Nemá nemakarok napfényben csillogó m1 fényezést, meg humvee fényezést :\ úgytudom, hogy a katonai jármûveknél inkább a kevésbé feltûnõ a nyerõ.
De mintha ezt tapasztaltam is volna az ofp-ben.
Erre vagyok kiváncsi. Ugye tudjuk, hogy például a Counter-Strike: Source esetén már 20 bottol is hanyatt tud esni a gép. Az OFP anno egy 1Ghz-es P!!!.-as procit volt képes 100 gyalogos plusz pár jármûvel hasonlóan kifektetni. Ha fejlesztik az AI-t, akkor vagy az "inteligenciája" nõ, vagy az adott AI-kból tud többet lekezelni elvileg a motor. De én hülye vagyok a programozáshoz, ezt csak mint laikus feltételezem. ^^
Az interjúban "modular FSM" van említve, tehát valószinüleg scriptelhetõek lesznek az állapotok. Egy hülye kérdés, egy programozásban otthon lévõ ember esetleg megsaccolhatná, hogy nekünk ez adott esetben jó, avagy rossz lesz? Pl. CPU idõ szempontjából?
A Finite State Machine magyarul véges állapotautomatát jelent, ez egy programozási-számítástudományi fogalom. Úgy kell elképzelni, mint egy pénzkiadó automatát, van egy kezdõállapot, user benyomja a kártyát, akkor menü, pénzkiadás, a user akcióitól függõen ugrándozás az állapotok között aztán vissza az alapra.
Amit igazándiból jelent, hogy az egyes AI-k nem "gondolkoznak", nem generálnak terveket magukban (valami pathfinding vagy ilyesmi azért biztos lesz) és nem mérlegelnek, és egy adott állapotban egy adott esemény (input event) hatására mindig ugyanazt cselekszik, habár ez az állapotok számától függõen lehet buta és okos AI is. Szerintem jó lesz ez, pláne ha ezek az automaták moddolhatók lesznek. A Battlefield botok pl. valami rögzített algoritmus alapján mûködnek, amik vagy 20-30 külsõ paramétert figyelnek, ettõl ez azért jóval több.
kormánnyal befarolás, ki/beszálló gomb kormányon, és a kiszállás anim közben simán elõ lehet vakarni a bill egeret...mafiában is így csináltam...plusz az extra fícsör az volt benne, mikor kitetted a pisztolyt az ablakon, és félkézzel tartva a kormányt, egérrel hadonászva próbáltad kilõni az üldözött autó kerekét :)
jó, persze kuplung tényleg csak dísznek volt, de legalább megvolt az érzés :D...valahogy így jobban bele tudta élni magát az ember sztem...
Háde ott is olyan dísz volt a kuplung, mer vagymegnyomtad váltásnál, vagy nem. Ha nem akkor kicsit felpörgött a motor, de ennyi, semmi következménye nem volt.
Gondold el armázol kormánnyal vezetsz egy kocsit, elkezdenek lõni rád, és hirtelen félredobod a kormányt, hogy használd az egeret meg billentyûzetet, mikor eksön van? Merhogy kormánnyal nehezen szállsz ki, vonulsz fedezék mögé, és lõsz :)
Nem ilyen típusú játéknál kell kormányt használni :)
hát épp annyira számít, mint pl egy Mafia-ban :)
bár ég és föld a két játék, de ugye elsõsorban egyik se autószimulátor, de ott iszonyat sokat dobott sztem a játékmeneten, hogy volt tisztességes kormánytámogatás (igaz nem analóg, csak gombos kuplunggal, de ez már tényleg édesmindegy :)). Persze nélküle is teljesen játszató volt, de megadta azt a pluszt kormánnyal, mint pl az arma trackIR-el...
(jó persze ha választani kell, hogy pl még netkód optimalizálás vagy kormánytámogatás, akkor egyértelmû, hogy ez elõbbi, de azért ábrándozni csak lehet, nem? :D)
Ez zsír video én ezen úgy veszem észre, hogy az arma-ban jobban lehet majd a sebességet érezni mint az ofp-ben. De az is jó, ahogy a bukkanókon úgy rázkódik a kocsi, mintha lengéscsillapítója is lenne, nem úgy mint az ofp-ben :)
Abban az interjúban mégis volt egy érdekes megjegyzés, csak én nem értettem igazán.
Az AI un. moduláris FSM (Finite State Machines) elvre építkezik.
Az FSM lényege, hogy a következõk határozzák meg a döntést:
-Állapotok (states), amik meghatározzák a viselkedést, és belõlük bizonyos cselekedetek végrehajtása következik.
-Az állapotok közötti átmenetek meghatározása, vagyis hogy az egyik állapotból a másikba való áttérés milyen kihatással van az állapotokra.
-Szabályok és feltételek, amik megszabják, hogy mikor kell az állapotok között váltani.
-Külsõ vagy belsõ input events (na ezt hogyan magyarítsam...), amelyek kiválthatják azokat a szabályokat és feltételeket, amelyekbõl az állapotok közötti váltás létrejön.
A hivatalos fórumon máris megindult az agyalás, hogy ez mit jelenthet. A feltételezések szerint ezzel megoldható az AI azon problémája, hogy csak az elõre meghatározott viselkedésformákat veszi fel. Tehát ha lövést hallanak, akkor lehasalnak, és keresik a célpontot. Ha viszont x ideig nem történik semmi, akkor szép nyugodtan felálnak, és mennek tovább az elõre meghatározott útvonalon. Az FSM segítségével azonban az AI-k egymásra is hathatnak, tehát ha meghallanak egy lövést, akkor elindulhatnak például megkeresni a forrását, vagy erõsítést hívhatnak a bázisról.
Az egész lényege, hogy dominószerûen minden AI hat a másikra, így sokkal dinamikusabb, életszerûbb lehet a viselkedésük.
Az mitöl van hogy amit a gamepark.cz-röl töltök le videot az mindig megáll pár másodperc mulva ha le akarom játszani?Minden más jol megy csak innen nem.1hetes a windoz és minden driver a legujjabb divx és xvid is van fenn.
Volt egy interjú is, de az semmi igazi újdonságot nem tartalmazott, angol fordítása elolvasható az ofp.eu-n, a képek teljes méretben (1600x1200) megtekinthetõek a games.lt oldalán.
*: azért idézõjelesen "újak", mert látható, hogy az M1A1-en nincs pl. géppuska a parancsnoki búvónyílás keretén, tehát valószínüleg a fejlesztés egy korai változatából származnak.
Mi van veled? Hogy birod repülés nélkül?
Amúgy én is nagyon bírom ezeket a gamákat, az OFP-vel a kiadása óta játszom, játszottam... Én mostanában nagyon ritkán tudok leülni úgy a gép elé, hogy játszak rajta, sajna rengeteg a dolgom mostanság. Most fejezem be a NATO STANAG angolt és utána rámszakad a nagy szabadság, talán lesz egy kis idõm ezekre is.
Ha azt nézem hogy 5 éve alig vártam hogy megjelenjen, a demójából leszûrve (NEM WAREZ!) hogy ebben a kategóriában egyedülálló "álom" játék készült. Pedig akkor még közel sem volt ennyi minden bent. Egybõl az vezérelt hogy megkell venni, mert megérdemli, megérdemli az a csapat aki ilyen játékot készít 5 éve kellemes perceket szerezve vele. Még ha az én példányom igen csak csekély támogatást is jelent, mégis tudom hogy ott van a több mint 1,7 millió eladott példány közt. Megköszönve a fejlesztõk munkáját ezzel, és bíztatva hogy folytassátok csak így tovább, ami mostanra megvalósulni látszik ArmA néven.
majd megveszem pénzér ,ha nem 1.5gb RAM kell a normális futtatásához :D
Megjegyzés a másolásvédelem vitához: szerintem az BIS részérõl érthetõ lépés lenne az SF. Emlékszünk a FADE-re, és arra is, hogy milyen hatékony volt. A jelenlegi szoftveres másolásvédelmi piacon az SF rendelkezik a legjobb megoldással. Ennyi. A BIS nyilván ki akarja kényszeríteni a piacból, hogy minél többen megvegyék a játékukat, hiszen ez az érdekük, márpedig a felvevõpiac viszonylag szük, de a "kemény mag" lojális, ezen emberek többsége úgy is megfogja venni a játékot. Az SF-nek rossz híre van, de õszinténszólva nagyobb a hype körülötte, mint a valós, reális probléma meglátásom szerint. A BIS nyilván nem fog egy olyan másolásvédelmet alkalmazni, amelyel adott esetben maga ellen fordíthatná a Scene-t. Természetes, hogy meglehetõsen sokan ágálnak az SF ellen, de ugye emlékszünk, anno mennyit volt szapulva a FADE...
Ez a "Platinum Edition" azért valószínütlen hivatalosan, mert az Cold War Conflict, Red Hammer és Resistance a Codemasters tulajdona. Hacsaknem az ArmA kiadója is a Codemasters lesz...
A politikai sz@rkavarást kigyomláltam, a rájuk reagáló hsz.-ekkel együtt. Semmi sértõdés senki felé, de aki ilyen irányú affinitást érez, élje ki magát máshol.
Legyen ez az õ bajuk, mármint a szoftver fejlesztõké.
Már nagyon elmentünk az ArmA-tól, inkább foglalkozzunk azzal.
Az a baj hogy reprezentativ felmerest nem lehet szoftverrekrol kesziteni. Minden szoftver mas es mas, mindnek mas meretu az erdeklodesi kore mind mas mertekben kel el. Talan ugy lehetne ha pl vennenk egy 5-10 eves ossz intervallumot es az osszes adott temaban eladott jatek statjabol(es megnezni hogy ebbol menyi a warez...ami ugye alapbol lehetetlen..de tegyuk fel!) vonnak statisztikat! De erre is nyugottan mondhatanak a fejlesztok hogy kikerik maguknak..az o jatekuk egyedulallo, paratlan esmai napig kihivo nelkuli a kategoriajaban (lasd OFP pr szovegek)....szal nem olyan egyszeru ez hogy fekete vagy feher!
Neked is igazad van, de a keleti szoftver piac nagyon kis hányadot tesz ki a bevételekbõl. Én inkább arra lennék kiváncsi, hogy tõlünk nyugatra ahol bagóért lehet venni az új szoftvereket mennyire hódít a warez.
De egy valamirol elfeledkeztel! Megpedig a feketegazdasagrol! A hamis peldanyokrol ami meg nalunk is de tolun keletre aztan plane jelen van! ...es ha nem tudjak lemasolni es arulni a piacon akkor azert meg vagyok gyozodve arrol hogy az o vevokorukbol akiket tenyleg erdekel inkabb kuporgat es megveszi tehat NO az eladott peldanyszam! Szoval nem olyan egyertelmu az amit allitasz..nem fekete vagy feher!
Ezt most nem ertem hogy mit akarsz ebbol kihozni! Szvsz teljesen rendben van egy fejleszto cegtol az, hogy a produktumukat megprobaljak minnel inkabb megvedeni!
1.: Egyertelmuen megvennem HA AKARNEK VELE JATSZANI! Ugyanis mar jopar eve amivel jatszom azt megveszem! (Ennek ellenere nem ertem mire jo az 1. kerdes!!!)
2.: Leszarom...ha nekem volna meg csak az orszagban az se erdekelne! En en vagyok nem o, vagy mas! ..es amugyis a normalis mentalitas az hogy vedd meg es ne lopj!
(...igazabol meg a tanuloknak el-el nezem en is voltam nem kereso..de akinek van penze es mint le volt irva van penze jo gepre az vegye mar ugyan meg es ne sirjon-rijon mint a furdos kurva!)
Akkor megkérdezlek.
1. Tegyük fel van egy qrvajó játék, mondjuk olyan mint az ArmA lesz, csak minden légi eszköz, földi jármû, vizi alkalmatosság, stb. valós fizikával fog benne rendelkezni, és nem lesz benne semmi másolásvédelem. Te ezt a játékot warezolnád vagy megvennéd?
2. Tegyük fel azt is, hogy hogy benne lesz a világ összes másolásvédelme, (DVD DL, hogy jusson hely a játéknak is) szerinted Vér István megvenné, hogy tudjon vele hentelni?
Más. Valaki említette régebben, hogy az elõzõ három rész könnyen átkonvertálható lesz az ArmA-ba. Így elképzelhetõ, hogy megjelenik egy Platinium Edition, ami tartalmazni fogja a CWC, RH, R, AA négyest. Mondjuk egy DVD-n el is férne.
Ja és tartom magam a #1386 hsz.-ben megfogalmazott véleményhez.
Ha a warez és a másolás védelem nem befolyásplja az eladásokat, akkor mi értelme van az egésznek? Ugyanis aki warezol az soha nem fog eredeti játékot venni, ha nem törték fel amit inézett, akkor játszik olyannal amit feltörtek. Viszont aki meg ígyis úgyis megveszi, az nagyívben sz@rik a másolásvédelemre (ez derül ki a felmérésbõl). Kérdem én, akkor kinek csinálják a másolásvédelmet? Mert ugye akit ezzel vásárlásra akarnak kényszeríteni, az úgyse fog vásárolni, legfeljebb másik programot fog ellopni. Aki megveszi az pedig nem a védelem miatt teszi ezt, (fõleg, hogy nem is ismeri) hanem a tartalom miatt.
Nem is vesznek minden héten új játékot a gyereknek. A politikát meg ne keverd ide. Tudod mikor csoport társak egy egy buliban elszórnak heti kétszer 2 ezret piára és mellette inkább éheznek egész héten. Akkor szerintem kár a kereset miatt papolni. Ha valaki meg AKAR venni egy játékot (vagy ne adj isten 2-t) az össze tudja rá spórolni a pénzt legyen akár 10 vagy 20 vagy 30 éves. A többi meg szimplán csak körítés. Egyébként meg nagyon sok fejlesztõ a saját országában saját maga adja ki a játékot és csak külföldre keres kiadót. (lásd 1C madox Games- Il-2 sturmovik))
Egyébként megint bekevertél egy PR-ossal de nem gond mondom megszoktam.
Úgyis feltörik már még a Splinter cell 3-hoz is van crack pedig azon aztán
durva szopatós Starforce védelem volt.Tört szerver is lesz majd az ex-szovjet tagállamokban biztos Mellesleg Emule-n találtam valami Armed assault.rar-t (700 mega) meg ARMA nocd keygen fájlokat. De szokás szerint biztos átverés.
Es ez megvolt mar akkor is mikor megjelent vagy kozvetlen utana? Mert en akkoriban multizgattam OFP-vel (CS melett).
Nem a vedelmet hanem a patchet..ami meg mindig all..csak kompatibilitasi modban megy fel a patch..amugy minden mas rendben van. Neuro irt egyzser olyat hogy nem ment neki az SF autentikacios szervere es varnia kellett az aktivacioval.
Tévedés lehetett másolttal multizni, volt hozzá keycserélõ, csak egy olyan serialt kellett kifognod amivel az adott szerveren más nincs, és már is mehetett a multi. De ilyenkor is megvolt a veszély, hogy valaki mégis feljön ugyanazzal a seriallal, meg kényelmesebb is ha saját eredeti serialod van, így megvették sokan.
Én ebbõl azt a következtetést tudom levonni, hogy az ED-nek is szüksége van egy külsõ a játékosoktól független szponzorra az életben maradáshoz. A szimulátor fejlesztés nagyon munka- és pénzigényes mutatvány, szimplán a játékosok nem tudnak elartani egy jó game-t, még akkor sem, ha az 2 milliós nagyságrendben kel el (lásd OFP), nem beszélve a repülõgép/harckocsi szimulátookról, amik jóval kevesebb példányszámot produkálnak.
Igaz a Starforce-ot már rég feltörték. Nem kell majd sok idõ az Arma-nak sem, hogy megjelenjen a warezos változata. Én nem is attól tartottam, hogy nem fogom tudni kipróbálni a megvásárlás elõtt. Én csak a Starforce vásárlóerõre káros hatásit ecsetelgettem. Ami rögtön kiderült, hogy téves eszmefuttatás, úgyanis írogatnak ebbe a topic-ba hozzáértõk is. (pl Bucser)
Ha egy játék hosszú távon leköt _és_ a multihoz kötelezõ az eredeti, akkor (és csak akkor) éri meg szerintem megvenni. Ez kb két évente egy játék. Az ArmA lehet, hogy ilyen lesz.
Egyébként meg szerintem már játszottam crackelt sztárforszos játékkal. Valami olyasmi rémlik, hogy csináltak hozzá egy installert, ami egész egyszerûen a játékot feltelepítette, az SFet nem. De azt meg nem mondom melyik progi volt az...
2 külön dolog mikor felkérésre fejlesztessz valamit vagy amikor a fejlesztéseddel házalsz. Az elsõ esetben kezedben a biztos pénz csak az idõ sürget a 2 esetben idõd rengeteg de félõ, hogy az anyagiak hiánya elássa a projektet mert egy idõ után ha nem találsz vevõt vagy olyat aki lát fantáziát benne akkor eláshatod a projektet az adóssághalmazba. BIS már az elsõ helyzetben van a VBS-el de pl az ED a Lock On hadi változatával még messze csak a 2 fázisban áll. (ha egyáltalán az ED csinálja azt a bizonyos projektet)
Amikor 25K volt a minimálbér megértettem még. De tegyük hozzá nem annak van 300K-s gépe aki minimálbéren tengõdik szóval ne példálózzunk a minimálbérrel:) Akinek baromi erõs gépre telik az meg tudja venni a game-t (és meg is fogja). Akinek nincs pénze fejleszteni vagy csak késõbb fog ilyen szintre fejleszteni az meg majd akkor fogja megvenni a játékot mivel akkor már nem a 10-15 ezres bevezetõáron fog futni (ami manapsg azért csak a collectors editionök esetén állja meg a helyét) hanem csak 4-5K amit azért bármely diák szívcesebben kipenget (fõleg ha hozzávesszük, hogy napi 1000-et elcsesz különbözõ uzsira meg üdítõre az átlag tini...)