te amolyan szemellenzõs ló típusú ember vagy, igaz ? ha olvastad volna a korábbi hozzászólásaimat akkor tudnád hgoy mekkora opf fan voltam. DE már 2006-van, és ehhez alkalmazkodni kellene minden fejlesztõ cégnek. lehet az armed assault így is népszerû játék lesz a fanatikusai körében, de megjegyzem egy játékfejlesztõ cégnek elemi érdeke hgoy a nagyközönség számára tetszetõs és játszható játékot csináljon, mert annál nagyobb lesz a bevétele és a késõbbi játékait is többen fogják megvásárolni az emlékezetes elõdök miatt.
én személy szerint nem látom azt a fejlõdést a videókból amit elvárnék tõle, ennek ellenére a tényleges konklúzióval várjuk meg a megjelenést, mert addig csak találgatás jelleggel megy a vita hogy mi és hogy is lesz benne.
eléggé ellenszenves egy hozzáállás, és a dolgok csakazértis megmagyarázása amit a billentyûkiosztásról és a játék kezelésérõl írsz. igen, lehet így is játszani vele, én is játszottam pár száz játékórát, de nem kényelmes a dolog, van tõle sokkal jobb megoldás is (ala bf) vagyis az KELLENE hogy legyen a követendõ irányvonal. nem azért mert az bf, hanem azért mert az jó. ilyen alapon a kocsikba még mindig nem lenne légzsák meg klíma, mert tulajdonképpen attól még ugyanolyan használhatók voltak régebben is.
a harcjármûvek mozgása egyértelmûen jobban ki van dolgozva a bf-ben, bár lehet ez szubjektív vélemény részemrõl. a gyalogosokkal sem kellene cécózni, ami a bfben van az tökéletes. egyszerû de jó. ami a látótávolságot illeti ha az akkori gépek elbírták volna a bf enginjével kétszer háromszor akkora belátható távolságot is lekezel, volt is rá csít multiban.
a növényzet a videókon ua nyomi mint volt, nem a grafikája a rossz, vagy az hogy kétdés modellek, hanem hogy úgy vannak kitalálva, hogy bárhogyan is bújsz el benne a fél teste kilóg az embernek és könnyen észrevehetõ. ha meg nagyon belebújsz nem látni ki. ezen is javítani kellene. mondjuk ez a bfnél is így van soxor, de az nem azt jelenti hogy soha egy játékban sem kellene jobban csinálni
hogy mégis miért várom az aa-t? mert teljesen más a fílingje mint bármelyik más játéknak. volt hogy sikoltoztam a gép elõtt mikor a szovjet kommandósokat rámküldték amit korábban kipucoltam az ellenségtõl és kergettek megpróbálva bekeríteni.tehát a játékélmény terén egyedülálló és nagyszerû játékról van szó, kérdés mennyire lesz nehézkes a kezelése, ami ezt elronthatja
Persze, mindent meg lehet szokni.
Azt is aláírom, hogy SP-nek csinálták, meg azt is, hogy 5 éves.
Én is szeretem az OFP-t nagyon, igaz, rég játszottam vele, de nagyon jó játéknak tartom, és várom az ArmA-t.
Viszont az objektivitást hiányolom kicsit.
Fegyverbõl kõkemény 3 db lehet nálad, ebbõl általában 2-t használ a legtöbb játékos. Az rpg-t nemnagyon kell olyan gyorsan elõvenni, hogy gondot okozzon a menü. A jármûbe szállás az tényleg lehetne billentyûs. Ezen kívül mindent lehet billentyûrõl vezérelni.
walk/run?? w-vel futsz, e-vel sprintelsz, f lenyomásával vállhoz emelve a fegyvert gyalogolsz ofp-ben. Itt hol van menü nem értem mire gondolsz?
Remélem feltûnt hogy az ofp-t single gémnek csinálák, a multi csak ráadás. A fejlesztõk is meglepõdtek, hogy olyan népszerû lett a multija(fõleg a cti) amire nem is számítottak. De mondom az a párezer(vagy mittudomain mennyi) multis ofp-s nagyon jól el volt a ofp megoldásával is. Persze senki nem fog ellenkezni a JIP ellen, de tuti lesz olyan játékmód ahol ez ki lesz kapcsolva(vagy korlátozva), mert máshogy nem lehet rendesen megoldani.
A fegyverváltás lehetne bindelhetõ igazán. Az a menüs rettenet... Inkább nem minõsítem. De ugyanígy a jármûbe beszállás, walk/run, stb. 101gombos billentyûzet van a számítógéphez, könyörgöm! Egyáltalán minek az a menü?
A fizikát hagyjuk, majd talán 10 év múlva nem fognak pattogni a tankok egyáltalán. BFben is pattog, csak kevésbé, mint OFPben.
BF2 tankjainak a lövedéke már nem esik annyit, mint a 42-es tankoké, ha arra célzol.
Az egész megoldás béna. Stratégiai játékokban még épp elmegy(2-4 fõig), de valószínû, hogy ez egy kényszermegoldás volt BIS részérõl. Azóta megtanultak programozni, ArmA-ban már korrekt lesz. Ha koncepció lenne, az ArmAban is úgy hagynák, nem a join in progress lenne az egyik legjobban reklámozott húzó újítás az OFPhez képest... Szerintem...
Nekem nem tûnt fel a bf1-ben semmiféle jó mozgás a jármûveknél amikor kipróbáltam, bár lehet hogy azért mert nemnagyon emléxem rá, mert amikor elindultam egy tankkal és lõttem egyet, lefordultam a székrõl a röhögéstõl, és ment is az uninstall ez vót a megjelenéseker jópár éve. Egy videot nem tudsz mutatni hogy hogy mozognak benne a jármûvek?
Mit akarsz mondani azzal, hogy akadozós játékmenet?
És mi baj a fegyverkezeléssel?
Hát attól a multi nem béna mert te nem tudsz idõben kezdésre érkezni :) hidd el élég sok játékos idõben ottvan, és jól eljáccogatunk mondjuk egy cti-t :)
Nem tudom, milyen memóriaszemetelésrõl beszélsz... BF2ben volt egy ilyen bug, hogy megtöltötte a memóriát szarral, de kb egy héten belül jött az új peccs.
Egyébként ez fikázás, ami itt megy a BF sorozatra, nekem eléggé szemellenzõs savanyú a szõlõ effektusnak tûnik.
Addig rendben, hogy arcade, kisebb területû, kevesebb. De hogy az OFP-ArmA csúnyább is(textúrák, modellek, effektek), és multiban sokkal bénább(az OFP "meccs elején ott vagy, vagy vársz" rendszerérõl beszélek; ArmA remélem tényleg megoldja), azt azért illene elismerni. Nem az én lelki világom miatt, hanem mert tény.
ilyen típusú játékhoz nagy tér és nagy látótávolság kell....bf1 motor?
biztosan lehetne azon is javítani, pl bf 2, viszont a gépigény csökkentése érdekében elég lenne a bf1 grafikai szintja, sztem az tökéletes egy ilyen típusú játékhoz. a harcjármûvek mozgása meg sokkal jobb volt mint ebben, ez nem vitás.
nem is annyira a grafikai lemaradás zavar (pl delta force black hawk down is sztem tök jó grafikájú, mert a maga nemében lévõ játékokhoz annyi elég is) hanem hogy legalábbis a videó szerint ua akadozós játékmenet, mozgás, fegyverkezelés stb. lesz ami az opfban. és az már ma nem elég, legalábbis nekem. a bfben a fegyverkezelés, guggolás, hasalás nagyon jól meg volt oldva, kicsit még a szóráson lehetne növelni meg a távcsõ illetve irányzékbenézéshez szükséges idõt is növelni, illetve a futás utáni lihegés függvényében még plusszban mozoghatna a célkereszt, és akkor az tökéletes is lenne.
a tankra gondoltam. a gyalogos mozgása elmegy, ami engem illet ilyen téren nincsenek is elvárásaim, a bf gyalogosmozgása sztem tökéletesen elég. eléggé vontatottnak tûnik, illetve az is mivel tök ua mint az opf ebben a tekintetben, és a hangos is ua tûnnek a videók alapján. ami nem túl jó, bár éppen az elmegy még kategória, attól még lehetne tök jó játék, de azért nem ártana javítani rajta.ami még felesleges az a szépen kidolgozott árnyékok, ebben a játékban nem az a lényeg. bár lehet megint magamból idnulok ki. én alapból kilövöm minden játékban az árnyékokat.
a battlefield 1 motorjávan kellene ilyen játékot csinálni ami ennyire élethû. sztem egy mai jó gép elvinné megfelelõ látótávolság és egységszám mellett is
Hát nemtudom te milyen mozgási bénaságot láttál, mert én nem láttam. Az utóbbi MP videóban eléggé mutogatták kívülrõl, és nekem korrektnek tûnt...
Ezt részletezhetnéd , hogy miért is jobb a BF1942-ben a mozgás vagy mit kéne átvenni? Sztem tök béna abban ahogy a katonák egyenes derékkal futkároznak mint akik karót nyeltek.
aki olvasta a korábbi hozzászólásaimat az tudja hogy nagy opf fan vagyok. viszont amit itt láttam a videón az eléggé elkeserítõ. könyörgöm, 2006ot írunk. ez lehet már nem lesz elég.alig nyújt többet a vid alapján mint az alapjáték. talán kicsit szinesebb , ami nagyon jó, de a modellek mozgása ua béna, nem értem miért nem lehet megoldani úgy mint pl bf 1942. azzal tökéletesen elégedett lennék, attól egy ilyen játékban nem is kell több. ha a fegyverváltás meg egyéb irányítási rendszer is változatlan maradt, akkor azt hiszem nem fogok vele játszani
úgy látom a második magnum vid még nem lett belikelve ide mp vid
Két érdekesség még:
-A egyjátékos játékban állítólag több "autosave" pont lesz, de nem lehet továbbra sem korlátlanul menteni.
-A GameSpot szerint a BIS jelenleg észak-amerikai kiadót keres. Lehet, hogy az európai kiadó már le van zsírozva?
Kb úgy játszott az illetõ mint amikor elõször toltam OFP-t háttérinfó nélkül. Azt sem tudtam mit kell csinálni csak bóklátsztam... na ez a video kb ugyanolyan volt...
Szerintem csak azért volt olyan esetlen az egész, mert aki játszott elég bénán nyomta - támadás és lövöldözés helyett csak bóklászott, mintha most játszott volna vele elõször.
Megnéztem ezt a videot, de valahogy nem estem hanyatt se a látványtól, se a játékmenettõl. Persze, rá lehet fogni, hogy nem végleges meg minden, de valahogy hiányzott (még?) a feeling az egészbõl.
baromira igazad van, azt olvastam oda, amit látni akartam :) viszont így meg fura
Érdekes a trailerben, amikor a srác a harckocsival telibekaja a fát/bokrot annak nem lesz semmi baja, 2 perccel késõbb az apc meg kidönti a kétszer akkora fát.
Persze ez már csak szörszálhasogatás de akkor is
Egyébiránt elõrendelni lehet már?
csúszhat, de a kiadó miatt, szóval q3-ra bis tervek alapján meglesz a 100%
-Minden egység játszható lehet multiban (co-opban)
-A demoban lévõ AI még nem igazán lenyûgözõ, a végleges játékban ez másként lesz
-Lesz 3D-s irányzék
-Lesz külsõ géppuskája végre a harckocsiknak
-A VoIP esetén meg lesz oldva a szintezés, hogy ne zavarják egymást feleslegesen (jármû, raj, globális, stb.)
-Lesz Linux és Win szerver is, és szerveroldalon be lehet majd állítani mely Addonokat töltse be a kliens játék, és melyeket ne. Ezzel a megoldással egyben ki lehet majd szûrni a csalókat is.
-Új Oxygen és Visitor lesz kiadva még a megjelenés elött.
-Az Addonkészítõknél lesz egy "kiemelt" réteg, akik minõségi munkákat végeznek, a BIS ad nekik egy kis pluszt, vagyis kiemelt figyelmet és támogatást. Az õ addonjaik kapnak egy külön jelzést, amit a szerverek felismernek majd.
-Lesz egy ArmA wiki szerû dolog, amibe mindenki beleírhat, véleményezhet, stb.
-Megjelenés? Valamikor 2006 Q3, de esetleg még az is elõfordulhat, hogy csúszik egy kicsit. Szóval a 75% nem volt vicc... :\
ofp.info-n van egy érdekes új leírás. többek között:
"Weapons have real 3D optics"
Beállítás kérdése, a harmadik nézet, a célkereszt és társai kikapcsolhatóak, de mivel a játék a tömegeknek is szól, lehetõség van mindenféle dolog bekapcsolására, mint például a barátok, sõt, az ellenségek feje felett megjelenõ azonosítózászlók, az ellenfelek feltüntetése a térképen és társaik. Ha jól rémlik az OFP a Veteran nehézségi szintnél már nincs külsõ (TPS) nézet jármûveknél sem (anno így nyomtam még végig a Resistance-ot), és minden egyébb könnyítést is kikapcsolhatsz, így pedig már eléggé reális.
Ha a célzás alatt azt érted, hogy nyilt (ironsight angolban) vagy optikai irányzékot kell használni a rendes célzáshoz, akkor az már az OFP-ben is úgy volt, hogy célozni kellett a valóban pontos lövésekhez. A 3D ironsight alatt azt értettem, hogy a nyílt irányzék rendesen ki van dolgozva 3D modelként, és nem csak egy bitkép van berakva a képernyõ közepére.
Igazság szerint nekem nem klappol a realisztikus fogalma a harmadik nézettel, a képernyõ közepén figyelõ célkereszttel, és a célzás hiányával (nem is tudom, hogy mi a hivatalos neve, te a 3D ironsight-ként utalsz rá?)
A nagyobbik baj, hogy továbbra sincs 3D-s ironsight, hogy a torkolattûz átvilágít mind az optikai, mind az ironsight irányzékok, hogy a menü még nincs kész (a briefingnél nagyszerûen lehet látni, hogy például a Gear menü alatt nincsenek ikonok, képek), hogy a függõleges tengely körüli forgás továbbra is "gombostûvel átszúrták" megoldású, hogy a fegyverfogás a belsõ nézetbõl továbbra is egyen-megoldású (az ürgénk gránátvetõs M4-est fog a kezébe, de a keze az elõágyat, és nem a gránátvetõ markolja...), hogy a grafikai bugokról ("világító" fû a fa árnyékában, folyamatos torkolattûz-effekt az M1A1 tetején lévõ M2 géppuska csövénél (lehet vajon végre használni?) már ne is beszéljünk.
No persze reméljük, hogy ezek nagy részét a fejlesztés még hátralévõ 25%-ban orvosolják. :)
Megmaradt a gagyi fekete ironsight és az a rakétaként elrepülõ orosz katona is vicces úgy a 9. perc környékén. Egyébként jó lesz ez nagyon.
Ja, a csehek eddig meg nem kúrtak el semmit - Mafia,H&D 1-2 , OFP mind elit jatekok most se fognak hibázni.
Végg néztem a videót Nekem nagyon bejött. Sokminden ismerõs az OFP-bõl a sniper nézet nagyon tetszettt. Ott látszódott igazán hogy mekkora terület is látható be. Amit hiányoltam : 1. tank nekimegy épületnek 2. beelõ. Az milyen hatással van az épületre. A fizika igencsak mosolyogtató de távolról sem olyan mint az OFP-ben volt anno szerintem a patchekkel megoldják ezt is. Szerintem nem lesz rossz... Legalábbis lesz olyan jó mint az OFP volt.
Azok az ultrafanatikusok jó százezren felül vannak, szóval ha csak õk veszik meg, már akkor is meglesz a túrós batyura való.
Másfelõl ebben a kategóriában egyszerûen nincs konkurenciájuk, úgyhogy mégcsak emiatt sem kell aggódniuk....
Elnezve a videot, csak annyit mondhatok, ezek a BIS legenyek kb 3-2 eve elvesztettek a fonalat de nagyon. Ilyen ratyi grafikaju/fizikaju/hangu/effektu gamet csak a ultrafanatikusok fognak megvenni.
jah, kicsi látószög, és batárnagy fegyver :/
(amúgy nembánnám ha elhagynák a célkeresztet, és csípõtüzelésnél kicsit kitágulna a szórás, aki meg célzottan akar lõni, annak only ironsight, kicsit megdobná a hangulatot...ahogy RO-ban is történt :))
én örülök, hogy talán lesz értelme esetleg leengedett fegyverrel közlekedni és a felemelt fegyver kitakarja a látóteredet:) (pláne ha ilyen szépen fel van építve a cucc:D)
Viszont mekkora állat lesz sarok mögül kihajolni TrackIR-al?? Haverok eddig mindig kiröhögtek amikor FPS-ben megpróbáltam a sarok mögé nézni:D most már lesz értelme:D
A hiv. fórumban egyeseknek az a baja, hogy a menü nagyon konzoljátékos...
Van benne valami, azért az OFP laptop-menüje egy fokkal hangulatosabb volt...
És milyen jó lenne ha full VBS1-et kapnánk ArmA-nak :) Még story sem kéne semmi csak adják az egész cumot devkittel 1üt 10k ért :)))))))) Na jó bilibe lóg a kezem :))
Eredetileg úgyvolt, hogy a vbs2 a game2-re épül (bár sztem inkább fordítva lesz) :)
Nem arról volt szó, hogy a VBS2 nem a Game2 motorját kapja, hanem egy továbbfejlesztett VBS1 motort? Nekem valami ilyen rémlik, de akkor az félrevezetés volt. (Dezinformáció!!! A mocskok! :DDDD)
Amúgy meg ha a Game2 esetén az ArmA-t vesszük figyelembe, lehet inkább ki kellene perkálni a 100+ $-t majd a VBS2-õért inkább?
A modern harckocsikat pl Challanger2, Leopard2, Leclerc, stb. a vezetõ kormánykerékkel irányítja. Ez nem a hagyományos értelembe vett kormánykerék, inkább alakra a gokartok és F1-es versenyautók kormányához hasonlít. A Leclerc mbt kormánykereke kimondottan olyan mintha valami versenyautóból kölcsönzték volna.
valamelyik régi videóról azonban úgy rémlik, hogy megmaradt a béna izgõ-mozgó célkereszt és a mégbénább fekete iron sight :( de még az is lehet, hogy az csak valami kezdetleges béta verzió volt
Egyetértek.. A kampány coop tökéletes 2 emberrel.. Mondjuk ettõl függetlenül h én így fogom nyomni, támogathatna több játékost is, csak úgy jóval egyszerûbb lenne végigtolni.. És ez ugye itt nem a diablo, h lehet kompenzálni monsták szintjének emelésével a sok játékost.. Sokjátékos coopra lesz rengeteg addon mission úgyis, szal tökmind1..
Nem lehetetlen, csak a szervezkedésre fordított idõ nõ meg hatványozottan... Inkább a játék bármikor, gyorsan, egy haverral, mint a tökölõdés, egymásra várás, "jajmostnemérekrádejólennehamegvárnátok".
Sok emberrel meg irány egy multis server.