), pont mint a mérhetetlen áramfogyasztás is, addigra eltűnt már.. Amikor pedig a következő évben (2011) megjelent az én LG modellem is (3d plazma) az egyik testvérmodellje rögtön meg is kapta a világ első 3d thx minősítését is. Ezt később sem sok kijelzőnek osztogatták csak úgy blindre.. Utoljára szerkesztette: Zephyr Retiring, 2017.07.02. 11:21:25
A villogás amit említesz fura dolog, ugyanis én csak akkor látom(és csak akkor láttam korábbi plazmáknál is) ha a képernyő mellé(!) néztem, vagy ha 15 fokos szögben ülve ráküldtem pl a windows képernyőt(szemből azt se látom villogni). Tehát szemből semmilyen anyaggal/képpel nem villog a szememnek(hálistennek).
5500 óra van benne. Fényerő 50% on van és teljesen jó a mozi vele, tehát nincs gond a fényerővel. Csodálkoznék is mert a családban a szüleimnél van egy "ősrégi" TH37PV70 annak sincs gond a fényerejével, pedig anyum nyugdíjas és a TV az egyetlen szórakozása tehát simán lehet benne 15000 óra is már. Hát az esti mozi az nagyon brutál...én nem hittem, hogy van olyan fekete mint a káva színe, de komolyan sötét részeknél nem tudtam hol a képernyő alja hol kezdődik a káva. A mozgásmegjelenítés meg....szóval nagyon betyár :) Féltem, hogy a 42 után "kicsi" lesz a különbség az 50eshez, de nem , ez a méret pont tökéletes számomra.
Fasza, fényereje megvan még? Sajnos nekem nem pálya a plazma (borzasztóan zavar a villogás, színkerekes dlp projektort sem tudok nézni sokáig fejfájás nélkül), de istenkirály lehet az esti mozi rajta.
Azt meghiszem (latvanyos a 32-50 kulonbseg), ertelemszerűen hasonló ugráshoz 65-ösöket érdemes nézegetni. A modellek alapján nem csoda hogy nem fostad le a bokád, Samu már tavaly is régi modell volt, IPS LGt meg személy szerint bottal se piszkálnék.
Skubizd meg a tavalyi oledeket (B6/C6), árban ott van félmillió körül, agyonver mindent a piacon.