Es szerinted melyik jatekgyartonak jott be eddig ez a huzas, hogy olyan jatekot adnak ki, ami 2-3 ev mulva 'erik be'? Nem latom a boltok elott OFP-ert sorbanallok tomeget...
Ez az egyetlen "realisztikus" FPS (legalábbis amit én ismerek). A realizmushoz pedig kell a látótáv, akár nagyon komoly áron. Ugye nem egymás harckocsijaiban gyönyörködnek a felek hanem odapörkölnek mihelyst látnak valami gyanús mozgást a távolban. A BF2 szól arról, hogy tankozol a ködben, és 400m-re látsz el maximum. Na ott lehet a tankra olajoshordót, arra azonosítószámot, a számra pedig légyszart modellezni. Lassan csak ez az cég meri meghozni ezt az áldozatot (távolság légyszar helyett), úgyhogy le a kalappal elõttük. 30 assembly programozót ráeresztve biztos tudna a program 30%-al gyorsabban futni - kit érdekel. A hardverigényt nyilván úgy lövik be (pláne mivel angolul jövõre jelenik meg), hogy most csak a high end gépek viszik jól. 2-3 év múlva majd jó lesz mindenkinél.
50(vagy ilyesmi) méteres valós látótáv, növényzet csak hajlong szóval nemnagyon van vegetáció, a legtöbb karakter, állat, lény csak akkor létezik, ha a látótávodban van, ultrabrutál sötét ai ami soha nem mutatta intelligencia jeleit (nagyjából csak egy célpont után tud rohanni, és ha ellenség az akkor csapkodni a fegyverével).
Ezhogy? Én csak az árnyékok minõségében látok különbséget, meg a 2. képen látszik valami hdr féle, és a házon kicsit jobb a textúra de ennyi! Beállítások menü felületét megcsinálták, de majd patch után lesz hatása vagy mi? :D
800x600-ban bármit is csináltam, az alaphangon 30fps-t mindig hozta, még very high FSAA beállítások mellett is, persze ha elkezdtem rohangálni, és közben mentek körülöttem az autók, és katonák, akkor 20fps is befigyelt néha.
1280x1024 esetén Normal és High beállításokkal 25-30fps átlag volt, very high beállításokkal még FSAA nélkül is csak 20-22fps. Viszont 20fps alá statikusan nem ment, mozgás közben is csak 16-17fps volt a legalacsonyabb érték amit láttam very high FSAA (itt ez felteszem 8x-ost jelent) mellett. Tehát a dinamikus beállítások továbbra is mûködnek, és a játék igyekszik azért normális FPS-t biztosítani.
Tegnap sikerült belenéznem sajnos csak kb 20 percig de majd talán ma lesz idõm. Nekem egy AMD64 3000cpu 1gb ram és egy x800gto vga-am van de meglepõdtem hogy elég elfogathatóan futott rajta. Mondjuk csak az editorba bûvészkedtem tehát lehet hogy egy komolyabb harci helyzetbe már gondok lennének az fps de tegnap nem volt. A felbontás 1024*768 volt és átlagba minden normál beállításon volt. Nekem már ez is tetszett de ha csak gyengébb beállítással megy azt se bánom mert speciel én még az ofp-be is megállok néha mert szépnek találom a tájat. Ami nekem egy picit nem tetszik az a színek kicsit erõsek nekem talán egy fokkal lehetnének fakóbbak. Na így elsõre csak ennyi nem akarok elhamarkodottan véleményt mondani róla.
ja, a ballisztikát kihagytam, bocs! meg HDR vagy hogy hívják amikor a napba nézel napszemüveg nélkül
-Valódi látótávolság (ie.: távcsõvel megnézed az ellen arcszörzetét 1km-rõl)
-Egységek száma (lásd a korábban betett 180 gyalogos + 24 harckocsi képeket)
-Hangkezelés
-Ballisztika
Köze nincs hozzá, az a helyzet. Még a WWII. Online az, amit valóban kihagytam, és nem kellett volna, mert tényleg még az mérhetõ hozzá igazán. De ahogy írták, ugye az sem kis gépigényû.
a problémátokra a megoldást, bocs az elejét elírtam.
Errõl szól az iparág. De nem azért mert nem tudnak, hanem mert nem akarnak. A hardvergyártóknak így éri meg támogatni a játékokat, ha az embereket motiválják is a fejlesztésre.
Én amúgy tudom a ti problémátokat erre az egész armed assault - ofp kérdésre. Sokkal egyszerûbb mint gondolnátok. Jelentkezzetek valamelyik hadseregbe. Ott aztán lesz 10 000 m-es látótáv, akár több ezer AI egyszerre, ráadásul szuper intelligensek lesznek. Aztán leszenk szuperül kidolgozott ojjektumok, lesz belõlük 30 000 vagy 300 000 is, vagy nem tudom.
értem én, de akkor is irreális a játék gépigénye...ezt normálisan futtatni a géptulajok 1%-a ha tudja..sajnos én sem
látótávolság, mindig csak a játékostól 200méter sugarú körbe tölti be a karaktereket (multiban kissé ciki lehetne), loading arena-k, etc...de cifu majd kifejti kicsit bõvebben :)
ha nem cifu féle extrém felbontás a szived vágya, hanem beéred a sima 1280*1024el, akkor egy "mezei" AMD A64 X2 4000+ @ 2400Mhz, 2GByte ram, GeForce 7900GTX -es konfig is "simán" elviszi, szóval nemértem mi a problémád :D
Mutass nekem egy olyan játékprogramot, amely ugyanezeket a paramétereket tudja (dinamikus idõjárás, és napszakváltás, AI-k, rendesen leszimulált hangkezelés, ballisztika, nagy játékterület és látótávolság, stb.), és ennél gyorsabban fut.
A FarCry és a Crysis lenne az általam felemlíthetõ egyetlen alternatíva, amely grafika terén túlmutat az ArmA-n, de elbukik a többi tényezõ terén...
A dinamikus LOD nélkül a nagy látótáv megvalósíthatattlan megfelelõ grafikai minõség mellett. Nagyon szép és látványos játékokat lehet csinálni 10-20 karakter, 1x1km-es területen 300 méteres látótávolsággal, de 100+ karakterrel, több tucat jármûvel, sok x sok km-es területen 1200 méteres látótávolsággal ez nem megy. A dinamikus LOD birizgálása alaphelyzetben egyébként nem baj, egy plusz lehetõség a finomhangolásra, ha valaki meg felhúzta és utána szenved vele, az már az õ baja. :)
A tribes2-vel annyi van, hogy grafikailag ott van ahol a BF2, meg a bugok számával is :D Csak egy gond van, hogy kb 4 év van a két game kiadása között.
A cs-vel meg nemjól példálózol, mert az sem a jól skálázhatóságáról híres.
Tudod, hogy szeretlek, de azt ne mondd mar nekem, hogy a #3055-ben levo kepekhez valojaban SLI 8800GTX kell a legnagyobb Core 2-vel + 4gb ram hogy meglegyen a 40 fps. En elhiszem, hogy messzire lehet latni meg osszetett meg AI, de akkor is.
Biztos, hogy optimalizáció terén egy-két finomítás ráférne, talán pár patch után lesz e téren változás. CPU-t is zabál azért keményen, lehet, hogy egy rendes hangkártya is sokat segítene pl. a hangok terén, mert nekem csak alaplapi realtek van, az meg erre nem az igazi.
csak dejavu-m van bfkettõ totyikból, viszont a tribes2 még hiányzott a hozzászólásaidból :)
az ilyen nagy területen ügyködõ fpsek-ek közül, amiben jármûveket is lehet vezetni, és multira is képesek valahogy mindegyik szarul optimalizált...bf fejlesztõk, arma heggesztõk, wwIIonline programozók mind egykutya...direkt szarul optimalizálva adják ki a programjaikat, hogy szívjanak a játékosok...bezzeg a cs, a háel, meg a trájbsz, nah azok tudnak! :D
bár pöttyet kisarkítva, de ilyesmi a véleményed meglátásom szerint :)
Hát sajna el kell keserítselek, mert 6600GT-n biza a grafika inkább egy feladdonozott OFP-re emlékeztet még mindig, ha játszható sebességre konfigurálod be.
wázze :(( neszenekem eccerû lúzer-júzernek
megvettem a gémsztár-t van benne egy teszt a zúj 8800gtx-el amejjben égbe emelik hogy mennyire lealázza az ati 1950xtx-et .. lapozok kettõt erre high-end ajánlott konfighoz persze az ati van berakva!!? mosmiapöcs van?? és ez egy 'szak lap' :((
Otthon van ilyen kártyám, de az adót leírtam belõle, ha ennyire kiváncsi vagy. :)
Egyébként nem, ezzel sincs 30fps maxon. Városban, vagy izmosabb harcokban inkább 15-25fps között, úgy, hogy az FSAA ki van kapcsolva.
Az OFP-t pusztán azért nem lehet a mai napig maxban játszani, mert engedélyezhetõk benne értelmetlen beállítások..ilyen az XX km-es látótáv, meg a distant LOD birizgálása..
így van...van sok vérpisti ismerõsöm akik állandóan fps-el nyomulnak, de mikor odaadom nekik az ofp-t csak néznek :O) aszongya hogy : hé nemtok eltalálni senkit , meghogy ilyen hangyányi emberkék futkároznak és különben is a preyhez képest milyen szar a grafika stb..... majd kipróbálják és visszamennek battlefieldezni
Nem, de alapból nem is elvárásom a max grafika.
Az jó skálázhatóság viszont igen.
Tehát igényeljen csak minden maxon erõmûvet, viszont egy közepes gépen igenis fusson el közepes beállításokkal JÓL, és ugyanígy low-on egy gyengébb gépen is.
Játszottál már OFP-vel?:)
Csak azért kérdezem mert még mindig nincs olyan gép amivel tökéletesen futna max beállítások mellett :)))) Ergo nincs optimalizálva..... jól :)
Ezt te sem gondolhatod komolyan.
Ez a játék pont vga zabáló. 1200m-t 1280ban és elfogadható (ezek szerint nem low beállítás) grafikával, kizárt hogy 30fps lesz. Még OFPben sincs ennyi.
És ez az 1200m látótáv a gyakorlatban mekkora hátrányt jelent? Mennyi a max, és ahhoz milyen gép kellhet?
Nemtom, de ha 3200+A64 meg 6600gT-vel nem fog elfogadható grafikával legalább 30fps-t nyomni 1280-ban, akkor eléggé felejtõs lesz. Csak emiatt nem fogok egy vagyont költeni a gépre, amíg minden más rendesen fut.
Szerintem nem kell aggódni a vérpistikék miatt mert bejönnek max egy szerverre aztán rájönnek hogy ez nem olyan mint a CS aztán lépnek is. Gondolom lesz egy pici okoskodás a fórumon de aztán lenyugszanak a kedélyek és maradnak azok akik szerették az ofp-t is meg az Arma-t is meg pár új ember.
A Vérpistiket meg majd jó lesz agyonlõni :D
Nem félek én sem attól hogy "vérpistikék" lepik el majd az ARMA-t.
Lelkes újoncok lesznek de az kell is hogy, vérpezsdítés legyen kicsit :)
Szerintem
Egy kis off ... Vista: én is leteszteltem, bár nem ARMA alatt és azt kell mondanom hogy nem kicsit GYORSABB volt mint az XP ... CSAK annyira tré volt az nVidia driver hozzá, hogy kénytelen voltam XP-t visszatenni :)
Szóval Vistát se ér fikázni :) Ha lesznek alá driverek meglepi lesz :)
Más: annyiból sajnálom az ARMA brigádot és az õsOFP-eseket (Ez de hülyén hangzik ...) hogy ha kijön az elsõ nem StarForce-os Rilíz, vége a jó világnak ... Ha kijönne a letöltõs verzió is SF-el, 15 ojróért mondjuk, akkor sem szabadulna rá az Arma szigetre a sok vérpistike ... nem úgy mint BF2-ben ... Abban a pillanatban hogy az Arma-t megtörik, a sok lehetséges vásárló mellett teret kapnak "Pistikéék" is ... és akkor majd jön a hogy ehet sznájperrel zúmolni meg miért nem tudok a miniimidzsrl telepíteni szövegek :(
Erre a legjobb példa a Lock On ... Ott is csak örülni lehet az SF-nek ... Na mindegy, csak hangosan gondolkodtam ...
Az a baj hogy még nem :) Eddig csak a proci meg az alaplap van meg.
AB9pro
E6400
A többi meg majd jön 2-3 héten belül.
Ah, VIP jog nelkul gondolkodni is kene. Szoval, azt ne mondd mar, hogy az normalis, hogy a 20fps-hez ki kell kapcsolni az AA-t meg az AF-et egy 6800-on :)
Azt ne mondd, hogy egy 6800-on ki kell kapcsolni az AA meg az AF-et a 20 fps-ert.
Hmm... A hétvégén felraktam egy barátom kb. hasonszõrû gépére (2500+, 1,5Giga ram, Gf 6800GT) és medium beállításokkal (Anti-aliasing kikapcsolva), alap 1200 méteres látótávolság valamint 1024x768-es felbontásban játszhatóan (20-25Fps) ment, valami hasonszõrû teljesítményt a te gépednek is produkálnia kellene. Frissebb driver, ilyesmit esetleg voltak próbálva?
Hát az elsõ nagytakarítás megvolt, ezúton is megkérek szépen mindenkit, hogy a továbbiakban próbálja meg felvenni a kultúrált hangnemet, és kerülje a flamelést, meg a mocskolódó jelzõket. Alma2, a félreértések elkerülése végett ez rád is vonatkozik, és eddig is vonatkozott!
Ha így sem fog menni, bevezetem a katonai diktatúrát a topicban. :)
Nagyon bejön a játék, vagyis inkább szimulátor!:) Egyenlõre csak egyszerû defend, saját missziokat probálgattam az elsõ szigeten. Minden low 800*600 as felbontásban 30 fpsel megy(jármûveket még nem probáltam. sajna így tényleg nagyon ronda. Viszont kipróbáltam szintén minden low 1280*1024 tft-m natív felbontásán, és szinte megszépült ugyanazokkal a beállításokkal. Igaz 5-10 fpst esett is.:( A látótávot is a legkisebb értékre raktam(500).
Én már azzal kiegyeznék ha 30 fps-el nativ felbontásba, és egy kicsit nagyobb látótávval menne a játék. Erre még látok is esélyt egy peccs után.
Ja, a gépem p4 2.4/1giga ram/gf6800(450/1200mhz) winxp.
nyugi, még a bf2 is magas elég sok embernek ("hogyan kell a sznájperrel zúúmmóni?" örök etalon, de voltak még finomságok :D), szóval ott is kijárt a jóból, meow pedig hát már akkor is meow volt, és ugye õ még másfél-2 évnyi ismeretség után is naponta elküld anyámba csak úgy, szóval képzelheted, hogy mit kaptak ott az ilyenek :)