szacsinak mondd ki, hogy Manson, ennyi elég és robban a szikra :D Nekem semmi bajom a dobbal, power metalt is szeretem, jól, az meg nem a változatos dobjairól híres, ott kicsit gyorsabb ennél a dob és kész :D Jó, a vokált ne hasonlítsuk egy Opeth-hez, mert ez elbújhat mellette. A dallama fogott meg igazából. :P Amúgy meg úgy hangzott, mintha nagyzenekaros volna, ilyen minõségben aztán nehéz jól kihallani minden egyes hangot, nem vagyok zemész sem, szal :P Az elején az billentyû, ami a dallamot viszi, mert nem úgy tûnt? :o
Jó, ne offoljunk, igaz mostanában csak a gitárokról volt szó. :P
ááá, azért annyira elvont nem vagyok mint szatsi :-)
a kezdés még azt mondom egész jó, csak utána.. a dobos végig harminckettedeket darál, a gitár riff meg a billentyûs fõ dallama szerintem abszolút nem illik össze, arról nem beszélve, hogy az -elnézést- "ének" borzalom. ne érts félre, van oylan hörgõs zenekar, amit én is szeretek, de állítom, h azok ennél sokkal nívósabbak... a "nagyzenekaros" alatt mit értesz?
amúgy ne itt offoljunk, ez hangszeres topic, asszem zenei stílusokról nem is nagyon volt szó
Nekem tetszik, szeretem a nagyzenekaros bandákat, de úgylátom nem ismered. Nem fogok összeveszni egy progresszív lélekkel, fõleg, ha te is olyan jó kritikai érzékkel vagy megáldva, mint szacsi :D
Mivel is ide inkább a rockot/metált szeretõk járnak, ide is betenném: Videó Csak erõs idegzetûeknek! Tedd le a tálcára, ha úgyérzed nincs gyomrod hozzá. Engem az alatta szóló zene érdekelne! (ha valaki esetlweg tudja, mondja meg plz! köszi)
Azt elfelejtettem odabiggyeszteni, hogy a leírtak az én magánvéleményemet tükrözik :).
Igazad van, spongyát rá, nekem sem öröm a kötekvés. (Bár végülis úgy jó a fórum ha pörög, nem? ) Az álláspontomhoz viszont ragaszkodom :). Egy elektroakusztikus gitár teste elég vékony fából készült, amit könnyen rezgésbe tud hozni az önmaga által körülvett rezgõ levegõ. Egy tömörtestû gitár viszont túl masszív szerkezet ahhoz, hogy az a minimális mennyiségû levegõ rezgésbe tudná hozni igazán. Ha a fedlap rezeg, legfeljebb átadja azt a hangszedõnek, ami így kicsiket mozog, és ettõl legfeljebb a tekercsben indukált feszültség nagysága fog változni. Sõt, egy tömör anyagban jobban terjed a rezgés, ezért szoktak átmenõnyakas gitárt is csinálni, illetve ezért szokták a "fix húrláb pártiak" fikázni a tremolós gépeket, mivel azokban ki van vágva egy nagy kocka a tremoló rugóinak.
A legjobb megoldás a kérdés eldöntésére szerintem egy össznép SG-s gyárlátogatás lenne, mint a suliban.
Látom jól felhúztalak. Mondtam már hogy bocs. De Te irogattál úgy, mintha csak a Te véleményed lenne igaz. (semmi feltételes mód, tapasztalatra való utalás stb. stb.) Ezért reagáltam túl. A Fendernél szerintem akkor is nagyon ki van dolgozva a fa. És lehet, hogy elmentünk egymás mellett. Én arra gondoltam hogy az álltalad említett hajlított ragasztott fedlap alatt van egy "levegõs tér" amitõl sokkal boogies abban tud szólni egy gitár. Régi Hohner LP-m. Én nem a fedlap felrögzítését és kialakításárt boncolgattam hanem ami alatta van. Személyes sértés??? Nem azt mondtam hogy rosszabb a tranyós... és persze hogy senki nem tudja megmondani hallgatás után hogy milyen cuccon játszott XY. (de szerinted hallgatás után azt megtudja valaki mondani hogy faragott vagy hajlított a fedlap??? és egyáltalán érdemes összehasonlítani egy "nem eredeti" Ibanezt egy eredeti Gibsonnal?) Ha megvan a sound amire Te vágysz akkor kész. Jöhet az egy "szokol" rádióból is. Csak annyit akartam mondani a végével, hogy ne agyatlanul, teknikákat felhalmozva játszunk full digitális effekteken, hanem néha érezzük a fán átterjedõ rezgéseket is... erõsítõ és minden nélkül... szal békesség.
Ja, és te sem mondtad hogy SZERINTEM, bár lehet hogy amit te mondasz az szentírás.
Az utolsó mondatot pedig személyeskedésnek veszem. Tényleg elterjedt hogy a csöves erõsítõ így, meg úgy, de állítom, hogy a fórumozók nagyrésze nem tudná megmondani egy erõsítõrõl hogy mi végzi a jelerõsítést, tranyó vagy csõ.
És a single coilok tényleg mind zajosak, esetleg vissza lehet szorítani a felhasznált anyagokkal, illetve a menetszámmal. A singlebucker pedig nem single coil.
Ajánlom ezt a magazint nézegetni, van benne pár gitár még félkész állapotban, kopólap nélkül. Látszik rajta hogy mennyire kibaszottul kurvára "majdnem teljesen ki van faragva a fa". A Les Paulokról meg annyit, hogy elõbb teljesen összeragasztják a testtel a fedlapot, és aztán faragják. Nézd meg pl ezt. És képzled, van hogy csak azért ragasztanak egy gitárra fedlapot, mert szép az erezete, lásd pl Ré.
ja, énis ígyvok vele. viszont múltkor láttunk 100-é egy ibanezt, amikor próbáltuk az effektet, ahhoz képest h csak 100 volt meglepõen jól szólt...elis határoztam h ha lesz akkörüli pézem akkor lehet beruházok :D
új ibanez 150 alatt a gyengébb kategória. a gyengébbet úgy értem, h jó-jó, de nem ér annyit, mint amennyiért osztogatják. csak a nevét kell megfizetni.
ja....ezis csak akkor van ha a gain vagy a volume tökig van, ha letekerem a gitáron a potit akkor megszûnik...másrészt meg nem szoktam egyiket se tökig tekerni szal most pölö semmi nincs :) amikor néztük az erõsítõt, a roland cube kis gainen meg volume-n is eléggé zúgott :SS
Bocs, egy kicsit elragadtattam magam, de ha azt mondanád hogy: SZERINTEM, akkor midjárt máshogy hangzott volna... Továbbá szerinted a Fender stratóknál (amit annyian istenítenek), szerinted mi van a koptatólap alatt? Elmondjam? Nem sok, ugyanis majdnem teljesen ki van faragva a fa. A PU-k a mûanyag koptatólaphoz vannak rögzítve. Emiatt (is) kopogósabb, vintage-ebb hangja van...
Te tényleg hülye vagy??? attól szól jól hogy ragasztott fedlapja van!!! A PRS-eknél is van ez így, sõõõtt. az LP-k szerinted mind ki vannak faragva és kész??? Tény hogy van olyan gitár is ami domborúra van faragva., de szerintem semmit nem tudsz ezekrõl. A múltkor is a földeléssel kapcsolatban azt mondtad hogy természetes a gitároknál az alapzaj... pfffff Nekem is domború fedlapos gitárom van (volt, és lesz is) és sokkal teltebben szól mint a "sima". álá elektroakkusztikus hangszerek hangszínébõl kap egy kicsit öblösebb mélyebb tónust is. persze ha csak virtuóz nyekere szólót akartok játszani full elektromos/digitális/tranyós cuuccon... ám legyen...
Ki kell próbálni... A tremoló alapján ez RG170 es lehet, az még az óccsób kategória. De hát szar gitár nincs, csak béna gitáros, ezt ugye mindenki tudja :).
Nagyon csimbi, csak egy dolgot tudni kell: azok az Ibanezek, amelyeknek íves fedlapja van, az bizony hajlított, és ragasztott, nem pedig faragott. Alatta üreges, és ez igencsak nem tesz jót a hangzásnak :-/.
Alapból volt a gitár+30W-os erõsítõ 74900 HUF +Normális kábel 1600 HUF +Frankó húrok 1800 HUF +kedvezményes Fender Extra Heavy pengetõ 100 HUF, hogy kerek legyen.
linkeld már be pls, arra kíváncsi lennék (sztem a többiek is)
amúgy találtam még egy cikket, ez is a japán gyártásról szól, itt olyasmit írnak, h a Tokai volt az egyik legjobb kópia ár/érték arányban; és mivel a Fender nem tudta bezáratni õket, ezért elkezdett saját olcsóbb változatot gyártani, Squier néven.
Én csak annyit tudok nyilatkozni a régi Squierekrõl, hogy egy másik fórumon azt mondták, hogy a 80as évekbeli Squierek minõségilek jobbak, mint az új mexikói Fenderek. Ebbõl kifolyólag lehet hogy drágább is.
Én meg majd beszkennelem neked a Fender hamisítványok Squier módra cikkemet. Abból meg Te fogod látni, hogy ez egy kicsit szépítése a gyárnak. A bírósági pereket kihagyták a kis cikkbõl, pedig voltak rendesen. De Te meg azt nem érted a cikkbõl, hogy '82-tõl már Fender volt a Japán is. DE ELÕTTE!!! És a régi (nem a mai) Squier egyáltalán nem volt és most sem olcsó hangszer.
bakker, olvasd már el:
"In 1965, the year of Fender®'s acquisition by CBS, Fender® bought the V.C Squier company." 1965-ben vette meg a Fender, a V.C. Squier céget, azaz a 70-es években sehogyan se lehetett már japán.
két bekezdéssel lejjebb:
"In 1982, the first Fender® "Vintage Series" guitars were produced in Japan. In that same year, in an effort to compete effectively in the European budget guitar markets, Fender Japan began producing some less-expensive versions of the "Vintage series" guitars for export into those European markets. These instruments were identified by a small "Squier®" logo on the end of the headstock. Later that year this logo was replaced by a larger "Squier®" decal which took the place of the Fender® logo on the headstock. These were the first Squier® brand instruments."
1982-ben már gyártottak Japánban (Vintage Series), de az nem másolat volt, hanem igazi Fender! annak egy olcsóbb változatát úgyanúgy Japánban kezdték el gyártani, az pedig Squier nevet kapott.
nekem van egy régi squier bullett series gitárom. Made in China...tehát alapból az hogy bullett meg china = azzal hogy tüzifa... DE! Nem tudom behatárolni hogy hogy lehet ez bullett (a kínával semmi gondom). Merthogy a bullett szériás gitárok fix tremolóval és 21 bunddal jönnel le a futószalagról, ez viszont 6 csavaros vintage tremolóval és 22 bundos nyakkal van felszerelve, továbbá mother of pearl inlay-ekkel. Tehát nem értem...amúgy olyan nyaka van hogy szerintem ugrálhatnék is rajta...a 11-es húr F#-re hangolva meg se kottyant neki (ne kérdezzétek miért hangoltam f#-re, szükség volt rá). A mai amerikai stratókon állítólag a bundok széleinek kerekítését még ma is kézzel csinálják...persze ezt nehéz elhinni, ugyanis elég sok gitár jön ki a gyárból szerintem ahhoz hogy mindegyiket kéttel helyrepofozzák. Tehát hiába van stratom, szerintem gép gyártotta....attól függetlenül teljesen meg vagyok elégedve vele, mert minõségileg szeirntem felsõ kategória.
hát, öttel lejjeb az a cucc csak annyit ír, hogy Japánban gyártották, azt nem hogy a cég is japán. Sztem egyszerûen az olcsóbb munkaerõ miatt vitték oda a gyárat.
értsd: már ezt nem tudtam, hogy amcsinak indult a gyár, de az biztos, hogy Japán lett. Nézd meg a nagy gitár könyvet, vagy kérdezz meg nagy gyûjtõket, akik japán Squier buzik.