Mi bajod van ezzel a képpel? Van rajta fû, erdõ, stb minden ami szükséges. Meg amúgyse a csollogó villogó látvány a lényeg ahoz, hogy jó legyen a játék.
Hát nemtom... hogy is repül a bf2-ben egy kilõtt lövedék? Mert a valóságos az, hogy kilövés után folyamatosan lassul a lövedék(légellenállás)emiatt kell mellé/fölé/alá lõni, hogy találjon, közben hat rá a gravitáció(kanyarodik a föld felé, (ezek ofpben megvannak), és még a szél is 6 a lövedék pályájára rá (na ez nincs, talán az arma-ban), a lövedék sebességének csökkenése miatt a távolságtól függõen okozza a sérüléseket (ez sincs ofp-ben, de armaban aszondják már lesz. Nememléxem ezekbõl melyik van meg bf-ekben, de sztem egyik sem. Na és ezek igényelnek nagyobb számítási teljesítményt.
hát a 64es playerlimittel nemlehet túlsokmindent kezdeni, de ha kicsit megmodolják a ez akár 64 jármûvet is jelenthet (pl itt az elején rögtön teljesül a 20 jármû :))
bf2re is igaz, ami ofpre, hogy a modok hozzák ki belõle leginkább a maximumot, csakmég viszonylag kevés jelent meg belõlük...
Nem "szép"-et mondtam, hanem részletesebbet. #446-ban (az elvileg ArmA kép, nem?) látott házaktól azért nem esek hasra. BF2ben egy ház úgy ránézésre 5x több poligonból áll. Lehet, hogy szerinted nem, de sajnos ez így van. (Persze elfogadom, hogy valamit valamiért.)
Ragdoll (rongybaba, ugye) máson nem is igazán lehet, mint az embereken. Egyébként szerintem a játékélményen rengeteget dob, hogy összeesik az ellenség, nem pedig lejátszik egy kis animációt (gyakran teljesen oda nem illõt). Én örülnék neki, ha lenne.
Nem ertem miert akarjatok egy lapon emliteni azt a fos (bocs de kb 10perc utan sikongatva uninstalaltam) BF2-t az OFP-vel es utodaival?! Hol szerkesztheto a palya a BF2-ben, hol moddolhato olyan szinten mint az OFP...es meg sorolhatnam orakig....egyzseruen a BF2 egy gagyi arcade lovoldozos FPS az OFP vonalhoz kepest!
Ez azért ingoványos talaj, mert a BF-hez is készültek MOD-ok, tehát rossz összehasonlítási alap. Mondjuk megvallom én egy kissé részletesebb modellekre várta azért, igaz, ezek is elég jól kidolgozottak, de azért láttunk már jobban kidolgozott Addont az OFP-hez...
hát attól, hogy árkád, még nembiztos, hogy kevesebb számolás kell hozzá (bár pl a könnyû jármûvek mozgásánál, willy jeep, humvee, nemis tudom melyik közelít jobban a valósághoz, az ofp "kicsitlassanreagálomadomborzativáltozásokat", vagy a bf2 "korcsolyapályaasivatagis" modellje :))
a bf2 könnyebbsége ha a számolási teljesítményt nézzük, egyedül a kis pályaméretben, és a kis látótávolságban (illetve az ezzel párosuló állandó ködben) keresendõ...
Részletesebbek az ojjektumok? Alap ofp-nél biztos, de sztem az újabb, ofp-hez készült modoknál nem. Az hogy tele van effektezve az nem jelenti hogy részletesebbek, kidolgozottabbak, és sztem aki modellezett 3d-ben ránézésre megállapítja, hogy részletes e egy modell, vagy csak tele van effektezve, és azért tûnik (általában)szépnek. Ragdoll fizika csak az embereken nemigazán jelent semmit, mert a bf-ben abból kevés van, és más dolgon meg nincs részletes fizika. Amúgy arma-ban nem lesz ragdoll legalábbis én remélem, mert minek, sztem nem is nagyon akarnának a fejlesztõk ilyesmivel szórakozni.
Pedig bizony kemény három napig játszottam vele a kijövetele után (majd sikoltva futottam el tõle az olyan dolgok miatt, minthogy fél tárnyi MP5 találat után a célpont továbbrohan, egy CS-ben elmegy ez, de abban már régen hozzászoktam ehhez).
De még 64 játékos pályán sem láttam soha olyat, hogy 20 jármû és 60 játékos v. AI (alapból ellentét, lévén csak 64 karakter lehet a pályán) legyen egyszerre a képernyõmõn.
Az OFP (és az ArmA) éppen abban ver egyelõre mindenkit, hogy ekkora játékteret és szabadságot kínál. E téren nincs ellenfele, legfeljebb a FarCry vagy a Joint Ops.
Szó se róla, az OFP-nek sok hibája volt/van, melyek egy része valószinüleg az ArmA-ban is benne lesz (még nem láttam videót az épületharcról, az régi nagy hibája volt eddig, de lehetne említeni a repülõgépek fizikáját, ami azonban még így is veri a BF-ét), de a taktikai játékok terén továbbra sincs versenyképes kihívója. Teszem hozzá sajnos, mert azért elkelne lassan egy.
Attól, hogy valami arcade jellegû irányítással rendelkezik, attól még lehetne fizikailag korrekt. (bár nem jellemzõ) Fordítva sem igaz - vannak szimulációk, amik fizikailag produkálnak furcsaságokat(lásd: OFP).
(B-17 szimmel akadtam ki azon, hogy beültem egy Thuderboltba, 18000 lábról függõlegesen lefelé max tolóerõvel gyorsultam úgy 8000 lábig, aztán fel akartam húzni az orrát...és leszakadt mindkét szárnyam. Na, az már repülésmodell!)
Én normális ütközésmodellt még nemigen láttam(sehol, nemhogy FPSben). Ha már kevésbé fognak pattogni a tankok, mint az OFPben, akkor már meg leszek elégedve.
Aha, így már érthetõ. Csak nekem arról , hogy "arcade" pl.a GTA szeria jut eszembe attol meg azert alairhatjuk,hogy messze van.
Végülis két dologra hivatkozhatnak az AA keszitoi: a nagyobb pálya+több jármû. De BF2-nél is vannak olyan térképek ahol egyszerre 10-15 tankkal lehet pusztítani. Mindegy várjuk ki a végét milyen lesz ez, biztosan nagyon jó az eddig látottak alapján.Abban bízok a csehek is csak Kelet- Európaiak , kevesebb a csúcsszuper masina mint nyugaton,csak optimalizálnak rajta még sokat=)
Ja van az 200 méter is, utána meg a distant lod... ezen a képen nem is látni a distant lodot, csak a hegyeknél de azok már túl messze vannak, így szépnek tûnnek. De ha nincsenek ott a fák, és a distant lod közelebbi része is látszik, akkor látszik hogy ocsmány, és sokszor csak a fák látszanak rajta. A normális részletességet csak 200 méteres körben tölti be+ az emberek, ojjektumok is csak ebben a körben látszódnak távolabb nem.
Mellesleg remélem nem lesz ilyen ronda hdr az arma-ban mint az oblivionban, mert ettõl a képtõl kifolyik a szemem, olyan elmosott(tényleg rossz nézni).
Én az Ultra High látótávolságot saccolom 300 méterre, de ettõl még egy 7900GTX is megfeküdt, mindent maxra állítva. Ha meg visszavettem csutkára a grafikai részletességet, akkor már nem szebb, mint az ArmA (bár ez szubjektív), de legalább jól fut... :)
Akkor te nemigen láttad még a BF2-t.
A nagy pályák 64 személyesek, és tuti, hogy 20nál több jármû van rajtuk. (repülõk, harcihelik, szállítóhelik, tankok, APC-k, dzsippek)
A látótáv, és a pályák tényleg sokkal kisebbek, objektumokból is biztosan kevesebb van, de azok kidolgozottabbak, részletesebbek. Ráadásul ragdoll fizika van a hullákon. (ArmAban lesz?)
Pl hát az arcade-hez hozzátartozik, hogy mivel könnyített, ezért nem valóságos. A lövedékek röppályája nem részletes (vagy nincs is ilyen), a jármûvek képességei, irányítása, mozgása le vannak egyszerüsítve. Ezek pedig számítási teljesítményt igényelnek, ha a lehetõ legvalóságosabban akarják megcsinálni.
A BF2 egyfelõl viszonylag kis pályán mozog, másfelõl a látótávolság cirka 600 méter. Emellé még tegyük be, hogy kontrolálva van, egyszerre hány jármû található a pályán, tehát én eddig BF-ekben nem láttam pl. olyat, hogy 20 harcjármû és 60 gyalogos masírozott a képernyõn....
Mit értesz fizika alatt amit nem nagyon kell számolni a BF2-ben ebben meg igen?
Az "arcade" azt ugy tudtam a jatekmenetre vonatkozik pl. konnyitett repulogep iranyitas vagy gyors visszateres a jatekba ha meghalsz.
Hát nemtom mekkora a látótávolság az oblivionban, de nem 150m..
Azis arcade, tehát fizika nemnagyon van, azt nem kell számolnia, és közel sincsenek akkora pályák mint az ofp-ben (hátmég az arma hoz képest...). Igazából én még nem láttam olyan nagy pályát egy játékban sem, mint az ofp-ben. Oblivion is kisebb szerintem, ráadásul elõjönnek a loading area feliratok+ városba házba mész, megint csak loading.
Felesleges a Doom3-al, Quake4-el, FEAR-el, UT2k7-el jönni. Azok a motorok egyszerûen nem arra vannak kitalálva, hogy 800-1200 méteres látótávolságot biztosítsanak, miközben 60 AI poroszkál az orrod elött. Egyszerûen meghalnának egy ilyen ArmA szintû megjelenítéskor. Egyedül a CryTek Farcry/Crysis játékai azok, amik valamilyen szinten hasonló teljesítményt nyújtottak, de ott az AI-k kötött pályán mozogtak fel és alá, és egyszerre csak egy pályarész volt aktív, a többi "pihent", így (legalábbis a FarCry-ban) nem valósítható meg az, ami az OFP-ben már megoldott volt, vagyis hogy az egész szigeten folyamatosan, egyszerre zajljon a harc több csapatnyi AI és/vagy játékos között (ezt anno egy modder írta egy FarCry fórumba, nem én találtam ki).
Nem igaz, hogy nagy kiterjedésû területen nem tudnak megoldani egy normális látótávot ésszerû hardver igénnyel. Erre van már élõ példa, és nem is néz ki annyira rosszul.
Azt is kutyuld bele valahogy az összehasonlításodba, hogy az Oblivionban hány méteres a látótávolság...
Az akkor is necces hogy SLI 7900GTX meg a kétmagos P4 nem bírja.. Annyira nem néz ki jól.. Oblivion például ilyen gépen jobban futna, és szvsz szebb is.. Gamespot hardver teszten, hasonló kaliberû gépen 1600x1200 max settings mellett 40 fps felett volt.. Szal lenne még mit optimalizálni..
Valószinüleg 1600 méteres látótávolság plusz minden bekapcsolva és a legnagyobb részletesség mellett. Ez nekem nem tûnik hihetettlennek. Emlékeim szerint az OFP:Resistance-al is kb. két évvel a megjelenése után tudtam mindent bekapcsolva és maxra rakva röccenésmentesen játszani, pedig addig sem volt gyenge gépem...
BTW nézzük csak a képeket:
Hírszerzési elemzés következik:
A jelek szerint az újságíróknak bemutatták az ArmA-t, és közben persze az engine képességeit is. Feltehetõen a SinHQ-s emberkéknek csutkára húzták a grafikai beállításokat, és belõtték az 1600 métert, ahol még az adott gépen játszható volt...
-Erõsítés-rendszer. Aki játszott az X-wing sorozattal, az ezt jól ismeri: mindig csak X mennyiségû egység van jelen, és folyamatosan jön az utánpótlás, ahogy az egyik hullámot leírtottuk. Ennek már ott is azt volt az értelme, hogy valahogy kordában tartsák az egyszerre játékban lévõ hajók számát (taktikailag õrültség, hiszen ha van 72 vadászgéped, akkor nem négyesével küldöd õket az ellenségre, hanem egyszerre az összeset). Itt ugyanez várható. Tehát idõnként utánpótlás ill. erõsítés érkezhet mindkét félhez, így az egyszerre harcban lévõ egységek száma csak korlátozott (~60) lesz. Erre egyébként kitér a küldetésrendszer is: a másodolagos küldetés például lehet az, hogy egy ellenséges bázison rajtaütve megszünjön az elsõdleges küldetés célpontjánál az utánpótlás. Ez nekem kissé zavaros... (illetve ez is)
A lenti karakterváltogatós dologgal együtt én már csak 1-re tudok tippelni: alapvetõen a küldetéssorozat valójában Co-opra lett kihegyezve...
"-Egy Dell XPS gépen (a pontos változatot nem írják le, de "high-end"-ként aposztrofálták) 1600 méteres látótávolsággal cirka 20 fps-el futott a bemutatóküldetés."
Megjegyeznem hogy ennek nem igazan orulok! Mert ezek a gepek a dell weblapja szerint SLI gepek* 1-2GB rammal es 3Ghz+.... (ket high-end XPS gep van a kinalatban mind2 XPS600 egyik, masik....es mint a jelek* is mutatjak ezek brutal gepek...szal nem orulok...)
*.:tobb E3-as kepen latszik hogy az elso linkelt geppel bemutatoznak (SLI)
Problémák már nekem is adódtak. A WoW-ot nem tudom fizetni kártyáról, mert azt írja, hogy hibás a megadott biztonsági kód. Úgy, hogy SWG-n és különféle netes boltokban soha nem volt gondom....
én is vásároltam/fizettem már rengetegszer a neten, de például voltak gondjaim a Flaming Cliffsel és a Pe-2 addonnal is, mert vagy nem tudtam regisztrálni, vagy a bankkártyát nem fogadta el elsõre stb.
A probléma pont ez. Ehhez kellene egy megfelelõ szerverpark és sávszélesség (csak gondolj bele, hogy több tízezer játékos cuppana rá a letöltésre...), valamint a bankkártyás fizetés megoldása, és persze kell egy megfelelõ biztonsági rendszer a kalózkodás ellen. A Valve-nak sem véletlenül tartott évekbe amíg felhozta a Steamet ilyen szintre, és a harmadik pontott továbbra sem tudják biztosítani. Ha most állnak neki egy ilyen rendszer kiépítésének és fejlesztésének, akkor szvsz az év vége elõtt nem lesz semmi az Armed Assaultból.
A Steam a Valve tulajdona, de egyben a Steammel végülis a Valve is kiadóvá vált. Lehetõség van arra, hogy valaki a Steam-en árusítsa a programját, amely a Half-Life 2-höz hasonlóan lesz elérhetõ, tehát a Steamen tölti le a felhasználó, a Steamen fizeti ki, és a Steam elindítása után tud játszani vele. Természetesen a Valve ezért valami összeget zsebre tesz. De így jelent meg a Steamen az Earth 2160, a Dangerous Waters vagy a Space Empires IV. Deluxe.
egy letöltõs - cd kulcsos változat jó lenne, csak oldják meg a biztonságos fizetést
Hát steamen sztem nem, mer az a hl-es nemtommik tulajdona. De valami hasonló lehetséges. Azt ígérték, ha nem találnak az e3-on kiadót, kénytelenek lesznek saját maguk kiadni :) és abból letöltõs, vagy lemezrendelõs dolog lesz, ami nekünk is elfogadható, a bis-nek meg kifejezetten jó, hiszen nincs kiadó aki lehúzza a zsozsót.
szerintem az elozo kalvaria utan (lasd OFP es a nev ahogy maradt az codemastersnel) mar komoly igenyeik vannak a BIS-eseknek is a kiadoval szemben...es ezt nem vallalja egyik sem..(+ amit te is irtal)
Pl mit?! Wallhack lesz benne alapbol ha trackIR-t hasznal valaki?! ...ne csinald mar! Lassan oda lyukadunk ki hogy az egesz trackIR egy nagy csalas mert neked nincs.....
Szerintem ez a nem találunk kiadót annyit jelent, hogy van egy kurva jó programjuk és nem találnak olyan kiadót aki hajlandó azokat az elveket követve amiket õk vallanak kiadni a programot. (ingyenes SDk + modok + pályaszerkesztõk + userek mutyizása a scriptelésben a kiadó által támogatva) Hanem a kiadók többsége inkább szépen megtartana mindent magának és egyedül gyártogatnák a kiegeket hozzá... ÉS ez az egész scene halálát elentené.. holott az OFP-t is a modolhatósága tette igazán naggyá.
Persze értem, de mondom, hogy nem az ofp-bõl kell kiindulni, lehet hogy az arma-ban nemcsak a freelookot segíti az ir, hanem valami mást is. Majd kiderül.
Jujj, ez ki is maradt a #717-bõl. Annyit említenek, hogy 2006 Júliusára tudják a játékot aranylemezre küldeni. Az IDEA Games és a BIS eddig nem talált kiadót, amelyet érdekelt volna az ArmA (azt ne mondja valaki, hogy bukás lenne...), de reményeik szerint hamarosan találnak egyet. Arra a kérdésre, hogy elképzelhetõ-e az, hogy saját maguk adják ki a játékot valamilyen formában, ha nem lesz kiadó azt volt a válasz, hogy ezt a lehetõséget nem vetik el, amennyiben nem sikerül kiadót találni.
nade igazából nem a single kampány fog számítani, hanem a multi. Single-t pedig lehet úgy is játszani, hogyha meghal a fõ karaktered, akkor újrakezded a pályát, nem "ülsz" át máshova. De lehet hogy a fõ karakternél egyébként is így lesz
Hmm... most nézem, hogy ezek az árak netto árak... :\
Én egy kicsit pont ettõl félek. :)
Szeretem, ha egy karakterem van, aminek a helyzetébe bele tudom élni magam. Ez az "átugrok más bõrébe" effekt valahogy nekem nem jön be, olyan árkád beütésûnek tûnik így leírva.
szerintem végre megszabadulunk a lináris sztori hadjárattól, és talán olyami lesz a kampány, hogy megvan adva a cél, a felhasználható technika és élõerõ, aztán old meg a feladatot úgy ahogy tudod - azaz nincs egy "karakter", akivel végig kel vinni a játékot
Pont ezt a "meghal" dolgot nem tetszik. Oké, hogy az OFP-ben is volt olyan, hogy ha meghaltunk, akkor a szakaszunk még élõ tagjaiba "szált át a lelkünk", de az nem kampány módban volt. Egy kicsit kutyulósnak tünik ez nekem itten.
Azt írják, hogy a hadjárat mód több szálon fog futni. A fõ küldetést több párhuzamos misszió kíséri majd, és ha végeztünk az egyikkel, vagy meghal a játékos karakter, "át lehet ülni" a párhuzamos küldetések egyik katonájába.
Nagyon kevered a szezont a fazonnal, és tényleg savanyú a szõlõ, meg dögöljön meg a másik tehene effekt olvasható ki ebbõl.
1.: A TrackIR nélküli játékos is tud normálisan játszani, csak egy kényelmi opcióval kevesebb lesz neki. Eddig is lehetett freelookot külön használni billentyûzetrõl, vagy külön irányítóról, tehát ez nem újdonság. A TrackIR mindössze megkönnyíti ezt.
2.: Szimulátoroknál a TrackIR értelemszerûen nagyban megkönnyíti a játékot, hiszen sokkal természetesebb a fejmozgással irányítani a nézõpontot, mint a billentyûzetrõl vagy a hat switchrõl, márpedig ugye a fejmozgás elég fontos egy vadászgépszimulátorban.
Ezen kívûl viszont miért kellene a szimulátorokban korlátozni a TrackIR használatát? Azért, mert akinek nincs, annak egy kicsivel nehezebb a dolga? Nem vagyok otthon a szimulátor sceneben, de van rá egy tippem, hogy sok profi játékos TrackIR nélkül is nagyon profin tud játszani, akár TrackIR-t használó, akár azt mellõzõ játékossal szemben.
Egyébként meg vicces a hozzáállásod. Volt amikor még 56k-val CS-ztem és DoD-oztam, mikor a játékosok jó részének már volt szélessávú netje, és így kétszer akkora pingel játszottam, mint õk. Különösebben nem érdekelt, élveztem a játékot, annyira rosszul sem ment, ennyi. Nem fogom a falat kaparni csak azért, mert valaki öt fraggel megelõzött a listán, mivel jobb gépe volt, jobb netje volt, vagy csak egyszerûen jobban játszik nálam...
3.: A grafikai beállítás nagyon rossz hasonlat, hiszen akinek 5 fps-e van, az egyszerûen nem tud játszani, és pont, tehát érthetõ, hogy lejjebb van véve a látótávolság a játékosállomány miatt. A TrackIR azonban nem a játékot teszi játszhatattlanná, hanem csak egy kényelmi opció, mint ahogy az a jobb egér, a nagyobb monitor vagy a gyorsabb proci és videokártya. Éppen erre világítottam rá a #721-ben...
4.: Tételezzük fel, hogy a TrackIR szerveroldalról letiltható. Ez esetben annyi fog történni, hogy mi nem fogunk egy szerveren játszani. Slusz.
Eddig nemis hallottam errõl a trackIR dologról, de most néztem demonstrációs videókat, és kifejezetten teccik.. Utóbbi idõk egyik legjobb 5lete, szvsz.. És a legolcsóbb 119 USD körül van a hivatalos szájton.. Itthon mennyiért szórnak egy ilyet, mert 25ezret sztem megér.. Ezt úgysem kell 2 évente cserélgetni.. Veszed, aztán használod évekig.. (elvileg ugye.. ) Ilyen árban még normális kormányt sem lehet venni, ez a cucc viszont szélesebb körben alkalmazható (repszim, arma, autós gémek)..
beépített voice csak a dplay-es multiban volt, amióta bevezették a resistance-szal a socket-es módot, ott már nem volt hangkommunikáció