Ezám a csúcs topic, a játék még meg sem jelent, de már majdnem 900 hsz van. Ez is azt mutatja, hogy itthon is igen népszerû. Akkor nemértem, hogy a kiadók mit aggódnak itt a példányszám miatt, én a helyükben rácsapnék mint pulyka ama bizonyos takonyra.
lehuztam,kivettem,betettem,felgyujtottam nem indul help!!
Srácok ha így folytatjuk bekerül a top10-be az arma topig :D
"Netkapcsolat nemigen lehetett kérdéses részemrõl, 100Mbites egyetemi háló csak elbírta már... :)" 100mbites háló ide vagy oda, lazán lehet csomagvesztés, vagy hatalmas pingek, nem attól függ hogy milyen gyors. Amúgy amit leírtál az tipikusan olyan lagg, amúgy bármit írhatsz a laggról, nem a játék hibája, hanem a a kapcsolaté (ha nemhiszed, hogy 100mbites kapcsolat is lehet fos, nézz utána, mert nemminden a sávszélesség), vagy a szervergép gyenge. Pl van egy svéd cti szerver a64 x2 procival, na az a 24 játékosos cti-t is simán bírja (+24*11 db AI egység+ resistance egységek), és a netkapcsolata is általában (100mbit), de volt már brutális lagg ezen is, mert a svédeknél gubanc volt a gerinchálón, de van hogy 80-as ping helyett hétköznap 150-es van, mert le van terhelve a hálózat. És? Nem a játék hibája, mint amit te írtál az sem. Azt meg ne várd el, hogy a fejlesztõk arra gyúrjanak, hogy laggos helyzetekben hogy kezelje le a játék azt hogy egy ideig mindenki külön játékot játszik. Õk úgy írják a játékot, hogy megfelelõ szerveren, megfelelõ kapcsolattal gubanc nélkül jól menjen, és nem úgy hogy pl 50%-os csomagvesztésnél ne legyenek olyan nagy hibák... Én már 2 éve játszok, nem gyakran tapasztaltam laggolást, de ha tapasztaltam, az mindíg a szervergép szerencsétlenkedésének, és a netkapcsolat bizonytalanságának volt betudható, soha nem a játéknak.
Ilyen kis kütyü, amit rádugsz a nyomtatóportra vagy USBre, és mûködik a progi. A CDkulcsozásnál egy fokkal biztonságosabb programvédelem, de persze ez is feltörhetõ.
Írtam egy kis kedv csinálót az SB-rõl. Hátha valaki nem ismeri és megtetszik neki.
Eddig évente egyszer, max kétszer elmentünk három napra közösen. Itt nem csak a számítógépezésrõl szól a dolog, hanem arrol is, hogy régi jó ismerõsök legalább egy évben egyszer együtt legyünk. Nem beszélve a közös bográcsozásról, sörözésrõl, stb. Szerintem jó buli, és jövõre sem hagyom ki.
Ez nem rossz dolog, de a mai netsebesség mellett már van a fenének kedve cigölni a gépet, hogy aztán bajlódjon a gépösszeszereléssel, a háló beállításával, a megmagyarázhatattlan "nem látom a szervert" tipusú problémákról nem is beszélve.
Megvan a hangulata, de haveri körben összejönni külön is össze lehet, a hálós macera nélkül, ha meg játszani akarunk, az már másik tészta, simán megoldható a neten, és nem kell szervezkedni, ki ér rá, ki nem, stb.
Igen, mi is tök jókat játszottunk hárman haverokkal, de az azért nem ugyanaz...
(Volt egy szitu: valami CTF jellegû dolgot játszottunk, megszereztem a zászlót, elindultam lefelé. Úgy tudtam, hogy a haver a domb alján lévõ kisvárosból snipe-ol. Oda kellett vinni a zászlót, vagy mi. Elfutok félútig, behasalok egy nagy bokorba, hogy szemügyre vegyem a városkát. Szépen megnézem az ablakokat, semmi gyanús, semmi mozgás. Na jó, elindulok. Két lépés után egy dörrenés, én meg holtan esek össze. Haverból kitört a röhögés, és elmesélte az õ szemszögébõl is: Kimozdult kicsit a városból, számított rá, hogy örökké nem húzhatja. Elbújt egy bokorban, nézegetett lefelé a domboldalon. Egyszer csak lépéseket hall közeledni, majd erõs lihegés. Nézelõdik körbe, sehol semmi, a lihegés halkul. Aztán kiugrottam a bokorból, !amiben õ is el volt bújva!, és két méterrõl hátbalõtt. Nem semmi röhögés volt utána... :D )
Én ofp-t egy spanommal nyomtam nagyon sokat, fõleg a RESt lanban, Rengeteg coop küldetésre teljesen rákattantunk.. Nekem ami a legnagyobb jópont ennél a gémnél a coop játszható kampány.. Azt nem értem miért nem tesznek bele ilyen mutlit több gémbe is.. Pl Doom3, FarCry hatalmas élmény lenne 2-4 playerrel végigtolva..
Erre megoldás az, hogy több jó barát fogja magát és elhúz valahova hálóba játszani. Ez nekünk bevált.
Na, látod a CSét én is rühellem már, pedig évekig játszottam vele - és pont a BF1942 szoktatott le róla. (Az OFP nem tudott.)
De én fõleg a "menj elõre a csõben, és lõdd le aki jön" jellege miatt szálltam ki(na meg a rengeteg, több kiadáson át húzódó bugok), a BF nyílt terei sokkal nagyobb szabadságot adtak. Az, hogy arcade, az egy dolog, a lényeg a játszhatóság és az élmény.
És ha már felháborodunk: azért a CS-t ne említsd már egy lapon a BF-el! Technológiában, játékmenetben, lehetõségekben, gyakorlatilag _mindenben_ különböznek, annyi a közös, hogy taktikai FPS.
Az OFP és a BF sokkal közelebb áll egymáshoz, mint bármelyik a CShez.
Sajnos en irtozatos modon megutaltam az ilyen FPS jatekokat mint a BF2...CS-tem..ez az oka neki..bar tudom hogy azert nem ugynaz..de a CS-hez megis kozlebb all a BF sorozat mint az OFP-hez...nem tudok mar mashogy nyilatkozni sajnos....
mind2 taktikai fps akar lenni, csak más pro-kal és kontra-kal, és becsülöm mindkettõt az elõnyei miatt :)
(off: jah és sopranos rulez, az a zsidós rész nagyon ütött :DD)
Megvallom a magyar Scenehez nagyon régen volt közöm, akkor sem sok, és mondhatni elárultam õket (repkedõ paradicsomok és kukoricagránátok... ), de szerintem ezt valamilyen szinten meg lehetett már az OFP-ben is oldani a szakasz / raj rendszerrel, hiszen alapból úgy lettek összeállítva azok, hogy mindenki a neki megfelelõ felszerelést / feladatot kapja (aztán vagy megfelelt ennek, vagy nem). Ennyi elõnye volt annak, hogy elõre kellett összeállítani a csapatot, illetve a briefingnél a felszerelést. Ezt nem tudom hogy fogják most megoldani az ArmA-ban.
Emiatt azonban szvsz az sem gond, hogy nincs egy egységes nagy klán, hiszen fel lehet osztani a feladatokat / szakaszokat / rajokat a klánok, csapatok között, így talán elkerülhetõek a nemkívánatos súrlódások. Bár ez még nagyon a jövõ zenéje... Azért remélem a scene kitalál valami jó kis megoldást erre. :)
Ok, CTI-t vágom, hallottam róla, de eredeti OFP híjján nem volt alkalmam kipróbálni. Mostanában meg már nem nagyon látok rációt a megvásárlásában. (Haverok körében mindig felmerül az eredeti OFP Gold megvásárlása, de valahogy mindig elsikkad a dolog.)
A félórás lag konkrétan:
Elindult a játék, viszonylag nagy területû custom multi mapon. Elindulok a bázisról, látok egy üres shilkát úgy 150 méter gyaloglás után. Megpróbálok beszállni, nem enged. Na jó, megyek tovább gyalog. Kb másfél kilométert legyalogoltam, át az ellenséghez, de sehol egy lelket nem láttam. Elhoztam egy jármûvet, már párszáz méterre jártam a bázistól, amikor hopp, egyszercsak visszatesz a kb 25perce látott shilka mellé, ami mellesleg ki volt lõve. Köszi...
Volt egy olyan eset is, hogy egy srác kb fél óra alatt beírkált üzeneteit írta ki egyszerre a játék a játék vége felé. Szerencsétlen kilépni nem akart(mert ugye visszajönni nem lehet), és csak üldögélt, kvázi egyedül, fent 200 méter magasan a csatatér fölött, egy egyhelyben álló heliben, utasként...
Netkapcsolat nemigen lehetett kérdéses részemrõl, 100Mbites egyetemi háló csak elbírta már... :)
Gondolom azóta ezt összepeccselgették már...
Nyilván nagyobb meló, az nem is volt kérdéses. Seaweed kolléga abba kötött bele, hogy OFPhez lehet, BFhez meg hol?
Meg most se mertem miert akarod egy lapra helyezni a BF2-t az OFP-vel...
BF2 "esznelkuli" hent egy forrongo biliben amiben raadasul vihar is van...OFP ennel sokkal tobb...sokkal realisabb...csak parat emlitek: felderites, utanpotlas, mesterloveszek (nem ne az esznelkul tavcsovessel rohangalo hentelo "mesterloveszkre" tessek gondolni..hanem azokra akik akar orakat kusznak masznak a foldon hogy az alcaruhajuk altal elrejtve egy jo egyloveses poziciot vegyenek fel majd odebballnak...pont mint az igazi mesterloveszek...), jarmuvek, konvolyok, repterek, bazinagy hegyek, kis es nagyvarosok, falvak, tavak, erdok...szantofoldek..tanyak...foldutak es meg sorolhatnam....ehhez hozza se szagul a BF2.....
"nem más, mint ügyességi játékok, ahol a jobb reflexek gyõznek és nem a taktika vagy az ész"
ez nagyon nagy butaság, már megbocsáss :)
mint írtam az elõbb is nem játszottam még "szervezetten", de a sima publikus szervereken nincs védekezés, nincs taktikázás, nincs semmi csak rohangálás és eszetlen lövöldözés
jaigen, annyi még, hogy amit leírtam természetesen nem a public meccsekre vonatkozik (amirõl ugye nektek tapasztalatatok van), az tényleg képes szörnyû lenni nem is ritkán...de ez arma esetében se lesz másképp, hacsak nem vezetnek be valami olyasmit, hogy csak single taktikai kiképzés után lehessen multizni, vagy valami hasonló drasztikus lépést, hogy a sok vérpistike ne vágja haza agyatlan lövöldözéssel az egésszet...
A Modjaik megvannak még, csaképpen én azért voltam mérges rájuk, mert az oldalukon fel voltak tüntetve, hogy miket terveznek még megcsinálni, és nagyon sokminden volt még ott (AH-1W/Z, AH-64D Longbow, stb.) ami engem érdekelt volna. :)
az a baj a klánozásban, hogy túl komolyan veszik a játékot és a legtöbb tag olyan 15 éves kisgyerek, aki napi 10 órát nyomja megszállottan a lõdözést
nekem csak 5-6 olyan ember kellene, akivel normálisan lehet taktikázni és nem a fragvadászat a lényeg, hanem hogy védjük egymást és végignyomjuk a küldetést
A látótávolság az OFP / ArmA esetén nagyon is fontos dolog, különösen a jármûvek miatt, de gyalogosoknál sem elhanyagolható. Az állítóható látótávolság pedig már az OFP-nél is problematika - a küldetés készítésekor lehet beállítani, ami forced, tehát a szerver által meghatározottá vállhat. Erre pedig azért szükség van, mert unfair, ha valaki 2000 méteres látótávolsággal egy harckocsiból már úgy kiszúrhat valakit, hogy a célpontja, akinek mondjuk csak 600 méteres látótávolsága van a gyengébb gépe miatt esélye sincs meglátni õt. Tehát fontos a látótávolság, és az is, hogy mennyire lesz skálázható az (vagyis mindenki számára elfogadhatóan beállítani).
"nem más, mint ügyességi játékok, ahol a jobb reflexek gyõznek és nem a taktika vagy az ész"
ez nagyon nagy butaság, már megbocsáss :)
bfben 2 csapat meccsét durván 3 tényezõ dönti el:
- 1-1 ekben nyújtott teljesítmény (igen ide kellenek a reflexek, de ide társul a gyors helyzetfelismerõ képesség, hogy az adott helyzetben mi a legjobb eszköz likvidálni az ellent)
- 2-3 ember mennyire képes együttdolgozni (egymást fedezve, háromszögelések, több kaszt hogy egészíti ki egymást etc...)
- a csapat egészére vonatkozó taktika-stratégia, egyben hogy képes lereagálni bizonyos helyzetet, mennyire képes betartani a taktikát, illetve maga a taktika mennyire jó...
namost bf2ben (hacsak nincsenek egetverõ skillkülönbségek a 2 fél között), akkor az utolsó 2 pont sokkal hangsúlyosabb (hála az ilyen irreális elemeknek, mint a líderspawnos rendszer, aminek semmi köze a valósághoz, de a játékmenetet nagyon megdobja)
a multis játékok azért már sokat fejlõdtek a kvék féle agyatlan deathmeccsek óta, csak észre kell venni :)
Az nagy osszenepi zuzast maris keresztul fogja huzni a nagy terulet...
....van hova visszavonulni, mas iranybol tamadni, taktikazni..es nemesznelkul loni egy kis tuzes katlanban...
Na ez sajnos így van. BFekben is a klánosdi az igazán fílinges. Kár, hogy a BF2annyira rágyúrt a public játékra, hogy a klánmeccsek már inkább fárasztóak, mint szórakoztatók...
ArmA esetében is attól félek, hogy csak egy nagy össznépi zúzás lesz, nemigen tudok elképzelni egy 30+ fõvel kiállni képes klánt... (Bár BFVben láttam ASEval egy amcsi szerveren 32vs32-es kláncsatát. Durva volt, hogy klánjelzés mellett osztagjelzéseik is voltak a nevükben.)
Hát amit írtál már nagyrész nemigaz. PL ott a cti, ami nem 1%-on hanem a sziget 100%-án játszódik. A lagról annyit, hogy inkább függ a netedtõl meg a szervertõl (én amúgy láttam játékot ahol multiban ugyanígy tudott laggolni).
Én 1.96-os verziónál kapcsolódtam be a multizásba (mivel csak 2 éve van szélessávom), és tökjól elvagyok vele, kidobálás nincs, bár itt nemtudom pontosan mire célzol, gondolom a kilépegetésre, de ha ilyen van, akkor a gépednél(hardver, oprendszer, driverek) van a gond, nem a játéknál. Lag se szokott lenni, ha a szerver bírja a gyûrõdést és a netkapcsolat jó. Nekem szerencsém van, mert a 2gépem amin ofp-ztem mindíg bírta betonstabilan, a netkapcsolatom is elég megbízható.
Amúgy a játékban nemtudtál szigetet csinálni az ofp-hez, de külsõ szerkesztõvel igen. De netuddmeg mennyivel több munka egy ofp méretû szigetet (igényesen) megcsinálni, mint egy kicsi bf-es szigetet megcsinálni.
(OFP 1.0-1.3-ról beszélek, akkor tettem le arról, hogy ezzel komolyabban foglalkozzak multi szinten)
Az OFP 1.0 multi része übergagyin volt megcsinálva, LAN-on gyakorlatilag két emberrel is lagolt az egész. Valahol pont az 1.22 körül kezdték helyrepofozni, és ezután feküdtek rá a multirészre, amivel gond nem nagyon volt emlékeim szerint, még CTI esetén sem (pedig ugye a CTI az a játékmód, ami istenigazából igénybe veszi a hálót e téren).
Esetleg említhetném még a "fél-órát-várok-hogy-beléphessek-aztán-két-perc-múlva-kidob" szindrómát.
Ez az, amiben az ArmA elõrelépés lesz, lévén lesz Join-in-progress. Mellesleg az OFP terén ez volt az, ami engem is ki tudott borítani...
Meg aztán hiába a qrvanagy sziget, ha a multi csak 1%-án játszódik.
Egyfelõl ott van maga a lehetõség, amit nagyon jól ki lehet használni például Co-op játékokban. Másfelõl multi terén már ki lehet használni a nagy szigetett, de ez erõsen játékosszámfüggõ dolog. Ezen segít megint a CTI. ;)
Ha jól emlékszem, a BAS fiúkák immár a BIS égisze alatt dolgoznak, éppen ezért szünt meg a BAS. Továbbá az ArmA MH-60 modelje engem nagyon emlékeztet a BAS féle MH-60 addonra. ;)
Így igaz. Fanatikus vagyok, és ez a grafikát háttérbe szorítja.
Ennek van egy elõnye is: nem kell zsákszára költeni a pénzt hardverre, hanem helyette lehet szoftverre.
Az a baj, hogy mindegy, hogy milyen a játék grafikája vagy a fizikája, ha a szerveren lévõ játékososk össze-vissza rohangálnak és taktikázás helyett csak a lõdözés érdekli õket...
Jelenleg a BF2, az Americas Army és a többi hasonló fps nem más, mint ügyességi játékok, ahol a jobb reflexek gyõznek és nem a taktika vagy az ész.
Ezért aztán én maradok a single palyer-nél...
hét majd lehet állitgatni mit kell ezen annyit filozni?
Nem kell otthagyni a bf-et. Egyszerûen teljesen más a kettõ, én mindkét stílust kedvelem (bár magát a bf-et nem), a bf rohangálós, folyamatosan intenzív multi, míg az ofpnél akár 10-20 percet is csak lopakodsz, közlekedsz, felderítesz, hogy aztán egy lövést leadj, vagy egy lövés hidegre tegyen. A sziget pedig a CTI mód óta azért min 50%-ban ki van használva.
Az SB esetén talán elég ez a grafika a rajongótábornak (ahogy a DW terén is), de az ArmA azért egy kicsit populárisabb játéknak készül. Egy ilyen szintû grafikával az ArmA bukás lenne, akárhogy is nézzük. Itt kompromisszumot kell kötni a látótávolság és a látványvilág miatt. Márpedig mások az elvárások egy hk. szimulátor esetén, és mások egy taktikai FPS esetében...
Ja, igen, hallottam ilyen-olyan multis modokról, és azt is vágom, hogy 1.96 (vagy még újabb) a jelenlegi verziószám, de szándékosan hasonlítottam a mod nélküli alapjátékhoz, mert ugye a BF2nek sem volt meg a 3-4 éve peccselõdni, moddolódni.
A csávó egyébként nem azt írta, hogy 20 fps-sel ment vmi mérõprog szerint, hanem hogy érzésre ment 20 fps-sel. Szubjektív hardverteszt :). Az fps-t továbbá ofp-ben is baromira meghatározta az aa és az aniso használata, látótáv, tereprészletesség, van árnyék/nincs árnyék, szóval várjunk szvsz alaposabb tesztekre. Esetleg demo :) Viszont azt is írták, hogy egy beállításnál pl 1,5km a látótáv, de légi eszközökben 5km (gondolom automatikusan módosított beállításokkal). Azért ez érdekesen hangzik, single-ben még el is menne talán, de ezt is csak egy helyen olvastam. Vagy ez így van ofpben is? :)
+ a BAS addonok, bár ott igazából a sziget a lényeges új dolog, de brutálhangulatos(BHD feeling) küldetések vannak hozzá (multiban coopban verhetetlen mod sztem).
Hat en azt mondom ha minden marad legalabb olyan mint az OFP-ben volt single vonalon akkor en nem mondanam ra hogy multis jatek! Mert mar szvsz az OFP-ben is szinte "tokeletes" volt a single...a multit meg amugy is agyon moddoltak (lasd CTI) szal mint irtan mar anyiszor, nekem eleg ha lesz latotav (nem az orrom hegyeig latok :P) es nem valtozik semmi, en mar boldog leszek
Az, hogy valami arcade, vagy szim, az kizárólag koncepció kérdése. Mindkettõ háborús játék, használható jármûvekkel. Nyilván össze lesz hasonlítva, elõbb-utóbb. Én ezen nem háborodnék fel.
De akkor már reagálok is:
Bocs, de OFPben is csak a küldetésszerkesztõ volt a játékon belül, szigeteket már nem tudtál csinálni magadnak. MDK meg a BFhez is van, pályákat, modokat tudsz hozzá csinálni.
Viszont a BF vonal egy multira kihegyezett játék, ami pont azokkal a butításokkal jár, amitõl "sikongatva uninstalláljátok".
Én anno végigjátszottam az OFP single részét, aztán a multi részétõl hasonló érzéseim lettek. Pl nemigen találkoztam más játékban olyannal, hogy az általam fejbelõtt katona még rámfordul, lelõ, tesz két lépést, majd az én, 10 másodpercel azelõtt leadott lövésemtõl összeesik és meghal. Vagy a _fél órás_ laggok. Esetleg említhetném még a "fél-órát-várok-hogy-beléphessek-aztán-két-perc-múlva-kidob" szindrómát.
Meg aztán hiába a qrvanagy sziget, ha a multi csak 1%-án játszódik.
(OFP 1.0-1.3-ról beszélek, akkor tettem le arról, hogy ezzel komolyabban foglalkozzak multi szinten)
Szal lehet, hogy a BF2 egy fos, bizonyos szempontokból mégis sokkal jobban mûködik.
Ha _játszható_ lesz a multija az ArmAnak, és mellesleg el is indul a gépemen, lehet, hogy könnyes búcsút veszek a BFtõl.
Hátpedig az arma elsõsorban multi játék lesz, merthogy idõközben a fejlesztõk meglepetésére a multi nagyon népszerû lett az ofp-ben, persze tuti nem rontanak semmit a single részén az ofphez képest, sõt talán javítanak is, de fõleg a multiban fordulnak majd elõ az újdonságok.
melyik ket jatek az?! mert BF2 lehet de se az OFP se az ArmA nem lesz elsosorban multis jatek! Pont ez aszep benne!!!
Epp az iment papoltam a scriptelesrol...meg kell nezni egy kep uber modot amiben olyan hosszu singlekampanyok vannak hogy az eleted elunod mire vegigtolod...es meg a netre fel se leptel pl egy jokis CTI-re...
Jaja egyetertek! a profik meg raadasuk mar az OFP-hez olyan scripteket gyarotttak hogy az ember csak lesett mit ki nemhoztak a jatekbol....
Nekem is pont ez a legvonztobb benne, OFP-hz most is van tobb mint 4 Giga modom es addonom ugy hogy kb 1 eve nem vagyok naprakesz az ujdonsagokbol....ezt uberelni nehez lenne mas jateknak!