Szánjad rá a párezret, mert nem tudsz olyan serialt találni, amivel nem akadsz össze senkivel. A magyar szerverre találhatsz jó serialt (merthogy szinte mindenki eredetivel nyomja, bár külföldi szervereken is inkább eredetivel nyomják, ott se hiszem, hogy lehet gond. A dxdll teljesen független a szervertõl. A magyar szerveren most AP5Gold megy, a cti porton meg ugye az ofphu_cti.
Így fogok tenni a közeljövõben. (Mármint: letöltöm, felteszem, meg játszok vele) Addig is kénytelenek vagytok hallgatni a faszságaimat :P :))
Már kérdeztem ugyan, de frankón lehet multizni törttel, vagy inkább már tényleg szánjam rá azt a párezer forintot, és vegyem meg? (A technikai része érdekelne, nem az erkölcsi :P) Multi megy azzal a grafikai tuning cumóval, vagy ez be van szabályozva szerver oldalról? Valami dxdll a neve... OFPhu AddOnPack5 kell még, vagy már elavult az a leírás? Ha kell, akkor honnan? OFPhuCTI-t találtam...
Asszem OFP serverre anno siman Bucser neven mentem fel:D vagy talán [HUN]Bucser néven:) nem tom már:D
A becsületes nevem meg Fülöp Gergely foglalkozásom: Fórumpiszkoló szakmunkás:D
Csak, hogy belepofázzak én is: :)
Csillagképek - hangulatos, de soha sem tájékozódtam velük
Dinamikus idõjárás - iszonyat nagy fíling és egy beállt heavyarmort a leszálló köd szenzációsan mozgalmassá tud varázsolni. (ez csak azoknak mond valamit aki már volt fent a sccene-n)
Dinamikus hang - realitásérzet a köbön
Görgõs menü - nekem már elsõ ránézésre tetszett és 5 év alatt kb 2x nyomtam mellé (igaz, akkor ordítva káromkodtam :D)
Látótáv - mindent visz. Ez fogott meg a legjobban az ofp-ben.
Most más ilyen szánalmas, de a játékélményt igencsak feldobó részlet, amikrõl ment az adokkapok, nem jut eszembe. :)
Végezetül a topic. :)
Fanatikus vagyok. ArmA a polcomon lesz. Ha egyszer végre kint lesz.
Nekem bõven elég, ha több ojektum lesz a nagyobb szigeten. Vasat meg kell vennem akármi is lesz a követelmény. :(
Ha már Bucsereknél tartunk... Valamelyikõtök nem az õsCSés [HUB]-os Bucser(vagy Butcher)?
Hûha asszem nekem is rémlik valami ilyesmi, bár nembiztos hogy jól emléxem :)
Én is a lolos társaságban voltam íszten emlékszem!!! :D
Igen volt már benne részem mikor beléptem anno a serverre életemben elõször és mikor közöltem, hogy vigyázzanak rám mert kezdõ vagyok mindenki csak LOL-ozott:D ÉS nem értettem miért nem hisz nekem senki:D
www.ofp.hu -n mindent megtelálsz a multi telepítéssel kapcsolatban. Ha valami gondod adódna mégiscsak, akkor irc-n vagy az aktuális fórumba esetleg chatbox-ba jelezd. A társaság igen segítõkész.
(Kivéve Bucser) :D ;)
Figyu, múltkor volt egy külföldi szerveren egy 24 fõs cti (igen ez is megy az ofp-ben, és full élvezhetõ), elég pörgõs volt, de így is 4 órán át tarott, mert alig bírtunk egymással, többször eléggé legyalultuk egymás bázisát. 4 óra alatt besötétedett a játékban (mivel játékidõben 15:00-kor kezdõdik). És volt egy olyan cti pálya is finmodra ami hajnalban(még sötétben) kezdõdött, erõs havazással aztán szép lassan 1 óra alatt felkelt a nap kitisztult az idõ, na ez így nagyon jól nézett ki, és rohadt hangulatos is volt. Ja ugye megjegyzem, csak mellékesen, hogy a 24 fõs cti-nél általában fél óra után már ott figyel minden csapatvezérnél a 11 db ai katona+ késõbb a jármûvek is amikben ülnek. 24*11 db katona+ a 24 élõ játékos + a jármûvek, lehet számolni, elég nagy szám, és ezt kell lekezelnie a játéknak...
"három görgetés le, az a gránát"
Már láttam eddig is, hogy néha kicsit el vagy tévelyedve az ofp irányításával kapcsolatban, ajánlom, kicsit elevenítsd fel az emlékeket :). Elmondom, hogy a gránátot pl space-el lehet kiválasztani. Aztán meg írtad, hogy a fegyver hátratétele miért menüben van. Na most õszintén, hányszor kerülsz az ofp-ben olyan helyzetbe, hogy a fegyvert nagyon gyorsan kell a hátadra tenned, és nincs idõ a menüzésre? :D A menü csak jármûbe szállásnál, páncéltörõ elõvételekor szükséges, és csak itt zavaró. A többi vagy megy billentyûrõl is, vagy harcban egyáltalán nem kell használni(fegyver hátravétel, leülés, tisztelgés stb.).
ha pontosan leírod hogyan és mit csináljak a multihoz, akkor ok. ki van írva szinte minden agyag az opf-hoz, csak hát nem játszottam vele vagy 2 éve. a multija a respawn miatt volt rossz. ha lelõttek az elején utána akár félóráig semmi.
steweee, zero! Ha van kedvetek gyertek fel egyszer multizni. Ott valójában megtapasztalhatjátok, hogy mekkora szerepe van a dinamikus idõjárásnak, napszakváltozásnak...
Remélem a srácok meg nem esnek olyan hibába, hogy jól beharangozzuk aztán kapunk egy ofp-t jobb grafikával. Én is várom a fejlõdést mint mindenki. Addig is tolom az ofp-t, mert nekem még nem találtak ki jobbat.
Volt küldetés (spec opos) amit nappal kezdtem elbújtam az erdõben megvártam míg beesteledik és onnan folytattam. Lévén a Spec op a fekete ruhában nappal szerintem eléggé feltûnõ. Igaz ajáték nem dolgozik ezzel a dologgal de az én kicsi értzékeny lelkemnek így tetszett:D Este hasalva pedig baromi hangulatos volt osonni az õrök között...
NEm beszélve alap kampány utsó elõtti küldije a Spec Opsos úriemberrel szintén Este elloptam a térképet Guba asztaláról aztán nappalra értem visza a partra ahonnan ment az extraction...
Nagymedve=Göncölszekér...
AlapOFPben is volt éjszaka menekülõs, a pilótacsávóval kellett megszökni, miután elromlott a gép, és katapultáltunk.(ami egyébként egy érdekes húzás volt, okosan kiküszöbölték, hogy a kampányban ne kelljen megtanulni _leszállni_ a repülõvel :] )
Resistance. Nagymedve vagy micsoda volt a csillagkép.
Én spec nem szöktem meg, hanem elfoglaltam egy BMP-t és adj neki, bár utána oda kellett mégis találni a bázisra. Ha jól emlékszem.
Keresztkérdés: csak a Resistance kampány megy coopban? És az hogyan? Simán multiplayer, kiválasztom küldinek, és megy a kampány, küldetésrõl-küldetésre, magától? Vagy valamit mókolni kell vele, esetleg egyesével pakolni egymás után a küldiket? (Nyárra tervezem, egy haver bevonásával a végigjátszást...)
Tévedés, már nem tudom pontosan melyikben (OFP, Red Hammer v. RES), de volt egy nagyon hangulatos küldetéssorozat a kampányban, amikor menekülnünk kell a szigeten. Nappal indulunk, utána látjuk a naplementét, és végül este folytatjuk utunkat. Ez utóbbinál tünt fel, hogy a csillagképek alapján is nagyszerûen lehet tájékozódni a vak sötétben. Irgalmatlanul hangulatos volt.
Jó, akkor kicsit konkrétabban. Számított a játék menete szempontjából, hogy reggel hat volt, dél, vagy este hat? Annyi ideig szinte soha nem tartott egy küldetés sem, hogy kivilágosodjon, beesteledjen, akármi... Az idõjárás már kicsit többet számított a köddel, pl.
Azt azért ne mondd, hogy nem vennéd meg, ha ez nem lenne benne!
Én még nem zárnám le. Te is konkrétumokat vártál, most légyszíves fejtsd már ki, hogy ezt (legyen csak a napszakok váltakozása) mikor láttad, használtad ki? Én talán egyetlen egy küldire emlékszem, ahol rámvirradt. A csillagokat meg még abban az "elfogtak, szökj haza éjjel" küldiben sem használtam ki; a heliben van iránytû...
Egyébként nem osztom Steweee álláspontját, szerintem is kell az ArmA-ba, már csak azért, mert az OFPben is volt(meg mint írtam, jópofának tartom). De _objektíven_ szemlélve a dolgokat, mi a halálnak?
Már hogy a fenébe ne lenne realisztikusabb?
Alapból az sokat nyom a latba, hogy a beállított dátumnak és idõnek megfelelõ a napciklus (napfelkelte, napnyugta) volt. A küldetésszerkesztõben csak megadtad a dátumot és az idõt, a többit meg magától csinálta a játék. Nem volt olyan, hogy reggel fél hatkor már delelõn járt a nap...
Szerintem egyetlen grafikai effekt jobban falja a gépet, mint ezek a dolgok összességében... Annak mondjuk valóban nem sok értelmét látom, hogy pl télen tovább tart az éjszaka. Ki a f*szom fog fél évet eltölteni a játékban, hogy lássa a különbséget? OK, jópofa, de hogy ettõl lenne realisztikusabb? Kétlem.
már megint a lényeget nem akarod érteni. tök mindegy hogy milyen az idõjárás, a játék ua marad. persze hogy legyen benne esõzés, havazás, lehetne nagy szélvihar is ami homályosítja a környezetet és rontja a cézást meg dobálja a légijármûveket, de hogy ennek véletlenszerûen, dinamikusan kellene történnie az nem igazán hiányzik.attól függ persze mennyi az erõforrásigénye. ha kevés akkor jó, maradjon, ha sok akkor éppen kimaradhatna.
mivel meg lehet oldani úgy hogy különféle idõjárású pálya elõre meghatározva, vagy ua pálya különféle idõjárási viszonyok mellett (pl bf day 1-3 modnjuk ott a harceszközök változtak, csak a példa kedvéért hogy lehetne így az idõjárással is)
mégegyszer mondom, erõforrásigénytõl tenném függõvé hogy jó e bele, viszont nem ettõl lesz különb és jobb más hasonló játéktól sztem. mondjuk azzal kellene kezdeni a fejlesztést, hogy ha már vannak benne épületek, akkor azokból rendesen ki lehessen lõni, nem ilyen irtógagyi módon, alig kilátva kis tüzelési szöggel. mint pl bf-ben. az sem tökéletes de azért ettõl sokkal jobb
Volt már pár játékban ilyesmi, ott is állt a szõr a hátamon tõle. Pont az egérgörgõvel van gond, meg azzal, hogy nem tudod "zsigerbõl" használni, mindig figyelni kell a jobb alsó sarkot. Még azt sem tudod megszokni, hogy "három görgetés le, az a gránát", mert helyzettõl és felszereléstõl függõen változik a menü.
Példát is írok, bár máshonnan:
Hitman, görgõs-kiválasztós fegyverváltás: jó fél órája nyomtam a Gellért-szállós pályát majdnem kész volt már. Beálltam egy csóka mögé, hoxg most majd jól megfojtom. Görgõ, klikk, aztán véletlenül nem a fojtóhurok választódott ki, hanem a Desert Eagle. Csóka szétrobbant fejjel repült le az aulába... Jó poén volt, nem azt mondom, de kezdhettem elõröl.
Ez nem egy olyan dolog, hogy emiatt nem fogok vele játszani. Inkább az a baj ezzel, hogy nem lehet azt megcsinálni, hogy játszok fél órát BF-fel, aztán OFPzek egy picit, mert idõ kell megszokni az irányítást, és ha megszakadok, sem tudom beállítani ugyanolyanra, mint amit számtalan játékban megszoktam.
A szomorú az, hogy a Bf2-ben is elég nagy a látótávolság ehhez (hiszen már 300 méter esetén is 1 másodpercel a robbanás után halljuk csak a hangját), és akkor még nem is beszéltünk arról, hogy a harctélri zajokat a látótávolságtól függetlenül kellene hallanunk (a harckocsik dübörgését ha nem lõnek a fülünk mellett akár egy kilométerrõl is meg lehet - és akkor még nem is a tüzelésrõl beszéltünk).
Ehhh nem változtat a dolgon hogy süt e nap vagy este van vagy éppen esik az esõ??? LOL Komolyan te milyen módban toltad az OFP-t??? (nem single/multi kérdés..)
dinamikus idõjárás - tõlem eshet vagy süthet a nap, a játékon nagyon nem változtat a dolog. lehet elõre scriptelt is,multibban meg mindegy
napszakok váltása - a kampányban vagy nappal volt vagy világos egy-egy pályán, multiban meg nem fogok x órát elõtte lenni hogy rámsötétedjen
valós csillagképek - nekem minden égbolt egyforma, úgysem az alapján tájolom be magam, volt iránytû meg térkép is. lehetne akár a morrowind kétholdas égboltja is fenn
távolságfüggû hangkezelés - na ez nem lenne rossz, elõbb a fény aztán a hang, de mivel harc közben úgysem arra koncentrálok hogy gyá de kafa az ágyú torkolattüze meg a dörrenés pár sec múlva, így számomra megint csak lényegtelen. nem tudom mennyivel több az erõforrásigénye mint enélkül, de ha jelentõs akkor hanyagolni kellene
az irányítás viszont nélkülözhetetlen és kikerülhetetlen eleme egy játéknak. egy filmnézésnek nem
Egyszerûen nem értem mi rossz benne?? Egy egérgörgõ meg egér és numpad segítségével símán lehet irányítani... Mert a fikázáson kívül semmi konkrét nem jött...
Valami balaset után a csókának leszakadt mindkét keze, a bal alkarját hozzávarrták a jobb felkarjához, meg a lábairól mókoltak ujjakat a kezére. Az ujjait a kezén valahogy úgy tudta mozgatni, hogy meg akarta mozdítani a bal hüvelyk és mutatóujját, meg a jobb középsõ ujját, és úgy sikerült ökölbe szorítani a kezét.
Gondolom, ha õt megkérdezték, biztosan azt mondta, hogy jó ez így, lehet így is boldogulni... Én azért elkerülném ezt, ha lehet...
1222 cifu - "Már számtalanszor leírtam, hogy hány és hány dolog van benne az OFP-ben, ami még mindig hiányzik más, hasonló játékokból. Dinamikus idõjárás, napszakok váltása, valós csillagképek az égbolton, távolságfüggõ hangkezelés és még lehetne sokáig sorolni. Sokadszorra elismételni már elég unalmas. Ha a grafika a szívfájdalmad, akkor van sok nagyszerû grafikával rendelkezõ játék, legutóbbi a Ghost Recon 3, hajrá. "
- vagyis tõle kérdezd, én csak kopizással hivatkoztam rá, hogy ez nekem egy se hiányzik belõle
Ezt a távolságfüggõ hangkezelést kifejthetnéd. Asszem Doom óta ami messzebb van, az halkabb... De lehet, hogy tévedek?
Ezt én említettem. De ugye a fizika törvényei szerint ami távolabb van az nem csak halkabb, de egyben késve is érkezik hozzánk (a hang terjedési sebessége ~300m/s). Ez volt nagyszerû az OFP-ben: ha lõttünk a harckocsi ágyújával, akkor láttuk a célpontban a robbanást, majd a távolságtól függõen akár több másodpercel késõbb hallhattuk a hangját...
Egyébként ennek a mem vitának nem sok értelme van, de mivel kérdezted: Amennyire emlékszem az OFP anno megjelenése idején nagyon jól elvolt 512rammal. Ugyanez a BF1942 nem igazán mondható el. Lassan töltött, swappelt mint az állat...
De attól félek gyorsan meg leszek cáfolva, szal :). Részemrõl lezárva, akár divatból akár nem én maradok a BF szapulásnál ;).
Dinamikus idõjárás, napszakok váltása, valós csillagképek az égbolton, távolságfüggõ hangkezelés - na ez megint csak nem hiányzik egy ilyen játékból, legalábbis nekem, nem rossz ha van benne, de egy ilyen játék lényege a harc, és azon kellen javítani, fõleg a kezelés egyszerûsítésével.
Hát pont ezek a dolgok azok, amitõl egy játék reális lehet... Szóval ha pont ezek nem fontosak számodra, akkor tényleg nem értem, miért érdekel egyáltalán az ArmA...
Anno még a FarCry esetén nagyon készült egy modcsapat, hogy csinálnak egy rendes, OFP szintû kiegészítõt hozzá, hiszen adott sok dolog (nagy terület, jármûvek, stb.), ám az SDK csúszása miatt a csapatt szétesett. Addig titkon reménykedtem még a csodában...
Nem egyszer és nem kétszer írtam már én is, hogy szívesen látnék szebb grafikát (a Game2-õt sem véletlenül emlegetjük, az sokkal kellemesebb e téren). De ez van, ezt kapjuk, ezt kell szeretni. Sokkal jobban örülnék, ha a BF2 vs. ArmA vita helyett két hasonló képességû játékról vitatkoznánk, ahol mindkettõ rendelkezik az ArmA fõbb erényeivel (játéktér, látótávolság, szabadsági fok, stb.). De sajnos nem ez a helyzet...
Ezt a távolságfüggõ hangkezelést kifejthetnéd. Asszem Doom óta ami messzebb van, az halkabb... De lehet, hogy tévedek?
Ha már hangok: OFPben majdnem meghülyültem a "SOLDIER, 10 O'CLOCK" jellegû rádióüzenetek minõségétõl és relatív hangerejétõl...
aha,vmi ilyesmit már vártam tõletek. ok, más érvet úgy sem tudtok felhozni, mert nincs mire. részemrõl a hozzászólásokat befejeztem, legalábbis a megjelenésig.bírom az olyan fórumozási technikát hogy vagy idiótaságból, vagy direkt nem a hozzászólás tartalmára válaszolnak egyesek, aztán meg jön az hogy neked semmi sem jó, és mindent csak fikázol stb...
látom a különbséget az opf és az arma között, de ami a gyalogosvideóból egyértelmû, hogy ua hibák meg bennemaradtak a már sok hozzászólásomban taglalt módon.
amire minden hozzászólásban próbáltam utalni az az, hogy vannak a játékkal alapvetõ problémák, fõleg irányíthatóság terén amit 2006-ra érdemes lett volna megoldani, hogy a nagyközönség számára is élvezetes legyen a játék és ne csak a fanoknak. ennek ellenére biztosan fogok játszani a játékkal és valószínûleg azért nem is lessz rossz, el lehetlesz tölteni jónéhány órát a gép elõtt vele,de zavaró hgoy olyan dolgokat nem változtattak benne ami nem lenne túlságosan idõigényes és játszhatóbb lenne a játék.
(újabb remek bölcs példa ala steweee: minek a kocsiba ütközésvédelem, nem kell vele karambolozni. na kb ez is ilyen hozzáállás:)
És? Ettõl egyszerre fogod belátni az egész 10km2-es területet, és ráadásul mindezt részletesen? Ugye hogy nem. Szal ez nem érv...
Már csak 1 dolgot nem értek! Ha ennyire gagyi meg szar lesz az Arma (SZERINTETEK) és a BF2 meg mekkora überkirályistencsászár, akkor miért ebbe a topicba irogattok és miért nem a bf-ébe?
Tökre lényeges mivel itt nem egy zónára fog koncentrálódni a harc hanem egy hadmûvelet része leszel:)
1196 + 1207 - megint nem értem mire volt a reagálás. egy szóval nem mondtam hogy a grafikájának farcry stb.nek kellene lennie. ha igen légyszi ollózd be ha találsz ilyet tõlem.
Dinamikus idõjárás, napszakok váltása, valós csillagképek az égbolton, távolságfüggõ hangkezelés - na ez megint csak nem hiányzik egy ilyen játékból, legalábbis nekem, nem rossz ha van benne, de egy ilyen játék lényege a harc, és azon kellen javítani, fõleg a kezelés egyszerûsítésével.
ami viszont igen szembeötlõ az irányítás bonyolultsága és nehézkessége, vmint a gyalogossal való darabos mozgás illetve irányíthatóság. mondjuk a tankkal való tüzelés sem volt korszakalkotó. amire minden hozzászólásomban utaltam, hogy sztem ELSÕSORBAN EZEKET kellene felhozni a játékban, és már csak ettõl sokkal jobb lenne, a többi csak hab tortán. de torta nélkül csak gyertyákkal nincs szülinap sem
Te mint player, nem egyszerre az egész területen tartózkodsz, tehát tökre nem érdekes, hogy az egészhez viszonyítva mekkora a részletesség.
Erre már soksok évvel ezelõtt kitalálták a dinamikus LOD-ot, mipmap leveleket, stb.
Pont hogy szükség lenne mindezekre, ha reális játékra gyúrnak. Mert azért a videón látható házakat, fákat, bokrokat erõs túlzással sem lehetne reálisan "kihasználni", mert annyira gagyin vannak megcsinálva.
Nézd meg a folyamatosan bejárható terület nagyságát és ahhoz hasonlítsd a grafikát ezt a szigetet tedd rá méreteiben arányosítva egy BF pályára és akkor már lehet nézni hogy arányokban melyik is a részeltesebb??
1207 - "én személy szerint nem látom azt a fejlõdést a videókból amit elvárnék tõle, ennek ellenére a tényleges konklúzióval várjuk meg a megjelenést, mert addig csak találgatás jelleggel megy a vita hogy mi és hogy is lesz benne." - írtam
a cézással kapcsolatosan a célkereszt szórását és az ikrányzék billegését a bf-el kapcsolatosan mondtam, hogy ha abban is lenne kevésbé lenne árkád.
irányítás : hol írtam olyat hogy szar? el lehet vele játszani, de KÉNYELMETLEN. a bf-é jobb, vagyis követendõ példa kellene hogy legyen, csak gondolom lusták voltak hozzányúlni a dologhoz. jó úgy ahogy van alapon. na ez a baj. nagyon tud idegesíteni amikor azért halok meg akció közben mert mellényúlok vmelyik gombnak.
vagyis nem sok köze van az én hozzászólásaimhoz annak amit írtál. ami még az irányítást illeti, pl az autókba sem kellene ilyen alapon szervo mert minek, lehet tekerni a kormányt anélkül is...
Azért akár mennyire is jó gém, a grafikai színvonalra nem mentség :)
Az rendben van, hogy nem kell egy Farcry vagy FEAR szinte már "techdemo" jellegû grafikáját megkapnia (ami mindkét game esetében erõsen a rovására ment a gameplaynek ugye), de valami átlagos minõséget, mint pl a hl2/source, vagy a bf2 igazán ráerõltethetnének. (bár utóbbitól már annyira sokban nem marad el azért)
Tán feltünt, hogy itt is a rajongótábor van jelen elsöprõ többségben. ;)
Már számtalanszor leírtam, hogy hány és hány dolog van benne az OFP-ben, ami még mindig hiányzik más, hasonló játékokból. Dinamikus idõjárás, napszakok váltása, valós csillagképek az égbolton, távolságfüggõ hangkezelés és még lehetne sokáig sorolni. Sokadszorra elismételni már elég unalmas. Ha a grafika a szívfájdalmad, akkor van sok nagyszerû grafikával rendelkezõ játék, legutóbbi a Ghost Recon 3, hajrá.
Az OFP és az ArmA között nagyon is sok különbség van. Hogy a grafikájában nem ér fel a FarCry, FEAR és társai szintjéhez? Hát istenem, ilyen szinten ilyen grafikát lehet manapság megvalósítani.
Nagyon örülnék persze én is, ha lenne egy ArmA szintû játék az UT2007 szintû grafikával, de nincs, és még csak nem is várható, ebben a piaci szegmensben megjelenne más. Úgyhogy ez van. Ha OFP szintû játékra vágysz, egy játék maradt, az ArmA. Tetszik vagy sem.
Hát vegyél szemüveget ha nem látod a különbséget az OFP 1.96 és az ARMA között. ráadásul oda volt írva, hogy 75%-bn van kész a játék.. a Hangok lehet még cak ezért nem voltak benne mert a grafikai enginen volt a hangsúly az AI-t pedig még programozzák. Mindenesetre a nagy elvárásod, hogy futás után nehezebb legyen célozni benne volt már az OFP-ben is (sokkal nagyobb volt a fegyver szórása mint normálisan).
Másrészt irányítás: Ócsárolod itt az irányítást ami az ittlévõ emberek 90%-nak megfelelt jó pár éven keresztül fogd már fel, hogy attól, hogy neked szar az irányítás attól még az nem biztos, hogy rossz csak neked nem áll kézre...
az tényleg eléggé rossz hogy egy fakerítésben vagy egy nagyobb fa törzsében elakad a tank. de ezt direkt hagyták benne, hogy ezzel is nehezebb legyen irányítani és nagyobb ügyességet igényeljen a dolog. egyszerûen bármikor átprogramozhatnák hogy menjen át rajta mint a drótakadályon. de ettõl eltekintve jobb a harcjármûvek mozgása, életszerûbben mozognak.
egy program azért kap kritikát hogy kijavítsák (kismillió patch)meg hogy a következõ még jobb legyen. az opf is és a bf is a maga idejében egyedülállóan jó játék volt, érdekes módon a játék újdonságának való hevében alig pár embernek jutott eszébe hogy nagykritikát alkosson róla, aztán szép csendben folyamatosan fejlesztgették a bf-et, és végül lett belõle a második rész, ami már grafikában, technikai megvalósítás terén sokkal-sokkal jobb mint az egy volt. viszont itt nem látom hogy nagyon változtak volna a dolgok.
és ez elég nagy baj. néha emulátorral még játszok a c64-es wizard of warral vagy az archonnal, de akkor is csak pár percet. ha az armed assault sem fog lényegesen többet nyújtani mint az opf, nem grafika hanem fõleg irányíthatóság terén, akkor azt hiszem tényleg csak a rajóngótábor fog vele játszani
Mindettõ arcade:) Ezt már most le lehet szögezni:) Csak az OFP teljesen más szempontok alapján készült mert itt sokkal nagyobb figyelmet kap egy hadmûveleti komplexitás mint a BF-ben lévén, hogy egy egész zsigetrõl van szó és nem csak egy pályáról legyen az bármekkora is.
Az nem életszerü,hogy fennakad egy bokorban a T72...
De tényleg ne fikázzuk itt egymás játékait,azzal játszik mindenki ami neki jo...
Elvileg mindkét játék ugyanabba a kategoriába tartozik,A BF arcade az OFP pedig szimulátor nem lehet öket összehasonlitani...
"Egyébként az. Indokolatlanul sok memet használ, úgy ahogy elõdje is. Dehát ugyanaz a motor..."
mondmár el nekem létszives, hogy mennyi lenne az indokolt mem használat egy ilyen összetettségû játéknál? illetve mutass egy olyan játékot, amiben ezt jobban optimalizálva megoldották, és ugyanezeket a lehetõségeket nyújta?
Red Orchestra: kb ugyanazt nyújtja technikailag mint egy bf, csak kicsit életszagúbban...teljesen más motor...ugyanúgy szidja a sok dilettáns barom, fika only júzer, hogy milyen erõforrászabáló, és így meg úgy tanuljanak már meg programozni...ez nekem valahogy k*vául irritáló...
kb annyira mint a másik kedvencem, mikor vérpistike bepróbál egy ofp-t, vagy egy wwiionline-t, és elmondja mindennek a játékot, mert "bezzeg a kod az sookkal szeebb, és fut jól a 286-osomon"
neakarj velük egy szintre tartozni :)
ami meg a bf mozgás életszerûségére vonatkozik: videó
(bár itt nem gyalogos, hanem jármûmozgás van :))
légyszi ollózd már be hogy hol írok negatívumot a grafikáról. a növényzet teljesen más kategória, arról is írtam miért nem jó. a bebújás miatt. egyébként semmi kivetnivaló nincs vele. az árnyék a sarok mögöt lehet jó NÉHA ha arról süt a nap, de egyébként inkább csak erõforrásigénynövelõ dolog, sztem legalábbis teljesen nélkülözhetõ, sokkal jobban is festenek az ilyen játékok nélküle. remélem kikapcsolható lesz teljesen.
az ízlések és pofonokban igazad van, nekem jobban megfelel egy olyan irányítási rendszer, ahol néhány billentyûvel azonnal tudok reagálni a környezetemre, bármit is akarok csinálni.lehet vki a bonyolult dolgokat szereti
a bf kicsit arkádos játék, ezt nem is vitatom, az opf széria meg sokkal inkább reálisabb, de az nem azt jelenti hogy a bf rendszerét átalakítva, vagy azt követve nem lehetne jobb játékot készíteni. engem is rohadtul idegesít hogy egyesek hasalóugrás közben adnak le fejlövéseket 50-100 méteres távolságból, de ha a célzás úgy mûködne ahogy korábban leírtam, akkor már egészen reális lenne a dolog
utoljára hozzáteszem, nem az armat szidom a topicjában, és nem a bfet magasztalom, hanem sajnálkozok a videón látottakon hogy nem fejlõdött sztem kellõképp a játék. a grafikai motort meghagyva is legalább a játékkezelés szempontjából effelé kellett volna elmozdulnia a fejlesztõknek
hat inkabb forogjon a katona a tengelye körül minthogy ilyen idiótán steppeljen:D tiszta Michael Flatley... Meg darabos mozgás hát bõven darabos jópár jelenet... szóval inkább ezek utan egy szóval sem ócsárolnám az ARMA mozgáskúltúráját:D
"Örülök, hogy totál nem változik..." itt ha jól látom már bindelt billentyûvel száll be a Kobrába (~2:20 - nál, 6:00-nál meg megfigyelhetõ a csöppet karót nyelt mozgás :)), szóval lehet kapunk egy káposzta is jóllakik, és a kecske is megmarad megoldást :)
gyalogos mozgás @ bf2 (elsõ jelenet)
hát fõleg a futásnál ehhez képest eléggé bénácskának tûnik az arma videókon az emberek mozgása, dehát ezlegyen a legnagyobb bajunk :)
(az márkérdés hogy bfben mozgással kapcsolatban is vannak baromságok, lásd kicsit késõbb: bunny-hoping)
Rosszul fogalmazol. És én is rosszul fogalmaztam. Nem jó sem az OFP-é sem a BF-é. NEked megfelel az egyik és nekem megfelel a másik. Ízlések és pofonokról van szó ne feledjük. Mindenki mást vár a játéktól és majd a vásárláskor eldöntheted, hogy kifejted a véleményedet azzal, hogy kell e a program a hibái ellenére vagy nem. Én az alapján amit láttam meg fogom venni. ÉS elvileg ennél csak jobb lenne (igaz én egy szimpla OFP-s kieget mint a resistance is megvennék megint)
Nem tudom vájja ki a szememt a holló de a grafikában hol volt hiba?? lehet túl sokat szimezek meg MMO-zok mostanában és nem tudom i a trendi elvárás de nekem a modellek kellõen meggyõzõek voltak a látótávolság is valamint a fák levelek az hogy az árnyék nem egy fekete folt volt hanem ahogy a katona elment a fa alatt a levelek között szûrödött át a fény az is nagyon jól nézett ki. Igaz a tankok még mindig elég furcsán mozognak ez gáz a fizikájában de mást nagyon nem tudok...
A Grafikának tényleg nem vágom mi a baja... Egyébként OFP-nél jobb egérkezeléses menüt valamint shortcut rendszert szerintem még nem találtak fel... Örülök, hogy totál nem változik...