Infiltration-t is nagyon szerettem még a CSés idõszakban, de M.o.-ról kb két kezemen meg tudnám számolni, hányan játszottunk vele.
Szegény Kosh és Weyland a NegA klánosoknak könyörgött, hogy valahogy összehegesszék a FUZIO-t és az UT standalone szervert (már homályos, de mintha nem lett volna hivatalos linux standalone szerver, nem hivatalos cuccokból, meg a wines fileokból rakták valahogy össze), elõször a TacOps-ra, majd az INF-re. Mindkettõ kiesett azonban hamar a kegybõl, mert nem túl szórakoztató, ha a szerveren jó, ha 5-6 játékos lézeng, amelybõl 3-4 játékos NST volt... :\
Ha én indítaniék egy szervert, haverommal tudnánk ketten normálisan játszani tört járékokkal, mindenféle FADE sz*rság bekavarása nélkül?
Igen lehet, Icebird csinált emlékeim szerint egy nagyszerû kis programot ennek a problémának az orvoslására.
Joint Ops-ról meg a Söldner-rõl még nem volt szó, az is nagyteres, multis, "realisztikus", de nekem valahogy túl mûanyag.
A JointOps szvsz az OFP másolata akart lenni, kisebb pályákon, de pörgõsebb játékmenettel. Az a probléma, hogy nem sikerült megtalálniuk az ideális összeállítást. Pörgõs játéknak túl lassú és reális volt, reális játéknak viszont túl pörgõs és arcade. Anno LAN-on játszottunk elég sokat vele, nekem a legnagyobb bajom az volt vele, hogy túl arcade-os volt.
A Söldner egy enigma. Anno a bejelentése után vérmes reményeket fûztem hozzá, hiszen a készítõk hihetettlen jó dolgokat állítottak (magas szintû realitás, összetett játékmenet, rombolható táj, teljesen customizálható kinézet, stb.), és az OFP és a BF közé lõtték be a játékot realitás és játékmenet szempontjából. Aztán szépen lassan lepergett a festék. Már ott kitört a "miaf@sz" az emberbõl, amikor az elsõ képeken csak TPS nézet volt, és a hivatalos fórumban peticiót kellett indítani ahhoz, hogy a készítõk beletegyék az FPS nézetet (ami miatt még némi rosszallás is volt a részükrõl, mert minden kézifegyvernek meg kellett csinálni az FPS nézetû modelljét is). Utána jött a többi dolog, mint a jármûvek egyfõs irányítása, és a fõ probléma, a játékmenet. Nem akarlak lebeszélni a Söldnerrõl, próbáld ki, nézd meg, ha a BF bejött, talán a Söldner is tetszeni fog neked, de ez a "taktikai pont" elfoglalós cucc (gyakorlatilag a BF zászlófoglalós rendszere pepitában) nekem nem jön be.
Joint Ops-ról meg a Söldner-rõl még nem volt szó, az is nagyteres, multis, "realisztikus", de nekem valahogy túl mûanyag.
(Errõl jut eszembe, megvan valakinek mindkét játék? Nekem nagyon-NAGYON úgy tûnik, mintha egymásról koppintották volna õket. A karaktermodellek, a jármûvekbe beszálláskor a kis pozícióválasztó szöveg, a fû, a textúrák... Mind-mind annyira hasonlít, hogy az sztem nem lehet véletlen. JO és S topicban leharapták a fejem ezért a feltételezésért, senki nem osztotta a véleményem, én meg nem tudtam screensottal alátámasztani. A Joint Ops kb 2-3 hónap csúszással jutott el hozzám a Söldnerhez képest, és egyik sem ért meg egy hetet a gépemen, akkora hulladéknak találtam õket)
Bocs, hogy szénnéoffolom ezt a topicot, de itt még úgysincs mirõl beszélgetni, nekem meg szófosásom van... :)
Ezt nem írom alá, én elszórakozok szimekkel is, arcade dolgokkal is.
Az gáz, hogy ha valami szimulátor, akkor az leginkább single, ha meg inkább multis, akkor meg elárkádositott. (FPS/tank témában)
A single dolgokkal meg az a bajom, hogy egy bármilyen jól összeírt AI soha(legalábbis a közeljövõben) nem fog úgy viselkedni, mint egy ember. Én meg leginkább emberek ellen szeretek harcolni. Ezért elfogadom a dolgok árkádos jellegét, de ha lehetne választani, akkor inkább szimuláció.
Infiltration-t is nagyon szerettem még a CSés idõszakban, de M.o.-ról kb két kezemen meg tudnám számolni, hányan játszottunk vele. Hiába jött be 1000x jobban, mint a CS, az klánosdi, meg a társaság miatt többet CSéztem.
Utána jött OFP (ami akkoriban játszhatatlan volt multiban, meg kevesen is próbálkoztak vele), maradt a CS multi. Amit a BF42 kijövetelekor rögtön abba is hagytam. Aztán maradtam is BF vonalon, mert gyakorlatilag az most az egyetlen "realisztikus" (abban az értelemben, hogy nem scifi), nyíltteres, multis FPS.
Nagyon remélem, hogy az ArmA tényleg fasza lesz multiban is...
Illetve mondtátok, hogy az OFP már kiheverte a gyerekbetegségeit, és lehet vele multizni már normálisan. A magyar szerverre fel tudok menni krekkelt cuccal, vagy be kéne szereznem az eredetit? Ha én indítaniék egy szervert, haverommal tudnánk ketten normálisan játszani tört járékokkal, mindenféle FADE sz*rság bekavarása nélkül?
A sim vs arcade vita szerintem teljesen értaelmetlen, ugyanis akinek az arcade játék émény jön be az soha nem fog egy kõkemény szimmel foglalkozni, és ugyanez igaz vissza felé is. Ezen kár vitatkozni mindenki játszon azzal ami neki tetszik. Megjegyzem, hogy az OFP is inkább a populárisabb mûfaj felé hajlik, de ettõl függetlenûl qvajó és nehéz is.
Ez a játék is joystic-ra volt optimalizálva. Én még most is remekül szórakozok vele, bár az SB-t szimuláció terén nem éri utól, viszont van benne sok olyan dolog ami az SB-bõl hiányzik. (Ha összejött voln a MicroProse-nak a Gunship vs M1 Tank PLatton III.)
M1 Tank Platoon II? Azt ember képes irányítani? Én megõrültem attól, hogy a torony nem a szokásos módon mûködött. Tehát nem annyit fordult, amennyit az egérrel mozdítottam, hanem volt egy középállása, és ha attól balra volt az egérkurzor, akkor balra fordult folyamatosan, ha jobbra, akkor jobbra. Az volt a legszebb az egészben, hogy ezt sehol sem lehetett látni, fílingre kellett eltalálni a közepét.
Rohadtul érdekelt volna, de így egyetlen küldetést sem tudtam megcsinálni. Furikáztam az ellenségek közt, forogtam a toronnyal, de célozni képtelen voltam...
(Volt erre valami orvosság? Én nem találtam, bár nehéz így megmondani 4-5 év távlatából)
Csakhogy maradjun a II. vh-nál, ugye ott van mindjárt a Panzer Elite ami igencsak eltalált szim. A modernek közül még megemlíthetõ az 1998-as M1 Tank Platton II. Ezek a progik aránylag jól szimulálják a valót az általatok említetteken kívül.
ahhoz még nemvolt szerencsém :)
mindenesetre ha arma-ban hozzák a wwiionline féle dedikálatlan tankszimulációt, az nekem már több mint elég (dedikált elég a game2ben :))
tehát nekem nincsenek olyan nagyon nagy elvárásaim
Azért ezt nem olyan vészesen nagy dolog megcsinálni, tekintve hogy az objektként ezek már külön megvannak, csak specifikus HP/páncél értéket kell hozzá rendelni és kész..
Megcsinálni meglehet, csak utána gyõzze a proci számolni... :\
Jelzem van egy ilyen progi, a WW2 Online/Battleground Europe.
Azért ne hasonlítsuk az Lock-On vagy az IL-2 szimulációs szintjét a WW2O-hoz, ahogy a hajók vagy a hk.-k szimulációját a valódi dedikált szimulátorokhoz. Talán közelebb van hozzájuk egy fokkal, de még messze vannak attól a szinttõl.
Amúgy nekem a a fõ gondom vele, hogy már etüdöm van a II.VH-s játékoktól. Modern hadszíntér és fegyverek kellenek.
hát tudod 3-4 év Il-2 nyüstölés után számomra a videók elképesztõen kiábrándítóak voltak:) Jó. Elismerem sok gép volt. De azok átrepültek átcsúsztak egymáson földközeli fordulóharcban az Me-109E-es lefordulta a spitet meg a mustanngot szóval kiábrándító volt számomra:) Gondolkodtam rajta, hogy elkezdem de engem cska repülõs része érdekelt volna ez a fps dolog annyira nem jönne be:)
egy ilyen "szutyok" repülõs modellt azért szívesen látnék aa-ban :)
(amúgy steal beasts után nemtudok olyan gammát, amiben valósághûbben lennének megoldva a tankok, mint wwiio-ban)
"Olyan, hogy a 30mm-es gépágyú bizonyos páncélvastagságot nem visz át, az kicsit érdekesen hangzik, lévén ez a valóságban úgy néz ki, hogy szembõl egy harckocsit nem visz át, de oldalról, hátulról, felülrõl simán keresztülmegy rajta. Ugyanez igaz a nehézgéppuskára is. Egy 12.7mm-es AP géppuskalövedék úgy megy át a BTR-80 mindkét oldalán, mint kés a vajon. Ahhoz, hogy ezt reálisan leszimulálják, csontra kidolgozott modellekre van szükség, ahol külön elemek a hajtáslánc egységei (motor, erõátvitel, lánctalp v. kerék), külön elemek a bent ülõ emberek, a fegyverzet, a periszkópok, optikák, stb."
Azért ezt nem olyan vészesen nagy dolog megcsinálni, tekintve hogy az objektként ezek már külön megvannak, csak specifikus HP/páncél értéket kell hozzá rendelni és kész..
"Ilyesmivel eddig csak dedikált hk. szimulátorokban találkoztam, szóval azért ezt elvárni az ArmA-tól kissé túlzás.Én is nagyon örülnék, ha a harckocsik a Steel Beasts, a repülõgépek meg a Lock-On, a hajók és tengeralattjárók meg a Dangerous Waters szinvonalán lennének leszimulálva, de ettõl azért messze vagyunk. "
Jelzem van egy ilyen progi, a WW2 Online/Battleground Europe. Kicsit nagyobb térképeket kezel mint a OPF/AA (egész 1940-es hadjárat helyszíne), és vicces végignézni egy damage logot benne... az összes szárazföldi, légi és vizi jármû igényesen el van benne készítve, igaz a grafika elég tucsmák, de ez nem annyira az engine hibája...
De tegyük szép csöndben hozzá, hogy nem véletlen, hogy nem tobzódnak az OFP-hez hasonló szabadteret nyújtó engine-k. A Source-nál a Valve marha büszke volt arra, hogy a HL-hez képest mennyivel nagyobb pályákat tud lekezelni - így már egy "nagy" source pálya olyan 1 km2-es is lehet...
A Doom3 alapból a belterekre lett kitalálva, kiváncsi leszek a Quake Wars mit fog nyújtani e téren. De az Unreal engine is szenved a nagy mapokon. Van még a FarCry, mint labdába rugó motor, amelynél zónákra osztották a mapot. Vannak még a szimulátorok, amelyek hasonló képességgel rendelkeznek, de ott a grafikai szépséget áldozzák fel a látótávolság és a játéktér méretének oltárán.
Szép grafikát nagy játéktérrel és sok objektummal összeolvasztani nem egyszerû meló, és eddig még mindig talán az OFP nyújtotta a legjobb kompromisszumot e téren...
hájja...bezzeg abban a játékban ugyanekkora területet, ennyi egységet gyengébb gépen sokkal jobban lekezeltek a programozók...úú segítenél, miis volt a neve? :)
Hát, azért az egyszerre többszáz objektumot kezelni képes cuccot nem nevezném "ritka szarul optimizált"-nak...
Pl hol láttál akkoriban _erdõt_? Az volt a divat anno, hogy leraktál egy folyosót aljnövényzet textúrával, kipakoltál 1-1 fát a folyosó széle mentén, azt kész az erdõ.
Sõt, szerintem azóta sem csináltak sokkal korrektebbet, BFV engine-nek az overgrowth/undergrowth hatása tudott kb hasonló erdõt.
Szvsz még most, az Oblivionban sincs igazi erdõ, csak kissé jobban fás részek...
És akkor az még csak az erdõ, amin nem dolgozik AI...
LOL! Ez a kemény!
" BOOT_origi 2001. júl. 16. 20:06 | Privát | Válasz | #25
Ezt a hülye kérdést.
Hogy lehet összehasonlítani egy nagy multtal-jelennel-jövõvel rendelkezõ programot az OF-al??Sehogy már csak azért is ,mert mire a vitát befejeznénk,addigra az OF csöndesen exitál és eltünik a kukákban.Uff."
CS vs OFP topicból.
Érdemes beleolvasni, vannak még hasonló gyöngyszemek... :)
Még pár észrevétel:
-Az videóban az AH-1Z szárnycsokjainak végein AIM-9L/M levegõ-levegõ rakéta látható.
-Az AH-1Z pilótafülkéjében az MFD-k (színes kijelzõk) "vakok", nem látni rajtuk semmit.
Bocsi pedro, de szerintem mindannyian emlékszünk arra, hogy az OFP és a RES esetében hogy futottak az akkori gépeken felhúzott beállításokkal. ;)
Szóval ha valaki azt mondja, hogy egy felhúzott grafikával még SLI gépen is 20 fps-t csinál, nos, nem tudom rá tiszta szívvel azt mondani, hogy kizárt.
karakterváltás nem kötelezõ, elmondták ötször, és nekem pl semmi bajom ezzel, ghost reconban vagy r6-ban is szívesen váltogattam a különbözõ pontokon lévõ emberek között. nem kötelezõ, ennyi.
másrészrõl, ugye az egyik önjelölt teszter azt írta, hogy ezen a gépen 20fps-sel futott a játék. szvsz ez nem 20 fps. másrészt, ha egy játékot úgy akarna vki kiadni, hogy az csak egy sli gépen megy 20 fps-t mondjuk átlagos graf beállításokkal, akkor az hatalmas bukás fele menetel, ennyire hülyék nem lehetnek.
nehéz megítélni a játékot ilyen rossz minõségû videón keresztül, de a katona eég bíztatóan néz ki, bár kicsit hülyén fut még.
megnézve a videot vegyes érzelmeket kelt.
-briefing alatt az intro jópofa.
-viszont a régi ofps dolgokat nem tudom minek erõlteti, térképen ráfókuszálás
úgy mutatja mintha újdonság lenne.
-tank optic mit sem változott, és ugyan azt látja ha sabottal lõ vagy mgvel.
-karakter lélek megszálló dolgot beleraknak ami viszont tök felesleges és jelenleg is van ilyen, igaz nem menübõl:)
-sniperen kívül nem nagyon ismernek mást, de legalább nem akadozik mikor ránagyít
-mért nem megy rá a tankkal a terepre irtva a fákat, falat, kerítést, csak megy szépen az úton mint a helyijáratos busz:)
-mikor felnyomja a láttávot vége is a videonak, nem merték megmutatni a hatást:)
Na mivanmá visszacsúsztunk a 8. helyre :\
Én meg mióta van netem, csak multizom :) najó azért pl a conspiracies(stalker) modot végignyomtam single-ben is, és istenkirály hangulata volt, ha az igazi stalker ezt megközelíti ha megjelenik, akkor már jó :)
na jó van tõlem aztán maradhat csak ez elsõre szemet szúrt=)
a régi jobb volt homályos sötét sejtelmes, és még tank is vót rajta
nekem tetszik a banner.
Szerintem akinek a banner nem tetszik annak a játék se fog, mivel a kép abbol van, igy hozott anyagbol készült nem egy ember agyábol pattant ki ami csak az ö látásmodját mutatja.
megtudod mondani, mi volt az elõzõ banneren?
Cifu: leszednéd ezt a vackot? Kezd elegem lenni a sok önjelölt kritikusból
Én is nagyon örülnék, ha a harckocsik a Steel Beasts, a repülõgépek meg a Lock-On, a hajók és tengeralattjárók meg a Dangerous Waters szinvonalán lennének leszimulálva, de ettõl azért messze vagyunk.
Szép álom, de én is ennek örülnék.
(Ugyanis nem kellene külön-külön megvenni a programokat, jó kis sporolás lenne, nem beszélve arrol, hogy mindenki egy játékkal nyomulna.)
Arra gondol hogy ha pl egy csontá lött tankot ami még nem robbant fel meglösz pisztollyal akkor felrobban. (ezzel már találkoztam)
Szóval én is kíváncsi vagyok a sebzésre.
Az OFP-ben hol volt olyan, hogy "sokat lövöm meghal" effekt? Olyan volt, hogy ha lábon lõtted, akkor nem tudott felálni (a sebzés mértékétõl függõen), csak kúszni, ha a fejét találta el valami, akkor vörösben látott mindent, ha a karját találták, akkor a fegyver össze-vissza imbolygott a kezében, stb. A törzsbe legtöbbször egy-két lövés kellett egy gépkarabélyból, és holtan esett össze a célpont.
Olyan, hogy a 30mm-es gépágyú bizonyos páncélvastagságot nem visz át, az kicsit érdekesen hangzik, lévén ez a valóságban úgy néz ki, hogy szembõl egy harckocsit nem visz át, de oldalról, hátulról, felülrõl simán keresztülmegy rajta. Ugyanez igaz a nehézgéppuskára is. Egy 12.7mm-es AP géppuskalövedék úgy megy át a BTR-80 mindkét oldalán, mint kés a vajon.
Ahhoz, hogy ezt reálisan leszimulálják, csontra kidolgozott modellekre van szükség, ahol külön elemek a hajtáslánc egységei (motor, erõátvitel, lánctalp v. kerék), külön elemek a bent ülõ emberek, a fegyverzet, a periszkópok, optikák, stb.
Ilyesmivel eddig csak dedikált hk. szimulátorokban találkoztam, szóval azért ezt elvárni az ArmA-tól kissé túlzás.
Én is nagyon örülnék, ha a harckocsik a Steel Beasts, a repülõgépek meg a Lock-On, a hajók és tengeralattjárók meg a Dangerous Waters szinvonalán lennének leszimulálva, de ettõl azért messze vagyunk.
hát mindjárt befonom a hajamat.Mi a franc baja lehet a lejátszoimnak, hogy csak a filmek elsö perceit játsza le és utánna kilép hogy nem tudja lejátszani mert nem ismeri a kiterjesztését.De az az érdekes hogy csak azoknál a videoknál amiket az opf.info oldalrol szedek le.A többi videonál tökéletesen lejázszik mindent.
Az OFP is multis. :D
De nyugi, ebben is lesz single kampány.
Nagy a zaj a háttérben... Én a tankot sem hallottam. :)
Az AI meg sosem tökéletes... De lehet h. csak bepánikolt a katona. Megnézném te mit csinálnál mikor lõ rád egy M1-es. :)
A AA-ban milyen lesz a sérülésmodell? Marad a korábbi vicc, a HP-alapú, sokat lövöm akkor meghal, vagy lehet számítani olyan szépségekre hogy adott páncélvastagságot soha nem visz át, pl, egy 30milis gépágyú? Ez az az effekt ami halálra idegesített az OPFben...
Mert enélkül a grafikán túl nem tudom hol lenne nagy elõrelépés a OPF-hez képest..
Arról nem is beszélve h. a domboldalra hasalva lett leadva az a néhány lövés. :)
Hallottál már puskalövést többszáz méterrõl, különösen ilyen dimbe-dombos tájon? Nem olyan egyszerû kiszúrni a pontos irányt. Az meg a pláne, ha közben már tûzharc folyik, mert akkor végképpen reménytelen a torkolatdörej alapján felfedni a mesterlövész irányát. Ami még szép effekt lenne a realitáshoz, az a torkolatnál keletkezõ légnyomás miatt a földrõl felszálló por (persze csak ha a csõ a föld közelében van).
Amit le lehet szûrni az eddigiekbõl, azok alapján nem lesz T-80 alapból az ArmA-ban. Az ok az, hogy az északi erõk viszonylag elavultabb orosz technológiával rendelkeznek, ellenben nagy tömegben vetik be õket. Szóval mehetsz T-72-essel (T-72B? vagy T-72M1?) M1A1 ellen, csak éppen csapatostól, sok lúd disznót gyõz elven.
Ugyanakkor megjegyzem én eddig csak M1A1-et láttam ArmA képen, M1A2-õt nem. ;)
Ez a játék egy régi álmomat valósította meg, minél valóság közelibb környezet, egységek, jármûvek bevonásával vívni egy csatát. Akár gyalog bokorról bokorra lopakodva becserkészni egy tankot, ahol egy eltévedt lövés is "elaltat", akár egy tankban ülve attól parázva mikor tesznek alád szertetcsomagot, csöveznek meg, vagy épp kapod nem várt irányból az ellenséges tank, APC, heli áldását. Tudva azt hogy ha egyedül maradsz, csapatodat hátra hagyva, ugyan olyan gyenge vagy és esetlen bármi legyen nálad vagy szuper technika alattad.
Egyre több játék jön ki aminél már a jármû használat is alap, viszont a realitás talaját mindegyik elhagyja. Akár a Söldnert, Joint ops, akár a BF-et vesszük egyik sem a realitás útján halad, és sosem lehet így méltó vetélytársa egy ilyen játéknak. Ezenkívül egyik legnagyobb erénye hogy míg az elõbb felsorolt játékoknál csak reménykedhetünk hogy nekünk megfelelõ folytatást, modot kapunk, vagy akár játék stílust, addig az OFP-ben mi magunk valósíthatjuk meg elképzelésünket, részévé válhatunk, mindenki tehet hozzá egy kicsit, amit aztán játék közben viszont lát. Egy példa, tegyünk bele Mi2-öt hogy a keleten is legyen egy kicsi fürge heli ha már nyugaton van Little Bird.:) De változtassuk meg a fizikáját, nem olyan fordulékony mint kéne. Tegyünk bele több fegyvert, szebb katona modellt, és ezentúl tudjon gurulni és balra-jobbra kihajolni. Cseréljük ki az éjjellátót amitõl már nem folyik ki a szemünk:) Csináljunk saját szigetre, saját pl front jellegû pályát stb.
Még mindíg nemláttam t80-t egyik arma-s képen sem, sem videón. Mibe fogok én így üldögélni, és osztani az áldást? a t72 vs m1a2 csata se lenne valami egyenlõ, legalább a t80-t rendesen el lehet látni kiegészítõkkel :)
Én nem csinálok bannereket, mert nem értek hozzá(de attól még esztétikai érzékem lehet, még akkor is ha ez esetleg különbözik másokétól). Én nem fikáztam a munkádat, hanem kinyilvánítottam a véleményem. Nem a készítõvel volt a bajom, nem személyeskedtem, csak leírtam, hogy a felhasznált anyag (a katonáról készült kép) szerintem nem néz ki jól. Ha megsértettelek bocs.