attól függ, melyik oldalról nézed. amíg gitározol, addig tudod, h melyik hang hol van, és látod is a kezed. amikor tanítják a nagybõgõzést, csellózást, stb; egy évig csak az elsõ fogásban játszanak a diákok, h megtanulják, h hol vannak a hangok pontos helye, mert a fogólap valahol a fülüknél van, kvázi nem látják; odanézni meg nem lehet, mert a másik kézzel a vonót kell irányítani.
(aki kötekszik: van egy csellózó ismerõsöm, tõle tudom mindezt. megjegyzem csellózni is bazi nehéz.. :-) )
ez azért ilyen formában nem teljesen igaz, sztem nagybõgõzés alatt a könnyûzenét értetted, de ugye aki komolyzenében nagybõgõzik, nem biztos, h tud már kapásból basszgitározni is :-)
nem teljesen mindegy h min kezdi az ember. az akusztikus gitáron gyorsabban edzõdnek az ujjak. akusztikusról könnyû áttérni elektromosra, elektromosról akusztikusra nehezebb. ez úgy van mint a nagybõgõnél. aki tud nagybõgõzni az basszgitározni is tud, de ez fordítva nem igaz.
én is 10 éves koromban kaptam az elsõ akusztikus gitáromat. elektromost csak pár évvel késõbb kaptam. egy Jolana Iris szólógitárt. igazából szerintem mindegy, hogy min kezded el a gitározást. egy biztos csak: minél szarabb az elsõ hangszered és azon megtanulsz, akkor egy jobb gitáron folytatva már sokkal több mindent el tudsz játszani. egy jó gitáron késõbb csak úgy suhan az ujjad.
úgylátom most ez a divat. mindenki elektromoson kezdi :-) személy szerint én elõször akusztikuson kezdeném.
a Flying V-t valamikor én is szerettem, de ahogy telik az idõ, már egyre kevésbé. szerintem a Telecaster és a Stratocaster azok a gitárok, amiket örökre venni fognak és szeretni fognak az emberek. egyszerûen ezek már legendás hangszerek lettek. bebizonyították, hogy majd 60 év után is ugyanolyan jól szolgálnak, mint akkor. erre egy mai gyártmány sem lesz képes, mert ma trendeket követnek a gyárak. a trendek meg ugye jönnek-mennek. egyébként nyílván ízlés kérdése, de szerintem a nagy Fender fejnél nincs is szebb. pláne amelyikbõl kiáll a nyakmerevítõ pálca. azok a "lövedékes fejû" gitárok.
Jó, figyu, mindenkinek más tetszik. Nekem semmi bajom a Stratoval, meg a Telecattal, csak a fejük csúúúúúúnya. Szerintem. Én inkább a B.C. Rich által képviselt vonalra vagyok rákattyanva, lásd Warlock, Beast, Flying V.
ronda?! hát mi van az emberek szépérzetével? az egy igazán gyönyörû példány. egyébként az én Fenderemnek is ilyen színe van. ezt hívják walnut-nak. csak ez is ki van fakulva, mint az enyém, mert egyébként vöröses árnyalata lenne. ma már ezt a színt nem használják.
Nekem kifejezettem nem tetszenek a Fender gitárok, persze attól még elismerem hogy jók meg hogy milyen fontos helyük van a történelemben. Én tuti nem vennék.
Nekem semmiképp nem tetszik fizikailag. Sem ez a példány, sem az egész ellképzelés..lehet, hogy jól szól, de egy ronda gitár szólhat jól, ha ronda. Igaz a lényeg, hogy szeresd, de szvsz nem egy okos ember az aki képes százezreket költeni egy nagyon ronda gitárra, ha az jól szól. Az meg furcsa ember lehet, akinek az igénytelen tetszik. Persze mindenkinek más az értékrendje, de egy szint mindig van. Láttam már ennél csúnyabbat is.. Kb felesleges járatom itt a pofám, eddig minden általam beszúrt cuccot legyaláztatok..
Egy 20K-s strato kópia elõbb esik szét, minthogy kopott legyen. Talán majd pont a festék bírja legtovább. Elõre koptatott gityót soha nem vennék, mert béna (sztem). De egy valódi stratonak csak növeli az értékét, hiszen látszik rajta hogy mennyit használták, és hogy milyen idõs, és még mindig pöpecül teljesít :).
20 ezer HUFért te melyik boltban kapsz igazi Stratot?
Ha már a fendernél tartunk. Én is csatlakozom a Fender mániások fanklubjába, pont most irtam házidogát fender gitárokról. Szerintetek mien ez a Jaguar? Nekem a Strato mellett a másik kedvencem, csak amilyen drága, annyira kicsi a hirneve.
a Fender mániádban teljes mértékben osztozom. azon belül is a '70-es évekbeli gyönyörûségek a számomra kedvesek.
Az ám! No-Caster-ek is érhetnek valamit. Tudjátok, amikor Brodcastert nem gyárthattak nem azonna jutott eszükbe a Telecaster név és ez idöközben készült pár modell ezt hívták No-Casternek.
És most bombázlak titeket képekkel mert fender mániás vagyok :D
meg is van... kicsi, de örüljünk hogy legalább egy ekkora képen láthatjuk :D
bizony bizony... és így nézett ki:
És ilyen szép feje volt: :D
Nem volt benne nyakmerevítõ pálca, mert leo bácsi úgy gondolta hogy a jávorfa van olyan erõs hogy megtartsa a húrok húzását. Ma már tudjuk hogy ez nem volt igaz :) Egyébként az elsõ prototípus 375 ezer dollárért kelt el. ITT találtok még képeket és info-kat a replikáról, ha tudok szerzek egy képet a prototípusról, mert egy csomó cikkben volt, amikor eladták.
gondolj bele, ha ottmarad a Fendernél, és õk vezetik be az elsõ aktív elektronikás basszusgitárt, merem állítani, hogy õk lennének az egyeduralkodók a piacon. szal le a kalappal a bácsi elõtt
ja igen. a Telecaster-t 1950-ben még nem is Broadcaster-nek hívták, hanem Esquire-nek. ennek csak 1 pick up-ja volt, az is a húrlábnál. de érdekes módon pick up váltó kapcsoló volt rajta:-) ezt a típust ma újra gyártják.
de valójában nem az a 001-es Strato, csak pár hónappal a gyártás beindulás aután kezdték sorszámozni. egyébként egy eredeti Broadcaster kb. 5-6 millió alsó hangon!!!
Akkor azt is gondolom tudjátok, hogy a Telecaster az Broadcaster neven jött létre, csak meg kellett változtatni, mert valami gitárgyártó cég kitalálta, hogy öök hamarabb használták ezt a nevet. Szóval valójában az elsõ tömörtestû gitár a Fender Broadcaster volt. Szerintetek van olyan ember akinek van egy 1950es fender broadcasterje? Mennyit érhet?!?! off:Pink Floyd gitárosának van a 0001es számú Stratója:) Az szépen szólhat.
persze, hogy tudtam. a MusicMan az elsõ aktív elektronikás basszusgitár is. nem semmi ember lehetett ez a Leo Fender bácsi! gondoljátok el, hogy mi mindent talált ki. az elsõ tömörtestû elektromosgitár (Telecaster), aztán a Stratocaster. ezek a mai napig zseniális hangszerek. aztán '51-ben feltalálta a basszusgitárt is (Prcission Bass), majd '60-ban a Jazz Bass-t. ezek után jött a MusicMan is. más ember ha csak az egyiket ezek közül kitalálja, már híres ember. õ meg az összest kitalálta egyedül! zseniális volt. le a kalappal elõtte!
Azt tudtátok, hogy Leo Fender (miután eladta a fendert), egy korábban a fendernél dolgozó ember Forrest White és Tom Walker csinálta a Music Man gitárokat? Én nemgondoltam volna hogy Leo Fendernek van köze a Music Manhez
Húúúúú. Megasztár??? ezt komolyan mondjátok??? a Soma lemezérõl a jazz-konzin csak ennyit mondott az egyik oktató: "ez még demonak is rossz." azerintem ez mindent elmond... A Novák meg még mindig jobb mint a Piero volt... A Piero csak alattomosan hagyta hogy énekeljenek a végén meg lecseszte az embereket. (pl:"egy hangal lejjebb kellett volna választanod. miért nem ott énekelted?" vazzz. a próbán miért nem szólt???) a Novák legalább tényleg megpróbálja felkészíteni õket. (Már akit lehet, mert ez a kis ratyi Kontor/Pély egymásseggétnyalogatjukfényesre... hááát.) na megaratyiról ennyit. Hol vannak az igazi VESZETT JÓ HANGSZEREK??? mint pl ez: CORT M800
á, általába a somának full különbözik a véleménye, meg a többi zsûritag nem is feszegeti a soma által nagyon kedvelt témákat egyébként hozzáfûzném, hogy ha annyira bénák lennének akkor a presser, vagy a pély biztos megmondaná a magáét(volt már rá példa), akik most bennvannak azok közül mindegyikbõl lehet még nagy énekes :)
bakács az vmi újságíró,meg kritikus.én tavaly néztem a megasztárt,de csak néhány részt akkor is,és azt vettem észre,h ha vmit mondott a soma,azt mondta az egész zsûri,tehát nem volt a zsûrinek saját véleménye.a novák meg poházhat,hisz õ a producer,õ adja a lét =)a múltkor láttam egy részt,hát az a 2 gyerek egyik se tud énekelni.csak a kalapos,meg az ac/dc-s.tudjátok,aki a válogatón a highway to hell-t énekelte.na azok faszák,de a többi 0.